Şimdi Ara

1.2 PureTech 130 hp muhteşemdi ama yakıt tüketimi nasıl

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
37.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Peugeot 308 1.2 PureTech 130 hp test sürüşü yaptım. Performansı gerçekten etkileyici. Ancak tuketimi oldukça az dediler. Tabi sabit 50-60 la araç sürersek tuketim düşük olabilir ama gerçek dünyada kullananlar var mı? Tüketimi nasıldır acaba? Dizel kadar tüketsin inanınki dizel araç satışlarını durduracak tarzda bir motor var. Ama Dizel kadar az tüketeceğini sanmıyorum. 180le bile gitsek dizel araç 1 litre fazla tuketiyor ama bu puretech o seviyeleri yakalayabilir mi? Bilemiyorum



  • Mesajinizda ana temayi bir turlu yakalayamasam da suna cevap vermek istiyorum: Dusuk hizlarda kucuk hacim turbo beslemeli araclarin az yakacagi asikar fakat yuksek hizlarda yakitin anasini aglatir, fabrika verisinin uzagindan bile gecemez.

    Surekli sehirici kullaniyorsaniz alinabilir ama uzun yolda gaza biraz fazla dokunursaniz..

    Dizel aktif kullanimda daha az yakar, puretech verimli de olsa dizel kadar ekonomi sunmaz.
  • Mesajinizda ana temayi bir turlu yakalayamasam da suna cevap vermek istiyorum: Dusuk hizlarda kucuk hacim turbo beslemeli araclarin az yakacagi asikar fakat yuksek hizlarda yakitin anasini aglatir, fabrika verisinin uzagindan bile gecemez.

    Surekli sehirici kullaniyorsaniz alinabilir ama uzun yolda gaza biraz fazla dokunursaniz..

    Dizel aktif kullanimda daha az yakar, puretech verimli de olsa dizel kadar ekonomi sunmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum01 -- 30 Aralık 2014; 0:30:33 >
  • Dizel kadar tüketemeyebilir ancak o güce göre gayet yeterli veriler sunulmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Mesajinizda ana temayi bir turlu yakalayamasam da suna cevap vermek istiyorum: Dusuk hizlarda kucuk hacim turbo beslemeli araclarin az yakacagi asikar fakat yuksek hizlarda yakitin anasini aglatir, fabrika verisinin uzagindan bile gecemez.

    Surekli sehirici kullaniyorsaniz alinabilir ama uzun yolda gaza biraz fazla dokunursaniz..

    Dizel aktif kullanimda daha az yakar, puretech verimli de olsa dizel kadar ekonomi sunmaz.
    İzlediğim testlerde ortalama bir tüketici 7-8 arası yakar diyorlardı.

    Tabi size bağlı bir durum çünkü turbo benzinli bir araç.
  • Yüksek basınçlı turbo besleme yeni bir teknoloji değildir, 80 li yıllarda araba cross yarışlarında kullanılırdı ve kullanımda iyi his verir ancak motor bloğu ve elemanlarına aşırı yük bindirdiğinden motor ömrü kısa olur diğer benzinlilere göre. Dizel motorlarda turbo beslemelidir ancak daha dayanımlı üretildiklerinden ömürleri uzun olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0z0z

    Yüksek basınçlı turbo besleme yeni bir teknoloji değildir, 80 li yıllarda araba cross yarışlarında kullanılırdı ve kullanımda iyi his verir ancak motor bloğu ve elemanlarına aşırı yük bindirdiğinden motor ömrü kısa olur diğer benzinlilere göre. Dizel motorlarda turbo beslemelidir ancak daha dayanımlı üretildiklerinden ömürleri uzun olur.
    sahipleriyle gorustum tuketimi çok kotu yuksek hızlarda ve sert kullanmlarda. LPG takılırsa belki alınabilir...
  • udmexpert U kullanıcısına yanıt
    Reklamlarda bir depoyla 1700 km yol yapıyor vs. diye dolaşıyorlardı ortalıkta?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cesc_

    Reklamlarda bir depoyla 1700 km yol yapıyor vs. diye dolaşıyorlardı ortalıkta?

    Yokuş asagi saldilar sanirim
  • udmexpert U kullanıcısına yanıt
    Edineden Ardahana yakıt testi yaptılar 3,2 LT/100 km yi yakaladılar tek depoyla 1700 küsürlü bi km yaptılar.
  • Karma 5.6 lt yaktik 2 gunde EAT6 sanzimanli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Edineden Ardahana yakıt testi yaptılar 3,2 LT/100 km yi yakaladılar tek depoyla 1700 küsürlü bi km yaptılar.

