Şimdi Ara

Lancer yağ yakma problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
25
Cevap
1
Favori
6.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2011 otomatik,110 beygir,1500 invite mitsubishi lancer kullanıcısıyım.benzinli iken aracım yağ eksiltmiyordu.prins marka lpg ile dönüşüm yaptım,ogün bugün aracım yağ eksiltiyor,kaçak asla yok sanırım motorun iç kısmında yanma dan dolayı kayıp var.Bilir kişiler lpg de yağ eksiltme olur diyorlar ama benim eksiltme seviyesi aşırı geldi bana,minimum seviyesinin baya altında,motor yağı numaramı mı değişsem tavsiyeleriniz ne olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ismail_yilmaz61 -- 20 Kasım 2019; 14:24:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Kaç km de ne kadar yağ eksilmiş ona bakmamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motor yağınız nedir? araç km'si nedir? lpg'de kullanıyorsanız 5-40 yağ kullanmanızı tavsiye ederim.

    her motor bir miktar yağ eksiltir. lpg'de bu miktar benzinli kullanıma göre daha fazla olabilir. kullanım kılavuzunda da belirtilmiştir zaten. benim aracım 1.6 117 hp'lik mitsubishi asx. 10 bin km sonunda az bile olsa bir miktar yağ eksiltirse şaşırmıyorum. ancak kullandığınız yağın kalitesine göre de değişiyor bu durum. mesela petronas synthium da kullandım motul'da kullandım castrol'de kullandım mobil'de kullandım. petronas'ta biraz daha fazla yağ eksiltiyordu sanki... motul ve mobil'de normal seviyelerde yaşadım. castrol ise petronas'tan iyi ama mobil ve motul'dan kötüydü. sanırım bu konuda en iyisi mobil idi ama motul'da oldukça kaliteli güzel yağlar üretiyor... şu an aracımda motul 5-30 xclean fe kullanıyorum ve çok memnun kalmış durumdayım. motor yağınızı değiştirip durumu tekrar değerlendirmenizi öneriyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 20 Kasım 2019; 15:16:12 >




  • Konuyu görünce yarama tuz basılmış gibi hemen yazayım.

    Ben de 2015 model Lancer AT kullanıcısıyım. 2 gündür usta usta geziyorum. Araç lpg takıldığından beri 10 bin km’de 1.3-1.5 lt yağ yakıyor.

    - Lpg 44 bin km’de takıldı. BRC premium. 1 yıl oldu.

    - Aracın son iki bakımı hariç hep yetkili serviste yapıldı. 10w40 yağ kullanıldı.

    - Aracın son iki bakımını Mitsubishi servisten ayrılma, Mutlu oto (Dikmen usta) ve Metser oto (Serkan usta)da yapıldı.

    -Kaçak, sızıntı, terleme yok.

    - Soğuk çalıştırmada duman var mı yokmu anlayamadım. Galiba hafif de olsa beyaz bir duman geliyor. Ama mavi duman mı, ayırt edemiyorum.

    - Soğuk çalıştırmada yağ mı, antifiriz mi tam anlamadığım bir koku oluyor. Bunu arada yapıyor. Haftada 2 3 kere. Gün boyunca yok.

    - PCV vs karter havalandırma hortumları kontrol edildi.

    - 3 bin deviri geçince yağ yakma oranı artıyor.

    - Bakımdan 4 bin km sonra yağ kararıyor ve eksiltme hızı katlanıyor. 10 bin bakım süresi dolana kadar defalarca ekliyorum.

    - Egzozda yağlanma yok.

    - Su eksiltme yok.

    Araç lpg’den sonra bu hale geldi. 50 binkm’de yağ yakmaya başladı. Yetkili servis ve Dikmen ve Serkan ustalar “bu araç bu kmde yağ yakmaz, suç lpg’de. Montaj hatası olabilir” dediler.

    Lpg ustaları ise “suçu bize atmak her servisin kolayına geliyor, artık bıktık” diyolar.

    Araç şu an 68 bin kmde ve ben yavaş yavaş motor sıfırlama fiyatları almaya başladım. 12 bin lira (Metser) fiyat aldım.

