Şimdi Ara

KIA PICANTO NASIL BİR ARABA (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
340
Cevap
4
Favori
221.949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bence sınıfının en yakışıklısı bu araç ayrıca çok ekonomik ve kullanışlı 1 hafta bindim bu araca beni hiç üzmedi ufak araç severler için ideal baksanıza çok tatlı duruyor bazıları tipsiz demiş ama onlar neye göre kıyaslıyor anlayamadım

     KIA PICANTO NASIL BİR ARABA
  • Görüntüsü benimde acayip hpşuma gidiyor 0ını pazarlıkla 20bine bırakırlar heralde.
    Tam öğrenci işi araba :)
  • ağzı olan konuşuo arkadaşlar ben honda civic sattım aldım ve çok memnunum o 3 kişi binsen bayırda kalırsın diyen arkadaşlar utanır bu aracı kullansalar çok az yakıo ve bayır çıkışları mükemmel uzun yolda sağ çıkamazsın diyen arkadaşlar güvenlik sistemlerine bi baksın bakalım palio ya kaç basıyomuş aracın tek KÖTÜ YANI BAGAJI ÇOK KÜÇÜK BEN ÇOK GÖNÜLSÜZ ALDIM AMA İYİ HONDA CİVİC TEN KURTULDUM PARAM BANA KALIO YARISINDAN AZ YAKIO GERÇEKTEN KULLANMADAN KONUŞMAYIN DİYORUM
  • kıyaslama yapılırken fiyatı unutuluyor.. boş konuşan çok.. bi ara 2 yıl üst üste sınıfının en çok satan arabasıydı.. kurt kocayınca itin köpeğin maskarası olurmuş.. getz çıkınca yalan oldu burası bi gerçek ama picanto iyi bir araba olduğunu kanıtlamıştır..

    sınıfına göre kıyaslayın..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: postal58

    pokentomu ne ise kia yı al vur kalosa bunlara nası para veriyolar anlamış değililim ucuza para cerecek kadar ahmak olmayın diye bi laf var



    bu nasıl bir üslup ya, ahmak mahmak... bu aracı ucuz alanlar ahmak mı oluyor şimdi? beğenmiyor olabilirsin , bu senin zevkin ama bu aracı beğenen ve alan insanları böyle yargılayamazsın.

    not: aracım picanto değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keppir -- 29 Ekim 2010; 11:17:03 >
  • eşim 4,5 sene kullandı...
    mekanik yönden inanılmaz sorunsuz, bir gün motor yada şanzıman gibi arıza vermedi...
    yakıtı çok iyi; 35lt deposuyla sıkışık ş.içi trafiğinde 500 km yol gider...
    yol tutuşu ve hızlanması sınıfına göre çok iyi...
    ben bu arabada sadece plastik aksam kalitesini beğenmedim, aracın içinde bir takım plastik cızırtısı ve takırtısı vardı, ama A segment bir araçtan çok iyi bir plastik kalitesi beklenemz zaten...
    parasına göre çooook iyi araba özetle....
    haaaa kia bu 2. eli olmaz falan demesin kimse; bırakın bu gerikafalılıkları , o eskidenmiş, artık iyi iş yapan firmaların arabalarıda tutuluyor, aracı satışa çıkardıktan sonra ilgi çok fazlaydı ve oldukçada iyi fiyata verdim...
  • az yakıyo diye aldım ş.içi 400 krş yakıyo!! delirmek üzereyim.. 20 gün oldu arabayı alalı. servise de gittim sordum sorun yok diyo dedim acaba aracın motorunu 2000 motor taktılar fabrikada da kimsenin haberi mi yok. beni iflasa götüercek bu gidişle..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meqeryoz

    az yakıyo diye aldım ş.içi 400 krş yakıyo!! delirmek üzereyim.. 20 gün oldu arabayı alalı. servise de gittim sordum sorun yok diyo dedim acaba aracın motorunu 2000 motor taktılar fabrikada da kimsenin haberi mi yok. beni iflasa götüercek bu gidişle..


    otomatik vites olmasın? 400 krş çok abartı geldi bana bence sen bir başka servise daha götür :S yukarıda birisi 35lt ile 500 km diyor demiş bu hesapla kmde 245 yakması lazım buna bide tüp taktırsan tadından yenmez :)
  • yeni modeli çok tatlı olmuş
    2011 cenevrede görücüye çıkıcak

     KIA PICANTO NASIL BİR ARABA


     KIA PICANTO NASIL BİR ARABA


    Baştan aşağı yeniden tasarlanan otomobil büyüyen dingil mesafesi ile daha uzun. Artan boyutları ile gelen konfor, aracın kendi sınıfında daha rekabetçi olmasına neden olacak.

