Şimdi Ara

Mazda 3 1.5 skyactiv test ettim, mutlu oldum:)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
7.863
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Daha önce bu segmentte giuiletta,v40,1.16i,a180,golf,astra,focusu test etmiştim. Mazda ise hiç binmenin nasip olmadığı bir araçtı. Koşuyolu mazdada bugün test sürüşü yaptım. Araç en full paketti.
    - İç mekanı bence kaliteli, koltuk ve direksiyon hissi çok güzel, frenler tam dozajında. Koltukları da bir o kadar rahat. Bose ses sistemi bana yeterli geldi.
    - şerit takip sistemi çok başarılı çalışıyor, sinyal değiştirmeden şerit değiştirmeye çalışınca direk aracı kendi şeridinde tutuyor, izin vermiyor:)
    Şimdiye kadar gördüğüm en iyi şerit takipe sahip araç diyebilirim.
    -Çok iyi bir yol tutuşa sahip, arka diz mesafesi fena değil.
    Beni en çok düşündüren atmosferik motoruydu. Daha önce cvt li civic ve auris test etmiştim. Mazda da şanzıman oranları ve motorun sıkıştırma oranı çok güzel ayarlanmış. 120-130 km hıza kadar hızlanmasından memnun oldum ve kendine has sesine bayıldım diyebilirim. Tabi ki torku yüksek bir turbo motor gibi değil, ama kesinlikle üzecek bir araçta değil. Yormuyor, akıcı güzel makine.
    2013 1.4 tsi dsg 140 bin deki golfüm le vedaşlaşıp 2015-2016 50-60 binde bir mazda 3 e geçmeyi düşünüyorum, belkide benim manyaklığım olabilir ama bu araçta mutlu oldum. İkinci el piyasası ve bakım olayı yüzünden pek tercih edilmemesi tamamen avantaj aslında. Bence 10 sene binilebilecek bir araç. Varsa uzun dönem kullanıcılar, dezavantajları hakkında bilgi verirse sevinirim.







  • 2002'de babamın emekli ikramiyesi ile aldığımız Mazda 626 ile (92 model) Mazda dünyasına girdim. 2009'da ötv indirimi ile kendi Mazda 3'ümü almak kısmet oldu, manuel bir Dynamic Mazda 3 Sedan. Askere giderken sattım, dönüşte ikinci el 2009 HB Sport Dynamic aldım. Türkiye'de sayılıdır, bilen de çıkmaz fazla. 2009 olmasına rağmen bluetooth, yağmur-far sensörü, 17 jantlar vs. standarttı. Hatta 2002 Mazda 6 ve 2004 Mazda 3 Dynamic'lerde bile ESP ve 8 hava yastığı standarttı. Hani şu AB uyum yasaları çıktı da millet 2015'de mecbur kaldı esp'yi koymaya:)

    Herneyse, o aracı da 2 sene kullanıp, 2010 RX8 R3 aldım. Mazda'nın görece en sorunlu aracıdır, ancak her 1000km'de bir yağını kontrol edip eklerseniz de bir o kadar sorunsuzdur. Hayatında kaput açmamış insanlar yüzünden de korkulan bir araçtır. Muhtemelen hayatımda görüp görebileceğim en zevkli araçtı. 1.3 litre - 231 beygir, 9,000 devir çevirebilen müthiş bir makineydi. 14-15 litre tüketirdi de zerre dert etmezdim. 2 sene de onu kullanıp sattım, elinde kalır dedikleri arabayı almak için insanlar sıraya girdi.

    Nihayetinde tekrar sıfır olarak 2014 Kırmızı Power Mazda 3 aldım. İnsanlar uzak dur dedikçe alasım geliyor, bundan da inanılmaz keyif alıyorum. alcohol06, artısını eksisini çok iyi sıralamış. Bana göre artıları çok çok daha fazla. En büyük artısı da herkeste olmaması:) Kendimi her köşe başında yığınla görebileceğim bir Passat ya da Golf'un içinde düşünemiyorum. Ben hayatımda Mazda'dan başka araca binmedim, bazen bir açılım da biz yapalım, satsak mı şu aracı diyorum ama en başta eşim karşı çıkıyor. Sonra aracın karşısına geçip tekrar bakıyorum da torku yok, ses alıyor vs. umrumda olmuyor. 5 sene önce piyasaya çıkmasına rağmen, halen tasarımda yanına yaklaşan bir kompakt daha olmayan bir araç. Boşverin herkesin ne dediğini, sürüşünü, tasarımını, karakterini sevdiyeseniz alın gitsin. Sürüden ayrıldıktan bir süre sonra ne kadar doğru yaptığınızı anlayacaksınız...

