Şimdi Ara

kader de sans var midir? celiskili bir durum icerisindeyim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Simdi bilindigi uzere kader iki cesittir kulli ve cuzi. Yani bazi durumlar haricinde insan kaderini kendisi belirler. Mesela hirsizlik yapmak veya yapmamak bu kisinin iradesine vaglidir. Ama kisinin tercih hakkinin olmadigi durumlar da var. Bunlar dogum zamani olum zamani gibi.


    Simdi gelelim asil soruma.

    İkiz kardesleri dusunun. Bu kardesler birbiri ile cok iyi anlasiyorlar. Ayni ilk okul ayni lise ve ayni universiteye gidiyorlar. Hatta ikiside ayni anda ateist oluyorlar. Sonra bunlar birgun otobusle eve giderken otobus kaza yapiyor ve kardeslerden birisi 20 yasinda otobus kazasinda ölüyor. Diger kardes kazadan sonra 40 yil daha yasiyor ve geliyor 60 yasina. 60 yasinda tekrar musluman oluyor ve 61 yasinda dogal sebeplerden dolayi vefat ediyor.
    Simdi ikiz kardesler obur tarafta sorguya cekilirken 20 yasinda olen kardes allaha soruyor.

    Belki bende 61 yasima kadar yasasaydim belki musluman olacaktim. Olum zamanima sen karar verdin. Benim diger kardesim de benimle birlikte otobus kazasinda ölse idi o da ebedi cehennemde yanacakti ama ona 61 yasina kadar sans tanidin. Simdi kardesim cezasini cektikten sonra musluman olarak vefat ettigi icin cennete gidecek ama ben ebedi olarak cehennemde kalacagim. Ey allahim sence bu adaletli mi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • http://forum.donanimhaber.com/m_112340034/tm.htm

    sakin kafa ile ve sabırla izleyin aradığınız sorunun cevabı var ..yinede tatmin olmazsanız ben size yardımcı olurum
  • Kökten bir sorgulama yap bence.....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anarşist69

    http://forum.donanimhaber.com/m_112340034/tm.htm

    sakin kafa ile ve sabırla izleyin aradığınız sorunun cevabı var ..yinede tatmin olmazsanız ben size yardımcı olurum

    Telefondayim video izleyemiyorum. Sen anlativrr bi zahmet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.
  • Senin dediğin şans değil, bu tamamen o kişinin müslümanlığı hak etmesidir. Mesela Allah Peygamberine demiştir ki sen onlara anlat islama davet et, onlardan kime hidayet vereceğime ben karar veririm. Şüphesiz Allah ın yapamayacağı iş yoktur. Yapamayacağı iş olsaydı zaten haşa ilah olmazdı.

    Mesela bir kişinin içini çok iyi bildiği için onu hidayete erdirip erdirmeme konusunda kendisi karar verir. Şimdi diyeceksinki eğer öyleyse o zaman Peygamber islama neden davet ediyor ? İnsanın içinden geçeni bildiği halde. Bunun yapılmasının sebebi o kulun ne tepki vereceği içindir. Mesela bir kişiye anlatıldığı zaman ilgi duyar ve dinler anlamaya çalışır. Bazısı ise baştan reddeder ve islam ile dalga geçer.

    Şimdi anladın mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-C302EA147 -- 3 Aralık 2015; 13:32:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kulunun ne tepki vereceğini zaten bilmiyor mu?

    Kararı sonradan mı veriyor?

    Kader inancına göre her şey belli değilmiydi zaten? Yani kararını çoktan vermiş bile.

    Yani bilmem kaç bin yıl önce bir yerde ki bir kişiye gönderdiklerine göre bugün kimin nereye gideceğine karar vermiş bile.

    İyimiş. Aman içimizi temiz tutalım belki bizim içinde cennet kararı verilmiştir yada senin tabirinle hidayete erdirir bizi. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    bu nasıl bir guzelliktir?
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kader diye bir sey yok. Şans kader midir diye sorgulamak bile daha anlamli geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Senin dediğin şans değil, bu tamamen o kişinin müslümanlığı hak etmesidir. Mesela Allah Peygamberine demiştir ki sen onlara anlat islama davet et, onlardan kime hidayet vereceğime ben karar veririm. Şüphesiz Allah ın yapamayacağı iş yoktur. Yapamayacağı iş olsaydı zaten haşa ilah olmazdı.

    Mesela bir kişinin içini çok iyi bildiği için onu hidayete erdirip erdirmeme konusunda kendisi karar verir. Şimdi diyeceksinki eğer öyleyse o zaman Peygamber islama neden davet ediyor ? İnsanın içinden geçeni bildiği halde. Bunun yapılmasının sebebi o kulun ne tepki vereceği içindir. Mesela bir kişiye anlatıldığı zaman ilgi duyar ve dinler anlamaya çalışır. Bazısı ise baştan reddeder ve islam ile dalga geçer.

    Şimdi anladın mı?

    Kisinin muslumanligi hakedip haketmiyecegine kim karar veriyor. Eger allah karar veriyorsa neden sinav yapiliyoruz. Yok kul kendisi karar veriyorsa neden ilk olennkardese sans verilmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    Kul karar veriyor ama Allah öncesinde(senin benim için önce) biliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    Kul karar veriyor ama Allah öncesinde(senin benim için önce) biliyor.

