Şimdi Ara

IIHS Çarpışma Testinde Firmaların Aldatmacası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
3
Favori
5.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Amerika'da satılan araçlara uygulanan, Dünya'nın en zor çarpışma testi olarak kabul edilen IIHS testinin sonuçlarının firmalarca çarpıtıldığı ortaya çıktı.

    Bazı araç firmaları, testin yapıldığı şoför tarafına güçlendirme yaparken, maliyetten kısmak adına yolcu tarafına aynı uygulamayı yapmamışlar. Bu da kaza anında yolcu tarafında oturanı riske atıyor.

    Araçların aşağıda listesini vereceğim. Listedeki araçlar, Türkiye'de satılan modellerin , yolcu tarafı testine girmiş versiyonları. Bir çok araç yolcu tarafından teste tabi tutulmadı. Bir de teste hiç girmemiş modeller mevcut tabi.

    G(good-iyi) , A(acceptable- kabul edilebilir) , M(marginal-marjinal) , P(poor-kötü) olarak notlar mevcut.

    IIHS Çarpışma Testinde Firmaların Aldatmacası

    Şuna benzer asimetrik tasarımlar mevcut. Görsel, Rav4 modeline aittir.

    *Şoför ile yolcu tarafı aynı performans gösteren modeller

    Subaru Impreza- Crosstrek - Legacy- Outback
    Hyundai Elantra- Ioniq - Sonata- Tucson
    Honda Civic- Accord- CRV
    Nissan Maxima- Altima
    Mazda 6- CX3- CX5- CX9
    Ford Fusion
    Toyota Camry
    Mercedes E- GLC
    BMW 5
    Kia Sportage
    Volkswagen Tiguan

    *Yolcu tarafı, şoför tarafından bir kademe düşük not alan modeller

    Volkswagen golf- jetta
    Kia soul
    Subaru Forester
    Hyundai Santafe

    *Yolcu tarafı, şoför tarafından birden fazla kademe düşük not alan modeller

    Volkswagen Passat
    Toyota RAV4

    Kaynak:http://www.iihs.org/iihs/ratings/v/class-summary/small-cars



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msansertekin -- 8 Şubat 2018; 13:43:49 >







  • Sürücüyle kazanın ne alakası var ? Duvara çarparken araba içinden şöyle mi geçiriyor. "Benim sürücüm çok iyi duvara vurunca parçalanmayayım." Madem iş sürücüyle alakalı, bir tane Şahin ya da Toros bulun gelin kafa kafaya çarpışalım. Bakalım ne hale geleceksiniz. Dünyanın en iyi şoförü de olsan kaza bu, gerçekleşir. Gerçekleştiği anda araba ne kadar güvenliyse içinden sağ çıkma ihtimalin o kadar artar.

    Doğal seçilim part 2 yapmışsın resmen.
    NCAP zaten bunların pis çanağına ekmek tutuyor sen neyden bahsediyorsun.

    IIHS'te top safety pick alan firmalara bak bakalım. VW'nin pek ismi geçmez. VW'den iyi bir sürü firma var. tamamen vw'nin türkiye piyasasına göre kendinizi kabullendiriyorsunuz.

    Çünkü poloyu 2 airbag ile bizlere kakalayan bir doğuş var.. İstesen de alamıyorsun yaris perde hava yastıklı. Tabi şimdi kesin polo çok sağlamdır
    Emisyon testi hariç, regülasyonlara uymayan bir hareketleri yok çünkü. Dava açsan kaybedersin, adam bu arabayı ürettiği zaman yolcu tarafı çarpışma testi yoktu çünkü. Regülasyonlara uyuyor, fakat etiğe uymayan manevra çok.

    Bir de hatalar göz önünde değil, normal vatandaş bilemez ki sağdan vurunca daha az dayanımı olduğunu ? Söküp kaportayı bakacak hali yok sonuçta. Hatta bir çoğu, kaza yapsa bile anlamayacaktır. Adamlar nerelere manevra yapacaklarını iyi biliyorlar.

