Şimdi Ara

Kuran Müslümanı Olmak (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
431
Cevap
6
Favori
7.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: MateryalizminPeygamberi


    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: MateryalizminPeygamberi


    quote:

    Orijinalden alıntı: danısman55

    -Muhammed suresi 4.ayette Allah, savaşta esir aldığınız zaman ya bir iyilik olarak yada fidye karşılığı bırakın emrediyor. BIRAKIN öyle yada böyle hatta bedir savaşında alınan esirlerin serbest bırakılma koşulu müslümanlara okuma-yazma öğretilmesiydi.
    -Nur suresi 32.ayette Allah, içinizdeki köleleri ve cariyeleri de evlendirin emrediyor. Evlilik demek kölenin hürriyetine kavuşması demektir.
    -Nur suresi 33.ayette Allah, kölelerinizle anlaşma yapın ve onları hürriyetine kavuşturun buyuruyor.
    -İslamda büyük günaların kefareti adına köle azat etmek vardır. (Nisa 93,Maide 89,Mücadele 1,2,3,4,5)
    -Tevbe suresi 60.ayette zekat verilecek 8 grup belirtilmiştir birisi kölelikten kurtulmak istenendir gene hürriyettir yani
    -Beled suresinde de Allah köle ve cariye azat etmenin hikmetinden bahseder.

    Sonuç olarak İslamiyette kölelik ve cariyelik yoktur. O dönemde o toplumda gelir kaynağı olan köleliği Allah kademe kademe olarak kaldırmıştır bu kademe olmasının sebebi ise insanlara direk şunu yapma demenin fayda vermemesi aşamalı olarak uygulamanın daha verimli olması ve insanların islamiyete sırt çevirmemesini sağlamaktır. Ve Allah köleliği Enfal suresi 67.ayette de yasaklamıştır. Araştırın ve öyle atıp tutun lütfen.


    İslamiyette kölelik cariyelik yok mu?
    Adamlar çatır çutur yazmış savaş ganimeti cariyeleriniz size helal diye hahahahah.
    Senin yazdığın hiçbir ayet kçlelik cariyelik yoktur demiyor. Hatta bas bas bağırıyor var diye.
    İslamın köleleri azada teşvik etmesi filan beni ilgilendirmiyor. Azada teşvik varsa kölelik meşrulaştırılmış demektir.

    50 defa anlattım. Hala daha inkar çabasındasınız helal olsun başka bir şey demiyorum.

    Cahiller onlara laf attıkları zaman "Selam" der geçerler (Furkan/63)

    Sen bana bişey anlatmadın. Senin mantığın eksik çalışıyor.
    Köle cariyeleleri evlendirin demek kölelik yok demek mi?
    Cariyeyle ilişkiyi helal tutmak cariyelik yok demek mi?
    Köle salmak sevaptır demekte köleliğin meşruiyetini kabullenmek demektir. rabbin gücü köleliği kaldırmaya yetmemiş demek.

    Oraya kaç tane ayetin açıklamasını yaptım, Nisa 24 den dem vurup duruyorsun halbuki uzun uzun yazdım oraya. Sen anlamak istemiyorsun. Zaten cevap da vermedin. Şimdi yeniden yazdım şimdi de diyorsun ki sen bişey anlatmadın mantığın eksik.

    Sence mantığı eksik olan kim burda acaba ben mi sen mi? Biri anlatan adam diğeri inatla anlamak istemeyen adam

    Ben bir ayetten dem vurup durmuyorum. Kafanız kurana gömülmüş kalmış, onun dışında düşünemiyorsunuz. Kuranda kölelik cariyelik tamamen kaldırılmıştır diye bir ayet yoksa ve köle-cariyelerle ilgili hükümler mevcutsa bu kuranın köle-cariyeliği legal gördüğünün kanıtıdır.
    Ben senden ayet filan istemiyorum yada ayet eleştirmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Spheroidite S kullanıcısına yanıt
    eklediğin hadislere bak hepsi nikah bablarından alıntı..

    ve nisa 24. ayette evlilikden bahsediliyor ..ilişkiden değil..ilişkiden bahsetmediği halde hadisleri bahane ederek alakasız bir şekilde var olmayan ilişki ifadesi eklenerek kakalamak istedikleri anlam pekişiyor

    eh o adreslerden din talimi insan bu noktaya taşıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Spheroidite

    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: Spheroidite

    Öncelikle şunu bil ve Sabah Yıldızı adlı arkadaşın yersiz paranoyasına aldırma. Benim sizin gibi dindarlara her zaman saygım vardır. Sizinle gerçek islam nedir tartışmasını yapıp sizi üzmekte istemem, zaten düşüncelerimi okuyorsundur. Ben Hollanda da yaşıyorum ve benim sevgilimde katoliktir, çocuğumun annesidir, oda esasen sizden farksızdır. Fakat bunu sorun etmiyorum çünkü onun gözünde Katolikler Hristiyanlığı barışla yayan adeta sevgi pıtırcıkları, tam tersine siz Müslüman Türkler, yani atalarınız bizi katletti diyor. Oysa benim atalarım masum canları almadılar. Neyse konumuz bu değil. Yani dinlerini çağımıza göre güncelleyen insanlara hep saygı duymuşumdur, bunu demek istiyorum.

