Beyaz almakla bencede doğrı yapmışsınız, o yıllarda üretilen opellerde güneş yanığı var hep hocam. Ayrıca beyaz rengi bence en yakışan rengi, Cosmolardaki o gündüz farları ile harika bir uyumu var beyaz rengin < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Kullandığınız araçların en iyi ve en kötü yanları? (6. sayfa)



-
-
Palio 2008 model 1.4 fire motor
+ Kullanımı çok keyifli
+ Kullanımı çok basit ve park yeri sıkıntın yok
+ Parçaları çok ucuz
+ Kolay kolay arıza vermez. Zaten arıza verecek detaylı bir araç değil. Basit bir araç. Çok uzun yol yaptım. Hiç yolda kalmadım.
+ LPG'de kullanırsan performans kaybı yaşatmaz. Yaşatsa da hissetmezsin zaten. Motor lpgye uyumlu ve 8 sene kullandım ve hiç LPG arızası yaşamadım.
+ Az yakar. Basarsanda az yakar.
+ Kasa motora göre hafif kalıyor. O yüzden seri bir araç.
+ Ufak bir araba. Yalnız hiç bagaj sıkıntısı yaşamadım. Büyük eşyalar bile taşıdım arabayla. Arka koltukları yatırdığım zaman o ufak boyutuna rağmen iş görecek bir bagaj hacmi oluşuyordu.
- Türkiye'nin heryerini neredeyse bu araçla dolaştım. 81 ilin 50 tanesini bu araç ile gezdim. Konfor yok araçta. Uzun sürüşler sonrası çok yorardı adamı.
- active sole modeliydi benimki, kliması vardı ama ön ve arka camlar manueldi. İnsan ister istemez ön camları otomatik istiyor. Ben alışmıştım otomatik aramiyordum ama otomatik camlı araca geçince anladım manuelin eziyetini.
2016 model 1.3 egea Multijet
+ Geniş iç hacim, geniş bagaj hacmi
+ Az yakıt
+ City modu ile rahat şehiriçi sürüşü.
+ Ucuz bakım maliyetleri
- kötü boya işçiliği, aracın orjinal boyasinda kalem ucu kadar parça parça boya atmaları var. Çok sinir bozucu oluyor.
- motor sesi, yalıtım
- piyasada aşırı bulunması, parça olarak avantaj iken, beyaz olunca şirket spec havası veriyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Efsanelerölmezunutmayın -- 21 Haziran 2022; 8:35:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Peugeot 508 1.6 BlueHDI Active EAT6
Artı Yönleri
+Dönemindeki rakiplerinin benzer paketlerine göre yüksek donanım
+Verimli ve sorunsuz motor şanzıman yapısı
+Rakiplerine ve sunduklarına göre uygun fiyat
+İyi malzeme kalitesi ve iyi işçilik
+Uzun yolda iyi sürüş keyfi
+İyi konfor
+Başarılı iç hacim
+Şık tasarım (göreceli tabii ama ben beğendiğim için artı yazıyorum)
+Ön yan camların geniş olması
+Şehirler arası kullanımda asla yormuyor
Eksi Yönleri
-Saklama gözü bakımından çok kullanışsız (kol dayama harici telefonunuzu bile koyacak yer yok kol dayamayı açarken zorlanabiliyorsunuz)
-Ergonomi problemleri (bardaklıklar dokunmatik ekranı kapatıyor)
-Koltuk döşemeleri (yırtılmıyor ama erken deforme oluyor kronik bir problem)
-İkinci el piyasası kötü
-Arka kapı fitillerinin genişleyerek ses yapması
-Yağmurlu havalarda ya da aracı yıkadığınız zaman bagajın üstünde biriken suyun bagajı açtığınız zaman bagajın içine boşalması
-Nispeten sesli olarak çalışan süspansiyon sistemi
-Şehir içi kullanımlarında yorucu
Kullanıcıya göre artı ya da eksi olabilecek durumlar
*Ağır bir direksiyona sahip olduğundan zaman zaman kullandığınızdan daha büyük bir araç kullanıyormuş hissine kapılıyorsunuz. Bazı kullanıcıların hoşuna gidebilir ama bazı kullanıcılar da daha kompakt hisler arayabilir.
*Orta sertlikte ayarlanmış koltuklar
*Virajdan viraja atlamalık bir araç değil ama uzun yolda kaba tabirle aracı yola oturtup kullandığınız zaman asla sizi tehlikeye atmaz.
Aklıma geldikçe yazmaya devam edeceğim.
-
Honda civic 2020 eco elegance otomatik,
Artıları
+konforu, sürüş pozisyonunun dibe kadar çökebilmesi.
+süspansiyon sertlik dengesi. Virajlarda çok dinamik hissettirmesi
+genişliği. Arka diz mesafesi octavia dan sonra 2.sıradadır
+kullanışlılık. Eşya gözü bakımından çok iyi. Multimedya başarılı, ekran hayalet.
