Şimdi Ara

İddiaya göre Hyundai, içten yanmalı motor geliştirme merkezini kapattı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İddiaya göre Hyundai, içten yanmalı motor geliştirme merkezini kapattı



    Otomotiv dünyasında elektrikli araçlara geçiş süreci beklenenden hızlı ilerliyor. Pek çok üretici önümüzdeki yıllarda Avrupa'da sadece elektrikli araç satmaya başlayacağını açıkladı. Hiç kimse bu yarışta geride kalan taraf olmak istemiyor.



    Hyundai Motor Group da elektrikli araç pazarında öne çıkmak isteyen taraflardan biri ve iddiaya göre, Güney Koreli üretici bu konuda önemli bir adım attı. Business Korea'da yer alan habere göre Hyundai, Ar-Ge genel merkezindeki içten yanmalı motor geliştirme merkezini kapattı.



    Ayrıca Bkz.Yerli otomobil TOGG'dan yeni görüntüler geldi: İşte C-SUV'un son hali



    Verilen bilgiye göre şirket, içten yanmalı motor ve şanzıman geliştirme ekibini elektrikli araçlarla alakalı başka bir ekibe transfer etti. Motor geliştirme merkezi tamamen kapatıldı ve burada klasik güç aktarma organlarıyla ilgili tüm merkezler elektrik dönüşümüyle alakalı birimlere dönüştürüldü. Şirket ayrıca Batarya Geliştirme Merkezi'ni de faaliyete geçirdi.



    Namyang Araştırma Enstitüsü, 12 bin Ar-Ge personeline sahip ve Hyundai Motor Group'un beyni olarak görülüyor. Burada yapılan köklü değişiklik, şirketin elektrikli araçlar konusunda ne kadar iddialı olduğunu kanıtlar nitelikte. İçten yanmalı motorların sona doğru yaklaştığının da sinyallerini veriyor.




    Kaynak:https://www.businesskorea.co.kr/news/articleView.html?idxno=84657







  • Bu elektrikli araç saçmalığı, telefon bataryasına dönmez umarım

    Aptal devletler şirketlerin zoruyla mecbur zorla bize bunları aldırtacaklar.



    Şu an hiç bir elektrikli araç atıyorum ağır yük atılan hafif-ağır ticari veya pickup türünün yerini tutamıyor



    Yetmiyor max 400km denen şaka gibi menziller var, şarj olacak diye beklemek var

    Ardını 3 senede bir pil şirketine dönme durumu var.

    Allahın Finlisi bile teslayı patlattı diye haber geçtiniz burda



    Bu kadar araca yetecek elektriği sağlamak için doğaya verecekleri zararı da araştıran yok hala
    Bu sisteme geçerken fayda-zarar nedir tüm endüstriyi içine katan bir araştırma olsa keşke, sadece son kullanıcının verdiği zararı araştıran değil


    Umarım 2040-2050 yılına kadar ikinci el ticari veya pickup türü yasaklanmaz umarım. Ben kullanırım valla, Karen'lar gibi günde 8 km kullanmıyorum bu araçları sonuçta.

    Bu aptal araçlarla iş miş yapılmaz, direkt ekstra masraf ve zam kaynağı şu haliyle



    En önemlisi

    Doblocu dayılar naapacak lan

    Yahu Ford model T diye birşey çıkarmış benim Ağır yük beygirlerimin çektiği römörk ü çekemiyor , çıktığım tepeleri çıkamıyor . Ayrıca petrolle çalışıyor kimse petrolün doğaya verdiği zararı araştırmıyor . Ayrıca çok kısa mesafe gidiyor benim Atlarımsa heryerden bulabileceğin otla samanla dağ taş yağmur çamur gidiyor . Ayrıca bu otomobil denen saçmalığın birde yedek parça bakım ıvır zıvır şeyleri var . Benim atlara bir nal çak bir tımar devam . Bu otomobillerle iş miş yapılmaz arkadaş nereden çıkıyor bu teknolojik hayranlık anlamıyorum .Umarım ilerde bu atların yollara çıkması falan yasaklanmaz .