    Bizler bilimin bize sunduğu açıklamaları kabul ediyoruz. Evrenin oluşumu, kuantum fiziği, canlılığın oluşumu ve evrimi vs herşeyi bilim açıklıyor. Uçaklar uçuyor, nükleer enerjiyle büyük bir enerji deposu oluşturuluyor, bilgisayarlar çalışıyor, arabalar ilerleliyor, çocuklarımıza akıllı tahtalarda eğitim veriliyor vs vs. Yani bilim işe yarıyor. Konu evrenin oluşumu, canlılığın oluşumu olunca neden bilimsel açıklamalar kabul edilmiyor? Sebebi çok basit. Inanılan dinle çeliştiğinden dolayı.

    Hoşgörü ve saygı çok önemlidir sizi bu davranışınızdan dolayı kutlarım. Kuran da da böyledir. Uyarma, tavsiye etme vardır, ısrar etme yoktur. Saygı duyduğunuz için teşekkür ederim

    Bilimin dinle çeliştiği nerde görülmüş? En azından benim dinime çelişmez. Biz bilimi destekliyoruz. İlim öğrenmek farzdır zaten. Allah araştırmayı, soruşturmayı emrediyor. Bu konuda İslam bilimle çelişmez yani

    Arkadaşım ben seni buradaki birtakım yobazlara karşı destekliyorum. Şundan emin ol ki bunların sana olan bakış açısı biz Kemalistlere olan bakış açılarından çok farklı değil. Ama lafa gelince kin güden, münafıklık yapan, insanların aklını bulandıran biz oluyoruz. Biz Atatürk'ün yolundan gidiyoruz. Aklı ve bilimi esas alan, ilkel uygulamaları reddeden her bireyi dost kabul ederiz, dini inancının bizim için hiçbir önemi yok, biz bunlara takılmayız. Oysa gördüğün üzere, sadece akıl ve mantık dışı birtakım rivayetleri uzun bir tefekkür sonucu reddettiğin için seni neredeyse aforoz edecekler, Müslümanım demen bişey ifade etmiyor bunlar için. Kendilerinden olmayan herkese düşman bunlar. Şu konu bence bu apaçık gerçeği gözlerimizin önüne seriyor. Çok yazık.

    Edit: Gördüğün üzere aşağıdaki üye seni sapık ilan etti bile. İnanılır gibi değil.

    Hocam onların durumunu anlıyorum, insanların zincirlerini kırması gerçekten çok zor. Aynı durumdaydım ordan biliyorum. Menzile vs. giderdim ben, orada tek tip standart neye inandığını bilmeyen insanlar yetişiyor. Ve adam iki saat sohbet veriyor bir tane ayet okumuyor sürekli hikaye anlatıyor fıkıh anlatıyor. Neyse inşallah herkes uyanmaya çabalar. Bizim mahallede çocukluk arkadaşımız var bor tane İTÜ de inşaat mühendisliği okuyor. O arkadaş da 3-4 sene önce ateist oldu. Şimdi her gece dışarı çıkıp görüşüyoruz da her konuda aynı fikirdeyiz. Yani yaptığım açıklamaları gayet mantıklı buluyor. Sünni müslümanlardan farkınız büyük diyor, kafasına yatıyor ama aramızdaki tek fark şu; o veya siz bunca şeylerin bir kaynağı olmadığına yani belirsizliğe kafayı inanıyorsunuz ya da olmadığını düşünüyorsunuz, biz o varlığa Allah diyoruz ve onun bir çeşit istekleri olduğunu öne sürüyoruz. Olay bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: barracudaaa


    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck

    Kaç tane ayet yazdım ilk sayfadan beri en az 10 kişi söyledi senin söylediklerini. Bi bak araştır. Ne laf anlamaz adamsın. Git bak yazdım oraya bir sürü ayet açıklamalı

    Git bak dediğin yere baktım benim istediklerim değil onlar, sen çok iyi biliyorsun benim neyi kastettiğimi.

    Daha ne anlatayım? Kuran bunları yazmış. Ben Kuran a bakarım. Kusursuz bir İslam bilgisi edinmek isteyen herkes Kuran a bakar. Bana delil getir. Ben sana ayetlerle delilleri sundum.