+standart donanımı bile çok güçlü. Led farlar, f1 vites, sunroof, koltuk ısıtma, elektonik el freni vb.
+fren hissi
+cvt şanzuman pürüssüzlüğü
+fabrikasyon lpg sayesinde yakıt tüketiminin ucuzluğu.
+şekli ve tasarımı
+japon güvenini vermesi
Eksileri
-işçilik. Özellikle kaporta işçiliği vasat. Şase birleşim noktaları, parça birleşimlerine sürülen her ne varsa çamur gibi yapılmış. Sanırsın araç pertten toplanmış.
-motor kaputunun dandikliği. Klasik japon alışkanlığı ancak çıkan ses çok teneke.
-iç aksam direksiyon vites topuzu gibi deri malzemelerin dandik olması, kısa sürede parlaması.
-yol sesi. Düz ve pürüzsüz yollarda sorun yokken yağmurlu sürüşlerde aracın yalıtımı normal arabaya göre 2 kaz daha kötüleşiveriyor. Mıcırlı yolda gelen sesi saymıyorum bile.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Honda City 1.4 ES Manuel 2011
+Sorunsuzluk (11 yıldır mekanik bir sorun yaşanmadı araç 85.000 km'de)
+İşçiliği, rakiplerine göre üretim kalitesi ve malzeme kalitesi iyi trim sesi yok.
+Yakıtı, şehir içi 7.5 lt şehir dışı 5.5 lt yakıt tüketimi var.
+Bagaj hacmi, 500 lt nin üzerinde.
+Güvenlik, 8 tane airbagi var.
+Donanımı; dijital klima, ön arka kol dayama, elektrikli ayarlanabilir yan aynalar, hız sabitleyici, usb ve aux girişi (usb o yıllarda üretilen çoğu araçta yok) vb.
+Yüksek hızlarda titreşim yok.
+Koltukları rahat, döşemesi naylon değil.
+Şehir içinde sürüşü çok kolay pedalların konumu güzel ayağı yormuyor.
-Araç çok hafif 1100 kg, yanal rüzgarlardan çok etkileniyor.
-Piyasası az.
-Devir oranları çok kötü, 5. vites 120 km/h hızda 3800 devirde gidiyor.
-Termostat yok.
-Yalıtım, klasik japon arabası.
-Atmosferik motor olduğu için araç yüklüyken yokuşlarda vites düşürmek gerekiyor.
Eski kasanın gazabına uğradığını düşünüyorum...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
2011 Terios Galaxy 1.5 VVT-i 4AT 4WD
Artıları
+Boyutlarına göre geniş iç mekanı
+Sorunsuzluğu
+Güvenli olması(6 airbag,ESP,HAC,NCAP 4 Yıldız)
+Sürekli 4 çeker olması
+LPG'ye tam uyumlu motor
+Alt takımının kaya gibi sağlam olması.
+Gaz tepkisinin mükemmel olması.
+Dönüş açısı mükemmel,başkalarının 3 hamlede döndüğü yeri tekte dönüyor.
+Görüş açıları mükemmel.
+Direksiyon elektrikli olmasına rağmen hissi makul düzeyde.
+Frenleri arkalar kampana,önler hava soğutmasız olmasına rağmen başarılı.(Kaliteli lastik şart)
+Arabanın içine bir şeyler sığdırmayı başarabilirseniz 1.5 tona kadar yük taşıyabilirsiniz,süspansiyonları çok kuvvetli.
+Üst donanımlarda farlarda merceğin standart olmasıyla eğer LED far takılırsa harika bir aydınlatma elde ediliyor.
Eksiler
-Aşırı yakıt tüketimi,şehir içi de 14 litreler civarı geziniyor şehir dışı 10 un altına düşürmek için peygamber sabrı gerekiyor.
-Aşırı güçsüz,1000cc motorlarla performansı kıyaslanabilecek ilkel atmosferik motor özellikle yokuşlarda ciddi sorun oluyor.
-Motorun tork ve güç verileri yüksek devir gerektirdiği için sürekli yüksek devir istiyor,bu da akıcı sürüşü engelliyor.
-Model yılı 2011 olmasına rağmen yine ilkel olmasından kaynaklı gazı telli olan motor.
-Arabanın zaten düşük performansını komple yok eden hantal,vites sayısı düşük,kararsız 4 ileri tam otomatik şanzıman.
-Kalitesiz iç mekan.
-Bagajın nerdeyse olmaması
-Küçük eşyalar için yeterli alan bulunmaması.
-Parçalarının ve ustalarının bulunmaması
-İkinci elinin olmaması
-En yüksek donanımda bile güvenlik hariç hiçbir donanım vaadetmemesi.
-Aşırı düşük konfor,yalıtım.
-Yol tutuşunun güven vermemesi,aşırı yığılması.
-Ses sisteminin vasat olması.
-Bagaj kapağı hem sağa doğru açıldığı,hem de çok ağır olduğu için kullanışsız olması.
-Klimasının vasat bir soğutmaya sahip olması,hatta çok sıcak altında soğutmaması.
