Şimdi Ara

İNTERCOOLER UYGULAMASI HAKKINDA (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
26.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bu sayfa üzerinde okuduklarımdan şunu anlıyorum intercooler uygulaması haricen çok masraf ve araç üzerinde işe yaramayan bi deformasyona sebep oluyor benim önerim şöyle örn: broadwaylar da hava filtresine gelen hava borusu hemen sol far üzerinden girişe sahip bayağı uzun bir yol alıyor ve motorun ısısından maksimum etkileniyor plastik borunun geçirgenliğinden ve sadece aracın yol alması esnasındaki havayı çekmekle kalmayıp motorun da ısınmış havasını da karbüratöre yolluyor bu plastik boruyu izolasyon malzemesiyle sarsak ince gri bir izolasyon malzemesi var su borularına sarıyorlar ondan sarsak mesela ve aynı hava borusu üzerine peltiyer uygulasak (peltiyer yarı iletken bir malzeme 12 v ve 7 amp güçle çalışıyor iki yüzeyi arasında ise 60 derece fark var boru içerisinden geçen havayı 1 derece bile düşürse özellikle yazın büyük fayda bulabilirdik
    bu konuda görüşlerinizi bekliyorum




  • bu sayfa üzerinde okuduklarımdan şunu anlıyorum intercooler uygulaması haricen çok masraf ve araç üzerinde işe yaramayan bi deformasyona sebep oluyor benim önerim şöyle örn: broadwaylar da hava filtresine gelen hava borusu hemen sol far üzerinden girişe sahip bayağı uzun bir yol alıyor ve motorun ısısından maksimum etkileniyor plastik borunun geçirgenliğinden ve sadece aracın yol alması esnasındaki havayı çekmekle kalmayıp motorun da ısınmış havasını da karbüratöre yolluyor bu plastik boruyu izolasyon malzemesiyle sarsak ince gri bir izolasyon malzemesi var su borularına sarıyorlar ondan sarsak mesela ve aynı hava borusu üzerine peltiyer uygulasak (peltiyer yarı iletken bir malzeme 12 v ve 7 amp güçle çalışıyor iki yüzeyi arasında ise 60 derece fark var boru içerisinden geçen havayı 1 derece bile düşürse özellikle yazın büyük fayda bulabilirdik
    bu konuda görüşlerinizi bekliyorum




  • Söylediğin mantıklı. Ancak onun yerine boruyu kısaltıp ucunada bir açık hava filtresi takarsan ve bunuda öndeki ızgaraya yakın bir yere getirirsen gelicek hava bakımından daha sağlıklı olur ve boru kısa olduğundan fazla ısınmadan motora ulaşır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barbaros_reno

    bu sayfa üzerinde okuduklarımdan şunu anlıyorum intercooler uygulaması haricen çok masraf ve araç üzerinde işe yaramayan bi deformasyona sebep oluyor benim önerim şöyle örn: broadwaylar da hava filtresine gelen hava borusu hemen sol far üzerinden girişe sahip bayağı uzun bir yol alıyor ve motorun ısısından maksimum etkileniyor plastik borunun geçirgenliğinden ve sadece aracın yol alması esnasındaki havayı çekmekle kalmayıp motorun da ısınmış havasını da karbüratöre yolluyor bu plastik boruyu izolasyon malzemesiyle sarsak ince gri bir izolasyon malzemesi var su borularına sarıyorlar ondan sarsak mesela ve aynı hava borusu üzerine peltiyer uygulasak (peltiyer yarı iletken bir malzeme 12 v ve 7 amp güçle çalışıyor iki yüzeyi arasında ise 60 derece fark var boru içerisinden geçen havayı 1 derece bile düşürse özellikle yazın büyük fayda bulabilirdik
    bu konuda görüşlerinizi bekliyorum



    o kadar yüksek debili havayı soğutmaya faydası olmaz maalesef, cebri yöntemlerin, yani bir enerji harcayarak soğutma yapmanın ceremesi daha fazla olmaktadır. ondan doğal soğutma ile yetinmek gerekir. boruyu kısa tutmak, üzerini aluminyum bantla sarmak ısınmasına engel olabilir. Ticari olmayan araçlarda bu işlere masraf yapmak pek makul olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 13 Kasım 2009; 14:59:59 >




