Şimdi Ara

İETT şoförleri İETT çalışanları rantmı yapıyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
0
Favori
5.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • O zaman akbil gişelerini en azından akbil dolum istasyonlarını her yere koysunlar hiç bi yerde akbil gişesi yok ana duraklar hariç.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erdem2602


    quote:

    Orjinalden alıntı: ryu132


    quote:

    Orjinalden alıntı: kenyack

    Bunu yapan da belediye ve özel halk otobüsleri yönetimi. doğru olan da budur. en azından bilet bulma zorunluluğu ortadan kalkıyor.
    20 kuruş gitti diye ağlamanın lüzumu yok.



    20 kuruş gitmesi sorun değil ama adamın cebine giren para yasal değil.
    Şimdi bir devlet ofisine gittin, sıra numarası alıyorsun ve sıranı bekliyorsun. Bu arada bir devlet görevlisi bende öndeki sıralar için numara var ama 20 kuruş derse ne our, aynı hesap. Sıranı bekleyeceksin, Akbili veya bileti yoksa binmeyecek otobüse, şoför bu işten nasıl para kazanır. Abartmıyorum 4-5000 tl bile ek gelir çıkar kalabalık hatlarda. Bu gayri yasal, vergisi olmayan bir para. Kesinlikle engellenmeli, Nasıl savunursunuz bunu anlamıyorum. Alt 4-5000 götüren üste üst seviyelerde milyonlar götürüyor, kafa aynı.


    Arkadaşım senin algılamanda sorun var.Senin dediğin sıra bununla ne alakası var?O zaman erken git sıraya gir.Adam kayırmakla akbilden alınan parayı nasıl bağdaştırdın?



    Onu geç, ayrıca açıklayacağım da şunara cevap ver
    1- Bu gelire vergi vereiliyor mu?
    2- Bu gelire vergi verilmesi gerekiyor mu?
    3- Bu gelir şoförün görev tanımı içindemi?
    4- Bu gelir yasal mıdır?
    5- Asgari ücretten (500tl) yüzde 20 civarı vergi kesilirken 3000-4000 tl arası bir gelirden vergi kesilmemesi normal mi?
    6- Normalde akbil veya bileti olmayanların otobüse alınmaması gerekmezmi?
    7- Bu işlem trafiki aksatıyor mu? Duraklar otobüslerin bekleme süresini artıtıyor mu?
    8- Pek çok durakta akbil gişesi olmaması bu işlemi desteklemek için yapılıyr olabilir mi?

    Tamamiyle illegal bir işlemi savumanız için
    1-Sizin de şoför olmanız
    2-Sizin bir akrabanızın şoför olması
    3- Veya hayatta illegal yaşamı destekliyor olmanız gerekmezmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ryu132 -- 28 Nisan 2009; 12:55:12 >




  • kocaeli- gebze seferini yapan otobüslerde de kent kart uygulaması var kart la 1 kişi 3.25 kartın yoksa şoförden 4 liraya alıp basıyorsun

    öğrenci ise kartla 2 ytl kartın yoksa yine 4 liralık kart alıp basıyorsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ryu132

    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdem2602


    quote:

    Orjinalden alıntı: ryu132


    quote:

    Orjinalden alıntı: kenyack

    Bunu yapan da belediye ve özel halk otobüsleri yönetimi. doğru olan da budur. en azından bilet bulma zorunluluğu ortadan kalkıyor.
    20 kuruş gitti diye ağlamanın lüzumu yok.



    20 kuruş gitmesi sorun değil ama adamın cebine giren para yasal değil.
    Şimdi bir devlet ofisine gittin, sıra numarası alıyorsun ve sıranı bekliyorsun. Bu arada bir devlet görevlisi bende öndeki sıralar için numara var ama 20 kuruş derse ne our, aynı hesap. Sıranı bekleyeceksin, Akbili veya bileti yoksa binmeyecek otobüse, şoför bu işten nasıl para kazanır. Abartmıyorum 4-5000 tl bile ek gelir çıkar kalabalık hatlarda. Bu gayri yasal, vergisi olmayan bir para. Kesinlikle engellenmeli, Nasıl savunursunuz bunu anlamıyorum. Alt 4-5000 götüren üste üst seviyelerde milyonlar götürüyor, kafa aynı.


    Arkadaşım senin algılamanda sorun var.Senin dediğin sıra bununla ne alakası var?O zaman erken git sıraya gir.Adam kayırmakla akbilden alınan parayı nasıl bağdaştırdın?



