Şimdi Ara

Kuran Müslümanı Olmak (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
431
Cevap
6
Favori
7.757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acar85


    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: acar85

    Haklısın. Uykuluyken o kadar yapabildim. Şimdi bu arkadaşa soruyorum.Abdest alma ve Namazın kılınış şekli kuranda anlatılmıyor. Bu arkadaş neye göre kime göre bunları yapıyor cevaplarsa sevinirim.

    Önceki mesajlarımda anlattım. 50 tane ayet sundum oraya. İsteyen bakar görür. Bıktım sizinle tartışmaktan. Dünyanın en zor şeyi düşünmeyen birine laf anlatmak. 10 farklı yoldan da söylesen sana kağıttan okur gibi sürekli aynı şeyleri söyleyecek.

    Önce saygı göster ve laflarına dikkat et.
    Soru sordum sana.Abdest almayı ve Namazı nasıl öğrendin. Kim öğretti.Açıklar mısın?

    Şimdi yazacağım şeyleri buraya 10-15 defa yazdım. Kuran daha ne desin ki yani. Neyse uzatmayacağım al oku. Kime oku dediysem okumadı kime ayetlere tek tek bak dediysem bakmadı bakmadan okumadan yorum yapmayın her şeyden önce. Bi kere namazın farzları abdestin farzları diye bir olay var. Farz olan hükümler nereden çıkartılır? Hadislerden mi çıkartılır farz olan şeyler? Hadi bunun cevabını ver. Sonra da al oku
    Hadis ve Sünnet kaynaklarındaki yüzlerce çelişkiyi, saçmalıkları, palavraları eleştirdiğimizde onların mukallit ve mürit savunucuları bize sürekli olarak şu eleştiride bulunmaktadırlar: “Hadisler olmazsa namazı nasıl kılacağımızı nereden öğreneceğiz?”

    Bir youtube konuşmamda hadis kitaplarına göre namaz kılmanın mümkün olmadığını delilleriyle isbat ettim… Hadislere göre namaz uyduran mezhepler arasında da büyük farklılıklar olduğunu gösterdim. Bu makalede ise Kuran’da namazla ilgili geçen 60-70 ayeti incelememi sizinle paylaşıyorum. Siz de benzeri bir araştırma yapınız ve Kuran’a göre aklınızın ışığında namazı öğrenin. Peygambere en iğrenç hakaretleri ve akla zarar saçmalıkları içeren uyduruk hadis kitapları yerine aklın ışığında Kuran’ın ayetlerini izleyiniz.

    Namazın Amacı

    Namaz kılmak, sıkça zekatla ve muhtaçlara yardım etmekle birlikte anılarak namaz kılan kişinin toplumsal bilinç ve sorumluluğa sahip olması vurgulanır (2:43,83,110; 4:77, 22:78; 107:1-7). Namaz sadece Allah’ı anmak için kılınır (6:162; 20:14). Bu özel anma ve iletişim ibadeti gözetilirken dış dünya ile ilişkiler minimuma indirilmeli (4:101-103). Namaz, müslümanları günahlardan ve başkalarına zarar vermekten alıkor (29:45). Namaz hayat boyu gözetilecek bir görevdir (70:23).

    Abdest

    Namaz kılmak için abdestli olmak gerekir (4:43; 5:6). Yüzler yıkanır, eller dirseklere kadar, başlar meshedilir, ayaklar da. Ayetlerdeki ifade, ayakların hem yıkanabileceği ve hem meshedilebileceği biçimde anlaşılır (nitekim bunu bir önceki cümleyle yansıtmaya çalıştık). Böylece, duruma ve iklime göre bize serbesti tanınır. Abdesti sadece cinsel ilişkide bulunmak ve tuvalet ihtiyacını gidermek bozar; gaz kaçırmak, kanamak, kadınlarla tokalaşmak ve kadının adet görmesi abdesti bozmaz ve namaza engel olmaz (5:6; 2:222). Su bulunmazsa, namaza zihinsel olarak hazırlanmak için temiz bir zemine dokunularak yüzler ve eller meshedilir (5:6).

