Şimdi Ara

Lancia ve Alfa Romeo Neyi Eksik Yapiyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
2
Favori
1.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bayii ve servis ağı arttırılmalı. Ürün gamı arttırılmalı. Vw, opel gibi her kitleye hitap etmeli.
    Bunları yaptıktan sonra 2. eli oluşacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    Albert Einstein : "Önyargıları yok etmek, atom çekirdeğini parçalamaktan daha zordur."



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twixmars

    Bayii ve servis ağı arttırılmalı. Ürün gamı arttırılmalı. Vw, opel gibi her kitleye hitap etmeli.
    Bunları yaptıktan sonra 2. eli oluşacaktır.

    2.eli oluşmasın mümkünse,böyle iyi.
  • Lancia delta modelini kullanmış,ve insanlara denemelerini görmelerini sıkça önermiş biriyim.
    55 bine satılan arabada sınıfındaki bütün araçlardan fazlası var.
    Giuliettayıölmeden herkesin kullanmasını tavsiye ederim.Kaç arabada öyle yol tutuş bulursunuz açısından mesela.
    Bu araçların ülkemizdeki sıkıntısı belli:bizim insanımız araç alırken arabanın tasarımına özelliğine ruhuna bakmaz.
    2. elde elini öpene satabiliyor mu satamıyor mu buna bakar.
    O açıdan alfanın veya lancianın yanlış yaptığı bir şey yok,ülkemizde iyi bile satıyorlar bence.
  • Herkese hitap etmiyorlar, tipleri hilkat garibesi gibi, uçlarda geziyorlar.
  • İlk gençlik yıllarımın hayaliydi Alfa 33. Sonra yerini 146 aldı (benim için geçerli olan model, belki de 145/146 demek daha doğru olabilir ya da neyse). 146'nın kama şekli dönemi içinde eşşizdir benim gözümde. Hala da şeytan dürter, ikinci elde Alfa 33 ve 146 bakarım.
    Ama gözüm yemiyor. Birçok kişi için de durum benzerdir.
  • Giulietta yurtdışında çok iyi satıyor. Ama Türkiyede 800-900 anca satıyor yılda. Bu da bir başarı. eskiden bu kadar da satamıyordu Alfa.
  • İki markayıda 1 kez bilek kullanmadım forumda okuduklarıma göre lancia fiatın biraz daha kaliteli hali hatta bir resimde 2 aracın iç konsolunu karşılaştırmışlardı gerçek dende hemen hemen aynı

    Alfaya gelince tasarım olarak bence mükemmel ama servis sıkıntısı var hadi onu geçtim forumda eski bir alfa sahibinin yazdıklarını okumuştum adam en ufak parçasının bile dünya para istediklerini ufak bir motor arızasında dahi usta bulamadığını yazdığını hatırlıyorum.
  • 52.000 TL ye Mito satmaya çalışmaları başlı başına hata ve eksik.

  • alfanın ikinci ele oynaması lazımdı. uygun fiyatlı benzinli giriş modeli ile fiyatı düz focustan biraz yukarda dizel otomatiği olsaydı

    çok daha fazla satardı.

    alfanın 156 1.6 motor ile yükselişi 159 da 1.6 motor olmaması ile hüsranla sonuçlandı.

    alfa yeni 159 u hazırlıyor 2014 için büyük ihtimal 1.6 dizel olacak. araç hafifletilmiş. 159 çok ağırdı.
  • yedek parça bulamassınız
    usta bulamassınız
    dayanıksızdır
    çok arıza yapar
    2.eli yok
    alaman değil
    amerigan değil
    capon da değil
    tu kakaaa bir araba

    Alfa varsın pek tutulmasın benim için mahsuru yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DOMIX -- 21 Ocak 2013; 12:52:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    yedek parça bulamassınız
    usta bulamassınız
    dayanıksızdır
    çok arıza yapar
    2.eli yok
    alaman değil
    amerigan değil
    capon da değil
    tu kakaaa bir araba

    Alfa varsın pek tutulmasın benim için mahsuru yok

    +1
    tutmaması benimde işime geliyor
  • Diğer markalarda C segmenti alabileceğin parayla alfa romeo B segmenti mito alamıyorsun. 46 ile 57.500 lira arası mito satıyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzaffersan

    quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    yedek parça bulamassınız
    usta bulamassınız
    dayanıksızdır
    çok arıza yapar
    2.eli yok
    alaman değil
    amerigan değil
    capon da değil
    tu kakaaa bir araba

    Alfa varsın pek tutulmasın benim için mahsuru yok

    +1
    tutmaması benimde işime geliyor

    İyi de tutmamasına rağmen sanki peynir ekmek gibi satılıyormuş edasında afaki satış fiyatları var araçların. Size ne gibi bir fayda sağlıyor sıfır araç alımında ya da sıfır aldığınız aracı satarken anlamadım.

