Şimdi Ara

Kasko'yu Satış Bayisi veya Sigorta Acentesinden yaptırmanın farkı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
1.722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota aracım var kasko yaptırmak istiyorum. Sigortacıların verdiği fiyatla Toyota bayisinin kasko fiyatı arasında yaklaşık 500 lira fark var. Bayiden değilde acenteden kasko yapsam uygulamada ya da başka konularda farklılık olur mu? Kapsam, parça vs? Bayiden yaptırmanın ekstra avantajı var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Sadece şunu söyleyebilirim , acenteye 7/24 ulaşırsınız ancak bayi çalışanları mesai bitiminde çıkar.



    Bayi çalışanları segem belgesi almış çalışanlardır. Hiçbir artıları olmadığı gibi poliçeleri veya mevzuatları bilmezler.



    İyi acenteler ise hem söz geçirebilir hem de yapılması gerekenleri bilir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kurumsal bir sigorta satış danışmanıyım bu konuda yardımcı olmak isterim.
  • Tecrübe farkı vardır hocam.

    Satış bayisinde çalışan personel, ne kadar iş yapsa da ne kadar hizmet verse de çok cüzi prim alır.
    Sigorta acentesi sahibi ise farklı, ne kadar çok iş yaparsa ne kadar fazla hizmet verip müşteri memnuniyeti sağlarsa
    o kadar çok müşteri toplar, ona göre de daha çok kazanır.

    Bende acente sahibiyim, forumda sorulan sorulara verdiğim cevaplara bakın hocam, iyi bir acente böyle olmalı.
  • İkisininde kendisine özgü avantajları var bence...

    Aracı aldığınız bayinin sigorta şirketi üzerinden kasko ve sigorta yaptırdığınızda Allah korusun bi kaza yaptığınız zaman iletişim olarak sigorta şirketi-eksper- servis paradoksu çok fazla sıkıntı yaratmaz.. Sonuçta servis ve sigorta acentesi aynı firma ,işler daha kolay dönüyor...

    Seneler önce Hyundai Elmas tan araç almıştım , kasko ve sigortayı da Elmas sigortadan yaptırdım alırken... Işıklarda dururken araca arkadan bir araç çarptı , tutanak vs evrakları hazırladım , Elmas servise götürdüm aracı bıraktım , yukarı çıktım sigorta bölümüne de evrakları bıraktım tekrar aşağı inip ikame aracı alıp çıkıp gittim.. 4 gün sonra araç hazır dediler gidip aldım...

    Bu süreçte ne servis ile ne sigorta acentesi ile ne de başka biri ile telefon trafiğine vs girmedim , süreç kendi kendine ilerledi ve sonuçlandı... Belki dışarında bir sigorta acentesine kaskoyu veya trafik sigortasını yaptırmış olsaydım , süreç bu kadar kolay ilerlemeyecekti , ona buna telefon et derdini anlat vs vs...


    Heee tanıdık bir Acente ile de çalışırsanız avantajları vardır tabi , bence önemli olan telefonda değil ofisinde de canlı canlı görüşebileceğiniz bir acenteniz olsun... 50 TL ucuza yaptıracam diye sadece Çağrı Merkezi üzerinden hizmet veren acentelere poliçe kestirdiğinizde ileride bir hasar durumunda o çağrı merkezinin müşteri temsilcisinin insafına kalırsınız dert anlatmak için.. Direkt topu sigorta şirketine atıyorlar , bizim buradan yapacağımız bi şey yok sigorta şirketi ile görüşün diyip kendilerini kurtarıyorlar...




