Şimdi Ara

İşte Volkswagen’in Türkiye aşkının nedeni

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
1
Favori
2.045
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Amerika’nın dizel motorların yazılımlarıyla oynayıp düşük karbon monoksit değerleri gösterdiği için kestiği ağır cezalarla boğuşan Volkswagen’in Türkiye aşkının nedeni ortaya çıkmaya başladı. ABD ve Güney Amerika’nın yasakladığı yüzbinlerce dizel araç, gümrüksüz Türkiye’ye sokulabilecek.

    Volkswagen yönetimi, Cumhurbaşkanı Erdoğan'la görüştükten sonra “Türkiye'ye yatırım eğilimine” girerken, önceki gün cumhurbaşkanlığı kararıyla Volkswagen'e, kimsenin pek bir anlam veremediği özel teşvik geldi.

    1600 CC'NİN ALTINDAKİ OTOLARA AYRICALIK

    Volkswagen için 7 Ağustos 2019 tarihli kararname ile açılan özel teşvike göre, 100 bin adet kapasiteli yeni bir otomobil fabrikası kuran veya yatırımını en az 100 bin artıran yatırımcılara verilen destekler devam edecek ve bu desteklere daha önce girdiği belirtilen A, B, C segmentli araçların dışında, silindir hacmi 1600 cc'nin altındaki otomobiller de girecek. Ve bunlar gümrük vergisi ödemeden ithal edilebilecek.

    150 BİN ARAÇ GÜMRÜKSÜZ GELECEK

    Yeni teşvik kararnamesi, 2012'de Hyundai için getirilmiş olan yasanın genişletilmesi şeklinde oldu. Buna göre getirilecek otomobil sayısı, teşvik belgesinde yer alan toplam otomobil sayısının yüzde 15'ini aşamayacak. Yani yüz bin otomobil üretilmesi halinde en az 115 bin otomobil, ABD'den gümrük vergisi ödemeksizin Türkiye'ye sokulacak. ABD'den Türkiye'ye otomobil ithalatından şu anda yüzde 60 vergi alınıyor. Güney Amerika ülkelerinden yapılan ithalatta da bundan daha az olsa da vergi alınıyor.

    ABD KITASINDAKİ STOKLAR ERİYECEK

    Bu teşvikle, Volkswagen sıfır gümrüklü Türkiye'ye araba sokacak ve bunları iç piyasada satacak, bu ülkelerdeki stoklar ise eriyecek. Volkswagen de, Kuzey ve Güney Amerika'daki otomobilleri çöpe atma zorunluluğundan kurtulacak. Böylece milyarlarca dolarını kurtaracak.

    Gümrüksüz otomobil getirip Türkiye'de satma işlemi, yatırımın yüzde 20'sinin ödenmesinden başlayacak ve bitene kadar devam edecek. Böylece Volkswagen, ABD'deki ve Güney Amerika'daki stoklarını getirip Türkiye'de eritecek. Çevreyi kirleten ve halen ABD'deki bantlarda üretimi süren araçlar, Türkiye'de yollara çıkacak.


    25 MİLYAR DOLAR ZARAR ETTİLER

    Amerika'daki dizel soruşturmaları nedeniyle yaklaşık 25 milyar dolar zarara uğrayan Volkswagen grubuyla ilgili bu ülkede soruşturmalar sürüyor. Şu anda da bazı yöneticiler için ceza davaları gündemde.

    ABD piyasasından çekilen ya da banttan çıktıktan sonra satılmayan 102 bin yeni Volkswagen otomobil, Kaliforniya çölünde, Baltimore Limanı'nda, Detroit'teki Silverdome stadyumunda ve Seattle yakınlarındaki bir nükleer santralin yanındaki bir tarlada bulunuyor.

    ÇÖLLERDE BEKLEYEN ARAÇLAR GELECEK

    Ayrıca, Volkswagen ABD'de sattığı VW ve Audi marka araçlardan 382.000 adetini geri almak zorunda kalmıştı. Şimdi bu araçlarla, halen dizel motorları bitirmek için bantta olan yeni üretim araçların Türkiye'ye gönderilmesinin kapısı açılmış oldu. Yeni teşviklerle VW fabrikayı İzmir'e kurarsa, bu dizellerin birçoğu ile halen banttan çıkmakta olanlar Türkiye'ye gümrüksüz girecek.
    https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/iste-volkswagenin-turkiye-askinin-nedeni-5273877/

    yeni şahinler gelıyor .50 dereceyı bulur artık sıcaklıklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9600_G_T -- 9 Ağustos 2019; 9:36:16 >







  • Ülkemizde emisyon sınırı olmadığı için o araçların gelmesinde sakınca yok. Sorgulanması gereken; o araçların gelmesi değil, 0 km otomobillerde karbon salınım sınırlandırılmasının olmamasıdır.