    İman eden insan delille konuşur (Neml/64)

    İman eden insan aklını kullanır (Yunus/100)

    İman eden insan dürüsttür (Ahzab/70)

    İyice saçmaladın, mavi ekran hatası verdin :)

    Ben sana ne delili getireyim mübarek, ben senden ayet istedim sen bana birşey sunmadan orda git bak önceden yazdım diyorsun. Ayet gösteremezsin çünkü rüku secde oturuş ile alakalı ayet yok :) en son kafana göre namaz kıl şekli önemli değil dedin o




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MateryalizminPeygamberi


    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: MateryalizminPeygamberi


    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: MateryalizminPeygamberi


    quote:

    Orijinalden alıntı: danısman55

    -Muhammed suresi 4.ayette Allah, savaşta esir aldığınız zaman ya bir iyilik olarak yada fidye karşılığı bırakın emrediyor. BIRAKIN öyle yada böyle hatta bedir savaşında alınan esirlerin serbest bırakılma koşulu müslümanlara okuma-yazma öğretilmesiydi.
    -Nur suresi 32.ayette Allah, içinizdeki köleleri ve cariyeleri de evlendirin emrediyor. Evlilik demek kölenin hürriyetine kavuşması demektir.
    -Nur suresi 33.ayette Allah, kölelerinizle anlaşma yapın ve onları hürriyetine kavuşturun buyuruyor.
    -İslamda büyük günaların kefareti adına köle azat etmek vardır. (Nisa 93,Maide 89,Mücadele 1,2,3,4,5)
    -Tevbe suresi 60.ayette zekat verilecek 8 grup belirtilmiştir birisi kölelikten kurtulmak istenendir gene hürriyettir yani
    -Beled suresinde de Allah köle ve cariye azat etmenin hikmetinden bahseder.

    Sonuç olarak İslamiyette kölelik ve cariyelik yoktur. O dönemde o toplumda gelir kaynağı olan köleliği Allah kademe kademe olarak kaldırmıştır bu kademe olmasının sebebi ise insanlara direk şunu yapma demenin fayda vermemesi aşamalı olarak uygulamanın daha verimli olması ve insanların islamiyete sırt çevirmemesini sağlamaktır. Ve Allah köleliği Enfal suresi 67.ayette de yasaklamıştır. Araştırın ve öyle atıp tutun lütfen.


    İslamiyette kölelik cariyelik yok mu?
    Adamlar çatır çutur yazmış savaş ganimeti cariyeleriniz size helal diye hahahahah.
    Senin yazdığın hiçbir ayet kçlelik cariyelik yoktur demiyor. Hatta bas bas bağırıyor var diye.
    İslamın köleleri azada teşvik etmesi filan beni ilgilendirmiyor. Azada teşvik varsa kölelik meşrulaştırılmış demektir.

    50 defa anlattım. Hala daha inkar çabasındasınız helal olsun başka bir şey demiyorum.

    Cahiller onlara laf attıkları zaman "Selam" der geçerler (Furkan/63)

    Sen bana bişey anlatmadın. Senin mantığın eksik çalışıyor.
    Köle cariyeleleri evlendirin demek kölelik yok demek mi?
    Cariyeyle ilişkiyi helal tutmak cariyelik yok demek mi?
    Köle salmak sevaptır demekte köleliğin meşruiyetini kabullenmek demektir. rabbin gücü köleliği kaldırmaya yetmemiş demek.

    Oraya kaç tane ayetin açıklamasını yaptım, Nisa 24 den dem vurup duruyorsun halbuki uzun uzun yazdım oraya. Sen anlamak istemiyorsun. Zaten cevap da vermedin. Şimdi yeniden yazdım şimdi de diyorsun ki sen bişey anlatmadın mantığın eksik.

    Sence mantığı eksik olan kim burda acaba ben mi sen mi? Biri anlatan adam diğeri inatla anlamak istemeyen adam

    Ben bir ayetten dem vurup durmuyorum. Kafanız kurana gömülmüş kalmış, onun dışında düşünemiyorsunuz. Kuranda kölelik cariyelik tamamen kaldırılmıştır diye bir ayet yoksa ve köle-cariyelerle ilgili hükümler mevcutsa bu kuranın köle-cariyeliği legal gördüğünün kanıtıdır.
    Ben senden ayet filan istemiyorum yada ayet eleştirmiyorum.

    Kuran köleliği legal göremez, direk kendisiyle çelişiyor diyorum anlamıyorsun ve bunu sende gayet iyi biliyorsun. Daha da önemlisi o zamanlarda kölelik legaldi, Kuran da legal falan değil. O halde senin mantığınla konuya bakarsak legal demediği sürece legal de değil, ki zaten bunu yapın falan da demiyor her ayette yapmayın etmeyin diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barracudaaa

    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: barracudaaa


    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck

    Kaç tane ayet yazdım ilk sayfadan beri en az 10 kişi söyledi senin söylediklerini. Bi bak araştır. Ne laf anlamaz adamsın. Git bak yazdım oraya bir sürü ayet açıklamalı

    Git bak dediğin yere baktım benim istediklerim değil onlar, sen çok iyi biliyorsun benim neyi kastettiğimi.

    Daha ne anlatayım? Kuran bunları yazmış. Ben Kuran a bakarım. Kusursuz bir İslam bilgisi edinmek isteyen herkes Kuran a bakar. Bana delil getir. Ben sana ayetlerle delilleri sundum.

