Şimdi Ara

kader de sans var midir? celiskili bir durum icerisindeyim. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
0
Favori
770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    Kul karar veriyor ama Allah öncesinde(senin benim için önce) biliyor.

    O zaman allah kulun karar vermesinden once biliyor diyirsun yani. Peki kulun kara degistirme hakki yok oluuor o zaman cunku o zaman allahin daha onceden bilmesi bosa cikacak. Dogrumudur.

    Yanlış düşünüyorsun. Kul son anda karar verecek olsa bile Allah onu bildiği için tam canını verirken bile karar değiştirse onu da önceden bildiği için Allah'ın bilmesi boşa çıkmaz yine bilmiş olur.

    Yani bastan dedigim seyi diyorsun. Kul aslunda ne yaparsa yapsin allah aslinda onun ateist olarak olecehini biliyordu diuirsun yani.

    Evet biliyordu da bu şekilde nereye varmayı düşünüyorsun?

    Ee o zaman burada bu kisiler neden dunyaya geldiler imtihan oldular. Zaten bunlardan birisinin dunya da ne yaparsa yapsin sonunda ateist olarak olecegi biliniyordu. O zaman kader kavrami cokuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    Kul karar veriyor ama Allah öncesinde(senin benim için önce) biliyor.

    O zaman allah kulun karar vermesinden once biliyor diyirsun yani. Peki kulun kara degistirme hakki yok oluuor o zaman cunku o zaman allahin daha onceden bilmesi bosa cikacak. Dogrumudur.

    Yanlış düşünüyorsun. Kul son anda karar verecek olsa bile Allah onu bildiği için tam canını verirken bile karar değiştirse onu da önceden bildiği için Allah'ın bilmesi boşa çıkmaz yine bilmiş olur.

    Yani bastan dedigim seyi diyorsun. Kul aslunda ne yaparsa yapsin allah aslinda onun ateist olarak olecehini biliyordu diuirsun yani.

    Evet biliyordu da bu şekilde nereye varmayı düşünüyorsun?

    Ee o zaman burada bu kisiler neden dunyaya geldiler imtihan oldular. Zaten bunlardan birisinin dunya da ne yaparsa yapsin sonunda ateist olarak olecegi biliniyordu. O zaman kader kavrami cokuyor.

    Kardeş bunun cevabını kendimce verdim zaten. Allah'ın bilmesi müdahale ettiği anlamına gelmez. Sana neden cennete ya da cehenneme gittiğin gösteriliyor bu dünyada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    Kul karar veriyor ama Allah öncesinde(senin benim için önce) biliyor.

    O zaman allah kulun karar vermesinden once biliyor diyirsun yani. Peki kulun kara degistirme hakki yok oluuor o zaman cunku o zaman allahin daha onceden bilmesi bosa cikacak. Dogrumudur.

    Yanlış düşünüyorsun. Kul son anda karar verecek olsa bile Allah onu bildiği için tam canını verirken bile karar değiştirse onu da önceden bildiği için Allah'ın bilmesi boşa çıkmaz yine bilmiş olur.

    Yani bastan dedigim seyi diyorsun. Kul aslunda ne yaparsa yapsin allah aslinda onun ateist olarak olecehini biliyordu diuirsun yani.

    Evet biliyordu da bu şekilde nereye varmayı düşünüyorsun?

    Ee o zaman burada bu kisiler neden dunyaya geldiler imtihan oldular. Zaten bunlardan birisinin dunya da ne yaparsa yapsin sonunda ateist olarak olecegi biliniyordu. O zaman kader kavrami cokuyor.

    Kardeş bunun cevabını kendimce verdim zaten. Allah'ın bilmesi müdahale ettiği anlamına gelmez. Sana neden cennete ya da cehenneme gittiğin gösteriliyor bu dünyada.

    Yahu kardrsim o ateist olarak olecegi onceden bilunen arkadasin zaten dunyada ne yaparsa yapsin cennete gidemeyecegi belli. Bunu da kimse degistiremez cunku allah o zaman onceden bilmis olmuyor. Peki bu kisi dunyaya neden geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    Kul karar veriyor ama Allah öncesinde(senin benim için önce) biliyor.

