Şimdi Ara

Kuran'da 'piç' lafzı geçiyor 'kuran tanrının sözü olamaz' diyen Mustafa öztürk'e linç (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
397
Cevap
0
Favori
25.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
95 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öyle saça böyle tarak diye boşa dememişler.


    Veled-i zina veya Türkçesiyle piç kelimesi bir küfür de değildir, hakaret de değildir bana göre. Daha uygun daha hafif bir kelime icat edin o zaman Türkçesini öyle yazalım.

    İşin saçmalığı bu cümleyi Allah demiş olamaz diye kökten bütün Kur'an'ı yalanla itham etmek. Her zamanki gibi sözde ateistlerimiz şovunu yapıyor, güya Kur'an'ı savunduğunu sanan pek Müslümanlar da canı gönülden beklediği oltaya düşüyor.


    Bana göre iki taraf da son derece hatalı, Kur'an'da geçen bir ifadeyi tartışmak başka, bütün Kur'an'ı yalanla itham etmek başka - hele hele "çoğunluğu Müslüman bir ülkede" başlı başına ayrı bir hatadır -.

    Diğer yandan Müslüman bir insana yakışır şekilde kendini ifade edemeyen, iki sözünden biri küfür hakaret olan sözde Müslümanlarımız ise ayrı bir hikaye.





  • sametcalik24 kullanıcısına yanıt
    Şu adresini vercilere de bitiyorum. Hocam bir ver adresini çok merak ettim gelecek mi arkadaş 😂
  • Rindaman kullanıcısına yanıt

    Tabiki de Şeriat-ı Ahkam-ı İslamiyye' dir hayalim. Bir insan hem müslüman hem de şeriat karşıtı olamaz.

  • sametcalik24 kullanıcısına yanıt
    Bir insan neden müslüman olup da şeriat karşıtı olamasın ki ? Biri yönetim şekli , diğeri bir inanç,dini değer . Yani ben inandıktan sonra müslümanım ama şeriatı istemiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selimcu

    Bu konularda gayet bilgili göründüğünüzü ve araştırma yaptığınızı düşünüyorum,bir kaç yerde karşıma sürekli şu ayet gösteriliyor,arapçam olmadığı için yaklaşık 50 yıldır aynı anlama geldiğini anladığım meallere bakıyorum ve sonuç bana göre değişmiyor, sizce ahzab 50 .de aşağıdaki mealde yazanların hepsi doğrumu çevrilmiştir?yoksa arapçası farklı anlamamı geliyor,teşekkürler



    " Ey peygamber! Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verip de elinin sahip olduğu kadınları, seninle birlikte hicret eden amca kızlarını, hala kızlarını, dayı kızlarını, teyze kızlarını, kendini peygambere mehirsiz olarak bağışlar da peygamber de onunla evlenmek isterse böyle bir mümin kadını -ki sonuncusu diğer müminlere değil, zatına mahsustur - sana helâl kıldık. Müminlere eşleri ve sahip oldukları kadınları hakkında hangi kuralları geçerli kıldığımızı biliyoruz. Sana mahsus olanı güçlük çekmeyesin diye meşrû kıldık. Allah çok bağışlayıcı, pek esirgeyicidir."

    Neyi anlamadın müdür bu ayette, akraba olarak evlilik yapabileceğin yani sana helal kişileri saymış işte. Tr deki evliliklere bakarsan da hala kızı teyze kızı amca kızı evlilikler var. Akraba evliliği yasak değil helal yani. Kur'an da yasak yani haram evlilikler de belirtilmiş aşağıya ekliyorum.

