Şimdi Ara

Lastik Değişirken Karşılaştığım Ürkütücü Manzara-Yetkili Servisler Rot Ayarı Yapmıyor mu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
113
Cevap
3
Favori
8.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün Kışlıkları taktırmak için lastikççiye gittim , lastikleri söktüklerinde şok oldum.

    2 lastik resmen bitmişti , astar görünüyordu, diğer ikisi sapasağlamdı. Allah'tan yolda parçalanmamışlar , verilmiş sadakamız varmış...

    2 lastik de parmakla zorlasan delinecek gibi duruyordu , lastikçi rot ayarı bozuk olduğu için böyle olmuş dedi.

    15 bin ve 30 binde bakıma soktum , şu an 35 binde araba , lastikçi iki bakımda da bakmamışlar yoksa böyle olmazdı dedi.

    Şimdi benim asıl merak ettiğim arabayı servise soktuğumuzda rot balansa bakmıyorlar mı ?

    Her bakımda 500-600 lira para alıp insanın resmen hayatıyla oynamalarına ne demeli ?

    Kart veriyorlar bakımdan sonra , orda yürüyen aksam , amörtisör ve lastik kontrol edildi yazıyor.

    Rot için ayrıca belirtmek mi lazım yoksa servisin ihmali mi söz konusu ?

    İnsanı arabanın yanına bile bırakmıyorlar , herşeyi yapıyoruz diyorlar artık nasıl güvenelim ?

    Bu arada araba Golf 7 , Lastikler pirelli P7, daha bir yılını doldurmadı iki defa servise girdi şu an 35 binde ...

    Fotoğrafları da ekliyorum , durum gerçekten vahim bence .

    Son söz olarak herkese tavsiyem lastikler konusunda çok hassas olmaları , ben sürekli havalarına falan bakıyordum .

    Ama arada direksiyonu cevirip iç kısımlara da bakmak lazım , benim lastikler en iç taraftan bu hale gelmiş ...

     Lastik Değişirken Karşılaştığım Ürkütücü Manzara-Yetkili Servisler Rot Ayarı Yapmıyor mu ?
     Lastik Değişirken Karşılaştığım Ürkütücü Manzara-Yetkili Servisler Rot Ayarı Yapmıyor mu ?
     Lastik Değişirken Karşılaştığım Ürkütücü Manzara-Yetkili Servisler Rot Ayarı Yapmıyor mu ?
     Lastik Değişirken Karşılaştığım Ürkütücü Manzara-Yetkili Servisler Rot Ayarı Yapmıyor mu ?
     Lastik Değişirken Karşılaştığım Ürkütücü Manzara-Yetkili Servisler Rot Ayarı Yapmıyor mu ?


    Edit:Bugun vw yetkili servise gittim , daha önce lastikci sokme takma ve rot için 80 lira almisti.servis rot olmamis diyerek bi daha yapti. 90 da o aldi , gitmesi gelmesi lastiği derken bu olay bana aşağı yukari 2000 liraya mal olacak

    Bu arada kışlık petlaslarla 250 km yaptim ,gayet güzel ben begendim. Bugun ustunkoru bi tüketim denemesi yaptim ,yakit olarak da bariz artis yok.

    Tokattaki vw nin ihmali konusunda herkes hemfikir bu arada ,servisteki ustalar da bir ay onceki bakimda bu lastiklerin gözden kacmasi mümkün değil dedi ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Disconnectus_Erectus -- 29 Kasım 2014; 0:57:04 >







  • hic bir servis rot balansa bakmaz, 33 yasndayim en az 20 yildir servislere giderim daha rot balans kontrol eden servis gormedim. 15000 de bir sizin rot balansciya gitmeniz gerekli idi. neyse gecmis olsun.
  • Disconnectus_Erectus kullanıcısına yanıt
    Yetkili servislerde hiç bir b.k yapılmıyor. Aracın kitapçığındaki bakım programına dahi uyulmuyor. Tek bildikleri söğüşlemek. Rota balansa değil lastiğin havasına bile bakmazlar. Kimse yetkili servise güvenmesin.

    Lastikler fena olmuş. Fark edilmedi mi daha önce?
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    İlk defa sıfır araç aldığım için yetkili servise gidiyorum , ben herşeye bakıyorlar sanıyordum .

    Arabanın gidişinde sorun yoktu , lastikçi de senin farkedebileceğin bi durum değil dedi.

    Gerçi lastiklerin iç kısmına baksam görürdüm ama servise güvenerek hata ettim .