    O zaman allah kulun karar vermesinden once biliyor diyirsun yani. Peki kulun kara degistirme hakki yok oluuor o zaman cunku o zaman allahin daha onceden bilmesi bosa cikacak. Dogrumudur.

    Yanlış düşünüyorsun. Kul son anda karar verecek olsa bile Allah onu bildiği için tam canını verirken bile karar değiştirse onu da önceden bildiği için Allah'ın bilmesi boşa çıkmaz yine bilmiş olur.

    Yani bastan dedigim seyi diyorsun. Kul aslunda ne yaparsa yapsin allah aslinda onun ateist olarak olecehini biliyordu diuirsun yani.

    Evet biliyordu da bu şekilde nereye varmayı düşünüyorsun?

    Ee o zaman burada bu kisiler neden dunyaya geldiler imtihan oldular. Zaten bunlardan birisinin dunya da ne yaparsa yapsin sonunda ateist olarak olecegi biliniyordu. O zaman kader kavrami cokuyor.

    Kardeş bunun cevabını kendimce verdim zaten. Allah'ın bilmesi müdahale ettiği anlamına gelmez. Sana neden cennete ya da cehenneme gittiğin gösteriliyor bu dünyada.

    Yahu kardrsim o ateist olarak olecegi onceden bilunen arkadasin zaten dunyada ne yaparsa yapsin cennete gidemeyecegi belli. Bunu da kimse degistiremez cunku allah o zaman onceden bilmis olmuyor. Peki bu kisi dunyaya neden geliyor.


    Yahu ne yaparsa yapsın cennete gidemeyeceğini nerden çıkartıyorsun. Karar değiştirir de müslüman olursa yine Allah bilmiş oluyor bunda anlaşılmayacak ne var anlayamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Allah'a inanıyorsan zaten onun için zaman kavramı olmadığını ve bizim için olmuş ve olacak herşeyi bildiğini kabul etmişsindir. Sorunun cevabı çok basitleşir bu durumda. İlk ölen sonsuza kadar da yaşasa inanmayacağı bilindiği için süre verilmemiş ikincisine ise süre verilmiştir. Zaman bizim için geçerli yani. İnanmıyorsan zaten saçma gelir tartışmanın anlamı kalmaz.

    Yani diyorsun ki zaten ilk olen kisinin musluman olmayacagini allah biliyordu. Peki musluman olup olmamak kisininnelinde degil mi bu nasil belli oluyor. Belki kisi son anda musluman olacak.
    Yok eger onun zaten musluman olmayacagi belli ise biz nedenndunyaya geliyoruz. Bizi ne icin imtihan ediyirlar dunya da zaten ateiat olacagi belli.

    Kardeşim Allah için son an diye birşey yok ki. Zaman yok onun katında. Zaman kavramını gözünüzde bu kadar büyütmeyin. Senin bir senen başka gezegenlerin 10 senesine denk geliyor örneğin. Allah'ın kimin cennete kimin cehenneme gideceğini bilmesi karıştığı anlamına gelmez. İstese dünyada yaşatmadan da yollayabilirdi cennet-cehenneme.

    Ben son an meselesini zaten kul icin soyluyorum.
    Kisinin ateist olarak olup olmeyecegine allah mi karar veriyor yoksa kul mu karar veriyor.

    Kul karar veriyor ama Allah öncesinde(senin benim için önce) biliyor.

    O zaman allah kulun karar vermesinden once biliyor diyirsun yani. Peki kulun kara degistirme hakki yok oluuor o zaman cunku o zaman allahin daha onceden bilmesi bosa cikacak. Dogrumudur.

    Yanlış düşünüyorsun. Kul son anda karar verecek olsa bile Allah onu bildiği için tam canını verirken bile karar değiştirse onu da önceden bildiği için Allah'ın bilmesi boşa çıkmaz yine bilmiş olur.

    Yani bastan dedigim seyi diyorsun. Kul aslunda ne yaparsa yapsin allah aslinda onun ateist olarak olecehini biliyordu diuirsun yani.

    Evet biliyordu da bu şekilde nereye varmayı düşünüyorsun?

