DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
<<<... HYUNDAI i10 KULÜBÜ ...>>>
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı
3.700
Cevap
55
Favori
246.275
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Hyundai >> <<<... HYUNDAI i10 KULÜBÜ ...>>>
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1669 Mesaj
      01 Şubat 2009 00:04:46
      Evet arkadaşlar, Hyundai'nin "dünya çapında en iyi küçük segment otomobili üretme" felsefesiyle hazırladığı yepyeni modeli i10 Türkiye'de satışa sunuldu. Hyundai'nin i30 ile başlayan yeni isimlendirme stratejisinin ikinci üyesi olan ve Atos Prime'ın yerine geçen i10, küçük boyutlarına rağmen sunduğu üstün özellikleriyle öncelikli olarak şehir içi kullanımda tercih edilecek bir otomobil. Özellikle bayan sürücüleri, ilk aracını almayı düşünen gençleri ve öğrencileri, genç çalışanları ve şehir içinde kıvrak araç sahibi olmak isteyenleri hedefleyen Hyundai i10 evin ikinci otomobilini alacak kişilere ve orta yaşlılara da hitap ediyor. Bu forumu i10 kullanıcısı arkadaşların ve de i10'u yakından takip edenlerin bilgi paylaşımı için açıyorum. i10 kullanıcısı arkadaşlar foruma kaydoldukca bir de liste hazırlamayı düşünüyorum. Öncelikle GETZ ile beraber 2. aracım olan i10 select otomatik aracımla ilgili teknik bilgileri veriyorum.

      Motor
      Tip 12 Supap SOCH
      Motor Hacmi (cc) 1086
      Silindir Adeti 4
      Çap x Strok (mm) 67 x 77
      Sıkıştırma oranı 10.1
      Yakıt sistemi MPI-Çok Noktodan Enjeksiyon
      Maksimum güç (ps/d/dk) (kW) 66 / 5500 (48.5)
      Maksimum Tork (kgm/d/dk) 10.1 / 2800
      Süspansiyon
      Ön Mac Pherson Tipi
      Arka Çift Bağlantılı Torsiyon Çubuğu
      Amortisörler Gazlı Amortisörler
      Frenler
      Ön Disk
      Arka Disk
      Performans
      Maksimum Hız (km/h) (otm) 151 (142)
      Hızlanma (0-100 km/h) (sn) (otm) 15.6
      Yakıt türü Kurşunsuz süper
      Yakıt tüketimi - Şehir içi 6.1 (7.2)
      (It / 100 km) (otm) - Şehir Dışı 4.4 (5.1)
      Ortalama 5.0 (5.9)
      Co2 Emisyonu* (gr/km) Ortalama 119 (139)
      Vites Dişli
      Düz ( Otomatik ) Vites 1. Vites 3.5.45 (2.919)
      2.Vites 1.984 (1.551)
      3. Vites 1.192 (1.000)
      4. Vites 0.853 (0.713)
      5. Vites 0.719
      Geri vites 3.636 (2.480)
      Son Dişli Oranı 4.600 (4.587)
      Boyutlar
      Uzunluk x Genişlik x Yükseklik (mm) 3565 x 1595 x 1540
      Kapasiteler
      Yakıt depo kapasitesi (lt) 35
      Bagaj hacmi (lt) 225
      Ağırlıklar
      Boş ağırlık (km) (otm) 1000 (1030)
      Jantlar
      Jant Boyutları 5.0 J x 14
      Lastik Boyutları (otm) 165 / 60 R 14 (175/60 R14)