    Mazda 3 1.5 skyactiv test ettim, mutlu oldum:)
    6 ayda bir bakım yok, 1 yıl veya 10bin km önce hangisi dolarsa. Sarf malzeme fiyatları da gayet uygun, mayıs 2019 son bakımım 810tl tutmuştu. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, polen+işçilik ıvır zıvır.

    1.4 tsi DSG 140lık Golften sonra önermem ama alınacaksa bence 2017 makyaj sonrası modeli alınmalı. 2017'lerin şerit takip, şehir içi fren desteği, adaptif cruise çalışma sistemi çok daha gelişmiş. G-vectoring sistemi gövde kontrolünü cidden iyileştiriyor, 2015'ler fazla yumuşak olduğu için yatmalar daha fazla. Yol sesi yalıtımında bir tık iyileşme var, iç mekan kalitesi özellikle ara konsolda daha yüksek. Ufak tefek bazı başka artıları da var aklıma gelmeyen.

    Şanssızlığı ülkedeki diğer 1.6 atmosferik araçların teknik demodeliği ve tüp odaklı olması oldu. Hepsiyle aynı sepete atılıyor müşteri tarafından, gerçekte 14:1 kompresyon bile tek başına acayip bir rakam, aslında tsi'ların falan böyle yüksek kompresyonlu bir motor kadar az yakabilmesi asıl başarı. Hiç kullanmadan katalog tüketiminde de Civicle Corolla ile büyük farkı görüyorsun zaten. Sakin kullanınca şaka gibi tüketimlere düşüyor, özellikle basıp canını alınca bile 11lt'yi geçemiyorsun. Hatta geçen ay 3-4 gün Cinnah karum hoşdere iniş çıkış tepelik neresi varsa gezdim, 9lt'yi geçemedim. Normalde de şehir içi 7-7.5lt gibi yakıyor. Bunları Cvt ile veya Dsg ile değil, modern bir tork konvertörlü şanzımanla yapabilmesi işin en güzel tarafı.

    Genel olarak, motor-şanzıman paketinin uyumu, her kontrolün ağırlığı hassasiyeti (gaz-fren-direksiyon vb) çalışma kalitesi, sürüş kalitesi olarak bu araç seviyesinde değil diğer atmosferik japonlar. 4-2-1 headers sesi bile çok orjinal bir hava katıyor sürüşe, arabayı kullanınca bu başka birşey diyorsun, trim sesi, süspansiyon sesi vb esamesi yok. Ancak yeni Corollayı kullanmadım bir görmek lazım.

    Bu arada tamgaz performansı olarak 132hp Corolla gibi olmasını beklemeyin, motor iyi derken yanlış anlaşılmasın, odakta ekonomi-emisyon motoru bu, zaten 1.5lt 1.6 değil. Cvt Corolla net hızlı bu araçtan, onlar gerçi 1.4 tsi'lardan bile hızlı.

    Detay eksiği çok fazla. Makyaj öncesi modellerde cam+ayna düğmelerinde ışık yok, cam bence sorun değil zaten bakıp açtığımı hatırlamam da aynaları gece ayarlamak imkansız. Işık açacan da öyle ayarlayacan. Arka taraftaki tavan ışığında bağımsız kontrol yok, öndeki açarsa yanar. Tofaşlardaki arka ışık kontrolü 2015 Mazda'da yok yan, (makyaj sonrasında da) yok. Camlarda tek dokunuş yok, camlar aynalar, kumandadan kapanmıyor, Ayak ışıklandırma, arkada soket, ızgara, koltuk cebi, bagajda kanca göz vb hiç detay aramayacaksın, müthiş saf basit otomobil yapmış adamlar. Herşeyi tek başına üreten veya tek marka için ürettirip tedarik ettiren bağımsız bir üretici olarak haliyle kalıp-malzeme-parça maliyetlerini düşük tutmak zorundalar, mühendislik olarak ise estirebilirler. Şuanda yeni modellerde bu eksiklerin tamamına yakını giderildi ama ilk Ford dönemi sonrası Mazda'lar zaruri olarak böyleydi. Ford dönemi Mazda 3'lerde bu eksiklerin çoğu yoktur Ford grubu elektronikleri kullandıkları için ama onlarda da arabanın gerisi çok vasattı.