    Kia Şef Tasarım Yöneticisi (CDO) Peter Schreyer "Yeni Picanto derin hatları ile dikkat çekiyor. Hatlar aracı, olduğundan daha yere yakın hissetiriyor, bu da yere daha iyi basan bir otomobil görünümü sağlıyor" dedi.

    Küresel olarak yeni otomobil 5 kapı olarak satılacak, ancak bazı pazarlarda 3 kapılı versiyonları da bulunacak.

    Global olarak yeni Picanto'da 4 güç seçeneği sunulacak. 1.0 ve 1.2 litrelik benzinli motorların yanında bazı pazarlarda LPG-benzin ve flex-fuel adında benzine karışan bir yakıtla (örneğin etanol benzinin karışımı) ile çalışan modelleri bulunacak.

    Yeni nesil Kia Picanto, mart ayında, 2011 Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak. Kia daha detaylı teknik bilgileri de o zaman açıklayacağını ifade etti.

    alıntı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cannfree -- 8 Ocak 2011; 4:57:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shuma II


    quote:

    Orjinalden alıntı: merdal

    fikirler başka başka olsada ön yargıları bırakmak lazım...
    alıntı:
    Avrupa'nın en iyi mini otomobili Kia Piconto
    24 Eylül 2004
    Kia Motors ailesinin en küçük üyesi Picanto, Avrupa’da yapılan 9 bölgesel grup testinin 8’ini birincilikle tamamladı. Bölgesel grup testlerinde araçların teknik donanımları ve Avrupalı tüketicilerin beklentilerine cevap verebilme özellikleri belirleyici oldu.

    Geçen yıl Avrupa pazarına giren Picanto, bu yıl girdiği 9 grup testinde 8 kez birinciliğe oturdu. Avrupa ülkelerinin en önemli yayın organları tarafından yapılan değerlendirmeler sonucunda Picanto, en iyi mini otomobil seçildi.





    Grup testleri içinde Picanto’nun en güçlü 10 rakibi UK’s Autocar tarafından yeniden gözden geçirildi. Picanto, yapılan değerlendirmeler sonucunda en iyi dizayn edilen otomobil seçilirken rakip olarak Mercedes S serisi gösterildi.

    Avusturya’da yayınlanan Alles Auto, Picanto’yu Hyundai Getz, Fiat Panda, Renault Twingo ve Smart Fourtwo ile karşılaştırdı. Picanto en güçlü rakibi Hyundai Getz’i de geride bırakarak grup içinde kullanımı en keyifli otomobil seçildi.

    Alman Auto Bild, Picanto’yu Fiat Panda ve Daihatsu Cuore ile test sürüşüne aldı. Picanto, sürüş performansı, geniş iç hacmi ve ekipmanları, güçlü direksiyon mekanizması ile övgüye değer bulundu.

    Hollanda Auto Week Dergisi ise Picanto’yu rahat ve heyecan verici olarak nitelerken sürüş olanağı ve geniş iç hacmi ile tartışmasız lider olarak tanımladı. Grup testinde Picanto’nun rakipleri Hyundai Atos ve Suzuki Alto oldu.





    Fransız Auto Plus Dergisi’nin karşılaştırmasında ise Picanto 1.1, Renault Twingo 1.2 16 V Expression’u geride bıraktı. Test sürüşü yapanlar, Picanto’nun kendine has stilini, sahip olduğu yüksek teknolojiyi, iç tasarımını ve cömert donanım seçeneklerini överek Picanto kullanmanın çok keyifli olduğuna dikkat çektiler.

    Portekiz’de yayınlanan Autohoje, Picanto’yu Fiat Panda 1.1 Active ve Hyundai Atos Prime 1.1 ile test sürüşüne alarak Picanto’yu mükemmel ekipman dizaynı ve kalitesiyle rekabetçi bir araç olarak ilk sıraya oturttu.

    İspanya’nın Car & Driver Dergisi Picanto’yu en iyi ve en çekici iç tasarıma sahip otomobil olarak niteledi. Fiyatın ve performansın en az Picanto’nun dizaynı kadar iyi olduğunu vurgulayarak, geniş ve rahat iç tasarıma övgüde bulundu. Picanto aynı zamanda motor gücü, vites performansı ve yakıt tüketimi ile de rakiplerini geride bıraktı. Car& Driver Picanto’yu, Fiat Panda 1.2 Dynamic, Hyundai Atos Prime 1.1 GLS ve Daewoo Matiz 1.0 SE ile karşılaştırdı.