      Güvenlik ...Team / Select
      Sürücü Hava Yastığı ve Aktif Gerili Emniyet Kemeri S / S
      Yolcu Hava Yastığı ve Aktif Gerili Emniyet Kemeri - / S
      Yolcu Hava Yastığı İptal Anahtarı - / S
      ABS + EBD Fren Sistemi S / S
      3. Stop Lambası S / S
      Arka Koltuklarda Hareketli Baş Dayanakları S / S
      Çocuk Koltuğu Sabitleme Mekanizması (ISOFIX) S / S
      Emniyet Kemeri Yükseklik Ayarı S / S
      Immobilizer ( Elektronik Şifreli Motor Klidi ) S / S
      Üç Noktadan Bağlı Arka Eminet Kemerleri S / S
      Süspansiyon
      4 İleri Şansızman O / O
      RDS Özellik Radyo-CD Mp3 Çalar (PA710R) S / S
      12 V Elektirik Soketi S / S
      Katlanabilen Arka Koltuklar S/ S
      Bagaj içi Aydınlatma S / S
      Yükseklik Ayarlı Sürücü Koltuğu S / S
      Elektirik Kumandalı Ön Camlar S / S
      Elektirik Kumandalı Arka Camlar - / S
      Elektirik Kumandalı Dış Dikiz Aynalar - / S
      Harita Okuma Lambası S / S
      İçerden Açılan Benzin Depo Kapağı S / S
      Yükseklik Ayarlı Elektirik Destekli Direksiyon S / S
      Kapalı Makyaj Aynaları S / S
      Klima ve Polen Filtresi S / S
      Merkezi Kilit S / S
      Ön Kapı İçlerinde Cep S / S
      Uzaktan Kumandalı Merkezi Kilit ve Alarm - / S
      Dış
      Arka Cam Sileceği S / S
      Arka Sis Farı S / S
      Çamurluk Parçalıkları S / S
      Gövde Rengi Darbe Emici Tamponlar - / S
      Gövde Rengi Dış Aynalar ve Kapı Kolları - / S
      Ön Sis Farları - / S
      Renkli Camlar - / S
      Krom Kaplı Radyatör Izgarası - / S



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 13 Kasım 2013; 23:00:20 >
      _____________________________


      i10
    • Binbaşı
      1814 Mesaj
      01 Şubat 2009 02:37:48
      Hayırlı olsun kulübünüz


      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
    • Binbaşı
      1669 Mesaj
      01 Şubat 2009 13:46:15
      Teşekkürler. i30 dan sizleri takip ediyoruz Hyundai kulüplerinin artması da sevindirici. i serisiyle bu artış daha da hızlanacak gibi. Bizde de iki getz vardı, birini i10 ile değiştirip i serisine geçtik, umarım eylül ayı dolayı diğer getz'ide i30 ile değiştireceğiz.
      quote:

      Orjinalden alıntı: alpercan

      Hayırlı olsun kulübünüz




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 1 Şubat 2009; 20:24:24 >
      _____________________________


      i10
    • Yüzbaşı
      264 Mesaj
      01 Şubat 2009 15:43:53
      kulübünüz hayırlı olsun.

      i10, 2009'un ilk ayında 44 adetlik satış rakamı ile kendi sınıfında ilk sırayı almış. özellikle bayanlar ile ailenin ikinci arabası için uygun gözüküyor.



      _____________________________

    • Yarbay
      12321 Mesaj
      01 Şubat 2009 16:31:02
      Yeni klübünüz hayırlı olsun,bol paylaşımlar dilerim.


      _____________________________

    • Yarbay
      12630 Mesaj
      01 Şubat 2009 19:28:02
      Klübünüz hayırlı olsun


      _____________________________

    • Binbaşı
      1669 Mesaj
      01 Şubat 2009 20:27:11
      Yeni paylaşımımızı kutlayan başta i30'dan aşikar arkadaşlar olmak üzere herkese çok teşekkür ederim. Hyundai i serisiyle bambaşka bir sınıfa geçtiği kanısındayım. Dolayısıyla bu paylaşım içinde her zaman sizleride görmek isteriz


      _____________________________


      i10
    • Yarbay
      3804 Mesaj
      01 Şubat 2009 23:16:58
      hayırlı olsun biz de atosu takasa verip i30 aldıkhyundaili olmak böyle birşey sanırım kopamadık.


      _____________________________

      Mazda 3 Power AT Sedan Beyaz //Apple Iphone 6s Plus 64GB Uzay Gri //Apple Ipad Air 32GB Wifi Uzay Gri //Sony PS 4 //Logitech Z-906 THX //Plantronics 7.1 //harman/kardon CL //
    • Binbaşı
      1669 Mesaj
      02 Şubat 2009 15:03:51
      Aynen öyle... Hyundai'nin marka bağımlılığından uzak bilinçli bir müşteri kesimine sahip olduğu gerçek. Öyle ki markası şu olsunda ne olursa olsun demiyoruz, donanımına motorunun teknik özelliklerine ve hatta servis ücretlerine kadar karşılaştırıyoruz.

      quote:

      Orjinalden alıntı: ALPEREN A.

      hayırlı olsun biz de atosu takasa verip i30 aldıkhyundaili olmak böyle birşey sanırım kopamadık.



