Şimdi Ara

İNGİLTEREDE NEDEN DİREKSİYONLAR SAĞDA?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
2
Favori
9.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İNGİLTEREDE NEDEN DİREKSİYONLAR SAĞDA?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yada bizde neden solda.. eminim çok saçma bir sebebi vardır ama gerçekten bunu bende merak ediyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    Yada bizde neden solda.. eminim çok saçma bir sebebi vardır ama gerçekten bunu bende merak ediyorum..
    Türkiye'de neden solda?
  • eskiden orta çağ şövalyeler zamanında gene herkes sağ kolunu kullandığı için at arabası sürücüsünü sağa alıp yoldan gelebilecek herhangi bir duruma karşı kılıcını rahat çekebilsin diye sağa almışlar sonra sanayi devrimiyle beraber bu alışkanlık kalıcı olmuş birde belki kralı & kraliçeyi selamlarken sağ elleri dıştan rahat gözüksün diyede düşünmüş olabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WarSaw -- 3 Ocak 2015; 21:43:10 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • trafik soldan akıyor da ondan.mantığı da şu:eskiden insanlar kılıç sağ elde gezerken sol tarafı da duvara dayar gezermiş düşmandan korunmak için.ondan öyle akıyor trafik derler. ne kadar doru bilmem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suvariler at üzerinde kapisirken dünyanın %90i saglak olduğundan düşmanları hep sağ tarafına gelecek şekilde saldırırmis. Ardından şehirler büyüdükçe şehir içindeki atlar da trafiği sağdan takip edecek şekilde kullanmis ve otomobiller de aynı şekilde devam etmiş.

    Pakistan ve Hindistan sömürü olduğu için sağdan takip ediyor...
  • Lan herkes de biliyormuş helal beyler :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Euro Civic'ler neden daha ucuz?
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Peki sonra neden sola alındı direksiyon? Bilen var mı bakalım...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Peki sonra neden sola alındı direksiyon? Bilen var mı bakalım...
    Cevabınız burda:

    http://www.2pass.co.uk/goodluck.htm#.VKhUwiusWSo
  • kkvan kullanıcısına yanıt
    Halkın kendi kendini yönetmesinden sonra, solcular imza kampanyası başlattı.

    Cidden merak ettim şimdi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Merdomable

    Halkın kendi kendini yönetmesinden sonra, solcular imza kampanyası başlattı.

    Cidden merak ettim şimdi
    Neden Galon ?
    Neden Mil ?
    Neden Libre ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HazzaR

    Neden Galon ?
    Neden Mil ?
    Neden Libre ?

    Alıntıları Göster
    Japonyada da sağda...
  • Ingilterede kaldığım zamanlarda ilk gün bu soruyu sormuştum,bana dünyadaki insanların %95 i sağlak olduğundan Kılıç taşıyan şövalyeler kılıçlarını sol tarafında tutarlar(bilirsiniz rahat çekmek için solda olur) ve Sağdan seyir edildiğinde kılıçlar birbirlerine çarpıp ses çıkarttığı için sol dan giderlerdi dedi ee şimdi ile ne alakası var diyincede eskiden kalan bir gelenek aslında demişti.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HazzaR

    Neden Galon ?
    Neden Mil ?
    Neden Libre ?

    Alıntıları Göster
    Cevap Napolyonun solak olması :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Cevap Napolyonun solak olması :)

    Alıntıları Göster
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Sa%C4%9Fdan_ve_soldan_akan_trafik

