Şimdi Ara

İnsanlar Domates Alamaz Hale Gelmiş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
1.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 7 ay
  • Cevaplayan Üyeler 24
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 8
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 6 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 6
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Treth (8 mesaj) WmLord (8 mesaj) 01001101 (4 mesaj) amadeus99 (4 mesaj) BalkanGöçmeniBirBey (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (19 mesaj) Mobil (13 mesaj) Mini (9 mesaj) (7 mesaj)
  • @
15 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Ülke ve Dünya Gündemi >> İnsanlar Domates Alamaz Hale Gelmiş
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Er
    12 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Koçerler: "Biz markete çok gitmediğimiz için tam olarak bilmiyoruz ama duyduğumuza göre insanlar domates bile alamaz hale gelmiş".


    https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/38/2b/fc/382bfc74a9248da95c9e7a8693bc29f3.jpg&t=0&width=480&text=1


    Göçebe yaşam tarzını benimseyen ve hayvancılıkla geçimlerini sağlayan Koçerler zorlu kışın ardından yazın yaylalara çıkmaya hazırlanıyor. Modern hayat tarzının neredeyse tamamen dışında yaşayan hayvancılıkla uğraşan ve sürekli göç halinde olan topluluklara koçer ismi veriliyor.


    Geçen yıllara oranla bu yılın daha verimsiz geçtiğini söyleyen Pekgöz, özellikle Hasankeyf’te suların yükselmesi ile birlikte otlak arazinin azalmasının kendilerini etkilediğini söylüyor. Hayvanlardan iyi verim almak için otlak alanın çok önemli olduğunu söyleyen Pekgöz, “Özellikle suya yakın yerde yer kiralar çadırlarımızı oraya açardık. Ancak bu yıl böyle olmadı. Daha kurak tarafa çadır açmak zorunda kaldık. Verim açısından bu yıl kötü geçti bizim için. İnsanlar genelde yoldan geçerken bizim yanımıza uğruyor ve hepsi hayat pahalılığından bahsediyor. Biz markete çok gitmediğimiz için tam olarak bilmiyoruz ama duyduğumuza göre insanlar domates bile alamaz hale gelmiş. Türkiye’de yaşanan ekonomik kriz bütün alanları etkiliyor. Önceden çok rahat sattığımız peyniri bile satmakta çok zorlanıyoruz. 30 liraya sattığımız peynire bile insanlar çok pahalı diyor. Aslında biz marketlerden daha ucuza satıyoruz. Ama insanların alım gücü azaldığı için bizden bile ürün alamaz hale geliyorlar” diyor.


    Kaynak ve konunun tamamı: https://etelgraf.com/kocerler-biz-markete-cok-gitmedigimiz-icin-tam-olarak-bilmiyoruz-ama-duydugumuza-gore-insanlar-domates-bile-alamaz-hale-gelmis//




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WmLord -- 2 Mayıs 2021; 13:18:38 >







  • Dibine kadar distopyadayız. Venezuela'dan iyi olmak ise anlamsız. Basbayağı rezil durumda ülke her açıdan.


    Sadece senin benim tuzumuz kuru diye gerçeği inkar etmek anlamsız. Hergün babalar intihar ediyor ailesine bakmadığı için.


    Vicdan denen şeyden bu kadar uzaklaşma.

    İlk kez görüyoruz.


    Türkiye tarihinde işsizlik asla bu seviyeye gelmedi. Ücretler asla bu kadar düşmedi. Kişi başına düşen gelirde hiçbir zaman bu seviyeye düşmedik.


    2001 krizinde dahi tüm sayılar çok daha iyiydi. Üstüne sayılar doğruydu. Bunlar birde oynanmış istatistikler.


    Chp'den muhalefetten hoşlanmıyorsun diye zırvalamanın manası yok. Çek kanunu faciası yaşadık daha yeni. Genelge ile kanun düzeltmeye çalıştılar hemen ardından. Devlet hiç bu kadar kötü ve liyakatsız şekilde yönetilmedi. Yeter artık cidden.

    Soğan ve patatesin ucuz olmasının nedeni elde kalmış olması. Zira toplu yemek yenen lokantalar, kafeler, yemekhaneler; haftasonları pazarlar bile kapalı. Üreticiden buralara doğru giden trafik aksamış.

    Bir sürü gıda maddesi ihtiyacımız var. Domates, salatalık, biber, fasülye, kabak, patlıcan falan bu memlekette en bol bulunan sebzelerdir. Bu ürünlerin aşırı yüksek olması normal değil. Her biri için, diğer gıda maddelerinden bağımsız hesap yaparsanız anlamlı olmaz. Görece birine ulaşmak kolay gibi görünebilir size ama öyle bile olsa tek başına domates ile neler yapabilirsiniz?

