Şimdi Ara

kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
1
Favori
1.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadiStreamable Videostreamable
    Streamable Video
    https://streamable.com/0y7qyu

    bu da oldu. iktidara geldiğinde hakkari başta olmak üzere yerel yönetimlere özerklik getirecekmiş.




  • Birincisi yalan söylemenin lüzumu yok adam tüm Türkiye için yerel yönetimler mali özerkliğinden bahsediyor. Hakkari'de söyledim diyor 2 3 gün önceki konuşmasını referans göstermek için. Hakkari'ye özerklik ile ilgisi yok.

    Burası ekşi sözlük kadar gerizekalı kaynayan bir yer değil

    İkincisi yerel yönetimler için mali bazı özerklikler son derece gerekli. Zira Antalya'da ödediğim vergi bi zahmet Yozgat ve Şırnak'a gitmesin. En çok hdp ve AKP'yi vuracak bir şey. Mutlaka olmasını isterim. Onun dışında ülkenin sistemi belli belediyeler kamuya bağlı ve denetimine tabii. Düzgün denetlersin bi halt olmaz.

    Üçüncüsü biz buna zaten imza attık. Çekince koymadığımız maddeleri bile uygulamıyoruz

    Hdp'nin isteme sebebi kayyum uygulamaları güya bazı yargı denetimlerinden kaçma. Yoksa uygulanmaya bir başlasın en çok onlar ağlar. Zira kanunla denetim aynen devam ediyor çekince konanlar için bile.

    Dediğim gibi yalancılığın, çarpıtmayın lüzumu yok zaten kimsede yemez burada. Fero Hamza Kero moritanyalı takılırsınız

    Kılıçdaroğlu'nun bahsettiği şey Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şarı'dır. Avrupa Yerel Yönetimlere Özerklik Şartı'na Türkiye 1985'te imza atmış fakat bazı maddelere şerh koymuştur. Bu maddelere şerh koyulmasının nedeni sanırım üniter devlet yapısının tehlikeye düşeceğindedir.



    Şerh koyulan maddeler;


    Madde 4 – Özerk yerel yönetimin kapsamı:

    6- Yerel makamları doğrudan ilgilendiren tüm konulara ilişkin planlama ve karar alma süreçleri içinde, kendileriyle olanaklar ölçüsünde zamanında ve uygun biçimde danışılacaktır. ( Türkiye çekince koymuştur).



    Madde 6 – Yerel makamların görevleri için uygun idarî örgütlenme ve kaynaklar:

    1- Kanunla düzenlenmiş daha genel hükümlere halel getirmemek koşuluyla, yerel makamlar kendi iç idarî örgütlenmelerini, bunları yerel ihtiyaçlarla uyumlu kılmak ve etkin idare sağlamak amacıyla, kendileri kararlaştırabileceklerdir. (Türkiye çekince koymuştur).



    Madde 7 – Yerel düzeydeki sorumlulukların kullanılma koşulları:

    3- Yerel olarak seçilmiş kişilerin görevleriyle bağdaşmayacak işlev veya faaliyetler kanunla veya temel hukuki ilkelere göre belirlenir. (Türkiye çekince koymuştur.)



    Madde 8 –Yerel makamların faaliyetlerinin idarî denetimi

    3-Yerel makamların idarî denetimi, denetleyen makamın müdahalesinin korunması amaçlanan çıkarların önemiyle orantılı olarak sınırlandırılmasını sağlayacak biçimde yapılmalıdır. ( Türkiye çekince koymuştur.)



    Madde 9 – Yerel makamların mali kaynakları.

    4- Yerel makamlara sağlanan kaynakların dayandığı malî sistemler, görevin yürütülmesi için gereken harcamalardaki gerçek artışların mümkün olduğunca izlenebilmesine olanak tanımaya yetecek ölçüde çeşitlilik arz etmeli ve esnek olmalıdır. ( Türkiye çekince koymuştur)

    6- Yeniden dağıtılan kaynakların yerel makamlara tahsisinin nasıl yapılacağı konusunda, kendilerine uygun bir biçimde danışılacaktır. ( Türkiye çekince koymuştur)