  • iyi diyorsunuz da boruyu kısaltmak ve açık filtre takmak bana çok çok faydalı gelmiyor en iyisi ben o boruyu 1 m lik bir su borularında kullanılan gri izolasyon malzemesinden ve onun yapıştırıcı bantından alıp halledeyim en fazla 20 tl veririm bunlara
  • Değerli arkadaşar konuya nette gezinirken ulaştım. Mesaj atmıyacaktım ama açılan konuyu ve yapılan yorumlar okyunca konuyu hortlatmak zorunda kaldım : ))))

    Motora soğuk hava sağlıyarak performans artışı sağlana bilmesi doğru bilgi ancak bu iş intercooler ile olabilecek bir işe değil. İntercooler turbo araçların ekipmanıdır. Maximim verim için turbonun ürettiği aşırı sıcak ve basınçlı havayı soğutarak motora verim sağlıyacak şekilde gönderilmesinde yardımcı olur. Soğuturken dış ortamdan yardım alır yani anlıyacağınız intercooler ile dış havanın altında bir ısı yakalıyamayız. hatta performans kaybına yol acabiliz.


    Motora soğuk hava sağlıabilmek için doğru bilinen yanlışlardan biride açık hava filitresidir. Kış aylarında hissedilir bir kayıp yaşatmasada yaz aylarında hedeflediğimiz soğuk havayı çekmek yerine kaputun altında ısınan havayı çekmeye yardımcı olur. Buda size performans kayıbı ve aşırı tüketim olarak geri döner. : )))) Açık hava filitresinin tek kaarı verdiği ses ile kullanıcısı gaza getirmektir.

    Basit yollar ile performans elde etmek istiyorsanız yapcağınız en etkili yöndetemler. Araçınızın düzenli bakımlarını yaptırın, lastiklerinizin doğru hava basıncında olduğunu kontrol edin, intercooler açık hava filitresi v.s ile uğraşmayın havayı olabilen en en kısa yol ile yalıtımlı bir boru ile en soğuk noktadan araçın hava girşine taşıyın ve aracınızda bulunan gereksiz tüm ağırlıklaradan kurtulun sitepneyi eve kaldırıp lestik tamir kiti bulundurma v.s ağırlık konusunda her ne kadar önerilmesede türkiyedeki benzin fiyatları sebebi ile boş depo ilede gezmek fayda sağlar : ))))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eXoR_CIST -- 8 Temmuz 2010; 23:04:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Hiçbir işe yaramaz arkadaşlar..

    Atmosferik otomobillerde motora giren hava sıcaklığı zaten atmosferdeki hava sıcaklığı kadar..nasıl dahada soğutabilirsinizki ?

    Turbo havayı aşırı ısıttığı için böyle bir soğutucu kullanılır...çünkü 50 derecedeki havayı 20 derece olan atmosfer ısısıyla rahatca soğutabilirsiniz..

    Macera aramayın..

    Harcıcağınız paraya bence gidip Ekomax uygulatın..Daha akıllıca olur..



    Ekomax'in diger ürünlerden farki nedir ayrica tavsiye ederken neye dayaniyorsunuz Sayin chiptuning uzmani ?
  • Aracımda HKS turbo motor var ve ben bu haldeyken intercooleri pek önemsemiyorum birde motor büyükken. Hiç paranızı boşa atmayın arkadaşlar.

    Ha bazı yerlerde yaramıyorda değil yeri geldiğinde kurtarıyor resmen aracı bunuda bilin..
  • http://forum.donanimhaber.com/m_41281988/tm.htm buyrun burada bir aracımızda var:)
  • Turbo havayı basınçlı yolladığı için sorun olmuyor ama turbosuz araca intercooler koyulursa havanın motora ulaşmak için geçmesi gereken mesafe uzayacağından verim almak yerine verimi düşürürsünüz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RespecT -- 16 Temmuz 2010; 3:57:47 >
  • arkadaslar benım arac klasık dızel lerden td yanı turboya hava gırısı sag varın ordan alıyor acaba İNTERCOOLER UYGULAMASI yapsak faydası olurmu acaba gercekten arkadasların dedıgı gıbı soguk havalarda araba canavar gıbı yazın sıcaktan araba sıstıkce sışıyor
  • Arkadaşlar 1,3 Mjet doblom var bunun intercoolerini fan yardımı ile soğutsam nasıl bir sonuç alırım sürekli 12 volt da çalıştırmak zararlı olurmu özellikle tozlu yollard ve gece sürüşlerinde yada bir adaptör benzeri birşeyle daha az bir voltajda çalıştırma iyi olurmu ?