    Ee o zaman burada bu kisiler neden dunyaya geldiler imtihan oldular. Zaten bunlardan birisinin dunya da ne yaparsa yapsin sonunda ateist olarak olecegi biliniyordu. O zaman kader kavrami cokuyor.

    Kardeş bunun cevabını kendimce verdim zaten. Allah'ın bilmesi müdahale ettiği anlamına gelmez. Sana neden cennete ya da cehenneme gittiğin gösteriliyor bu dünyada.

    Yahu kardrsim o ateist olarak olecegi onceden bilunen arkadasin zaten dunyada ne yaparsa yapsin cennete gidemeyecegi belli. Bunu da kimse degistiremez cunku allah o zaman onceden bilmis olmuyor. Peki bu kisi dunyaya neden geliyor.


    Yahu ne yaparsa yapsın cennete gidemeyeceğini nerden çıkartıyorsun. Karar değiştirir de müslüman olursa yine Allah bilmiş oluyor bunda anlaşılmayacak ne var anlayamadım.

    Kardrsim sen demiyor musun bu adamin zaten dunyaya gelmeden once dunyada ateist olarak olecegi allah tarafindan biliniyordu diye.

    Ee bu durumda kul nasil karar degisitirip musluman olarak olecek. Bu sefer allahin bilmis olmayacak bunu anlamananin nesi guc.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cok yakinda C kullanıcısına yanıt
    Zamanı gözünde büyütme demiştim dönüp dolaşıp orada takılıyorsun. Ateist öleceğini Allah'ın bilmesi müdahele ettiği anlamına gelmez tekrar tekrar yazıyorum aynı şeyleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Zamanı gözünde büyütme demiştim dönüp dolaşıp orada takılıyorsun. Ateist öleceğini Allah'ın bilmesi müdahele ettiği anlamına gelmez tekrar tekrar yazıyorum aynı şeyleri.

    Yahu kardrsim bak cok net bir soru soruyorum. Ateist olarak olecek olan kisi icin soruyorum bubsoruyu.

    Simdi bu kisi daha dogmadan once allah bu kisinin dogup 20 yasinda atrsit olup ateist olarak vefat edecegini biliyor muydu bilmiyor muydu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cok yakinda C kullanıcısına yanıt
    Kusura bama artık devam edemiyecem. Kısır döngüye girdik.
  • "Muhakkak ki üzerinizde koruyucu melekler vardır. Şerefli yazıcılar her yaptığınızı bilmektedirler."(İnfitâr, 82/10-12)

    "İnsanın arkasında ve önünde, Allah'ın emriyle onu koruyan ve yaptıklarınızı kaydeden melekler vardır." (Ra'd, 13/11).

    "İnsan hiç bir söz söylemez ki, yanı başında onu zapteden bir melek bulunmasın." (Kaf, 50/18)

    "Yaptığınız bütün hileleri meleklerimiz kaydediyor" (Yûnus, 10/21)


    Hz. Peygamber (s.a.s): "Allahu Teâla şöyle buyurmuştur: "Kulum bir günah işlemeye karar verirse onun cezasını yazmayın. Şayet o kötülüğü işlerse ona bir günah yazın. Bir iyilik yapmaya karar verirse yapmasa bile ona bir iyilik yazın. Yaparsa on iyilik yazın " der (Müslim, İmân, 203).


    Allah bu kadar merhametli ve vicdan sahibidir. Musluman olma ihtimali bulunan kisinin canini evvelden alipta haksizlik etmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmudhudavendi

    "Muhakkak ki üzerinizde koruyucu melekler vardır. Şerefli yazıcılar her yaptığınızı bilmektedirler."(İnfitâr, 82/10-12)

    "İnsanın arkasında ve önünde, Allah'ın emriyle onu koruyan ve yaptıklarınızı kaydeden melekler vardır." (Ra'd, 13/11).

    "İnsan hiç bir söz söylemez ki, yanı başında onu zapteden bir melek bulunmasın." (Kaf, 50/18)

    "Yaptığınız bütün hileleri meleklerimiz kaydediyor" (Yûnus, 10/21)


    Hz. Peygamber (s.a.s): "Allahu Teâla şöyle buyurmuştur: "Kulum bir günah işlemeye karar verirse onun cezasını yazmayın. Şayet o kötülüğü işlerse ona bir günah yazın. Bir iyilik yapmaya karar verirse yapmasa bile ona bir iyilik yazın. Yaparsa on iyilik yazın " der (Müslim, İmân, 203).