    7- Mümkün olduğu ölçüde, yerel makamlara yapılan hibeler belli projelerin finansmanına tahsis edilme koşulu taşımayacaktır. Hibe verilmesi yerel makamların kendi yetki alanları içinde kendi politikalarına ilişkin olarak takdir hakkı kullanmadaki temel özgürlüklerine halel getirmeyecektir. ( Türkiye çekince koymuştur)

    8- Yerel makamlar sermaye yatırımlarının finansmanı için kanunla belirlenen sınırlar içerisinde ulusal sermaye piyasasına girebileceklerdir. ( Türkiye çekince koymuştur)



    Madde 10 – Yerel makamların birlik kurma ve birliklere katılma hakkı

    2- Her Devlet, yerel makamların ortak çıkarlarının korunması ve geliştirilmesi için birliklere üye olma ve uluslararası yerel makamlar birliklerine katılma hakkını tanıyacaktır.( Türkiye çekince koymuştur)

    3- Yerel makamlar, kanunla muhtemelen öngörülen şartlar dâhilinde, başka devletlerin yerel makamlarıyla işbirliği yapabilirler. ( Türkiye çekince koymuştur)




    PKK sorunu gibi bir sorunu yaşamayan bir ülkede bu maddeler bence uygulanabilir fakat bizim PKK gibi bir sorunumuz var. Bu yüzden bu maddelerin uygulanması sakıncalı olabilir. Ayrıca bakın PKK'ya yakın kaynaktaki kişi ne diyor: Kürt Siyasal Hareketi; yerel yönetimlerin idari ve mali özerkliğe kavuşturulması halinde Demokratik Özerklik’ in inşasının meşruiyet kazanacağını, bu meşruiyet üzerinden Kürtlerin kendi kendilerini yönetmelerinin siyasal yolu açılmış olacağını öngörmekteydi. Bu nedenle AB özerklik şartını gündemde tutuyor, önemseyerek soruna yaklaşıyordu.


    Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı, Kürt belediyelerine ve yerel yönetimlerine kimi fiili uygulama hakkı tanısa da, Kürt Statüsünü karşılamaktan uzaktır. Çünkü Kürt sorunu esasen siyasal, kültürel, toplumsal ve tarihsel bir sorundur. Şart “idari yerinden yönetim”e (idari adem-i merkeziyet) dayanmakta, yerel yönetime siyasi statü tanımamaktadır. Oysa KSH’ nin savunduğu demokratik özerklik, esas olarak bölgesel özerklik statüsü olup bölgesel meclisi, bayrağı ve anayasası ile kendi kendisini yönetmesi demektir. Bununla birlikte Türkiye’nin Özerklik Şart’ına koyduğu şerhleri kaldırması halinde, Kürtler demokratik özerkliğin inşasında önemli imkân ve olanak sahibi olmuş olacaklardır. Devletin şerh koyduğu maddeler, Kürt sorununa yaklaşımın temel mantığını göstermektedir.


    11. Madde “özerk yönetim ilkelerine riayetin sağlanması için yargı yoluna başvurma hakkı” şerh konulan maddelerdir. Şart’ın bu maddelerine şerh koymasının asıl nedeni Kürt sorununa yaklaşımındaki inkâr ve katliamcı zihniyet nedeniyledir. Türk Devleti çekince koyduğu maddelerle, Kürt belediyeleri üzerindeki idari ve mali denetimini, baskısını devam ettirmek istemiştir. Şart’ ta yer alan yerelin kendilerini ilgilendiren planlama ve karar alma süreçlerinde söz sahibi olması, kendilerine tanınmış yetkileri serbestçe kullanması için yargı yoluna başvurabilmesi gibi düzenlemelere şerh koymasının temel nedeni; Kürtlerin özerklik taleplerinin önünü kapatmak istemesindendir. Belediyelerin uluslararası birliklere katılma ve işbirliği yapmasına konulan şerhle uluslararası sermayenin yerel yönetimlerle “işbirliği”’ni sınırlandırmak ve Kürt belediyeleri üzerindeki devletin ekonomik ablukasını sürdürmek, onları hizmet üretmez noktada tutmak istemesindendir. Bu şerh aynı zamanda dört parça Kürdistan’da Kürt belediyeleri arasında ekonomik, kültürel işbirliğini engellemek, dayanışma ve ortaklaşmanın yaşanmasını istenmemesindendir. Türkiye’de ve dört parça Kürdistan’ın yerel yönetimleri arasında siyasi, ekonomik, kültürel işbirliğinin geliştirilmesi, anadilde eğitim ve sağlık hizmetlerinin verilmesi demokratik özerkliğin inşasına olanak sağlayacağı gibi bölgesel ve küresel sorun olan Kürt sorununun uzun vade de çözümünü de kolaylayan olur. Yerel yönetimlerin idari ve mali özerkliği hem demokratik özerkliğin fiili olarak inşasına, hem de demokratik konfederal sistemin örgütlenmesine meşruiyet sağlar. Kürt Siyasal Hareketinin(KSH) toplumun sivil demokratik örgütlülüğü üzerinden demokratik özerklik inşa çalışmaları Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartından bağımsız olarak yıllardır sürmektedir. Kürdistan coğrafyasında Kürtlerin kendi özerk bölgesel yönetimlerini örgütlenmeleri onların halk olmaktan ileri gelen meşru haklarıdır. Özerklik Şartı bu hakkın kullanılmasında Kürtlere ve Kürt Siyasal Hareketine önemli meşruiyet verir.



