Şimdi Ara

Jaguar, Haziran ayında içten yanmalı araç üretimini sonlandırıyor: Sadece elektrikli modeller üretecek (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
1
Favori
1.206
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şarzzlı araba almam , oyuncakmı bu

    Araba dediğin en az v6 olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Aşırı pahalı olduğunu düşünen, evden şarja erişimi olmayan almaz tabi hocam, kim almayacak daha anlamadım ki =)


    Menzil falan hikaye yahu.. arabalar aşırı pahalı bak sana ne yazdım, yürütme maliyetine getirdin olayı, Amgyi alan her şekil yürütür de


    E63 Amg ile Eqe 350 aynı fiyat diyorum yurtdışında? senin bu durumu aklın kesiyor mu? ki Amg'lerin ikinci eli altın gibi iken, gittikçe her modeli bir klasik olurken, elektriklilerin yerlerde geziyor piyasası.. daha bir de bu piller eskimemişken??


    hayır elektrikli geleceği savunabilirsiniz. elektrikli araç kullanabilir fanı olabilirsiniz bu noktada problem yok da, gözünüzün önündeki korkunç fiyat ve fiyat-fayda makasını görmemek için üç maymunu oynayınca ne oluyor onu anlamıyorum. bende biliyorum geleceğin elektrikli olacağını, kendim de istiyorum bir elektrikli otomobil şehir içi için.. ama neyin ne olduğu da şuanda ortada.


    yahu.. Corsa 1.2 20bin euro.. Corsa E (elektrik) 35bin euro. bizim birime çevirmeden anlamıyorsunuz,


    Corsa 1.2 1.2 milyon tl, Corsa E 2 milyon tl !


    Astra 1.5 milyon tl Astra E 2.5 milyon tl !


    Ve bu bütün teşviklerle böyle, bunlar almanya fiyatı. Norveç hariç tüm ülkelerde böyle ve norveçte de bitiyor teşvikler..


    azıcık bir nefeslenip duruma baksanız anlayacaksınız nasıl bir sıkıntı olduğunu zaten. Türkiye pazarındaki absürd durum, elektrikli otomobilin Ötv destekli avantajı bütün algılarınızı bozuyor.





  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt

    Eqe, Eqs ve Eqe Suv bunlar sıfırdan elektrikli araçlar.. ve amaç elektrikli otomobilse bunlar en başarılı örnekler. tek sorun: para kazandırmıyorlar..


    Asıl Bmw'ler çevirme içten yanmadan, otomobilleri genel olarak iyi, elektrikli araç olarak vasat ve hepsi korkunç pahalı.. neue klasse ile göreceğiz bakalım dediğiniz gibi..


    Tesla'nın muazzam bir önden çıkış ve teknoloji-entegrasyon üretim avantajı var.. tamamen klasman dışı, onlar çok başarılılar ben klasik üreticilerin şuanki durumunu konuşuyorum.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    AMG nin klasik olması normal çünkü özel bir müşteri kitlesine hitap ediyor eqe öyle değil ki

    Evden şarja erişmeye gerek yok ki,ileride benzin istasyonu gibi her yere hızlı şarj istasyonu konulacak

    Pillerin eskimesi de hikaye, bugün batarya ömrü 10 yıl arkadaşım 500 bine gelmiş halen yüzde 80 gösteriyor

    https://twitter.com/DoluBatarya/status/1713837120362565767?t=AtbXR6eFlqAEI_cy7m6gqg&s=19

    Al sana ucuz otomobil,demek ki isteyince yapılıyor değil mi?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Çinlilerin durumunu ayırdım zaten 2 önceki mesajda, onlar memnun bu işten dedim atlıyor musun, okumuyor musun tam hocam ne diyeyim şimdi. bana çinli araç örnek veriyorsun resmen. sırf dünyaya açılsınlar diye aldıkları devlet sübvansiyonlarının haddi hesabı yok.. 5 kuruş maliyetle araba üretiyorlar çinli araba atıyorsun bana?