    Kıble

    Kıble (yöntem) genel strateji anlamına gelir. İbrahim peygamberin kurduğu Sınırlanmış Mescid tevhid mesajının ve yönteminin bir odak noktasıdır (2:125, 143-150; 22:26). Bu yöntemin coğrafi mekanında ötesinde olduğu anlaşılıyor (2:115).

    Rekat Sayısı

    Tehlike ve korku gibi olağanüstü hallerde kısaltılması öğütlenen namaz bir rekat olunca normal koşullarda kılınan namaz en az iki rekat olmalı ve namazda dış dünya ile irtibatı minimuma indirmeli (4:101-103). Cuma namazının sadece iki rekat olması ilginçtir. Bu namaz her hafta topluca tekrarlandığı için rekat sayısına ekleme yapılamamıştır. Cuma namazı dışında, cemaatle kılınmayan namazların rekat sayıları çeşitli biçimlerde zamma uğramıştır.

    Mekanik Biçim

    Namazı ayakta durarak kılmaya başlamalı (2:238; 3:39; 4:102) ve özel durumlar hariç durulan yerden hareket edilmemeli (2:239). Namazda eğilerek yere kapanmalı (rüku ve secde) böylece Allah’a teslimiyet fiziksel olarak da bildirilmeli (3:43; 4:102; 22:26; 38:24; 48:29). Herhangi bir korku durumunda ayakta durma ve eğilerek yere kapanma koşulu aranmaz (2:239).

    Okuma

    Namazda okuduğumuz duanın anlamını namaz anında bilmeli ve Allah ile konuştuğumuzun bilincinde olmalıyız (4:43). Namazları saygı içerisinde kılmalı (23:2). İhtiyacımıza ve içinde bulunduğumuz duruma uygun olarak Allah’ın herhangi bir ismini (sıfatını) zikredebiliriz (17:111). Namazda Allah’tan başkasını anmak namazın amacıyla çelişir (6:162; 20:14; 29:45). Namazda Allah’ı anmalı, övmeli, yüceltmeli, tesbih etmeli ve sadece O’ndan yardım istemeli (1:1-7; 20:14; 17:111; 29:45; 2:45). Fatiha suresi baştan sona Allah’ı muhatap alan bir dua niteliğinde olan biricik sure olup değişik dilleri konuşanların topluca namaz kılabilmelerini sağlayabilmesi açısından uygundur (62:9-11; 4:101-103). Namazlarda orta bir sesle okumalı ve namazlar ne özellikle gizlenmeli ne de gösteriş amacıyla açıkta kılınmalıdır (17:110). Toplu namaz kılınırsa, namaza önderlik eden kişinin orta bir ses tonuyla okuduğu dua dinlenmeli (7:204; 17:110). Otururken “tahiyyat” denilen duayı okumamalı; zira bu dua Muhammed peygamber sanki herşey nazır ve hazır bir tanrıymış gibi bir hitap içermekte ve Allah’tan başkalarını anmaktadır. İlla birşey okunmak dilenirse, Allah’ın birliğine şahadet getirilebilir veya herhangi bir dua yapılabilir.

    Cuma Namazı

    Kadın-erkek tüm gerçeği onaylayanlar haftada bir Cuma (toplantı) günü öğle namazına açık bir duyuru ile çağrılır ve namazı erkek veya kadın bir müslümanın önderliğinde topluca gözettikten sonra herkes tekrar işine döner (62:9-11). Duyuru Allah’ı anmaya bir çağrı olup başka isimler zikredilmez (72:18-20). Hutbe namazın bir parçası olmayıp toplantıdan yararlanılarak yapılan bazı hatırlatmalar ve güzel öğütlerden ibarettir. Mescitler (camiler) sadece Allah’a özgülenmeli. Allah’ın ismi bir levhaya asılmışsa O’nun ismi yanında hiçbir ismi özellikle yerleştirmemeli (72:18-20). Mescitler topluma açık yerler oldukları için mescitlere gidenler temiz ve güzel giyinmeli. (7:31).

    Cenaze namazı olarak bilinen dua, bir namaz değil aslında. Dileğe bağlı bir duadır. Allah’a ortak koşmadan ölmüş olanları hayırla anıp geride kalmış yakınlarına destek verme amacını güder (9:84).