    Brc’nin motor garantisi diye birşeyini duydum. Brc yetkili servise sordum, sıfır ve 3 yaş araçlara geçerli vs birşeyler geveledi. Dava açabilirsin ama sonuç alamazsın, doğrusu ispatlayamazsın’a getirdi.

    Görebildiğim kadarıyla bu yağ yakma sorunu Lancer’larda daha çok otomatik viteslilerde görülüyor. 4AT dişli oranıyla ilgili bir problem olabilir.

    Dün inadına 10w40 yağda 1.5lt yakan motora Motul 5w30 EFE koydum. Usta bile şaşırdı. İnceldiği yerden kopsun dedim. Su gibi içer artık bu yağı da.

    Bu arada İzmir’deki Metser Oto’yu öneririm. Serkan usta çok ilgili ve araç sahibinin her dediğini ciddiye alan iyi bir esnaf. “Bin km aracı sadece benzinde kullan, bakalım yakacak mı?” diye önerdi. 1000 km benzinde kullanacağım. Son umut deneyelim.




  • yirthan kullanıcısına yanıt
    5000 km de minimum seviyesinin altına indi..aracım 137000 de lpg yi 99000 de taktirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stoacı

    Konuyu görünce yarama tuz basılmış gibi hemen yazayım.

    Ben de 2015 model Lancer AT kullanıcısıyım. 2 gündür usta usta geziyorum. Araç lpg takıldığından beri 10 bin km’de 1.3-1.5 lt yağ yakıyor.

    - Lpg 44 bin km’de takıldı. BRC premium. 1 yıl oldu.

    - Aracın son iki bakımı hariç hep yetkili serviste yapıldı. 10w40 yağ kullanıldı.

    - Aracın son iki bakımını Mitsubishi servisten ayrılma, Mutlu oto (Dikmen usta) ve Metser oto (Serkan usta)da yapıldı.

    -Kaçak, sızıntı, terleme yok.

    - Soğuk çalıştırmada duman var mı yokmu anlayamadım. Galiba hafif de olsa beyaz bir duman geliyor. Ama mavi duman mı, ayırt edemiyorum.

    - Soğuk çalıştırmada yağ mı, antifiriz mi tam anlamadığım bir koku oluyor. Bunu arada yapıyor. Haftada 2 3 kere. Gün boyunca yok.

    - PCV vs karter havalandırma hortumları kontrol edildi.

    - 3 bin deviri geçince yağ yakma oranı artıyor.

    - Bakımdan 4 bin km sonra yağ kararıyor ve eksiltme hızı katlanıyor. 10 bin bakım süresi dolana kadar defalarca ekliyorum.

    - Egzozda yağlanma yok.

    - Su eksiltme yok.

    Araç lpg’den sonra bu hale geldi. 50 binkm’de yağ yakmaya başladı. Yetkili servis ve Dikmen ve Serkan ustalar “bu araç bu kmde yağ yakmaz, suç lpg’de. Montaj hatası olabilir” dediler.

    Lpg ustaları ise “suçu bize atmak her servisin kolayına geliyor, artık bıktık” diyolar.

    Araç şu an 68 bin kmde ve ben yavaş yavaş motor sıfırlama fiyatları almaya başladım. 12 bin lira (Metser) fiyat aldım.

    Brc’nin motor garantisi diye birşeyini duydum. Brc yetkili servise sordum, sıfır ve 3 yaş araçlara geçerli vs birşeyler geveledi. Dava açabilirsin ama sonuç alamazsın, doğrusu ispatlayamazsın’a getirdi.

    Görebildiğim kadarıyla bu yağ yakma sorunu Lancer’larda daha çok otomatik viteslilerde görülüyor. 4AT dişli oranıyla ilgili bir problem olabilir.

    Dün inadına 10w40 yağda 1.5lt yakan motora Motul 5w30 EFE koydum. Usta bile şaşırdı. İnceldiği yerden kopsun dedim. Su gibi içer artık bu yağı da.

    Bu arada İzmir’deki Metser Oto’yu öneririm. Serkan usta çok ilgili ve araç sahibinin her dediğini ciddiye alan iyi bir esnaf. “Bin km aracı sadece benzinde kullan, bakalım yakacak mı?” diye önerdi. 1000 km benzinde kullanacağım. Son umut deneyelim.
    denizli'de aziz usta var. yanlış hatırlamıyorsam üçüncü sanayi sitesinde idi, aziz otomotiv. bazı tanıdıklar kendisine gidiyordu ve oldukça memnunlardı. çözüm bulamazsanız uğrayın derim. işinde çok iyi bir usta olduğunu duydum.