    İman eden insan delille konuşur (Neml/64)

    İman eden insan aklını kullanır (Yunus/100)

    İman eden insan dürüsttür (Ahzab/70)

    İyice saçmaladın, mavi ekran hatası verdin :)

    Ben sana ne delili getireyim mübarek, ben senden ayet istedim sen bana birşey sunmadan orda git bak önceden yazdım diyorsun. Ayet gösteremezsin çünkü rüku secde oturuş ile alakalı ayet yok :) en son kafana göre namaz kıl şekli önemli değil dedin o

    Bu mesajı buraya 10. Kez atıyorum bunun da hesabını Allah senden sorsun kardeşim, araştırmadan laf yapıyorsun;

    Hadis ve Sünnet kaynaklarındaki yüzlerce çelişkiyi, saçmalıkları, palavraları eleştirdiğimizde onların mukallit ve mürit savunucuları bize sürekli olarak şu eleştiride bulunmaktadırlar: “Hadisler olmazsa namazı nasıl kılacağımızı nereden öğreneceğiz?”

    Bir youtube konuşmamda hadis kitaplarına göre namaz kılmanın mümkün olmadığını delilleriyle isbat ettim… Hadislere göre namaz uyduran mezhepler arasında da büyük farklılıklar olduğunu gösterdim. Bu makalede ise Kuran’da namazla ilgili geçen 60-70 ayeti incelememi sizinle paylaşıyorum. Siz de benzeri bir araştırma yapınız ve Kuran’a göre aklınızın ışığında namazı öğrenin. Peygambere en iğrenç hakaretleri ve akla zarar saçmalıkları içeren uyduruk hadis kitapları yerine aklın ışığında Kuran’ın ayetlerini izleyiniz.

    Namazın Amacı

    Namaz kılmak, sıkça zekatla ve muhtaçlara yardım etmekle birlikte anılarak namaz kılan kişinin toplumsal bilinç ve sorumluluğa sahip olması vurgulanır (2:43,83,110; 4:77, 22:78; 107:1-7). Namaz sadece Allah’ı anmak için kılınır (6:162; 20:14). Bu özel anma ve iletişim ibadeti gözetilirken dış dünya ile ilişkiler minimuma indirilmeli (4:101-103). Namaz, müslümanları günahlardan ve başkalarına zarar vermekten alıkor (29:45). Namaz hayat boyu gözetilecek bir görevdir (70:23).

    Abdest

    Namaz kılmak için abdestli olmak gerekir (4:43; 5:6). Yüzler yıkanır, eller dirseklere kadar, başlar meshedilir, ayaklar da. Ayetlerdeki ifade, ayakların hem yıkanabileceği ve hem meshedilebileceği biçimde anlaşılır (nitekim bunu bir önceki cümleyle yansıtmaya çalıştık). Böylece, duruma ve iklime göre bize serbesti tanınır. Abdesti sadece cinsel ilişkide bulunmak ve tuvalet ihtiyacını gidermek bozar; gaz kaçırmak, kanamak, kadınlarla tokalaşmak ve kadının adet görmesi abdesti bozmaz ve namaza engel olmaz (5:6; 2:222). Su bulunmazsa, namaza zihinsel olarak hazırlanmak için temiz bir zemine dokunularak yüzler ve eller meshedilir (5:6).

    Kıble

    Kıble (yöntem) genel strateji anlamına gelir. İbrahim peygamberin kurduğu Sınırlanmış Mescid tevhid mesajının ve yönteminin bir odak noktasıdır (2:125, 143-150; 22:26). Bu yöntemin coğrafi mekanında ötesinde olduğu anlaşılıyor (2:115).

    Rekat Sayısı

    Tehlike ve korku gibi olağanüstü hallerde kısaltılması öğütlenen namaz bir rekat olunca normal koşullarda kılınan namaz en az iki rekat olmalı ve namazda dış dünya ile irtibatı minimuma indirmeli (4:101-103). Cuma namazının sadece iki rekat olması ilginçtir. Bu namaz her hafta topluca tekrarlandığı için rekat sayısına ekleme yapılamamıştır. Cuma namazı dışında, cemaatle kılınmayan namazların rekat sayıları çeşitli biçimlerde zamma uğramıştır.

    Mekanik Biçim

    Namazı ayakta durarak kılmaya başlamalı (2:238; 3:39; 4:102) ve özel durumlar hariç durulan yerden hareket edilmemeli (2:239). Namazda eğilerek yere kapanmalı (rüku ve secde) böylece Allah’a teslimiyet fiziksel olarak da bildirilmeli (3:43; 4:102; 22:26; 38:24; 48:29). Herhangi bir korku durumunda ayakta durma ve eğilerek yere kapanma koşulu aranmaz (2:239).