  • Gelistirme kapanır da uretim devam ettikce ne olacak?
    Özellikle bizim pazara gönderdiği
    1.0, 1.2, 1.4 atmosferik, 1.6 atmosferikler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu elektrikli araç saçmalığı, telefon bataryasına dönmez umarım

    Aptal devletler şirketlerin zoruyla mecbur zorla bize bunları aldırtacaklar.



    Şu an hiç bir elektrikli araç atıyorum ağır yük atılan hafif-ağır ticari veya pickup türünün yerini tutamıyor



    Yetmiyor max 400km denen şaka gibi menziller var, şarj olacak diye beklemek var

    Ardını 3 senede bir pil şirketine dönme durumu var.

    Allahın Finlisi bile teslayı patlattı diye haber geçtiniz burda



    Bu kadar araca yetecek elektriği sağlamak için doğaya verecekleri zararı da araştıran yok hala
    Bu sisteme geçerken fayda-zarar nedir tüm endüstriyi içine katan bir araştırma olsa keşke, sadece son kullanıcının verdiği zararı araştıran değil


    Umarım 2040-2050 yılına kadar ikinci el ticari veya pickup türü yasaklanmaz umarım. Ben kullanırım valla, Karen'lar gibi günde 8 km kullanmıyorum bu araçları sonuçta.

    Bu aptal araçlarla iş miş yapılmaz, direkt ekstra masraf ve zam kaynağı şu haliyle



    En önemlisi

    Doblocu dayılar naapacak lan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ladro -- 28 Aralık 2021; 21:2:3 >




  • ladro L kullanıcısına yanıt

    Sanayi esnafının son sözleri...

  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt

    Esnaf olduğumu kim söylediki

    Ha finalde mağaza ve marketler "zam yapiyüleeer" diye ağlayan siz oluyorsunuz.

    Bana koymaz o zamlar o esnaflarda sizden daha ucuza yaptırırım her şeyi, elektrikli araçlar dahil

    Bunların ekstra masrafların bana giren kısmını da doğal olarak size pay ederim

    Tüm üretim-tedarik zincirinin yapacağı gibi İddiaya göre Hyundai, içten yanmalı motor geliştirme merkezini kapattı 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ladro -- 28 Aralık 2021; 22:51:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cok da bir sey uretmiyordu zaten İddiaya göre Hyundai, içten yanmalı motor geliştirme merkezini kapattı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ladro L kullanıcısına yanıt
    Evrensel dinamikler "Ben kullanırım valla" gibi söylemlerle yürümüyor maalesef. Pek tabii trendlerin de şişirmesi mevcut fakat güncel içten yanmalı araç emisyonları bariz bir şekilde zararlı. Bunu kabul etmemek gözleri kapalı gezmekle benzer bir durum. Biraz ingilizceniz var ise onlarca makale bulabilirsiniz bu konu ile ilgili olarak...

  • elektrikli hyundai bile ev parası olur alım gücü düşer zenginler husudi araca binecek öyle gözüküyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • O makalelere çok güvenmeyin. Ona kalırsa onlarca denetim var ama yıllarca VW emisyon skandalına imza attı. Amaç çevre ise şarj edilebilir hibrit araçlara ağırlık verirsin, saçma sapan tonlarca ağırlığında akülere değil. Çoğu kişinin günlük araç kullanımı 50 km'yi geçmez, 100 km menzilli bataryalar çok rahat iş görür ayrıca maliyet açısından da ömür açısından da çok daha elverişli.


    Ama dünya ticaret savaşları sebebi ile saçma sapan elektrik süpürgesi gibi araçlara başladılar. Fakat yine bu işin belirleyicisi ABD olacak. Şu anki takvime göre 2035 yılı itibari ile tamamen elektrikli araçlara ( kanunen zorunlu değil) geçeceklerini duyurdular. Daha en az 15 sene var. O tarihe kadar bakalım köprünün altında ne sular geçecek.