    Mesela bir türlü yemeği için et falan gerekmez ve en ekonomik olması gereken yemeklerden biridir. Domates, biber, patlıcan... Bu sebzelerin hepsini almak şöyle dursun daha yağını alırken sıkıntı var. İşsizler için mümkün değil, birkaç asgari ücretli çalışan komşunun türlü yapmak için birleşmesi lazım adeta. :(

    Bu kadar pahalılığa karşın yaşadığımız hayatın bir kalitesi var mı?

    uzaya çıkıyoruz gelişmişlikten ama bisiklet lastiğinin yaması "lüks tüketim" sayılıp ÖTV'ye tabi tutuluyo. aslında bisikletin herşeyi ÖTV'ye tabi tutuluyo (daha birkaç sene önce geldi bunun yasası)

    bir ülkede bisikletin lüks olduğunu söylemek, o ülkeye hakarettir, dolaylı yoldan o ülkeye küfretmektir. ama bisikletin lüks olduğunu ben söylemiyom. kanunu getiren kimse o söylüyo.

    bir de: "altı üstü bi bisiklete 2500 TL verecek kadar zenginsiniz sonra da pahalılık muhabbeti yapıyonuz" diyenler var. güzel kardeşim, normalde 250 TL'ya satılması gereken sıradan bir bisiklet 2500 TL'ya geldiyse, burada kabahat TL'nin değerini bu kadar düşürenindir. sırf TL bazında etiket fiyatı arttı diye bir ürün "alınmamalı" statüsüne koyulacaksa, bu aptal mantıkla o zaman enginar kökünün 6 TL'ya satıldığı ülkede enginar yemek isteyen herkese (yani potansiyel olarak tüm halka) zengin-şımarık muamelesi yapman lazım. enginar-bisiklet gibi şeyler normal-sıradan ihtiyaçlardır. bir ülke gündelik ihtiyaçlara erişimin dahi zorlaştığı düzeye geldiyse, bu gündelik ihtiyaçları parasını ödeyip de satın alanları parmakla gösterip: "BUNA BU PARAYI VERDİYSEN SEN BİR ZENGİNSİN!!" demek ruh hastalığıdır.
    Haaah hadi buyrun bakalım.

    Tarih 3 mayıs 2021. Türkiye Cumhuriyeti, sokakta birbirini kesenlerin ülkesi venezuela ile kıyaslanmaya başlandı.

    Sonumuz hayır olsun...
    Saçmaladığını çok gördüm ama bu en saçma ilk 10 yorumuna girer heralde.

    İnsanlar domates almak için mi yaşıyor. Başka hiç bir masrafı yok mu? Asgari ücretle çalışan %50, günde sadece 1 kilo domates ve 2 ekmek alsa ayda 450 lira eder .

    Bu adamın aylık mutfak gideriz zaten 1000 lira, bu adam domates alabiliyor mu ana göre?

    Bak senin mantığa göre daha iyisini buldum.

    Antrikotun kilosu kaç lira? 85-90 lira. Günde 1 kilo alsa ayda ne eder 2700 lira.

    Yihhuuu. Asgari ücretli her gün doya doya antrikot yiyebilir... Aksini iddia etmek saçmalıktır.
  • Binbaşı
    1081 Mesaj

    bimde falan dilim karpuz satılmaya başlanmış dün gördüm

  • Er
    12 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Karpuz, kiraz, çilek vb. bu memlekette bol bulunan meyveler ama şu an çok büyük lüks gerçekten de.

    Peynir, zeytin, hele ayçiçek yağı alamaz hale geldik.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WmLord -- 2 Mayıs 2021; 13:17:42 >
    |
    |
    HeraldOfDİSASTER kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    562 Mesaj
    [27 Nisan 2022 12:05:52 tarihine dek bölüme mesaj atamaz]

    Domates pahalı gerçekten ama yazın ucuzlar


    Şuan soğan ve patetesin fiyatı iyi

  • Er
    12 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Soğan ve patatesin ucuz olmasının nedeni elde kalmış olması. Zira toplu yemek yenen lokantalar, kafeler, yemekhaneler; haftasonları pazarlar bile kapalı. Üreticiden buralara doğru giden trafik aksamış.

    |
    |
    BenYoruldumHayat kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3046 Mesaj
    En pahali domates 20 Tl desek ki normalde 8 12 diyelim .

    12 Tl si olnayan insan 1 gun bile yasayamaz cok sacma.

    Ekonomi kötü konularini anliyorum çunku gercekten cok kotu ve akp dehset basarisiz fakat domates alamiyoruz konusu coooooooook sacma sacmadan bile ote..