    Okuma

    Namazda okuduğumuz duanın anlamını namaz anında bilmeli ve Allah ile konuştuğumuzun bilincinde olmalıyız (4:43). Namazları saygı içerisinde kılmalı (23:2). İhtiyacımıza ve içinde bulunduğumuz duruma uygun olarak Allah’ın herhangi bir ismini (sıfatını) zikredebiliriz (17:111). Namazda Allah’tan başkasını anmak namazın amacıyla çelişir (6:162; 20:14; 29:45). Namazda Allah’ı anmalı, övmeli, yüceltmeli, tesbih etmeli ve sadece O’ndan yardım istemeli (1:1-7; 20:14; 17:111; 29:45; 2:45). Fatiha suresi baştan sona Allah’ı muhatap alan bir dua niteliğinde olan biricik sure olup değişik dilleri konuşanların topluca namaz kılabilmelerini sağlayabilmesi açısından uygundur (62:9-11; 4:101-103). Namazlarda orta bir sesle okumalı ve namazlar ne özellikle gizlenmeli ne de gösteriş amacıyla açıkta kılınmalıdır (17:110). Toplu namaz kılınırsa, namaza önderlik eden kişinin orta bir ses tonuyla okuduğu dua dinlenmeli (7:204; 17:110). Otururken “tahiyyat” denilen duayı okumamalı; zira bu dua Muhammed peygamber sanki herşey nazır ve hazır bir tanrıymış gibi bir hitap içermekte ve Allah’tan başkalarını anmaktadır. İlla birşey okunmak dilenirse, Allah’ın birliğine şahadet getirilebilir veya herhangi bir dua yapılabilir.

    Cuma Namazı

    Kadın-erkek tüm gerçeği onaylayanlar haftada bir Cuma (toplantı) günü öğle namazına açık bir duyuru ile çağrılır ve namazı erkek veya kadın bir müslümanın önderliğinde topluca gözettikten sonra herkes tekrar işine döner (62:9-11). Duyuru Allah’ı anmaya bir çağrı olup başka isimler zikredilmez (72:18-20). Hutbe namazın bir parçası olmayıp toplantıdan yararlanılarak yapılan bazı hatırlatmalar ve güzel öğütlerden ibarettir. Mescitler (camiler) sadece Allah’a özgülenmeli. Allah’ın ismi bir levhaya asılmışsa O’nun ismi yanında hiçbir ismi özellikle yerleştirmemeli (72:18-20). Mescitler topluma açık yerler oldukları için mescitlere gidenler temiz ve güzel giyinmeli. (7:31).

    Cenaze namazı olarak bilinen dua, bir namaz değil aslında. Dileğe bağlı bir duadır. Allah’a ortak koşmadan ölmüş olanları hayırla anıp geride kalmış yakınlarına destek verme amacını güder (9:84).

    Vakitler

    Gecenin gündüzün iki ucuna yakın bölümlerinde gözetilmesi gereken Sabah (Fecr: 24:58; 11:114) ve Akşam namazlarıyla (İşa: 24:58; 17:78; 11:114; 38:32) güneşin sabah ile akşam arasında olduğu, yani öğle vaktinde kılınan Orta (Vusta: 2:238) namazı olmak üzere üç vakit namaz mevcuttur.

    Kuran’da sadece üç namazın ismi geçer. Bir başka deyişle, “salat” (namaz) kelimesi, zaman bildiren üç tanımlayıcı kelime ile birlikte anılır.

    Salat-el Fecri-SABAH NAMAZI (24:58; 11:114).
    Salat-el İşa’-AKŞAM NAMAZI (24:58; 17:78; 11:114; 38:32)
    Salat-el Vusta- ORTA NAMAZ (2:238)
    Namaz vakitlerini belirleyen ayetlerin hepsinin bu üç vakit hakkında olduğunu görüyoruz. Spekülasyonlara girmezsek ORTA NAMAZ olarak adlandırılan namazın sabah ile akşam namazı önceleri öğle namazı olarak anlıyordum… 73:20’deki ifadeyi gece namazının zamanı konusunda bir rahatlık sağlama olarak değilde gece namazının farz olmadığı biçiminde anladığım içindi… Demek ki, gece namazı ve izleyen Kuran çalışması güneşin batışından başlayıp doğuşuna kadar süreyi gecenin üçte birinden başlıyor ve üçte ikisinde sona eriyor. Güneş saat 7’de batıp 5’te doğuyorsa gece namazının zamanı saat 10:20 ile 1:40 arası olur. Cuma, yani cemaatle kılınan namaz özel bir toplumsal namaz olduğu ve gündüzün gerçekleştiği anlaşılıyor (62:9-11).

    Tevrat bu anlayışı destekler. Namazın İbrahim peygamberle başladığını ve Musa’nın namaz kıldığını hatırlarsak Tevrat’ta namaz vakitleriyle ilgili ifadelerin tarihsel değerini daha iyi idrak ederiz. Tevrat’ın çevirilerine güvenim tam olmamakla birlikte Tevrat’ın en az üç ayetinde bulduğumuz bu desteğin bir hata veya tahrif sonucu oluştuğunu onaylamıyorum. Tevrat’taki bu ayetlerin gerek birbirleriyle ve gerekse Kuran ayetleriyle olan tutarlılığına dikkatinizi çekerim. (Bak: 1 Samuel 20:41; Zebur 55:16-17; Daniel 6:10).

