Şimdi Ara

KAFAM KARIŞIYOR (DİZEL Mİ LPG Mİ?)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.660
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    Yakınımdakiler dizel ikinci el araç alacağım dediğimde pek güven olmaz işte Türkiye'deki mazot kaliteli değil motorları erken bitiyor gibi bir çok laf safsatası yapıyorlar. Bu konudaki düşünceniz nedir? İyi bir expertiz yerinden kontrol yapılırsa sorun çıkar mı? Ayrıca DOD'dan almayı düşünüyordum bir ara ama çok şikayet duydum sitelerden ve buradan. Sahibinden satılık araçlara yönelmeye başladım o yüzden İzmir'de iyi bir expertiz yeri de bana gerekecek.

    Düşündüğüm araçta kesinlikle ABS ve klima olmalı. İzmir'de yaşıyorum klimasız yaşanmaz diye düşünüyorum.



    Kafamdaki en büyük soru 2. el dizel araç alınır mı? Eğer almak istiyorsak iyi bir kontrol sonucu bir sorunu olup olmadığı anlaşılır mı? Kilometre çok önemli midir eğer öyleyse 100bin km psikolojik barajı aşan araç almalı mıyım?

    Yaklaşık 2 hafta önce bir konu açmıştım ve konuda belirtmiştim kesin olarak LPG'li araç almayacağım şeklinde. Fakat elimde olacak para daha da azaldı ki o fiyatlara temiz bir dizel araç alamayacak gibiyim. Şu ana kadar Getz makyajlı kasa ABS'li bir araç almaya niyetlenmiştim. Fakat yukarıda alıntı yaptığım konu yüzünden sanırım düşüncelerim değişiyor. Annemi ikna etmem gerekecek ki onu da hallederim diye düşünüyorum.

    Kafamda Nissan Almera girmeye başladı. Fakat tüm önerilerinize açığım gerçekten köşeye sıkıştım. Üniversite 1. sınıf öğrencisiyim ve 15-17bin TL arası bir araç arıyorum. Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim.







  • al bi getz tepe tepe kullan

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    al bi getz tepe tepe kullan

    Dizel konusundaki kafamda soru işareti olmasa konuyu açmazdım zaten Getz alıcam derdim. Fakat yukarıda belirttim beni sürprizler beklesin istemiyorum. Aracı iyi bir şekilde kontrol ettirirsem gerçekten her şeyi belli olur mu tek sıkıntım bu. Bide haliyle o fiyata biraz zor Getz bulmam ama araştırıcam.
  • 1.4 MPI motor Fabia alırsan işini görürsün.

    Elinde ki bütçeye dizek macera olur.
    1.4 MPI Fabia 100 beygir. Gayet atak bir araç. 2003 civarı alabilirsin.
  • ben mayısta 2006 model vgt dizel getz aldım orjınal çok memnunum
    ama lpglı arıyordum dızel dek geldı aldım memnunum 5bın km yol yaptım bır sorunla karşılaşmadım.
    ben derım ozellıkle dızel alıckasan 2006 ve uzerınu al 2005 modellerı 3 sılındırlı benzınlısındede 2004-2006 arası 1.3 motor 2006 dan sonrası 1.4 doch motorlu .
    sen genede bır araştır derım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok km yapmayacaksan dizelle filan uğraşma...
    1.6 atmosferik benzinli motor+LPG yeterli...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    1.4 MPI motor Fabia alırsan işini görürsün.

    Elinde ki bütçeye dizek macera olur.
    1.4 MPI Fabia 100 beygir. Gayet atak bir araç. 2003 civarı alabilirsin.

    Öneri için teşekkür ederim araştırıcam.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    ben mayısta 2006 model vgt dizel getz aldım orjınal çok memnunum
    ama lpglı arıyordum dızel dek geldı aldım memnunum 5bın km yol yaptım bır sorunla karşılaşmadım.
    ben derım ozellıkle dızel alıckasan 2006 ve uzerınu al 2005 modellerı 3 sılındırlı benzınlısındede 2004-2006 arası 1.3 motor 2006 dan sonrası 1.4 doch motorlu .
    sen genede bır araştır derım



    Evet araştırdım Getzleri zaten makyajlı kasa diye belirttim. Alırsam 2006 ve üzeri olacak alacağım araç.

    quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    çok km yapmayacaksan dizelle filan uğraşma...
    1.6 atmosferik benzinli motor+LPG yeterli...