    demokratik modernite
    AB Yerel Yönetimler Özerklik Şartı ile Kürt Sorununun Çözümü Mümkün Müdür? | Demokratik Modernite
    https://demokratikmodernite.org/ab-yerel-yonetimler-ozerklik-sarti-ile-kurt-sorununun-cozumu-mumkun-mudur/



    Yani Kürt Hareketi dedikleri şey Avrupa Yerel Yönetimler Özerkliği'ni bir demokratikleşme kılıfı olarak kullanıp Demokratik Özerkliğe yani bildiğimiz özerkliğe geçiş için kullanıyor. Bu yüzden Kılıçdaroğlu dikkatli olmalı.


    Ben Kılıçdaroğlu başa geçse dahi türk devlet aklının(varsa öyle bir şey) buna izin vereceğini sanmıyorum.

  • Kılıçdaroğlu'nun bahsettiği şey Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şarı'dır. Avrupa Yerel Yönetimlere Özerklik Şartı'na Türkiye 1985'te imza atmış fakat bazı maddelere şerh koymuştur. Bu maddelere şerh koyulmasının nedeni sanırım üniter devlet yapısının tehlikeye düşeceğindedir.



    Şerh koyulan maddeler;


    Madde 4 – Özerk yerel yönetimin kapsamı:

    6- Yerel makamları doğrudan ilgilendiren tüm konulara ilişkin planlama ve karar alma süreçleri içinde, kendileriyle olanaklar ölçüsünde zamanında ve uygun biçimde danışılacaktır. ( Türkiye çekince koymuştur).



    Madde 6 – Yerel makamların görevleri için uygun idarî örgütlenme ve kaynaklar:

    1- Kanunla düzenlenmiş daha genel hükümlere halel getirmemek koşuluyla, yerel makamlar kendi iç idarî örgütlenmelerini, bunları yerel ihtiyaçlarla uyumlu kılmak ve etkin idare sağlamak amacıyla, kendileri kararlaştırabileceklerdir. (Türkiye çekince koymuştur).



    Madde 7 – Yerel düzeydeki sorumlulukların kullanılma koşulları:

    3- Yerel olarak seçilmiş kişilerin görevleriyle bağdaşmayacak işlev veya faaliyetler kanunla veya temel hukuki ilkelere göre belirlenir. (Türkiye çekince koymuştur.)



    Madde 8 –Yerel makamların faaliyetlerinin idarî denetimi

    3-Yerel makamların idarî denetimi, denetleyen makamın müdahalesinin korunması amaçlanan çıkarların önemiyle orantılı olarak sınırlandırılmasını sağlayacak biçimde yapılmalıdır. ( Türkiye çekince koymuştur.)



    Madde 9 – Yerel makamların mali kaynakları.