    Motor ve şanzımanda da aynısı geçerli. 1.2 tdi, 1.4 tdi ve 1.4 tsi 180 hp artık yok. Dört sene içinde üç motor yediler. Kullanıcı bunun çetelesini tutmuyor ki, tutsa da gidip "yahu üretimden niye kaldırdınız, ne kusuru var benim motorumun" diyemez ki ?

    Çok ince detaylarda alicengiz oyunları. Mühendisler bile yetkin değilse anlamaz, anlasa da anlatsa da bazen bazı kullanıcı kitlesi için önemi olmayabiliyor.
    Arabaların hepsi belli limitlerin üstündeyse eğer böyle testlerin sayesinde. Şahin'e , Toros'a övünerek binmeye devam edebilirsin.

    Doğal Seçilim: Fenotipteki farklılıklardan dolayı, yaşadığı ortama daha uyumlu olan canlıların hayatta kalabilmesi, benzer şekilde uyumlu olmayanların elenerek yok olması.
    Şimdi, "sonuçta bazı araçlarda da yolcu tarafında airbag olmuyor ve iihs testlerinde yolcu tarafından da puan veriliyor " dediniz.

    "üretilen araçların bazıları yolcu tarafına airbag koymuyor değil mi" diye sordunuz. Birincisi, sıfır olarak satılan hangi araçta yolcu tarafında airbag yok , ikincisi bu araçlar var ise iihs bağlantısı nedir ? Onu soruyorum ben.
  • Forumda son zamanlarda açılmış en sağlam konulardan olmuş bu!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu çıkalı baya olmuştu hatta youtube'ta videosu bile var. Ancak konu başlığı hatayı yapan IIHS miş gibi olmuş.
  • aldatmaca gibi değil bence, sonuçta bazı araçlarda da yolcu tarafında airbag olmuyor ve iihs testlerinde yolcu tarafından da puan veriliyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Dexter_

    Bu çıkalı baya olmuştu hatta youtube'ta videosu bile var. Ancak konu başlığı hatayı yapan IIHS miş gibi olmuş.

    Başlığı düzelttim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    aldatmaca gibi değil bence, sonuçta bazı araçlarda da yolcu tarafında airbag olmuyor ve iihs testlerinde yolcu tarafından da puan veriliyor

    IIHS testine giren hangi aracın sadece sürücü airbag'i mevcut merak ettim
  • Testlerin güvenirliliğini yeniden sorgulamak lazım, zaten bugün 5 yıldız alan araç kriterler güncellenince sınıfta kalıyor, bu testlerin tek faydası araçlardaki güvenlik unsurlarının gelişmesine büyük destek oldu, yoksa hala tenekelere biniyor olacaktık, kuruluşun olaya el atması lazım, her türlü kaza kombinasyonunu test edip puanlamaları lazım.
  • Demekki neymiş,sahtekar her yerde sahtekar!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Paco-De Lucia

    Demekki neymiş,sahtekar her yerde sahtekar!!

    Maymunları koltuğa oturtup çarpışma testi yapıyorlarmış. Hayvan ölmüyorsa sıkıntı yokmuş

    Son emisyon testlerini maymunlar üzerinde denediklerini skandalından sonra buna da şaşırmadım

    İşin komik yanı, TR ve dünyada VW hala yok satıyor. İnsanlar gerçekten bilgisiz ve canını hiçe sayıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    aldatmaca gibi değil bence, sonuçta bazı araçlarda da yolcu tarafında airbag olmuyor ve iihs testlerinde yolcu tarafından da puan veriliyor