    O kadar şey yazdık, örnek verdik, durumu anlattık yazdıklarıma tek bir karşılık yok. hay AMG diyen kafamı seveyim tamam hocam AMG değil E500 olsun 550 olsun ne bilim 600 olsun oldu mu şimdi =) gercekten boşa yazıyorumuşum.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Tamam işte o teknoloji sadece Çin'de kalmayacak,5 kuruş maliyet dediğin şey de aslında hammadde bolluğu.yakinda Çinli üreticiler Avrupa'da takir takir fabrika kuracak, birçok firmaya ortak olacak

    O 900km lik bataryayı vw de Mercedes de kullanacak

    Şu anda bir geçiş dönemindeyiz sadece

    O zaman e55 AMG yle müzeye falan gider arada geçit töreni yaparsın:)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 7 Mart 2024; 22:3:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Yüksek menzilin sonu belli hadi en fazla 1000 km olsun bunu zaten Çinliler çok daha ucuza üretebiliyor şu anda bile. Lüks ise artık ulaşılamaz birşey değil, deri koltuktan, havalı süspansiyona, buzdolabından, masajlı koltuğa artık her firma koyabilir araçlarına ki yine Çinliler bunları çok daha ucuza şu anda bile koydukları satışta olan araçlar var. Hadi diyelim kalite, güvenirlilik olsun zaten şu anda bile birçok firma 10 yıl/160 bin km 'ye yakın garantiler sunuyor.


    Zaten bunların hepsini Çinliler şu anda bile maksimum 30-35 bin Euro'ya yapabiliyor. Elektrikli araçların 10 yıl yani garanti bittikten sonra da inanılmaz değer kaybına uğradığını göz önüne alırsak bir avuç meraklı haricinde kim niye 70 bin hatta 50 bin Euro versin de bu aracı alsın.


    Geriye tek bir güvenceleri kalıyor ülkelerinin Çin'den gelen ürünlere bizdeki ÖTV benzeri vergiler koyacağını varsaymak. Bu olabilir tabi fakat bunun olması demek dünyanın bambaşka bir yere evrilmesi demektir. Kısacası 100 yıl dünya geriye gider.


    Kısacası şu anda hiçbir Avrupalı firma Çin ile nasıl başa çıkabilir bilmiyor. Deniyorlar birşeyler fakat ne Tesla gibi ne de BYD gibi bir marka veya ürün çıkartamadılar. Amerika sorun değil Trump iktidara gelirse ki gelme durumu yüksek, vergileri arttırır bakar çaresine. Amerikan pazarı kendi kendine çok rahat yeter.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 8 Mart 2024; 0:35:5 >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Zaten bunların hepsini Çinliler şu anda bile maksimum 30-35 bin Euro'ya yapabiliyor. Elektrikli araçların 10 yıl yani garanti bittikten sonra da inanılmaz değer kaybına uğradığını göz önüne alırsak bir avuç meraklı haricinde kim niye 70 bin hatta 50 bin Euro versin de bu aracı alsın.


    Bahsettiğin değer kaybına konvansiyonel araçlar da uğruyor arkadaşım.10 yaşındaki arabayı gelişmiş ülkelerde hamburger parasına satıyorlar

    Avrupalılar boş durmuyor şuanda stellantis 700km yi gördü örneğin ve e-3008 gibi orta segment herkesin ulaşabileceği araçlarda,1000km Ler de görülecek ki bu zaten uzun süre aracın şarj istememesi, şehir içinde en az 1 ay istasyona uğramamak demek.

    Yukarıda da yazdım bu iş cinle sınırlı kalmayacak herkes yüksek menzilli batarya üretecek, üretemeyen silinir gider bu kadar basit

    Dünya petrol lobisinin iki dudağı arasında sıkışmak istemiyor artık elektrikli araçları popüler yapan da bu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 8 Mart 2024; 8:17:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mercedes benzin kâr etme sorunu kimsenin problemi değil onların problemi Tesla dikey entegre ve tek parça şasi ile Volkswagen BMW ya da diğer üreticilerin bir araba çıkardığı sürede 3 tane araba üretiyor bunu beceremeyip elektrikli arabalardan kar edemiyoruz demek benim gözümde saçmalıktır kâr birileri varken sen kâr edemiyorsan o senin sorunundur bakalım BMW yeni şasiyle %30 daha ucuz üreteceğini söyledi eğer dedikleri gibi ucuza üretebileceklerse kar edecekleri anlamına gelir üretemezlerse batmaya mahkumlar.