    Allah bu kadar merhametli ve vicdan sahibidir. Musluman olma ihtimali bulunan kisinin canini evvelden alipta haksizlik etmez.


    Yani diyorsun ki diger kisinin zaten musluman olmayacagi biliniyordu. Peki o zaman dunyaya gelmelerinin ne anlami kaldi. Adamin zaten ebedi cehennemde yanacagi adam daha dogmadan belliymis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Kusura bama artık devam edemiyecem. Kısır döngüye girdik.

    Kisir donguye giren biz degiliz kader.

    Bir kisinin daha dogmadan once zaten dunyada atrost olarak olecegini allah biliyordu diyorsun bende biliyorsa neden imtiham ediyordu diyerum burda is cikmaza biniyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Kusura bama artık devam edemiyecem. Kısır döngüye girdik.

    Kisir donguye giren biz degiliz kader.

    Bir kisinin daha dogmadan once zaten dunyada atrost olarak olecegini allah biliyordu diyorsun bende biliyorsa neden imtiham ediyordu diyerum burda is cikmaza biniyor.

    Bu sorduğun soru kaderin konusu değil. İşteyim rahat yazamıyorum istersen akşam ayrıntılı yazarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: jnic

    Kusura bama artık devam edemiyecem. Kısır döngüye girdik.

    Kisir donguye giren biz degiliz kader.

    Bir kisinin daha dogmadan once zaten dunyada atrost olarak olecegini allah biliyordu diyorsun bende biliyorsa neden imtiham ediyordu diyerum burda is cikmaza biniyor.

    Bu sorduğun soru kaderin konusu değil. İşteyim rahat yazamıyorum istersen akşam ayrıntılı yazarım.

    Tamam bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kader bir şeyi bilmek değildir. yani mutlaklığı bilinen bir şeyi kaset tekrarı gibi yaşamak değildir. kader istemeden yapılan şeye tekabül eder. mesela zengin güzel yakışıklı adam ya da kadın kaderi sorgulamaz. bu açıdan fakir çirkin ve asil olmayan kimse kaderi sorgular. bu açıdan kader istemeden yapılan bir şeydir. maktül insan fail ise onu taktir edendir.

    ancak bence burada istemeden fiilindeki irade her iki taraf için de geçerlidir. yani fail de bu kaderi istemeden taktir etmiştir. bunun değişik açılımları mevcuttur. taktir edenin hep ilahi makam olduğu söylendiğinden bu yaratıcı güce karşı kalp kırıklığı ile makes bulan bir döngüyü anlatmaktaydı.

    ancak bu düşünüş şeklinde istemeden bu işi taktir eden yani fail olan yaratan tealanın zatından gayri olan bir kimsedir. bu açıdan yaradanu tealadan gayri ilah kavramı devreye girer. bu kavram esasta yoktur ancak usulde mevcuttur.

    bizce yaradanu tealadan başka ilah vardır ve bu ateştir. buna şems diyoruz. bu aslında ayettir ve ALLAHU tealanın emrine tabidir. zaten bulunuş amacı da budur. ALLAHU dan başka ilah olsa o ateşten başka şey vaat etmezdi denmektedir.

    temel retoriği değiştiriseniz sorumlu olanın zahiri ve batıni tarafını görebiliriz. bu kaderi istemeden tazammun eden güneştir. ayetsel olarak kul, aslı bakımından ise musavidir.

    kaderi taktir eden kavramına ondan başka ilah kavramını gerçellersek(güneş) bunu taktir eden bir yapıyı istemeden yapan manası ile anabiliriz.

    şems yani ateşin ev tabirine denk düştüğü ilahi olarak inin ordan aşağı denen yerin ateş olduğu ve cennetten bir kulun atılmadığı bir rasıulun (adem) cenneten kovulmadığı kavramları da netleşecektir.