      _____________________________


      i10
    • Binbaşı
      1669 Mesaj
      03 Şubat 2009 00:37:03
      Araçlarını 0 km olarak alan arkadaşların dikkatine!!! Bayiden çıkar çıkmaz aracınızın lastik basınçlarını kontrol ettiriniz. Zira benim daha önce getz'den başıma geldiği için hemen havalarını kontrol ettirdim. Normalde 33 olması gereken basınç 41 idi. Getz'i aldığımda da 30 olması gereken basınç 45 di. Tüm markalarda bu oluyor mu bilemem ama hyundai'nin fabrika gelişi lastik basınçları hep yüksek oluyor. Hyundai'nin bunu neden yaptığını anlayamadım doğrusu. Lastik pompalarının ayarı bozuk dicem ama Neyse vardır bir hikmeti. Ama hyundai marka aracı olanlar araclarını alır almaz lastiklerini kontrol ettirsinler. Yüksek lastik basıncı gereksiz lastik aşınmasına ve amortisör sisteminde arızalara neden olabilir...


      _____________________________


      i10
    • Binbaşı
      1669 Mesaj
      06 Şubat 2009 11:36:14
      Arkadaşlar nerdesiniz... Hiç mi yok i10 kullanıp da internetle haşır neşir olan...


      _____________________________


      i10
    • Teğmen
      199 Mesaj
      06 Şubat 2009 13:21:06
      i10 nun dizelini test etme imkanım oldu,arabaya 4 kişi bindik 1.1 olduğu anlaşılmıyor bile, boyum
      1.85 arkada sıkışmadan oturabildim, bagajıda A sınıfı olmasına rağmen B sınıfı standartlarında 225 LT.
      Krizden dolayı insanların küçük segmentlere yöneldiği şu sıralar i10 nun ekonomik bir tercih olarak piyasada kendine yer bulacağı kanısındayım



      _____________________________

    • Binbaşı
      1669 Mesaj
      06 Şubat 2009 18:19:54
      i10 Türkiye'ye getirildiği zaman sınırlı sayıda dizeli getirldi ve hepsi de satıldı sanıyorum. Şu an dizel modeli ithal edilmiyor. Sadece 1.1 motor benzinli model var. Bunlarda da team ve select donanımlar ve otomatik vites seçenekleri var. Bu haftaki otohaber dergisinde üst donanım seviyesi olan 1.1 select otomatiğin yani bizim aracın testi yayınlandı. Dergiden daha ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Aynı dergide i30 2.0 crdi modelin de ki bu arada Türkiye'ye gelmiyor bu model, testi var. Ama testi almanlar gerçekleştirdiği için tabiki kendi arabaları olan bmw ve golf e yüksek puan vermişler her zamanki gibi.
      quote:

      Orjinalden alıntı: merdal

      i10 nun dizelini test etme imkanım oldu,arabaya 4 kişi bindik 1.1 olduğu anlaşılmıyor bile, boyum
      1.85 arkada sıkışmadan oturabildim, bagajıda A sınıfı olmasına rağmen B sınıfı standartlarında 225 LT.
      Krizden dolayı insanların küçük segmentlere yöneldiği şu sıralar i10 nun ekonomik bir tercih olarak piyasada kendine yer bulacağı kanısındayım




      _____________________________


      i10
    • Binbaşı
      1669 Mesaj
      06 Şubat 2009 19:17:14
      Daha önce çeşitli forum sayfalarında verdiğim araçların fabrika verisi yakıt tüketim testlerinin nasıl yapıldığını burada da sizlerle paylaşmak istiyorum. arkadaşlar. Arayıp da bulamayanlar için

      Hyundai dahil otomobillerin fabrika verilerinde belirtilen Şehir içi - şehir dışı ve ortalama yakıt sarfiyatları şu şekilde hesaplanmaktadır. Bu konudaki şehir efsanelerini bitirmek için bu bilgiyi sizlerle paylaşıyorum. Göreceğiniz üzere şartlar çok da insafsız ve günlük kullanım şartlarının çok da dışında değildir. İstanbul hariç :)

      Ülkemizde satılan araçların büyük çoğunluğu Avrupa standartlarına göre ölçülüyor. Avrupa Topluluğu 2004/3/EC direktifi ile (eski adı 80/1268/EEC) (ki HYUNDAI de araçlarında bu ölçümü kullanıyor) 1 Ocak 2001 sonrası satışa çıkmış araçların ölçüm standartlarını tanımlıyor.
      Buna göre:

      Test edilecek aracın 3000km yapmış olması gerekiyor.
      Testler 20-30C dış sıcaklıkta bir laboratuar ortamında, kayan bir platform üzerinde (araç sabit, muhtemelen dyno cihazı tarzı) yapılıyor.

