Şimdi Ara

Lastikcilerin korkulu rüyası (Lastik basınç Sensörleri)TPMS (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
2
Favori
21.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cesmuru

    Baş belası değil bence. Her sene aynı mevzuyu yaşayıp risk almayada gerek yok. Alın bir takım teneke jantlardan. Ona görede kışlık lastik alın. Hem lastik fiyatıda çok düşüyor hem karda kışta daha iyi gidersiniz. Hem de zincir takınca aman jantım çizildi aman bişey oldu demezsiniz. Lastiklerde yıpranmamış olur sök tak yaparak. Olmasını istediğim donanımlardan biridir lastik basınç sensörleri.

    yeni aldığın jantada sensör takmak zorundasın aksi takdirde araçta bulunan sistem sürekli hata verecektir.
  • A380 kullanıcısına yanıt
    Himm. Cetrefilli ismis o zaman o. Pil mil. Lastigi sokmek lazim bakmak icin. Veya ariza falan olursa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gereksiz. Lastik havasını haftada bir kontrol etmek bunu korumaktan daha kolay.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • gereksiz değil önemli.
  • A380 kullanıcısına yanıt
    Evet o da var. Tek sensör 150 lira desek 600 lira yapıyor. Büyük kışlık lastik yerine daha küçük ebatta olan lastik farkı kadar fark oluşturur. Teneke jantlarıda 400 500e alırsınız. 16" olacak şekilde. Tabi ben bunları orjinalin 17" 18" olduğunu varsayarak söyledim. Ucuza gelmiyor düşününce daha masraflı oldu evet ama kesinlikle bir jant takımı daha alırdım kışlık lastik kullanıyor olsaydık. Sensörler bozdu hesaplarımı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 4 mevsim lastik en güzel çare.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine saçma sapan ve sonucu yargılanmadan paylaşılmış bir konu.

    Lastik basınç sensörü sadece lastikçinin hatası yüzünden zarar görür, başka da sorun çıkarmaz. Defalarca kurtardı beni bu lastik basınç sensörü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lastik inik iken aracı sürmek içerideki sensörün kırılmasına sebeb oluyor özellikle ön lastik ise aklınızda bulunsun heleki direkiyonu sağ sol yapmayın anında kırıyor sensörü.
  • Nasıl gereksiz!??
    Bazı yorumları şaşkınlıkla okuyorum.

    Uyarı veriyor, lastik daha inmeden gidip yaptırıyorsunuz. 2 defa başıma geldi, beni kurtardı.
    Ne yani! Tamamen insin de kriko/stepne/kir-pas ile mi uğraşalım??

    *Bizim millet de bir "teknolojiyi itme ve rahatı/kolayı reddetme" var...
  • Bu sensörlerin Sibop kapağı şeklinde olanları var. Onlar daha kullanışlı çalınmaya karşı emniyetli

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kusura bakmayın da, bu denli önemli ve işe yarar bir teknolojiyi gereksiz baş belası diye nitelerseniz, 95 model teneke arabalara efsane diyip 30 bin çekenler size az bile kalır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sifir araba aldiniz fabrika cikisli lastik basinclari ve fabrikada 32 olarak basildi ornek veriyorum ,belli bir sure sonra lastigin havasi inerse 29 30 olursa yine uyari veriyor mu yoksa sadece teker patlama gibi durumlarda mi efektif calisiyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boltman34

    Sifir araba aldiniz fabrika cikisli lastik basinclari ve fabrikada 32 olarak basildi ornek veriyorum ,belli bir sure sonra lastigin havasi inerse 29 30 olursa yine uyari veriyor mu yoksa sadece teker patlama gibi durumlarda mi efektif calisiyor ?

    i10 lastikleri 33e ayarlı.
    2-3 ayda bir ikaz ışığı yanıyor, lastikcide 28-29a düşmüş oluyor.

    Gözle bakınca anlaşılmıyor düştüğü.

    TPMS beyninde ise "maksimum lastik basıncından %25 düştüğünde uyarı vermesi" Ayarlı.

    Örneğin 35psi basınçtan %25 düşmesi gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Blutoothla okuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bence başlık ters olmuş, asıl lastikçiler sensörlerin korkulu rüyası

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mehmet Öz kullanıcısına yanıt
    Saniyorum kimisi pilsiz calisiyor. Pilli olduklarini bilmiyordum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • boltman34 B kullanıcısına yanıt
    Fabrika çıkışında 38-40 gibi geliyor, teslim de kontrol etmezler ise öyle verirler. Siz istenilen basınca getirince ayarlardan lastik basıncını sıfırlayıp hafızaya alırsınız. O basınç üzerinden eksiltme yaptığında uyarı verir. Kontrol etmek ve istenen basınç yapmak bizim elimizde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kırdığı gibi yapacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Yok onu biliyorum. Calisma mantigini merak ettim. Bu sensor lastigin icinde sibop gibi birsey saniyorum. Onu da manyetik olarak okuyan birsey vardir muhtemelen. Yani hersey mekanik olarak isliyor galiba? O kadar mesafeden nasil okuyor neye gore okuyor? Teknik olarak merak ediyorum yani

