< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
|

< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
|
|
Selamlar, 1.5 yıldır Ioniq 6 progressive sahibiyim. Biraz da meslegim gereği EVler konusunda bilgi birikimim var. Daha önce bu araçlara ait whatsapp gruplarında her yeni gelenin sorduğu bir çok soru gördüm ve insanların bilgiye daha kolay ulaşması için bir blog sayfasında bu soruları derledim. 1 yıldır da yeni konular oldukça eklemeye çalışıyorum. Şarj sistemlerinden, araçtaki kronik sorun ve çözümlerine, kondisyonlamadan, yazılım güncellemeye vs mümkün mertebe herşeye değindim. Yeni katilan arkadaşların ilgisini çekeceğini düşündüğümden burada paylaşıyorum. IONIQ 6 Sık Sorulan Sorular Cevaplar https://ta2nc.blogspot.com/2024/12/ioniq-6-sk-sorulan-sorular-cevaplar.html |
|
Bakın son iki gündür özellikle yorumlarınıza dikkat ediyorum. Konuşmayım konuşmayım dedim ama artık illallah ettim. Eleştirmek hakkınız, hakkımız. Ben de eleştiriyorum aracı yeri geldiği zaman, ama yapıcı eleştiri ile yıkıcı eleştiri arasında fark var. Değindiniz üç büyük konu var bunlar iç mekanın plastik olması, koltuk kaplamalarının yıpranması, araçların sürüş dinamiği. İlk olarak kimse diyemez ki "hayır iç mekan plastik değil". Evet iç mekanı plastik, ancak bu plastik yapılmasının sebebi ekonomik kaynaklı değil, dinamik ve tasarımsal kaygıdan kaynaklı. Ucuz araçlardan biri olan Renault Clio içinde kullandığı plastik ile IONIQ içerisinde kullanılan plastik materyali arasında dağlar kadar fark var. Hatta şöyle izah edeyim anlamam derseniz; IONIQ serisinde kullanılan kapı döşeme plastikleri, kumaştan ve hatta suni deri kaplamadan çok daha pahalı materyalden üretiliyor. Kullanılan plastik hem doku olarak farklı hem de kimyasal olarak özel imal ediliyor ki hem hafif olup kilodan tasarruf yapsın (bu bize menzilde büyük artı sağlıyor) hem de tasarım olarak geri kalmasın. Aracın diğer yerlerinde kullanılan şeffaf plastikler de aynı kaygı ile üretilmiş plastiklerdir. e-gmp platformunu anlayamamış kişiler -sizler gibi- bu tip şeyleri eleştirme yolu ile hayatlarına devam eder. İkinci olarak gelelim geri dönüşüm materyallerine. Mesela aracın içindeki iplikler denizi kirleten balık ağlarından geri dönüştürülerek kullanılmış. Suni deriler ve kumaşlar da o şekilde. Bunun da sebebi var elbet. Sizler - ve bizler - elektrikli aracı "Doğayı koruyalım, karbon ayak izimizi azaltalım" mantığı ile almadık, benzinden ne kadar tasarruf yaparız diye aldık. Yurt dışındaki pazar yerlerinden farklı olarak güzel Ülkemizde alım gücümüz düşük olduğu için insan ister istemez cebini düşünüyor. Haliyle asgari ücretin %10'u bir depo(cuk) benzine gidince insanlarımız cebini düşünmeden edemiyor. Elektrikli araç sahibi olmak ayrı bir lüks, buna erişemeyen insanlar da "Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş" hesabı bi karalama kötüleme kampanyasına sokuyor kendini. Mesela neymiş efendim, "Elektrikli araç belki kullanırken karbon salmıyormuş ama elektrik şarjı olurken elektrikten dolayı karbon salınımına katkı sağlıyormuş", " elektrikli araç kullanırken karbon salmıyormuş belki ama elektrikli araçlar üretilirken fabrikalar çok karbon salıyormuş.". İşte sırf bu tip söylemlerden dolayı Hyundai de kurduğu e-GMP 3.0 platformunu yavaş yavaş %100 güneş enerjisine çeviriyor ve iç mekanlarında karbon sıfır'ı yakalamak için geri dönüştürülmüş materyaller kullanıyor. Çünkü sizin cebinizdeki yaklaşık 40.000 € 90 asgari ücrete eş iken, yurt dışı pazarında 30 asgari ücrete eş ve kimse asgari ücret ile çalışmıyor, ortalama 15 ay çalışma ile bu araca sahip olunabiliyor. Benim durumum yerinde ve benim IONIQ serisini seçmemdeki temel etmen de bu iç mekanın geri dönüştürülmüş olmasıydı. Çünkü benim için cebimden çok çevrem önemli. Ama insanların kazandığı para da zor olunca her şeyin en iyisini istiyorlar ve bu hakları.