    İslam dininde evlenilmesi haram olan kadınlar âyet ve hadislerde belirtilmiş ve bunların dışındakilerle evlenmenin helal olduğu açıkça ifade edilmiştir.
    Kur’an-ı Kerim, kendisiyle evlenilmesi haram olan kadınlardan bahsederken öncelikle Cahiliye döneminde bir nikâh türü olan üvey anneyle evlenme âdetine şu ayetiyle yasak getirmiştir: “Geçmişte olanlar hariç, artık babalarınızın evlendiği kadınlarla evlenmeyin. Çünkü bu bir hayâsızlık, öfke ve nefret gerektiren bir iştir. Bu ne kötü bir yoldur.” (Nisâ, 4/22) Bir sonraki ayette nesep ve süt hısımlığıyla sıhrî hısımlıktan dolayı evlenilmesi haram olan kadınlar sıralanmıştır: “Size şunlarla evlenmek haram kılındı: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren sütanneleriniz, süt kız kardeşleriniz, eşlerinizin anneleri, kendileriyle zifafa girdiğiniz eşlerinizden olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız, -eğer anneleri ile zifafa girmemişseniz onlarla evlenmenizde size bir günah yoktur- öz oğullarınızın eşleri, iki kız kardeşi (nikâh altında) bir araya getirmeniz. Ancak geçenler (önceden yapılan bu tür evlilikler) başka. Şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.” (Nisâ, 4/23) Daha sonra evli kadınlarla evlenmenin de haram olduğu ifade edilmiştir: “…Evli kadınlar (da size) haram kılındı. (Bunlar) üzerinize Allah’ın emri olarak yazılmıştır.” (Nisâ, 4/24) Ayrıca Kur’an-ı Kerim’de iddet bekleyen kadının başka biriyle evlenemeyeceği (Bakara, 2/235), tek kadınla evlilik esas olmakla birlikte şartlarına uyarak birden fazla kadınla evlenmek isteyen erkek için bu sayının dörtle sınırlı olduğu ve aynı anda dörtten fazla kadınla evli olunamayacağı (Nisâ, 4/3) bildirilmiştir. Bunun yanında kadın olsun erkek olsun müşriklerle evlenmek yasaklanmış (Mümtehine, 60/10) ancak müslüman erkeklerin, Ehl-i Kitap’tan iffetli kadınlarla evlenmelerine izin verilmiştir (Mâide, 5/5).
    Nisâ suresi, 23. âyette geçen “İki kız kardeşi (nikâh altında) bir araya getirmeniz de size haram kılındı.” ifadesi, “Kadın, halası, teyzesi, erkek veya kız kardeşinin kızı üzerine (onlarla aynı anda nikâh altında olacak şekilde) nikâhlanamaz” (Buhârî, Nikâh 27; Müslim, Nikâh 37-38) hadisiyle; aynı ayette geçen “Sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz size haram kılındı” ifadesi de “Nesep sebebiyle haram olanlar süt emme sebebiyle de haram olur.” (Buhârî, Nikâh 20; Müslim, Rada 1; İbn Mâce, Nikâh 34) hadisiyle açıklanmış ve böylece ayetin delalet ettiği hükümlerin kapsamı genişletilmiştir.




  • selimcu S kullanıcısına yanıt

    1 saate nöbetim başlayacağı için çok ayrıntılı bir izahat veremeyeceğim ama Ahzab Suresinde 50, 51 ve 52. ayetler anlam bakımından bir bütünü tamamlar, Hz. peygamber’in aile hayatının çizgileri, birden fazla eşiyle yaşarken sıkıntıya düşmemesi için kendisine özgü olmak üzere bahşedilen ruhsatlar, kolaylıklar bu âyetten itibaren bazı açıklamalarla birlikte şöyle sıralanmıştır: dörtten fazla olan eşlerle evlenmesinin helâl olması, isteyen kadınlarla mehirsiz evlenmesinin câiz olması, kadınlarının yanlarında kalma sürelerini eşit tutma (buna fıkıh kitaplarında, paylaştırma mânasında kasm denilmektedir) mecburiyetinin bulunmaması, bu âyetler geldiğinde evli bulunduğu kadınlardan başka kadınla evlenmesinin ve bunlardan birini boşayarak yerine bir başka kadını almasının câiz olmaması, vefat ettiğinde veya boşadığında eşleriyle başkalarının evlenmesinin câiz olmaması (Peygamber eşleri ümmetin anneleridir) ve eşlerinin bundan sonra yabancılara karşı daima perde arkasında bulunmaları.

    Birçok kadın, peygamber eşi olabilmek için mehirsiz olarak onunla evlenmek istemiştir (âyetin ifadesiyle kadınlar kendilerini ona bağışlamışlardır). bu şartla evlenmesi âyete göre câiz olduğu halde kendisinin bu ruhsatı kullandığına dair örnek yoktur (ebû bekir ibnü’larabî, 3. Cilt, 1559).

    Ayrıca kendisi, yirmi beş yaşında iken kırk yaşında dul bir hanımla evlenmiş, onunla yirmi beş yıl mutlu bir hayat yaşamış, çocuk sahibi olmuş, hz. hatice vefat edinceye kadar da başka bir hanımla evlenmemiştir. şu halde daha sonra, on yıl gibi kısa bir zaman içinde birçok eşle evlenmesinin cinsel arzuyla izah edilemeyecek sebepleri ve hikmetleri olmalıdır. fedakârlık eden bazı hanımların ödüllendirilmesi, evlilik yoluyla akrabalık (sıhriyet) bağı kurarak bazı fertleri ve grupları kazanmak, onlarla yakınlık ve dostluk oluşturmak ve bu suretle islâm’a karşı olan cepheyi zayıflatmak, özel hayatı ve aile ilişkileri başta olmak üzere ümmetin bilmesini istediği hususların eksiksiz zaptedilip başkalarına anlatılmasını, bu amaçla toplumun peygamber hanımlarının bilgilerinden yararlanmalarını sağlamak bunlardan bazılarıdır. hanımların da onunla evlenmek istemelerinde birinci saik, peygamber hanımı olarak yaşama ve ölme şerefine nâil olmaktır. bu sebepledir ki, kendilerini, dünya nimetleri ile peygamberden birini seçmede serbest bıraktığında eşlerinin tamamı onu ve allah rızâsını seçmişlerdir (resûlullah’ın çok evliliğinin başlıca sebepleri konusunda daha fazla bilgi ve değerlendirme için Muhammed Hamidullah, İslâm Peygamberi, 2. Cilt, 10-17).