    Belki 0 gelir sokakalrda yasan 1 milyar kiside 1 vardir o derece



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Treth -- 2 Mayıs 2021; 15:39:10 >
  • Binbaşı
    1275 Mesaj

    Yaşar, Aşevi diye bir şey var... Sokakta kalan insanlar nasıl yaşıyor? 10-12 TL verip bir şey alamayan adam Domates de alamaz. O yüzden hiç de saçma değil...

    |
    |
    Treth kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3046 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Omega Speedmaster

    Yaşar, Aşevi diye bir şey var... Sokakta kalan insanlar nasıl yaşıyor? 10-12 TL verip bir şey alamayan adam Domates de alamaz. O yüzden hiç de saçma değil...

    Dedim ya üst mesajımda bu ancak 0 gelirli yani hic birsey yapmayan aokakta yasayan ailesi vb kurulu duzeni olmayan biri olabilir.

    En basit asgari ucretli bile bu temel gida maddelerini kilo ile aliyor cunku.

    Ekonomi kotu mu? Evet kotu ama temel gidadan yana eksik degiliz bu isj sulandirmak abartmak bahsedilen durumun ciddiyetine su katmak olur.

    Ciddiyetini kaybeder konu . Umarim anlatabilmisimsir. Malum AKP yaftalisiyiz ya iyive anlatmazsak.millet bahane buluyor ;)
  • Er
    12 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Bir sürü gıda maddesi ihtiyacımız var. Domates, salatalık, biber, fasülye, kabak, patlıcan falan bu memlekette en bol bulunan sebzelerdir. Bu ürünlerin aşırı yüksek olması normal değil. Her biri için, diğer gıda maddelerinden bağımsız hesap yaparsanız anlamlı olmaz. Görece birine ulaşmak kolay gibi görünebilir size ama öyle bile olsa tek başına domates ile neler yapabilirsiniz?

    Mesela bir türlü yemeği için et falan gerekmez ve en ekonomik olması gereken yemeklerden biridir. Domates, biber, patlıcan... Bu sebzelerin hepsini almak şöyle dursun daha yağını alırken sıkıntı var. İşsizler için mümkün değil, birkaç asgari ücretli çalışan komşunun türlü yapmak için birleşmesi lazım adeta. :(

    Bu kadar pahalılığa karşın yaşadığımız hayatın bir kalitesi var mı?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WmLord -- 2 Mayıs 2021; 18:50:50 >
    |
    |
    Treth kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1106 Mesaj
    [20 Ağustos 2022 19:34:55 tarihine dek bölüme mesaj atamaz]

    hocam zaten karpuz şimdi mevsimi değil ki. ama şöyle bir şey var geçen senelerde böyle bir şey yoktu.


    eğer yaz döneminde dilimle karpuz satılmaya başlanırsa işte durum kritik.

    |
    |
    HeraldOfDİSASTER kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3046 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: WmLord

    Bir sürü gıda maddesi ihtiyacımız var. Domates, salatalık, biber, fasülye, kabak, patlıcan falan bu memlekette en bol bulunan sebzelerdir. Bu ürünlerin aşırı yüksek olması normal değil. Her biri için, diğer gıda maddelerinden bağımsız hesap yaparsanız anlamlı olmaz. Görece birine ulaşmak kolay gibi görünebilir size ama öyle bile olsa tek başına domates ile neler yapabilirsiniz?

    Mesela bir türlü yemeği için et falan gerekmez ve en ekonomik olması gereken yemeklerden biridir. Domates, biber, patlıcan... Bu sebzelerin hepsini almak şöyle dursun daha yağını alırken sıkıntı var. İşsizler için mümkün değil, birkaç asgari ücretli çalışan komşunun türlü yapmak için birleşmesi lazım adeta. :(

    Bu kadar pahalılığa karşın yaşadığımız hayatın bir kalitesi var mı?

    Sonuçta ekonomik bir sıkıntı var canım bu noktada ben ülke genelinde bir itirazı olan insan olduğunu sanmıyorum öyle bir refah ülkesi değiliz.


    Ama şimdi bir distopya havası estirmenin alemi yok yani 1 domatese venezuella gibi 40 dolarda vermiyoruz.


    Bu insanlar domates alamıyor konusu daha çok bu türden bir distopyaya uygun sence haksız mıyım bu konuda ?





