Yanlış anlamayın ama 250 tl lik işi sırf usta yapsın diye fazladan 2500 tl fazla vermek biraz enayilik olur. Yapılacak işlem 1 kablodan çıkan 3 bağlantı ucunu dış üniteye takmak, sonrasında diğer tarafa bir tane fiş alıp elektriğe bağlamak. Yanlış yapma şansınız yok. |
Klima Tavsiyeleri [ANA KONU] (3239. sayfa)


-
-
Burda fiş tercihine dikkat çekmek istiyorum. Dış ünitede Faz, Nötr ve Topraklama ayrı ayrı belirtilmiş. Bağlantıyı fiş ile yaptığınızda fişte tek yön yok, es kaza fişi çevirerek taktığınızda Faz ve Nötr yer değiştiriyor. Ustalara sormak istiyorum; bunun cihazı bozma, garanti dışı bırakılmasına sebeb olma ihtimali var mı? Yoksa farketmez mi?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bağlantıyı yapan kişide faz nötr ayrımı yapmadan takacak emin olun. Örneğin evdeki buzdalabı, tv veya modemin kablosunu çıkarıp ters takdığınızda cihaz zarar görüyor mu? Cevap hayır. Eğer AC elektrik yerine DC elektrik kullansaydınız fark ederdi ama diğer türlü hiç bir şey fark etmez.
Eğer cevaptan tatmin olmaz iseniz bende 2 tane klima var ikiside fişli, istediniz kadar ters düz yapıp çalıştırabilirim. Videoya çekip size gönderebilirim.
-
Buzdolabı, fırın, tv, modem bu durıma uygun örnekler değil; çünkü fabrikasyon olarak kendinden fişli geliyor.
Benim takıldığım nokta özellikle Faz ve Nötr'ü belirtmeleri. Diğer durumda sadece Topraklama'yı belirtmesi yeterli olmalıydı. Acaba bu cihazlar hem AC hem de DC kurulumu için hazır durumda mı üretilmiş?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Merhabalar.
Bundan yaklaşık 5 yıl önceki veya daha eski nesil klimalarda ciddi soruna yol açıyordu.
Inv klimalarda haberleşme hattı iki tiptir.
Normal 2 damarlı haberleşme hattı olan cihazlar vardır. (Samsung gibi , AR35 serisi hariç)
Bunlarda iç üniteden dış üniteye 5x kablo çekilir.
Faz - Nötr - Toprak - Sinyal (Veri hattı) - Sinyal (Referans hattı) şeklindedir.
Bu cihazlarda eski olsun yeni olsun faz nötr yönü fark etmez. Çünkü sinyal hattı tam bağımsızdır.
Bir de tek damarlı haberleşme hattı olan klimalar vardır.
Bunlarda iç ve dış ünite arasında 4x kablo çekilir.
Faz - Nötr - Toprak - Sinyal (Veri Hattı) şeklinde.
Sinyalin diğer ucu iç ve dış ünite kartında N (Nötr) ucu ile birleşiktir. Yani Nötr ucu hem şebekeden gelen nötr hattı , hem de sinyal hattının referans hattı olarak kullanılır.
Eski cihazlar bu kadar güvenilir tasarlanmadığı için faz nötr bağlantısı ters yapılınca iç ve/veya dış kart yanıyor veya LG gibi cihazlar kart yakmak yerine hata kodu veriyordu. Genelde LG gibi cihazlarda açma tuşuna basınca cihazlar flaplarını açıp geri kapatıyordu,çalışmıyordu.
Bazı cihazlarda da kart yanıyordu.
Buna superimpose bağlantı deniyor. Aynı hat üzerinden hem enerji hem de veri taşınıyor,üst üste bindiriliyor.
Bu elektrik şebekelerini besleyen elektrik santralleri ve trafo merkezlerinde de uygulanıyor.
Yüksek gerilim hatlarıyla enerji taşınırken aynı hat üzerinden yüksek frekanslı haberleşme sinyal alışverişi olur.
Line Trap (Hat Tıkacı) adı verilen elemanlar ile haberleşme sinyalleri tutularak haberleşme aygıtına yönlendirilir,kuplaj kapasitörleriyle 50 Hz şebeke elektriğinin haberleşme cihazına ulaşması engellenerek sadece haberleşme sinyalleri cihaza ulaştırılır.
