Şimdi Ara

Jaguar, Haziran ayında içten yanmalı araç üretimini sonlandırıyor: Sadece elektrikli modeller üretecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
1
Favori
1.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Jaguar, Haziran ayında içten yanmalı araç üretimini sonlandırıyor: Sadece elektrikli modeller üretecek
    Gelecek yıl sadece elektrikli otomobil markası olmaya hazırlanan İngiliz otomobil üreticisi Jaguar, içten yanmalı motorlu araçlarının üretimini Haziran ayına kadar sonlandıracağını resmi olarak açıkladı. Jaguar artık, pahalı ve güçlü elektrikli otomobiller üreteceği yeni bir döneme geçiş yapacak.



    Elektrikli I-Pace'in üretimi de sonlandırılacak



    Jaguari içten yanmalı araçların dışında şuanki sorunlu elektrikli I-Pace modelinin üretim hattını da sonlandıracak. Yeni bir başlangıç ​​arayan şirketin şu anda ABD'de beş otomobili satışta: XF sedan, E-Pace ve F-Pace crossoverlar, F-Type roadster ve coupe modelleri ile elektrikli I-Pace. Araçların üretimi Haziran ayında sona erecek, I-Pace'in üretimi ise muhtemelen gelecek yıla kadar devam edecek.



    I-Pace geçmişte bitmek bilmeyen sorunlarla karşı karşıya kalmıştı ve şirket geçen yıl batarya yangını riski nedeniyle aracı geri çağırmıştı. ABD'de 74 bin dolardan başlayan yüksek fiyat etiketine sahip olan araç, yaklaşık 460 km menziliyle rakiplerinin gerisinde kalıyor.



    Jaguar, 2025 yılında yeni nesil yüksek performanslı elektrikli otomobillerini piyasaya sürmeyi planlıyor ve Kuzey Amerika Jaguar Land Rover (JLR) CEO'su Joe Eberhardt, şirketin mevcut serilerin üretimini sonlandırırken EV geçişini stratejik olarak planladığını söyledi.



    Eberhardt, konuyla ilgili, "Ürünlerimizin çoğunun üretimi Haziran ayında durduruluyor ancak çok daha uzun bir süre satışta kalacaklar. Yeni arabalar gelene kadar sürekli araç tedariğine sahip olmamızı sağlayacak bir üretim programımız olacak. Yeni ürünün piyasaya sürülmesine kadar bizi götürecek miktarda hacme sahip olmak ve temiz bir devir yapabilmek için zamanlama yapıyoruz." açıklamalarında bulundu.



    Ayrıca Bkz.Otomotiv ihracatı ilk iki ayda yaklaşık 6 milyar dolar oldu



    Jaguar, tamamen elektrikli ürün gamına geçerken geçmişe kıyasla daha az araç satacağını kabul ediyor. Şrket, 2017 yılında dünya çapında yaklaşık 180.000 otomobil sattı ancak ilk üç yeni nesil elektrikli otomobil piyasaya çıktığında bu rakam 50.000 civarında olabilir.



    Bu üç model, yeni Jaguar Elektrik Mimarisini (JEA) temel alacak ve ilk model bu yıl tanıtılıp 2025'te piyasaya çıkacak olan dört kapılı bir GT olacak. Bu yeni model, 575 beygirin üzerinde güç ile şimdiye kadarki en güçlü Jaguar olacak. Aynı zamanda 700 km'ye kadar menzil sunacak. İkinci JEA tabanlı otomobil 2025'in sonlarında, üçüncüsü ise 2026'da piyasada olacak.



     




    Kaynak:https://electrek.co/2024/03/05/jaguar-kills-off-its-entire-range-for-new-era-of-extremely-expensive-evs/







  • Markalar elektrikli ye geçişi askıya aldı , bunlar devam ediyor

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Büyük kumar değil mi ya?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jaguar oldu kedi. Son haberlerden sonra ceosu meosu içe tıkmıştır…

  • DaggeredByRuhtan kullanıcısına yanıt

    Devam etmeyenler batar gider bu kadar basit Çin pazarı tamamen elektrikli olacak kendi ülkeleri tamamen elektrikli yolunda sentetik yakıta tamam dediler ama şuanda galonu 45 dolar kim alabilir? Lüks araba kullananlar hariç kimse alamaz o yakıtı. Elektrikli arabayı ucuza üretemiyorlar kâr edemiyorlar batarya kimyası nasıl geliştirilir bilmiyorlar. Daha geçenlerde Renault CEO'su geçen tüm Avrupalı üreticiler birleşip Airbus gibi olmalıyız dedi ki bencede tek kurtuluşu onlar bir de ABD de silikon vadisinde ofisler açıp yazılımcıları ikna etmeleri lazım başka yolu yok. Çin'liler Tesla gibi tek parça şasi ve aynı şasiden bir sürü model üreterek hem uyguna hem de yazılım olarak Avrupa'lı üreticilerden daha iyi iş çıkartıyorlar şuanda Almanların daha lüks olması dışında başka bir kozu yok şuanda diğer Avrupalı üreticilere geçmiş olsun zaten...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikliarabasever -- 6 Mart 2024; 20:4:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mylevi M kullanıcısına yanıt

    Ne alaka Porsche de 911 hariç tüm modellerini elektrikliye çeviriyor 2028 e kadar Macan EV ilk örneği sırada 718 sonra cayanne var... Benzinli motoru spor arabalarda korumaya okey ama %90 şehir içinde kullanılacak arabalar elektrikli olmalı artık batarya maliyetlerinde bu sene sonuna kadar yarı yarıya düşmüş olacak hem.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DaggeredByRuhtan kullanıcısına yanıt

    İmbikten geçmiş süzülmüş bir palavra nasıl olur bkz en üstteki yorum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 6 Mart 2024; 20:10:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt

    abi tedavi olun yol yakınken.

