Şimdi Ara

Hyundai i30 (inceleme)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
5.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Artık her şeyin, her ürününün “akıllı”sı var. Cep telefonları, müzik çalarlar, kumaşlar, ayakkabılar, mobilyalar… Ürünler sadece temel işlevlerini gerçekleştirmekle kalmıyor, gelişmişlikleri; birçok özelliği aynı anda sunabilmeleri sayesinde, türlü türlü sorunlara çözümler sunuyorlar.

    Herhalde, “Hyundai’nin yeni modeli i30 da böyle bir araç” diye düşünmeye başladınız. Evet i30 gelişmiş bir Hyundai modeli, ancak, başında “i” harfi olan son nesil cep telefonları ile ilk cep telefonları kıyaslandığında ortaya çıkan fonksiyonellik farkını hissettiren bir durumu yok. Tabi Yeni i30’un, internete girmesini, “Outlook” ile senkronize olmasını, fotoğraf video veya ses kaydı yapmasını beklemek büyük haksızlık da olur.

    i30 gövde tasarımı ile diğer Hyundai modellerinden farklı bir araç olduğunu hissettiriyor. Bindiğinizde sizi daha kaliteli bir atmosfer sarıyor. Ön göğüs, kapı panelleri ve koltuklar, insanda kalite hissi uyandırıyor. Sürmeye başladığınızda, aracın konforlu olduğunu fark ediyorsunuz fakat yollar bozulunca bir sertliği olduğunu da anlıyorsunuz. Bunu olumsuz yorumlamayın, çünkü bozuk zemindeki sertlik, iyi bir yol tutuşunun habercisi; şöyle ki, aracı virajlarda zorlamaya başladığınızda tahmin edilir bir tavır sergiliyor, tek rahatsız eden şey direksiyonun yumuşaklığı oluyor. Tabi aracımızın bir aile otomobili olduğu için, bu olumsuz bir özellik değil: zaten aracın her kontrolü yumuşak. Vites geçişleri, debriyaj ve fren pedalları, sizi hiç zorlamıyor ve güç uygulatmak durumunda bırakmıyor, şehir içi kullanımında yolcularını ve şoförü yormuyor.

    Aracın iç hacminin genişliği ise, bir üst sınıf bir otomobilleri kıskandıracak kadar başarılı. Arka koltuklardaki omuz ve baş mesafesi, 4 yetişkinin rahatlıkla seyahat etmesini mümkün kılıyor. 60/40 oranında katlanabilen ve düz bir zemin oluşturan arka koltuklar i30’un 340 litrelik bagaj hacmini, 1250 litreye kadar büyütülebiliyor.

    i30’un, göğüs tasarımı ve kontrol düğmelerinin yeri ise çok ergonomik. Gece sürdüğünüzde iç aydınlatma o kadar kuvvetli parlıyor ki, kısma ihtiyacı duyuyorsunuz. Artık bir çok otomobilde görmeye başladığımız oryantasyon ışıklandırması, i30 da bulunmuyor. Etkileyici gösterge ışıkları ile aynı renkte bir LED vites kolu ve çevresini aydınlatsa, aracın içindeki ambiyans daha da etkileyici olabilirdi.

    Koltukların yan destekleri ortalama bir otomobilinkinden daha fazla. Direksiyonun tasarımı ve malzemesi de insan keyif veren cinsten.

    Beni en etkileyen özelliği ise araca iPod’un “aynen” bağlanabiliyor olması. Direksiyondaki kontrol düğmeleri ile müzik sisteminin ekranından cihazı istediğiniz gibi kontrol etmeniz mümkün. Bu, müziği seven biri için etkileyici bir özellik, hele çok daha pahallı otomobillerde bu özelliğin para karşılı olduğunu hatta bulunmadığını düşününce, içimden “bravo” demek geliyor.

    i30 ülkemize, 1.6 litre hacmindeki bir benzinli ve iki dizel motor seçenekleri ile ithal ediliyor. motorlarda uzun ömürlü triger zinciri kullanılmış. Benzinli motor seçeneğinde hem düz vites hem de otomatik vitesli şanzıman sunulurken dizel motorda şimdilik otomatik şanzıman seçeneği bulunmuyor. Ancak 115 PS gücündeki 1.6 dizel motor da, Kasım ayından itibaren otomatik şanzıman seçeneği de sunulacak.

    Aracımız sürekli değişken supap zamanlaması teknolojisine sahip benzinli motora sahip. 6200 devirde 122 beygir ve 4200 devirde 154 Nm tork üretiyor. 5 ileri düz şanzımanın oranları şehir kullanımında ekonomiye yönelik olarak tasarlanmış. Fabrika verilerine göre 192 km/s maksimum hıza çıkabilen i30’un 0-100 km/s hızlanması 11.1 saniye sürüyor.