  • acenteye her zaman ulaşabilirsin.
    Poliçelerin detaylarını her zaman bir acente daha iyi bilir.
    Kuvvetli acenteler ve işini iyi yapan acenteler hem şirkette sözü geçer hem istediğini yaptırma şansı daha yüksektir hemde yapılması gerekenleri siz söylemeden size söylerler.
  • Toyota servisi aynı zamanda yetkili servisin olacağından acenteyle uğraşma oradan yaptır derim. Acenteyi masum göstermeye çalışmayın 5 den sonra telefonuna bakan sigortacı da kalmadı piyasada.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tomris01

    Merhabalar bizim isimiz sigortacilik degil gunduz gece bile musterlerimizin soru ve sorunlari ile bire bir ilgileniyoruz siz sigortacinizla bir gorusun isteraeniz nedenini burada sigortacilara bence tas atmayin lutfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umaysigorta

    Tomris01

    Merhabalar bizim isimiz sigortacilik degil gunduz gece bile musterlerimizin soru ve sorunlari ile bire bir ilgileniyoruz siz sigortacinizla bir gorusun isteraeniz nedenini burada sigortacilara bence tas atmayin lutfen

    Merhabalar öncelikle, Marmara Üniversitesi 4 Yıllık sigortacılık mezunuyum ve aynı üniversite de Sigortacılık Master programında bulunmaktayım. Acentede 3 yıl deneyim yaşadım ve yapılanları gördüm. Şuan da Türkiye de en iyi markalardan birinde galeri sigortacılığı yapmaktayım. Hasar da acentelerden daha hızlı refleks gösteriyoruz ve yukarı da arkadaşımızın anlattığı gibi ikame aracı hemen sigortalıma veriyorum. Benim de telefonum gece gündüz açık sadece acente işletenler mi bunu yapıyor sanıyorsunuz? Ben kimseye taş atmıyorum lise mezunu olup acente açmış kişilere de sigortacı demem karşıma alıp muhatap bile olmam. Size iyi çalışmalar...




  • İyi bir sigortacı olmak için mutlaka bu işin okulunu okumak gerkemiyor gibi...
    Lise mezunu olup ta sigortacı olanları kaale almamak biraz ağır olmuş...

    Hayatında hiç profesyonel olarak futbol oynamayan İtalyan Teknik Direktör Arrigo Sacci ye soruyorlar ;

    "Hayatınızda hiç profesyonel futbolculuk yapmamış olmanıza rağmen nasıl başarılı bir teknik direktör oldunuz"

    Sacci üstad cevap veriyor..
    " iyi jokey olmak için önce at olmak gerekmez "


    Spesifik uzmanlık gerektiren işleri bir kenara koyarsak , Sigortacılık genelinde konuşalım..
    Sigorta mevzuatını bilmek mutlaka gerekiyor... Ancak iyi bir sigortacı olmak için Fakülte mezunu olmaya gerek yok... Önemli olan müşteri memnuniyeti olgusuna sahip olmak bence...