  • büyük kumar ama buna ihtiyaçları var, premium rekabette rakipleri milyonlarda uçarken 180-200 bin araba satmak sürdürülebilir bir iş değil. ya batacağız ya çıkacağız diye son bir kez zar atıyorlar, tutup tutmayacağını göreceğiz.

  • Büyük ihtimalle ya çok ciddi zarar ederek batacak ya da kararından geri dönüş yapacak. Dünyada hiçbir firma bu fiyatlar ve satış adetleri ile elektrikli araç sektöründe Çin ile rekabet edemez. 75 bin dolar fiyat, 200 bin adet bile satmayan yıllık satışlar ile bu mümkün değil. Çin'in en küçük köyünde bile yılda daha fazla araç satıyor adamlar hem de 25-35 bin dolara çok daha donanımlı.


    Butik üretici olup belli kesime oynamayı düşünüyorlar tahminim ama bunu tek düşünen de Jaguar değil. Bu stratejinin tutacağını düşünmüyorum.

  • Adamlar zaten satış 50 bine düşebilir, bunu göze aldık buna göre planlama yapılıyor demiş. 200 bini unuttuk biz diyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Elektrikli araçları eğer lüks ve yüksek menzilli üretirlerse jaguarin önü açık

    Şuanda zaten doğru düzgün kâr etmiyor firma


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Haber hatalı yazılmış. Hazirandan itibaren sedan modeller ve F-type üretimi sonlanacak. SUV üretmeye devam edecekler. I-Pace dışında elektrikli modelleri zaten yok. Hazirandan sonra hiçbir şey üretmeyecekler demek oluyorJaguar, Haziran ayında içten yanmalı araç üretimini sonlandırıyor: Sadece elektrikli modeller üretecek 

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Lüks pahalı elektrikli araçların satış hacmi ve kar potansiyeli az. Tüketici ucuz elektrikli araç istiyor. Firmalar bunun için yırtınıyor şuanda. Yoksa elektrikli araç rüyası bitecek.

  • haberelectro kullanıcısına yanıt

    600 km menzilli Mercedes BMW nasıl satıyor o zaman ? Bence D E segment lerde gayet de iş yapar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Satamıyorlar fiyat indirdiler bir sürü olmuyor. Kimse pahalı elektrikli araç istemiyor. Öyle olsa model S satardı ama satış rakamlarında görüyoruz.

  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Hocam sende enteresan bir elektrikli polyannacılığı var =) satışları kötü hem Bmw hem Mercedes elektriklilerin sadece Tr'de güzel satıyorlar oda acayip vergi sistemimiz ön verdiği için.


    yoksa manyak mı millet aynı paraya E63 Amg varken gidip Eqe 350 alsın. ucuza nasıl yaparız ve nasıl kar ederiz çıkmaz burası şuan.


    yani tamam gelecek elektrikli olacak da, durum kötü şuan için, herkes bir çıkış yolu arıyor teşvikler azalıp da satışlar düşünce.. Mercedes çok özendi bu işe ama her tarafı zarar bunu farkettiler. Çinlilerden başka bu işten memnun olan yok

  • O işler öyle yürümüyor işte E63 AMG dediğin arabayı almakla bitmiyor çünkü onun bir de yürütme maliyeti var

    Elektrikli araçlarla ilgili en büyük sorun menzil,o da şu an Çinli orta segment araçlarda bile 900 km lere geldi

    Otoyolda 500 km demek bu

    Menzil olayı Avrupalı şirketler için de hallolunca kimse artık akaryakıt vs ile ilgilenmeyecek

    Jaguarin attığı adım doğru, düşün şimdi piyasaya 800 900km menzilli elektrikli araba sürdüklerini,kim almaz?

    @haberelectro




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 7 Mart 2024; 14:55:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mylevi M kullanıcısına yanıt

    Hocam neden? Maliyetler düşüyor kim bu saatten sonra benzinli geliştirir? Geliştirende gözümde Nokia gibidir Spor arabalara benzinli hybrid sistemler tamam iyi ben de seviyorum V8 motor sesini v12 motor sesini özellikle atmosferikse ama şehir içinde kullandığımız arabaların çoğu 1.6 motorlu araçlar bunlar elektrikli olsada olur? Hem servis maliyeti az hem yakıt maliyeti.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Mercedes benzinliden dönme araçlar sattığı sürece ağlamaya çok devam eder ne tasarım olarak bir şeye benziyorlar ne üretimleri ucuz. Tesla Model Y geçen sene en çok satan otomobili istenirse yapılabiliyor yani. VW orda ID 3 ten bir tane üretirken aynı sürede Tesla 3 tane Model Y çıkarıyor fabrikadan...BMW Neue Klasse ile akıllandı gibi tamamen elektrikli Structural Battery paketi ile güzel bir altyapı tasarladı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikliarabasever -- 7 Mart 2024; 15:16:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.