konu fazlalığı olmasın başlığı güncelledim çünkü kompresörü inceledim ss çektim arac ww cady 2012 model,klıma calısırken bıranda bozuldu,tamırcıler durust degılmıs arastırdım klıma kompresorde kayıs ve kasnak dönüyor,ama klima aç yada kapa kasnak merkesi sürekli dönüyor mıknatıs tak yapıp yapısıp ayrılmıyor sürekli yapısık gıbı alt resımde işaretli boru kompresör gırıs borusu el deymıcek kadar sıcak...sorun ne olabılır ![]() ![]() < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 10 Ağustos 2021; 22:26:0 > |
klima kompresör bobin sürekli yapışık,soğutmuyor inceleme resimli




-
-
Motor devri yuksekken kompresor kavramasinin devreye girmesinde sakinca yoktur. Zaten kompresor surekli devrede degildir. Seyir esnasinda motor devrine bakilmaksizin yuzlerce kez devreye girip cikar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bende bu şekilde düşünüyordum ama kendi aracımı gözlemleyince bir kere açtıktan sonra çok yüksek devirlere çıkılmazsa kompresörün devreden çıkmadığını düşünüyorum. aracım 1.3 linea. klima kompresörünü açınca luk diye ses geliyor ve sarsıntı oluyor. can çekişiyor araç.
1000 km uzun yol gidiyorum klima hep açık oluyor ama zorlanma hiç geçmiyor yani kompresör bence sürekli devrede kalıyor gibi.
-
hüsnü komseryoutube
kutsal damacana şafak sezer manyak olursun kankahttps://www.youtube.com/watch?v=uDyl8XPdoHc&feature=youtu.be -
otomatik klima ilk açıldığında kısa bir süre yavaş üflüyor.
zaten o arada sıcak üflemiş oluyor, sonra hızı arttırıyor ve üflediği hava da soğuyor.
otomatikte öyle ayarladılarsa başta yavaş olması gerekiyor olabilir.
-
bıde klımadan anlayan cevap yazsada aydınlansak
gaza bastıkca klıma daha cok sogutur nedenı rolantı yukseldıkce kayıs hızlı döner,klıma kompresor hızlı doner,hızlıyken klıma kapatırsan zamanla zararı olur
-
benim loganda yazın ac düğmesi hep açıktır. ama fanı açmadan çalışmaz,fanı 3 te kullanıyorum genelde yani fan dümesiyle açıp kapatıyorum aynı anda açılıyor.önce fan açmanın mantığı yok.
gaza basmayla daha iyi soğutur diye bişey olduğunu hiç farketmedim alakası olduğunu sanmam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akhenatonnn -- 8 Ağustos 2021; 21:55:13 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: bace3434bıde klımadan anlayan cevap yazsada aydınlansak
gaza bastıkca klıma daha cok sogutur nedenı rolantı yukseldıkce kayıs hızlı döner,klıma kompresor hızlı doner,hızlıyken klıma kapatırsan zamanla zararı olur
ÖNDEN DE HAVA ALMASI LAZIM. YOKSA RÖLANTİDE BEKLERKEN PEK BİR İŞE YARAMAZ. YANİ HAREKET HALİNDE OLUNCA DAHA İYİ SOĞUTUR.
-
quote:
Orijinalden alıntı: hardcrssbende bu şekilde düşünüyordum ama kendi aracımı gözlemleyince bir kere açtıktan sonra çok yüksek devirlere çıkılmazsa kompresörün devreden çıkmadığını düşünüyorum. aracım 1.3 linea. klima kompresörünü açınca luk diye ses geliyor ve sarsıntı oluyor. can çekişiyor araç.
1000 km uzun yol gidiyorum klima hep açık oluyor ama zorlanma hiç geçmiyor yani kompresör bence sürekli devrede kalıyor gibi.
Klima kompresoru belirli sartlarda devreye girer.
Ecu AC talebi (sogutma talebi) aldiginda lineer sensor dedigimiz basinc musurunun degerini okur. Eger klima gazi basinci normal degerdeyse kompresoru devreye sokar.
Kullanim esnasinda klimadan fazla yuk talep ederseniz kompresor uzun sure devrede kalir. Sogutma yuk talebini lineer sensor gaz basincini olcerek ecu ya bildirir.
Tam calisma prensibi yazarim ancak konu sahibi abuk subuk, uzun cevap vermeye deger birisi olmadigindan yazmaya gerek yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
sizin kafanız cok karısmıs
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bace3434 -- 9 Ağustos 2021; 12:42:23 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
AC ye bastığınızda komp. devreye girer ve soğutma başlar. Bazı araçlarda Fan tuşuna da bağlıdır AC açık Fan 0 ise yine komp. devrede değildir bazı araçlarda fan 1 konumunda değilse AC de açılmaz bu tamamen üreticinin tercihidir. Elektronik olmayan klima aksamında klimanın soğutma seviyesi zaten sabitlenemez yani araç 2000 devirde farklı 3000 devirde farklı soğukluk üfler bunu ancak anahtarın konumu ile dengelemeye çalışırız dijital klima da ise bu işi sensör yapar. Motor devri ne kadar yükselse de karışımı kendi ayarlayıp verir içeri. Bir klimada önemli olan aracın rölenti devrinde dönüştürebildiği hava miktardır. Bu oran ne kadar yüksekse o kadar konforlu bir soğutma sağlanır.