    Ruh muh hikaye, iki yıl adam gibi satış yapamasınlar görürüm onların ruhunu. Tuz ruhu mu yoksa nane ruhu mu? Markalar satış yaptığı sürece var olurlar. Sadece üretmiş olmak için araç üretmez hiçbir marka.




  • Alfa ve Lancia'yı herkesin almaması lazım. O yüzden alınmıyor.

    Bakın, otomobil sıradan bir telefon veya sıradan bir laptop gibi sadece ihtiyaç karşılamaya yönelik birşey değil.

    Daha doğrusu tek amacı ihtiyaç karşılama olan arabalar var. Bir de diğerlerinden ayrışan ve Niche (Niş) olan arabalar var. Bu ayrışmayı dizayn, sizin gözünüzde yarattığı intiba, çeşitli özel minik özellikler, yeri geldiğinde bir gövde rengi veya bir jant tasarımı ile sağlıyorlar. Veya sadece markanın geçmişinden gelen "heritage" dediğimiz, biraz "miras" anlamına, biraz "korunması gereken aktarılmış değer" anlamına gelen olgu aracı farklı kılabilir.

    Örnek: Subaru Boxer motor, bunun sayesinde yere daha yakın bir ağırlık merkezi, 50-50 ağırlık dağılımı, önden arkaya uzayan diklemesine şanzıman ve simetrik dört çeker ile anılır. Bu Heritage'dır. Kapı direklerinin olmaması da önemli bir unsurdur. Bundan yenilerde vazgeçtiler ve canımı çok sıktılar hatta...

    Veya Saab ve el freninin yanındaki kontak anahtarı, çekerken "çık çık çık" yapmayan el freni ve göğüsteki "black panel" düğmesi...

    Alfa ve dört yapraklı yonca...

    Lancia ve Subaru'nun eşitlediği; ama kıramadığı ralli şampiyonluğu rekoru...

    Bunlar arabaları farklı kılar. Farklılaştırılmış bu arabalarda hedef sıradan arabalardan daha az satmak; ama daha elit kişilere satmaktır. Tabii ki parayı bastıran herkes bu arabaları alabilir; ancak bir gösteriş meraklısının tercih etmemesini de sağlayabilirler. Ek olarak ayrıştırdıkları arabaları daha yüksek fiyattan satabilirler.

    Günümüzde bu niş iş dalı tamamen bozuldu. Lancia'nın, Alfa'nın üzerinde Fiat motoru, fiat yürüyen parçaları olunca, sadece tasarıma ve ada para verir olduk. Saab'da durum daha da beter. 2003 sedan modele kadar gelenlerde Buffalo derisi ince, spor koltuklar vardı. GM etkileri arttıkça, ortak parça kullanımı o kadar arttı ki, özelleştirilmiş Vectra'ya biner oldunuz.

    Özel modelleri hala tutuyorlar. Dört yapraklı yoncası olan gerçek Alfa'yı alırsanız, farkı anlarsınız.
    Veya Saab batana kadar ürettiği 2.8 Aero, hala bir derece gerçek Aero idi. Veya bir Viggen. Saab ne kadar bozsa, Viggen viggendir.

    İlk Porsche 911'de arka silecek mevcuttu. Bu yüzden "Heritage" deyip, Porsche opsiyon olarak arka sileceği hala koyuyor. Aslen bu gibi özellikler arabaları farklılaştırıyor ve bir kesimin daha çok para vermesini sağlıyor. Segmentasyon işinin derinliklerine hoşgeldiniz.