    Onu geç, ayrıca açıklayacağım da şunara cevap ver
    1- Bu gelire vergi vereiliyor mu?
    2- Bu gelire vergi verilmesi gerekiyor mu?
    3- Bu gelir şoförün görev tanımı içindemi?
    4- Bu gelir yasal mıdır?
    5- Asgari ücretten (500tl) yüzde 20 civarı vergi kesilirken 3000-4000 tl arası bir gelirden vergi kesilmemesi normal mi?
    6- Normalde akbil veya bileti olmayanların otobüse alınmaması gerekmezmi?
    7- Bu işlem trafiki aksatıyor mu? Duraklar otobüslerin bekleme süresini artıtıyor mu?
    8- Pek çok durakta akbil gişesi olmaması bu işlemi desteklemek için yapılıyr olabilir mi?

    Tamamiyle illegal bir işlemi savumanız için
    1-Sizin de şoför olmanız
    2-Sizin bir akrabanızın şoför olması
    3- Veya hayatta illegal yaşamı destekliyor olmanız gerekmezmi?



    Çok doğru tespitlerde bulunmuş arkadaş. Ama bizim memlekette doğru söyleyeni 9 köyden kovarlar. Rahmetli Özalın " benim memurum işini bilir " lafıyla gündelik hayatımıza da giren rant düşkünü zihniyet kanser hücresi gibi yıllar içinde yayıldı. Konuya yazılan mesajları genel olarak değerlendirince doğruyla yanlışı savunanların sayısı eşit gibi. Korktuğum şu ki toplumda dejenere insan sayısı bu kadar artmış olması. Özellikle yeni yetişen nesillerde bu konulardaki hassasiyetin giderek azalıyor olması endişe verici.

    Birileri kendilerine uygulamalardaki boşluklardan rant sağlarken bizde bunlara destek veriyorsak yarın bir gün benzer durumlara ortak olmaya meyilliyiz demektir.




  • Bu işi yapan, belediyede daha önemli göreve gelince milyon dolarlık illegall işlem yapıyor. Veya şoför diyorki üsttekiler milyon götürüyor ben 4000 götürmüşüm çok mu diyor. Karşılık olarak illegalliğe yasallaşmasını sağlıyorlar. Adamlar resmen haksız kazanç sağlıyor insanlara normal geliyor, hatta akbilin yoksa vereceksin diyorlar. Yoksa alma otobüse.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fearless

    O değilde indirimli hatlarda asıl olan oluyor. İndirimli hatta akbil 85kuruş sen veriyosun 1.5 ytl.

    1 kişiden 65 kuruş.

    günde 100 kişi olsa 6.5 lira

    ayda 195 lira



    Hesaplama yanlış olmuş..

    1 kişiden 65 kuruş.

    günde 100 kişi olsa 65 lira

    ayda 1950 lira
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fearless

    O değilde indirimli hatlarda asıl olan oluyor. İndirimli hatta akbil 85kuruş sen veriyosun 1.5 ytl.

    1 kişiden 65 kuruş.

    günde 100 kişi olsa 6.5 lira

    ayda 195 lira


    indirimli hatlada 1 ytl veriyorsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FeToBaSkaN


    quote:

    Orjinalden alıntı: Fearless

    O değilde indirimli hatlarda asıl olan oluyor. İndirimli hatta akbil 85kuruş sen veriyosun 1.5 ytl.

    1 kişiden 65 kuruş.

    günde 100 kişi olsa 6.5 lira

    ayda 195 lira



    Hesaplama yanlış olmuş..

    1 kişiden 65 kuruş.

    günde 100 kişi olsa 65 lira

    ayda 1950 lira



    Evet bir sıfırı unutmuşum.

    @Macromedia

    Ben bikere akbili evde unuttuğumdan indirimli hatta 1.5 tl vermiştim. Daha da para vererek otobüse binmedim zaten.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ne bu yaa??

    İETT şoförlerinin bu olaydan maaş dışı 2-4 bin ytl arası gelir elde ettğini bilmeyen kalmamıştır heralde. İstanbulda yaşıyorsanız akbilinizi alın, unuttuysanız bidaha alın sonuçta satınca da aynı para..



    2-4 bin tl mi keşke öyle olsaydı.Şayetki öyle olsaydı gül gibi geçinir giderdik hocam.Nerden biliyorsun dersen babam İETT de şöfor olarak çalışmakta ordan biliyorum.Bazen akbil dolumunu bile karşılayamıyor yani akbil dolumuna verdiği paradan kendine kar bile kalmadığı zamanlar oluyor o yüzden bilmeden etmeden sallamak serbest
  • quote:

    Orjinalden alıntı: punısher17


    quote:

    Orjinalden alıntı: ne bu yaa??

    İETT şoförlerinin bu olaydan maaş dışı 2-4 bin ytl arası gelir elde ettğini bilmeyen kalmamıştır heralde. İstanbulda yaşıyorsanız akbilinizi alın, unuttuysanız bidaha alın sonuçta satınca da aynı para..



