Şimdi Ara

Klima neden bozulur veya gazı biter? ( Aldığım 6 arabanın hepsinde de bozuldu) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
2
Favori
17.988
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    buna da kompresör bitmiş derlerse satacağım


    Cevabı kendiniz vermişsiniz.

    Yeni bir araba alın, motoru gereksiz elletmeyin, LPG'li istiyorsanız fabrikada takılmış olsun falan… Ayda bir de 15dk klimayı kullanmaya çalışın. Klima çevrime girecek, klima yağı içerde harekete geçip boruların içini, contaları kaplayacak. Conta lastikleri o yağı içine çekip şişecek ki basınçlı klima gazını kaçırmasınlar. Dün akşamdan beri çalışmamış klimayı otoyolda 120 ile giderken açıp, güne 8000 devirle başlatmayın. teflon sekmalar, kompresör contası kırılmıyor, dayanıyorlar belki ama ebatlar doğru olmuyor. Hıza göre sıcaklıkları düşük, boyutları yanlış kalıyor. Kaçırıyorlar bir kısım gazı. İlk çalıştırmayı rolantilere, ışıklara vs, denk getirmeye çalışın. Kompresörün benzinli motordan pek bir farkı yok, çalışma hızı da (d/dak) motorun yaklaşık iki katıdır. Makinistin el kitabından: yavaş ısıtın / yavaş soğutun.

    Eskiden R12 gazlı klimalar düşük basınçlıydı, gazın molekülleri büyüktü, borular bakırdı. Kompresörler büyük, devirler küçüktü. Yeni gazlar daha "ince", hortumlar da ona göre ama contalardan ve alüminyum borulardan kaçırması, gaz eksiltmek daha kolay.

    Dört senedir bizim Fiat'ın ilk günkü gibi kliması. Japon falan da değil, klimayı en bilmeyen kıtanın, Avrupa'nın arabası ucuz işte. Ama yeniydi, iyi kullanıldı. Gazı azalırsa eğer başlayacak bozulmaya. O basıncın hava sıcaklığına, ortam sıcaklığına göre tablosu var. Yok uğraşmak istemeyen için de ağırlık tablosu var, belirli gramajda tamamlanmalı. Belirli bir eksiltmeyi geçiyorsa da içine doğru yağ eklenmeli… Serviste kim bunlara inanır? Kadir Inanır :) Yarım porsiyon teksinyenlikle bir kaç ay çalışacak sonra ebediyen rutin bakım kalemi olacak. Onun için yeni bir araba alın, bozmamaya çalışın. Tecrübe gösterdi ki en kolayı bu.




  • Klima gazı aracın tesisatının durumuna göre her yıl bir miktar boşalır, araç yaşlandıkça bu miktar artar. Sebebi tesisatta kullanılan conta vs gibi sızdırma önleyici elemanların motor sıcaklığı ile zamanla özelliklerini kaybetmeleri.

    Klima arızalarının temel nedeni ise, klimaların araç hareket halinde iken açılıp kapanmaları. 2500 dd çevirirken klimayı açarsanız, doğal olarak motorun torku birden kompresöre yüklenir, buda kompresörü erken yıpratır.

    Netice ? her sene 100 tl yi gözden çıkarıp klima bakımı yapacaksınız, klimayı rölantide yani kırmızı ışıkta beklerken açacaksınız.
  • BOLDVIPER kullanıcısına yanıt
    Iyide arabayi satinca alicilar nasil bozuk klimali arabayi aliyorlar ? Adam acip bakmiyor mu klima aktif mi degil mi ?



    Bizim symbolunde hic bozulmadi oyle yazdan yaza kullaniyoruz dijital klimali,sogutmasi iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: Trident682

    Uzun süre kullanmassan gaz bozuluyor polo ve palio da başımıza geldi nadir kullanjnca

    Gaz bozulmuyor. Bir yerlerden bi şekilde kaçıyor. Ben de önceleri sizin gibi zannediyordum ama Passat ve Fluence aracımda klima gazı değiştirtirken olayı ayıktım. Cihazın ekranında, benim Fluence'in gazı boşalırken cihaz deposunun değeri çıkan gaz kadar arttı. 300 gr gaz çıkmıştı aracımda. Cihazın deposuna 300 gr gaz doldu.

    Araçtan çıkan gaz, sistemde ayrılıyor ve gaz aletin tek olan deposuna doluyor. Yağ atık yağ kabına boşalıyor.

    Araca tekrar gaz basılırken aracından çıkan gazın bulunduğu depodan yeterli miktarda gaz ve yeni yağ kabından yağ basılıyor. İşlem tamam.