    şems yani ateşin hususiyeti şudur. orada her kavram düşmanlığı bilmeksizin kardeş gibi gözükür. mutlak bir ateşin içerisinde yoğunlaşmış gerçeklik kardeşlik eşitlik algısını doğurur. mesela burada kuşu ve yılanı düşman görürüz. ancak kaynak olan güneşin içerisinde bulunan ve bu canlıların oluşumuna sebeb olan haller ateşin içerisinde iken eşittir.

    bu açıdan ateşin kaderi nedir denirse dünyevi itirazların cevabi kaynağı da bulunabilir. bizlerin ateş kökenli olduğunu kabul etmeliyiz. bu kavramın tabi olduğu kaderdeki sorumluluk hukuku ilahi olan bir tutum değildir diye düşünmek lazımdır.

    şemsin ilahi duruşu içerisinde o iki kardeş içinden ben müslüman oldum cennnete gönder diyene cevap zaten oradaydın şeklinde olacağı gibi, bana ise şans tanınmadı şimdi ateşteyim diyene ise sen zaten aslına döndün denebilir.

    ateşin adaleti bakımından müslüman olanın o ateşten yani bizce cehennemden ayrılıp dünyaya yani yeniden cennet olana dönüşü mümkündür.

    adil olanın kader dediği hal ise ayete tabi olarak şems eğer güneşse bu ondan gayrisi olarak hak dermeyan edecek olan şeydir denebilir. bu açıdan ilahi olanın kader tayini ateşin başkalaşımı üzerine kurgulanmış ve ateşe tanınan mühlet ya da cehennemin yanında bulunan diğer cehennemler özetlenmiş olabilir. zira dünayda ölümden de kötü haller mevcuttur.
    bu açıdan kader denen şeyin ilahi olanla ilahi olana tabi olmak bakımından ayrıksı yol izleyene yapılmış bir ceza silsilesi olduğu anlaşılacaktır.

    insanın başına gelenlerin ise yukarıda tanımlanan kaderle ilgisi yoktur genel manada istenmeden başa getirilen işlerden sayılan hallerdir denebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 3 Aralık 2015; 16:42:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmudhudavendi

    "Muhakkak ki üzerinizde koruyucu melekler vardır. Şerefli yazıcılar her yaptığınızı bilmektedirler."(İnfitâr, 82/10-12)

    "İnsanın arkasında ve önünde, Allah'ın emriyle onu koruyan ve yaptıklarınızı kaydeden melekler vardır." (Ra'd, 13/11).

    "İnsan hiç bir söz söylemez ki, yanı başında onu zapteden bir melek bulunmasın." (Kaf, 50/18)

    "Yaptığınız bütün hileleri meleklerimiz kaydediyor" (Yûnus, 10/21)


    Hz. Peygamber (s.a.s): "Allahu Teâla şöyle buyurmuştur: "Kulum bir günah işlemeye karar verirse onun cezasını yazmayın. Şayet o kötülüğü işlerse ona bir günah yazın. Bir iyilik yapmaya karar verirse yapmasa bile ona bir iyilik yazın. Yaparsa on iyilik yazın " der (Müslim, İmân, 203).


    Allah bu kadar merhametli ve vicdan sahibidir. Musluman olma ihtimali bulunan kisinin canini evvelden alipta haksizlik etmez.


    Yani diyorsun ki diger kisinin zaten musluman olmayacagi biliniyordu. Peki o zaman dunyaya gelmelerinin ne anlami kaldi. Adamin zaten ebedi cehennemde yanacagi adam daha dogmadan belliymis.

    Sınava girmeden mi cehenneme gönderilsin?Sen zaman makinesi icat ettin diyelim.Bi tane öğrencinin ünv. sınavından başarısız olacağını tespit ettin.Ösym başkanı olarak bu öğrenciyi sınavdan men etmek ne kadar mantıklı.İnsan daha dünyaya gelmemiş , sen dünya sınavını geçemedin , direk cehenneme.Oldu mu şimdi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cok yakinda C kullanıcısına yanıt
    Bu konu uzerinde cok uzun ve detayli konusmalar yapmistik. forumun bu bolumunde aratirsan bulabilirsin. Tamda bu sordugun soru hakkindaydi.