    Diğer bir test ise İspanya’nın lider yayını AutoPista tarafından yapıldı ve Picanto’nun motor ve sürüş performansının dış tasarımla uyumlu iç tasarım kadar iyi ve güvenli olduğu belirtildi.

    İtalya’da yayınlanan Italy’s Auto Dergisi ise Picanto’yu Fiat Panda’nın İtalya’daki zaferine rağmen iç ve dış tasarım, hızlanma, yakıt tüketimi ve fren sistemi açısından başarılı buldu.

    Kia Motors Başkan Yardımcısı Yong-Hwan Kim, Avrupa’da yapılan grup testlerinde kazanılan başarının, Kia ürünlerinin Avrupalı tüketiciler için daha çekici hale geldiğinin bir kanıtı olduğunu söyledi. Kim, ileride Amerika ve Almanya’da bulunan R&D Merkezlerinden yararlanarak daha fazla araç üreteceklerini ve farklı bölgesel testlere hazırlanacaklarını belirtti

    Kia Motors’un Avrupa’ya ihracatı rekor kırdı

    2004 yılının ilk altı ayında satışları yüzde 49 artışla 112 bin 787 adet olarak gerçekleşen Kia Motors’un Avrupa ihracatı, ilk kez yüzde 30 oranını aştı. Kia ailesinin en küçük üyesi Picanto’nun satışları da 6 bin adedi geçti.

    Kia Motors’un yılın ilk yarısında Avrupa ihracatında elde ettiği bu başarı, şirketin 2004 yılının ilk aylarında açıkladığı Avrupa’da üretim yapma planlarını da desteklemiş oldu.

    Avrupa’nın en hızlı artan ihracat oranlarına sahip Kia Motors, geçen yılın aynı döneminde göre yüzde 49 artışla toplam 112 bin 787 adet binek otomobil ve hafif ticari araç ihracatı gerçekleştirdi. Kia Motors’un Avrupa ihracatı ise toplam ihracat içinde neredeyse yüzde 10 artışla ilk kez yüzde 30 oranını geçerek yüzde 39.3 oldu.

    Kia Motors’un Avrupa’da bu başarıyı yakalanmasında bu yıl pazara sunulan iki yeni model; A-B segmentinde Picanto ve C segmentinde Cerato’nun Avrupalı tüketiciler tarafından beğenilmesi ve şirketin satış ağını, geçen yıl dahil olan 200 yeni bayi ile genişletmesi etkili oldu. Bölgesel pazarlama aktivitelerini kuvvetlendiren Kia Motors, Avrupa’daki ilk üretim merkezi Slovakya ile üretim kapasitesini artırdı.

    Avrupa’da Nisan ayında pazara sunulan ve bin 492 adet satılan Picanto, Mayıs ayında 4 bin 470 adet ve Haziran ayında 6 bin 71 adet satıldı.

    Kia Motors Başkan Yardımcısı Yong-Hwan Kim, Picanto’nun satış grafiğinin sürekli yükselmesinden duydukları memnuniyeti vurgulayarak, müşteri beklentisini aynı hızla karşılamanın ve üretim kapasitesi ile desteklemenin önemine dikkat çekti.

    2001 yılında yüzde 20.6 olan Kia’nın Avrupa ihracatı, 2004 yılının ilk yarısında yüzde 31.8’e yükselerek ilk kez yüzde 30 oranını geçti. Avrupa’yı kilit pazar olarak gören Hyundai-Kia Otomotiv Grubu gelecekte Kuzey Amerika ve Avrupa ihracatını yüzde 40, diğer pazarları ise yüzde 20 seviyesine çıkarmayı hedefliyor.

    Kia’nın Avrupa satışları 2002 yılından itibaren pazara sunulan SUV Sorento, MPV Carnival ve mono space Csegment Carens ile hızlı bir artış oranı yakaladı ve 2003 yılında lüks otomobil segmentinde Opirus ile bu yükseliş devam etti. Avrupai tasarıma sahip Picanto ve Cerato ile yükselişini sürdüren Kia, Avrupalı tüketicilere geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Kia Motors, yakında lansmanı yapılacak yeni SUV Sportage ile iddalı hedeflere sahip. İletişim
    Yardım
    Copyright 2001-2005 © otoalsat.com Tüm Haklar Saklıdır





    Arkadaşım Boşuna nefes tüketme, sen ne söylersen söyle bunlara laf anlatamazsın bunlar baba parası ile çukulata alan Playstation çocukları, ama eminim Picanto yu başka marka adında görselerdi çok beğenirlerdi.
    Olay OTORİTELER TARAFINDAN BİTİRİLMİŞ işte bizim forumda yazı yazan TOTORİTELER bu işten bu kadar anlıyor