    Hocam çalışma mantığını bilmiyorum ama mantık yürütürsem, bir tüp içerisinde yay olur. Yayın üstünde de sızdırmaz contalı bir kapak olur (Şırınga gibi aşağı yukarı hareket edebilen), bu kapak yay tamamen sıkışık ve en alt konumdayken elektrik devresini açacak (kesecek) şekilde konumlanır ve lastik basıncı sağlandığı zaman bu basınç yayın gücünü yener. Lastik basıncı düştüğünde yay kuvveti baskın gelerek üstündeki contalı kapağı yukarı itip devreyi tamamlayıp bir vericinin çalışmasına sebep olur. Bu vericinin yaydığı sinyali takip eden araç kaportası içerisindeki bir alıcı da lastiklerden birinin basıncının düştüğünü anlayabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Saniyorum kimisi pilsiz calisiyor. Pilli olduklarini bilmiyordum.

    Hocam direkt ve indirekt olarak iki çeşidi var bu meretin.

    Direkt sistem olanda her tekerde jantın içinde sibopun bulunduğu bölgede sensör ve vericiler mevcut. Lastiğin içindeki düzenek için gerekli enerji pil ile sağlanıyor. Bu sensörler lastiğin içinden basınç-sıcaklık gibi bilgileri ölçüp (bilgisayarla bağlanıp araç yazılımı üzerinden baktığımda hem lastik basınçlarını hem de lastik sıcaklıklarını okuyabiliyordum) eş zamanlı şekilde radyo sinyalleri ile davlumbaz üzerindeki alıcılara gönderiyorlar. Alıcılar da bu sinyalleri okuyup araç beynine iletiyor. Araç yazılımı da bu şekilde 4 lastikteki basıncı takip edebiliyor, herhangi bir lastikte basınç düşerse uyarı veriyor.

    Eski aracım 307'de bu sistem vardı. Piller hiç dert değil, 9 sene kullandım aracı, pil mil bitmedi

    Bu sistemin güzelliği :
    - İndirekt sisteme göre çok daha hassas ve doğru ölçüm yapıyor, çok ufak değişimleri bile algılayabiliyor. İndirekt sistem lastik havasını %25 oranında kaybedene kadar ruhu duymuyor.
    - Havası inen lastiği spesifik olarak belirtir bu sistem (sağ ön, sol arka gibi) ayrım yapabilir ve yol bilgisayarında bu şekilde (varsa grafik ile) gösterir hangi lastik ya da lastiklerin indiğini, indirekt sistemdeki gibi sadece lamba yakmaz.

    Kötü yanları :
    - Lastikçiler sök tak yaparken kırabiliyor bu sensörleri, parça fiyatı yüksek, masraf açıyor.


    Yeni aracım 308'de ise daha basit olan indirekt sistem var. Güncel araçların %90'ı bu şekilde, bu donanım artık zorunlu olarak standart olunca büyük ihtimalle maliyetten kısmak için bu sisteme döndü üreticiler. Bunda ekstra basınç-sıcaklık sensörü, alıcı, verici vs. kullanmadan ABS sensörü üzerinden kabaca tahmin ile yapılıyor iş. Havası normal olan lastik ile havası inik lastik arasında oluşan çap farkı bir süre kullanıldıktan sonra lastikler arasında tur sayısı farklılığına sebep oluyor. Yazılım da böyle bir faklılık algıladığında lastik havası indiğine kanaat getiriyor ve uyarı lambasını yakıyor. Yukarıdaki sisteme göre çok amele bir yöntem çünkü;

    Bu sistemde normal lastik basıncı olayı da tamamen size kalmış durumda, lastiklerin tümünün havası aynı olduğu sürece sorun algılayamaz. Atıyorum normal lastik havanız 32 psi olsun, 4 lastiğiniz de 28'e düşmüş olsa herhangi bir sorun görmez. Direkt sistemde ise aracın ideal lastik basıncı yazılıma kayıtlıdır, herhangi bir lastikten atıyorum bu 32 psi basıncın altında bir değer okuduğu anda uyarır. Birinde doğrudan lastik içinden ölçülen gerçek basınç değerleri ile işlem yapılırken diğerinde iş tarot falı gibi anlayacağınız

    Bu amele usülü sistemin güzelliği :
    - Jantlarda herhangi bir donanım olmadığı için sök taklar esnasında kafa rahat, kırılacak dökülecek bir şey yok

    Kötü yanları :
    - Hassas değil, bu sistem lastik havası indiğini anlayana kadar sizi inik lastikle bayağı bir dolaştırıyor. Bu nedenle sürekli sizin takip etmeniz lazım basınçlarınızı. Sürekli siz takip edince zaten sistemin olmasının bir manası da kalmıyor
    - Lastik havasını %25 oranında kaybetmesi lazım ki mevzuya uyanabilsin.
    - Sadece lamba yakar, sorunun hangi lastikte olduğunu bilemez.

    307'deki sistemin işletmesi daha masraflıydı belki ama daha hassas ve işlevi açısından daha pratikti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 15 Şubat 2016; 17:15:19 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.