    Not: Allah in bilmedigi, bilemeyecegi hicbirsey olmaz. Cehenneme girecek insan sayisindan, cennete girecek insan sayisina kadar herseyi ezelden beridir biliyor. zaten bilmese Allah olamaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmudhudavendi -- 3 Aralık 2015; 17:16:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kingman29


    quote:

    Orijinalden alıntı: cok yakinda


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmudhudavendi

    "Muhakkak ki üzerinizde koruyucu melekler vardır. Şerefli yazıcılar her yaptığınızı bilmektedirler."(İnfitâr, 82/10-12)

    "İnsanın arkasında ve önünde, Allah'ın emriyle onu koruyan ve yaptıklarınızı kaydeden melekler vardır." (Ra'd, 13/11).

    "İnsan hiç bir söz söylemez ki, yanı başında onu zapteden bir melek bulunmasın." (Kaf, 50/18)

    "Yaptığınız bütün hileleri meleklerimiz kaydediyor" (Yûnus, 10/21)


    Hz. Peygamber (s.a.s): "Allahu Teâla şöyle buyurmuştur: "Kulum bir günah işlemeye karar verirse onun cezasını yazmayın. Şayet o kötülüğü işlerse ona bir günah yazın. Bir iyilik yapmaya karar verirse yapmasa bile ona bir iyilik yazın. Yaparsa on iyilik yazın " der (Müslim, İmân, 203).


    Allah bu kadar merhametli ve vicdan sahibidir. Musluman olma ihtimali bulunan kisinin canini evvelden alipta haksizlik etmez.


    Yani diyorsun ki diger kisinin zaten musluman olmayacagi biliniyordu. Peki o zaman dunyaya gelmelerinin ne anlami kaldi. Adamin zaten ebedi cehennemde yanacagi adam daha dogmadan belliymis.

    Sınava girmeden mi cehenneme gönderilsin?Sen zaman makinesi icat ettin diyelim.Bi tane öğrencinin ünv. sınavından başarısız olacağını tespit ettin.Ösym başkanı olarak bu öğrenciyi sınavdan men etmek ne kadar mantıklı.İnsan daha dünyaya gelmemiş , sen dünya sınavını geçemedin , direk cehenneme.Oldu mu şimdi?

    İyide hocam birisinin kagidini sinav basladiktan 10 dakika sonra aliyorlar. Halbuki 10uncu dakikada ikisinin kagidini da alsalar ikiside bedi cehenneme gidecek. Ama 10unvu dakikada sadece birinin kagidini aliyorlar ona sen ebedi cehenneme diyorlar digeri ise bir saat bekliyor be son anda bir sey yazip sinavi geciyor.
    Ha sen ilk adamin ateist olarak olecegi zaten dunyaya gelmeden once biliniyordu ve bunu kisi dunyaya geldiginde degistiremez diyorsan o zaman neden imtihan ediliyoruz sonuc belli zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmudhudavendi

    Bu konu uzerinde cok uzun ve detayli konusmalar yapmistik. forumun bu bolumunde aratirsan bulabilirsin. Tamda bu sordugun soru hakkindaydi.

    Not: Allah in bilmedigi, bilemeyecegi hicbirsey olmaz. Cehenneme girecek insan sayisindan, cennete girecek insan sayisina kadar herseyi ezelden beridir biliyor. zaten bilmese Allah olamaz.




    Ateist olarak olecegini bildigi kul dunyada bu durumu degistirebilir mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cok yakinda C kullanıcısına yanıt
    Allah sonsuz merhamet sahibidir. Hukum Allah indir. Ne soylesek bos...

    Fakat senin sorun : Birsey kesin olarak A olacaksa, B olurmu?... A olacagi kesinse A olur... Fakat hakkindaki hukum A olsa bile hukum Allah a aittir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmudhudavendi -- 3 Aralık 2015; 17:31:27 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmudhudavendi

    Allah sonsuz merhamet sahibidir. Hukum Allah indir. Ne soylesek bos...

    Fakat senin sorun : Birsey kesin olarak A olacaksa, B olurmu?... A olacagi kesinse A olur... Fakat hakkindaki hukum A olsa bile hukum Allah a aittir.

    Hocam dalga mi geciyorsun ne bicim cevap bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.