Şimdi Ara

Jazz Yakıt Tüketimi 2. Kez Ölçtüm

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.636
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sevgili arkadaşlar.
    Toyota Starlet marka bir aracım vardı. Bugün LPG 3 TL olarak düşünürsem 90 TL. LPG ile 320 Km yol gidiyordum.
    Geçenlerde Honda Jazz 1.4 2005 Model aracımla depoyu full yaptıkdan sonra 100 Km sonra tekrar full yaptım ve 42 TL'lik benzin aldım.
    Dedim bu fazla bu araç çok yakıyor, tekrar depoyu fulledikten sonra 100 Km gittim ve dün yine benzin aldım ve tam 48 TL'lik benzin almışım.
    Arkadaşlar aracım şehiriçinde çokmu yakıyor sizce de yoksa bu değerler benzinli Honda Jazz için normalmidir?



  • Jazz'ı olup ölçüm yapan yokmu arkadaşlar?
  • poyraz ..
    Çok yakıyor demiyecegim eger fulleyip ayrı saat veya günlerde satard stop yapıyorsan artı bakımını yaptırmadıysan özelikle hava filitresini degiştirmediysen tekerleklerin gerçek basıncında degilse normal..


    aracın kaçmodel bilmiyorum çocukluk arkadaşımda 2004 ü var 50 liralık ile 150 km ve bende 150 km yi rahatlık ile görüyorum..Yukarıda saydıgım olasılıkları ortadan kaldırmalısın..
    ben 50 liralık ile 10 litre benzin ile 150 km gide biliyorum.
    ortalama kmde 33 kuruş şu anda yakıyorum yazın 31, 32 kuruş idi.
  • forsa kullanıcısına yanıt
    Hocam cevabın için çok teşekkür ederim.
    Ben fullledikten sonra şehir içi yolculuk ettim ve 10 gün sonra 100 Km'ye geldim ve tekrar fulledim. Bakımının daha kilometresi gelmediği için yaptırmadım.
    Aracım 2005 model şu an.
    Siz aracınızla 50 TL lik benzinle hiç durmadan mı 150 km gidiyorsunuz onu merak ediyorum :) Ben 10 gün de 150 km yol anca yapıyorum hep şehiriçindeyim.
    Bana ne önerbilirsiniz.
  • fun cvt Aracım.Trafik olmadan kış ayları 100km de 6,5-7 litre .Yaz ayları ise 5,5 litre şehir dışı .
    Geçen yaz 100tl ile 300km rahat görüyordu.Kışın bu değerler hayal olur.Araç 10000km de.Bakımdan çıkalı 200km falan oldu.Yakıtta önemli bir değişiklik yok.
    Hava ısnırsa fark ediyor.
  • Poyrito P kullanıcısına yanıt
    Araç dan hiç inmeden hiç durdurmadan 150km den dazla gidersin 50 tl (10 litre) benzin ile..

    Fakat sizin anlatıgınız .. 50 tl lik benzin (bugün 10 lt yapar)


    10 günde 10 litre bitiyor . Günde 15 kilometre yol yapıyorsunuz yarısı 7.5 km

    aracın motoru soğuk iken ısınana kadar çok benzin tüketir buna zengin karışım denir (mazotlu olsa dahi yine mazotu çok tüketir)

    Açıklama burada aracı günde iki defa çalıştırıyorsunuz ve motor ısınana kadar hep cepden gidiyor..
    Motorun çalışma sıcaklığı, yakıt tüketimini önemli ölçüde etkileyen bir değişkendir. Bu nedenle sürekli ölçülmesi gerekir. Sıcaklık, soğutma devresine bağlanmış sıcaklık sensörü ile ölçülerek beyine elektrik sinyali olarak iletilir.