    IIHS testine giren hangi aracın sadece sürücü airbag'i mevcut merak ettim

    cümleleri düzgün okuyup düzgün anlayalım
    iihs testine giren girmeyen araçla alakalı değil, üretilen araçların bazıları yolcu tarafına airbag koymuyor değil mi ? ama yine de güvenli araç etiketiyle satılmıyor mu ? hem yine bazı araçlarda yolcu airbag'ini kapatma tuşu da var, demekki güvenliğin çoğunluğu sürücü tarafı için tasarlanıyor, haa ön ve arka yolcuya da güvenlik önlemleri alınmalı mı ? tabiki alınmalı, ama masraftan kaçıyor firmalar.

    ve yine tekrar belirteyim, iihs testlerinde yolcu tarafı için de puan veriliyor, adam o tarafa güçlendirici koymazsa , ona göre puanını alacaktır




  • Sadece Sürücü kullanıcısına yanıt
    Ne alalım peki bu teste girmeye bile korkan rakiplerini mi alalım? Artık ne çıkarsa şansımıza deriz böylece.



    Ncap liderliği VW’de bu arada geçen yayınlanan listeye göre.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu testlere filan fazla takılmayın , şuanki arabaların hepsi belli limitlerin üstünde dayanıklığı var , bizler şahine torosa övünerek binmiş milletiz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    aldatmaca gibi değil bence, sonuçta bazı araçlarda da yolcu tarafında airbag olmuyor ve iihs testlerinde yolcu tarafından da puan veriliyor

    IIHS testine giren hangi aracın sadece sürücü airbag'i mevcut merak ettim

    cümleleri düzgün okuyup düzgün anlayalım
    iihs testine giren girmeyen araçla alakalı değil, üretilen araçların bazıları yolcu tarafına airbag koymuyor değil mi ? ama yine de güvenli araç etiketiyle satılmıyor mu ? hem yine bazı araçlarda yolcu airbag'ini kapatma tuşu da var, demekki güvenliğin çoğunluğu sürücü tarafı için tasarlanıyor, haa ön ve arka yolcuya da güvenlik önlemleri alınmalı mı ? tabiki alınmalı, ama masraftan kaçıyor firmalar.

    ve yine tekrar belirteyim, iihs testlerinde yolcu tarafı için de puan veriliyor, adam o tarafa güçlendirici koymazsa , ona göre puanını alacaktır

    Şimdi, "sonuçta bazı araçlarda da yolcu tarafında airbag olmuyor ve iihs testlerinde yolcu tarafından da puan veriliyor " dediniz.

    "üretilen araçların bazıları yolcu tarafına airbag koymuyor değil mi" diye sordunuz. Birincisi, sıfır olarak satılan hangi araçta yolcu tarafında airbag yok , ikincisi bu araçlar var ise iihs bağlantısı nedir ? Onu soruyorum ben.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anadolu86

    Bu testlere filan fazla takılmayın , şuanki arabaların hepsi belli limitlerin üstünde dayanıklığı var , bizler şahine torosa övünerek binmiş milletiz.

    O zaman testleri yapmasınlar mesela ?
  • Arkadaşlar, bazı insanlar için "blok'ta hayat vardır" . Anladınız siz onu
  • Listede eksikler olsada guzel konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Sahtekar her yerde sahtekar cahil her yerde cahil yapacak hic bisey yok malesef

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fanboylar başlayacak birazdan kendi araçlarının markalarını savunmaya, hazır olun
  • VW sadece emisyonlarda sahtekarlık yapmamış demek.. Ama olsun kapı sesi tok..
  • Kandırmacaya lafım yok umarım yapanlar cezalandırılır ancak bu forumda bu emisyon meselesine ve güvenliğe takılanları anlamıyorum.

    Ülkemizde Ne Volvo satıyor ne hibrit araçlara yönelim var. Herkes emisyon hilesi diyor ama üstüne gidip dizel araç kullanıyor.

    Bu forumdaki ikiyüzlülüğü bir türlü çözemedim ben.


    Şunu kabul edelim artık bütçemize uygun ve 2.eli iyi olan hangi marka varsa onu alıyoruz emisyon falan diye ağlamaya gerek yok önem vermiyoruz.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.