    68 bin km yağ yakmak için gerçekten düşük bir km. yakın arkadaşımda 2011 1.6 lancer var ve aracı 25 bin km'de iken prins silverline kiti taktırmış. şu an 180 bin küsür'e geldi. genelde motul 5-40 yağ kullanır (-daha önce mobil1'de kullanmış ondan da memnundu) ve sorun yok. 5-40'dan başka yağ kullandığını hatırlamıyorum. hiç yağ yakma sorunu olduğundan bahsetmedi. ama 10 bin km'de bir mutlaka aracını bakıma sokar. bende de lancer'la aynı motora sahip olan asx var ve benzinde kullandığım için 15 bin km'de bir bakıma giriyorum. ben benzinde kullandığım için motul xclean fe 5-30 yağı kullanıyorum. 15 bin'e geldiğinde yağ gayet tabi eksiliyor ama kullanım kılavuzunda yazan değerler kadar eksiliyor.

    lpg'li araçlarda genelde 5-40 önerirler bilginiz olsun. 5-30 yerine 5-40 konulsaydı daha iyi bir sonuç alınabilirdi. benzinde 5-30'dan yana hiç sıkıntı yaşamadım. ama 5-30'u lpg'de kullanıp yine sorun yaşamadım diyenler de var. ben kullanıcıların yalancısıyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeremy Klakson -- 20 Kasım 2019; 20:27:11 >




  • ismail_yilmaz61 kullanıcısına yanıt
    Umuyorum ki araçlarımız aynı belirtileri taşımıyordur ama gene de sorayım:

    1-Soğuk çalıştırmada egzozdan yanık kokusu geliyor mu? 2-3 dk sonra geçiyor mu?

    2-Araç ilk çalıştırmada tek kontakta çalışıyor mu? İlk çalıştırmada tek kontakta çalışıyor ama park edip yarım saat sonra bu sefer sıcak motorda kontağı çevirince hemen çalışıyor mu?

    3-Motor yağınız kaç kmde kararıyor ve kontrol ederken çubuktan kolayca damlar hale geliyor? Yani özelliğini yitiriyor?

    4-Aracınızı yüksek devirde ne sıklıkla kullanıyorsunuz?

    5-Kısa mesafelerde hiç yağ yakmıyor ama uzun mesafeli kullanınca hemen eksilme görüyor musunuz?

    Benim araçtan örnek vermek gerekirse, yağ değişiminden 4 bin km sonra motor sesi artıyor ve o an yağın ciddi bir şekilde eksilmeye başladığını anlıyorum. 5 bin km’ye gelince sizin araç gibi minimum işaretin altına iniyor.

    Öneri olarak, PCV valfini kontrol etmeyi ve balata spreyiyle temizlemeyi deneyin. Şu video gösteriyor:
    John Vientayoutube
    Removing and checking the PCV valve on a 2010 Mitsubishi Outlander 2.4 petrol engine.
    https://www.youtube.com/watch?v=-NdyzE8ecrU


    Forumda benden çok bilgili Lancer kullanıcıları var, umarım size de bana da bir çare sunarlar. Naçizane fikrim, bu sorun lpg montajında ustanın bir şeyleri eksik yaptığından kaynaklanıyor. Plastik emme manifoldunu delerken olanlar oluyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    BMW E39 YAĞ YAKMA YARDIM
    4 hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Benim aracim atrage, lancerde ki motorun 3 silindirli versiyonu var, 0-20 yag koyuyorum, 35bin kmdir lpg li.

    Ne yag eksiltme ne baska bir sey. Sizin lpg montajinda veya uzun yol ayarinda sorun var, bildigim kadari ile lancer motorunada 5-30 konur, 10-40 degil.

    Sorun lpgde mivec motorda değil ona eminim.

    Gecmis olsun, hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üst kapak...
  • Bu aralar lancer'da lpg sebebiyle yağ eksiltme çok duyar oldum. Konudaki 2 araçla birlikte 3 tane daha yağ eksilten araba duydum.