    Daha 2 ay önce bakıma girdi , bi kere bile baksalar sorunu görürlerdi , gerçekten rezillik...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Disconnectus_Erectus -- 24 Kasım 2014; 18:52:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-18F1A75FA

    Yetkili servislerde hiç bir b.k yapılmıyor. Aracın kitapçığındaki bakım programına dahi uyulmuyor. Tek bildikleri söğüşlemek. Rota balansa değil lastiğin havasına bile bakmazlar. Kimse yetkili servise güvenmesin.

    Lastikler fena olmuş. Fark edilmedi mi daha önce?
    Bu lastiği bir şey parçalamış gibi, yoksa 35 bin km lastiğin bu hale gelmesi çok kalitesiz bir lastik değilse

    bence pek mümkün görülmüyor, servisler rot balansa bakmaz , yılda bir kez tatile çıkmadan arabayı mutlaka

    rot balansa sokarım,
  • BayBaba kullanıcısına yanıt
    Hocam ne parçalaması iki lastik birden halka tarzı en iç kısımdan bu hale gelmiş.

    Resmen bi kaç mm çökmüş zaten dikkatli bakarsanız , astarı çıkmış lastiğin ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BayBaba

    Bu lastiği bir şey parçalamış gibi, yoksa 35 bin km lastiğin bu hale gelmesi çok kalitesiz bir lastik değilse

    bence pek mümkün görülmüyor, servisler rot balansa bakmaz , yılda bir kez tatile çıkmadan arabayı mutlaka

    rot balansa sokarım,

    Alıntıları Göster
    Rot balans ayarı bu derece bozuk olsa sürüşte farkettirirdi başka birşey olmuş o lastiklere
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    İlk defa sıfır araç aldığım için yetkili servise gidiyorum , ben herşeye bakıyorlar sanıyordum .

    Arabanın gidişinde sorun yoktu , lastikçi de senin farkedebileceğin bi durum değil dedi.

    Gerçi lastiklerin iç kısmına baksam görürdüm ama servise güvenerek hata ettim .

    Daha 2 ay önce bakıma girdi , bi kere bile baksalar sorunu görürlerdi , gerçekten rezillik...
    Geçmiş olsun,

    Aracınızın markası modeli vb ne olursa olsun lastik basınç ve genel görünüm kontrollerini sık sık bizzat yapmak lazım.



    Sanırım 80-90km hızları pek aşmıyorsunuz, Golf sessiz bir yapıya sahip olduğundan bu gibi hatalarda düşük hızlarda çok belirgin bir ses vermeyebiliyor ancak 120 ve sonrası hızlarda yine de -özellikle düzgün asfaltta- ses ve ritmik titreşimden algılayabilirdiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Geçmiş olsun,

    Aracınızın markası modeli vb ne olursa olsun lastik basınç ve genel görünüm kontrollerini sık sık bizzat yapmak lazım.



    Sanırım 80-90km hızları pek aşmıyorsunuz, Golf sessiz bir yapıya sahip olduğundan bu gibi hatalarda düşük hızlarda çok belirgin bir ses vermeyebiliyor ancak 120 ve sonrası hızlarda yine de -özellikle düzgün asfaltta- ses ve ritmik titreşimden algılayabilirdiniz.


    Hız limitlerine uyarım , ki uyduğum için de çok sevindim bugün :)

    Yüksek hızda bu lastikler parçalandığında olacakları düşünmek bile istemiyorum.

    Bu arada petlasları taktım hocam , denemek için 15 km kadar kullandım .

    Ses ciddi manada azalmış ilk dikkatimi çeken bu oldu , diğer konular için çok bişey diyemem simdilik .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Geçmiş olsun,

    Aracınızın markası modeli vb ne olursa olsun lastik basınç ve genel görünüm kontrollerini sık sık bizzat yapmak lazım.



    Sanırım 80-90km hızları pek aşmıyorsunuz, Golf sessiz bir yapıya sahip olduğundan bu gibi hatalarda düşük hızlarda çok belirgin bir ses vermeyebiliyor ancak 120 ve sonrası hızlarda yine de -özellikle düzgün asfaltta- ses ve ritmik titreşimden algılayabilirdiniz.


    Alıntıları Göster
    Eğer aracınızın rot ve balans ayarı yoksa bunu her halükarda hissederdiniz, yada aracınızda hiç sağa çekme, direksiyonun yamuk durması seyir halinde titreme gibi durumlarla karşılaşmadınız mı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Geçmiş olsun,

    Aracınızın markası modeli vb ne olursa olsun lastik basınç ve genel görünüm kontrollerini sık sık bizzat yapmak lazım.