    Vakitler

    Gecenin gündüzün iki ucuna yakın bölümlerinde gözetilmesi gereken Sabah (Fecr: 24:58; 11:114) ve Akşam namazlarıyla (İşa: 24:58; 17:78; 11:114; 38:32) güneşin sabah ile akşam arasında olduğu, yani öğle vaktinde kılınan Orta (Vusta: 2:238) namazı olmak üzere üç vakit namaz mevcuttur.

    Kuran’da sadece üç namazın ismi geçer. Bir başka deyişle, “salat” (namaz) kelimesi, zaman bildiren üç tanımlayıcı kelime ile birlikte anılır.

    Salat-el Fecri-SABAH NAMAZI (24:58; 11:114).
    Salat-el İşa’-AKŞAM NAMAZI (24:58; 17:78; 11:114; 38:32)
    Salat-el Vusta- ORTA NAMAZ (2:238)
    Namaz vakitlerini belirleyen ayetlerin hepsinin bu üç vakit hakkında olduğunu görüyoruz. Spekülasyonlara girmezsek ORTA NAMAZ olarak adlandırılan namazın sabah ile akşam namazı önceleri öğle namazı olarak anlıyordum… 73:20’deki ifadeyi gece namazının zamanı konusunda bir rahatlık sağlama olarak değilde gece namazının farz olmadığı biçiminde anladığım içindi… Demek ki, gece namazı ve izleyen Kuran çalışması güneşin batışından başlayıp doğuşuna kadar süreyi gecenin üçte birinden başlıyor ve üçte ikisinde sona eriyor. Güneş saat 7’de batıp 5’te doğuyorsa gece namazının zamanı saat 10:20 ile 1:40 arası olur. Cuma, yani cemaatle kılınan namaz özel bir toplumsal namaz olduğu ve gündüzün gerçekleştiği anlaşılıyor (62:9-11).

    Tevrat bu anlayışı destekler. Namazın İbrahim peygamberle başladığını ve Musa’nın namaz kıldığını hatırlarsak Tevrat’ta namaz vakitleriyle ilgili ifadelerin tarihsel değerini daha iyi idrak ederiz. Tevrat’ın çevirilerine güvenim tam olmamakla birlikte Tevrat’ın en az üç ayetinde bulduğumuz bu desteğin bir hata veya tahrif sonucu oluştuğunu onaylamıyorum. Tevrat’taki bu ayetlerin gerek birbirleriyle ve gerekse Kuran ayetleriyle olan tutarlılığına dikkatinizi çekerim. (Bak: 1 Samuel 20:41; Zebur 55:16-17; Daniel 6:10).

    Namaz vakitlerinin beşe çıkarılmasının oluşturduğu dumanların izini mezhepler tarihinde görebilirsiniz. Şia’nın beş vakit namazı üç vakte sıkıştıran garip pratiği, namazları beşe çıkartan Sünniler’in baskısı neticesi bir uzlaşmadan kaynaklanıyor olmasın? Sünnetlerle, nafilelerle, teravih namazlarıyla namaza sürekli zam yapan hadis ve sünnet izleyicilerinin üç vakit namazı beşe çıkarmaları çok mu uzak bir ihtimal?

    Kuran’dan beş namaz çıkarıyorsanız kuşkusuz beş vakit namaz kılmaya devam etmelisiniz. Siz, iyi niyetle Kuran’ı inceledikten sonra kendi anlayışınızı izlemelisiniz.

    Namaz Sonrası

    Namazları oruç gibi kazaya bırakmak diye birşey olmayıp belli vakitlerde yerine getirilmeli (4:103). Namazdan sonra Allah’ı anmaya ve zikretmeye devam etmeli (4:103).