    Namaz vakitlerinin beşe çıkarılmasının oluşturduğu dumanların izini mezhepler tarihinde görebilirsiniz. Şia’nın beş vakit namazı üç vakte sıkıştıran garip pratiği, namazları beşe çıkartan Sünniler’in baskısı neticesi bir uzlaşmadan kaynaklanıyor olmasın? Sünnetlerle, nafilelerle, teravih namazlarıyla namaza sürekli zam yapan hadis ve sünnet izleyicilerinin üç vakit namazı beşe çıkarmaları çok mu uzak bir ihtimal?

    Kuran’dan beş namaz çıkarıyorsanız kuşkusuz beş vakit namaz kılmaya devam etmelisiniz. Siz, iyi niyetle Kuran’ı inceledikten sonra kendi anlayışınızı izlemelisiniz.

    Namaz Sonrası

    Namazları oruç gibi kazaya bırakmak diye birşey olmayıp belli vakitlerde yerine getirilmeli (4:103). Namazdan sonra Allah’ı anmaya ve zikretmeye devam etmeli (4:103).

    Bidatler

    Namazları birleştirmek, kaçırılmış namazları kaza etmek, namazları yolculuk anında kısaltmak, sünnet ve nafile namazlar eklemek, namaz kıldırma memurluğu (imamlık) diye bir meslek icat etmek, kadınların namazda önderlik etmesini yasaklamak, otururken Et-tahiyatü duasını okumak ve bu duada peygambere ikinci şahıs olarak seslenmek, şahadette Muhammed peygamberin ismini Allah’ın yanına eklemek, Fatiha’dan sonra zammussure okumak, Fatiha’nın Besmelesini okumamak, eller ve parmakların yeri konusundaki detaylarla meşgul olmak, abdest alırken ağzı ve burnu yıkamayı abdestin bir şartı bilmek, namazdan önce ağzı misvaklamanın, sarık veya terlik giyilmesinin daha sevap olacağına inanmak gibi nice kurallar ve inançlar Hadis-Sünnet ve mezhepler yoluyla Muhammed Peygamberden daha sonra sokulan bidatlerdir.

    O ayetleri tek tek incele, okumadan da gelme. Anla. Başka da bir şey demiyorum. Sana direk delil sunuyorum. Bunu daha önce de yazdım ama sanki hiçbir şey yazmamışım gibi muamele ediyorsun ne tür bi trollsün anlamadım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • vTeck kullanıcısına yanıt
    Burada rüku, secde, oturuş ile alakalı ayet YOK.

    Ben bu namazı nasıl kılacağım? Yatarak mı kılayım, zıplayarak mı? Kuranda hangi ayette yazıyor namazın şekli?

    Edit 2:43,83,110; 4:77, 22:78 ayetlerinde sadece namaz kılın diyor. 107:1-7 ayetlerinde ise namazdan bahsetmiyor. Tamamen sallamışsın yani


    Namaz sünnet örnek alınarak kılınır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barracudaaa -- 25 Eylül 2016; 0:15:09 >
  • Amuda kalkarak çok güzel oluyor. Bonus sevap pointler yağıyor maşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barracudaaa

    Burada rüku, secde, oturuş ile alakalı ayet YOK.

    Ben bu namazı nasıl kılacağım? Yatarak mı kılayım, zıplayarak mı? Kuranda hangi ayette yazıyor namazın şekli?

    Al işte ayetleri okumadığın gayet belli. Ya kardeşim cahil insanla tartışılmaz biliyorsun dimi. Sana oku diyorum okumuyorsun ne oldu şimdi?

    Nisa/102, Bakara/238 al bak da öğüt al. Boşuna yazıyorum yemin ediyorum boşuna yazıyorum. O yazının hepsini bile okumadın, onları geçtim, mekanik biçimle ilgili ayetlere bakmadın bile. Allah aşkına bidaha kimseyle tartışmaya girme. O kadar bilinçsiz yazıyorsun ki cevap vermeye bile değmezsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vTeck -- 25 Eylül 2016; 0:20:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kuran müslümanı şuan tr de çok çok az bence şuan %7-10 tam anlamıyla kuran müslümanıdır gerisi ya cumaya gider esnafa hava atmak için,ya başını kapatır mahalledeki diğer kadınlara gözdağı için, ya sakal bırakır sırf sözü dinlensin vs diye. Kuranı okuyup anlayıp kaidelerini birebir yerine getiren çok çok az malesef
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: barracudaaa

    Burada rüku, secde, oturuş ile alakalı ayet YOK.

    Ben bu namazı nasıl kılacağım? Yatarak mı kılayım, zıplayarak mı? Kuranda hangi ayette yazıyor namazın şekli?

    Al işte ayetleri okumadığın gayet belli. Ya kardeşim cahil. İnsanla tartışılmaz biliyorsun dimi. Sana oku diyorum okumuyorsun ne oldu şimdi?