    Sanırım 80-90km hızları pek aşmıyorsunuz, Golf sessiz bir yapıya sahip olduğundan bu gibi hatalarda düşük hızlarda çok belirgin bir ses vermeyebiliyor ancak 120 ve sonrası hızlarda yine de -özellikle düzgün asfaltta- ses ve ritmik titreşimden algılayabilirdiniz.


    Hız limitlerine uyarım , ki uyduğum için de çok sevindim bugün :)

    Yüksek hızda bu lastikler parçalandığında olacakları düşünmek bile istemiyorum.

    Bu arada petlasları taktım hocam , denemek için 15 km kadar kullandım .

    Ses ciddi manada azalmış ilk dikkatimi çeken bu oldu , diğer konular için çok bişey diyemem simdilik .

    Hız limitlerine uymak çok doğru bir davranış, ben arada limitleri aşıyorum ama bugün çocuğuyla önüme atlayan bayan ve sizin lastik fotolarınızdan sonra bu tutkumu bir kez daha gözden geçireceğim, bu arada resimlerinizi Golf 7 sinde P7 kullanan arkadaşıma da yolladım.

    Petlas ın kışlıklarını kim taksa ya ses azalıyor ya da aynı kalıyor, bizim Golf te de yazlık Bridgestone dan sonra sesi azaltmıştı, Insignia da ise soğuyan havayla orantılı olarak lastikten kaynaklı titreşim iyice arttığından az önce yetkilisini arayıp inceleme için gelmelerini istedim, bakalım ne olacak..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Eğer aracınızın rot ve balans ayarı yoksa bunu her halükarda hissederdiniz, yada aracınızda hiç sağa çekme, direksiyonun yamuk durması seyir halinde titreme gibi durumlarla karşılaşmadınız mı ?


    Balansta sıkıntı yok , rotta sıkıntı varmış. Arabada sorun yoktu , sık sık da uzun yol yaparım .

    Lastikçiye ben mi dikkat etmemişim diye sordum , adam farkedeceğin bişey değil dedi..

    15 bin bakımında bile bakmamışlar hadi onu geçtim 30 binde aracı lifte alınca bi kez baksalar görülürdü.

    30 bin bakımı 2 ay önce yapıldı , bundan sonra servis harici kendim baktıracam bu işlere .

    Hatta garantiyi yakıp komple servisi terk edesim var




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Geçmiş olsun,

    Aracınızın markası modeli vb ne olursa olsun lastik basınç ve genel görünüm kontrollerini sık sık bizzat yapmak lazım.



    Sanırım 80-90km hızları pek aşmıyorsunuz, Golf sessiz bir yapıya sahip olduğundan bu gibi hatalarda düşük hızlarda çok belirgin bir ses vermeyebiliyor ancak 120 ve sonrası hızlarda yine de -özellikle düzgün asfaltta- ses ve ritmik titreşimden algılayabilirdiniz.


    Hız limitlerine uyarım , ki uyduğum için de çok sevindim bugün :)

    Yüksek hızda bu lastikler parçalandığında olacakları düşünmek bile istemiyorum.

    Bu arada petlasları taktım hocam , denemek için 15 km kadar kullandım .

    Ses ciddi manada azalmış ilk dikkatimi çeken bu oldu , diğer konular için çok bişey diyemem simdilik .

    Hız limitlerine uymak çok doğru bir davranış, ben arada limitleri aşıyorum ama bugün çocuğuyla önüme atlayan bayan ve sizin lastik fotolarınızdan sonra bu tutkumu bir kez daha gözden geçireceğim, bu arada resimlerinizi Golf 7 sinde P7 kullanan arkadaşıma da yolladım.

    Petlas ın kışlıklarını kim taksa ya ses azalıyor ya da aynı kalıyor, bizim Golf te de yazlık Bridgestone dan sonra sesi azaltmıştı, Insignia da ise soğuyan havayla orantılı olarak lastikten kaynaklı titreşim iyice arttığından az önce yetkilisini arayıp inceleme için gelmelerini istedim, bakalım ne olacak..