    Gaz eskimiş olayı tamamen saçmalık. Sistemde 600gr gaz olması gerekirken bi şekilde kaçıp geriye kalan 300-400 gr gaz da yeterli soğutmayı yapmıyor.

    pekiyi, gaz eksildiği için klima kompresörü devreye girmeyebilir mi? şu an ben klimayı açıyorum ama devreye girmiyor. Sebebi gazın azalması olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    buna da kompresör bitmiş derlerse satacağım


    Cevabı kendiniz vermişsiniz.

    Yeni bir araba alın, motoru gereksiz elletmeyin, LPG'li istiyorsanız fabrikada takılmış olsun falan… Ayda bir de 15dk klimayı kullanmaya çalışın. Klima çevrime girecek, klima yağı içerde harekete geçip boruların içini, contaları kaplayacak. Conta lastikleri o yağı içine çekip şişecek ki basınçlı klima gazını kaçırmasınlar. Dün akşamdan beri çalışmamış klimayı otoyolda 120 ile giderken açıp, güne 8000 devirle başlatmayın. teflon sekmalar, kompresör contası kırılmıyor, dayanıyorlar belki ama ebatlar doğru olmuyor. Hıza göre sıcaklıkları düşük, boyutları yanlış kalıyor. Kaçırıyorlar bir kısım gazı. İlk çalıştırmayı rolantilere, ışıklara vs, denk getirmeye çalışın. Kompresörün benzinli motordan pek bir farkı yok, çalışma hızı da (d/dak) motorun yaklaşık iki katıdır. Makinistin el kitabından: yavaş ısıtın / yavaş soğutun.

    Eskiden R12 gazlı klimalar düşük basınçlıydı, gazın molekülleri büyüktü, borular bakırdı. Kompresörler büyük, devirler küçüktü. Yeni gazlar daha "ince", hortumlar da ona göre ama contalardan ve alüminyum borulardan kaçırması, gaz eksiltmek daha kolay.

    Dört senedir bizim Fiat'ın ilk günkü gibi kliması. Japon falan da değil, klimayı en bilmeyen kıtanın, Avrupa'nın arabası ucuz işte. Ama yeniydi, iyi kullanıldı. Gazı azalırsa eğer başlayacak bozulmaya. O basıncın hava sıcaklığına, ortam sıcaklığına göre tablosu var. Yok uğraşmak istemeyen için de ağırlık tablosu var, belirli gramajda tamamlanmalı. Belirli bir eksiltmeyi geçiyorsa da içine doğru yağ eklenmeli… Serviste kim bunlara inanır? Kadir Inanır :) Yarım porsiyon teksinyenlikle bir kaç ay çalışacak sonra ebediyen rutin bakım kalemi olacak. Onun için yeni bir araba alın, bozmamaya çalışın. Tecrübe gösterdi ki en kolayı bu.


    anladım üstat... o zaman şu klimayı yaptırıp aracı ilana koyayım. Zira klimalı araç alıuyoruz ama hiçbirinde tam randımanlı klima kullanamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Iyide arabayi satinca alicilar nasil bozuk klimali arabayi aliyorlar ? Adam acip bakmiyor mu klima aktif mi degil mi ?



    Bizim symbolunde hic bozulmadi oyle yazdan yaza kullaniyoruz dijital klimali,sogutmasi iyi.

    hocam açıkçası aldığım araçların hiçbirini yazın almadım, diğer mevsimlerde klimanın kötü durumda olduğu belli olmuyor sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Klima gazı aracın tesisatının durumuna göre her yıl bir miktar boşalır, araç yaşlandıkça bu miktar artar. Sebebi tesisatta kullanılan conta vs gibi sızdırma önleyici elemanların motor sıcaklığı ile zamanla özelliklerini kaybetmeleri.

    Klima arızalarının temel nedeni ise, klimaların araç hareket halinde iken açılıp kapanmaları. 2500 dd çevirirken klimayı açarsanız, doğal olarak motorun torku birden kompresöre yüklenir, buda kompresörü erken yıpratır.

    Netice ? her sene 100 tl yi gözden çıkarıp klima bakımı yapacaksınız, klimayı rölantide yani kırmızı ışıkta beklerken açacaksınız.

    daha önceki araçlarımdan tecrübeli olduğum için ASLA araç hareket ederken klima açmadım, haftada 1 kere kış da olsa klimayı çalıştırdım. Ama yine de bozuluyor... Bana has bir şanssızlık olsa gerek.




  • Ben yaz kış aktif olarak kullanıyorum klima. Hiç cam açmam. Derece olarak ayarlıdır. Kış da olsa yaz da olsa auto düğmesine tıklarım.



