Şimdi Ara

İNTERCOOLER UYGULAMASI HAKKINDA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
26.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar öncelikle herkese selamlar

    şunu öğrenmek istemiştim;

    her araca intercooler uygulaması yapılabiliniyor mu?

    yapılıyorsa maliyeti kaça patlar

    asıl merak ettiğim karbüratörlü ve turbosuz motorlara uygulanabiliniyor mu?

    bunu şunun için soruyorum: malum direk hava filtresi vb. uygulamaların hepsi motora daha fazla hava girişini sağlamak içindir. eğer ben turbosuz olarak karbüratöre giden hortumu sadece intercoolera bağlarsak daka yoğun ve soğuk hava ile motoru beslemiş olmazmıyız bu da bize ekstra güç artışı sağlamaz mı ne dersiniz.?

    aracım 93 doğan sl karbüratörlü

    bu araç ve diğer aralara uygulanabilirliği konusunaki yorumlarınızı, fikirlerinizi ve düşüncelerinizi bekliyorum.

    saygılar







  • bana işe yarar gibi geldi ama fiyatları nedir acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuraydin

    bana işe yarar gibi geldi ama fiyatları nedir acaba?
    172€ = 55x17x4 cm Kale radyatör.

    google'da kale radyatör diye arattırın.
    Olması As900 İntercooler'ı falan kullanabilirsiniz. Yada Renault Master, intercooler'i 200 YTL civarına bulunabilir.
    Tabi hortumlarını da ayarlamak lazım

    Ayrıca yanlış bilmiyorsam, araç emme sıcaklığının ortam sıcaklığından her 32F derece düşük olması 1HP kazandırıyor arabaya ,

    Dizellerde intercooler olmaması veya olması arasında %20 civarında performans farkı yaratabiliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre2blue

    172€ = 55x17x4 cm Kale radyatör.

    google'da kale radyatör diye arattırın.
    Olması As900 İntercooler'ı falan kullanabilirsiniz. Yada Renault Master, intercooler'i 200 YTL civarına bulunabilir.
    Tabi hortumlarını da ayarlamak lazım

    Ayrıca yanlış bilmiyorsam, araç emme sıcaklığının ortam sıcaklığından her 32F derece düşük olması 1HP kazandırıyor arabaya ,

    Dizellerde intercooler olmaması veya olması arasında %20 civarında performans farkı yaratabiliyor

    Alıntıları Göster
    aslında uygulayan warmıdır acaba hava filtresine?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuraydin

    aslında uygulayan warmıdır acaba hava filtresine?

    Alıntıları Göster
    bilmiyorum ama ben uygulayacağım yakında
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emre2blue

    bilmiyorum ama ben uygulayacağım yakında

    Alıntıları Göster
    uygularsan kesin sonuçları buraya yaz hva fltresi kitlerine vercğimiz parayı intercoolera verir daha i werim alırız bnce..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onuraydin -- 4 Mayıs 2008; 23:53:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuraydin

    uygularsan kesin sonuçları buraya yaz hva fltresi kitlerine vercğimiz parayı intercoolera verir daha i werim alırız bnce..

    Alıntıları Göster
    beyler netten araştırdım ama coğu kişi saçma sapan oldunu sölüor anlamadım




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuraydin

    beyler netten araştırdım ama coğu kişi saçma sapan oldunu sölüor anlamadım

    Alıntıları Göster
    Motorun yakabileceği hava/yakıt oranı belirlidir. Motor hesaplamalarında bu hava yakıt oranı bir mol yakıtın yanması için gereken havanın katsayısına göre belirlenir. Bu katsayı orta yükte 1.1 gibi bi oranken max. güçte 0.9 a düşer. İntercooler kullanmak, yani motora giren havayı soğutarak daha fazla hava almak direkt olarak performansı ve tüketimi etkilemez çünkü belirttiğim gibi yakıtın yakabileceği hava miktarı bellidir. Ancak chip tuning benzeri, motor içindeki karışımı yakıt yönünden zenginleştiren yöntemler kullanıldığında intercooler çok faydalıdır. Ayrıca turbo ve supercharger kullanılıyorsa mutlaka intercooler da kullanmalıdır, bu turbo ve superchargerların temel işlevi basıncı artırmalarıdır ancak havanın sıcaklığı da bu işlemin ardından oldukça artar. Bu sıcaklık düşürülmezse volumetric(hacimsel) verimlilik çok ciddi bir biçimde düşer. Mesela VW in 1999-2004 arasında kullandığı 1.9 TDI motorunda intercooler yoktur ve 90hp max güç üretir. Bu motora intercooler takviyesi yapıldığında güç 110hp civarına çıkar ve bu %22 civarında, ciddi bir artıştır.

