Şimdi Ara

Kamber açısı nedir, nasıl verilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
42.257
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Standart tuning dükkanlarında mı yapılır? İslem icin hangi parçanın ayarı degistirilir? Lastik ömrünü azalttığı doğrumudur? 0-100 süratlenmesini veya top speedi kötü etkiler mi?

    Tesekkürler.


     Kamber açısı nedir, nasıl verilir?






    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supersprint -- 25 Temmuz 2012; 18:14:11 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kamber Ayarı Nedir ve Nasıl Verilir?

    Kamber açısı, aracın lastiklerinin yola temas ettiği açıdır. Aracın tekerleklerinin dik bir açıyla yere değmesi idealdir, ancak çoğu araçta hafif bir içe veya dışa doğru eğim (kamber) bulunur.

    Kamber Ayarı Nasıl Yapılır?

    Kamber ayarı, ön tekerleklerin üst ve alt bağlantı noktalarındaki ayar vidaları veya cıvataları gevşetilerek ve yeniden sıkılarak yapılır. Bu vidaların veya cıvataların gevşetilmesi, tekerleğin istenen açıya ayarlanmasına olanak tanır.

    Kamber Ayarını Kim Yapar?

    Kamber ayarı, eğitimli bir teknisyen tarafından kullanımı konusunda uzmanlaşılmış özel ekipman kullanılarak yapılmalıdır. Aracının kamber açısını kontrol ettirmen veya ayarlaman gerekiyorsa, güvenilir bir oto tamirhanesine danışmalısın.

    Kamber Ayarı Bozuk Olursa Ne Olur?

    Bozuk kamber ayarı, aşağıdakiler gibi çeşitli sorunlara neden olabilir:

    • Tekerlek aşınması
    • Aracın dengesizliği
    • Direksiyon çekmesi

    Kamber Nasıl Yapılır?

    Kamber ayarı yapmak için şu adımları uygulamalısın:

    1. Aracı düz bir yüzeye park et.
    2. Lastik basınçlarını kontrol et ve gerekirse önerilen seviyelere ayarla.
    3. Ön tekerleklerde kamber ayar vidalarını veya cıvatalarını gevşet.
    4. Tekerleği istenen açıya ayarla.
    5. Ayar vidalarını veya cıvatalarını yeniden sıkıştır.
    6. Aracı yoldan indir ve kamber ayarını bir deneme sürüşü ile kontrol et.

    Önemli Not: Aracının doğru kamber açısını, araç kullanım kılavuzundan veya profesyonel bir teknisyenden öğrenebilirsin. Doğru kamber ayarı, aracının performansını, güvenliğini ve lastiklerinin ömrünü optimize etmede hayati önem taşır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu konuyu incelerseniz aklınızdaki tüm cevaplara açıklık kavuşturmuş olursunuz

    http://forum.donanimhaber.com/m_54940851/mpage_1/key_/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lewel123 -- 25 Temmuz 2012; 18:18:22 >
  • Lastik düzensiz aşınır getiriside virajlarda yol tutuş artar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bu konuyu incelerseniz aklınızdaki tüm cevaplara açıklık kavuşturmuş olursunuz

    http://forum.donanimhaber.com/m_54940851/mpage_1/key_/tm.htm

    Daha kısa ve net cevaplar arıyorum. Benim aradığım cevaplar yok o konuda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolkan33

    Lastik düzensiz aşınır getiriside virajlarda yol tutuş artar

    Bu sorunuda aracın lastik yönlerini belli bir kilometreden sonra çevirirsek hallolur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    Bu konuyu incelerseniz aklınızdaki tüm cevaplara açıklık kavuşturmuş olursunuz

    http://forum.donanimhaber.com/m_54940851/mpage_1/key_/tm.htm

    Teşekkürler bende incelemeye aldım, oldukça faydalı bir anlatım olmuş.
    Aslında bu tip konu başlıklarının forumda ayrı bir yerde depolanması gerekir.
  • GT 5'de anladığım kadarıyla, doğru açı verildiğinde aracin viraj kabiliyetine etkisi muazzam oluyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supersprint

    Standart tuning dükkanlarında mı yapılır? İslem icin hangi parçanın ayarı degistirilir? Lastik ömrünü azalttığı doğrumudur? 0-100 süratlenmesini veya top speedi kötü etkiler mi?

    Tesekkürler.


     Kamber açısı nedir, nasıl verilir?




    Kamber ayarını siz de yapabilirsiniz (biliyorsanız), rot balansçı da yapabilir, bilen herhangi bir usta da. Kamber açısı normalde araçlarda pozitiftir. Fakat resimde verdiğiniz örnekte kamber açısı negatif yapılmış. Bunun için bir parça ilave edilebilir, ya da bir parça çıkarılabilir ve ya değiştirilebilir. Marka, model ve model yılına göre değişebilir.