    @BekirHan

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Size çalışma alanınızı, ve vw emisyon skandalı dahil derinlemesine bir bilgi birikiminiz olup olmadığını sormak isterim.

  • Hyundai isterse fabrikasini kapatsın kimin umrunda ki? Kullandığım iki arabasıda berbat ötesiydi. (İ20 , accent blue.) Biri 90la giderken güven vermez , diğeri işçilik faciası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BekirHan kullanıcısına yanıt

    15 senedir otomotiv sektörünün içindeyim. Son kullanıcı cephesinden az çok neyin ne olduğunu bilen veya tahmin edebilen kişileriz. Azı yazılır çoğu yazılamaz, sonuçta büyük firmalara savaş açmanın bir anlamı da yok zaten kişi bazında.


    Çok da derinlemesine dalmanıza gerek yok, dünyada işler her zaman güçlü olanın güçsüze sözünü geçirdiği üzerine işler. 100 yıl sonra dünyanın geri kalanının artık batı teknolojisini yakalayacağı aşikar, hop yasa çıkartırsın yeni kanunlar koyarsın ki bu işlere sonradan giren devletler en az bir 10 sene daha uğraşsın çünkü argesi, testi, homologasyonu derken de çok ciddi vaki harcanıyor sende bu arada bu işlerini tıkırında sürdürürsün. Elektrikli otomobillere geçişi hala çevre için olduğu düşünen varsa ya çok saf bir arkadaştır ya da kafasını kumdan çıkarmamaya yemi etmiştir.





  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Kişisel mesaj almayı engellediğiniz için size yzamıyorum, buradan da uzun uzadıya yazmak istemediğim için tartışma benim için burada bitmiştir. iyi forumlar dilerim size.

  • Hâlâ sırf çevreci diye herkesin koşa koşa elektrikli araç almak istediğini düşünen var. Olay sadece ağaç değile geliyor ama markaların elektriğe bu kadar yatırım yapmasının sebebi sadece çevre değil


    Elektrikli aracın -hatta elektrikli motorun- en büyük artısı içten yanmalı motorlardan en az 3 kat verimli olması. İçten yanmalılar maksimum %40 verimliliğe sahipken elektrikli araçlar en az %90 verimliliğe sahip.


    Bunun yanında elektrikli motorlar daha stabil bir tork ve güç eğrisine sahip. Elektriklilerde maksimum tork ve güç içten yanmalılar kadar dar bir aralıkta değil. Meraklısı buradan inceleyebilir bu arkadaş güzel anlatmış

    İddiaya göre Hyundai, içten yanmalı motor geliştirme merkezini kapattı
    İddiaya göre Hyundai, içten yanmalı motor geliştirme merkezini kapattıotomotiv laboratuvarı
    Elektrik Motoru ile İçten Yanmalı Motorun Karakteristiklerinin Karşılaştırılması
    https://otomotivlab.net/elektrikli-motor-ile-icten-yanmali-motor-karakteristiklerinin-karsilastirilmasi/


    Ayrıca mekanik parça sayısı yok denecek kadar az. Az parça az maliyet ve az problem demek. Ateşleme sistemi yok, şanzıman debriyaj kavrama dişli yok, aktarma organlarının çoğu yok. 3-4 farklı silindir hacminde, beygir gücünde motor geliştirme yerine bir elektrikli motorunu menzil ve güç verilerini kısıtlayarak farklı seçenekler sunabilir üretici.





  • Elektrikli araçlar içten yanmalı motorlara göre daha verimli ama elektrik üretiminde termik santralin verimi %40'larda. Hidroelektrik santrallerin verimleri yüksek hatta %100 bile diyebilir doğaya zararından kaynaklı emisyon zararı hala tam hesaplanabilmiş değil. Fukuşima örneğinde görüldü ki nükleer enerji hala tam güvenli değil. Ayrıca elektrik enerjisinin nakilinde de kayıplar var. Mevcut kaynaklar ile bile elektrik enerjisi zar zor yetiyor syrıca Avrupa'da örneğin özgür akan nehir kalmadı gibi birşey, bizde o yoldan ilerliyoruz vs vs.