    Özetliyim, eğer turbonuz yoksa ve chip tuning benzeri yakıt miktarını artıran bir sistem kullanmıyosanız boşuna intercoolar a para harcamayın. Böyle bir uygulama yapıp intercoolerınız yoksa biran evvel taktırın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brnvarol

    Motorun yakabileceği hava/yakıt oranı belirlidir. Motor hesaplamalarında bu hava yakıt oranı bir mol yakıtın yanması için gereken havanın katsayısına göre belirlenir. Bu katsayı orta yükte 1.1 gibi bi oranken max. güçte 0.9 a düşer. İntercooler kullanmak, yani motora giren havayı soğutarak daha fazla hava almak direkt olarak performansı ve tüketimi etkilemez çünkü belirttiğim gibi yakıtın yakabileceği hava miktarı bellidir. Ancak chip tuning benzeri, motor içindeki karışımı yakıt yönünden zenginleştiren yöntemler kullanıldığında intercooler çok faydalıdır. Ayrıca turbo ve supercharger kullanılıyorsa mutlaka intercooler da kullanmalıdır, bu turbo ve superchargerların temel işlevi basıncı artırmalarıdır ancak havanın sıcaklığı da bu işlemin ardından oldukça artar. Bu sıcaklık düşürülmezse volumetric(hacimsel) verimlilik çok ciddi bir biçimde düşer. Mesela VW in 1999-2004 arasında kullandığı 1.9 TDI motorunda intercooler yoktur ve 90hp max güç üretir. Bu motora intercooler takviyesi yapıldığında güç 110hp civarına çıkar ve bu %22 civarında, ciddi bir artıştır.

    Özetliyim, eğer turbonuz yoksa ve chip tuning benzeri yakıt miktarını artıran bir sistem kullanmıyosanız boşuna intercoolar a para harcamayın. Böyle bir uygulama yapıp intercoolerınız yoksa biran evvel taktırın

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar.Megane II 1.5 dCİ (80hp) da intercooler var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: İsyanlı Sükût

    Arkadaşlar.Megane II 1.5 dCİ (80hp) da intercooler var mı?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ---konyali---

    Arkadaşlar.Megane II 1.5 dCİ (80hp) da intercooler var mı?

    sanırm war ama emin deilim emin olan biri çıkcaktır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onuraydin

    quote:

    Orjinalden alıntı: ---konyali---

    Arkadaşlar.Megane II 1.5 dCİ (80hp) da intercooler var mı?

    sanırm war ama emin deilim emin olan biri çıkcaktır

    Alıntıları Göster
    meganların tabiki ll lerin hepsinde intercool var arkadaşım.tabiki dizellerde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eldorado06 -- 16 Mayıs 2008; 14:44:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eldorado06

    meganların tabiki ll lerin hepsinde intercool var arkadaşım.tabiki dizellerde

    Alıntıları Göster
    Var ama yetersiz geliyor..Biz büyüttük ve uzun yolda çok verim aldık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Var ama yetersiz geliyor..Biz büyüttük ve uzun yolda çok verim aldık..