    4- Yerel makamlara sağlanan kaynakların dayandığı malî sistemler, görevin yürütülmesi için gereken harcamalardaki gerçek artışların mümkün olduğunca izlenebilmesine olanak tanımaya yetecek ölçüde çeşitlilik arz etmeli ve esnek olmalıdır. ( Türkiye çekince koymuştur)

    6- Yeniden dağıtılan kaynakların yerel makamlara tahsisinin nasıl yapılacağı konusunda, kendilerine uygun bir biçimde danışılacaktır. ( Türkiye çekince koymuştur)

    7- Mümkün olduğu ölçüde, yerel makamlara yapılan hibeler belli projelerin finansmanına tahsis edilme koşulu taşımayacaktır. Hibe verilmesi yerel makamların kendi yetki alanları içinde kendi politikalarına ilişkin olarak takdir hakkı kullanmadaki temel özgürlüklerine halel getirmeyecektir. ( Türkiye çekince koymuştur)

    8- Yerel makamlar sermaye yatırımlarının finansmanı için kanunla belirlenen sınırlar içerisinde ulusal sermaye piyasasına girebileceklerdir. ( Türkiye çekince koymuştur)



    Madde 10 – Yerel makamların birlik kurma ve birliklere katılma hakkı

    2- Her Devlet, yerel makamların ortak çıkarlarının korunması ve geliştirilmesi için birliklere üye olma ve uluslararası yerel makamlar birliklerine katılma hakkını tanıyacaktır.( Türkiye çekince koymuştur)

    3- Yerel makamlar, kanunla muhtemelen öngörülen şartlar dâhilinde, başka devletlerin yerel makamlarıyla işbirliği yapabilirler. ( Türkiye çekince koymuştur)




    PKK sorunu gibi bir sorunu yaşamayan bir ülkede bu maddeler bence uygulanabilir fakat bizim PKK gibi bir sorunumuz var. Bu yüzden bu maddelerin uygulanması sakıncalı olabilir. Ayrıca bakın PKK'ya yakın kaynaktaki kişi ne diyor: Kürt Siyasal Hareketi; yerel yönetimlerin idari ve mali özerkliğe kavuşturulması halinde Demokratik Özerklik’ in inşasının meşruiyet kazanacağını, bu meşruiyet üzerinden Kürtlerin kendi kendilerini yönetmelerinin siyasal yolu açılmış olacağını öngörmekteydi. Bu nedenle AB özerklik şartını gündemde tutuyor, önemseyerek soruna yaklaşıyordu.


    Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı, Kürt belediyelerine ve yerel yönetimlerine kimi fiili uygulama hakkı tanısa da, Kürt Statüsünü karşılamaktan uzaktır. Çünkü Kürt sorunu esasen siyasal, kültürel, toplumsal ve tarihsel bir sorundur. Şart “idari yerinden yönetim”e (idari adem-i merkeziyet) dayanmakta, yerel yönetime siyasi statü tanımamaktadır. Oysa KSH’ nin savunduğu demokratik özerklik, esas olarak bölgesel özerklik statüsü olup bölgesel meclisi, bayrağı ve anayasası ile kendi kendisini yönetmesi demektir. Bununla birlikte Türkiye’nin Özerklik Şart’ına koyduğu şerhleri kaldırması halinde, Kürtler demokratik özerkliğin inşasında önemli imkân ve olanak sahibi olmuş olacaklardır. Devletin şerh koyduğu maddeler, Kürt sorununa yaklaşımın temel mantığını göstermektedir.