    çok haklısınız alacak adam heralde keyfinden picantoyu seçmiyor




  • daha iyileride var
  • yaklaşık 2 ay önce teknik servis bölümünde kullandığımız 2010 model dizel sembolün yerine park sorunu ve kullanım kolaylığını göz önünde tutarak 2011 model 1,1 hyper modelini sıralı sistem lpgli olarak ümraniye gül-al otomotivden aldık.2 aydır şehir içi otoban karma 5000 km yol yaptım araç yol tutul açısından koltukların ergonomikliği yönünden sembolden üstün tartışmasız.araç dışardan küçük görünsede iç genişliği yeterli düzeyde .Yakıt konusuna gelirsek lpgde oldukça ekonomik 130 krş civarı tüketim değeri var ama benzine gecince tam tersi 1,6 benzinli araçları aratıyor ama yaktığı kadarda gidiyor 160-170 civarı hızlarda.alacak arkadaşlar sadece sehir içi kullanmak için alacaksa memnun kalırlar ama uzun yol yapayım derlerse kulaklarına pamuk tıkamaları lazım sert süspansiyon sesi ve hafif çamurlu yada taşlı yolda giderken yoldan aracın davlumbazlarına vuran pisliklerin çıkardığı davul vari sesler insanı çileden çıkarabiliyor bazen düşünüyorum aracın davlumbaz plastikleri yokmu diye.araç şuana kadar sorunsuz ama şahsi alcağım arac kia olsa rionun dizelini alırdım .




  • Bir ay 20 gün oldu, 2100km deyim.
    Dudullu - Kozyatağı - Üsküdar(E5 den) istikametinde işe gidip geliyorum, 7.6 lt/100km yakıyor (fabrika değeri 6.3), sakin ve yüksek viteste kullanmama rağmen.
    Ama ortalama hızı hesaplayınca biraz hak veriyorum. 40-45 dk da gidiyorum ve tahminim 20-25km lik bir mesafe. Ortlama hız 25km * 60dk / 45DK = 33km/saat
    Bir defa 6.6 lt yaktı onda da pendiğe gidip gelmiştim, trafiğe girince çok farkediyor. (Depoyu tam doldurarak hesaplıyorum)
    Çekişi çok iyi, seri bir araç, deneme amaçlı otobanda 160km yaptık, motor açma durumu yok, zaten çekişi iyi.
    Bir kere ani fren yapma durumum oldu, bi de dün kar yağdı, abs gürültülü de olsa iyi, lastikler kitlenmiyor ama sanırısın arabanın altında bişeyler kopmuş.
    Sabahları motor ısınmadan sıcak hava vermiyor, uyuz olduğum nokta bu.
    Motor çok sessiz, çalıştığı belli olmuyor. Yol gürültüsü baya baya geliyor, biraz hızlanınca radyonun sesini arttrıman gerek.
    Kasislerde sert amortisör kendini gösteriyor, özellikle boğaz köprüsünde yol tümsekli, zıplayarak gidiyosun, çok sinir bozucu oluyor.
    Fiyatına göre iyi bir araç, ne beklediğini ve ne bulacağını bildiğim için şikayetim yok. Yakıtta şehir içinde 7 litrenin altında bekliyodum ama tutmadı.

    İkinci el araba alıp tamirciye çok uğradığımdan bu defa sıfır aldım, sene sonu indirimi ile 2000 lira fark etti.
    5 yıl garantisi var ve bu 5 yıl arızadan kaynaklı para harcamıyacağım. Yani 5 yıl ne harcıyacağımı biliyorum (inşallah diyelim).
    Tabi servisin peryodik bakımda ne isteyeceğini bilemiyorum.
    Güvenlik olarak daha iyisi olsun isterdim, en azından ABS ve çift airbag mevcut.
    Konfor olarak benim bütçemde bu kadarı düşüyor, kasilerde zıplamak durumundayım.
    Avantajları vergi az, kasko az, borcum az, dez avantajı konfor, güvenlik (önemli ama).
    Kia markasına ben güveniyorum.
    Mesela torpido gözünün kilidi çok dandik, plastik aksam fena değil.
    Havalandırmayı dışarıya yönlendirdiğimde yağmurda bile cam buğu yapmıyor ama trafiğe girince hemen egsoz kokusu geliyor, içeri verince sadece yağmurlu günlerde klimayı da çalıştırıyorum.
    Klima aracın çekişini şu an etklemiyor ama bu net olarak yazın belli olur.
    Cant kapaklarını lastik vidalarına sabitlemişler, düşme durumu yok ama 120km den sonra kapakların arasına hava giriyor ve ses yapıyor.
    Aklıma gelenler bunlar.

