Şimdi Ara

Kredi Kartı Aidatını Geri Almak (Kesin Çözüm) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: ozggr Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 3 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
299
Cevap
132
Favori
35.114
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
73 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Teşekkürler,başarılı bir konu.
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt
    O iki cümlenin çeliştiginin farkındayım sanırım kendimi ifade edemedim. Bankalarin aidat alması yasal evet. Hatta 2014 yılında bir yönetmelik ile düzenlenmiş. Bu yönetmelik tüketiciyi koruma kapsamında düzenlenmiş olup bir bankanın aidat aldığı kart varsa aidat almadığı bir kart daha çıkarma zorunluluğu oluşturmuş. Bu tarihten önce aidatların geri ödenmesi başvurular ile yapılabiliyormus fakat bu tarihten sonra bankaların aidatları geri ödeme zorunluluğu kalkmış. Buraya kadar tamamdır. Müşterilerin aidatları geri alma hususunda söylediğim şey ise gördüğüm bir çok örnek üzerindendi. Tekrar belirtiyorum ki bizzat kendim yaşamadım. O videoyu örnek göstermem gerekirse adam orada aidatını hakem heyetine başvurarak aldığını ifade ediyor. Bir yasal hak olmasaydı heyetin müşteriyi haklı bulacağını sanmıyorum. Sonuçta bankalar 2014ten beri aidatları geri ödemek zorunda değil artık. Insifiyatine kalmış bir durumda. Ama oraya buraya başvurularda bulunarak alınabiliyor, bu nasıl oluyor? Sizce bunlar yalan mı? Sadece masum bir soru soruyorum bildiğim tek şey bunlar eksik veya yanlış bilgiler yüzünden boş yere gereksiz tartışmaya girmeye gerek yok :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yanumthe

    O iki cümlenin çeliştiginin farkındayım sanırım kendimi ifade edemedim. Bankalarin aidat alması yasal evet. Hatta 2014 yılında bir yönetmelik ile düzenlenmiş. Bu yönetmelik tüketiciyi koruma kapsamında düzenlenmiş olup bir bankanın aidat aldığı kart varsa aidat almadığı bir kart daha çıkarma zorunluluğu oluşturmuş. Bu tarihten önce aidatların geri ödenmesi başvurular ile yapılabiliyormus fakat bu tarihten sonra bankaların aidatları geri ödeme zorunluluğu kalkmış. Buraya kadar tamamdır. Müşterilerin aidatları geri alma hususunda söylediğim şey ise gördüğüm bir çok örnek üzerindendi. Tekrar belirtiyorum ki bizzat kendim yaşamadım. O videoyu örnek göstermem gerekirse adam orada aidatını hakem heyetine başvurarak aldığını ifade ediyor. Bir yasal hak olmasaydı heyetin müşteriyi haklı bulacağını sanmıyorum. Sonuçta bankalar 2014ten beri aidatları geri ödemek zorunda değil artık. Insifiyatine kalmış bir durumda. Ama oraya buraya başvurularda bulunarak alınabiliyor, bu nasıl oluyor? Sizce bunlar yalan mı? Sadece masum bir soru soruyorum bildiğim tek şey bunlar eksik veya yanlış bilgiler yüzünden boş yere gereksiz tartışmaya girmeye gerek yok :)
    Öncelikle ben de yanlış anlaşılmak istemem. Amacım sizinle tartışmak değil. Fikir alışverişi.
    Az önce o videoyu paylaşan arkadaşın delil olarak sunduğu hakem heyeti kararını buldum.
    İnceledim ve hakem heyetinin neye dayanarak öyle hatalı bir karar verdiğini buldum. Hakem heyeti tüketici ile müzakere yapmadan standart hazırlanmış bir sözleşmeye kart aidatı maddesini koyduğu için haksız şart olarak nitelendirilmiş ve tüketiciyi haklı bulmuş. Fakat sorumlu olduğu kanunu bilmeyen hakem heyetinin hatası şu. Bir maddenin haksız şart olabilmesi için, bağlı olduğu kanun ve yönetmeliklerde bir hüküm bulunmaması veya aykırı bir hüküm olması gerekir.
    Yani şöyle. Yönetmelik yılda bir kez kart ücreti alabilirsin diyor. Banka da zaten sözleşmeye bunu yazmış. Fakat banka o sözleşmeye " Ben senden yılda iki kez kart ücreti alırım" yazsaydı ve savunmasında da "bak ben bu maddeyi yazdım o da imzaladı" deseydi o zaman haksız şart olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hp_anka -- 17 Mayıs 2020; 18:30:0 >
  • hp_anka H kullanıcısına yanıt
    Yani çok garip bir olay gerçekten, hakem heyeti bile tam hakim değilken konulara, bu şekilde kararlar vermesi yanıltıcı olabiliyor. Ben hiç yaşamadım ama babamın da kredi kartı var ve bu tür şeylerde hiç bilgisi yok. Ondan da aidat ücretleri alınmıştır diye ekstreleri kontrol ettiğimde alınmış olduğunu gördüm. Videodaki arkadaşın belirttiği şekilde bir başvuru yapmayı düşünüyorum. Süreci sizlerle de paylaşırım.