    Gelelim parçalar konusuna, evet parça sayısı az ama dişli kutusu, elektrikli devirdaim pompası yani soğutması sistemi gibi birçok parça olduğu gibi oldukça ağır bir bataryada mevcut. Ortalama bir aracın ağırlığı 1300 kg iken yeterli menzil sunan ( 400-500km) aynı elektrikli araç 2 ton. Bu da yine hem emisyonu arttıran hem de araç daha sağlam parçalar yani daha pahalı parçalar kullanılmasına sebep oluyor. Bozuldu mu da tam bozuluyor ama garanti şu anda bunları hallediyor.


    Kaynağı bulursam ekleyim Amerika'da bir araştırma şirketi Prius ile elektrikli araçların tüketim maliyetini hesaplamış ( ilk yatırım, bakım, sonrasında geri satış vs). Elektrikli aracın tüketim maliyeti 3 lt/ 100 km benzin gibi bir rakama geliyor. Bu da zaten hali hazırdaki şarja takılmayan hibrit araçlar ile aynı. Şarja takılan hibrit araçtan ise daha fazla.


    Elektrikli araçlar ancak mobilite için uygundur. Nedir bunlar dersen Citroen Ami türü araçlar, şehiriçi otobüsler, otonom taksiler vs vs. Yani dünya mobilite kavramına doğru geçiş yapıyor. Daha akıllı şehirler, daha akıllı araçlar yani kendi kendine ulaşım sağlayan şehirler. Bugün 1000 beygir aracın olsa bile zaten çoğu Avrupa şehrinde hız limit 30 km. Al bir tane Citroen Ami kullan diyor yani adam sana. Kısacası elektrikli araç gereksiz değil ama içten yanmalı motorunda alternatifi direk yine değil. Tamamlayıcısı sadece.


    Şu anda piyasa tabiri ile keriz silkeleme hareketi yapıyor gelişmiş devletler. Önce tamamen elektrikli araçlara geçeceğiz diyecekler sonra yok baktık olmadı, şu oldu bu oldu bir bakmışsın içten yanmalı motorlar bir yandan devam edecek. Bu arada sen kaybettiğin yıllar, yakalayamadığın teknoloji ile kalacaksın. Emisyon, yok çok verimli bunlar işin PR çalışması markaların bu kadar yatırım yapması kanunen zorunlu çünkü ondan yapıyorlar.


    Avrupa merkezli olarak otomobil dünyasına bir yön verme çalışması var. Sebebi de malum gümbür gümbür gelen Çin tehlikesi. Çin'e mevcut teknolojileri kaptırdılar bir üst teknolojiye geçip Çin'in önünü tıkama peşindeler.ABD ise arka planda bekle gör politikası güdüyor şu anda vs vs.





  • BekirHan kullanıcısına yanıt

    Okudunuz mu yazdığımı :)

    Son kullanıcının etkisini azaltmış olman toplam emisyon veya çevre kirliliğini azalttığın anlamına geliyor mu. Var mı bunun tüm ham madde - üretim - tedarik zincirini kapsayan araştırması. Varsa yazın başlığı gidip okuyayım.

    Verilen değerler işin sanayi kısmını kaba taslak pas geçip sürekli son ürünün egzozu üzerinden yürüyecekse veya şimdiki sanayi kısmını elektrikli araç tedarik zinviriyle aynıymış gibi gösterecekse buna bizim tüik istatistiği deniyor yalnız, makale değil İddiaya göre Hyundai, içten yanmalı motor geliştirme merkezini kapattı 


    Duman soluyan motor yerine batarya tüketen motora geçince egzoz emisyonunun heralde sıfırlanacak, çok zekice bir araştırma bababababa, büyük başarı. Yorulmasınlar onu ana okulundaki bebeler de bilirdi, onlara sorsunlar


    Bu kadar batarya için (ki ömürleri içten yanmalının yanında çöp kırıntısı bile olamaz) maden deşerken, onu üretirken, bu kadar işi bitmiş bataryayı şimdiki lastikler gibi arabistan çöllerine sererken, bu kadar bataryanın besleneceği elektriği üretirken ne kadar zarar vereceksin bunun araştırması var mı.