    11. Madde “özerk yönetim ilkelerine riayetin sağlanması için yargı yoluna başvurma hakkı” şerh konulan maddelerdir. Şart’ın bu maddelerine şerh koymasının asıl nedeni Kürt sorununa yaklaşımındaki inkâr ve katliamcı zihniyet nedeniyledir. Türk Devleti çekince koyduğu maddelerle, Kürt belediyeleri üzerindeki idari ve mali denetimini, baskısını devam ettirmek istemiştir. Şart’ ta yer alan yerelin kendilerini ilgilendiren planlama ve karar alma süreçlerinde söz sahibi olması, kendilerine tanınmış yetkileri serbestçe kullanması için yargı yoluna başvurabilmesi gibi düzenlemelere şerh koymasının temel nedeni; Kürtlerin özerklik taleplerinin önünü kapatmak istemesindendir. Belediyelerin uluslararası birliklere katılma ve işbirliği yapmasına konulan şerhle uluslararası sermayenin yerel yönetimlerle “işbirliği”’ni sınırlandırmak ve Kürt belediyeleri üzerindeki devletin ekonomik ablukasını sürdürmek, onları hizmet üretmez noktada tutmak istemesindendir. Bu şerh aynı zamanda dört parça Kürdistan’da Kürt belediyeleri arasında ekonomik, kültürel işbirliğini engellemek, dayanışma ve ortaklaşmanın yaşanmasını istenmemesindendir. Türkiye’de ve dört parça Kürdistan’ın yerel yönetimleri arasında siyasi, ekonomik, kültürel işbirliğinin geliştirilmesi, anadilde eğitim ve sağlık hizmetlerinin verilmesi demokratik özerkliğin inşasına olanak sağlayacağı gibi bölgesel ve küresel sorun olan Kürt sorununun uzun vade de çözümünü de kolaylayan olur. Yerel yönetimlerin idari ve mali özerkliği hem demokratik özerkliğin fiili olarak inşasına, hem de demokratik konfederal sistemin örgütlenmesine meşruiyet sağlar. Kürt Siyasal Hareketinin(KSH) toplumun sivil demokratik örgütlülüğü üzerinden demokratik özerklik inşa çalışmaları Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartından bağımsız olarak yıllardır sürmektedir. Kürdistan coğrafyasında Kürtlerin kendi özerk bölgesel yönetimlerini örgütlenmeleri onların halk olmaktan ileri gelen meşru haklarıdır. Özerklik Şartı bu hakkın kullanılmasında Kürtlere ve Kürt Siyasal Hareketine önemli meşruiyet verir.



    kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadi
    kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadidemokratik modernite
    AB Yerel Yönetimler Özerklik Şartı ile Kürt Sorununun Çözümü Mümkün Müdür? | Demokratik Modernite
    https://demokratikmodernite.org/ab-yerel-yonetimler-ozerklik-sarti-ile-kurt-sorununun-cozumu-mumkun-mudur/



    Yani Kürt Hareketi dedikleri şey Avrupa Yerel Yönetimler Özerkliği'ni bir demokratikleşme kılıfı olarak kullanıp Demokratik Özerkliğe yani bildiğimiz özerkliğe geçiş için kullanıyor. Bu yüzden Kılıçdaroğlu dikkatli olmalı.


    Ben Kılıçdaroğlu başa geçse dahi türk devlet aklının(varsa öyle bir şey) buna izin vereceğini sanmıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hopdediks-Dediğimdediks -- 30 Eylül 2022; 12:7:40 >




  • Yerelde yönetimlerin güçlenmesi 'bölgesel kalkınma' için şart. Yoksa bir yüzyıl daha Marmaranın vergisiyle İç Anadolu ve Doğu'yu finanse etmek zorunda kalırız.

    Mümkünse bölge şurâları kurulsun. Herkes kendi bölgesine yatırım yaptırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt

    Böyle bir şey olursa herkes doğuda kalanlar batıya göç eder diğer bölgelerde insan kalmaz ve ülke içinde vize uygulamasına geçilmek zorunda kalınır ve oda işe yaramaz ormanlardan falan yürüyerek geçer millet zaten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gold5555 -- 30 Eylül 2022; 13:18:39 >
  • Yine bir çarpıtma konusu...iyice ne yapacakalarını şaşırdılar artık...

    adam Hakkari için demiyor.

    Hakkaride söyledim diyor.

    yerel yönetim özerkliğini zaten akp de getirmek istiyor.

  • BlackGhost12 kullanıcısına yanıt
    Evet bro hatta özerklik verelim olmazsa derebeylik falan olsun

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Birincisi yalan söylemenin lüzumu yok adam tüm Türkiye için yerel yönetimler mali özerkliğinden bahsediyor. Hakkari'de söyledim diyor 2 3 gün önceki konuşmasını referans göstermek için. Hakkari'ye özerklik ile ilgisi yok.