    Sizi de yordum kusura bakmayın, konu için de emeklerinize sağlık.
  • Hocam belki size çok aptalca gelebilir fakat bir soru sormam gerek. Kusura bakmayın öğrenciyim tek kullandığım kart da genç kart :D
    Biz money in kendi sitesinde ilk olarak şikayette bulunduk, sonra da iletişim ve desteğe baktığımızda bizi iletişim@migros.com.tr diye bir yere yönlendirdi fakat money den gelen epostaların tamamı info@moneybonus.com.tr den gelmiş. Biz şimdi hangisine dilekçeyi yazalım? Ve babam bu aifatın 90 TL sini ödemiş, dilekçemizde 90 TL diye belirtelim mi?
    Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
  • Kredi kartınızdan aidat alındıysa tek yapacağınız iş bu kartı kapatıp aidatsız kart almaktır...Her banka aidatsız kartı var...
    Hiç bu işlerle uğraşıp sinirinizi bozmayın...
  • Bence artık bu iş saçma. Aidatsız kartlar çıkması yakında hukuken aidatlı kartlardan aidat alınması ve geri iade edilmemesini getirecek. Git aidatsız al diyecekler. Gerçi şu anki aidatsız kartlar da leş. Orası ayrı.
  • Bende 1 yıl kullandım öyle çektiler peşin alma değil o mümkün mü
  • Alestesia A kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Migros ne alaka onu anlamadım. Kredi kartınız hangi bankaya aitse o bankanın internet sitesinden yazmalısınız
  • D@rbeli M@tk@p kullanıcısına yanıt
    Zaten ben de aidatsız kart alıp eski karttan kesilen parayı almaktan bahsettim. Aidatlı karttan kesilen ücreti geri almak istiyorsanız bu işlerle uğraşmak şart



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hp_anka -- 17 Mayıs 2020; 21:24:28 >
  • tamactiJun T kullanıcısına yanıt
    Peşin almak zorunda. Bir yıl sonra almaya başladıysa ilk yıl almamış kabul edilir. Başvurun mutlaka
  • 2005 yılında İşte Üniversiteli adı altında aidatsız kredi kartı almıştım. Üniversite bitince o kartı benim talebim olmaksızın standart bir karta dönüştürmüşlerdi. Uzun yıllar aidat ödemeden kullandım ama son 3 yıldır aidat almaya başladılar her sene kavga dövüş, küçük tavizler ile iade alıyordum ama bu sene ne yaptıysam iade alamadım. Baktım olmuyor iptal edin dedim aslında blöf yapmıyordum ki en son 50 lira puan verelim dediler. (aidat 82 lira) Düşündüm tamam dedim, puanı aldım. Sonra açtım Bankalar Birliği Hakem Heyetine başvuru yaptım "Ben ücretsiz kart için sözleşme yaptım, kart aidatı bir sözleşmeye imza atmadım" diye. 2 ayı geçti geçen gün mail geldi kurul tarafından gündeme alınacaktır diye. Eğer aidat iadesini alırsam 50 lira puan da yanıma kâr kalacak.
  • 6 ay önce falan garanti kredi kartı aidatı aldılar. Aradım kapatın dedim kartı, kapattırdım. Alınan ücretin kullanılmayan kısmını iade istiyorum dedim. İade aldım. Hatta bununla ilgili konu da açmıştım. Hiç ikilemeden iade ettiler. Daha sonra aynı şeyi iş bankası ile yaşadım. Kartı kapattım, kullanılmayan ücretin iadesini talep ettim vermediler. THH ye gittim, yok öyle kullanılmayan kısmın iadesi diye cevap geldi. Şaka gibi bir ülkede yaşıyor, hukuktan anlamayan bir THH heyeti var ilçemde artık hiç bir şeye başvurmuyorum.
  • Jlozde kullanıcısına yanıt
    Konuda da bahsettiğim gibi, THH ye başvurmayın. Bankalar birliği hakem heyetine başvurun. Kesinlikle iade alırsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alestesia

    Hocam belki size çok aptalca gelebilir fakat bir soru sormam gerek. Kusura bakmayın öğrenciyim tek kullandığım kart da genç kart :D
    Biz money in kendi sitesinde ilk olarak şikayette bulunduk, sonra da iletişim ve desteğe baktığımızda bizi iletişim@migros.com.tr diye bir yere yönlendirdi fakat money den gelen epostaların tamamı info@moneybonus.com.tr den gelmiş. Biz şimdi hangisine dilekçeyi yazalım? Ve babam bu aifatın 90 TL sini ödemiş, dilekçemizde 90 TL diye belirtelim mi?
    Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    Muhtemelen Money Bonus yüzden Garanti ile işiniz Migros kısmıyla işiniz yok.
  • Faydalı konu. Teşekkürler.
  • Denizbank ve Garanti'de kredi kartlarım var. Her iki banka da kart ücreti yansıttığı zaman müşteri hizmetlerini arıyorum ya iptal ediyorlar ya da kart ücreti kadar bonus puan yüklüyorlar. Bu zamana kadar kart ücreti ödediğimi hatırlamıyorum.
  • enpara kullanıyorum 5 kuruş masraf yok üstüne para veriyorlar
  • Lana-Del-Rey kullanıcısına yanıt
    Diğer bankalarla kıyaslayınca enparaya banka diyemiyor insan zaten. Türkiye'deki tüm bankalara açık ara fark atar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lana-Del-Rey

    enpara kullanıyorum 5 kuruş masraf yok üstüne para veriyorlar
    Nasıl üstüne para veriyor?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.