    2014'lerde bir partide şanzıman arızalı araçlar vardı. Bu araçların garantisi bitmiş olsa bile garantiden şanzımanları değişti ancak araştırırken 2014'lere dikkat edin. 2014 Mazda 3'ler japon, 2015-2016'lar meksika montajdır, 2017 makyajlı modeller ve sonrası tekrar japonya montajdır. Meksika montaj olanların işçilik kalitesi şaşırtıcı biçimde yüksektir, kendim de araç kamerası montajı yaparken kablo-tesisat işçilik titizliğine ve kalitesine şahit oldum. Yani aman japon olsun tereddütüne gerek yok Mazda'larda.

    Ben 2017 118i aldım, Mazda 3'ü henüz satmadım ama satınca çok fena halde özleyeceğim kesin.

    Bu mesaj böyle dursun, size veya başkasına faydası olur umarım. Başka sorunuz olursa cevaplarım.
    Hemen yardımcı olayım, kırmızı bir el işareti var yukarıda, blok demek o. Bir daha mesajlarımı görmezsin.

    Evet kesinlikle Mazdacıyım. Ancak fanatik fanboy olsam konuyu açan kişiye "alma" demem değil mi? Golften sonra değmez demem değil mi? Bir sürü eksiğini sıraya dizmedim değil mi?

    Yazdığın sakat mantık neresinden tutarsam tutayım, caddy beni geçti arabayı sattım, bu arabanı da geçerler, hemde çook rahat. Gidip 150-160hp araba almış olsan cevap vermezdim zaten, yakın performansta araba alıp da kurduğun mantık sakat. Kurallar çerçevesinde istediğimi, istediğim kişiye yazarım, üslupta hata varsa hemen yukarıda şikayet tuşu var, ona basıp neden bildir gerekiyorsa uzaklaştırırlar atarlar. Selametle.
    Arabanın kamyonla dezavantajı var, yarın yazarım bu konuya özellikle makyaj öncesi modellerde. Fakat bu sınıf için alışılmadık düzeyde titiz bir araç gelişim mühendisliği yapılmış zamanında, bunu farkeden ince müşteriyi çok mutlu ediyor gerçekten.

    140hp DSG Golften sonra ne olur tamamen alıcının tarzına bağlı, çok mutsuz da edebilir, çok mutlu da edebilir ama pek de mantıklı olmadığı kesin.
    zotacing kullanıcısına yanıt
    zotacing demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    1.4 TSI mi

    Şu sadece 120ps mi 125ps mi ne olan, şanzımanı patlamasın diyee 200 Nm Tork olan mı

    Kaç beygir olduğunu da bilemiyoruz ki, Türk Lirası gibi her sene beygiri düşüyor yağ yakmasın diye :)

    Neyse allahtan 1.0 115 ps olanını demediniz. Birazdan 1.0 motor Sıkoda SUV(cuk) kullananlar da gelir
  • 6 ayda bir zorunlu bakımı var, aracı alırken bunu bilerek alın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9888 -- 14 Temmuz 2019; 22:30:55 >
  • Hocam iyi hoş ama bu aracın hiç mi kötü yanı,dezavantajı yok ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Hocam iyi hoş ama bu aracın hiç mi kötü yanı,dezavantajı yok ?
    Hocam mutlaka vardır, 20 dakika test tabi üstün körü oldu biraz:) ama diğer japonlara göre alman arabası tadında geldi bana. Yol sesi alıyor olabilir tam odaklanamadım mesela sürüşe odaklanmakta. Umarım forumda detaylı kullanıcısı vardır:)
  • Araba guzelde bayiler bir o kadar uyuz.Kosuyolu subesine ben de gitmistim. Suratsiz bir vatandas hemen yapisti yanima. Power sense dizel otomatik istedigim rengi soyledim. Memlekette yokmus Ispanya`dan ozel siparisle 3 ay`da gelirmis falan felan.Alt donanim farkli renk tavsiye ediyor. Bmw`de bile arac olusturuyorsun 2,5 ay`da teslim diyorlar bunlardaki hava ne anlamadim. Koskoca Istanbul'da 3 tane bayi kalmış ötekilerin 2 katı çalışmaları gerekirken aval aval bakıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sierre34 -- 14 Temmuz 2019; 23:49:22 >
  • Makyajla beraber iç mekanı topladılar biraz da, oldukça kaliteli, özenli bi iç mekanı var, rahatça en tepeye oynar kalite konusunda. Yalıtımı da azıcık daha iyi olsa kusursuz bi araç olacakmış diyebilirim mazda 3 için. Tabi atmosferik motor da bazı kullanıcılar için eksi olarak görülüyor.