Hat tıkacı da tam tersine 50Hz şebeke elektriğinin hat üzerinde devam etmesine izin verirken yüksek frekanslı haberleşme sinyallerinin trafo merkezi veya santralden çıkıp şebekeden beslenen elektrikli aygıtlara gitmesini engeller. Üstelik bu sistemde nötr elektrik hattına verilmediği için haberleşme sinyalleri faz hatları üzerinden aktarılır.
Yani çelik direklerle taşınan yüksek gerilim hatları hem enerji iletimi hem de trafo merkezleri ve santraller arasında haberleşme ağı için kullanılıyor.
Bunun benzeri ve küçüğü klimalarda kullanılıyor. Günümüz cihazlarında faz nötr yer değiştirse de tek telli haberleşme olan günümüz cihazlarında sorun olmuyor.
S ucu (tek telli sinyal hattı) sabit.
Diğer sinyal ucu Nötr hattı ile ortak. İç ve dış ünite kartında nötr ucu arada elemanlar olması şartıyla paralel bağlanıyor.
N hattı ile kartın N ile ortak olan haberleşme hattı arasına kapasitansı düşük bir kondansatör konuyor.
Düşük değerli bu kapasitör 50 Hz şebeke frekansına yüksek bir kapasitif reaktans gösteriyor.
Frekans azaldıkça şarj deşarj döngüsü yavaşladığı için kapasitör DC beslenmiş olmasına benzer şekilde elektrik akımının geçişini kısmen engelleyici şekilde (blokaj) tepki veriyor.
Yani kapasitör ile N hattından gelebilecek 50 Hz frekanslı elektriğin sinyal hattına geçişi engelleniyor.
Ama kHZ bandında (binlerce hertz , şebeke frekansının yüzlerce katı fazla) yüksek frekansa sahip haberleşme sinyalinin şarj deşaj döngüsü çok hızlı olduğu için kapasitör şebeke elektriğini engellerken haberleşme sinyalinin geçişine izin veriyor.
Kapasitörden çıkan hat RC (Direnç + Kondansatör kombinasyonu veya LC (Bobin + Kondansatör kombinasyonu) ile oluşturulan yüksek geçiren filtreye (high pass filter) geliyor.
Bu devredeki elemanların değerleri şebeke frekansından yüksek frekansları geçirecek sekilde seçilip tasarlanıyor. Yani 50 Hz şebeke frekansını tamamen bloke ederek geçişini engelleyecek , ancak kHz ( 1000 Hz + ) frekansındaki yüksek frekanslı sinyalleri geçirecek şekilde işlem yapıyor. Üst seviye cihazlarda band geçiren filtreler kullanılıyor.
Band geçiren filtreler sadece haberleşme sinyalinin frekansındaki sinyalleri geçirirken daha alçak veya daha yüksek frekanslı sinyal ve enerjinin geçişine izin vermiyor. Yani band pass filtreli devrelerde sadece sinyal taşınıyor. Yüksek geçiren filtrelerde şebekeye karışan yüksek frekanslı parazitler de sinyal ile beraber karta ulaşabilirken bant pass filtreli devrelerde sadece haberleşme frekansına izin verildiği için haberleşme sinyalinin geçişine izin verilerek daha temiz ve kararlı iletişim sağlanıyor.
Son olarak geriye kalan sinyal , bir izolasyon trafosu ve diyot + direnç kombinasyonu kullanılarak cihazın beynine (MCU - Mikrodenetleyicisine) gönderiliyor.
Bu trafo da şebeke ile mikrodenetleyiciyi elektriksel olarak birbirinden izolle ediyor. Ek güvenlik sağlamakla beraber olası 50 Hz kaçaklarının MCU'ya ulaşmasını önlüyor.
Diyot ve direnç de gelen haberleşme sinyalinin tek yönlü olmasını ve MCU'nun mantık seviyesinde olmasını sağlıyor.
Yani haberleşme hattının ortak ucu nötr hattı üzerinden sağlanırken direkt olarak kabloyla birbirine bağlanır gibi paralellenmiyor.
Eskiden neredeyse öyleydi,ters bağlantı sonucu faz gelince kart yanıyordu veya faz - toprak arasına bağlı kapasitör ve koruma aygıtlarıyla faz denk gelirse cihazın çalışması engelleniyordu.