      Şehir içi ölçümleri:
      Test yapılan aracın motoru soğuk oluyor.
      Toplamda 4km'lik bir mesafe ortalama 19km/h ve en fazla 50km/h'lık süratler ile hızlanma/yavaşlama/sabit hız/rölanti karma şeklinde yapılıyor.

      Şehir Dışı ölçümleri:
      Şehir içi ölçüm testinin devamı olarak yapılıyor.
      Toplam 7km'lik mesafe de, ortalama 63km/h ve en fazla 120km/h'lık sürat ile %50 sabit hız ve %50 değişken hız ile ölçüm yapılıyor.

      Ortalama ölçüm ise testlerde alınan mesafeye göre ağırlıklı ortalama alarak yapılıyor. (ş.içi yakıt x (4/11) + Ş.Dışı yakıt.t x (7/11)) / 2

      Aşağıdaki grafikte ise iki testin (Ş.İçi ve dışı) hangi hızlarda yapıldığı net olarak görülüyor.



      Amerikalıların ise Çevre Koruma bakanlığı gibi bir kuruluşu var EPA adında. Onlardaki test standartları ise:
      Soğuk bir motor ile önce şehir içi kullanım simüle ediliyor. Ortalama 32Km/h ve en fazla 90km/h'lik hız ile 31 dakikalık bir periyotta 23 kere dur-kalk yapılıyor.
      Şehir dışı ölçümünde hiç durmadan ortalama 77km/h ve en fazla 97km/h'lık hızla 16km'lik mesafe boyunca gidiliyor.
      Çıkan değerlerde şehir içi için %10, şehir dışı için %22 düşürülüyor çıkan değerler. %55 Şehir içi ve %45 şehir dışı olacak şekilde ağırlıklı ortalama alınıyor.
      Araçların vergilendirmesinide buna göre yapıyorlar.
      2008'den itibaren ise testlere klimanın açık olması ve soğuk hava koşullarını da testlere eklemişler daha gerçekci sonuçlar için.

      kaynak:
      http://auto.howstuffwor...l-economy-explained1.htm
      http://www.vcacarfuelda...ption-testing-scheme.asp



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xuye -- 27 Haziran 2009; 15:29:32 >
      _____________________________


      i10
    • Teğmen
      241 Mesaj
      07 Şubat 2009 13:17:26
      kulubunuz hayırlı olsun


      _____________________________

      emrebjk500

    • Binbaşı
      1669 Mesaj
      07 Şubat 2009 23:02:03
      Teşekkürler
      quote:

      Orjinalden alıntı: Bodyy

      kulubunuz hayırlı olsun




      _____________________________


      i10
    • Yüzbaşı
      848 Mesaj
      08 Şubat 2009 02:20:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: kemal 0651

      kulübünüz hayırlı olsun.

      i10, 2009'un ilk ayında 44 adetlik satış rakamı ile kendi sınıfında ilk sırayı almış. özellikle bayanlar ile ailenin ikinci arabası için uygun gözüküyor.


      evet... i10un fiyat performans olarak memnuniyet durumunuz nasıl? bekleneni verebildi mi?



      _____________________________

      HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ 88 BG.
    • Yüzbaşı
      848 Mesaj
      08 Şubat 2009 02:26:29

      quote:

      Orjinalden alıntı: xuye

      Araçlarını 0 km olarak alan arkadaşların dikkatine!!! Bayiden çıkar çıkmaz aracınızın lastik basınçlarını kontrol ettiriniz. Zira benim daha önce getz'den başıma geldiği için hemen havalarını kontrol ettirdim. Normalde 33 olması gereken basınç 41 idi. Getz'i aldığımda da 30 olması gereken basınç 45 di. Tüm markalarda bu oluyor mu bilemem ama hyundai'nin fabrika gelişi lastik basınçları hep yüksek oluyor. Hyundai'nin bunu neden yaptığını anlayamadım doğrusu. Lastik pompalarının ayarı bozuk dicem ama Neyse vardır bir hikmeti. Ama hyundai marka aracı olanlar araclarını alır almaz lastiklerini kontrol ettirsinler. Yüksek lastik basıncı gereksiz lastik aşınmasına ve amortisör sisteminde arızalara neden olabilir...


      arkadaşlar, 0 km.araçların lastiklerinin tamamının stepne de dahil, lastik hava basınçları 40 vurulur. sebebi araç gemiyle veya platform üstünde geldiği için dura dura inmesin diye, bir de zıplayıp da sarsıntıda sağa sola çarpmasın tavana vurmasın diye... hyundai de olduğu gibi uzak yoldan gelenler, uzakdoğudan da öyle, lastiklerini daha fazla tutuyorlar bu değerden...

      diğer markalarda da aynı...