    Beyin, sıcaklık ile değişen bu direnç değerine göre karışım oranını düzenler. Sıcaklık müşirinin iç kısmında, yarı iletken bir madde olan bu direncin sıcaklık arttıkça direnci azalır. Bu direnç değişmesinden sıcaklık ölçümünde yararlanılır. Motorun su gömleğine yerleştirilmiş olan bu sıcaklık müşiri soğutma suyunun sıcaklığına göre ECU’ ni uyararak, özellikle motor soğukken püskürtülen yakıt miktarının kontrolüne yardım eder.

    Sıcaklık düşük olduğu zaman yakıtın buharlaşması zordur, dolayısıyla daha zengin bir karışıma ihtiyaç duyulur. Bundan dolayı soğutma suyu sıcaklığı düşük iken ısıl direncin (termistörün) direnci artar ve yüksek voltajlı sinyal ECU’ye gönderilir. Bu sinyali esas olarak ECU, soğuk motor çalışmasını iyileştirmek için yakıt enjeksiyon hacmini artırır. Soğutma suyu sıcaklığı yüksek olduğu zaman, düşük voltajlı sinyal ECU’ye gönderilerek yakıt enjeksiyon hacmi azaltılır.


    Tavsiyem.. Aracı çalıştırır çalıştırmaz yol alın bakım zamanı gelmemiş olsa dahi motor hava filiresini konrol edin









    degiştirin)




  • forsa kullanıcısına yanıt
    Ayrıntılı cevap için çok teşekkür ediyorum, yarın sanayiye gidip egzosta delik varmı diye baktıracağım çünkü arabanın içinde bir uğultudur gidiyor.
    Sonra hava filtresine baktıracağım, ondan sonra , lastiğin havasını basacağım sağlamca.
    Bütün bakımları yaptıktan sonra tekrar deneyeceğim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Palio 1.4 EL yakıt tüketimi.
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forsa

    Araç dan hiç inmeden hiç durdurmadan 150km den dazla gidersin 50 tl (10 litre) benzin ile..

    Fakat sizin anlatıgınız .. 50 tl lik benzin (bugün 10 lt yapar)


    10 günde 10 litre bitiyor . Günde 15 kilometre yol yapıyorsunuz yarısı 7.5 km

    aracın motoru soğuk iken ısınana kadar çok benzin tüketir buna zengin karışım denir (mazotlu olsa dahi yine mazotu çok tüketir)

    Açıklama burada aracı günde iki defa çalıştırıyorsunuz ve motor ısınana kadar hep cepden gidiyor..
    Motorun çalışma sıcaklığı, yakıt tüketimini önemli ölçüde etkileyen bir değişkendir. Bu nedenle sürekli ölçülmesi gerekir. Sıcaklık, soğutma devresine bağlanmış sıcaklık sensörü ile ölçülerek beyine elektrik sinyali olarak iletilir.

    Beyin, sıcaklık ile değişen bu direnç değerine göre karışım oranını düzenler. Sıcaklık müşirinin iç kısmında, yarı iletken bir madde olan bu direncin sıcaklık arttıkça direnci azalır. Bu direnç değişmesinden sıcaklık ölçümünde yararlanılır. Motorun su gömleğine yerleştirilmiş olan bu sıcaklık müşiri soğutma suyunun sıcaklığına göre ECU’ ni uyararak, özellikle motor soğukken püskürtülen yakıt miktarının kontrolüne yardım eder.

    Sıcaklık düşük olduğu zaman yakıtın buharlaşması zordur, dolayısıyla daha zengin bir karışıma ihtiyaç duyulur. Bundan dolayı soğutma suyu sıcaklığı düşük iken ısıl direncin (termistörün) direnci artar ve yüksek voltajlı sinyal ECU’ye gönderilir. Bu sinyali esas olarak ECU, soğuk motor çalışmasını iyileştirmek için yakıt enjeksiyon hacmini artırır. Soğutma suyu sıcaklığı yüksek olduğu zaman, düşük voltajlı sinyal ECU’ye gönderilerek yakıt enjeksiyon hacmi azaltılır.