    Ayni sartlarslda dizel arabada ayni tüketir. 60 la sabit gidiyosun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Edineden Ardahana yakıt testi yaptılar 3,2 LT/100 km yi yakaladılar tek depoyla 1700 küsürlü bi km yaptılar.

    Ayni sartlarslda dizel arabada ayni tüketir. 60 la sabit gidiyosun

    Alıntıları Göster
    fiyatna göre iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    sahipleriyle gorustum tuketimi çok kotu yuksek hızlarda ve sert kullanmlarda. LPG takılırsa belki alınabilir...

    Yuksek hiz ve sert kullanim turbo benzinlilerin bas dusmani zaten.Ne kadar basarsan o kadar yakar.Sakin kullanirsaniz gayet iyi veriler var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HyperXCrossfire

    quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    sahipleriyle gorustum tuketimi çok kotu yuksek hızlarda ve sert kullanmlarda. LPG takılırsa belki alınabilir...

    Yuksek hiz ve sert kullanim turbo benzinlilerin bas dusmani zaten.Ne kadar basarsan o kadar yakar.Sakin kullanirsaniz gayet iyi veriler var.

    İste ondan bahsediyoruz zaten yuksek hizda yada sert kulkanumda benzinliden farki kalmiyo sadece sabit kamyon gibi surersen az yakiyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Edineden Ardahana yakıt testi yaptılar 3,2 LT/100 km yi yakaladılar tek depoyla 1700 küsürlü bi km yaptılar.

    Gerçek kullanım da olmayacak bir test verisi.

    Kim! Kaç kere! 1.700km araç/sürüş kasıp kullanım yapacak?
  • Panthér kullanıcısına yanıt
    En azından reklam vs gibi işlerle uğraşıyorlar. Kaç yıldır reklamını, tanıtımını görmediğim markalar var. Ayrıca sabit kur gibi duran yakıt fiyatları için bizde ayağımızı sabit tutmamız gerekiyor. Ben 3.3lt/100km yapmıştım 1.4 HDI 68bg eski motorla. E-hdi ile 3lt altına inenler vardı. Benzer bir teknoloji ile kasılarak 4lt civarı şehirler arası yakılabilir. Bana verseler 3.5 yaparım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: brkprlk35

    En azından reklam vs gibi işlerle uğraşıyorlar. Kaç yıldır reklamını, tanıtımını görmediğim markalar var. Ayrıca sabit kur gibi duran yakıt fiyatları için bizde ayağımızı sabit tutmamız gerekiyor. Ben 3.3lt/100km yapmıştım 1.4 HDI 68bg eski motorla. E-hdi ile 3lt altına inenler vardı. Benzer bir teknoloji ile kasılarak 4lt civarı şehirler arası yakılabilir. Bana verseler 3.5 yaparım

    Bana da verseler bende kasar yaparım.

    Ama bir süreliğine yapmak değil, sürekliliği sağlamak önemli.

    Zamanında Corsa ECO içinde test yapıp, 1 depo ile 1.400km kat etmişlerdi. Ama araç reel'de Antalya_İstanbul arası 750-800km ancak yapıyor...




  • Panthér kullanıcısına yanıt
    Sürüş tarzınız baya önemli. Şahsen 68bg'lik araba ile 4800 devir çevirsem ne olacak sanki diyerekten sadece yakıtı kastığımdan pek sorun olmuyor. Tabi 120 üstü ile gitmeye alışanlar için kısa oranlı 6 vites 100bg üstü veya uzun oranlı 5 vites gene 100bg üstü şart.
  • Ne kadar sakin kullanayım dersende olmuyor,yolda tek gidıyor olsan olur ama bir Sürü çeşit araçla birlikte gıdıyorsun.hızlı gıden var yavaş gıden var tehlıkeli Süren var üstüne gelen var bayan Sürücüler var varda var yanı.bunlardan korunmak için mecburen ya frene basıyor yada gaza dokunuyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 10-EMRE

    Ne kadar sakin kullanayım dersende olmuyor,yolda tek gidıyor olsan olur ama bir Sürü çeşit araçla birlikte gıdıyorsun.hızlı gıden var yavaş gıden var tehlıkeli Süren var üstüne gelen var bayan Sürücüler var varda var yanı.bunlardan korunmak için mecburen ya frene basıyor yada gaza dokunuyorsun.
    agresif kullanımda her motor çok yakar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.