    Tarihi Gelişim
    İlk otomobillerde böyle problem yoktu. Çünkü ilk otomobillerde tekneden kopya edilmiş `yeke' vardı. Yuvarlak `direksiyon' manivela kuvveti ile daha rahat kullanım için icat edildi. Müşterinin isteğine göre sağa sola veya ortaya konabiliyordu. O dönemlerden çok önce `trafik' sağdan veya soldan diye ayrılmıştı. Milattan önce 11 yüzyılda Çin'de kural `adamların sağdan, kadınların soldan, arabaların ortadan' gitmesini söylüyordu. Roma İmparatorluğu'nda daha enteresan bir durum vardı. Türkiye'de yapılan araştırmalar Roma arabalarının sağdan, İngiltere'de ise soldan gittiğini gösteriyor.Bunun istisnası olarak, 1998'de arkeoleogler tarafından İngiltere'nin Swindon kasabası yakınlarında, eski bir Roma taş ocağına giden bir yol bulundu.Yolun solundaki girintiler, sağındakinden daha derin olduğundan, buradan arkeologlar arabaların taş ocağından yüklü çıkıp boş girdiklerini anlamışlardı.Yani Romalıların burada yolun solunu kullandığı anlaşılıyordu. Yolun veya `geçişin' sağdan ya da soldan yapılmasında `anatomik' bir neden var. İnsanlar sağ ellerini daha iyi kullanırlar. Yani kılıçlarını solda taşırlar. Rakipleri ile aralarına kılıçlı ellerini koymak için rakiplerinin (yani yolun) solunu seçerler. At arabalarında da böyle başladı. Çok atlı arabalarda arabacı dizginleri sağ elinde tutmak için sol arka atın sırtına veya arabanın sol tarafına oturdu. Yol kenarını da iyi görmek için soldan sürdü. Ancak bu durum araba sayısı çoğalıp karşılıklı geçişlerde problem çıkmaya başlayınca değişmeye başladı. İtalya'da şehirlerde sağ, dışarda sol trafik kullanılır oldu. Sonunda İngilizler 1756'da Londra Köprüsü'nde çıkan problemler yüzünden karar verdiler ve İngiltere'deki tüm köprü ve yollarda `sol' trafik kanunla uygulanmaya başladı. Buna tabii tüm koloniler de dahildi. Ancak Napolyon Avrupa'nın bu noktadaki kaderini değiştirdi. Çünkü Napolyon solaktı ve düşmanları `solunda' görmek istiyordu! Aynı yıllarda Amerika'da arabacılar sağda oturur olmuşlardı. 1792'de Lancester'den Philedelphia'ya yapılan yolun `sağ tarafı' kullanılacaktır diye ilk kanunu Pennsylvania eyaleti çıkardı. Avrupa'da Avusturya-Macaristan, Rusya ve Portekiz Napolyon'a uymadılar. Bu ülkeler Birinci Cihan Harbi'nin sonuna kadar soldan trafik kullandılar. Avusturya'nın Napolyon tarafından zapt edilmiş bölümü sağdan kullanırken öteki kısım hâlâ soldan kullanıyordu.Sonunda Hitler başta Avusturya olmak üzere Tüm kıtayı `sağcı' yaptı. Japonya Tren teknolojisini İngilizlerden aldığı için Samurai zamanından kalma `solu' uygulamaya devam eti. 1945'te Okinava, Amerikalıların hâkimiyetinde 1972'ye kadar sağdan, sonra Japonya'ya geri verilince sola geçti. Çin 1945'te sağa geçti. Avrupa'da bir tek İsveç, sol trafikte ısrarlı oldu. Ancak baktılar ki Avrupa'ya sattıkları Volvo'lar ve Saab'lar sağdan kendilerine soldan direksiyon üretirken problemler oluyor, 1967'de sağ trafiğe dönen son kıta Avrupa'sı ülkesi oldular. Amerika'da 1800'lerin sonunda `uyanık' avukat George Seldon, otomobilin patentini aldı. Henry Ford seri üretime geçtiği yıllarda royalite parası kaptırmamak için direksiyonu sola aldı. Kanada bölüm bölüm `sağa' geçti. Lunenburg kazası `sağa' geçtikten bir yıl sonra 1923'te sığır eti fiyatları müthiş düştü. Çünkü soldan gitmeye şartlanmış araba öküzleri sağ trafiği anlayamadılar.[1]

    Sağdan ve Soldan Akan Trafiğin Özellikleri[değiştir | kaynağı değiştir]
    Soldan Akan Trafiğin Özellikleri[değiştir | kaynağı değiştir]
    Trafik soldan akar sadece öndeki aracı geçmek için sağ şerit kullanılabilir.
    Karşı yönden gelen trafik sağda kalır.
    Trafik işaretlerinin çoğu yolun sol tarafında sürücülerin görebileceği yerdedir.
    Trafik göbeklerinden dönerken araçlar saat yönünde dönerler.
    Yayalar karşıdan karşıya geçerken ilk önce sağlarına bakarlar.
    Araçların şoför mahalli sağdadır.
    Kaldırımın olmadığı yerde yayaların yolun sağından yürümeleri gerekir.
    Sağdan Akan Trafiğin Özellikleri[değiştir | kaynağı değiştir]
    Trafik sağdan akar sadece öndeki aracı geçmek için sol şerit kullanılabilir(sollama)
    Karşı yönden gelen trafik solda kalır.
    Trafik işaretlerinin çoğu yolun sağ tarafında sürücülerin görebileceği yerdedir.
    Trafik göbeklerinde araçlar dönerken saat yönünün tersine dönerler.
    Yayalar karşıdan karşıya geçerken ilk önce sollarına bakarlar.
    Araçların şoför mahalli soldadır.
    Kaldırımın olmadığı yerde yayaların yolun solundan yürümeleri gerekir.
    Güvenlik Faktörleri[değiştir | kaynağı değiştir]
    1969'da J.J.Leeming tarafından yapılan araştırmaya göre, trafiğin soldan aktığı ülkelerde çarpışma ve kaza oranlarının daha az olduğu görülmüştür. Ancak Leeming'in çalıştığı ülkeler küçük olduğundan bu verilerin her yerde geçerli olamayacağını öne sürmüştür. Ancak yine araştırmalara göre, insanların sağ gözleri sol gözlerine göre daha baskın ve görme oranı daha fazladır. Bundan dolayı, trafiğin soldan aktığı ülkelerde karşıdan gelen trafik ve dikiz aynasını kontrol etmede sağ göz kullanılacağından burada çarpışma oranları düşüktür. Trafiğin sağdan aktığı ülkelerde ise zayıf olan sol gözün karşıdan gelen trafiği görmekte ve dikiz aynasını kontrol etmede kullanılması kaza riskini artırır.