    2-4 bin tl mi keşke öyle olsaydı.Şayetki öyle olsaydı gül gibi geçinir giderdik hocam.Nerden biliyorsun dersen babam İETT de şöfor olarak çalışmakta ordan biliyorum.Bazen akbil dolumunu bile karşılayamıyor yani akbil dolumuna verdiği paradan kendine kar bile kalmadığı zamanlar oluyor o yüzden bilmeden etmeden sallamak serbest


    Açıklama yaparmısın biraz.
    Yani baban akbil doldorup zararına halkla mı paylaşıyor, anlamadım ben. Bir de bu işten kar etmedği zamanlar oluyor demişsin, neyin karı? Şoförlük tanımı içinde kendi akbili doldur millete pahallıya sat anlayışı var mı? Kimi zamanlar kar kalmadığı oluoyr demişsin bu da kimi zaman kar ettiğin anlamına geliyor. Bu karın vergisi veriliyor mu? Veya bu kar kaç lira?
    Milleti gerizekalımı sanıyorsunuz nasıl zarar eder bu işte, ucuza al pahallıya sat. Zarar nasıl oluyor anlamadım? AKbil cürümüze, yanmaz, kokmaz, doldur akbile müşteri adına bas parayı al. Neyin zararı acaba? Her 2 saatte yeni bir akbil almıyorsanız zarar olmaz. Zarar kavramını merak ettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ryu132 -- 28 Nisan 2009; 14:26:16 >




  • Benim bildiğim iett şöförleri 2400 lira alıyor. Ha akbili olmayan kişi sayısıda az yani, 3000-4000 lira felan kazanamazlar . Öyle olsa herkes şöför olurdu Mühendisler o kadar alamıyor 2009 Türkiye'sinde.

    Ha "Benim memurum işini bilir" olayı doğrudur malesef. Okullara bir bakın anlarsınız, bizim okulda 1400 lira maaşla sıfır Corolla'dan tut Volvo S40'a kadar alanlar var nasıl oluyorsa...O arabaların aylık taksidi o kadar. Ne kadar ilginç değilmi?
  • Hocam olay dışardan göründüğü gibi ekmek elden su gölden değil yolcu sayısının çok olduğu hatlarda kar iyi olurken o da günlük dediğiniz gibi 195 lira falan değildir en fazla 70 küsür lira olduğunu gördüm ben babamda ama bazı şöförler akbil işinden diğerlerine göre zararlı olabiliyor.Hatırlarım babamın bir günde tüm kazandığını ertesi gün akbil dolumu için kullandığını elde ne kaldı 0 olduğu zamanları ama dediğiniz gibi aylık 2-4 bin lira arası olsaydı en az 2000 tl de maaş desen ortalama 4000 tl olsa aylık kazanç oh ne güzel ama göremedik daha o günleri yine ama ki allaha şükür geçinip gidiyoruz
  •  İETT şoförleri İETT çalışanları rantmı yapıyor?

    4 yıldır aylık akbil kullanıyorum.En son bugün yükledim.Sonuna kadarda kullanıyorum
    4 geçiş hakkım kalmıştı.Aynen yeni bakiyenin üstüne eklendi.
    Bazen 10 otobüs değiştiriyorum bazen hiç kullanmıyorum.2 gündür okula gitmiyorum.
    Sürekli değişiyor kullanmam.En iyisi aylık akbil benim için



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speedman -- 28 Nisan 2009; 14:32:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Benim bildiğim iett şöförleri 2400 lira alıyor. Ha akbili olmayan kişi sayısıda az yani, 3000-4000 lira felan kazanamazlar . Öyle olsa herkes şöför olurdu Mühendisler o kadar alamıyor 2009 Türkiye'sinde.

    Ha "Benim memurum işini bilir" olayı doğrudur malesef. Okullara bir bakın anlarsınız, bizim okulda 1400 lira maaşla sıfır Corolla'dan tut Volvo S40'a kadar alanlar var nasıl oluyorsa...O arabaların aylık taksidi o kadar. Ne kadar ilginç değilmi?


    Bu mantık doğru değil. Gümrüklerde pek çok rüşvet işleri ortaya çıktı ve hala vardır muhtemelen. O zaman herkesin gümrük memurumu olması lazım. Burda işin görünmeyen kısmı, sen diyelimki mühendissin işini bırakıp soförlüğemi geçeceksin bu haberden sonra.




  • Akılsız başın derdini ayaklar çeker misali. Siz akbil alıp kullanmazsanız veya akbilinizde ne kadar var bilmezseniz ,hesabınızı tutmazsanız sonuçta cebinizden fazla para gitmesi normaldir. Bu yapılan iş doğru mu? Sonuna kadar hayır. Ama Dünya nın düzeni bu şekilde ilerliyor. Muhtaç durumdakini yolmak besin piramidinin kanunu. Eminim ki sizde bir yerlerde birilerine bu şekilde yaptırımda bulunuyorsunuzdur. Nasıl olduğu önemli değil. Miktarı da. Ticaret bu. İşine gelen alır gelmeyen almaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ryu132


    quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Benim bildiğim iett şöförleri 2400 lira alıyor. Ha akbili olmayan kişi sayısıda az yani, 3000-4000 lira felan kazanamazlar . Öyle olsa herkes şöför olurdu Mühendisler o kadar alamıyor 2009 Türkiye'sinde.