    Burası ekşi sözlük kadar gerizekalı kaynayan bir yer değil

    İkincisi yerel yönetimler için mali bazı özerklikler son derece gerekli. Zira Antalya'da ödediğim vergi bi zahmet Yozgat ve Şırnak'a gitmesin. En çok hdp ve AKP'yi vuracak bir şey. Mutlaka olmasını isterim. Onun dışında ülkenin sistemi belli belediyeler kamuya bağlı ve denetimine tabii. Düzgün denetlersin bi halt olmaz.

    Üçüncüsü biz buna zaten imza attık. Çekince koymadığımız maddeleri bile uygulamıyoruz

    Hdp'nin isteme sebebi kayyum uygulamaları güya bazı yargı denetimlerinden kaçma. Yoksa uygulanmaya bir başlasın en çok onlar ağlar. Zira kanunla denetim aynen devam ediyor çekince konanlar için bile.

    Dediğim gibi yalancılığın, çarpıtmayın lüzumu yok zaten kimsede yemez burada. Fero Hamza Kero moritanyalı takılırsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 1 Ekim 2022; 8:27:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • pkk'ya yakın belediyelere daha fazla hak ve idari özgürlük vermek kime fayda sağlar söylemeye gerek yok.

  • kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadi

    Bu senin hesap mı? kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadi 

  • Chp'nin hdp ile arasındaki fark ne? Buradaki chp'liler anlatabilir mi?

  • Megri Megri

  • Bu mu savunacağız şey o yaptı bizde yapalım o zaman onlardan ne farkımız kalır çok güzel kafa devam ke

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Chp çözüm sürecine karşı mı? ilk önce onu araştır. Akpli dayılardan tek farkınız internete girebilmeniz.

  • Yazık kafana

    kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadiCumhuriyet Halk Partisiyoutube
    Kemal Kılıçdaroğlu Cumhuriyet Halk Partisi'nin sürece destek vermemesinin 4 nedenini açıkladı.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZqjZrFTmvk4
  • Yerel yönetim özerklik şartı ne önce onu öğren sonra tartışalım kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadi 

  • Kılıçdaroğlu halktv'ye başka a habere baş konuşan esnaf gibi. Her türlü konuda, her türlü görüşü vardır.



    kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadi
    kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadidiken - yaramazlara biraz batar!
    Kılıçdaroğlu’ndan iktidara açık çek: Terörü bitirmek için ne istiyorsanız vermeye hazırız - Diken
    https://www.diken.com.tr/kilicdaroglundan-iktidara-acik-cek-teroru-bitirmek-icin-ne-istiyorsaniz-vermeye-haziriz/


    kılıçdaroğlu'nun hakkari'ye özerklik vaadiMedyascopeyoutube
    CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Diyarbakır ziyaretinin son gününde (11 Mart) Dicle Toplumsal Araştırmalar Merkezi’nin (DİTAM) “Tigris söyleşileri” toplantısına katıldı. Toplantının basına kapalı bölümünde gazetecilerin sorularını yanıtlayan Kılıçdaroğlu, cumhurbaşkanlığı adaylığından, eski HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş’ın cezaevinde olmasına, çözüm sürecinden, ana dilde eğitime pek çok konuda açıklamalarda bulundu. Kılıçdaroğlu, “Cumhurbaşkanı adaylığı için Alevi ve Kürt kimliği handikap değil, toplum bunları aştı” diye konuştu. Detaylı haberimiz için: https://bit.ly/3t0Fsw8 YouTube'un KATIL butonuyla bize destek olabilirsiniz ➤ https://bit.ly/3fmHOfP PATREON'dan Medyascope'a destek olabilirsiniz ➤ https://bit.ly/3mIbaLb YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın ➤ https://bit.ly/3zj6IHO Medyascope Plus ➤ https://www.youtube.com/c/MedyascopePlus Spor kanalımıza abone olun ➤ https://bit.ly/31FPBDw Web sitemizi mutlaka ziyaret edin ➤ https://medyascope.tv/ Medyascope Sosyal Medya Hesapları: ➤ Facebook: https://www.facebook.com/medyascopetv/ ➤ Instagram: https://www.instagram.com/medyascope/ ➤ Twitter: https://twitter.com/Medyascopetv ➤ Twitter: https://twitter.com/MedyascopeSpor #Helalleşme #Diyarbakır #SelahattinDemirtaş #KemalKılıçdaroğlu #Kürtler #DİTAM #Tigrissöyleşileri #Alevi #çözümsüreci #kürdistan
    https://www.youtube.com/watch?v=HW_BZOQue5o&ab_channel=Medyascope




  • Her ne kadar Chp içindeki bazı isimler chpli kimliğini yansıtmasa da, partinin içine liberal, Kürtçü, vatansız solcu ve utangaç İslamcılar dolsada bunların hükmü geçici. Parti bür dönüşüm yaşadı gün ve zamanı geldiğinde yeni bir dönüşüm yaşar ve içindeki pislikleri atar.