    Tavsiyem.. Aracı çalıştırır çalıştırmaz yol alın bakım zamanı gelmemiş olsa dahi motor hava filiresini konrol edin









    degiştirin)



    Sevgil dostum bugün sanayiye gidip ustama aracı gösterdim.
    Aracın içinden uğultu geldiğini biliyordum egsoz delik demiştim galiba ama arka rulmanlardan geliyormuş tekerdeki bu birinci problem.
    İkinci ve asıl problem ise aracın debriyajında. Çok yukarıda kavrıyormuş.
    Araç devir alıyor ama hız almıyor. Bunu ben de biliyordum, araçta ses var, devir var ama hız namına birşey yok kaçamıyor araba bir de benzinli olacak.
    Bu sebeplerle çok yakabilir dedi usta. Senin görüşlerini almak istedim




  • Arkadaş bizim araçların kronik sorunu tekerlek rulmanlarının 100 binden sonra bozulması
    Digeri cvt lerde boşluk yapması.. Senin araç otomatik olmadıgı için problem yok..
    Şimdi devriyaj balatası degiştikden sonra .. Dikkat etmen gereken devriyaj pedalıyla çok haşırneşir olma pati cektirme. Yakıtın artması normal rulman sürtünme yüzeyini çoğaltmış devrijaz balatasıda sen gazpedalını kökledigin halde algılamayı geç yapınca litreler havada ucuşmaya başlamış..
    Zararın neresinden dönersen kar.. Ortalaman 7.5 geçiyorsa bilki bir yerde problem var...
    Saygılarım ile..
  • ben de jazz düşünüyorum. 2006 model civarında bu rulman olayı gibi başka nelere dikkat edilmeli?
  • forsa kullanıcısına yanıt
    Sevgili hocam bizim debriyajlar hidrolik olabiliyormuş ve debriyaj ayarı yapılabiliyormuş belki debriyaj balatası değiştirmeden kurutlabilirmişiz siz ne diyorsunuz bu konuda?
  • Poyrito P kullanıcısına yanıt
    Eski araçlarda böyle bir ayar yeri vardı .. Hatta nasıl istiyorsanız öyle ayarlanır veya ayarlamaya calışırdı usta..
    Bende çogu arabamı ayarlardım.. Fakat yeninesil araçlarda otomatik kendisi ayarlar şöyle düşünün motor döngüsel bir hareket yaparken tekerleklere gidecek olan döngüsel hareket (Baskı balatası ile motora) yapışır devriyaj pedalına basıldıgında ikisini ayırır.. Ayrıldıgında tekerlerin döngüsel hareketi kesilir.. Yani dönen motora yapışıp ayrılan yapışıp ayrılan baglantı sürtünmenin etkisi ile biter bisiklet lerimizin firen papuçları zaman ile biterdi biz biraz kaydırıp itekleyip tekrar işlevini gercekleştirmesini saglardık çok degil iki veya üç gün da
    ha idare ederdi bizi.. (hidrolikten ayarlayacagız falan inan mayın) Dikkat edeceginiz şu olsun Devrijaz balatasını cıkartmak için motoru ikiye ayıracaklar içinden çıkan baskı balata ile yeni baskı balata aynı olsun (orjinali olsun)
    diger sitedede yazmışsınız 350 tl ilginç bir rakkam.. Düşük yani..

    Başka kronik sorunu yok. başka bir araç alsa idin triger kayışı degiştirecektin bu araçlarda triger yok zincir var. Araç hurdaya çıkana kadar kulanıla bilir zincir..
    Hoşcakalın..




  • bende 2010model duz vites jazz var sehir ici cok sıkısik olmayan trafikte sakin kullanimda 100tl benzin ile 300km yol.yapiyor 33krs yakiyor. acaba lpg taktirsammi diyorum. gunde ortalama 20km yapiyorm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.