    Aşırı kilometreler yapmayacağım. Ayda bin kilometreyi geçmez sanırım.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Otomatik Dizel mi? Benzin mi?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • imzamdaki araçla şehiriçi 19 kuruş (9,5 litre) yakıyorum lpgde.. tavsiyem temiz düzgün benzinli bir araç bulup lpg montajını tanıdığınız ve bildiğiniz bir yere kendiniz yaptırmanız yönünde. hem dizel araçlara sırf dizel diye fazlasıyla altın semer vurulmakta benzinli bakarsanız hem fiyat daha uygun olur hemde daha fazla seçeneğiniz olur

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG'li araç kullanıcısı olarak temiz bulacaksan Dizel ilk tercihin olmalı...
    Ama LPG düşünüyorsan aldığın araçta daha önce LPG olmasın sen montaj ettir derim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaLinkiLic

    imzamdaki araçla şehiriçi 19 kuruş (9,5 litre) yakıyorum lpgde.. tavsiyem temiz düzgün benzinli bir araç bulup lpg montajını tanıdığınız ve bildiğiniz bir yere kendiniz yaptırmanız yönünde. hem dizel araçlara sırf dizel diye fazlasıyla altın semer vurulmakta benzinli bakarsanız hem fiyat daha uygun olur hemde daha fazla seçeneğiniz olur

    Zaten kafadan hesaplarsak aşağı yukarı 5 litre yakan dizel araçla, 9-9.5 litre yakan LPG'li araç aynı fiyata geliyor. Mantıklı geliyor aslında ama modeller üstünde dursak çok daha sevinirim

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    LPG'li araç kullanıcısı olarak temiz bulacaksan Dizel ilk tercihin olmalı...
    Ama LPG düşünüyorsan aldığın araçta daha önce LPG olmasın sen montaj ettir derim...



    Sorun da zaten temiz dizeli bulmak ya da bulduğuma nasıl inanıcam? Expertiz yapılır ise gerçekten her şeyi öğrenilir mi aracın. Motorun yaklaşık ömrü ya da ne kadar hor kullanıldığı gibi konular. LPG konusunda da haklısınız sanırım öyle yapacağım. Masrafdan kaçmayıp benzinli bir araç alıp sıfırdan kendi ustalarımıza döşettiricem.

    Edit: Alıntı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brkprlk35 -- 22 Temmuz 2012; 21:40:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    çok km yapmayacaksan dizelle filan uğraşma...
    1.6 atmosferik benzinli motor+LPG yeterli...

    en mantikli yorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorundan muzdaripim. Sanırım asıl soru dizel aracın alımdan önce servis kontrolü ile sorunsuzluluğunu ne kadar anlayabiliriz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Angelica


    quote:

    Orijinalden alıntı: toz-koparan

    çok km yapmayacaksan dizelle filan uğraşma...
    1.6 atmosferik benzinli motor+LPG yeterli...

    en mantikli yorum

    Örnek olarak hangi model araç olabilir?

    quote:

    Orijinalden alıntı: Xenom

    Aynı sorundan muzdaripim. Sanırım asıl soru dizel aracın alımdan önce servis kontrolü ile sorunsuzluluğunu ne kadar anlayabiliriz?


    Aynen öyle aslında. Benimde sormak istediğim asıl soru bu. Buna gelecek cevaplarla ya dizel araca ya da LPG'li bir araca yönelicem.




  • benzin + lpg candır.

    şehir içi 16kr yakıyorum....
  • Üstede yazdım herkes Dizel araç ikinci elde ya sorunlu olursa derdinde, ama LPG daha beter şuan ikinci el araç alacak olsam tercihim üstünde LPG kiti olmayan bir benzinli araç alıp kendim montajı yaptırmak olur... Dizel sorun yaparsa sorunu nettir parasını verir yaptırırsın ama LPG'de öyle değil aldığın araçta LPG'den kaynaklı sorun varsa nerden olduğunu bulana kadar giden para ve stress insanı canından bezdirir... Bir çok durumdada bu sorun ne yaparsan yap tekrarlar..
    Ve birçok kullanıcı o anlarda LPG'li aracını satar...