    Chp'nin tarihi görevi cumhuriyetin kazanımlarını savunmaktır. Laikliği chp değil de İyi Parti mi savunacak? Yoksa Zafer Partisi mi? Bu iki parti Türk İslamcı partilerdir. Bir şekilde dini grupların etkisi altında kalıyorlar. Deva ve Gelecek gibi Akp klonlarını saymıyorum bile.


    Chp 'nin ekonomik görüşü ise devletçilikten ortanın soluna, oradan sosyal demokrasiye kaydı. Bugün Kılıçdaroğlu neo liberalizm eleştrileri yapıyor fakat ekonomide sol politikaları, vaatleri çok az. Buna karşın diğer partilerden ne bekliyoruz? İyi Partinin ne olduğu belli değil. Zafer'in ekonomiden sorumlu adamı var mı o belli değil. Diğerleri ise neo liberal. Hele Babacan tam Batı'nın atadığı kan.


    CHP' nin diğer görevi ise Türk modernleşmesinin öncüsü olmaktır. Bu Batıcılık değil Batılı olmayı ifade eder. Ülkenin yüzü iki yüz yıldır Batı 'ya dönük. Akp bunu kesintiye uğrattı. Gerek toplumsal gerekse kültürel olarak bir yozlaşma yaşattı. Bu konuda diğer pek çok parti ile fikirbirliği yaşanabilir. Örnepin İyi Parti ile fakat işte İyi Parti ve Zafer Partisi muhafazakar oldukları için güncel gelişmelerde farklı uerlerde olmaları kaçınılmaz.


    Son olarak elbette CHP 'nin görevi Türk Ulusu' nun çıkarlarını korumaktır. Fakat bu alanfa Chp çok büyğk bir dönüşüm yaşadı. Şu an he desek anayasadan Türk ibaresinin çıkarılmasını savunan tonla görevli buluruz chp içinde. Atatürk ilkelerinden milliyetçikiği çıkaracaklar neredeyse. Tğrk milliyetçiliği ırkçılık ama Kürt milliyetçiliği serbest. Bu görüşteki vatansız solcular, liberaller ve Kürtçüler chp içinde güçlendi ve Kemalistleri partiden attı. İşye sorunun temeli de butada yatıyor. Partiden attılar ama chp seçmeninin ezici çoğunluğu ulusçu. Gün gelecek biz onları partiden atacağız.


    CHP' nin HDP 'den farkını açıklayacak değilim. Kusura bakmayın ama bu tam troll sorusu. Chp hdp ilr yakınlaştığı için, Hdplileştiği için eleştirilir fakat chp' nin bir kimliği var ve partinin içinde Tanrıkulu, Kaftancıoğlu gibi isimler olsa dahi o kimlikten sıyrılmak kolay değil.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hopdediks-Dediğimdediks -- 30 Eylül 2022; 16:23:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tam tersi yerel yönetimlere sınırlama getirilmeli

    yeni gelen belediye başkanı yardımcısı daire başkanı müdürü zartı zurtu kafasına göre araç alamamalı

    gereksiz hiç bir işe yaramayan masrafları yapamamalı

    hepsini izine tabi tutacaksın ya da yasaklayacaksın

  • Öfff yine bir partizan konusu, yine partizanlar doluşmuş.


    Konya yolundaki binadan talimat yağıyor, anketler kötü demek.


    Olm gidin daha güzel şeylerle uğraşın :)

  • Hopdediks-Dediğimdediks kullanıcısına yanıt

    Chp çaycısına kadar dönüşüm yaşadı. Her hangi bir kongresine katılın bakalım kendinizi Türkiye'de hissedecek misiniz?

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.