    Finalde karlı mı çıktık, zararlı mı yoksa değişen bişey yok trende mi ayak uyduruyoruz, hangisi?


    Kamuoyunu gütmek kolaydır. Reklamla inanmazsa devlet zoruyla inandırırsın

    Plastiğin geri dönüştürülebilir olduğuna inandırıldığımız ve yasaklanmasını yasaklayan yasalar geçirtildiği gibi.

    ____

    Ekleme:


    Ayrıca hayat biz şehirlilerin 3 adım çevresine her ihtiyacının konumlandırıldığı kısıtlı izole düzenden ibaret değil. Bizim o hayatı yaşayabilmemiz için günde minimum 500 km yol tepen araçlar, gece gündüz şöför değiştirip çalışmaya devam eden dizel makineler var

    Ve daha az maliyet diye de bi şey yok. Hala şehirdeki araca ihtiyacı olmadığı halde araç kullanan bizleri örnek alıyorsunuz. Günün 23 saatini yatarak geçiren aracın iş/masraf oranıyla 24 saat çalışan aracın iş/masraf oranını bir tutmayın


    Neyse

    Ben elektrikliye geçilmesin de demiyorum

    Teknolojinin ve onu kullanan şirketlerin önüne hiç bir güç geçemez, çünkü reklam, pazarlama ve bilimin gücü diye bir gerçek var.

    Ama

    Herkesi kapsayan hibeler sağlanmadığı müddetçe şu haliyle hiç bir işi görmediği gibi, hem daha pahalıya mal oluyor hem de ileri dönük beni daha çok gondikliyor bu dönüşüm.

    Doğal olarak özel sektör de hizmet sunduklarını ellemek zorunda kalacak, onlar da sonraki tüketiciyi, sonra da son tüketici "bunna zam yapiyur" diye ağlayacak, hayatın işleyişi bu İddiaya göre Hyundai, içten yanmalı motor geliştirme merkezini kapattı 


    Ha dersen ki "dünya mahfoluyor, noğmıssız insafsız, acımanda mı yok"

    Valla kusura bakma. Önce şimdiki düzenden farkını kanıtlayacaklar sonra da en önemlisi devletler kendine çıkar olduğunda komünist , kendi işi bittikten sonra "ne halin varsa gör lan bana ne" diyen liboşist olmaya devam ettiği müddetçe herkes kendini düşünür.

    Herkes kamuda veya özerk kamuda çalışan halkın vergisiyle yaşayan tayfadan değil ki çiçek böcek hikayeleri yazsın.

    Ben bir çalışan olarak yazamıyorum öyle güzel ütopyalar. Patronların dünyasını ve hırslarını düşünün bir de

    En ucuz maliyet hangisiyse onu kullanacaktır son ana kadar




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ladro -- 29 Aralık 2021; 2:57:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    Şarjlı Hibrit araçlar çok sıkıntı ve Devletlerin uzun vadede Hibrit araçlara olumlu bakması pek mümkün görünmüyor.


    Çünkü Şarjlı Hibrit araçlarda en azından şehir içinde 60km hıza çıkacak elektirik motoru ve batarya sistemi mevcut. Yani çoğu elektirikli araçta bulunan parça + Benzinli araçta bulunan bütün parçalar. Bunlarda arabanın hep üretiminde kullanılan parça yoğunluğu nedeniyle Co2 saliniminda ve çevre etkisinde dezavantajlı konuma getiriyor. Ayrıca fiyatı çok yüksek.


