Şimdi Ara

Kredi Kartı Aidatını Geri Almak (Kesin Çözüm)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
300
Cevap
134
Favori
35.766
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
73 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bankalar kredi kartlarında sunmuş olduğu artı taksit, bonus kazanma, mağazalarla yapılan kampanyalar gibi ekstra avantajlar karşılığında "kredi kartı üyelik ücreti" adı altında ücret alabilirler. Bu imzalamamış olduğunuz kredi kartı sözleşmesine göre yasaldır. Fakat aynı zamanda bütün bankalar tüketiciye aidatsız bir kart türü sunmak zorundadır.
    Kart ücretini geri almak için iki seçeneğimiz var ya bankayı arayarak müşteri memnuniyeti kapsamında ikna edeceğiz ya da kartımızı aidatsız karta çevirerek veya tamamen kapatarak kesilen ücreti geri alacağız
    İlk seçenekte kartı belirli bir süre daha açık tutma veya buna benzer şartlarla sizi kendilerine bağladıkları gibi her yıl bu durum için tekrar tekrar uğraşmak zorunda kalıyorsunuz.

    İkinci ve kesin çözümüne gelecek olursak;
    “Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”in 11. Maddesinin 5. Fıkrasına göre kart ücreti kartın ilk kullanımını takiben peşin alınır ve önümüzdeki bir yıl için geçerlidir. Bu durumda aidatlı kartınıza aidat yansıdıktan sonra kartı tamamen kapattığınızda veya aidatsız karta çevirdiğinizde peşinen alınan ücretin de iadesi gereklidir. Çünkü artık o kartı kullanmayacaksınız. Ücretin iadesi için yapmanız gerekenler şunlardır.
    Öncelikle müşteri hizmetlerini arayın ve aynı limitle aidatsız bir kart talep edin. (Talebinizi kabul etmek zorundalar). (İsterseniz kartı tamamen kapatabilirsiniz de)
    Aidatsız kartınız geldikten sonra; bankanın internet sitesindeki bize ulaşın kısmından aşağıda örnek olarak belirttiğim dilekçeyi mail atarak yazılı cevap isteyin.Banka olumlu dönüş yapar da iade ederse hayırlı olsun.
    Fakat gelen cevap olumsuz olursa bankadan gelen cevap çıktısı ve ücretin kesildiğini gösteren kredi kartı ekstresini de ekleyerek E-Devlet sistemi üzerinden Bankalar birliği bireysel hakem heyetine başvurun ve peşin alınan kart ücretinin kartı kapatmış/aidatsız karta çevirmiş olmanıza rağmen iade edilmediğini belirtin ( Özellikle belirtiyorum BDDK veya tüketici hakem heyetine başvurmayın.
    E-Devlet üzerinden Bankalar Birliği Bireysel Hakem Heyetine başvuracaksınız. E-Devletteki arama kutucuğuna yazdığınızda ilgili kısım çıkar, fakat mobil uygulamada bu menüyü bulamazsınız) Bu Yöntemi harfiyen uyguladığınız taktirde 2 ay içinde kesinlikle ücretinizi iade alırsınız ve bir daha asla ücret yansımaz. Bankaya sunacağınız örnek dilekçe aşağıdadır:
    ÖRNEK DİLEKÇE:
    Bankanız nezdinde bulunan kredi kartıma ……. Tarihinde “Yıllık Kart/Üyelik Ücreti” adı altında …… TL ücret yansıtılmış ve ……….. ayı ekstremde yer almıştır. Ücret yansımasını takiben kartım kullanıma kapatılmış/aidatsız karta çevrilmiştir.
    “Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”in 11. Maddesinin 5. Fıkrası uyarınca; kart ücreti peşin alınan ve yansımasını takip eden bir yıl için geçerli bir ücret olduğundan, mevcut aidatlı kartım kapatıldığından, kesilen bu ücretten kullanılmayan aylara düşen kısmın da tarafıma iadesini, aksi taktirde konuyu Türkiye bankalar birliği bireysel müşteri hakem heyetine ileteceğimi bildirir iyi çalışmalar dilerim.
    Kredi Kartı Aidatını Geri Almak (Kesin Çözüm)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hp_anka -- 17 Mayıs 2020; 3:53:16 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >







  • Yazdıklarının hepsini birileri istediği için yapıyorsun.

    Sonuç olarak biz ne istersek onu yapacaksın seve seve.

    Kredi istersem kredi vereceksin, hesap aç dersem hesap açacaksın, havale yap dersem havale yapcaksın vs vssssss

    Hiçbiri sen istiyorsun diye olmuyor biz istediğimiz için oluyor.

    Sen işini yap, yok cebine kart koyuyormuş da havalara bak. Merkez sana ne derse onu yapacaksın bu kadar basit. Kendini nimetten sayma ne kadar müşteri varsa senin kadar da çalışan bankacı var.
    29.05.2020 tarihinde yapmış olduğum itiraz, 17.09.2020 itibariyle olumlu sonuçlanmış bulunmakta. Akbank tarafından tarafıma fatura edilen yıllık kart ücretinin kullanıma kapattıktan sonra ki 10 aylık kısmı geri almak için başvuru yapmış olmama rağmen; 1 tam yıl ücreti + 10 aylık ücret + faizleri olarak geri kazanım sağlamış oldum. Konu sahibi arkadaşa, bilgilendirme için çok teşekkür ederim.

    Başvuruda belirttiğim belgeler ve işlem tarihleri ise şu şekilde;
    Kartın kullanıma açıldığı tarih,
    İlk alışveriş/kullanım tarihi ve bağlı olduğu ekstre,
    Yıllık ücret kesilen tarihler ve bağlı olduğu ekstreler (iki farklı yıla ait kesintiyi de ekledim, ödediğim iki ücrette faiziyle iade oldu),
    Kartın kullanıma kapatıldığı tarih ve sebebi.