    Dizelde bu araç 3500 lira farkediyor. Ve bu araç için 5.4 lt/100km dizel -- 6.3 lt/100km benzinli fabrika değerleri verilmiş.
    5.4 * 3,22 yaklaşık 18TL / 100km
    6.3 * 3,95 yaklaşık 25TL / 100km ---> fark 7 TL (ideal durum) biz bunu 10TL kabul edelim (Benim araç 7.6 lt yakıyor).
    10TL fark 3500 lira fiyat farkı ile 35000 km yol eder, ben bunu iki sende yaparım, yani iki sene sonra zarar etmeye başlarım. Çok yol yapan dizel almalı.
    LPG takarsam 1500 TL istiyolar (Garanti nedeniyle Çelik motorun bayilerini seçmek durumundayım) ve fark 2000 TLye düşer. Atiker 1000TL sanırım.
    Bu durumda litre olarak %20 fazla yakar. Şu an 7.6 lt yakıyorum LPG ile 9.2 lt/100km çıktığını varsayalım.
    9.2 lt * 2.25 TL ile tahmini 21TL / 100km yapar. Buda 2000 TL nin şimdilik cebimde kalıcağı anlamına gelir.
    Ama ben bu 2000TL yi servisin peryodik bakımlarına sayıyorum.
    Bu arada hangi aracın lpg de ne kadar yakacağını değişken ve ben tahmini %20 (kalori bazında %10 deniyor) dedim. Belki az belki fazla, param olunca taktırıcam ve görücem.
    Ve LPG takınca stepne ortada kalıcak.
    Çelik motor Stefanelli ve LANDI getiriyor, araştırdırdım Stefanelli iyi değilmiş.

    Ben bu arabanın ikinci eline bakarken biraz borç edip sıfırını aldım, 1900TL ye sıfır araba sonuçta, sabahları üşümekten başka şikayetim yok, çünkü ne bulacağımı bilerek aldım. Nasip...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkilesim

    Bir ay 20 gün oldu, 2100km deyim.
    Dudullu - Kozyatağı - Üsküdar(E5 den) istikametinde işe gidip geliyorum, 7.6 lt/100km yakıyor (fabrika değeri 6.3), sakin ve yüksek viteste kullanmama rağmen.
    Ama ortalama hızı hesaplayınca biraz hak veriyorum. 40-45 dk da gidiyorum ve tahminim 20-25km lik bir mesafe. Ortlama hız 25km * 60dk / 45DK = 33km/saat
    Bir defa 6.6 lt yaktı onda da pendiğe gidip gelmiştim, trafiğe girince çok farkediyor. (Depoyu tam doldurarak hesaplıyorum)
    Çekişi çok iyi, seri bir araç, deneme amaçlı otobanda 160km yaptık, motor açma durumu yok, zaten çekişi iyi.
    Bir kere ani fren yapma durumum oldu, bi de dün kar yağdı, abs gürültülü de olsa iyi, lastikler kitlenmiyor ama sanırısın arabanın altında bişeyler kopmuş.
    Sabahları motor ısınmadan sıcak hava vermiyor, uyuz olduğum nokta bu.
    Motor çok sessiz, çalıştığı belli olmuyor. Yol gürültüsü baya baya geliyor, biraz hızlanınca radyonun sesini arttrıman gerek.
    Kasislerde sert amortisör kendini gösteriyor, özellikle boğaz köprüsünde yol tümsekli, zıplayarak gidiyosun, çok sinir bozucu oluyor.
    Fiyatına göre iyi bir araç, ne beklediğini ve ne bulacağını bildiğim için şikayetim yok. Yakıtta şehir içinde 7 litrenin altında bekliyodum ama tutmadı.

    İkinci el araba alıp tamirciye çok uğradığımdan bu defa sıfır aldım, sene sonu indirimi ile 2000 lira fark etti.
    5 yıl garantisi var ve bu 5 yıl arızadan kaynaklı para harcamıyacağım. Yani 5 yıl ne harcıyacağımı biliyorum (inşallah diyelim).
    Tabi servisin peryodik bakımda ne isteyeceğini bilemiyorum.
    Güvenlik olarak daha iyisi olsun isterdim, en azından ABS ve çift airbag mevcut.
    Konfor olarak benim bütçemde bu kadarı düşüyor, kasilerde zıplamak durumundayım.
    Avantajları vergi az, kasko az, borcum az, dez avantajı konfor, güvenlik (önemli ama).
    Kia markasına ben güveniyorum.
    Mesela torpido gözünün kilidi çok dandik, plastik aksam fena değil.
    Havalandırmayı dışarıya yönlendirdiğimde yağmurda bile cam buğu yapmıyor ama trafiğe girince hemen egsoz kokusu geliyor, içeri verince sadece yağmurlu günlerde klimayı da çalıştırıyorum.
    Klima aracın çekişini şu an etklemiyor ama bu net olarak yazın belli olur.
    Cant kapaklarını lastik vidalarına sabitlemişler, düşme durumu yok ama 120km den sonra kapakların arasına hava giriyor ve ses yapıyor.
    Aklıma gelenler bunlar.