    6 ayda bi bakım mevzusu, bazı bölgelerde yetersiz servis-bayi ağı ciddi eksileri. Yani aracın önemli eksileri pek araç ile alakalı değil gibi
  • Golf duymasın.Küser yataklara düşer verem olur bak.
  • Trafikte kendine baktıran nadir arabalardan. Mazda 3 veya Mazda 6 hemen kendini belli ettiriyor kesinlikle.

    Uzun yıllar kullanacaksanız düşünmeden alın. Sağlam ve donanımlı araçlar. En azından uzun yola çıktığınızda düsünmeden çıkarsınız. Şanzımanı, motoru, turbosunu bilmem neyini düşünmezsiniz.
  • Arabanın kamyonla dezavantajı var, yarın yazarım bu konuya özellikle makyaj öncesi modellerde. Fakat bu sınıf için alışılmadık düzeyde titiz bir araç gelişim mühendisliği yapılmış zamanında, bunu farkeden ince müşteriyi çok mutlu ediyor gerçekten.

    140hp DSG Golften sonra ne olur tamamen alıcının tarzına bağlı, çok mutsuz da edebilir, çok mutlu da edebilir ama pek de mantıklı olmadığı kesin.
  • Sierre34 kullanıcısına yanıt
    Satis temsilcisi kivircik sacli miydi biraz? Bana da ayni bayide oyle gicik birisi denk gelmisti
  • SayınOzi kullanıcısına yanıt
    Saçları kısa slav tipli biriydi. Giriste sağda masası vardı.
  • mazda 3'e bindiğimde bana honda ve toyotaya göre, alman araçlarına daha yakın gelen bir araç olmuştu. içi kalitesiz durmuyor. yol sesi konusunda da diğer japonlardan daha iyiydi sanki. şanzımanı sağlam ve güzel, motoru verimli, tork takıntısı olmayanlar için yeterli, tipi tasarımı zaten güzel. yan yana parketmiş bir mazda ile golfü gördüğünüzde farkı daha iyi anlarsıniz.

    en büyük sıkıntısı doğuş gibi bir distribütörü olmaması ve türkiyeyi hedef pazar görmemesi. şu kadar araç satalım diye bir hedefleri yok. bu yüzden çok ilgisizler. satmak için ısrarlı değiller.
    satıcı %80 yedek parçayı bulunduruyoruz ülkede demişti vaktiyle ama parça ihtiyacı olduğunda çok bekleyenler duydum. bana göre en büyük sıkıntısı da bu.
  • mazda 3 kalite açısından bildiğimiz japonlardan biraz farklı. çok daha iyidir.

    tork ve performans açısından ahım şahım değildir ama vereceğiniz paranın hakkını da vereceğini umuyorum.

    6 ayda bir bakım olayı çok saçma. garantisi devam ediyorsa 6 ayda bir bakıma götürmeniz gerekecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9888

    6 ayda bir zorunlu bakımı var, aracı alırken bunu bilerek alın.
    Mazdaya özel mi?
  • Mazda sahibi biri, kullanımı çok zahmetli o multimedya yüzünden asla almayacağını söylemişti..

    Atmosferik motor düz yolda iyi de yaşadığınız yer yokuşlu ise biraz üzebilir .

    Ben de eski mazda sahibi olarak atmosferik motoru çok beğenememiş, golf 1.2 tsi almıştım. Sonradan Mazda beni ve birkaç eski mazda sahibini (0 km mazda satın almış kişileri davet yoluyla çağırarak ; sınırlı kontenjan ile) istanbul parkta teste götürmüştü. 2 tur atmıştım. Pist koşullarında basınca gayet keyifli idi ben de memnun kalmıştım ama dediğim gibi ev dağın başı olunca 1.4-1.5 atmosferikler çok üzücü olabiliyor diye vazgeçmiştim.
  • Fiyat eğer uyguna geliyorsa alınır bence de,farklı hissettirir
    Ama bmw merso volvo alfa falan demişsiniz bunları alacağınız parayı mazdaya vermeyin derim üzülürsünüz
  • Evet hocam.
  • Turbosuz, kompresörsüz dümdüz atmosferik motor olduğundandır
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.