  • Merhabalar

    BIXI MAN arkadasim size guzel bir cevap vermis haddinizi asmayin burada lise mezunu diye tabir ettiginiz sigortacilar sizin gibi onlarcasini cebinden cikartir neymis arac veriyormus ne buyuk marifet onemli olan sizin 4 yillik okul bitirmeniz degildir meslektasim bile demeye dilim varmiyor ama diyecegim mecburen degerli meslektasim onemli olan musterinin yarsima ihtiyaci oldugu anda yaninda olabiliyormusun menfaatlerini kolluyormusun hasarinda elinden geldigince ki galeri sigortacilarindan daha aktiftir oluyormusun mevzuata hakimmisin budur sigortacilik galerilerde sigorta yaptiripta biz acentelere gelen onlarca insanlar var kara kasimiza kara gozumuzemi yoksa sizin gibi memur zihniyetiyle calisipta k2ndi cabalari ile birseyler yapmalarinami daha neler var diyecek ama arkadasim cok guzel ornekler vermis benim size tavsiyem oncelikle bir sigortaci alcak gonullu olur böbürlenmez okul bitirmis okulu kimseye degil kendine bitirdin buradaki sigortacilara agir konusmandan dolayi bir ozur borclusun dostum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    Mevzuatı takip ediyorsunuzdur umarım. Lise mezunlarının müdürlük vasıfları iptal ediliyor. Bu mesleğin Avrupa' da ve Amerika'da değerinden bahsedip gurur duyuyoruz. Avrupa'da lise mezununa bu işi yaptırıyorlar mı bi bakın. Yanlış anlamayın ama taksi şoförü degiliz biz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tomris01 -- 29 Temmuz 2017; 10:6:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben acentede çalışırken emniyet mensubu müşterime bir acente Sompo Japan Sigorta'dan kasko poliçesi kesmiş. Tabi indirimini girmemiş. Poliçeyi ben indirimli kesmem için acentenin iptal etmesi gerekiyor sistemsel hatayı aşmak için. Nasıl bir acenteyse kaşe başkasına ait poliçeyi kesen acente başkasına. 3 gün iptal sürecimiz sürdü muhatap bulamadık. Sompo Genel Müdurlüğe sikayet bile ettik. Siz acentelerin düzgün çalıştığını bana anlatamazsınız. İyi çalışanları mutlaka var sözüm onlara değil. İptal de bile telefona çıkmayan hasarda sizce çıkar mı cidden komik😀

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tomris01 T kullanıcısına yanıt
    Türkiye de her işin bir "Olur" u vardır..

    Ortaokul mezunu veya Lise mezunu ol fark etmez... Alırsın bi tane teknik müdür verirsin maaşını açarsın acenteyi Sigortacı olursun...

    En fazla zararın aldığın adama verdiğin maaş ile olur...
    Piyasa da bir sürü ilan var... Teknik Müdür olarak sertifikalarını kiralıyorlar bir anlamda.. Aylık SGK'sının yatırılmasını isteyen de var , üstüne para isteyen de var...

    Nasıl ki Eczacı diplomasını kiraya veriyor, aynı şekilde Teknik Personel de bu işi yapıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tomris01

    Ben acentede çalışırken emniyet mensubu müşterime bir acente Sompo Japan Sigorta'dan kasko poliçesi kesmiş. Tabi indirimini girmemiş. Poliçeyi ben indirimli kesmem için acentenin iptal etmesi gerekiyor sistemsel hatayı aşmak için. Nasıl bir acenteyse kaşe başkasına ait poliçeyi kesen acente başkasına. 3 gün iptal sürecimiz sürdü muhatap bulamadık. Sompo Genel Müdurlüğe sikayet bile ettik. Siz acentelerin düzgün çalıştığını bana anlatamazsınız. İyi çalışanları mutlaka var sözüm onlara değil. İptal de bile telefona çıkmayan hasarda sizce çıkar mı cidden komik😀

    Sigorta acentesi aynı Doktor gibidir...
    Doktor da Tıp fakültesi okur , ülkede onlarca tıp fakültesi var. Ancak içlerinde eğitim olarak önde olanlar var, bir de daha alt klasmanda olanlar var...

    Doktor'un iyisi veya vasat'ı da hastalıkta ortaya çıkar... Hasta ile diyaloğu nasıl,uzmanlık alanındaki bilgi birikimi nasıl , gelişmiş tedavi teknikleri hakkında bilgisi nasıl, Teşhis'i koyduktan sonra doğru ilaçlar doğru tanılar koyabiliyor mu bunların hepsi tedavi için önemlidir..

    Sigorta Acentesi de bence aynı böyle...
    Fakülte mezunu olup Acentelerde çalışıp yeter-şart koşullarına uyup kendi acentesini açan da, Acente açmak için yeter-şart'lara uymayıp dışarıdan bir teknik müdür ile bu kriterleri aşan halk diliyle çekirdekten yetişme olup acentesini açan da var...
    AÖF Sigora bölümü mezunu olan da var, Örgün eğitim veren üniversitelerden mezun olan da var...


    Ama önemli olan MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ...