    LPG'li araç alacaksanız en büyük tüyo aracı mutlaka soğuk motorla çalışırken görmek isteyin herhangi bir durumda rölanti bozukluğu, silkeleme yada stop etme olayı varsa uzak durun... Muhtemelen size LPG'li araçlarda bu rölanti bozukluğu doğal diyeceklerdir kanmayın.. Motorda rektefiye izleri varmı diye bu işi iyi bilen bir ustaya gösterin...




  • einizdeki bütçe zaten sınırlı bence yakıt olayını kasmayın fazla, alabileceğiniz en temiz aracı alın gerekirse lpg uygulatmalı diye düşünüyorum .
  • bence reno clio II 1.5DCI al 14-15bine 2-3bin tl paranı koy bi yere bankaya falan bi sorun çıkarsa o paradan kullanırsın biz geçen sene 180000binde almıştık arabayı 220000e kadar kullandık en büyük sorun otobanda gaza aşırı yüklenmeden dolayı motor açtırmak oldu motor açımı 3000tl tuttu zaten eski araba parçasıda ucuz oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Üstede yazdım herkes Dizel araç ikinci elde ya sorunlu olursa derdinde, ama LPG daha beter şuan ikinci el araç alacak olsam tercihim üstünde LPG kiti olmayan bir benzinli araç alıp kendim montajı yaptırmak olur... Dizel sorun yaparsa sorunu nettir parasını verir yaptırırsın ama LPG'de öyle değil aldığın araçta LPG'den kaynaklı sorun varsa nerden olduğunu bulana kadar giden para ve stress insanı canından bezdirir... Bir çok durumdada bu sorun ne yaparsan yap tekrarlar..
    Ve birçok kullanıcı o anlarda LPG'li aracını satar...

    LPG'li araç alacaksanız en büyük tüyo aracı mutlaka soğuk motorla çalışırken görmek isteyin herhangi bir durumda rölanti bozukluğu, silkeleme yada stop etme olayı varsa uzak durun... Muhtemelen size LPG'li araçlarda bu rölanti bozukluğu doğal diyeceklerdir kanmayın.. Motorda rektefiye izleri varmı diye bu işi iyi bilen bir ustaya gösterin...

    Asıl istediğim cevap buydu gerçekten teşekkür ederim. LPG konusunda da kafamda dizel araç kadar soru işareti uyandıracak olması onları eşit kılar benim gözümde. Dizel araca yöneleceğim ve iyice kontrol ettireceğim. Teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Üstede yazdım herkes Dizel araç ikinci elde ya sorunlu olursa derdinde, ama LPG daha beter şuan ikinci el araç alacak olsam tercihim üstünde LPG kiti olmayan bir benzinli araç alıp kendim montajı yaptırmak olur... Dizel sorun yaparsa sorunu nettir parasını verir yaptırırsın ama LPG'de öyle değil aldığın araçta LPG'den kaynaklı sorun varsa nerden olduğunu bulana kadar giden para ve stress insanı canından bezdirir... Bir çok durumdada bu sorun ne yaparsan yap tekrarlar..
    Ve birçok kullanıcı o anlarda LPG'li aracını satar...

    LPG'li araç alacaksanız en büyük tüyo aracı mutlaka soğuk motorla çalışırken görmek isteyin herhangi bir durumda rölanti bozukluğu, silkeleme yada stop etme olayı varsa uzak durun... Muhtemelen size LPG'li araçlarda bu rölanti bozukluğu doğal diyeceklerdir kanmayın.. Motorda rektefiye izleri varmı diye bu işi iyi bilen bir ustaya gösterin...

    Asıl istediğim cevap buydu gerçekten teşekkür ederim. LPG konusunda da kafamda dizel araç kadar soru işareti uyandıracak olması onları eşit kılar benim gözümde. Dizel araca yöneleceğim ve iyice kontrol ettireceğim. Teşekkür ederim.