  • Yüzbaşı
    740 Mesaj
    Domates biber vs sera ürünleri şu an ve maliyeti var. Tarla domatesi yakında çıkar ve daha ucuz olacaktır

    Türkiye'de gıda ürünleri pahalı değil halk fakir ve insanlar fakirliğini kabul etmiyor. Bu ne pahalı şu neden pahalı diyor... Sen fakirsin ve üretici senin yerine parası olan Avrupalıya Arab'a satıyor . Limon ve zeytin ihracat yasağı bu nedenle yapıldı zaten

    Türkiye bu iktidar ve bu halkın kafasıyla daha da fakirleşecek. 1960da 28 siradaydik 1990da 49. sıraya düştük şimdi 79.siradayiz ve bu iktidar ve onu secen halk sayesinde 10-15 sene sonra 100.sirada oluruz
    |
    |
  • Yarbay
    8876 Mesaj

    Dibine kadar distopyadayız. Venezuela'dan iyi olmak ise anlamsız. Basbayağı rezil durumda ülke her açıdan.


    Sadece senin benim tuzumuz kuru diye gerçeği inkar etmek anlamsız. Hergün babalar intihar ediyor ailesine bakmadığı için.


    Vicdan denen şeyden bu kadar uzaklaşma.

    Treth kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3046 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    Dibine kadar distopyadayız. Venezuela'dan iyi olmak ise anlamsız. Basbayağı rezil durumda ülke her açıdan.


    Sadece senin benim tuzumuz kuru diye gerçeği inkar etmek anlamsız. Hergün babalar intihar ediyor ailesine bakmadığı için.


    Vicdan denen şeyden bu kadar uzaklaşma.

    Ben senin kadar karamsar degilim. Bu seviyeyi ilk kez gormuyoruz ikimizinde yasi buna benzer donemlere yetiyor biliyorsun.

    Ama.evet hakli oldugun birsey var beim yazılarımda duygu bulunmaz ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Treth -- 2 Mayıs 2021; 19:38:15 >
  • Yarbay
    8876 Mesaj

    İlk kez görüyoruz.


    Türkiye tarihinde işsizlik asla bu seviyeye gelmedi. Ücretler asla bu kadar düşmedi. Kişi başına düşen gelirde hiçbir zaman bu seviyeye düşmedik.


    2001 krizinde dahi tüm sayılar çok daha iyiydi. Üstüne sayılar doğruydu. Bunlar birde oynanmış istatistikler.


    Chp'den muhalefetten hoşlanmıyorsun diye zırvalamanın manası yok. Çek kanunu faciası yaşadık daha yeni. Genelge ile kanun düzeltmeye çalıştılar hemen ardından. Devlet hiç bu kadar kötü ve liyakatsız şekilde yönetilmedi. Yeter artık cidden.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 2 Mayıs 2021; 19:45:33 >
    Treth kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3046 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    İlk kez görüyoruz.


    Türkiye tarihinde işsizlik asla bu seviyeye gelmedi. Ücretler asla bu kadar düşmedi. Kişi başına düşen gelirde hiçbir zaman bu seviyeye düşmedik.


    2001 krizinde dahi tüm sayılar çok daha iyiydi. Üstüne sayılar doğruydu. Bunlar birde oynanmış istatistikler.


    Chp'den muhalefetten hoşlanmıyorsun diye zırvalamanın manası yok. Çek kanunu faciası yaşadık daha yeni. Genelge ile kanun düzeltmeye çalıştılar hemen ardından. Devlet hiç bu kadar kötü ve liyakatsız şekilde yönetilmedi. Yeter artık cidden.

    Devlet kotu yonetliyorudur buna yorum yapmiyorum akp nin basarili oldugunu hic soylemedim. Ama ben ekonominin bundan bile kotu oldugu zamanlari biliyorum.

    Bilmiyorum belki o zaman ben cok fakirdim geneli goremiyordum. Ama yani su donemden cok daha zor donemler var gecmiste bu benim icin boyle.




  • Yarbay
    8876 Mesaj

    Senin için ya da benim için olan manasız.


    Genele ve sayılara bakılır. Sayılar ise ülke hiç bu kadar kötü olmadı diyor.

    |
    |
    Treth kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1106 Mesaj
    [20 Ağustos 2022 19:34:55 tarihine dek bölüme mesaj atamaz]

    Alıntı

    metni:
    ...Çek kanunu faciası...

    kaynağını gösterebilir misiniz.

    |
    |
    amadeus99 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3046 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: amadeus99

    Senin için ya da benim için olan manasız.


    Genele ve sayılara bakılır. Sayılar ise ülke hiç bu kadar kötü olmadı diyor.

    Eh diretmeyecegim. Dedigin gibiyse oyledir. Ama.yinede kimse beni en azından çalışan bir inansin domates alamadigina inandıramaz Bu konular.benim.icin hep abarti bos ve komik olacak.
    Ekonomi eleştirisi anlasilir bir durum ama bunlar komik girisimler. Bu benim fikrim.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    318 Mesaj
    Asgari ücretli ve 12 liraya domates kafalar güzel.
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
valorant points
vp satın al
bankacılar
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,344
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.