    Manifold plastik, plastik çapağı içeri kaçsa silindiri çizebilir mi emin olamadım. Çizdi diyelim o zaman zaman içinde yağ eksiltme artar. Burada en kritik nokta yağ eksiltmenin gözlemlenmesi... Düzenli olarak km bazında eklenen yağ takip edilmeli. Zaman içinde artış varsa daha fazla kullanmadan motoru açtırıp yaptırmak lazım yoksa daha da büyüyebilir masraf.

    ya da lpg ayarı çok kötü, silindir içi aşırı ısınıyor ve segman bozuyor, segmanlar da yağ kaçırıyor.

    Kendim de 2011 1.6 manuel alıp 104bin km'de tüp taktırıp 123bin km gibi sattım, lpg'den sonra 2 kere bakıma girdi yağ eksilmesi vs yoktu... Alan kişiyi tanıyorum o da 140bin km'lere getirmiştir ondan da benzer bir geri dönüş olmadı.

    Motor ısındıktan sonra 4bin devirlerde boşta 5-10sn tuttuğunuzda arabanın egzozu sinek ilaçlama makinesine dönüşüyorsa dumanı görür görmez bırakın ve motorun açılması gerekiyor demektir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Benim aracim atrage, lancerde ki motorun 3 silindirli versiyonu var, 0-20 yag koyuyorum, 35bin kmdir lpg li.

    Ne yag eksiltme ne baska bir sey. Sizin lpg montajinda veya uzun yol ayarinda sorun var, bildigim kadari ile lancer motorunada 5-30 konur, 10-40 degil.

    Sorun lpgde mivec motorda değil ona eminim.

    Gecmis olsun, hayirli gunler
    bir zamanlar basınekspres yanyol'daki yıldızlar mitsubishi milletin arabasına 10-40 koyup koyup gönderiyordu lancer asx colt fark etmiyordu...neyse ki durumu fark ettiler artık petrol ofisi 5-30 koyuyorlar...

    bir keresinde 1.3 colt'a 10-40 castrol magnatech koymuştum. aracın sesi traktör gibi olmuştu. 5-30'a geri dönünce aracın çalışması rahatlamıştı. o günden beri 10-40'a yaklaşmıyorum.




  • lpg den kaynaklanmayabilir. arabayı 2-3 gün park halinde bıraktıysanız yere bakın, yağ kaçağı var mı. ustanız lifte kaldırıp baksın. önce fiziki olarak bir kaçak var mı.
    sonra gelecez motordan kaynaklı mı? arkadaşın dediği gibi egzostan duman çıkıp çıkmadığını konrtol edin. sonra motor yağ kapağını açın elinizi tutun üfleme yapıyor mu ona bakın.

    bir de motor soğuk iken yolda stop etme, devir dalgalanması, çekişten düşme var mı.

    bu lancerlerin sübapları magnezyum alaşımlıdır. LPG kullanımından dolayı sübaplar ve sübap contaları erimeye başlamış olabilir. subap contası erirse burada biriken yağ, yanma odasına sızar, yağın da böylece eksilir. yani artık böyle olduysa LPG siz de 1000 km kullansan yine nafile. yağın artık eksilmeye devam edecektir.
  • Araciniz benzinde yag eksiltmeyip lpg de eksiltiyor ise ya ayarlarinizda yada uygulanmasinda hata vardir.Lpg de yag eksiltir diye bir kuram yoktur.Eksiltmesi piston ustu hararetin yuksek olmasinin gostergesidirki bu durum motorunuzun arizalanmasina sebep olacaktir.Acilen ayar ve uygulamanin kontrol edilip yol ayarinin yapiasi gerekir.

    Normalden daha kalin bir yaag kullanmaniza gerek yoktur.Daha kaliteeli ucuculugu az bir yag yercih sebebidir.

    Alacginiz urun 5/40 tam sentetik bir urun olmasinin otesinde,Mb.229.51 onayini aramaniz (yag tuketiminin 10 un altinda oldugunun gostergesi)yarariniza olacaktir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi froster2006 -- 23 Kasım 2019; 14:25:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • stoacı S kullanıcısına yanıt
    Lpg nin uygulanmasi ve yol ayarina baktirin.Aksi taktirde yag yakmamasi gerekir o aracin bu km de ki oncesindede yokmus.