    Sürekli aktif olarak kullandığım için mi nedendir 2006 model aracımda henüz klimadan hiç sorun yaşamadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill


    quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: Trident682

    Uzun süre kullanmassan gaz bozuluyor polo ve palio da başımıza geldi nadir kullanjnca

    Gaz bozulmuyor. Bir yerlerden bi şekilde kaçıyor. Ben de önceleri sizin gibi zannediyordum ama Passat ve Fluence aracımda klima gazı değiştirtirken olayı ayıktım. Cihazın ekranında, benim Fluence'in gazı boşalırken cihaz deposunun değeri çıkan gaz kadar arttı. 300 gr gaz çıkmıştı aracımda. Cihazın deposuna 300 gr gaz doldu.

    Araçtan çıkan gaz, sistemde ayrılıyor ve gaz aletin tek olan deposuna doluyor. Yağ atık yağ kabına boşalıyor.

    Araca tekrar gaz basılırken aracından çıkan gazın bulunduğu depodan yeterli miktarda gaz ve yeni yağ kabından yağ basılıyor. İşlem tamam.

    Gaz eskimiş olayı tamamen saçmalık. Sistemde 600gr gaz olması gerekirken bi şekilde kaçıp geriye kalan 300-400 gr gaz da yeterli soğutmayı yapmıyor.

    pekiyi, gaz eksildiği için klima kompresörü devreye girmeyebilir mi? şu an ben klimayı açıyorum ama devreye girmiyor. Sebebi gazın azalması olabilir mi?

    Evet olabilir. Gaz eksildiği için yeterince basınç oluşmaz ve kompresör devreye girer çıkar.

    İkinci ihtimal de radyatör üstündeki ikinci ve küçük olan elektrikli fan bozulur. Bu bozulma neticesinde de ısınan gaz soğutulamadığı için basınç yükselmesi nedeniyle klima kompresörü devredışı kalır veya sürekli çalışır ve durur.

    Üçüncü ihtimal de klima kompresörü üzerinde elektromıknatıs görevi gören sargı bozulmuştur. Bu bobinin görevi üzerine elektrik geldiğinde kasnağa sürekli gelen dönme hareketinin kavramayı sağlayarak kompresör içine aktarılması ile klima çalışır. Bu durumda ya kompresöre elektrik gelmiyordur ya da bobin yanmıştır. Ben sizin aracınızda bobine elektriğin gelmediğini veya bobinin yandığını düşünüyorum.

    Öncelikle aracın elektrikçiye gösterilmesi gerekir. Onlar gerekli kontrolleri yapacaktır. Öncelikle elektrik durumuna bakarlar. En basiti odur. Bobine aküden direkt elektrik verilince çıt çıt yapıyorsa çalışıyordur. Yapmıyorsa öncelikle bobin sargı değiştirilmelidir.




  • İkinci el araç tercih etmemenin sebeplerinden biri de klimayı düzgün kullanmamak. En başta klimayı en yüksek devirlerde açmak. Bir de az bilinen bir konu kurutucu parçayı değiştirmemek sistemdeki nemin buz kıymıklarına dönüşüp zamanla kompresöre zarar vermesi.
  • Kardeş tapa gazla giderken klima düğmesine basılmaz. Klimayı açmak için ya vitesin boşta olması lazım, ya da debriyajın basılı tutulması gerekir. Kompresörü ve baskısını birden devreye sokarsan sisteme ve motoruna zarar verirsin. Bu hatayı genelde tüm kullanıcılar yapıyor maalesef.
  • süper bir tesbit .sağolasın.
  • 2014 te 2, el albea aldım. aldığımda 4 yaşındaydı. klimalıydı. 2,5 sene kullandım. geçenlerde sattım. bir kere bile gaz eklettirmedim. kullanmasını bilmek lazım. kışın her ay 15 dakika çalışırdım. yüksek hızlarda açmadım mesela. rolantideyken açtım. kompresörün sağlığı için. hiç bir parçası da bozulmadı.
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Eski tip klimalarda borular bakır oluyordu ve içinde kullanılan gazı kolay kolay kaçırmıyordu.
    Yılını tam olarak hatırlamıyorum 2000 li yıllarda kullanılan gazın cinsi değiştirildi ve borular alüminyum oldu bu kombinasyonda alüminyum boru o gazı sistemde tam olarak tutamadığından borulara yağ basarak gaz kaçağının önüne geçildi.
    Bu sefer kışın kullanılmadığı sürede yağ dibe çöküyor sistemde gaz kaçağı başlıyor.
    Bu yüzden ben yaz kış her gün iklimlendirmeyi klima üzerinden yapıyorum. Şu anda ki aracım 5 sene sonra klima gaz ve yağ takviyesi istedi yetkili serviste 90 liraya kışa girmeden yapıldı.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.