    O zaman allah kulun karar vermesinden once biliyor diyirsun yani. Peki kulun kara degistirme hakki yok oluuor o zaman cunku o zaman allahin daha onceden bilmesi bosa cikacak. Dogrumudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kader kavramının bir mantığı yoktur. İslam kendi içinde bile tüm inananları bu kavrama inandıramamıştır ki Mutezile gibi kaderi reddeden, akılcı ekoller ortaya çıkmıştır. "İslam'ın Altın Çağı" denen bilim ve felsefede önemli işlerin yapıldığı döneme ciddi anlamda etkisi olmuş bir ekoldür. Tabi sonradan aklı öne çıkaran bu düşünce sistemi "sapkın" ilan edilmiş ve ortadan kaldırılmıştır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    Kul karar veriyor ama Allah öncesinde(senin benim için önce) biliyor.

    O zaman allah kulun karar vermesinden once biliyor diyirsun yani. Peki kulun kara degistirme hakki yok oluuor o zaman cunku o zaman allahin daha onceden bilmesi bosa cikacak. Dogrumudur.

    Yanlış düşünüyorsun. Kul son anda karar verecek olsa bile Allah onu bildiği için tam canını verirken bile karar değiştirse onu da önceden bildiği için Allah'ın bilmesi boşa çıkmaz yine bilmiş olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    Kul karar veriyor ama Allah öncesinde(senin benim için önce) biliyor.

    O zaman allah kulun karar vermesinden once biliyor diyirsun yani. Peki kulun kara degistirme hakki yok oluuor o zaman cunku o zaman allahin daha onceden bilmesi bosa cikacak. Dogrumudur.

    Yanlış düşünüyorsun. Kul son anda karar verecek olsa bile Allah onu bildiği için tam canını verirken bile karar değiştirse onu da önceden bildiği için Allah'ın bilmesi boşa çıkmaz yine bilmiş olur.

    Yani bastan dedigim seyi diyorsun. Kul aslunda ne yaparsa yapsin allah aslinda onun ateist olarak olecehini biliyordu diuirsun yani.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Senin dediğin şans değil, bu tamamen o kişinin müslümanlığı hak etmesidir. Mesela Allah Peygamberine demiştir ki sen onlara anlat islama davet et, onlardan kime hidayet vereceğime ben karar veririm. Şüphesiz Allah ın yapamayacağı iş yoktur. Yapamayacağı iş olsaydı zaten haşa ilah olmazdı.

    Mesela bir kişinin içini çok iyi bildiği için onu hidayete erdirip erdirmeme konusunda kendisi karar verir. Şimdi diyeceksinki eğer öyleyse o zaman Peygamber islama neden davet ediyor ? İnsanın içinden geçeni bildiği halde. Bunun yapılmasının sebebi o kulun ne tepki vereceği içindir. Mesela bir kişiye anlatıldığı zaman ilgi duyar ve dinler anlamaya çalışır. Bazısı ise baştan reddeder ve islam ile dalga geçer.

    Şimdi anladın mı?

    Kisinin muslumanligi hakedip haketmiyecegine kim karar veriyor. Eger allah karar veriyorsa neden sinav yapiliyoruz. Yok kul kendisi karar veriyorsa neden ilk olennkardese sans verilmedi.

    Ne dediğimi anlamamışsın, iyicene oku.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    Kul karar veriyor ama Allah öncesinde(senin benim için önce) biliyor.

    O zaman allah kulun karar vermesinden once biliyor diyirsun yani. Peki kulun kara degistirme hakki yok oluuor o zaman cunku o zaman allahin daha onceden bilmesi bosa cikacak. Dogrumudur.

    Yanlış düşünüyorsun. Kul son anda karar verecek olsa bile Allah onu bildiği için tam canını verirken bile karar değiştirse onu da önceden bildiği için Allah'ın bilmesi boşa çıkmaz yine bilmiş olur.

    Yani bastan dedigim seyi diyorsun. Kul aslunda ne yaparsa yapsin allah aslinda onun ateist olarak olecehini biliyordu diuirsun yani.

    Evet biliyordu da bu şekilde nereye varmayı düşünüyorsun?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RealW


    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: RealW

    Senin dediğin şans değil, bu tamamen o kişinin müslümanlığı hak etmesidir. Mesela Allah Peygamberine demiştir ki sen onlara anlat islama davet et, onlardan kime hidayet vereceğime ben karar veririm. Şüphesiz Allah ın yapamayacağı iş yoktur. Yapamayacağı iş olsaydı zaten haşa ilah olmazdı.

    Mesela bir kişinin içini çok iyi bildiği için onu hidayete erdirip erdirmeme konusunda kendisi karar verir. Şimdi diyeceksinki eğer öyleyse o zaman Peygamber islama neden davet ediyor ? İnsanın içinden geçeni bildiği halde. Bunun yapılmasının sebebi o kulun ne tepki vereceği içindir. Mesela bir kişiye anlatıldığı zaman ilgi duyar ve dinler anlamaya çalışır. Bazısı ise baştan reddeder ve islam ile dalga geçer.

    Şimdi anladın mı?

    Kisinin muslumanligi hakedip haketmiyecegine kim karar veriyor. Eger allah karar veriyorsa neden sinav yapiliyoruz. Yok kul kendisi karar veriyorsa neden ilk olennkardese sans verilmedi.

    Ne dediğimi anlamamışsın, iyicene oku.

    Bu iki kardesin birisinin musluman olarak birisinin ateist olarak olecegini bu iki kardrs dunyaya gelmeden once allah biliuor muydu bilmiyor muydu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.