    Dizelde bu araç 3500 lira farkediyor. Ve bu araç için 5.4 lt/100km dizel -- 6.3 lt/100km benzinli fabrika değerleri verilmiş.
    5.4 * 3,22 yaklaşık 18TL / 100km
    6.3 * 3,95 yaklaşık 25TL / 100km ---> fark 7 TL (ideal durum) biz bunu 10TL kabul edelim (Benim araç 7.6 lt yakıyor).
    10TL fark 3500 lira fiyat farkı ile 35000 km yol eder, ben bunu iki sende yaparım, yani iki sene sonra zarar etmeye başlarım. Çok yol yapan dizel almalı.
    LPG takarsam 1500 TL istiyolar (Garanti nedeniyle Çelik motorun bayilerini seçmek durumundayım) ve fark 2000 TLye düşer. Atiker 1000TL sanırım.
    Bu durumda litre olarak %20 fazla yakar. Şu an 7.6 lt yakıyorum LPG ile 9.2 lt/100km çıktığını varsayalım.
    9.2 lt * 2.25 TL ile tahmini 21TL / 100km yapar. Buda 2000 TL nin şimdilik cebimde kalıcağı anlamına gelir.
    Ama ben bu 2000TL yi servisin peryodik bakımlarına sayıyorum.
    Bu arada hangi aracın lpg de ne kadar yakacağını değişken ve ben tahmini %20 (kalori bazında %10 deniyor) dedim. Belki az belki fazla, param olunca taktırıcam ve görücem.
    Ve LPG takınca stepne ortada kalıcak.
    Çelik motor Stefanelli ve LANDI getiriyor, araştırdırdım Stefanelli iyi değilmiş.

    Ben bu arabanın ikinci eline bakarken biraz borç edip sıfırını aldım, 1900TL ye sıfır araba sonuçta, sabahları üşümekten başka şikayetim yok, çünkü ne bulacağımı bilerek aldım. Nasip...


    Hayırlısı olsun güle güle kullanın aracınızı ,bence gayet mantıklı bir seçim yapmışsınız 19bin liraya 5 sene kafanız dinç olacak.
    Paylaşımınız içinde çok teşekkürler..