    Yani güncel kanunlarla o arabaların gelmesi tüketici için hali hazırda bir nimet, çünkü fiyatlar düşer gümrük olmazsa.
    Allah yardımcımız olsun, yurtdışı alışverişlerde muafiyet sınırını kaldıran AKP, zülmünden halkımızı korusun. Bu dev firmalardan gümrük vergisi almayıp, vatandaşın 1 dolar bile etmeyen kulaklık, basit bir şarj-aux kablosu vb tüm yurtdışı alışveriş ürünleri için %160 vergi alıyorlarsa, AKP nin kendine müslüman olarak gören kesiminin eline kitap alıp Allah'a günahlarını affetmesi için dua etmesi lazım. AKP ye oy verenlerin de vebali var bunda.
  • Ülkemizde emisyon sınırı olmadığı için o araçların gelmesinde sakınca yok. Sorgulanması gereken; o araçların gelmesi değil, 0 km otomobillerde karbon salınım sınırlandırılmasının olmamasıdır.

    Yani güncel kanunlarla o arabaların gelmesi tüketici için hali hazırda bir nimet, çünkü fiyatlar düşer gümrük olmazsa.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Ülkemizde emisyon sınırı olmadığı için o araçların gelmesinde sakınca yok. Sorgulanması gereken; o araçların gelmesi değil, 0 km otomobillerde karbon salınım sınırlandırılmasının olmamasıdır.

    Yani güncel kanunlarla o arabaların gelmesi tüketici için hali hazırda bir nimet, çünkü fiyatlar düşer gümrük olmazsa.
    Niye nimet olsun tüketici için? Sanıyor musunuz ki o araçlar gümrüksüz geldiğinde fiyatları %30-40 oranında düşecek. Aynı fiyata satacaklar, aradaki kâr da VW'nin kasasına girecek. Onu da fabrikanın yatırım giderlerinden düşecekler. 100.000 araç için, araç başına 15.000 TL kâr etseler 1.500.000.000 TL yapar.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Allah yardımcımız olsun, yurtdışı alışverişlerde muafiyet sınırını kaldıran AKP, zülmünden halkımızı korusun. Bu dev firmalardan gümrük vergisi almayıp, vatandaşın 1 dolar bile etmeyen kulaklık, basit bir şarj-aux kablosu vb tüm yurtdışı alışveriş ürünleri için %160 vergi alıyorlarsa, AKP nin kendine müslüman olarak gören kesiminin eline kitap alıp Allah'a günahlarını affetmesi için dua etmesi lazım. AKP ye oy verenlerin de vebali var bunda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir sacma sapan sozcu haberi daha. Dizel skandali 2015''te ortaya cikti sikintili olan model yillari cogunlugu 2012 ,2013, 2014. Wv 2 kere kasa degistirmis bu araclari getirip 0 diye satacak he? Ayrica emisyon hileli motorlar 2000 ustu dizel motorlar. 1.6 tesvigi ile emisyon skandalinin hicbir alakasi yok. Tr de Yilda kac kisi gidipte 2000 ustu motor aliyorda vw zaririni kapatsin. Hic bir mantikli yani yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben Honda, Toyota, Fiat, reno, Hyundai olsam yatırımı daha önceden yaptığım için aynı teşvikten yararlanmak isterim. Olmuyorsa fabrikaları kapatır giderim. Nasılsa gel fabrikayı tekrar aç diyerek daha büyük teşvik verirler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madem öyle tüm dünyanın toksik atıklarını alalım, ülkeye döviz girer.

    bunu da alkışlar akp'liler, mhp'liler de eşlik eder.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sözcü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeğenim düşük emisyonla mı ekmek alıyonuz.
  • Yav millette para yok daha polo alamıyor. Kurulsa ne kurumasa ne ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soulstriper

    Ülkemizde emisyon sınırı olmadığı için o araçların gelmesinde sakınca yok. Sorgulanması gereken; o araçların gelmesi değil, 0 km otomobillerde karbon salınım sınırlandırılmasının olmamasıdır.

    Yani güncel kanunlarla o arabaların gelmesi tüketici için hali hazırda bir nimet, çünkü fiyatlar düşer gümrük olmazsa.
    Şimdi satılan Almanya'dan ithal VW otolarda gümrük vergisi yok zaten fiyatları görüyoruz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.