    Nisa/102, Bakara/238 al bak da öğüt al. Boşuna yazıyorum yemin ediyorum boşuna yazıyorum. O yazının hepsini bile okumadın, onları geçtim, mekanik biçimle ilgili ayetlere bakmadın bile. Allah aşkına bidaha kimseyle tartışmaya girme. O kadar bilinçsiz yazıyorsun ki cevap vermeye bile değmezsin

    En’âm Suresi 162. Ayet

    2 - Diyanet İşleri: (Ey Muhammed!) Cephede sen de onların (mü’minlerin) arasında bulunup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silâhlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında (bir rekât kıldıklarında) arkanıza (düşman karşısına) geçsinler. Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin, seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı bulunsunlar, silâhlarını yanlarına alsınlar. İnkâr edenler arzu ederler ki, silâhlarınızdan ve eşyanızdan bir gafil olsanız da size ani bir baskın yapsalar. Yağmurdan zahmet çekerseniz, ya da hasta olursanız, silâhlarınızı bırakmanızda size bir beis yoktur. Bununla birlikte ihtiyatlı olun (tedbirinizi alın). Şüphesiz Allah, inkârcılara alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.

    BAKARA-238

    2 - Diyanet İşleri: Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah’a gönülden boyun eğerek namaza durun.

    Burda nerede namazın tam karşılığı. ben buda heykellerine eğilenler gibi direk secdeyemi varacağım. Bunun rükusu, oturuşu nerede. Hangi vaktin kaç rekat olacağı nerede???




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Papaoutai

    Kuran müslümanı şuan tr de çok çok az bence şuan %7-10 tam anlamıyla kuran müslümanıdır gerisi ya cumaya gider esnafa hava atmak için,ya başını kapatır mahalledeki diğer kadınlara gözdağı için, ya sakal bırakır sırf sözü dinlensin vs diye. Kuranı okuyup anlayıp kaidelerini birebir yerine getiren çok çok az malesef

    Kuran müslümanı demeyelim biz onlara, vahhabi daha uygun bir terim.
  • Spheroidite S kullanıcısına yanıt
    24. ayetteki evlilik ifadesini "ilişkiye " çeviren bu yolla hadisleri öne çıkarıp kafasına işlenmiş "gerçeğe" saplanıp kalan ben değilim sensin . neden ayette ilişki ifadesi geçmediği halde ilişkiye odaklamaya çalıştın ayeti ?


    5 adet ayet ekledim..hepsinde mehir ve nikahdan bahsediyor cariyeler ekseninde .. "nikah" babındaki hadisleri şerhlerine dahi bakmadan nikahsız ilişkiye yol ararken teserri nikahınıda gözardı eden yine sensin !!

    bir gecede 2 farklı amentü sergileyen senin tespitlere kalkması çok anlamsız helede itham yolunu tutması..komik !

    şimdi hadi kendine başka eğlence ara sana harcadığım mesaiye yazık
  • Sabah Yıldızı kullanıcısına yanıt
    Harcanan zamana yazık diye düşünmemek lazım. Bende usandım bunların çarpıtmalarından fakat biz burda gerçekleri söylemezsek din düşmanı nesile bir de peygamper (sav) düşmanı nesil eklenecek ki bence bunlar din düşmanlarından daha tehlikeli.
  • Kanal 24te Ahmet Mahmut Ünlü'yü izleyin. Vahhabiliğin tehlikesinden bahsediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farklı bir konu.

    Hakaret ve küçük görme olmaz ise tartışılabilir.


    Türkiye veya dünyada bir çok islamı benimsemiş ülkeler maalesef neye inandığını bilmiyor.
    Kur'anı Türkçe okumak aslında çok tehlikeli. İslam için tehlikeli. Çünkü bir çok kişi şok olabilir. Bu mudur diyebilir.

    Yanlış bilmiyorsam bir ayet bile var. Korkacaksan uymayacaksan okuma diye. Emin değilim birisi paylaşırsa iyi olur.

    Bu da benden.
    https://medium.com/@Nuglo/1517-bb7aa2618fcf#.88s8e4ne0
  • Cennet de cehennem de sizin olsun.
  • Arkadaşlar dini yorumlamak ağır iştir heleki kaynak yoksa. Ya şeyhler kadar okuyup konuşun ya da onlara uyun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: MateryalizminPeygamberi


    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: MateryalizminPeygamberi


    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: MateryalizminPeygamberi


    quote:

    Orijinalden alıntı: danısman55

    -Muhammed suresi 4.ayette Allah, savaşta esir aldığınız zaman ya bir iyilik olarak yada fidye karşılığı bırakın emrediyor. BIRAKIN öyle yada böyle hatta bedir savaşında alınan esirlerin serbest bırakılma koşulu müslümanlara okuma-yazma öğretilmesiydi.
    -Nur suresi 32.ayette Allah, içinizdeki köleleri ve cariyeleri de evlendirin emrediyor. Evlilik demek kölenin hürriyetine kavuşması demektir.
    -Nur suresi 33.ayette Allah, kölelerinizle anlaşma yapın ve onları hürriyetine kavuşturun buyuruyor.
    -İslamda büyük günaların kefareti adına köle azat etmek vardır. (Nisa 93,Maide 89,Mücadele 1,2,3,4,5)
    -Tevbe suresi 60.ayette zekat verilecek 8 grup belirtilmiştir birisi kölelikten kurtulmak istenendir gene hürriyettir yani
    -Beled suresinde de Allah köle ve cariye azat etmenin hikmetinden bahseder.