    Rica ederim...
    Bende LPG'li araç kullanıyorum ama her zaman görüşüm her motor kendi yakıtında kullanılmalıdır.. Ama ekonomik şartlar maalesef.. Ama ben düz aldım sonradan montaj ettirdim... Eğer Dizel ararken sağlam bulamazsanız LPG şıkkına gidecekseniz mutlaka önceden modellerin hatta motorlarının LPG uyumunu araştırın ve düz alıp kendiniz montaj yaptırın derim...

    Bu arada google LPG rölanti dalgalanması yada LPG stop etme sorunu yazın çıkan sonuçları ve konularda kaç kişi sorunu çözmüş çözen varsa o sorunları çözene kadar neler yaşamışlar görün derim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mesro09

    bence reno clio II 1.5DCI al 14-15bine 2-3bin tl paranı koy bi yere bankaya falan bi sorun çıkarsa o paradan kullanırsın biz geçen sene 180000binde almıştık arabayı 220000e kadar kullandık en büyük sorun otobanda gaza aşırı yüklenmeden dolayı motor açtırmak oldu motor açımı 3000tl tuttu zaten eski araba parçasıda ucuz oluyor


    Renault Clio II derken HB olan mı yoksa Symbol olandan mı bahsediyorsunuz? Çünkü bizim de eskiden sahip olduğumuz bir Renault Clio II HB vardı ve motor açma pek ucuza mal olmadı. Symbol ise dediğiniz olur fakat orada da benim kriterlerim yüzünden olmuyor maalesef


    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    quote:

    Orijinalden alıntı: esenlik

    Üstede yazdım herkes Dizel araç ikinci elde ya sorunlu olursa derdinde, ama LPG daha beter şuan ikinci el araç alacak olsam tercihim üstünde LPG kiti olmayan bir benzinli araç alıp kendim montajı yaptırmak olur... Dizel sorun yaparsa sorunu nettir parasını verir yaptırırsın ama LPG'de öyle değil aldığın araçta LPG'den kaynaklı sorun varsa nerden olduğunu bulana kadar giden para ve stress insanı canından bezdirir... Bir çok durumdada bu sorun ne yaparsan yap tekrarlar..
    Ve birçok kullanıcı o anlarda LPG'li aracını satar...

    LPG'li araç alacaksanız en büyük tüyo aracı mutlaka soğuk motorla çalışırken görmek isteyin herhangi bir durumda rölanti bozukluğu, silkeleme yada stop etme olayı varsa uzak durun... Muhtemelen size LPG'li araçlarda bu rölanti bozukluğu doğal diyeceklerdir kanmayın.. Motorda rektefiye izleri varmı diye bu işi iyi bilen bir ustaya gösterin...

    Asıl istediğim cevap buydu gerçekten teşekkür ederim. LPG konusunda da kafamda dizel araç kadar soru işareti uyandıracak olması onları eşit kılar benim gözümde. Dizel araca yöneleceğim ve iyice kontrol ettireceğim. Teşekkür ederim.

    Rica ederim...
    Bende LPG'li araç kullanıyorum ama her zaman görüşüm her motor kendi yakıtında kullanılmalıdır.. Ama ekonomik şartlar maalesef.. Ama ben düz aldım sonradan montaj ettirdim... Eğer Dizel ararken sağlam bulamazsanız LPG şıkkına gidecekseniz mutlaka önceden modellerin hatta motorlarının LPG uyumunu araştırın ve düz alıp kendiniz montaj yaptırın derim...

    Bu arada google LPG rölanti dalgalanması yada LPG stop etme sorunu yazın çıkan sonuçları ve konularda kaç kişi sorunu çözmüş çözen varsa o sorunları çözene kadar neler yaşamışlar görün derim
    Gerçekten aktif bir kullanıcıyım forumda ve dediğiniz sorunları çok okudum aslında. Ama "Japon" araçlarında belirttiğiniz sorunlar daha az. Mesela Ford'larda ise bu sorunlar daha fazla çünkü pistonlarının üstlerinin bu yüksek sıcaklığa dayanamadığı konusunda yorumlar vardı. Ford derken yeni çıkan modellerden bahsetmiyorum Taunus falan diyorum veya Escort. Dizel gittikçe iyice mantıklı gelmeye başladı tek sorun iyi bir expertiz yeri bulmak ve onu yaptırmak. Tabi bir de o sorunsuz aracı bulmak teşekkürler tekrardan




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.