    Lpg servisi siyrlmak istiyor olaydan.Uygulama kontrolu arti yol ayari mutlaka.Aksi taktirde araciniz ariza cikaracaktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şunu belirtmekte yarar var; sabahları tek marşta aracım çalışıyor,,aracın hiçbir yerinde kaçak yok,aşırı devirde kullanmıyorum,sakin bir sürüş tercihindeyim,5 30 yağ kullanıyorum,5000 km de 0.6 lt re yani yarım litrenin üzerinde kayıp var,10000 bakımda 1.2 lt yağ kaybım söz konusu,kaliteli yağ,kaliteli lpg alıyorum. Bu bahsettiğim olay 500km uzun yol sonucu iki kere başıma geldi.bir sonraki bakıma kadar eksilen yağı tamamlayıp yağın numarasını 5 40 ile değiştirip öyle deneyeceğim.aracım 137 000 de lpg 99000 de atılmış,pirins marka vede yetkili serviste yapılmış.40000 bile olmadı lpg atılalı, vede sık aralıkla bu yağ konusu canımı sıkmaya başlayacak galiba.şimdi lpg ciye gitsem birsürü tantana,yok oraya git yok buraya git vesaire vesaire,bir usta ona bir usta buna suç atacak.....bazı arkadaşlar uzun yol ayarı demiş bunlar nelerdir,birde aracım 100 km de şehir içi 10 lt lpg yakıyor,uzun yolda bu 100 km de 7 lt ye düşüyor...lpg ayarı gerekirmi bu yakıt sarfiyatlarında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ismail_yilmaz61 kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun. Yakıt tüketimine bakılarak LPG ayarı gerekip gerekmediği net anlaşılmaz. Kaliteli LPG ayarı için 3 husus önemli, birincisi AFR (Hava/yakıt karışımı), ikincisi ise EGT (Egzoz gaz sıcaklığı), üçüncüsü ise LPG'deyken benzin enjeksiyon tepkisi.

    Sizin aracınızın yağ eksilmesiyle ilgili birkaç sebep olabilir veya tek bir sebep de olabilir.

    Montaj hatası; düşük ihtimal de olsa manifold çapakları çiziklere sebep olabiliyor. Düşük bir ihtimal ama örnekleri var. Bunun kontrolü motoru sökmeden kamera ile yapılabiliyor. Teknik imkana sahip bir servis bulursanız bu durumu kontrol ettirebilirsiniz.

    LPG ayar hatası; LPG benzine göre daha fazla oktana sahip olduğu için daha zor yanar, ayrıca doğru hava/yakıt karışımında benzine göre ortalama %5 daha fazla ısı ortaya çıkarır. Bu iki husus birleşince egzoz sübaplarında, egzoz sübap contalarında ve egzoz sisteminde daha fazla tahribat olur. Tabi ki araç motorları bu %5'lik sapmaya dayanıklıdır fakat tek etken bu değil. Çok tekniğine girmeyeyim, LPG ayarındaki ufak hatalar ısının ve tahribatın artmasına sebep olur. Daha fazla ısı demek daha sıcak motor demektir. Daha sıcak motor demek de buharlaşmayla yağ kaybının artması demektir. PCV hattını iyice kontrol ettirin, yağlanma varsa sorununuzun kaynağını bulmuşsunuz demektir. PCV sisteminden sadece yağ buharı geçmez, kompresyon segmanlarından kurtulan egzoz gazı yağlama sistemine ulaşır, çalkalanan ve neredeyse zerrecik halini alan yağla karışıp oluşan basınçla beraber PCV sisteminden tekrar emme/yanma sistemiyle birleşir ve yanarak sistemden atılır. Bu çevrim motor çalıştığından itibaren sürekli olarak devam eder ve yağ kaybı gerçekleşir. Gözünüzle görmek isterseniz Oil Catch Can diye aratabilirsiniz internette. Hatta kendiniz de sisteminize takabilirsiniz. Sübap lastiklerinin erkenden ölmesini sağlayan da ayar hatasından kaynaklanan bu fazla ısıdır. Yine sübap lastiklerinin işlevsizleşmesi yanma odasına yağ sızmasına sebep olur.