    Bidatler

    Namazları birleştirmek, kaçırılmış namazları kaza etmek, namazları yolculuk anında kısaltmak, sünnet ve nafile namazlar eklemek, namaz kıldırma memurluğu (imamlık) diye bir meslek icat etmek, kadınların namazda önderlik etmesini yasaklamak, otururken Et-tahiyatü duasını okumak ve bu duada peygambere ikinci şahıs olarak seslenmek, şahadette Muhammed peygamberin ismini Allah’ın yanına eklemek, Fatiha’dan sonra zammussure okumak, Fatiha’nın Besmelesini okumamak, eller ve parmakların yeri konusundaki detaylarla meşgul olmak, abdest alırken ağzı ve burnu yıkamayı abdestin bir şartı bilmek, namazdan önce ağzı misvaklamanın, sarık veya terlik giyilmesinin daha sevap olacağına inanmak gibi nice kurallar ve inançlar Hadis-Sünnet ve mezhepler yoluyla Muhammed Peygamberden daha sonra sokulan bidatlerdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: barracudaaa


    quote:

    Orijinalden alıntı: vTeck


    quote:

    Orijinalden alıntı: acar85

    Haklısın. Uykuluyken o kadar yapabildim. Şimdi bu arkadaşa soruyorum.Abdest alma ve Namazın kılınış şekli kuranda anlatılmıyor. Bu arkadaş neye göre kime göre bunları yapıyor cevaplarsa sevinirim.

    Önceki mesajlarımda anlattım. 50 tane ayet sundum oraya. İsteyen bakar görür. Bıktım sizinle tartışmaktan. Dünyanın en zor şeyi düşünmeyen birine laf anlatmak. 10 farklı yoldan da söylesen sana kağıttan okur gibi sürekli aynı şeyleri söyleyecek.

    Yalan söylüyorsun, öyle bir ayet göstermedin, gösteremezsin de. Çünkü yok.

    En son sıkışınca "kafana göre ibadetini yap,şekli farketmez" dedin.

    Yalan mı?

    Kardeşim neyi nasıl anlayacağını şaşırmışsın. Gram cevap yazmaya değmezsin. Ben sana kafana göre neyi yapman gerektiğini söyledim. Tahiyyat okuyacağına bir sıkıntın varsa Allah a orada içini dök. İçinden geldiği gibi sığın Allah'a. Namazın amacı budur ya. Bide tabiki kalıba sokacağız diyor. Ulan işte hep belli sınırlar çizdiğiniz için bu İslam ı bu hale getirdiniz. O yüzden bilim adamları İslam mensuplarından çıkmıyor. Sizin yüzünüzden bu Kuran lar rafa kaldırılıyor. Sen her şeyi bir kalıba sokup öyle yaşama kanaatindesin. Bu mudur İslam bu mudur Kuran. Sen daha İslam dan Kuran dan bihaber yaşıyorsun bide gelmiş burada millete yalan yanlış laf anlatmaya çalışıyorsun. Allah'tan başka hakem mi arıyorlar ayetine iyi bak. Bak bakalım kimden yakınıyor. Allah ın ayetleri size yetmez mi ayetine iyi bak. Senin zorbalaştırdığın, sınır çizip sınırlandırdığın İslam dininin tırnağı bile olamaz. Bunu kavrayamadığın için hala inatla diretiyorsun. Anla artık anla. İslam ilim dini, akıl dini, fikir dini. Düşüncelerle ilerler belli kalıpları sürekli tekrarlayarak değil

    İslam tarihinde çok değerli bilim adamları vardır araştırmanı tavsiye ederim. Son dönemdeki sorunlar bizden kaynaklanıyor. İçimizdeki fitnecilerden.

    Bana islamı bozmakla itham ediyorsun kendin kafana göre namaz kıl işte diyorsun. Bozulmanın kelime anlamına bak istersen bir zahmet. Dünden beri kopyala yapıştırlarından gına geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orhan Hoca

    Allah, elçisini "Senin görevin sadece uyarmak" diye ikaz ederken, ben daha ötesinde birşey diyemem. Allah herkesi doğruya kilavuzlasin.

    Bak işte dün geceden beri ettiğin tek doğru laf. Onuda yine hadisle verdin ya o da ayrı bir güzel oldu :D haydi kardeş selametle :)

    Ayet diicektim pardon



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi barracudaaa -- 25 Eylül 2016; 14:32:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vTeck kullanıcısına yanıt
    Bari şikayet etme, yaptığın tek şey ctrl+v

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • barracudaaa kullanıcısına yanıt
    Ayet.