Şimdiki cihazlarda ise nötr doğru bağlanırsa toprağa göre referansı 0'a yakın olduğu için , yani nötr hattında enerji olmadığı için filtre devreleri tedbiren varlığını sürdürüyor.
Ama ters bağlantı olursa bahsettiğim filtre devreleri nötr hattı üzerinden gelen fazı kartın güç kısmına aktarırken 50 Hz enerjiyi bloke edip aynı hat üzerinden gelen yüksek frekanslı haberleşme sinyalini mikrodenetleyiciye yönlendiriyor.
Bu nedenle günümüz cihazlarında sakıncası yoktur ancak filtre devresinin yaşlanma durumu düşünülerek ileride fazı haberleşme hattına kaçırma riskine karşı faz nötr hattının doğru bağlanması daha iyidir. Bu sayede ortak hatta nötr olacağı için filtre devreleri zayıflasa bile mikrodenetleyiciye faz gelme riski olmayacaktır.
Bu kadar detay düşünülmüş olsa da iki kablolu haberleşme hem daha basit hem de daha güvenlidir.
2 kablolu haberleşmede şebekeden bağımsız haberleşme sağlanır,faz geldi kart yaktı riski olmaz.
Şebekeden gelen olası parazitler haberleşme hattına geçmez.
Bağlantı hatalarının önüne geçilir. Çünkü bazı elektrikçilerin L ve N uçlarını gördüğü halde haberleşme ucunun direkt kendisine (S klemensine) faz bağlayarak kartı yaktığı da olmuştur. Çoğu üretici S hattının klemensini tek vidalı yapar veya seri üretim iki vidalı klemens kullanırsa bir vidasını sökerek S hattına iç ünitenin haberleşme hattından başka kablo bağlanmasına engel olmaya çalışır (Vestel'lerin klemensi bu şekildedir mesela)
Saygılarımla...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Değerli bilgiler ve emeğiniz için teşekkürler 👍🏻 ...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hocam benim takılan yerde toprak yok adama sordum şartsa holden al dedim orada topraklı buat var yok sıkıntı olmaz dedi ve duvar prizin söküp prizle bağlayıp kapattı hatta dedim toprak olmayan yerde kablodaki toprak ucunu nötürle beraber takıyorlarmış yok dedi o daha tehlikeli, ve yanlışım yoksa sadece 2 uç taktı sıkıntı yok. artı fiş olayını sadece bu konuda okudum çünkü klima almadan önce izlediğim tüm kurulum videolarında hiç fiş takan görmedim yoksa bende fişli isterdim de çoğu olmaz diyor bizde tamam dedik acemi olunca klima konusunda. Bir ekleme de kombiyi bile fişi kesip takanlar var benimkini de kesecekti dedim adam fiş yapmış fabrika çıkışlı asla kestirmem tamam dedi ve duvar prizi taktı öyle fişi taktım. Kısaca klimaya da fiş takılı gelse onu da kestirmezdim
-
Benim kendi görüşüm; içinde nemin ve suyun olduğu bir cihazın topraksız bağlantısına güvenemem. Şimdilik böyle idare edin ama uygun bir zamanda usta çağırıp topraklı bir buattan dış üniteye bağlantı çekmenin bir yolunu bulun derim.
Fiş bağlantısına gelince yeni tip klimalar inverter olduğu için çok enerji çekmiyorlar; priziniz kaliteli, kablo bağlantıları ve uçların girdiği yuva sıkı ise sorun olmayacağı genel kanı gibi duruyor. Normalde fiş bağlantısı gevşeklikten ark yapıp yangına sebep olma riski olduğu için önerilmiyor. Ama üst mesajda ustamın yazısını okuduktan sonra prizin içinden faz, nötrü sabitleyip kabloya bağlamanın daha sağlıklı olacağı kanaati ağır bastı bende...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok kişi de toprak yok hocam sorun olmaz diyorlar ki tesisat zayıf değil sadece o odada toprak çekmemiş tembel ustalar zamanında ki nem su o girişe gelmiyor zaten sıkıntı olacağını sanmam ama yine de toprak olsa daha iyi tabi
Fiş gevşemesi çok söküp takınca oluyor genelde ve bu gevşeklik sıkıntı olabiliyor ben pek fişi söküp takmam hiç başıma gelmedi priz yanması dilek olay 15 yıldır kombi fişi takılı
-
24.000'lik olanını almayı düşünüyorum. Evkur'dan alınca garanti, kurulum, montaj ücreti vs durumu nedir acaba?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Dün bir ara 32987 TL'ye düştü. Arkadaşıma 6 taksit aldık.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Fark etmez hocam AC voltaj çünkü ama eğer bir anahtar, sigorta vs üzerinden kullanılacaksa kesici olana mutlaka faz bağlanmalı.