    Ha "Benim memurum işini bilir" olayı doğrudur malesef. Okullara bir bakın anlarsınız, bizim okulda 1400 lira maaşla sıfır Corolla'dan tut Volvo S40'a kadar alanlar var nasıl oluyorsa...O arabaların aylık taksidi o kadar. Ne kadar ilginç değilmi?


    Bu mantık doğru değil. Gümrüklerde pek çok rüşvet işleri ortaya çıktı ve hala vardır muhtemelen. O zaman herkesin gümrük memurumu olması lazım. Burda işin görünmeyen kısmı, sen diyelimki mühendissin işini bırakıp soförlüğemi geçeceksin bu haberden sonra.

    Aslında bakacak olursak, zaten Mühendis'in niyeti haram yemekse yapıyorda zaten. Özel şirketlerde "avanta" adı altında o kadar çok rüşvet olayı duydumki...




  • İstanbul 'a geldiğim bir zaman aynısı benim de başıma gelmişti. Yıllar önce arta kalan 10 kuruşluk para şoförün hanesine kâr olarak geçmişti. Onu da vermek istedi ama bozuğu çıkışmadı.

    Bunu direk kâr amaçlı yapanlar da var ne yazıkki. Öylesini de gördüm. Günde 50 kişi yerine bilet bassa ve 20 kuruş artırsa gün başında 10 TL kâr demek. Ayda 300 TL. Fena bir para değil.

    Ama bunu genellememek lazım. Yukarıdaki yorumlara bakıyorum. Sanki bütün belediye otobüsü şoförleri bunu yapıyormuş gibi konuşanlar olmuş. Yaptığınız ayıptır. Erdemli insanlara yakışmayacak derecede sözler sarf etmeyin. Memleketin tek doğrusu sizler değlsiniz. Genelleme yapan insan kendi kalitesini ortaya koyar. Çoğu bile yapsa tümüne bunu mal etmek yanlıştır. Bir de şu açıdan bakın. Şoförlerin yolcu yerine AKBİL basmasını yasaklasalar. Ne olacak? Kimini hiç binmeyecek. Kimisi içerden yolculardan sorayım diyecek. Gidecek yine 1,5 TL verecek. Adamın cebinde 10-20 kuruş yoksa üstü yine kalacak. Şoförde de aynısı yaşanacak. Bozuğu yoksa üstünü veremeyecek. Akşama kadar oturduğu yerden kalkamayan bir şoförün 50 kişi için (kişi başı 2'şer bozuk metal para) toplam 100 tane 10 kuruşluk cebinde taşımasını beklemeyin. Böyle tarafgirlik olmaz. Böyle genelleyerek yorum yazılmaz. Biraz da kendinizi karşınızdakinin yerine koyun. İETT Şoförü olsam, vatandaşa para üstü vermek için cebimde 90-100 tane 10 kuruşluk taşırım, 10 kuruşlukları bulmak için her yeri gezer ve bulmak için uğraşırım diyen varsa alnından öperim.

    Yanlış anlaşılmasın, kâr için yapanlar da vardır. Ben kâr amaçlı yapanları savunmuyorum.




  • Malatya'da da akbil 90 kuruşa geliyor. Şoför 1ytl alıyor.
  • Peki soruyorum arkadaşlar size şöför gidin bilet alın dese bilete kaç para vereceksiniz?

    Tam 7.5 lira. Hiç düşünüyor musunuz bunları?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Piêr Dé Sans

    Peki soruyorum arkadaşlar size şöför gidin bilet alın dese bilete kaç para vereceksiniz?

    Tam 7.5 lira. Hiç düşünüyor musunuz bunları?


    Ne büyük iyilik ya, bilet parası belediyeye gidecek, yani yasal yoldan almış olacaksın. Bu para admın cebine gidiyor. Soför sevabına mı yapıyor, seni düşünüyor 7.5 tl vermesin diye değil mi? Adamın umrundamı alacağı paraya bakıyor, ona vermesen devlete gidecek para hem de fazlasıyla. Bunu savunan zihniyeti kesinlikle anlamıyorum böyle bir mantık var mı ya? Bunun tartışılması bile ülkenin içindeki durumu gösterir. Yani bu kadar net bir durum nasıl tartışılıyor anlamıyorum. Bunu yapan her soför suç işliyor bu kadar basit.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.