  • yeni tasarımı ile kaslı hatlara kavuşmuş daha cici duruyor.
  • Bilgi için teşekkurler burak451905. Kullanan, deneyen insandan dinlemek farklı oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hasyuk -- 8 Şubat 2011; 15:30:43 >
  • Ben kullandım abi, o paraya gayet iyi, keşke araç fiyatları Avrupa'dakiler gibi olsa bir de ama bizde böyle maalesef.
    Öncelikle uzun yolda sağ çıkamazsın ne demek arkadaş? İlla gidip kaza mı yapacağız? Bu iş momentum işidir, ağır bir cisimle hafif bir cisim tokuşursa elbette hafif olan yamulur. 100 km ile, gidip bir yerlere toslamayın, kurallara uyun o zaman sağ çıkmak istiyorsanız. Zaten o hızla hangi araçta olursanız olun şanslıysanız sağ çıkarsanız, ama kol bacak bırakabilirseniz. Arkadaşımın Corsa'yı park halindeki bir araca 40 km/s ile giderken çarpıp dağıttığını, pahalı yeni bir BMW'nin içinde bulunduğum minibüse sağ arka yandan çarpıp önünün darmadağın olduğunu da gördüm. Tamamen fiyatla ilgili değil bu iş. Bir de aracın önünün uzun kısalığı da kafa kafaya çarpışmalarda akordiyon olma açısından önemli. Hava yastıklarının miktarı önemli bir güvenlik faktörüdür. Yani, hangi araçla olursa olsun bir yere adam gibi geçirirseniz hayati risk olur. Kemerini takmazsın, camdan çıkarsın, kafanı başka yerde bulurlar, beynini ön camdan kazırlar, vs. Hemen ucuz araç diye b.k atmayın.
    Çekiş konusunda da; beş kişiyi hiç zorlanmadan yokuş yukarı çekti valla. B.k atanlar 1.6, 1.8 motorlar gibi performans bekleyen abartıcı palavracı tipler gibi konuşuyor. E herhalde, traktör değil bu, römork çekmeyecek. Zaten 100 kiloluk 3-4 bireyden oluşan bir aileyseniz bu tip küçük araçlar alacak değilsiniz. E o zaman 3 kişi yokuş çıkaramaz ne? Mis gibi çıkıyor.
    2. eli her ne hikmetse palio, corsa, getz, metz gibi kıyaslanan araçlar kadar işlek görünmüyor evet. Neden? Aha bu önyargılardan, bilmeden konuşanlardan ötürü. Şahsen ben de palionun tipini çirkin buluyorum ama tip nereye kadar önemli, sana 20 bine lotus elan çizgilerine sahip araba verecek değiller. Tek problem, 2. elde 2005 modellerine falan 14 bin gibi akıl dışı fiyatlar istenmesi. Yenisi 20 bin iken, 12 bin falan olmalı 2005 60-70 bin km araçlar. Benzerleri öyle çünkü.
    Bilen arkadaşların dediği gibi, bu tip araçların üzerinde misal Ford yazsa idi, b.k atanlar farklı konuşurlardı. Zaten bizim millette inanılmaz bir marka takıntısı vardır. Kendimiz hiç bir halt üret(e)mediğimizden olsa gerek. Dacia hayatta alınmaz derlerdi, by Renault oldu, şimdi alan alana. Skoda aynen. Daewoo ne la derlerdi, GM aldı, Chevrolet adı altında satıyor, ortalıkta bir sürü Spark, Kalos var. Daihatsu, Suzuki, Mazda almazlar, sağlam Japondur bunlar, ama bizim memleketin pazarından çekilmek zorunda kalıyorlar neredeyse. Petrol fiyatları gitgide coşacak, bu küçük motorlu küçük araba pazarı daha da kızışacak. Ve en fazla 30 yıl sonra, eğer yeni rezervler bulunmazsa, petrol yanına yanaşabileceğimiz birşey olmayacak, torunlar müzede deney tüpünde saklanmış 10 mL petrol görebilecek. Elektrikli araçlar olacak, o motor gürültüsü bekleyen arkadaşlar o zaman ne yapacak acaba? Onların da motorları çok güçlü olmayacak büyük ihtimalle, küçük, bagajı küçük ve çoğunu pillerin kapladığı araçlar olacak. Yani, geleceğe bakacaksanız, gözlerinizi kısıp iyice ilerilere bakın. 2, 3, 5 sene binip satarım diyorsanız, herkesin istediği fiyattan 1000 lira ucuza verirsiniz, illa ki alan çıkar. 1 haftada gitmez, 2 ayda gider misal.
    Yani özetle, bu forumlarda geyikçi çok olur, palavracıdan geçilmez, ağzı olan konuşur. Sayfaların çoğunu bu adamlar doldurur. Siz tecrübe etmiş az sayıda insana kulak verin derim.
    Hayırlısı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi argyle666 -- 21 Şubat 2011; 20:43:50 >




  • bende denedim çok dik bir yokuşda yokuş yukarı 3 kişi 3. viteste sırtımız koltuklara yapıştı :) vay anasını dedim sanki uzaya çıkıyoruz :) tek kötü yanı bagajı ufak, ikinci el satışı pek yok ama ne hikmetse ikinci elleri çok pahalı.
  • çok güzel, şehir içi kullanımlar için çok uygun. park sorunu yok. kia hyundai ile birleştikten sonra hyundai kalitesinde üretim yapıyor artık. hyundai de avrupa kalitesini yakalası resmen. işe gidip gelmek için çok iyi bir tercih. şeklide kibar ve şık.
    ben yine de bu aracı düşünenlere getz öneririm. bu araçla hemen hemen aynı büyüklükte fakat içi çok ferah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etkilesim