Ustalardan buna dikkat eden pek yok nötr ü Sigorta’ya bağlayıp geçebilirler. Siz bu şekilde bağlantı yaparsanız direkt enerjiyi vermiş olursunuz cihaza ama devre tamamlanmadığı için çalışmaz. İşlevini yine görür ama sigortayı indirip cihaz üstünde çalışırsanız çarpılma ihtimaliniz var.
Bu dediğim olay daha çok aydınlatma anahtarlarında oluyor orası ayrı tabi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ev eski ise muhtemelen aydınlatma buatından almıştır ona da toprak koymuyorlar.
Topraksız kullanım ilerde sıkıntı çıkarsa garantide başınızı ağrıtabilir aman dikkat.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Midea Xtreme Save serisi cihazların elektrik tüketimi konusunda yaşadığım deneyim. Belki klima alacak olan arkadaşların ilgisini çeker.
Haziran ayında üç adet klima aldım, biri 18 diğer ikisi 12 btu şeklinde. 12'ler yatak odalarına kurulu, ev kuzey cephe ama teras kat olduğu için, sıcak oluyor. Salon ise bu iki odaya göre nispeten serin bir alt katta yer alıyor. Haziran ölçümleri yarım fatura dönemine geldiği için, pek anlamlı olmayacaktı, üstelik havalar çok sıcak değildi. Fatura dönemini yaklaşık olarak 5 temmuz 5 ağustos dönemi olarak düşünün, yani yılın en sıcak günleri.
12 olanlar her gece 7-8 saati garanti olmak üzere çalışıyor. Bazı günler ve hafta sonu, bir tanesi gündüz de çalışabiliyor. Salondaki ise hemen her gün gün içinde çalışıyordu. Ama bazı günler çalışmadığı da oldu. Evde 4 kişi var, 4 tane de oyun bilgisayarı var salonda.
Aylık elektrik faturam normalde 750-800 bandında geliyordu klimalar öncesi. Temmuz dönemine ait olarak gelen fatura, 1520 TL. Yani 750 TL civarı bir klima yükü olmuş hesaplarıma göre. Benim beklentim bunun çok üzerindeydi. Yani aletler bahsedildiği gibi tasarruflu. Hatta beklediğimden de tasarruflu.
Gelelim çalıştırma şekline. Yukarıda saatleri verdim, genel olarak eko modunda çalışıyor cihazlar. Bazen eko modunu aktif yapmayı unutmuş olabiliriz. Bazı gündüzlerde de eko modu yeterli olmadığı için, gear modunda kullandık mecburen.
Ortalama ısı olarak sürekli 24'ü kullandık, altına inmedik. Stabil 24 derece, bizim için gayet yeterli bir ısıydı. Altında üşütüyor zaten. Bazen salonda TV karşısında uyuyakaldığım oldu, o dönemlerde 25 derecede ve eko modunda uyudum.
Sonuç olarak, ben faturaya en az 1500-2000 TL yansıma beklerken, yılın en sıcak dönemi ve son yılların en sıcak senesi için, sadece 750 liralık bir fatura farkı ödedim. Bunda bizim dikkatli ve eko/24 derece modunda kullanmamız kadar klimanın çok tasarruflu olması da etkili oldu.
Klima alacak arkadaşlara öneririm. Evet, bu klimalar diğer yaygın satılan klimalara göre biraz pahalı gibi görünüyor ama hem özellikleri açısından boğazına kadar dolu klimalar, hem de ilk yazda verdiğiniz fiyat farkını amorti ediyorlar düşük güç tüketimi ile. Tabi ben kıyası diğer yaygın klimalara ve arkadaşlarımın tüketimine göre yapıyorum. Çok pahalı japon modeller için bir yorum yapamıyorum, onlar muhtemelen daha tasarruflu olabilir. Alınabilir segmentte fiyat performans olarak iyi bir tercih yapmışım.