    Ek olarak Mercedes'in son çıkardıkları benim gözümde tamamen başarısız örnekler tasarım olarak çok kötüler gerçek bir Mercedes tasarımına sahip değiller bambaşka bir marka üretmiş gibi bu da tabii ana kitle olan Mercedes sahiplerine elektrikliye geçme konusunda çeldiriyor çünkü tasarımı Mercedes değil ayrıca o kadar aerodinamik olmasına rağmen verimlilik olarak da bir Tesla Model 3 veya Model Y verimliliğine sahip değiller Mercedes'in yapması gereken yeni sıfırdan şase tasarlayıp özellikle bu şaside de silindirik bataryaların kullanılması lazım ve klasik Mercedes tasarımlarını dönüp araçlarını tekrardan üretmesi gerekli son açıklamalarda Mercedes'in tasarım patronu eski Mercedes tasarımına döneceğini söylemişti elektrikli konusunda




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elektrikliarabasever -- 8 Mart 2024; 8:49:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt

    Bizim forumun en umrunda olan şey bu abicim

    Almanlar elektrikli araba işinden para kazanmıyorsa proje çöptûr 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    O 900 km Çin mevzuatına göre hesaplanıyor. EQS in orada açıklanan menzili 813 km. Gerçekte kaç km gidiyor EQS? Piyasaya çıktığı sene menzil şampiyonuydu kimin umrunda olduki. Satışları 30 binin altında kaldı. Model S bile 50 bini geçemedi. Şimdi elektrikli araçların varlığının sorgulanmaya başladığı ve firmaların stratejilerini gözden geçirdiği bir döneme girdik. volvo polestar hisselerini elden çıkarmaya girişti vs. Göreceğiz neler olacak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haberelectro -- 8 Mart 2024; 11:21:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elektrikliarabasever E kullanıcısına yanıt

    Benzinden dönme araçlar hangi Mercedesler? EQA, EQB. Gerisi öyle değil. BMW nin bütün modelleri benzinden dönme ama satış rakamları Mercedes ten yüksek. Tesla bu başarısını sürdürecek mi sanıyorsun. 2023 tepe yaptığı yıl oldu. Gerileme trendine girecektir artık.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    Kimse böyle bir şey demedi arkadaş. şu anda sen uydurdun bunu. mevcut durumdaki sıkıntıları, geleneksel üreticilerin karlılık sorunlarını açtık o kadar.


    bu dev klasik üreticiler çinliler gibi, tesla gibi sıfırdan laylaylom elektrikli otomobil yapmıyorlar.. halihazırda kurulmuş mega büyüklükteki içten yanmalı motorlara özgü motor-yan sanayi-lojistik ve uzun dönem anlaşmalar gibi herşeyi iptal ediyorlar. ilçe büyüklüğündeki fabrikalar dönüştürülüyor. müthiş bir içten yanmalı otomobil mimarisi ar-ge'si çöpe atılıyor, yazılım işlerine başlanıyor, yüz yıllık otomobil markaları pil ve yazılım design şirketlerine evriliyor.. milyarlarca euroluk dönüşüm maliyetleri var.


    asıl konu da o ayılıp bayıldığımız süper Çinli otomobillerin çoğu devletin akıttığı sıcak fonlarla yapılıyor.. sen yeterki aracını ihraç et çinde, senin alacağın fonun haddi hesabı yok.. Ab sırf bunun için bir komisyon kurdu, otomobillerin maliyeti ortada, çinin iş gücü ve üretim maliyetleri sır değil, nasıl bu kadar ucuza satış yapılıyor soruşturma açıyorlar,



    yeni şafak
    AB Komisyonu Çin'in elektrikli otomobil sübvansiyonunu soruşturuyor | Otomotiv Haberleri
    https://www.yenisafak.com/ekonomi/ab-komisyonu-cinin-elektrikli-otomobil-subvansiyonunu-sorusturuyor-4565140


    Yoksa Lucid gibi Rivian gibi, Fisker gibi yerlerde sürünüyorsun karlılık olarak.


    zaten çin bu gerçeği asla reddetmiyor.. sadece bu durumun Ab'yi ilgilendirmediğini söylüyorlar. ticari protokol ve prosedürler gereği haksız da değiller.


