Şimdi Ara

Honda'da otomatik vites cesitleri

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
11.245
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar, Honda bildigim kadarıyla 3 çeşit otomatik vites kullanıyor. Klasik otomatik, CVT ve i-shift, bunlardan ozellike CVT'yi merak ediyorum, bildigim kadarıyla scooter'lardaki otomatik vites mantığında çalışıyor.
    Klasik otomatige göre bu vitesin artısı veya eksisi nedir, hangisi daha iyidir ve yakıt ekonomisinde hangisi on plandadir?



  • bende jazz cvt var elite 7 ileri vites cok rahat kullanımı tam olarak bilgi bilmiyorum ama rahat ve ekonomik yokusta geri de kacırmıyor.
  • Zannedersem bir onceki City'nin vitesi de cvt idi, ben de kullandim cityden ve gercekten guzeldi, acaba yeni 5 ileri otm vitese gore cvt nasildir? Honda neden bu vitesten vazgecti?
  • hrv kullanıyorum şanzuman cvt. akülü araba gibi diyebilirim hep ileri gider yığılmaz vites geçtiğini anlamazsın bile çok keyiflidir
  • Selamlar,
    Konu çok iyi olmuş. Elinize sağlık. Umarım çok yorum gelir.
    Ben de 2011 Jazz'lardaki otomatik şanzımanı merak ediyorum.
    Özellikle vites geçişlerinde ve yokuşta nasıl?
    Yaris triptironik kullanıyorum. Memnunum ama yokuş ve vites geçişi çok iyi değil.
    Yorumlarınızı hasretle bekliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yemrekacira -- 29 Ocak 2011; 14:10:24 >
  • Arkadaşlar merhaba,

    Honda da tam otomatik tork konvertörlü, CVT, ve yarı otomatik i-shift olmak üzere 3 farklı şanzuman tipi kullanıldı ülkemizde satılan araçlarda

    Tam otomatik şanzumanlar gerçekten sorunsuzdur.

    Honda ise bu konuda takdire şayan bir firmadır.

    Neredeyse motor ömrü kadar uzun şanzuman ömrü vardır. Belli kilometrelerde şanzuman yağını değiştirmek yeterli olacaktır.

    Ama tam otomatiklerin de bir miktar performanstan yediği kabul edilir.

    Düz vitesten de 1-2 lt kadar fazla yaktığı.

    Daha sonra çıkan CVT ve i-shift ler tam otomatik şanzumanın yerini sorunsuzluk anlamında tutmakta zorlanırlar.

    CVT şanzumanlarda dişliler yerine kasnak düzeneği vardır.

    Bu sebeple motor devir göstergesinin yerinden hiç oynamadan vites değişimi olabileceğini görebilirsiniz. Eşime bu araçtan aldım ve de aralarda kullanıyorum. Vites geçişleri neredeyse hiç belli olmuyor.

    Ancak Hondacı Kadir Usta bu şanzumanlara müdahale edilemediğinden bahseder hep. Tam otomatikleri açar, söker, onarır, yeniler, tekrar takarken bunlarda o işler olmazmış.

    Ancak kendi Abimin 2005 Jazzı da CVT ve de km si 100.000 oldu geçenlerde.

    Sıfır sorun :)

    CVT şanzumanlar da düz viteslere göre biraz daha fazla yakarlar ama sağladıkları konfor aradaki maksimum 1 lt ye kat be kat değer.

    Gelelim i-shift lere.

    Bunlar diğer markalarda kullanılan easytronic, multimode, dualogic, auto6R vb. şanzumanlarla benzer yapıdadır. Sistem sizin yerinize debriyaja basar ve de vites geçişleri, özellikle de ilk 2 viteste ciddi olarak hissedilir.

    İlk versiyonlarında ciddi problemler yaşanmıştır ama firmalar yazılım güncellemeleri ya da daha da ciddi olarak neredeyse tamamen yeni bir versiyon geliştirmeye kadar giden çözümlerle durumu kurtarmaya çalışmışlardır.

    i-shift te de böyle bir yazılım güncellemesi oldu ve de 2006 sonundan itibaren satılan 1.8 HB civiclere servislerde bu güncelleme uygulandı.

    Jazz daki i-shift güncellenmiş versiyon ve de yukarıda yazdığım diğer yarı otomatiklerden bence dualogic le birlikte en başarılı olanı.

    i-shiftlerin en büyük artısı düz viteslerden bile daha az yakıt tüketimine imkan tanıması. Her koşulda daha az yakar demek iddialı olsa da çoğu zaman erken vites değiştirerek 100 km de yarım litre kadar daha az yakıt tüketebilir.

    i-shiftler düz vites mantığı ve teknolojisiyle üretildiklerinden belli kilometrelerde baskı balata değişimine ihtiyaç duyarlar.


    Eklemem gereken bir nokta da yarı otomatiklerde yokuş kalkış desteği olmayan modellerden uzak durmakta fayda var. (mesela multimode ) Jazz i-shiftlerde 3 sn liğine devrede olan yokuş kalkış desteği çok ama çok yararlı bir özellik.

    Bir de eklemem gereken yeni nesil çift kavramalı şanzumanlar var. Bunlar DSG, EDC, Powershift gibi farklı isimlerle karşımızdadırlar. DSG bu işin öncüsüdür ama maalesef bebeklik sorunları da DSG nin başına patlamıştır.

    Japonlar bu konuya mesafeli yaklaşmışlar ve de nihayet 2 yıl önce motosikletlerinde kullanmak üzere çift kavramalı DCT şanzumanı tanıtıp yeni nesil VFR motosikletlerde kullanıma sunmuşlardır.

    Ben de bu şanzumanın konacağı bir Honda aracın ülkemizde satılacağı günü sabırsızlıkla bekliyorum

    Sevgiler, saygılar.


    Haluk




  • yorum gerçekten aydınlatıcı sağolun...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Vites ne kadar düşerse daha güçlü çeker. Honda 2004 Civic'im var 4 ileri 1 geri. Gerçekten düz vitese göre inanılmaz kaçışları var. Trafikte çoğu kişiyle top gibi oynuyorum. (bknz: Bmw, Audi, Porsche Jipler, WW, Volvo)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: savelor

    yorum gerçekten aydınlatıcı sağolun...



    Rica ederim arkadaşım.

    Bildiklerimizi paylaşıyoruz işte.


    Haluk
  • Arkadaslar bilgilendirmelerden dolayi tesekkur ederim. Insaallah ilgili herkese faydali olur, sahsen bana faydali oldu, Honda Civic Hybrid almayi dusunuyorum ve bu araclarin sanzimani CVT oldugu icin bilgilenmek istemistim, tekrar tesekkurler.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.