5 20 d varken babamda arada alirdim iyide cok genis dar yolda tirsardim bazen 308 iyiydi ama abim 3 ay araliksiz bindi vites attikca hirt ediyodu direksiyon sallaniyodu focus aldik o iyi rahat ama bagaji kucukmus eski focuslara gore impreza varken cok zevkliydi ama dikkatli olmazsak tahtali koy legacy iyiydide sorunlu cikti tat vermedi 525 var babamda mukemmel ya cok zevkli surmesi lada surdum lanet olsun basiyon gitmiyo giderse durmuyo bagaj aciliyo ikide bi felaketti
O kadar lüx arabadan sonra ladanın sana bisiklet gibi gelmesi normal :)
hocam o kadar lüxten sonra şuan bisiklet bile yok varlık içinde yokluk çekiyorum hiç bişeyim yok
Kuzenle traktör kullanırdık 2 ayağınla debriyaja zıplayarak basardı 4 kolla var gücümüzle direksiyon çevirirdik. Türk fiat şimdiki massey furgusonlar araçlardan rahat. Araba kullanmayı 2005 model clio sedan ile öğrendim ama traktör kullanan her haltı kullanır.
Bana kullanması en sıkıcı gelen araba şu ana kadar broadway diyebilirim.
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
Valla binek araç değil ama J9 gerçekten zor bir araba.
Direksiyon dönmek bilmez. Hele bir de araba dolu ve eğim de varsa hayatta dönmez. Minibüsçü topuzu bu araba için icat edildi. Illa arabanın yürümesi lazım. Yoksa dönmek bilmiyor.
Zaten direksiyon dönse tekerlek dönmüyorum diyor bu seferde. Hele bir de uzun Şase varsa Eyvah! TIR döner oradan j9 dönmez.
Bir de vitesi var ki dillere destan. Arakol öne dönükse şoför yalakası arkaya dönükse ön koltuktaki sade vatandaş vites ile daha fazla haşır neşir oluyor. Hatta göbeki bir abimiz oturuyorsa o araba 4 vitestir. 5. Vites ihmal edilir. Zaten o kol o kadar çok yol gider ki ona da km sayacı takmak icap eder. "Arabanın vites kolu km si 80.000 dir"
Bir de dışarı hiç ses vermez bu araba. Hepsini içerisinde absorve eder. Şöförün ve yolculuk eden sade vatandaşların kulaklarını kullanır tampon olarak.
Bassan gitmez dursan durmaz dönsen dönmez.
Yolcu ve sürücü konforsuzluğu için en ince detay dahi düşünülmüştür. Daha yolcu konforsuzluğuna hitap eden çok şey var ama yeri burası değil.
Okurken ben yoruldum. Betimlemeler hem yerinde hemde güzel olmuş
Lada samara olabilir. Acemilik dönemimde arabayı park etmek için çok büyük çileler çekerdim
Askerde kullanılan 5 ton Man olarak geçen kamyonlar vardı peh! 1 metre çapında direksiyon Direksiyon simidinin arasından yolu görürsün, Aynalar allahlık nereyi gösterdiği belli değil ayarlasan bile kafasına göre dolanıyordu. hele o vites yokmu of el kullanmaya gerek yok değiştiriken bi tekme nereye giderse artık hele birde yeni sürülmüş tarla tarzı bir yere girildimi haydeee http://www.turkmilitary.com/data/media/250/5611.jpg
j9 için söylenenler o kadar doğru ki. Arkadaşı tebrik ediyorum çok iyi anlatmış. Kullanması en zor araçların liste başıdır kendileri. Bir mühendislik ve ergonomi faciası j9.
quote:
Orijinalden alıntı: zzoorroo
j9 için söylenenler o kadar doğru ki. Arkadaşı tebrik ediyorum çok iyi anlatmış. Kullanması en zor araçların liste başıdır kendileri. Bir mühendislik ve ergonomi faciası j9.
Hocam o kadar çok şey söylenir ki bu arabaya, ne desek boş. Yolcu olarak binilecek en son araba belki de.
Yani kusura bakmasın kimse, gerçekten herşeyin ucuzuna ve adisine kaçılmış bir araba.
Şanzımanı teknik verilere göre 135 KM/S'de bitiyor ancak motor en fazla 100 KM/S hıza çıkarabiliyor arabayı. Ama bakıyoruz 180 kadran var. TOFAŞ Şahin ve Doğan'larda kullanılan kadran.
Sonra bu arabanın motoru da Pejo 504 motorundan bozma bir motormuş. Yahu otomobili çekmesi gereken bir motordan niye minibüsü çekmesini istersin ki?
Herşey bitti, şu cam açmaya yarayan siyah zımbırtılar yok mu? Tam bir baş belası. Her arabada torpidoda mutlaka görürsünüz bir kaç tane. Çünkü mutlaka birisi kırılacaktır.
İzolasyon namına da hiç bir şey yok bu arabada. Motorun üstünü açsanız daha iyi.
Rampa performansına zaten girmiyorum. Düz yolda gidemiyor ki rampada gitsin.
Bir de şanzımanı nasıl ve neden o kadar geriye yerleştirmişler bilmiyorum. Motor çok arkada değil halbuki.
Her neyse, J9 gerçekten "Keşke üretilmeseymiş" denilecek bir araba olmasa da, "Üretilmese de olurmuş" diyebiliriz.
74 tosba:D baya baya uzun bir debriyajı var bas bas bitmiyo:D hala zevkle kullanırım ama
Lamborghini diablo SV (98 model) nin testini okumuştum, debriyaja basmak için 20 kg kuvvet gerekiyormuş, görüş alanı çok dar,aynalar ufak, gaza çok dikkatli basmak lazım (533 bg asr-esp yok), kullanmadım ama test editörünün görüşlerine göre kullanımı oldukça zor....
benim kullandığım en zor araç kayınpederimin broadwayi idi, 90 model ben 2008 de kullandım, araç lpgli, 1.4 karbüratör yani stop ettirmeden kaldırmak bi dert, direksiyon çapı 50 cm vardı herhalde, boyum 180 ama koltuğu geri kaydıramıyordum çünkü kırılmış kayınpederde kaynak yaptırmış!!! (boyuda 1.65 felan!!!)...
bizim bir aile yadigarı var ford taunus GTS 2.0 motor beyaz 92 model. 14 senedir falan bizde araç. Periyodık bakım falan görmedi nerdeyse. Babam canı isterse bi yağ koyar.
Çalışan aksamı yok. Üzerindeki tüp babamın kendı yapımı falan filan ölüm makınesi yanı .400 bınde araç rektefiye falan görmedi motoruna anahtar değmedi. O arabayla şehir içinde 100 km yapabilecek babayiğit uzay mekiği kullanır idda ediyorum. Ne şoförler oturdu sürmeye babam ve ben kullanabılıyoruz sadece. Frenler az tutuyor falan değil yok. tutmuyor motor freni kullanıyoruz. 1 vites ve geri vites arasında öyle ince bir fark varkı ona verdiğim dikkat ile atomu parçalara ayırabilirdim =)
(not araç şehir içinde kullanılmamakta dağa taşa giderken kullanılmaktadır satamadığımız için. Satamayınca başka araç aldık peder beye)
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme