|
Bildirim
|
6 ayda bir bakım yok, 1 yıl veya 10bin km önce hangisi dolarsa. Sarf malzeme fiyatları da gayet uygun, mayıs 2019 son bakımım 810tl tutmuştu. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen+işçilik ıvır zıvır.
1.4 tsi DSG 140lık Golften sonra önermem ama alınacaksa bence 2017 makyaj sonrası modeli alınmalı. 2017'lerin şerit takip, şehir içi fren desteği, adaptif cruise çalışma sistemi çok daha gelişmiş. G-vectoring sistemi gövde kontrolünü cidden iyileştiriyor, 2015'ler fazla yumuşak olduğu için yatmalar daha fazla. Yol sesi yalıtımında bir tık iyileşme var, iç mekan kalitesi özellikle ara konsolda daha yüksek. Ufak tefek bazı başka artıları da var aklıma gelmeyen. Şanssızlığı ülkedeki diğer 1.6 atmosferik araçların teknik demodeliği ve tüp odaklı olması oldu. Hepsiyle aynı sepete atılıyor müşteri tarafından, gerçekte 14:1 kompresyon bile tek başına acayip bir rakam, aslında tsi'ların falan böyle yüksek kompresyonlu bir motor kadar az yakabilmesi asıl başarı. Hiç kullanmadan katalog tüketiminde de Civicle Corolla ile büyük farkı görüyorsun zaten. Sakin kullanınca şaka gibi tüketimlere düşüyor, özellikle basıp canını alınca bile 11lt'yi geçemiyorsun. Hatta geçen ay 3-4 gün Cinnah karum hoşdere iniş çıkış tepelik neresi varsa gezdim, 9lt'yi geçemedim. Normalde de şehir içi 7-7.5lt gibi yakıyor. Bunları Cvt ile veya Dsg ile değil, modern bir tork konvertörlü şanzımanla yapabilmesi işin en güzel tarafı. Genel olarak, motor-şanzıman paketinin uyumu, her kontrolün ağırlığı hassasiyeti (gaz-fren-direksiyon vb) çalışma kalitesi, sürüş kalitesi olarak bu araç seviyesinde değil diğer atmosferik japonlar. 4-2-1 headers sesi bile çok orjinal bir hava katıyor sürüşe, arabayı kullanınca bu başka birşey diyorsun, trim sesi, süspansiyon sesi vb esamesi yok. Ancak yeni Corollayı kullanmadım bir görmek lazım. Bu arada tamgaz performansı olarak 132hp Corolla gibi olmasını beklemeyin, motor iyi derken yanlış anlaşılmasın, odakta ekonomi-emisyon motoru bu, zaten 1.5lt 1.6 değil. Cvt Corolla net hızlı bu araçtan, onlar gerçi 1.4 tsi'lardan bile hızlı. Detay eksiği çok fazla. Makyaj öncesi modellerde cam+ayna düğmelerinde ışık yok, cam bence sorun değil zaten bakıp açtığımı hatırlamam da aynaları gece ayarlamak imkansız. Işık açacan da öyle ayarlayacan. Arka taraftaki tavan ışığında bağımsız kontrol yok, öndeki açarsa yanar. Tofaşlardaki arka ışık kontrolü 2015 Mazda'da yok yan, (makyaj sonrasında da) yok. Camlarda tek dokunuş yok, camlar aynalar, kumandadan kapanmıyor, Ayak ışıklandırma, arkada soket, ızgara, koltuk cebi, bagajda kanca göz vb hiç detay aramayacaksın, müthiş saf basit otomobil yapmış adamlar. Herşeyi tek başına üreten veya tek marka için ürettirip tedarik ettiren bağımsız bir üretici olarak haliyle kalıp-malzeme-parça maliyetlerini düşük tutmak zorundalar, mühendislik olarak ise estirebilirler. Şuanda yeni modellerde bu eksiklerin tamamına yakını giderildi ama ilk Ford dönemi sonrası Mazda'lar zaruri olarak böyleydi. Ford dönemi Mazda 3'lerde bu eksiklerin çoğu yoktur Ford grubu elektronikleri kullandıkları için ama onlarda da arabanın gerisi çok vasattı. 2014'lerde bir partide şanzıman arızalı araçlar vardı. Bu araçların garantisi bitmiş olsa bile garantiden şanzımanları değişti ancak araştırırken 2014'lere dikkat edin. 2014 Mazda 3'ler japon, 2015-2016'lar meksika montajdır, 2017 makyajlı modeller ve sonrası tekrar japonya montajdır. Meksika montaj olanların işçilik kalitesi şaşırtıcı biçimde yüksektir, kendim de araç kamerası montajı yaparken kablo-tesisat işçilik titizliğine ve kalitesine şahit oldum. Yani aman japon olsun tereddütüne gerek yok Mazda'larda. Ben 2017 118i aldım, Mazda 3'ü henüz satmadım ama satınca çok fena halde özleyeceğim kesin. Bu mesaj böyle dursun, size veya başkasına faydası olur umarım. Başka sorunuz olursa cevaplarım. |
Hemen yardımcı olayım, kırmızı bir el işareti var yukarıda, blok demek o. Bir daha mesajlarımı görmezsin.
Evet kesinlikle Mazdacıyım. Ancak fanatik fanboy olsam konuyu açan kişiye "alma" demem değil mi? Golften sonra değmez demem değil mi? Bir sürü eksiğini sıraya dizmedim değil mi? Yazdığın sakat mantık neresinden tutarsam tutayım, caddy beni geçti arabayı sattım, bu arabanı da geçerler, hemde çook rahat. Gidip 150-160hp araba almış olsan cevap vermezdim zaten, yakın performansta araba alıp da kurduğun mantık sakat. Kurallar çerçevesinde istediğimi, istediğim kişiye yazarım, üslupta hata varsa hemen yukarıda şikayet tuşu var, ona basıp neden bildir gerekiyorsa uzaklaştırırlar atarlar. Selametle. |
Arabanın kamyonla dezavantajı var, yarın yazarım bu konuya özellikle makyaj öncesi modellerde. Fakat bu sınıf için alışılmadık düzeyde titiz bir araç gelişim mühendisliği yapılmış zamanında, bunu farkeden ince müşteriyi çok mutlu ediyor gerçekten.
140hp DSG Golften sonra ne olur tamamen alıcının tarzına bağlı, çok mutsuz da edebilir, çok mutlu da edebilir ama pek de mantıklı olmadığı kesin. |
zotacing demiş ki; Mesajı Yerinde Gör
Şu sadece 120ps mi 125ps mi ne olan, şanzımanı patlamasın diyee 200 Nm Tork olan mı Kaç beygir olduğunu da bilemiyoruz ki, Türk Lirası gibi her sene beygiri düşüyor yağ yakmasın diye :) Neyse allahtan 1.0 115 ps olanını demediniz. Birazdan 1.0 motor Sıkoda SUV(cuk) kullananlar da gelir |
Zevkler ve renkler tartışılmaz diyeceğim ama 100 kişiye sorsak tasarım olarak 5 kişiyi geçmez heralde focus diyen...
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9888 -- 14 Temmuz 2019; 22:30:55 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sierre34 -- 14 Temmuz 2019; 23:49:22 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|