    Ayrıca şu linki incelemenizde de fayda var;

    https://sorularlaislamiyet.com/ahzab-suresi-50-52-ayetleri-aciklar-misiniz-bu-ayetler-bahane-edilerek-peygamberimize-yoneltilen-0





  • sametcalik24 kullanıcısına yanıt

    Yani siz diyorsunuz ki yunusun içinde yolculuk eden peygamber var


    İğde ağacı ateşe odun olmayı kabul ettiği için çok aşağılık bir ağaç


    Nuh tufanı oldu, tüm dünya sular altında kaldı ve dünyadaki tüm spesimenler'den birer çift gemiye bindi.


    Asa yılan oldu


    Hayvanla konuşan peygamber var


    Ay ikiye bölündü


    Cinler var, kah orada kah burada, özellikle infrared kameranın olmadığı yerde teleport olup duruyorlar..


    Kuran'da "piç" lafzı geçiyor "kuran tanrının sözü olamaz" diyen Mustafa öztürk'e linç

    Anlıyorum hocam.. Umarım bu din ile tıp, sanat ve endüstri'de çığır açarsınız..





  • sametcalik24 kullanıcısına yanıt
  • cemsinan kullanıcısına yanıt

    sen konuyu tam anlamadın galiba. dur yazdığımdan tek bir cümle alayım, alamıyorum yukarılarda kaldı.

    Kuran'da "piç" lafzı geçiyor "kuran tanrının sözü olamaz" diyen Mustafa öztürk'e linç 


    kuran'da sureler, ayetler var sonuçta ve Allah'ın kelamı diyoruz. bu kişi o kelimeden dolayı bu ayete karşı çıkıyor. çok garip bir durum. yoksa konu kelime olarak "piç" değil o kişi bu kelime hangi ayetde geçiyor diyorsa o ayete karşı çıkıyor. tek bir ayete inanmaması, onun imanını şüpheye düşürür. en azından bizim açımızdan. çok garip bir şey bu. neden böyle çıkış yapma ihtiyacı duydu?

  • Yokh yau sen anlamamışsın. Adam kısaca "sonsuz güçlü yaradan böle mi olar yav, insanlar kendine uydurmuş en azından bu kısımları" diyor.


    Daha önce de yazdım. Bence inanmamak çok daha normal zaten. Nasıl ki sizler "yav bu Mısırlılar nasıl Ra'ya filan inandı nasıl olabilir böyle bir şey diyorsanız, dine inanmayanlar da sizlere aynı şeyi soruyor.


    Normal yani.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: oshinankara

    Bu mesaj silindi.

    iste hocaya sallayan grubun ozeti, entellektuel yapisinin numunesi bu arkadas! bunlar gibileri ile doldurdular ulkeyi sozde dindar ama ozde kindar egitim sistemi ile! kafasi calisanlar bunlarin cogunlukta oldugu bir ulkeyi neden ileri gotursun, pasa pasa gider yurtdisinda yasar ve orasi icin faydali olur bari insanlik faydalanir!

  • Peygamber efendimiz Hz Muhammed Sav,
    Allahın kitabını açıklamış anlatmış tariflerde bulunmuştur, bu nedenle hadisleri hayatını okumadan dinlemeden kıt aklınla ilahi kitabı anlayamazsın, yanlış okursun, yanlış tefsir edersin, ashabı kiramın, selefi salihin, ve müctehit imamların tefsiri ile gerçek manada ilahi kitabı anlayabilirsin,

    Allah imandan ayırmasın

    Cehennem dayanılmazdır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • sametcalik24 kullanıcısına yanıt

    Gardaş ruhi su 1985 de ölmüş yanıldın ellaaamm


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tırişka T kullanıcısına yanıt

    Kuran'da "piç" lafzı geçiyor "kuran tanrının sözü olamaz" diyen Mustafa öztürk'e linç  Harbi mi hiç bilmiyordum. Ben de meşhur ozan Ruhi Su' yu benimle ev arkadaşlığı yapan 89 doğumlu arkadaş zannediyordum. Aydınlattığın için sağol.

  • Mustafa oztutk sacmalamis.

    Orda islami kabul etmeyenin bank hesabina 5000manat para yatirin demek istiyor..Kuran'da "piç" lafzı geçiyor "kuran tanrının sözü olamaz" diyen Mustafa öztürk'e linç 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu dediklerin deist düşüncedir islamın doğru olduğunu kanıtlamaz.Bu bakış açısına göre her din doğru olabilir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: oshinankara

    Bu mesaj silindi.

    Zeka ozurlulugu mu var..?

    Oldu olacak anasindan cikar cikmaz allah jrlami olamaz deseydi.

    Adam yillarini vermis ne oldigunu gormus.

    Ad homin sacmalamak yerine yuregi ueten varsa vikip karisina cvp versin..yerse..😁


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.