    Alıntıları Göster
    Bu pirelli' nin p7 lastikleri çok kalitesiz bence. Arabayı ilk aldığımda üzerinde bunlar vardı 20 bin km sonra aşırı derecede çatlamaya başladı ve 1. viteste küçük vi gazlamada patinaja düşüyordu. Allah korumuş hocam sizi




  • 3 yil boyunca hyundai yetkili servisinde mekanik uzerine calismistim. Siz zannediyor musunuz ki her parca orjinal? Ya da butun bakimlar tam anlamiyla yapiliyor islerin cok oldugu zamanlarda mazot filtresi sadece disaridan temizleniyordu. Kaldi ki sanziman yagini bile rengi guzelse tamam bu saglam deyip degistirmiyorlardi. Daha neler neler var. Arka kampanalar acilmadan el freni ayari , el freni tutma kolunun oradan ayarlaniyordu. Iste bu yuzden bizleri araclarimizin basina almiyorlar. Lastik havalari kontrol dahil edilmiyor. Yetkili servislerde ekstra olarak belirtmeniz lazim ve bu da ayri ucrete tabi. Ben peugeot berkeden 90 bin bakim fiyati aldim 600 tl dediler sanayide orjinal parcalarla beraber ben agir bakimi 600 tlye yaptirdim hesap edin. Garantisi varsa yetkili servis yoksa sanayi. Hatta berkede usta basi midir ne tam hatirlayamadim bana demisti sanayiye gidip arizasini cozduremeyen buraya geliyor bizde cok pahali fiyat cekiyoruz bize kalmasin arabasi diye tabirle konustu. Simdi ben bir daha peugeot berkeye gider miyim asla.




  • _Knock0uT_ kullanıcısına yanıt
    Ne olmuş olabilir ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    quote:

    Orijinalden alıntı: allstar34

    Eğer aracınızın rot ve balans ayarı yoksa bunu her halükarda hissederdiniz, yada aracınızda hiç sağa çekme, direksiyonun yamuk durması seyir halinde titreme gibi durumlarla karşılaşmadınız mı ?


    Balansta sıkıntı yok , rotta sıkıntı varmış. Arabada sorun yoktu , sık sık da uzun yol yaparım .

    Lastikçiye ben mi dikkat etmemişim diye sordum , adam farkedeceğin bişey değil dedi..

    15 bin bakımında bile bakmamışlar hadi onu geçtim 30 binde aracı lifte alınca bi kez baksalar görülürdü.

    30 bin bakımı 2 ay önce yapıldı , bundan sonra servis harici kendim baktıracam bu işlere .

    Hatta garantiyi yakıp komple servisi terk edesim var

    Bahsettiğim sıkıntılar zaten rot ayarından kaynaklanır, direksiyonun yamuk durması aracın sağa sola çekmesi vs, senin lastikçi sallamış gibi geliyor bana.
    Bir araba aşırı bozuk yollarda kullanılmamışsa o km de lastikleri o duruma getirecek kadar ayarsız olmaz, 35bin km dir ayarsızda olamayacağına göre başka bir sıkıntı olabilir.
    Lastik değişiminden sonra rot balansa girmediniz mi peki ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Ne olmuş olabilir ?
    Her şeyi bir kenara koyalım da aracın bakımı yapılırken lift ile kaldırıldığında bu manzarayı görmemişler mi? Servis rot balans yapmaz eyvallah ta insan bır uyarır ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Ne olmuş olabilir ?

    1001 çeşit şey olmuş olabilir ama benim aklıma ilk gelen park ettiğin yerden kaynaklı birşey olabilir.

    Ama rot balanstan bu hale gelmesi en son ihtimal yani o denli bir problem olsaydı direksiyonda hissederdin aracı sürekli 40-50-60 ta kullanmıyorsan.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Knock0uT_ -- 24 Kasım 2014; 19:20:31 >
  • allstar34 kullanıcısına yanıt
    Lastikler değişirken balans yapıldı , sonra da rot ayarı yapıldı . Daha önce arabayı aldığımdan beridir hiç götürmedim lastikçiye.

    Ben servis bu işleri yapıyor sanıyordum , arabanın gidişinde hissedilecek bişey yoktu . Sağa sola çekme titreşm vs yoktu .

    Yalnız son zamanlarda lastik sesi fazla geliyordu.

    Onu da lastiklerin km'si arttığı için oluyor diye yormuştum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Knock0uT_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Ne olmuş olabilir ?

    1001 çeşit şey olmuş olabilir ama benim aklıma ilk gelen park ettiğin yerden kaynaklı birşey olabilir.

    Ama rot balanstan bu hale gelmesi en son ihtimal yani o denli bir problem olsaydı direksiyonda hissederdin aracı sürekli 40-50-60 ta kullanmıyorsan.

    Hocam iki lastiğe aynı noktadan nasıl parkta bişey olacak ? Apartmanın önündeki otoparkta duruyor araba , hasar halka tarzında oluşmuş zaten .

    Arabayı genelde 100-120 bandında kullanırım .
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.