    Ayetlerin içinde sıkça tekrarlanan cümle

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nerden tutsam elimde kalıyor.
    Abdest diye anlattığın teyemmüm.
    3 vakittir demişsin.
    Ey Muhammed! Onların dediklerine sabret. Güneşin doğmasından önce ve batmasından sonra Rabbini tesbih et (namaz kıl) geceleyin ve gündüzün yanlarında da tesbih et (namaz kıl)." (Taha suresi : 130)
    Bu ayette ikindi ve akşam namazı var buna ne diyecen.
    Anlamını bilin dediğin ayet sarhoşken uyanık olun denen ayet...
    Vs bir sürü kopyala yapıştır yaptığın
    zihniyet nedense bana Abdülaziz bayındırı hatırlattı. Zihniyetiniz aynı. Sadece şunu söyleyeceğim. Meal okuma tefsir oku. Ayetin derinliğini o zaman anlarsın. İlla meal okuyacam dersen diyanetinkini tavsiye ederim. Zira piyasaya sürülmüş ve tahrif edilerek kurana zarar vermek isteyen çok yayın var.
    Son bişey daha. Aklın çok karışmış. Sakin kafayla araştırmaya ama tek kaynaktan değil devam et. Ve farklı olacam diye hak olanı batıl görme.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Orhan Hoca kullanıcısına yanıt
    Editledim hocam. Amacım tebliğ edenin sahibinden yine örnek verdin, bak Peygamberi (sav) bir kenara bırakamayız demek istemiştim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vTeck kullanıcısına yanıt
    ''gaz kaçırmak, kanamak, kadınlarla tokalaşmak ve kadının adet görmesi abdesti bozmaz ve namaza engel olmaz''


    Yalan yanlış bilgilerle insanları kandırmayın!!


    Ön ve arka mahalden çıkan her şey -ister az olsun, ister çok- abdesti bozar. Bu şeyler idrar, meni, mezi, taş, vs. gibi maddelerdir.
    Arka taraftan gaz çıkması (yellenme).Çocuk düşürme hâli.Ön ve arka yolların dışında, bedenin herhangi bir yerinden kan, irin, sarı su gibi akıntıların gelmesi... Bu gibi akıntıların abdesti bozması için, çıktığı noktada durmayıp etrafa yayılması lâzımdır. Bu bakımdan sıkıp çıkarılması ile kendiliğinden çıkması arasında abdest bozma açısından fark yoktur. Nasıl çıkarsa çıksın, çıkış noktasını aştıktan sonra abdesti bozulur..
  • Ayetlerini savunduğunuz ilmin kendisi ne kadar doğru olabilir? Bir şeylerin savunuculuğunu yapacaksanız mantık çerçevesi içerisinde kesinlik kazanmış kanıtlarına da ihtiyaçlarınız vardır.

    kopyaya-yapıştır bir yere kadar..
  • Bunlar münafıktır, dertleri fesat karıştırmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HolaBola

    ''gaz kaçırmak, kanamak, kadınlarla tokalaşmak ve kadının adet görmesi abdesti bozmaz ve namaza engel olmaz''


    Yalan yanlış bilgilerle insanları kandırmayın!!


    Ön ve arka mahalden çıkan her şey -ister az olsun, ister çok- abdesti bozar. Bu şeyler idrar, meni, mezi, taş, vs. gibi maddelerdir.
    Arka taraftan gaz çıkması (yellenme).Çocuk düşürme hâli.Ön ve arka yolların dışında, bedenin herhangi bir yerinden kan, irin, sarı su gibi akıntıların gelmesi... Bu gibi akıntıların abdesti bozması için, çıktığı noktada durmayıp etrafa yayılması lâzımdır. Bu bakımdan sıkıp çıkarılması ile kendiliğinden çıkması arasında abdest bozma açısından fark yoktur. Nasıl çıkarsa çıksın, çıkış noktasını aştıktan sonra abdesti bozulur..

    Müthiş bilgiler için teşekkürler. Gerçekten Dünya adına büyük bir bilinmeze ışık tuttunuz. Sıradaki nobel sizin olacak.




  • 
Sayfa: önceki 1819202122
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.