    Alıntıları Göster
    İNTERCOLARİN TEK FAYDASII MOOTOR EK Bİİ İLAÇÇ
    İNTERCOOLERİN İÇİRİNDEN GEÇN HAVA SĞOUR VE HAVA KÜÇÜLÜR PİSTONUN EMİŞ YAPTIĞINDA SICAK ORTAM GİRER VE HAVA GENLEŞİR ONDAN SONRA GÖRR PERFORMASNSI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrahdeniz06 -- 3 Haziran 2008; 20:54:58 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahdeniz06

    İNTERCOLARİN TEK FAYDASII MOOTOR EK Bİİ İLAÇÇ
    İNTERCOOLERİN İÇİRİNDEN GEÇN HAVA SĞOUR VE HAVA KÜÇÜLÜR PİSTONUN EMİŞ YAPTIĞINDA SICAK ORTAM GİRER VE HAVA GENLEŞİR ONDAN SONRA GÖRR PERFORMASNSI

    Alıntıları Göster
    bende turbosuz interkooler takmayı düşünüyorum piyasada sanayilerde çıkma parçacılar var oralarda çok gördüm envayii çeşidi var uygun bi interkoller seçip karburatöre veya emme manifoltuna yakın bi şekilde buda nasıl olur kaputa hava girişi yapılarak (kesilerek) motorun üst kısmına kaportayla arasına metal ve eksiz tek parça yada kaynaklı alüminyum borularla monte edilirse faydası olacağını düşünüyorum. araçların emiş yaptığı havayı soğutabilirsek sanırsam hissedilir bi güç artışı olacağına inanıyorum çünki bi çok arabada fark ettim bikaç arkadaşta yukarda yazmışlar soğuk havalarda aracın çekişinde hissedilir bi artış oluyo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cartlax

    bende turbosuz interkooler takmayı düşünüyorum piyasada sanayilerde çıkma parçacılar var oralarda çok gördüm envayii çeşidi var uygun bi interkoller seçip karburatöre veya emme manifoltuna yakın bi şekilde buda nasıl olur kaputa hava girişi yapılarak (kesilerek) motorun üst kısmına kaportayla arasına metal ve eksiz tek parça yada kaynaklı alüminyum borularla monte edilirse faydası olacağını düşünüyorum. araçların emiş yaptığı havayı soğutabilirsek sanırsam hissedilir bi güç artışı olacağına inanıyorum çünki bi çok arabada fark ettim bikaç arkadaşta yukarda yazmışlar soğuk havalarda aracın çekişinde hissedilir bi artış oluyo

    Alıntıları Göster
    Hiçbir işe yaramaz arkadaşlar..

    Atmosferik otomobillerde motora giren hava sıcaklığı zaten atmosferdeki hava sıcaklığı kadar..nasıl dahada soğutabilirsinizki ?

    Turbo havayı aşırı ısıttığı için böyle bir soğutucu kullanılır...çünkü 50 derecedeki havayı 20 derece olan atmosfer ısısıyla rahatca soğutabilirsiniz..

    Macera aramayın..

    Harcıcağınız paraya bence gidip Ekomax uygulatın..Daha akıllıca olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Hiçbir işe yaramaz arkadaşlar..

    Atmosferik otomobillerde motora giren hava sıcaklığı zaten atmosferdeki hava sıcaklığı kadar..nasıl dahada soğutabilirsinizki ?

    Turbo havayı aşırı ısıttığı için böyle bir soğutucu kullanılır...çünkü 50 derecedeki havayı 20 derece olan atmosfer ısısıyla rahatca soğutabilirsiniz..

    Macera aramayın..

    Harcıcağınız paraya bence gidip Ekomax uygulatın..Daha akıllıca olur..

    Alıntıları Göster
    bencede gereksiz intercooler ın temeli tek yada twin turbolu araçlarda turbo gücünü egzoz gazlarının basıncından aldığı için sıcaklık kaçınılmaz hale gelir bu yüzden turbodan çıkış yapan havayı soğutmak için kullanılır

    direk filtreden gelen havayı soğutmak anlamsız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ASiL35

    bencede gereksiz intercooler ın temeli tek yada twin turbolu araçlarda turbo gücünü egzoz gazlarının basıncından aldığı için sıcaklık kaçınılmaz hale gelir bu yüzden turbodan çıkış yapan havayı soğutmak için kullanılır