    Sonuç olarak İslamiyette kölelik ve cariyelik yoktur. O dönemde o toplumda gelir kaynağı olan köleliği Allah kademe kademe olarak kaldırmıştır bu kademe olmasının sebebi ise insanlara direk şunu yapma demenin fayda vermemesi aşamalı olarak uygulamanın daha verimli olması ve insanların islamiyete sırt çevirmemesini sağlamaktır. Ve Allah köleliği Enfal suresi 67.ayette de yasaklamıştır. Araştırın ve öyle atıp tutun lütfen.


    İslamiyette kölelik cariyelik yok mu?
    Adamlar çatır çutur yazmış savaş ganimeti cariyeleriniz size helal diye hahahahah.
    Senin yazdığın hiçbir ayet kçlelik cariyelik yoktur demiyor. Hatta bas bas bağırıyor var diye.
    İslamın köleleri azada teşvik etmesi filan beni ilgilendirmiyor. Azada teşvik varsa kölelik meşrulaştırılmış demektir.

    50 defa anlattım. Hala daha inkar çabasındasınız helal olsun başka bir şey demiyorum.

    Cahiller onlara laf attıkları zaman "Selam" der geçerler (Furkan/63)

    Sen bana bişey anlatmadın. Senin mantığın eksik çalışıyor.
    Köle cariyeleleri evlendirin demek kölelik yok demek mi?
    Cariyeyle ilişkiyi helal tutmak cariyelik yok demek mi?
    Köle salmak sevaptır demekte köleliğin meşruiyetini kabullenmek demektir. rabbin gücü köleliği kaldırmaya yetmemiş demek.

    Oraya kaç tane ayetin açıklamasını yaptım, Nisa 24 den dem vurup duruyorsun halbuki uzun uzun yazdım oraya. Sen anlamak istemiyorsun. Zaten cevap da vermedin. Şimdi yeniden yazdım şimdi de diyorsun ki sen bişey anlatmadın mantığın eksik.

    Sence mantığı eksik olan kim burda acaba ben mi sen mi? Biri anlatan adam diğeri inatla anlamak istemeyen adam

    Ben bir ayetten dem vurup durmuyorum. Kafanız kurana gömülmüş kalmış, onun dışında düşünemiyorsunuz. Kuranda kölelik cariyelik tamamen kaldırılmıştır diye bir ayet yoksa ve köle-cariyelerle ilgili hükümler mevcutsa bu kuranın köle-cariyeliği legal gördüğünün kanıtıdır.
    Ben senden ayet filan istemiyorum yada ayet eleştirmiyorum.

    Kuran köleliği legal göremez, direk kendisiyle çelişiyor diyorum anlamıyorsun ve bunu sende gayet iyi biliyorsun. Daha da önemlisi o zamanlarda kölelik legaldi, Kuran da legal falan değil. O halde senin mantığınla konuya bakarsak legal demediği sürece legal de değil, ki zaten bunu yapın falan da demiyor her ayette yapmayın etmeyin diyor.

    Kuranda köleliğe kötü demez.. Aksine legal olarak mis gibide görür... Teşvik eder köle alınabileceğini gösterir hatta ve hatta köleler aşağılanır.

    nahl75 Allâh (şöyle) bir misal veriyor: Bir şeye gücü yetmeyen köle ile kendisini bizden güzel bir yaşam gıdası ile beslediğimiz ve ondan gizli ve açık başkalarına bağışta bulunan kişi. . . Bunlar hiç eşit olur mu? Hamd, Allâh'a aittir! Hayır, onların çoğunluğu bilmezler.

    Ayrıca muhammete savaşta ganimet köle ve cariye alması farz kılınmıştır.

    Kölelik bu dünyaya gelmiş en korkunç şeylerden biridir... Emin ol eğer bu kitap kutsal bir kitap olsaydı şu 2 en önemli şeyi yazardı birkere..

    1- Kölelik asla kabul edilemez.
    2- Çocuklarla cinsel ilişki yasaktır en büyük günahlardan biridir.

    Aksine bu iki şıkkıda teşvik edici şeyler yazar. Çocuklar için adet dönemini bekle der yani 8 yaşında aldın 10-11 yaşında adet olsa yatabilirsin kuran bunu söyler oysaki onlar hala cocuktur.Kuran bunu bilmez çünkü o zaman bu bilinmiyordu... Şu anda en büyük suçlardan biri pedofili hadi diyelim o zaman normaldi peki ulu bir kitap nasıl geleceği göremedi de pedofiliyle ilgili 1 kelime yazamadı ? Hiçbir ulu kitap böyle hatalar yapmaz geçiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: acar85

    Arkadaşlar dini yorumlamak ağır iştir heleki kaynak yoksa. Ya şeyhler kadar okuyup konuşun ya da onlara uyun.


    Sen şeyhtesin adamlar peygambere (sav) sünnete laf ediyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barracudaaa -- 25 Eylül 2016; 1:18:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.