Şimdi Ara

Honda Jazz Paketleri ve İkinci El Tavsiye İsteği

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
2
Favori
40.714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Bizim valideye 30000 TL'ye (bir miktar daha denk getirebiliriz) araç bakarken Honda Jazz dikkatimi çekti, hem ferah, hem şık. İlgilendiğim modeller 2009, 2010 ve 2011 yılına ait 1.4 tam otomatik ikinci el araçlar (gerçi keşke 2012 alsam). ESP, ASR/TCS, dijital klima, elekrikli camlar, fonksiyonel direksiyon, hız sabitleyici gibi özelliklerin olmasını da istiyorum. Ancak bazı noktalarda yardımınıza ihtiyacım var:

    1. Honda Jazz paketlerinin içeriği ve sıralaması nasıldır? ES, LS, Fun, Joy, Elite, Sport vb paketlerinin en düşükten en doluya sıralaması nedir? Hangilerini tavsiye edersiniz?
    2. Bahsettiğim 2009, 2010, 2011 ve 2012 yılına ait modellerde otomatik vites teknolojisi hep aynı mıdır yoksa belirli bir yılda kullanılan teknoloji değişmiş midir? Ben tam otomatik arıyorum ve sanırım i-Shift yarı otomatik, hakkında da karışık yorumlar var. Lafın gelişi "2010'dan sonra tüm Jazz'lar tam otomatik oldu" diye birşey var mı?
    3. Panaromik tavan olan modeller çok hoşuma gitti, bu tavanların artısı eksisi nedir?
    4. Bu yıl aralıklarında ikinci el fiyatı olarak temel alacak bir bilgi birikimim yok. Şu yıl şu paketli araba şu kadar olabilir gibi ya da daha genel bir aralık verebilirseniz sevinirim. Sahibinden.com'dan ya da başka yerden ilan linki de atabilirsiniz. (Orn. tıklayınız : 32000 TL ama 80bin km'de)

    İlginiz için teşekkür ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmedean -- 12 Mart 2014; 2:48:11 >







  • 2009 onceski eski kasadir ve elite sport es ls cart curt eski donanimlardir.suan yeni kaslarda joy ve fun vardir biri yarim dolunbiri full olan yani fun cam tavanli bende fun var neyse aslinda otomatiginin hepsi yari otomatik diye gecer fakat en tutulani sorunsuz olan cvt olandir cvt de 2002_2008 arasidir 2009-2011 arasi i shift tir sorunludur tutulmaz bunun icin honda 2012 de cvt ye geri donmustur yani senin alman gereken son kasadir makyajli olan 2012 :-) cam tavanda hicbir sorun bulamazsin binen arabana bidaha binmek ister gorunce anlarsin

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mehmedean M kullanıcısına yanıt
    Keşke ayrı bir başlık açmak yerine, foruma kısaca bir göz atsaydınız sorularınızın cevaplarını bulabilirdiniz... Yine de kısaca cevaplayalım sorularınızı.

    1. Honda Jazz'ların şu ana kadar üretilen model bilgileri şu şekilde:

    a. 2004 ve öncesi : LS (baz) - ES (full) => 1.nesil
    b. 2005-2008 arası : Sport (baz) - Elite (full) => 1.nesil (makyajlı)
    c. 2009-2013 arası : Joy (baz) - Fun (full) => 2.nesil
    ç. 2014-... : Kasa değişti ama henüz satışları başlamadı

    Tavsiyem 2005-2008 arası Elite donanımlı olanlar ile 2012-2013 arası Fun donanımlı olanlar.

    2. Jazz'lar 2009'a kadar (2008 dahil) CVT (Constantly Variable Transmission) olarak adlandırılan ve vites geçişlerinin hissedilmediği büyük konfor sunan şanzımanla üretildi. 2009'daki yeni kasa ile birlikte I-Shift olarak adlandırılan yarı-otomatik şanzıman sistemine geçildi. CVT kullananlar için bu şanzımanın daha konforsuz olduğu söylenebilir. CVT'ye göre daha az beğenilmesi nedeniyle olsa gerek, 2012 yılında Jazz tekrar CVT'ye dönüş yaptı. Bu nedenle 2009-2010-2011 model otomatik Jazz'lar daha az tavsiye edilmektedir.

    3. Panaromik tavan 2009 yılındaki kasa değişikliği ile Jazz'da kullanılmaya başlandı ve Fun donanım seçeneğinde standart olarak bulunmakta. Artıları elbette çok fazladır ama açılır özelliği olmaması nedeniyle ben 2008 ve öncesindeki sunroof'lu olan eski kasaları hafif açıldığında hem ses yapmıyor oluşu hem de içeriye taze hava akışı sağlaması nedeniyle daha çok seviyorum.

    4. Piyasasına malum siteden bakabilirsiniz ama 2005-2008 arası Elite donanımlı CVT şanzımanlı modellerin 24-29 bin TL aralığında, 2012 ve sonrasındaki yine CVT şanzımanlı ve Fun donanımlı modellerin ise 42 bin ve üstü bir piyasası olduğu söylenebilir.

    Saygılarımla.




  • Mesajlariniz icin cok tesekkur ederim, birkac gunde gozum kapanana kadar okuyup yarim yamalak ogrenebileceklerimi (ki ondan da emin degilim) kesin sekilde belirtmissiniz. CVT olsun istedigimden galiba 2005-2008 arasi sunroof'lu araca bakacagim. Panaromik tavanin acilmamasi da kotu tabi, bir de bu panaromik tavanda perde gibi birsey var mi yoksa hep oyle kelek gibi meydanda miyiz? :)
  • mehmedean M kullanıcısına yanıt
    Cam tavan olan modellerde elbetteki araç içinden kumanda edilebilen perde sistemi var. Yoksa çok soğuk havalarda başınızın üzerindeki buz gibi camın soğuğuyla baş etmek zorunda kalırdınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2009 trafige cikisli 2010 model i-shift sanzimanli aracimi 2 yildan beri kullaniyorum. Sorunlu denilen sanzimanin herhangi bir sikintisini yasamadim. Vites degisimlerinde pedali hafifce birakinca hicbir sorunu yok. Arac zaten otomatik degil otomatiklestirilmis manuel sanziman diye satildi. Cok iyi yakit tuketim degerleri ve manuel kullanimda guzel performans sunan bir sanzimandir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar,


    2016 model honda jazz aracımın 60.000km bakımı geldi, bakımda neler yapıyorlar ve etkili servisteki bakım maliyeti yaklaşık olarak ne kadar tutuyor ?


    Arka sileceği de eskimeye başladı, önereceğiniz marka model var mıdır?


    Teşekkürler,

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.