    Bir ay 20 gün oldu, 2100km deyim.
    Dudullu - Kozyatağı - Üsküdar(E5 den) istikametinde işe gidip geliyorum, 7.6 lt/100km yakıyor (fabrika değeri 6.3), sakin ve yüksek viteste kullanmama rağmen.
    Ama ortalama hızı hesaplayınca biraz hak veriyorum. 40-45 dk da gidiyorum ve tahminim 20-25km lik bir mesafe. Ortlama hız 25km * 60dk / 45DK = 33km/saat
    Bir defa 6.6 lt yaktı onda da pendiğe gidip gelmiştim, trafiğe girince çok farkediyor. (Depoyu tam doldurarak hesaplıyorum)
    Çekişi çok iyi, seri bir araç, deneme amaçlı otobanda 160km yaptık, motor açma durumu yok, zaten çekişi iyi.
    Bir kere ani fren yapma durumum oldu, bi de dün kar yağdı, abs gürültülü de olsa iyi, lastikler kitlenmiyor ama sanırısın arabanın altında bişeyler kopmuş.
    Sabahları motor ısınmadan sıcak hava vermiyor, uyuz olduğum nokta bu.
    Motor çok sessiz, çalıştığı belli olmuyor. Yol gürültüsü baya baya geliyor, biraz hızlanınca radyonun sesini arttrıman gerek.
    Kasislerde sert amortisör kendini gösteriyor, özellikle boğaz köprüsünde yol tümsekli, zıplayarak gidiyosun, çok sinir bozucu oluyor.
    Fiyatına göre iyi bir araç, ne beklediğini ve ne bulacağını bildiğim için şikayetim yok. Yakıtta şehir içinde 7 litrenin altında bekliyodum ama tutmadı.

    İkinci el araba alıp tamirciye çok uğradığımdan bu defa sıfır aldım, sene sonu indirimi ile 2000 lira fark etti.
    5 yıl garantisi var ve bu 5 yıl arızadan kaynaklı para harcamıyacağım. Yani 5 yıl ne harcıyacağımı biliyorum (inşallah diyelim).
    Tabi servisin peryodik bakımda ne isteyeceğini bilemiyorum.
    Güvenlik olarak daha iyisi olsun isterdim, en azından ABS ve çift airbag mevcut.
    Konfor olarak benim bütçemde bu kadarı düşüyor, kasilerde zıplamak durumundayım.
    Avantajları vergi az, kasko az, borcum az, dez avantajı konfor, güvenlik (önemli ama).
    Kia markasına ben güveniyorum.
    Mesela torpido gözünün kilidi çok dandik, plastik aksam fena değil.
    Havalandırmayı dışarıya yönlendirdiğimde yağmurda bile cam buğu yapmıyor ama trafiğe girince hemen egsoz kokusu geliyor, içeri verince sadece yağmurlu günlerde klimayı da çalıştırıyorum.
    Klima aracın çekişini şu an etklemiyor ama bu net olarak yazın belli olur.
    Cant kapaklarını lastik vidalarına sabitlemişler, düşme durumu yok ama 120km den sonra kapakların arasına hava giriyor ve ses yapıyor.
    Aklıma gelenler bunlar.

    Dizelde bu araç 3500 lira farkediyor. Ve bu araç için 5.4 lt/100km dizel -- 6.3 lt/100km benzinli fabrika değerleri verilmiş.
    5.4 * 3,22 yaklaşık 18TL / 100km
    6.3 * 3,95 yaklaşık 25TL / 100km ---> fark 7 TL (ideal durum) biz bunu 10TL kabul edelim (Benim araç 7.6 lt yakıyor).
    10TL fark 3500 lira fiyat farkı ile 35000 km yol eder, ben bunu iki sende yaparım, yani iki sene sonra zarar etmeye başlarım. Çok yol yapan dizel almalı.
    LPG takarsam 1500 TL istiyolar (Garanti nedeniyle Çelik motorun bayilerini seçmek durumundayım) ve fark 2000 TLye düşer. Atiker 1000TL sanırım.
    Bu durumda litre olarak %20 fazla yakar. Şu an 7.6 lt yakıyorum LPG ile 9.2 lt/100km çıktığını varsayalım.
    9.2 lt * 2.25 TL ile tahmini 21TL / 100km yapar. Buda 2000 TL nin şimdilik cebimde kalıcağı anlamına gelir.
    Ama ben bu 2000TL yi servisin peryodik bakımlarına sayıyorum.
    Bu arada hangi aracın lpg de ne kadar yakacağını değişken ve ben tahmini %20 (kalori bazında %10 deniyor) dedim. Belki az belki fazla, param olunca taktırıcam ve görücem.
    Ve LPG takınca stepne ortada kalıcak.
    Çelik motor Stefanelli ve LANDI getiriyor, araştırdırdım Stefanelli iyi değilmiş.

    Ben bu arabanın ikinci eline bakarken biraz borç edip sıfırını aldım, 1900TL ye sıfır araba sonuçta, sabahları üşümekten başka şikayetim yok, çünkü ne bulacağımı bilerek aldım. Nasip...


    keyifle okudum süper acıklama yapmışsınız tesekurler.....




  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.