    Türkiye'de satışların özellikle düşük olmasının sebebi ise dizayn. Türk'ün istediği, parasının alabileceği en büyük, en büyük bagajlı, tercihen sedan, tam boy stepneli (ne önemi varsa?), en zengin gösteren, buna rağmen en küçük motorlu, en az yakan araba. Küçük motor ve az yakma tamamen yurdumun gerçeklerinden bir zorunluluk, lafım yok. Gerisi ise Türk halkının zevksizliğinden... Otomobil kültürünün henüz tam manası ile bir parçası olamadığı için, rahatlık ve konfor, keyif ve zevkten önce geliyor. Bu da özelleşmiş araçların satışını iyice düşürüyor.

    Türk, arabasını sümkürünce satabilmek istiyor. Zira belirsizliğe tahammülü çok düşük bir millet olmasına rağmen, belirsiz bir gelecekle yaşamaya mahkum edilmiş. Üstüne bütçesini çok zorlayarak, resmen boğazından, çocuğunun geleceğinden keserek araba alıyor. Ekonomi ters gitse, işi bozulsa, anında arabasını satabilmeli Türk. İşte bütün bunlar bu inci gibi arabaları bana ulaşılabilir kılıyor.




  • fiyatı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZSARA

    quote:

    Orijinalden alıntı: muzaffersan

    quote:

    Orijinalden alıntı: DOMIX

    yedek parça bulamassınız
    usta bulamassınız
    dayanıksızdır
    çok arıza yapar
    2.eli yok
    alaman değil
    amerigan değil
    capon da değil
    tu kakaaa bir araba

    Alfa varsın pek tutulmasın benim için mahsuru yok

    +1
    tutmaması benimde işime geliyor

    İyi de tutmamasına rağmen sanki peynir ekmek gibi satılıyormuş edasında afaki satış fiyatları var araçların. Size ne gibi bir fayda sağlıyor sıfır araç alımında ya da sıfır aldığınız aracı satarken anlamadım.

    Ruh muh hikaye, iki yıl adam gibi satış yapamasınlar görürüm onların ruhunu. Tuz ruhu mu yoksa nane ruhu mu? Markalar satış yaptığı sürece var olurlar. Sadece üretmiş olmak için araç üretmez hiçbir marka.

    Otomobil var,

     Lancia ve Alfa Romeo Neyi Eksik Yapiyor?


    otomobil var fark burada.

     Lancia ve Alfa Romeo Neyi Eksik Yapiyor?




  • İtalyan markalarında (Fiat, Alfa, vs.) model sürekliliği olmaması sorunu var.

    Alfa'nın C-segment HB'si 146, 147, Guiletta diye gidiyor. Muhtemelen bir sonraki C-segment HB aracın farklı bir adı olacaktır.

    Fiat'ta da durum aynı. Tipo, Bravo, Stilo, yeniden Bravo, vs...

    Önce bu saçma ve yanlış politikayı terketmeleri gerekiyor. Yaptıkları en büyük yanlış bu.
  • 1950 li yıllarda yurtdışına çalışmaya giden insanlarımız Almanya'ya değil de İtalya'ya gitselerdi ülkemize izinlerde geldiklerinde daha çok İtalyan arabalarını görüp aşina olurduk. Mersedes, Wosvos, BMW, AUDİ yi biz onlarda görüp öğrendik, hayran olduk. İşin bu tarafı psikolojik. Bir de bu arabaların Türkiye de üretilmiyor olması da etken. En dayanıklı arabalar Japonlar diyoruz ama ülkemizde sadece Toyota ve Honda tutuluyor. Oysa onlardan çok daha kaliteli Japonlar var. Bu servis yaygınlığı, bilinirlik, özenti, insanların birbirini etkilemesi, ikinci el değeri, yedek parça desteği gibi unsurlarla açıklanabilir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyaz-siyah

    Araba alırken neleri düşünürsün?


    en önemlisi :
    1- 2. eli nasıl ?
    2- parça ve servis durumu nasıl ?
    3- dayanıklımı ?
    4- az yakıyor mu ?

    daha az önemlisi :
    1- tasarımı nasıl ?
    2- diğerleri...

    alfa ve lancia için sadece tasarım konusunda iddia var onun dışında pek fazla bir iddası olmadığı için satışlar bu şekilde...




    Ön yargıyla alakası yok, belkide en gerçekçi yorum bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.