    Bahsedilen konu bu, elektrikli otomobil çöptür demedik.. iki dakika imanınıza ters birşey duyunca anında partizanlaşıyorsunuz, denilmemiş şeyleri denmiş gibi ima ediyorsunuz yakışmıyor bu.


    senelerce otomotivde çalıştım, birşeyler aktarmaya çalışıyorum şu bilmiş tavırlar yüzünden forumdan yol almak üzereyim.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Üstad şu trolle cevap bile verme boşver. Harcadığın zzamana yazık , biz senin bilge yorumlarını takip ediyoruz.


    Böyle böyle tipler zaten forumdaki bilgili kişileri kaçırdılar. İnsanlar artık yazmıyor bile foruma.


    Engelle geç




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliveli90 -- 8 Mart 2024; 12:0:57 >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt

    EQA,EQB,EQC içten yanmalıdan dönme modeller EQE,EQS ise eski tip şasi ile üretilen modeller artık Çinliler bile Tesla gibi Structural Batarya ve tek parça şasi ile üretiyor arabalarını Tesla başarısını sürdürecek tabikide seneye Model Y Makyajı ve 25bin Euro'luk aracı geliyor. Durumu Almanlardan iyi neyse bir Benz hayranına neden boşuna çenemi yoruyorsam. Benzinli modellere devam edeceğiz demek benim gözümde aptallık kaynaklarını sürekli bölmenin bir anlamı yok hele batarya fiyatları bu kadar hızlı ucuzlarken...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Aslında şuanda klasik otomobil üreticileri Tesla'nın karşılaştığı sorunlarla şimdi boğuşuyorlar tamam fabrikalar var ama komple dönüştürülmesi gerekiyor nerdeyse sıfırdan fabrika yapmak gibi şimdilik BMW nin yaptığı gibi günü kurtarma hareketleri yaptılar ama hem daha pahalı hem menzili düşük arabalar çıkardılar BMW i5 almak yerine yenilenmiş Model 3 almak her türlü daha mantıklı şuanda hem daha verimli hem daha ucuz hem de makyajla beraber kalitesi çok arttı incelemeler Almanlardan farksız diyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt

    Elektrikli arabaların varlığı marlığı sorgulanmıyor kardeşim onu bir aklından çıkar beceremeyenler piyasadan silinecek ya geçen Renault CEO sunun dediği gibi Airbus gibi bir şirkete dönecekler yada Çin'liler teker teker satın alacak o hayranı olduğum Yıldızın en büyük hissedarı bir Çinli bunu unutmayalım Volvo tüm araçlarını elektrikliye çeviriyor EX90 ve EX30 en büyük örneği bundan sonra çıkaracağı her modelde elektrikli olacak. Polestar hisselerini de Geely e satıyor başka birine değil yani yatırım parası olarak kullanacaklar. Ucuza halkın alabileceği elektrikli araba çıkarıldığında herkes satın almak için sıraya giriyor Renault 5 3 günde 50 bin ön sipariş topladı senin Alaman markaların beceremiyorsa onlarda bir sorun var demektir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Çin aynı işi teknoloji firmalarınada yaptı zamanın ve şuanda baya domine ediyorlar piyasayı Samsung u geçti çoğu Huawei de Apple'ı geçiyordu ama ABD engelledi. Araba firmalarında öyle olacak gibi Nio zamanında batıyordu hükümet kurtardı mesela şuanda iyi gidiyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haberelectro kullanıcısına yanıt

    680km resmi menzil 813 Çin'deki menzil

    140 km eksik yapar.

    900km menzilli araçta aynı normla 760km yapar

    Uzun yolda 400km gider bu bahsettiğiniz Araç

    Ve şuan elde olan bir teknolojiden bahsediyoruz daha sodyum piller gibi daha kolay bulunabilen ürünler yolda

    Birşey olmayacak özetle, elektrifikasyondan kaçış yok,petrol lobisinin iki dudağı arasında sıkışmak istemiyor firmalar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.