-
yeni incelememi ilk satıra ekledım
ayrıca test ettım,klıma acıkken rolantıdeyken ıcerıden fanı 1,2,3 acsanızda kompresor aynı hızda dönüyor
gaza bastıkca kayıs ve kompresor daha hızlı dönüyor vıdeoyada cektım
ılk sayfaya ekledım,sorun ne olabilir
-
bu alttakide egea incelemesi,ilk resım kırmızı ok lu boru ınce olması lazım elledım soguk degıl sadece cesme suyu sıcaklıgında
ama alttakı resımde radyator gırısınde ınce boru mavı renk cesme suyu sıcaklık olsada,kalın boru oldukca kaynar su sıcaklıgındaydı
bu durumda kompresorden cıkan gaz oda sıcaklıgında ama gıren gaz kaynar su sıcaklıgındamı oluyor
-
arkadasın ww cady arızayı yenıden ekleyeyım karısıklık olmasın
konu fazlalığı olmasın başlığı güncelledim çünkü kompresörü inceledim ss çektim
arac ww cady 2012 model,klıma calısırken bıranda bozuldu,tamırcıler durust degılmıs arastırdım
klıma kompresorde kayıs ve kasnak dönüyor,ama klima aç yada kapa kasnak merkesi sürekli dönüyor
mıknatıs tak yapıp yapısıp ayrılmıyor sürekli yapısık gıbı
alt resımde işaretli boru kompresör gırıs borusu el deymıcek kadar sıcak...sorun ne olabılır
-
İyi bir oto elektrikçi bu işi çözer. Sürekli sanayiden şikayet edeceğine çevrenden iyi bir usta tavsiyesi al da götür. Klima kompresörünü söküp tamir ederler. Klima kompresörü kilitlerse sıkıntı yalnız bildiğim kadarıyla tamiri olmuyor. Yetkili servis zaten tamir edilebilecek şekilde bile olsa tamir etmiyor direk değiştiriyor.
-
kompresor kıtlenırse kayıs kopartır evet
öndekı klıma radyatorde kalın boru sıcak olup,radyatore gırer sogur ve ınce boru soguk cıkar,radyator tıpkı su radyatoru gıbı sıcak olur onden hava ve fan ıle sogur,ondekı 2 petekte sıcak olur bu tamam
bıde klıma kucuk petek var oda ıc kısım dıpte fan ıle ıcerı soguk hava ufler,tersıne cevrım yok gerekte yok,ondekı petek sıcak,ıc kucuk petek soguk bu tamam
klıma kompresor sureklı yapısık mantıken sogutması lazım,gırıs boruda sıcak cok ılgınc arıza google yok
bakalım ıyı usta bulursak cozerız ama hepsı komple degısım deyıp cok para ıstıyor
-
bu konunun önüme çıkması çok şaşırtıcı çünkü problem benzer duruyor ve internette araştırmaya üşeniyordum.
2012 ibiza 1.4 benzinli sahibiyim. klima rölantide soğutmuyor diyebileceğimiz seviyede doğal olarak. hele hele güney kıyı şehirlerinde arabayla hareket halinde olsam bile yetmiyor. camları açarak sıcak havayı yüzümüzde hissederek gezebildik :)
uzun yolda kafasına göre çalışıyor. yola çıkarken açtığımda çalışırsa sıkıntı yok devam ediyor çalışmaya. ama çok soğuttu diye yanlışlıkla kapatıp açtığımda eğer çalışmazsa 1 saat nazını bekledik klimanın. bosch car service var oraya götürdüm. incelediler bir sıkıntı bulamadılar. klima gazı bastılar tekrar zaten 250 ml mi ne varmış 750'ye tamamladılar. faydası olmadı. kafasına göre çalışan bir klimaya sahibim.
normalde iyi çalışıyordu klima. şubat ayında önden bir kazamız oldu. radyatör kaput vs yenilendi hep sonrasında problem başladı. sanayiye gitmeye korkuyorum
-
Ortalama klima kompresör fiyat 2500 tl. İnternetten kendiniz alın.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- dizel araba gaz yemiyor
- dsg kavrama değişimi fiyatı 2025
- kazanılan ihaleden vazgeçme cezası
- 01.06 ehliyet kodu
- opel astra otomatik şanzıman tipi
- q4 e tron fiyat
- fiat 500e fiyat listesi
- ssangyong torres kullanıcı yorumları
- byd yeni model
- nissan murano
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X