    Geçenlerde şunu farkettim aynı yolsa öğlen gittiğimde yol bilgisayarı ortalama tüketim 13 ile 15 litre gösteriyor bu bir dik rampa gece saat 12 de ve hava soğuktu aynı yoldan aynı şartlarla ve aynı vites aynı devirde gittiğimde yol bilgisayarı 6 il3 7 litre gösteriyor gündüz istanbul şileye giderken yokuşlarda 4 üncü vitese kadar düşerken gece gittiğimde 5 den aşağıya inmiyorum ve yokuşlara geldiğimde gaz verdiğimde hissediliyor.

    Sizce intercooleri soğutmak işe yararmı ???
  • Arkadaşlar öncelikle size şu örneği vereyim bir balonu şişirip balkona(soğuk ortam) koyun ve cok kısa bir zaman aralıgında kücüldugunu goreceksınız aynı balonu alıp sıcak otama koyarsanız gerı eskı halıne gelcektir hatta daha fazla bile büyüyebilir

    atmosferimiz, % 77 azot, % 21 oksijen ve % 1 oranında karbondioksit ve argon gibi diğer gazların karışımından oluşur

    ve bu gazlar atomik yapılarından dolayısı ile devamlı titreşim halindedirler ve + sıcaklık bu titreşim oranını çoğaltır - sıcaklık bu titreşimi azaltır bu da birim atmosferik havadaki oksijen miktarını düşürür

    sıcaklık ile oksijen miktarı ters orantılıdır (sıcaklık artar ise oksijen miktarı azalır sıcaklık azalır ise oksije miktarı artar)

    ayrıca soğuk bir şehirde veya dağlık bir arazide(rakım olarak yüksek bir yerde) aracınıza intercooler bağlatmak hiç bir şeyi değiştirmez soğuk olan havayı dahada soğutamazsınız ve yüksek kesimlerde havadaki birim kareye düşen oksijen miktarı zaten az olacagı için motora daha fazla hava sokamazsınız

    otomobil üreticilerin aynı model araçlarının ülkeden ülkeye farklılık göstermesinin temel nedeni :) iklim ve atmosferik yapısı

    gelelim asıl konuya turbo sarj üniteleri hava filitresinden cektıkleri havayı yüksek basınç altında motora gönderirler ve sıkışan hava genleşir ve birim karedeki oksijen değerini yitirir amac bu genleşmeyi küçültmek
    bu sayede birim kareye düşen oksijen miktarını cogaltmak

    1- turbodan intercoolar'a giden boruların olabıldıgınce kısa olması

    2- turbodan çıkan atmosferik gaz kompresyona maruz kalacagi için ısıncaktır ve bu da kullanılan ara kauçuk malzemelerin zaman içinde yıpranıp yırtılması,delinmesine sebebiyet verecektir bu tip ara bağdaştırıcıların düzenli aralıklarla kontrol edilmesi çok önemlidir

    3- inter cooler ın doğrudan hava akımı ile temasının sağlanması

    4- inter cooler'a fan bağlanması lakin bağlanacak olan fan havayı motora doğru üflemeli ki araç ileri giderken fan karsı gucte sogutma yapmaya calısmasın :) ( coğu kişi bunu gözden kacırır )

    5- inter cooler gibi bir sistem kullanılacak ise kaliteli bir hava filitre sistemi öerilir lakin stock tip hava filitreleri yüksek basıncla vakumlanan havanın debisini düşürmek ıcın kapalı bir kutudur bunun sebebi de motor ıcındekı yanmanın ıstenıldıgı gıbı yumusak olması amaclanır

    6- yakıt oksijen miktarını değiştirmek beklenilen etkiyi göstermeyebilir

    7- muf sensörü ayarlanmalıdır (katalizördeki hava sensörü) silindir ıcinde yanmayan oksijen muf sensorunde okunarak ecu ya fakir karısım oluyor daha cok yakıt gonder yakıt hava oranını dengele diyebilme ihtimali de var

    8- bnm gibi eski tip dizel motor kullanıyorsanız ( teknolojinin otomobilin ruhunu öldürdüğüne inanırım ) aracınızda yapacagınız enn ufak degısıklıgı bile iyice araştırmadan gerceklestırmeyın

    >>> 1986 Audı 80 1.6 turbo diesel <<<


     İNTERCOOLER UYGULAMASI HAKKINDA




  • İntercoolerın amacı turbonun bastığı havanın sıcaklığını düşürüp turboyla motor arasındaki hacme daha fazla/yoğun hava basabilmektir.

    Turbo yoksa intercooler hiçbir işe yaramaz hatta sıkıntı bile çıkartabilir.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.