    Öncelikle ben de yanlış anlaşılmak istemem. Amacım sizinle tartışmak değil. Fikir alışverişi.
    Az önce o videoyu paylaşan arkadaşın delil olarak sunduğu hakem heyeti kararını buldum.
    İnceledim ve hakem heyetinin neye dayanarak öyle hatalı bir karar verdiğini buldum. Hakem heyeti tüketici ile müzakere yapmadan standart hazırlanmış bir sözleşmeye kart aidatı maddesini koyduğu için haksız şart olarak nitelendirilmiş ve tüketiciyi haklı bulmuş. Fakat sorumlu olduğu kanunu bilmeyen hakem heyetinin hatası şu. Bir maddenin haksız şart olabilmesi için, bağlı olduğu kanun ve yönetmeliklerde bir hüküm bulunmaması veya aykırı bir hüküm olması gerekir.
    Yani şöyle. Yönetmelik yılda bir kez kart ücreti alabilirsin diyor. Banka da zaten sözleşmeye bunu yazmış. Fakat banka o sözleşmeye " Ben senden yılda iki kez kart ücreti alırım" yazsaydı ve savunmasında da "bak ben bu maddeyi yazdım o da imzaladı" deseydi o zaman haksız şart olurdu.
    hocam çok faydalı bir konu. 1 hafta önce benden de kart ücreti aldılar. Kartı kapattırdım belki ikna için arayıp ücreti bonus olarak verirler diye ama aramadılar. İnş bu yöntemi kullanacağım olumlu olursa yazarım çok teşekkürler

    edit: Teb ile görüştüm kart aidatını geri yatırmayacaklarını Bankalar birliği Tüketici hakem heyetine gitmemi söylediler yazılı mesaj ile e devlet üzerinden başvurumu yaptım en geç 2 ay içerisinde döneceklerini söylediler. Parayı geri alınca ya da olumsuz olursa tekrardan editlerim.

    Edit2: Bankalar birliği tüketici hakem heyeti kararını vermiş. Tebden kart aidatını geri yatıracaklarına dair mesaj geldi. 2 ayı geçti biraz ama bu pandemi döneminde normaldir. Müşteri lehine çok güzel bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Hakkımızı böyle almaya devam edersek bankaya müracaat ettiğimizde daha olumlu cevaplanacağına inanıyorum.
  • Teşekkürler paraf 40 tl aidat yansıtmıştı geri almaya çalışacağım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sağol hocam faydalı bilgiler var. Lazım olunca kullanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ririii kullanıcısına yanıt
    Bu yöntemi izleyin. Almama gibi bir şansınız yok

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Emeğinize sağlık. Bonus’un kart ücreti yaklaşıyordu. Deneyeceğim 👍

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gayet guzel tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İyi de bankalar kart ücretini peşin mi alıyor yoksa 1 yıl kullandıktan sonra mı alıyor.

    Eğer 1 yıl kullandıktan sonra alıyorlarsa aidatı bu geri vermezler
  • sarkat kullanıcısına yanıt
    Yönetmelik peşin almak zorundasın diyor. Ki hepsi peşin alıyor. İlk harcamada yapıştırıyorlar

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bonus 1 sene sonra alıyor. Hepsinde peşin alma gibi bir durum yok . Bonus kart çıkarmak istediğimde 12 ay sonra kart aidatı yansıyacak bilginiz olsun denilmişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emek verilmiş harika bir konu teşekkürler hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • exorcist26 E kullanıcısına yanıt
    Öyle yapıyorsa bu hukuksuz bir durum olduğu için yine geri alma hakkına sahip olursunuz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • exorcist26 E kullanıcısına yanıt
    Evet bonus 1 yıl sonra alıyor
  • Denizbank Mayıs 2019 da ilk ektrede 95 lira aidat aldi. Karta borç olduğu için itiraz etmemiştim. Arkasından ücretsiz kart talep ettim onu da kullanmadım. 1 sene dolmadan Mart 2020 de borcu sıfırlayıp aidat iadesini talep ettim müşteri temsilcisine. İade etmediler bende buna takiben kartı direk kapattirdim. Kapandıktan sonrada iade olmadı. Şimdi bu yöntem işe yarar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 10 ay kullanıp kapatmışsınız. Kalan 2 aylık kısmını iade alabilirsiniz. Ayrıca kartın borcu varken de kart kullanıma kapatılabilir. Boşuna beklemişsiniz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • aidat sız bir kart var mı ki olsa da bonus felan kazanabiliyor muyuz o kartla?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aidat sız kart istiyorum dediğinizde yok oyle bir kart derse nolacak? o zaman nereye şikayet edecez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • meyymetbaba kullanıcısına yanıt
    Tüm Bankaların aidatsız kartları var. Olmak zorunda zaten. Bazısı Bonus veriyor bazısı vermiyor. Zaten verse bile büyük çoğunluğunun bir kart ücreti kadar Bonus kazanabileceğini düşünmüyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hp_anka -- 17 Mayıs 2020; 4:4:46 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • meyymetbaba kullanıcısına yanıt
    Yok öyle bir şey diyemez tüm bankaların var bunu biliyorum. Derse bile BDDK'ya şikayet edin. Para cezası var. Bizzat Bu sebeple halkbank'a ceza aldırdım

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Emeğine sağlık.
  • tüm bankaların aidatsız kartı olduğunu bilmiyordum. aidatsız kart talep edip eski kartın harcamalarını ona aktarma gibi bir imkan var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.