    Otomotiv sektörü ve devletler ya Batarya sorununa çözüm bulacaklar ( Bataryanın üretiminde ortaya çıkan Co2 ve Bataryanın ömrünü tamamlaması sonrasında ortaya çıkan kimyasal çöp) yada Otomotiv üreticileri düşük hacimli ve gelişmiş filtreleme sistemine sahip benzinli araçlar ile yola devam edecek. Eğer Trilyonluk firmalar Yavaş yavaş dizel ve benzinli üretimini terkediyor ise, o zaman demekki Firmalar, binlerce Mühendisi ve Ar-Ge Çalışanı yukarıda saydığımız sorunların çözüleceğini hesaplamistir...


    Önümüzdeki 10 yıl içinde Elektirikli araçların bu sorunları çözüp çözemeyecegi kesinlesecektir..

    Onlarca Firma çevreci, Uzun ömürlü, ucuz batarya alternatifleri üzerinde Ar-ge çalışması yapıyor.


    Mesela Çinlilerin Katı Batarya Teknolojisi kullanan bir aracı vardı..


    Söyledikleri :

    150kw Uzun ömürlü batarya, üretimi çevreci ve Normal Lityum bataryanın yarı ağırlığında.


    150kw batarya ile 1000km Menzil + 5 dakika içinde değişebilir batarya. 150kw batarya nin 350kg ağırlığında olduğunu iddaa ediyorlardı.


    Kısacası bekleyip göreceğiz :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 100 sene önce insanlar elektrikli araçlara dönmeyi denemişler ama bakmışlar bu iş çöp ve sürdürülemez deyip rafa kaldırmışlar. Nerede milyonlarca araca yetecek ucuz elektrik, olan elektrik bile anca sanayiye ve evlere zor yetiyor! 2 tesla doldurmakla bu iş olsaydı, 100 milyon Teslayı tak prize sonra otur çekirdek eşliinde elektrik şebekelerinin ve trafoların patır patır yandığını izle.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selamivural -- 29 Aralık 2021; 7:40:18 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha 50-100 senesi var benzin LPG arabaların boş haber bence zaten Hyundai ne geliştirdi ki motorda daha


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşte öyle demek ki , iyi olacak inşallah , vardır mühendislerin bir bildiği ile olmuyor. Hesapla,kitapla bakmak lazım.Yakın örnek hesapta bilmem kaç yılına kadar Avrupa nükleer santralleri kapatıyordu. Bu sene bingo, yanılmışız nükleer santralleri kapatmayı bırak 12 ekim tarihinde ilk Fransa resmî olarak arttırmaya karar verdi ve 10 yıllık bir yatırım planı hazırladı. Şu anda bile Fransa elektrik üretiminin %70 ini nükleer enerjiden sağlıyor. Bu ülke şapkadan tavşan çıkartacak nükleer enerjiden vazgeçeceğine ilk açıkladığı zaman inanmak saflıktan başka birşey değildi. Tıpkı şimdi Fransa tamamen bilmem şu tarihte elektrikli araçlara geçecek de açıklamasına da inanma aynı şekilde saflıktan başka birşey değil. Adamlar dünya devletlerini sömürmenin derdinde, bazı kişiler herşey çok güzel olacak fikrine inanmak.

    Almanya’da son nükleer santralini 2022 de kapatacağını söyledi bakalım bu sene göreceğiz. Elektrik fiyatları bu sene 6 katına çıktı ve kömür ile çalışan santrallerini ise 15 yıl sonra kapatacağını söyledi. Nükleer santral payı AB içinde Almanya’nın düşük ayrıca %10 seviyesinde kömür çok daha ağırlıklı. Ama ne hikmetse biranda bize “çevreci” diye tanıtılır oldu bu ülke, kömür peki?

    Mevcut durum şu anda bile bu iken “mühendis abi bunlar, vardır bir bildikleri,öyle teknolojiler bulunacak ki ağzınız açık kakacak” türden çıkarımları ancak lise seviyesinde yaparsınız.

    Kaldı ki olayın mühendisler ile çok da alakası yok , olay tamamen siyasi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.