    Size tavsiyem; ilk iş doğru LPG ayarı yaptırın. İnternette AFR ayarı yapanlar var. Benim için kötü bir tecrübe oldu, hiç yoktan problemler çıktı araçta, kablo alıp kendim çözdüm. Bu nedenle size direkt olarak bu insanlara ayar yaptırın diyemiyorum ama memnun olanlar da var. İlk önce LPG ayarınızı bir kontrol ettirin. Doğru hava/yakıt karışımında yanıp yanmadığını teyit ettirin. Ayrıca bakabiliyorlarsa EGT değerleriniz de bir kontrol edilsin. Böylece LPG ayarınızda bir bozukluk varsa düzeltilmiş olur.

    Bunun yanında bujilerinizi kontrol ettirin, iyi bir usta bujilere bakarak yanma odasında yağın yanıp yanmadığını anlayabilir. Toplam kontrol süresi yarım saati geçmez zaten. Kendi ustanız varsa para bile almayabilir. Basit bir iş. Eğer yanma odasında yağ yakımı yoksa bu durumda gömlek segman veya sübap lastiği problemi yok demektir. Yağ eksilmesini farklı bir yerde arayabilir, bu ihtimali devre dışı bırakırsınız.

    Zor bir ihtimal olsa da katalizörü kontrol ettirebilirsiniz. Tıkalı katalizörü muhtemelen aracın performansından anlayabilirsiniz ama eğer tıkanma varsa (ki LPG'de zor) bu durum ters basınçla yağ buharı diye anlattığım kaybı arttırır.

    Motorun titreşiminden veya çalışma sesinden bir şikayetiniz olmadığı için sübap problemini es geçtim.

    Tahmin ediyorum ki sizin probleminiz fazla basınç ile yağ buharı kaybı şeklinde gerçekleşiyor. PCV sisteminize mutlaka iyice baktırın. Ufak siyah izlerden ziyade sistem içinde ufak ufak yağ birikintileri göreceksinizdir. Ayrıca mutlaka düzgün bir LPG ayarı yaptırın. LPG ayarı öyle rölantide yapılmaz. Doğru haritalandırma şart. En basitinden bir tane ELM327 OBD II cihazı alıp, Torque veya benzer uygun program ile LTFT ve STFT değerlerinize bakın. Özellikle LTFT değeriniz -5/+5 arasında değilse büyük bir LPG ayar probleminiz var demektir ve ilk işiniz iyi bir LPG ayarı yaptırmak olsun.

    Yağ olarak ne kullanıyorsunuz bilmiyorum ama uygun değerlerde veya onaya sahip Motul yağ kullanabilirsiniz. Buharlaşma ile yağ kaybı yaşayan araçlarda özellikle Motul X-Cess 8100 5/40 iyi performans sergiliyor. Benim aracımda da kompresyon segmanlarının zayıflığı nedeniyle buharlaşmayla kayıp söz konusu. Aracı aldığımda 10/40 yağ vardı ve Motul 5/40'a geçerek kaybı azalttım. Tavsiye ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismail_yilmaz61

    Şunu belirtmekte yarar var; sabahları tek marşta aracım çalışıyor,,aracın hiçbir yerinde kaçak yok,aşırı devirde kullanmıyorum,sakin bir sürüş tercihindeyim,5 30 yağ kullanıyorum,5000 km de 0.6 lt re yani yarım litrenin üzerinde kayıp var,10000 bakımda 1.2 lt yağ kaybım söz konusu,kaliteli yağ,kaliteli lpg alıyorum. Bu bahsettiğim olay 500km uzun yol sonucu iki kere başıma geldi.bir sonraki bakıma kadar eksilen yağı tamamlayıp yağın numarasını 5 40 ile değiştirip öyle deneyeceğim.aracım 137 000 de lpg 99000 de atılmış,pirins marka vede yetkili serviste yapılmış.40000 bile olmadı lpg atılalı, vede sık aralıkla bu yağ konusu canımı sıkmaya başlayacak galiba.şimdi lpg ciye gitsem birsürü tantana,yok oraya git yok buraya git vesaire vesaire,bir usta ona bir usta buna suç atacak.....bazı arkadaşlar uzun yol ayarı demiş bunlar nelerdir,birde aracım 100 km de şehir içi 10 lt lpg yakıyor,uzun yolda bu 100 km de 7 lt ye düşüyor...lpg ayarı gerekirmi bu yakıt sarfiyatlarında
    Uzun yol ayari, log takıldıktan hemen sonra, lpg ustasi log beynine bir bilgisayar bagliyor, beraber yola cikiyorsunuz.