    Kamber açısı resimdeki gibi negatif yapıldığında ;

    - Fren performansı düşer, fren mesafesi artar,
    - Çeki performansı düşer,
    - Virajlarda viraj dışı tekerleği yatmanın etkisiyle yere daha dik basacağı için tutunma artar, virajda savrulma riski azalır.
    - Çeki performansı düştüğü için çok büyük ihtimalle 0-100 performansı düşer.
    - Maksimum hız için birşey söylenemez.

    Bunun dışında kamber açısı negatif olarak ayarlanacaksa sağ ve sol tekerlekteki değerler aynı olmalıdır. Bilgisayarlı rot balansta ayarlanmalıdır.

    Eğer sağ ve sol tekerlekler arasında açı farkı olursa frenleme esnasında ya da virajda araç spin atma eğilimi gösterir.

    Ekleme :



    Ek olarak ;

    Lastikler yere olması gerektiği gibi basmadığı için; hızlı ve homojen olmayan şekilde aşınır. Bu sorun, belli periyotlarla lastikleri iç-dış yaparak bir nebze çözülebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LionTech16 -- 25 Temmuz 2012; 18:59:07 >




  • LionTech16 arkadaşın dediklerinden ve resme bakarak kısaca şunu söyleyebiliriz.
    Bu tür modifiye görsel amaçlı olup pratikte bir işe yaramadığı gibi tehlike de yaratabilir.

    Yok fabrika çıkışlı kamber açısı nasıl oluyor derseniz;
    Bir mercedes direksiyonu kırınca ön tekerleğin dışa doğru yattığını görürsünüz.
    Bunun da açıklaması arkadaşın verdiği konuda detaylıca verildi.

     Kamber açısı nedir, nasıl verilir?




  • Bazı araçlarda kendinden kamber ayarı bulunurken bazı araçlarda sabittir. Sabit olan modellerde kamber kit kullanmak gerekir. Kamber kitinin asıl amacı süspansiyonlardan alçaltılan araçların bozulan kamber açılarını düzeltmek olsa da, insanlarımız negatif kamber sevdiklerinden bu amaçla da kullanıyorlar.
  • Rot ayarcılarda yaptırabilirsiniz,2 tekerin kamber açıları aynı olmazsa en ufak kasis cart curtta kıç atar.
  • Kamber - yönde yani dışarı doğru artırılırsa yol tutuş artar ama kıvraklığını kaybeder dar ve yavaş virajları daha zor döner. Onun için traktörlerin kamberi + yöndedir spor araçlarınki - yöndedir tabi bunun sınırı var belli rakamlar aralığında yapılır.
  • Bence Polis cam filmi ile uğraşacağına bu şekilde ayarı bozularak ciddi tehlike yaratan araçları trafikten men etmeye harcamalı enerjisini..
  • kamber tüm araçlarda var denilmişte benim 4*7 de yok , rotçu ayarlayamıyoruz sabit dedi , ne kadar dogru yanlış bilmem ama kıçı kırık peugeot partnerde bile varken 407 de olmaması şaşırtıcı.double wishbone sistemini kullanan bir ön düzene sahibim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Kamber - yönde yani dışarı doğru artırılırsa yol tutuş artar ama kıvraklığını kaybeder dar ve yavaş virajları daha zor döner. Onun için traktörlerin kamberi + yöndedir spor araçlarınki - yöndedir tabi bunun sınırı var belli rakamlar aralığında yapılır.

    yol tutuş artıyo ama kıvraklığını kaybediyo ? o nasıl oluyo aynı anda :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ras0

    quote:

    Orijinalden alıntı: fss1403

    Kamber - yönde yani dışarı doğru artırılırsa yol tutuş artar ama kıvraklığını kaybeder dar ve yavaş virajları daha zor döner. Onun için traktörlerin kamberi + yöndedir spor araçlarınki - yöndedir tabi bunun sınırı var belli rakamlar aralığında yapılır.

    yol tutuş artıyo ama kıvraklığını kaybediyo ? o nasıl oluyo aynı anda :D

    Dar ve yavaş virajlarda manevra kapasitesi azalıyor dönme açısı azalıyor daha doğrusu. Daha dar alanda dönebilir + yönde olursa. Ayrıca kesin değil bildiğim kadarıyla böyle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fss1403 -- 7 Mart 2014; 16:06:25 >
  • Resimde görmüş olduğunuz değerlere yorumunuz nedir acaba ? Ne yapmalıyım ki normal değerlere dönsün , nereye gitmeliyim acaba ? Bu konulara çok yabancıyım , yardımcı olursanız sevinirim.
    resimi ancak bu şekilde ekleyebiliyorum
    http://i.hizliresim.com/vXJjEm.jpg



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AhmetDemir153 -- 26 Aralık 2016; 17:52:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kamber = Mercedes
  • AhmetDemir153 A kullanıcısına yanıt
    Benim aracında sağ ön lastiginde 1 derecelik bir negatif kamber açısı var bu yüzden sola çekme yapıyor bugün rot balans yaptırdım evrak üzerinde belirtti yapan arkadaş

    Bu sorunu normal bir amortisörcü düzeltebilir mi ?


     Kamber açısı nedir, nasıl verilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teslaa89 -- 1 Haziran 2019; 16:17:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.