    - Sırf kendi daha fazla prim kazanacak diye alt klasman sigorta şirketlerinden Trafik sigortası veya Kasko yaptırmak için müşterisine gaz verip... "Adı duyulmamış ama çok sağlam firmadır , bir şey olursa arkanda biz varız" şeklinde telkinlerle müşterisine sigorta yaptırıp ileride bir hasar durumunda müşteriyi mağdur etmeyen acente lazım vatandaşa... Koru,Doğa,Sbm,Ethica vs vs gibi alt klasman sigorta şirketlerinden sırf daha fazla prim kazanmak uğruna müşterisini riske sokmayacak acente lazım...

    - Hasar zamanı müşterinin zaten morali bozuk, sinirleri alt-üst... Bu durumda müşteri ile Sigorta şirketini mümkün olduğu kadar az muhattap edecek, arada köprü görevi görecek acente lazım müşteriye... İnternet üzerinden sigorta satan malum büyük şirket gibi poliçeyi kesene kadar elli kere arayıp, hasar durumunda eksper vs anlaşmazlık durumunda aradan sıyrılıp konu bizimle ilgili değil siz direkt sigorta şirketi ile muhattap olun demeyecek acente lazım....

    Kısaca demek istediğim... Sigorta Acenteliğinde bence en önemli kriter.. Müşteri memnuniyetini sağlamak..
    Bu memnuniyeti sağlamak için en öncelikli durumda bana göre ofisin duvarında asılı duran Diploma değildir...




  • Kaskom bayiden trafik sigortam ise acenteden 2 side aynı haltın laciverti işim düştüğünde telefonu meşgule atan 8-5 çalışanlar tipler burada genelleme yapmak Doğru olmaz ama kimi bayi iyi olur kimi bayi kötü kimi acente iyi olur kimi kötü önemli olan dürüst çalışanı bulabilmek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sigortacılarda ve emlakçılarda dürüst meslek sahibine az rastladım.belki de bana denk gelmedi...
  • Degerli qantas

    İsini cok duzgun yapan acente cok her meslek grubunda iyiler oldugu gibi isini takip etmeyen insanlarda mevcut maalesefki bundan dolayi sigortacilik maalesef insanlarin gozunde cok kotu imajlar ciziyor ama herkesi ayni kefeye koymamak lazim inanin isini kotu yapandan cok iyi yapanlar var arastirip buna karar vermenizi oneririm en azindan isinizi yaptirdiginiz yada yaptiracaginiz acenteyi arastirin hangi firmalarin A acentesi internet sitesini kontrol edin gerekirse ofisine gidin yakinsaniz oyle karar verin

    Saygilarimla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence acenteden mi bayiden mi kasko yaptırmak sorusunun cevabı işini iyi bilen ve takip edenden yaptırmaktır. İşini iyi bilen ve takip eden bayi sigortacısı da olabilir ama acentelerde bu şekilde işini iyi bilen ve takip eden kişi ile karşılaşmanız daha yüksek olasılıktır. Bu sebeple acente ya da bayi seçiminden ziyade doğru sigortacı seçimi çok daha önemlidir. İkinci aşama ise poliçenizi kestirmeden önce poliçe taslağını mail v.b. olarak talep edip incelemek çok avantajlıdır. Yine dikkat edilmesi gereken bir konu aracınızı yetkili serviste onarım yaptırma niyetindeyseniz kasko şirketinizin / poliçenizin yetkili servisle anlaşması yahut kapsaması durumuna dikkat edin hatta sadece kapsamasından ziyade anlaşmalı olması hasar ödeme aşamalarında avantaj sağlar. Aslında ilk aşama tercihi yani doğru sigortacı tercihini yaparsanız diğer aşamalarda da size ciddi yardımı dokunur. Bayi mi acente mi seçiminden ziyade doğru sigortacı seçimi çok daha önemlidir.




  • +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.