    Türkiye'de Karayollarında Trafik Akışı[değiştir | kaynağı değiştir]
    Türkiye'de karayolları trafik akışı Karayolları Trafik Kanunun 6. kısmının 1. bölümünün genel kurallarında belirlenmiştir.Karayolları Trafik Kanunu madde 46 trafik akışını düzenler bu maddeye göre, "Karayollarında trafik sağdan akar"[2].



    Trafiğin soldan aktığı ülkeler[değiştir | kaynağı değiştir]

    Avustralya'da trafiğin soldan aktığını belirten bir uyarı işareti
    Not: Parantez içindeki yıllar, trafiğin soldan akışına geçildiği zamandır.

    Alderney Alderney
    ABD Virjin Adaları ABD Virgin Adaları
    Anguilla Anguilla
    Antigua ve Barbuda Antigua ve Barbuda
    Avustralya Avusturalya
    Bahamalar Bahamalar
    Bangladeş Bangladesh
    Barbados Barbados
    Bermuda Bermuda
    Bhutan Bhutan
    Birleşik Krallık Birleşik Krallık
    Britanya Virjin Adaları Birleşik Krallık Virgin Adaları
    Botsvana Botsvana
    Brunei Brunei
    Cayman Adaları Cayman Adaları
    Christmas Adası Christmas Adası
    Cocos Adaları Cocos Adaları
    Cook Adaları Cook Adaları
    Doğu Timor Doğu Timor (1928-1976 arası sağ)
    Dominika Dominika
    Endonezya Endonezya
    Falkland Adaları Falkland Adaları
    Fiji Fiji
    Grenada Grenada
    Guernsey Guernsey
    Guyana Guyana

    Güney Afrika Güney Afrika
    Kıbrıs Cumhuriyeti Kıbrıs Cumhuriyeti
    Hindistan Hindistan
    Hong Kong Hong Kong
    İrlanda İrlanda
    Jamaika Jamaika
    Japonya Japonya (Okinawa 1978)
    Jersey Jersey
    Kenya Kenya
    Kiribati Kiribati
    Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
    Lesotho Lesoto
    Makao Makao
    Malavi Malavi
    Maldivler Maldivler
    Malezya Malezya
    Malta Malta
    Man Adası Man Adası
    Mauritius Mauritius
    Montserrat Montserrat
    Mozambik Mozambik
    Namibya Namibya (1918)
    Nauru Nauru (1918)
    Nepal Nepal
    Niue Niue

    Norfolk Adası Norfolk Adası
    Pakistan Pakistan
    Papua Yeni Gine Papua Yeni Gine
    Pitcairn Adaları Pitcairn Adası
    Saint Helena Saint Helena
    Saint Kitts ve Nevis Saint Kitts ve Nevis
    Saint Lucia Saint Lucia
    Saint Vincent ve Grenadinler Saint Vincent ve Grenadinler
    Samoa Samoa (2009)
    Seyşeller Seyşel Adaları
    Singapur Singapur
    Solomon Adaları Solomon Adaları
    Sri Lanka Sri Lanka
    Surinam Surinam
    Svaziland Svaziland
    Tanzanya Tanzanya
    Tayland Tayland
    Tokelau Tokelau
    Tonga Tonga
    Trinidad ve Tobago Trinidad ve Tobago
    Turks ve Caicos Adaları Turks ve Caicos Adaları
    Tuvalu Tuvalu
    Uganda Uganda
    Yeni Zelanda Yeni Zelanda
    Zambiya Zambiya
    Zimbabve Zimbabvehttp://tr.wikipedia.org/wiki/Sa%C4%9Fdan_ve_soldan_akan_trafikhttp://tr.wikipedia.org/wiki/Sa%C4%9Fdan_ve_soldan_akan_trafik




  • Farklı olduklarını gösterme ihtiyacı duydukları için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben ada ülkesi de olan ingilterenin kendisini dışardan daha çok tecrit etmek, oto kaçakçılığı vb. engellemek, farklı olmak gibi nedenlerle direksiyonun sağdan olmasını tercih ettiklerini düşünüyordum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İngilizlerin her şeyi ters
    Uzunluk
    Ağırlık
    Alan

    hepsi dünyanın genelinden farklıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hoksi

    İngilizlerin her şeyi ters
    Uzunluk
    Ağırlık
    Alan

    hepsi dünyanın genelinden farklıdır
    hiç bir sebebi yok tamamen artistlik.Amerikada litre yerine galon cm yerine feet kullanılması....farklı olma çabaları.
  • Mil ve kilometreyi halen çözebilmiş değilim. Ayrıca sol elle vites değiştirmek . İmkansız. Ayrıca düşünsene ingilterede araba kullandığını katliam çıkar . Sağa çat diye dönüp kafa kafaya girmek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.