-Her taraftan trim seslerinin gelmesi.
-Ergonomi problemi var,aracın ne koltuklarında ne de iç mekanında konfora dair en ufak bir şey yok uzun yol tam ölüm gibi oluyor.
-Bakım süreleri aşırı kısa,7500 km de/6 ayda bir bakım istiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PoloClassic75 -- 29 Haziran 2022; 13:32:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
2020 Fiat EGEA 1.4 Easy LPG+Benzin (Sedan)
Artıları
+Benim aldığım zamanda alabildiğim fiyata göre en yeni araç buydu
+Tasarımı güzel, göreceli bir kavram olsa da egeanın tasarımına laf yapacak kişi sayısı çok azdır özellikle helefi olan linea albeanın yanında resmen çağ atlamış duruyor
+4 Cam otomatik
+Aşırı yumuşak direksiyon ve debriyaj
+Benim için en önemli artısı olan lastik sensörü, biliyorum abs beyninden okuyor fakat lastiğime çivi battığını bunun sayesinde görüp hemen anında müdahale ile kurtardım lastiğimi
+Motoru aşırı sessiz
+Geniş bagaj ve iç mekan
Eskileri
-En büyük eksik olarak aracın devir aralıklarını görüyorum, 77 km/h ile 2000d/d oranı benim için aşırı yetersiz geliyor, 5 ileri olsa kabul edilebilir fakat 6 ileri oldugundan 90 km/h ile 2000d/d oranını görmeyi isterdim.
-Yol tutuşu araç yüksek olduğundan ve 195/65 r15 ebatındaki jant lastik kombinasyonundan ötürü sınıf standartlarının altında, araç kaymaya başladığında direksiyon da tüy gibi oluyor acemisi olduğunuzda kaza bile yapılabilir
-Urban ve daha üst paketlerdeki göğsün easyde olmaması insanı kötü hissettiriyor, tofaşlardaki yüksek torpito alcak torpito misali.
(motor performansına değinmemişsin diyecek olursa, evet performansı düşük ama araç uçuyorum kaçıyorum iddiasında bulundurmuyor 127nm tork ile anca bu kadar olurdu yağ eksiltme durumu da evet var ama yüksek durumlarda değil.)
2013 Volkswagen JETTA 1.6 TDİ Comfortline DSG
Artıları
+Gayet ağır duruyor duruşu aşırı hoş
+Bagajı aşırı geniş
+Yol tutuş olarak aşırı tatminkar focus kullanmadım ama sınıfında Fluence,Megane ve Egea kullandım hepsinden iyiydi
+Performansı gayet tatminkar 113 km/h ile 2000d/d ile ilerliyor uzun yolda bu sayede aşırı derecede az yakıyor 3.9 lt tüketim görmüşlüğüm var
+Yarı deri kumaş koltukları arka kol dayaması özellikle sahip olduğum dışı siyah içi bej kombinasyonuyla makam aracı hissiyatı alıyorum
+Bagaj ve iç hacmi de yeterli seviyede genişlikte
Eksileri
-DSG her ne kadar güzel şanzıman olsa da 150.000km de kavrama ve volant değiştirdim vurma yapıyordu ve 200.000de de mekatronik elveda diyip beni yokuş aşağı yolda vitessiz bıraktı ve duracak yer de yoktu 3 km civarı o halde araç yokuş aşağı ayağım frende gidip beni korkutmuştu ama şans diyelim
-1.6 Tdi motor her ne kadar tatminkar olsa da 199 km/h de girilen limit insanı sıkıyor 201-202 ile kendini yırta yırta bi civicin focusun vs yanından geçmesi üzücü :D
Harici bir eksikini ben yaşamadım 2013 220xxxde olmasına rağmen ne trim sesi alıyorum ne başka şey alıyorum iki aracımı da aşırı derecede seviyorum.
Dacia Sandero 1.5 Dci Ambiance 2011
Artıları
+Stepway model olmasa bile yüksek olması sebebiyle suv hissiyatı
+Klimasının olması
+Tatlı sevimli bir tasarımının olması
+Nispeten yeterli bir bagajının olması
+1.5Dci motorun harika olması, 70 beygir olmasına rağmen 2020 1.4 egeadan çok daha atik hissettirmesi.
Eksileri
-Aracı kullanan varsa lütfen yanlış anlamasın egeaya geçene kadar 1 yıl çok severek kullandım fakat at arabasının bir level üstü bir araçtı hiçbir donanım yoktu ne abs ne esp ne tcs hiçbir şey yoktu
-Benim aracım biraz yıpranık bir araç olduğu için motoruyla ilgili sorunlar yaşadım topladım ama ben 150.000de almıştım 150.000de bi aracın böyle dağılması kafamı karıştırmıştı bu motorla ilgili ama belki de kmsi düşürülmüş bir araç almıştım ne ekspere soktum ne ustaya gösterdim 2020 yılı içinde 10-12.000tl para harcadım anca topladım ama bunda alt takım motor jant lastik hepsi dahildi.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X