      _____________________________

      HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ 88 BG.
    • Yüzbaşı
      848 Mesaj
      08 Şubat 2009 02:29:41

      quote:

      Orjinalden alıntı: ffmsahin



      Alıntıları Göster



      arkadaşlar, 0 km.araçların lastiklerinin tamamının stepne de dahil, lastik hava basınçları 40 vurulur. sebebi araç gemiyle veya platform üstünde geldiği için dura dura inmesin diye, bir de zıplayıp da sarsıntıda sağa sola çarpmasın tavana vurmasın diye... hyundai de olduğu gibi uzak yoldan gelenler, uzakdoğudan da öyle, lastiklerini daha fazla tutuyorlar bu değerden...

      diğer markalarda da aynı...


      hyundainin artısı, diğer markaların araçlarına göre donanımı ve motor performansını artı tutması.. eksisi ise, fiyatı ucuzlaştırabilmek için, iç döşeme kalitesinin düşük tutması..

      kaportaya bişey söyleyemiyorum,

      ama şasisi sağlamdır hyundainin.. baya kazadan şasi sağlam çıktı.. en ufak yamulma yok..



      _____________________________

      HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ 88 BG.
    • Yüzbaşı
      848 Mesaj
      08 Şubat 2009 02:42:25

      quote:

      Orjinalden alıntı: ALPEREN A.

      hayırlı olsun biz de atosu takasa verip i30 aldıkhyundaili olmak böyle birşey sanırım kopamadık.


      ama şu bir gerçek ki, hyundai türkiyenin yerli aracının yerine geçti..

      eskiden 1992leri hatırlayanlar bilir.. kırmızı tofaşı alabilmek için 56milyon lirayı peşin veriyordun (dolar 6.000lira, mark 5.000lira), üstüne ağzın açık bekliyordun sıranın sana gelmesini.. herkes en az 6 ay bekliyordu peşin verdiği arabasını alabilmek için. hayaliyle yatıp kalkıyordu.. sonra araba geliyordu, kullanmaya başlıyordu, ilk kazasında araba pert oluyordu. defalarca gördüm kazalarını.. 30kmde araç yandan çarptı şoför koltuğuna kadar gömüldü sağ kapıdan itibaren.. sonuç: insanların hayalleriyle ve hayatlarıyla oynadılar koç fabrikası.. sonra 1999da olması lazım yanlış hatırlıyorsam, biz kuş serisi araç üretmeyi bırakıyoruz dediler.. ucuz araç verelim derken insanlarımızın güvenliğini gözardı ederek yanlış yaptık, o yüzden talep azaltı bırakıyoruz dediler...

      hyundaiye bak.. adamlar arabayı getirmeden önce servis ağını kurdular, servisi standartlara uygun olmayabilir, ama aracın arıza yaptığında (kiada olduğu gibi,hondada olduğu gibi) V kayışın japonyadan 2 ayda gelmesini beklemiyorsun, üstün 200-300lira bayılmıyorsun.. adam işine geliyorsa al işine gelmiyorsa alma diyor ithal edip satan adam.. gümrükten geçene kadar vergi harç derken fiyat katlanıyor..

      sıkıntımız servis anlayışı, kalitenin artması, konfordan yana..

      adamlar yan sanayiyide rahat bırakmışlar.hyundainin orjinal parçasını serviste de bulabiliyorsun, yan sanayide de.. servis bir filtreye 20lira çekiyorsa aynı orjinal filtre sanayide 10 lira.. adamlar başkası yiyeceğine ben satıp karını yiyeyim mantığında..

      keşke hyundai ayarında bir türk markası çıksa da onu alsak.. ama bizim sevdiğimiz bir huyumuz var. yoğurdu üfleyerek yiyoruz.



      _____________________________

      HYUNDAI GETZ 2006 1.5 VGT CRDİ ÇHY KLM PLATİN GRİ 88 BG.
Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.