    Test aracımızda, aktif güvenlik sistemleri arasında da, elektronik fren gücü dağılımı (EBD) destekli ABS fren sistemi, stabilite programı (ESP) ve lastik basınç uyarı sistemi bulunuyor. Şoför-yolcu hava yastıklarına ilaveten, araçta perde hava yastıkları da bulunuyor. Aracın enteresan bir güvenlik sistemi ise, arka koltukta oturun yolcuların emniyet kemeri takıp takmadıkları bilgisini veriyor.

    Genel olarak görüşü iyi olan i30, geri manevralarda bir zorluk yaşatmıyor, aynaları yeterli büyüklükte ve kör noktaları ortalamanın altında.

    Sürüş dinamikleri son derece gelişmiş olan Hyundai’nin yeni modeli i30, geniş iç hacmi, kaliteli işçiliği ve yüksek sayılabilecek donanım seviyesi ile sınıfının cazip seçeneklerinden biri olmaya aday.






     Hyundai i30 (inceleme)


     Hyundai i30 (inceleme)


     Hyundai i30 (inceleme)


     Hyundai i30 (inceleme)





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi U_şen -- 22 Ekim 2007; 13:42:41 >









  •  Hyundai i30 (inceleme)


     Hyundai i30 (inceleme)




  • güzelmiş çok tşk emeklerin için...
  • koltuklar kaliteli görünüyor yaw
  • gercekten güzel görünüyor
  • Bir kaç gün önce Arcadium'da gördüm, bagaj kapısının üst kısmındaki boya pütürüklü kalmıştı,benim bisikletin boyasından bile kötüydü, aynı fiyat aralığındaki kendini ispatlamış arabaları tercih ederim doğrusu.


  •  Hyundai i30 (inceleme)


     Hyundai i30 (inceleme)




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kia Sportage vs Hyundai Tucson
    4 yıl önce açıldı
    Yeni Kia Ceed test
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Şöyle bir baktım tüm resimlere , devir ve hız sayacının olduğu yerler dışında iç neredeyse şekil değil ama tuşların yeri ve yapısı olarak tıpa tıp Rio gibi inanın.. zaten araçlar da benziyor.. ilginç geldi... e tabi bunda hyundai-kia nın aynı olmasının etkisi kaçınılmaz diye düşünüyorum
  • Bana Golf den daha güzel gözüküyor. Tabi zevk meselesi..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: abavf

    Bana Golf den daha güzel gözüküyor. Tabi zevk meselesi..


    ne yaptın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi U_şen -- 22 Ekim 2007; 15:21:48 >
  • 115 lik dizelini test etmiştim yol tutuşu ve performansı etkileyiciydi...
  • Havalandırma ızgaralarının dizaynı ve yerleşimi kötü görünüyor. Ama araç genel itibariyle fena değil.

    Full bir i30 yerine full bir focus hb almak bana çok daha mantıklı geliyor. Ki fiyatları aynı civarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Loop -- 22 Ekim 2007; 18:25:56 >
  • Maalesef tavan çok basık. 180'in üstündekiler sanıyorum bu arabaya sığmaz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceta

    Maalesef tavan çok basık. 180'in üstündekiler sanıyorum bu arabaya sığmaz


    hoca ne yaptın ya 1.80 ne demek....... daha ne istiyorsun
  • Test sürüşü yaptım boyum 190 cm. tavan o kadar da basık değil gibi geldi.
  • Bu arabanın içine bende bindim ve boyum 1. 87 ki arkadaşın boyu 1.90mış dışarıdan öle görünüor içi geniş ve tavanıda basık deil.
  • valla güzel bir araca benziyor
    hiç eksi yönü yokmu bu aracın?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORG00TR

    valla güzel bir araca benziyor
    hiç eksi yönü yokmu bu aracın?



    Olmazmı mesela benim hemen dikkatimi çekti.

    İlk fotografta aracın deposu full ama menzil 470km olarak gözüküyor.

    Benzinlisi olsa gerek

    Eksiği bu olsa gerek ama güzel araç.
  • tek eksiği imajı ve parası. fiyatları yüksek. sınıfınn diğerleri ile aynı. 2.ele koysan millet hunday diye para vermez..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Deli_mi_ne

    tek eksiği imajı ve parası. fiyatları yüksek. sınıfınn diğerleri ile aynı. 2.ele koysan millet hunday diye para vermez..

    doğru bir tespit,ayrıca ön tasarımında pek estetik durmadığını düşünüyorum..insanların o paraya hyundai yerine gidip başka markaları tercih etmesi muhtemeldir..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.