    Yaklasik yarim saat-45 dk kadar arabayi benzinde değişik senaryolarda suruyorsunuz, arabanin degerlerini kaydediyor ve lpg ayarlarinida bu degerlere gore yapiyor.

    Yani arabanin benzinde nasil gidiyorsa, lpgde de oyle gitmesi amaclanan.

    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Yağ yakan araca genelde daha kalın numaralar önerilirken, sizin aracınız 5w40’a olumlu cevap vermis. Bunu biraz daha açıklar mısınız? Yağdaki parlama noktasıyla mı ilgili?

    PCV videolara bakarak kendim kontrol ettim. Tek taraflı üflüyor, içindeki yaydan ses geliyor. Yani olması gerektiği gibi. Etrafında yağlanma yok ama vidalanan kısmın içinde biraz yağ vardı. Balata spreyiyle temizledim. Yoksa değiştirmeli miydim?

    Oil catch can anladığım kadarıyla PCV hattındaki olası yağlanmayı filtreliyor. Hava filtresinde ve kutusunda yağlanma yok gene de Oil catch taktırmalı mıyım? Benim araçta yağ özelliğini çok erken yitiriyor. Oil Catch yağ ömrünü uzatır mı?

    Son olarak hangi OBD II cihazı önerirsiniz? 35-80 lira arasında farklı ürünler mevcut. İphone için hangisi düzgün çalışıyor?
  • stoacı S kullanıcısına yanıt
    Parlama noktası değil, örneğin Motul 5/40 X-Cess 8100'ün parlama noktası 228 derece iken, Mobil Super 2000 10/40'ın 230 derece. Esas olay direkt olarak baz formuyla ilgili, çünkü kullandığım ürün tamamen sentetik. Mineral karışım yok. 10/40'ların çoğu mineral karışımlı.

    PCV yani karter havalandırma valfi ömürlük değil, değişen bir parça. Değiştirebilirsiniz ama test ettiğinizde tek taraflı basınç tutma/vakum tutma işlevi varsa şu durumda değiştirmek doğrudan işe yaramaz.

    OCC sistemiyle ilgili bir yanlış anlamayı düzelteyim, OCC yağlanmayı engeller tabi ki, hatta kurumlaşmayı da azaltır ama zannettiğiniz gibi hava filtre kutusunda değil, throttle body denilen Türkçe'de gaz kelebeği/kelebek boğazı diye adlandırılan parçada ve emme manifoldundaki kurumlaşmayı azaltır. OCC, yağla karışık egzoz gazındaki yağ zerreciklerini tutar, yakıt oktanını düşüren yağın emme ile yanma odasına geri çekilmesini engeller. %100 olmasa da büyük oranda engel olur. PCV sistemi genelde 2 noktadan emişe bağlanır, ilki direkt manifolda, ikincisi PCV olmadan direkt olarak gaz kelebeği öncesinde sisteme dahil olur. Genelde böyledir ama farklı sistemleri de var. Hatta orjinalinde OCC hattı olan araçlar da var. Opel Omega örneğin. (Yanlış hatırlamıyorsam)

    OCC motor yağının ömrünü uzatır mı? Bence etkisi varsa da düşük olur. Öyle bir etkiye dair net bir karşılaştırma/araştırma görmedim. Zaten kaçak egzoz gazı PCV'den sonra tekrar yanmaya gönderiliyor. Orada da çoğu yanıp egzoz sistemine dahil olduğu için motor yağına etkisi varsa da düşüktür diye düşünüyorum. OCC'yi söylememin sebebi motor yağınızdaki eksilmenin nerelerden kaynaklı olabileceğinizi görmenizdi aslında. OCC'de yağ birikmesi fazlaysa, muhtemel bir segman problemine işaret eder. Bunu doğrulamak için illa OCC'ye gerek de yok aslında. Leakdown testi yaptırırsanız muhtemel kaçaklar ortaya çıkar.

    OBD cihazıyla ilgili net bir önerim yok maalesef. Onu araştırmanız lazım.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.