    direk filtreden gelen havayı soğutmak anlamsız

    Alıntıları Göster
    Bildiğiniz gibi Dizel motorlarda buji olmadığından hava yakıt karışımı sıkışma etkisiyle ısınır ve alev alır. sistem böyle olunca sıcak havalarda veya turbodan geçip ısınmış havanın olduğu şartlarda bu yanma olayı istenen anda değilde daha öncesinde gerçekleşir.
    intercooler yüksek sıkıştırmalı motorlarda, yani dizellerde, girişte havayı soğutarak silindirlerde sıkışan karışımın istem dışı , üst ölü noktaya varmadan yanmasıyla oluşan performans kaybını önlemeye yönelik bir eklentidir. Üst ölü nokta ve civarında gerçekleşmeyen yanmalar hem motoru sarsıntılı yapar hem de motor verimini düşürür.

    Silindire daha çok oksijen alınmasını sağlaması, hava hacmini küçültmesi de doğrudur bildiğimiz gibi hava 273 C soğutulunca yarı hacmine düşer. 10-20 C soğumasıyla % 8-10 civarı oksijen içeriği artmış olur. Yakıtta bu oranda artırılırsa performans artar. onuda ayar veya yazılım ile yapabilirsiniz.

    Motorun sıcak hava etkisiyle daha çok ısınmasını ve zarar görmesini önlemeye de yardımcı olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 8 Eylül 2009; 14:12:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktuz

    Bildiğiniz gibi Dizel motorlarda buji olmadığından hava yakıt karışımı sıkışma etkisiyle ısınır ve alev alır. sistem böyle olunca sıcak havalarda veya turbodan geçip ısınmış havanın olduğu şartlarda bu yanma olayı istenen anda değilde daha öncesinde gerçekleşir.
    intercooler yüksek sıkıştırmalı motorlarda, yani dizellerde, girişte havayı soğutarak silindirlerde sıkışan karışımın istem dışı , üst ölü noktaya varmadan yanmasıyla oluşan performans kaybını önlemeye yönelik bir eklentidir. Üst ölü nokta ve civarında gerçekleşmeyen yanmalar hem motoru sarsıntılı yapar hem de motor verimini düşürür.

    Silindire daha çok oksijen alınmasını sağlaması, hava hacmini küçültmesi de doğrudur bildiğimiz gibi hava 273 C soğutulunca yarı hacmine düşer. 10-20 C soğumasıyla % 8-10 civarı oksijen içeriği artmış olur. Yakıtta bu oranda artırılırsa performans artar. onuda ayar veya yazılım ile yapabilirsiniz.

    Motorun sıcak hava etkisiyle daha çok ısınmasını ve zarar görmesini önlemeye de yardımcı olur.

    Alıntıları Göster
    Bencede macera aramayın atmosverik motorlar zaten dışarıdan soğuk hava alıyor iki aynı derecedeki havayı aynı derecedeki havayla soğutmanın bir anlamı yok arabanın kaputuna vs. parçalarına yazık .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ntuzkan

    Bencede macera aramayın atmosverik motorlar zaten dışarıdan soğuk hava alıyor iki aynı derecedeki havayı aynı derecedeki havayla soğutmanın bir anlamı yok arabanın kaputuna vs. parçalarına yazık .

    Alıntıları Göster
    Turbo yoksa niye intercooler'a para harcıycaksınız arkadaçlar. Gidin bir açık hava filtresi alın çok istiyorsanız birde kaputunuzu açtırın yeterde artar bile...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bekapa

    Turbo yoksa niye intercooler'a para harcıycaksınız arkadaçlar. Gidin bir açık hava filtresi alın çok istiyorsanız birde kaputunuzu açtırın yeterde artar bile...


    ARkadaşa katiliyorum bizim burda bi arkadaş yapti senin dediğini sonra soktu şimdi kendine hava filtresi yapti onu intercoler gibi aracin onune koyacak hesaplarimiza göre bu hem daha avantajli hemde tamamen duygusal
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.