Son olarak neyi kaça aldığıma gelince, montaj vb. dahil 110bin TL 5 taksitle aldım klimaları bir pazarlık yaparak. 5-6 mt ek boru kullanıldı ama onlara para ödemedim. Cihazları internetten almadım. Direk klima servis/bayiliğini birlikte yapan bir yere gidip, pazarlıkla aldım. Klima masrafının dışında elektrik vb. işleri için üç klimaya toplam 5bin civarı bir masraf yaptım ama bunlar zaten her marka için yapılması gereken masraflardı.
Durum budur. Umarım diğer arkadaşlara yardımı olur.
-
İç ünite garantisi 6 yıl.
Dış ünite garantisi 10 yıl olarak belirtildi. Kurulumu yapacak yetkili firmayı aradım. Kurulumu onlar yaptığı sürece garanti konusunda hiçbir sıkıntı yok. Normal arçelik beko vestel klima gibi servisleri mevcut. Yaz dönemi olduğu için geç kurulma gibi problemler oluyor lakin bunlar geçici sıkıntılar. Seer değerinin 8.5 olması ve A+++ klima olması beni çok cezbetti. Çünkü bu sınıfta tüm markalarda ürünler 45 binden başlıyor.
-
Ben de tereddüt etmiştim kurulumun geç olacağı konusunda ama 4. gün kurdular. servis gece 12'ye kadar çalışıyor hatta. gerçekten yoğunlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar Kaira Plus 18.000 Btu kurulumu yaptırdım. Kurulum zor oldu 3 odadan delerek 12 metre kablo kullanıldı. Benden 8 metre ekstra 12.000 tl ücret talep etti Daikin. Mecbur ödeyeceğiz artık. Onun harici Klima ile ilgili bilmem gereken birşey varmı daha önceden hiç klima kullanmadım klima özürlüyüm biraz. Direk 22 23 alıp bırakıyorum değil mi ? Araçlarda olduğu gibi otomatik klima diye bişey varmı bunlarda kendini durduran
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben teşekkür ederim 🙏
Saygılarımla...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
22-23 çok soğuk olur. 26 dan başlayın. Fanı otomatiğe alın. Gerisine karışmayın. Sıcak gelirse birer derece düşürüp denersiniz. Ben 26 da ideal buluyorum. Ev klimaların hepsi otomatik zaten. Araç klimalarından daha gelişmiş sistemler. Oda sıcaklığı istenilen sıcaklığa geldikçe kendini kısacaktır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 16 Ağustos 2025; 16:45:55 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba. Klimanız hayırlı olsun.
Fiyat çok ama tüm servisler böyle maalesef. O yüzden normal bir durum. Ama piyasada bu boru metresi 1500TL olacak kadar pahalı değil. Servisler kârını arttırarak fiyat sunuyor.
Ses rahatsız etmiyorsa yüksek fan hızında,her şey otomatik olsun derseniz otomatik fan hızında kullanabilirsiniz.
Plus serisinde sağa ve sola hava yönlendirme özelliği de kumandadan ayarlanabiliyor.
Sağa sola salınım yapacak şekilde ve yukarı üfleyecek şekilde ayarlayabilirsiniz. Bu ayarlar biraz keyfi,konforunuza bağlıdır.
Sıcaklık ayarını da üşüyüp rahatsız olmayacağınız noktaya getirip uzun süre kapatmadan kullanırsaniz tasarruf elde edersiniz. Üşüdüm,kapatayım sonra açarım demek yerine sıcaklık ayarını değiştirmeniz daha iyi olur.
Bu cihazlarda dış ünite klima açıkken durmaz ama uygun tempoyla çalışır. Arabadaki gaz pedalı gibi istenen sıcaklık değeri ve ortam sıcaklığına göre klima rölantide gibi çalışabilir,bazen de gaza basabilir. Yani dış ünite iç ortamın ihtiyacına göre uygun tempoda sürekli çalışır. Bu fazla elektrik yakar diye düşündürebilir ama kritik detay cihazın sürekli ama ihtiyaç miktarınca çalışmasıdır. Sürekli tam güçte çalışmaz.
Saygılarımla...
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X