Son olarak sürüş dinamiklerinden bahsetmişsiniz, savuruyor vb. En kötü elektrikli c segmenti araç en iyi motorlu d segmenti araç ile aynı şartlar altında kat be kat daha iyi yol tutuş ve viraj performansı sergiler. Çünkü bataryalardan dolayı ağırlık merkezi orta noktaya çok yakındır. Ben en az 3-4 senedir elektrikli araç kullanıyorum, elektrikli araç denilen şey içten yanmalıya göre çok farklı dinamiklere sahip. Her hangi bir kayıp olmadığı için pedala dokunman ile ileri atılman bir oluyor. Bu dinamikleri bilmeyen bir insanın altına elektrikli araç verirsen sağa sola patlatır, tıpkı ehliyetini yeni almış gibi. Elektrikli aracı sanki dokunmatik telefonların yeni çıktığı dönem gibi düşünün. Genç insanlar dokunmatiklere çok çabuk alıştı ama orta-yaşlı kesim kullanmakta zorlandı. Aynısı geçerli şimdi de. Dinamikler çok daha farklı olduğu için 50 senedir motorlu araç kullanan birisi elektrikliye geçtiği zaman ya elektrik tüketimi çok oluyor ve elektrikli araçlara “benzinli ile aynı paraya gidip geliyoruz üstüne üstlük 2 saatte bir şarja duruyoruz bıktık” diye sallıyor, ya şarj etmeyi beceremiyor, hesabı doğru yapamıyor ve yolda kalıyor, ya da aracın dinamiklerine hakim olamıyor ve “araç çok savuruyor bi sağdan bi soldan savuruyor yağmurda kaza yapacaktım” diye sallıyor.
Umarım yazdıklarımı sonuna kadar okursunuz ve buradan -özellikle kendinize- bir ders çıkartırsınız. |
|
Bugun İstanbul Kağıthane den fiyat aldım 1.800 e bırakıyor.
63kwh batarya Heads up yok Boss ses sistemi yok Sadece ön koltuk isitma Sogutma yok Bir ton ufak tefek şey yok Arka silecek var Sunroof var Tesla sipariş verdim. |
|
Bagaj: İoniq 5 bagaj küçük gibi görünüyor ama bavulları doldurunca nasıl bu kadar rahat sığdığına şaşırıyorsunuz hem de arka koltukları öne çekmeden. Yani hiç de öyle göründüğü gibi küçük değil bagajı. Tüketim: Şehir içi tüketim 10-16 kw arası değişiyor kullanımıza göre. Şehir dışı da 14-20kw arası değişiyor. Aracı sürmek çok keyifli olduğu için eco modda süresiniz pek gelmiyor, ben normal yada spor modda sürüyorum, yine de uzun süreli karma tüketimim 14kw. Şarj: Şehir içinde zaten düşünmenize hiç gerek yok, adım başı şarj istasyonu var. Tüketimi düşünmeden keyifle sürmenize bakabilirsiniz. Şehir dışı da diğer elektrikliler gibi değil %20'den 80'e çıkması 16-17 dakika. %95'e gelmesi için bir 15 dakika daha beklemeniz gerekiyor. Nerede şarj edeceğinize önceden bakın yeter, voltla uygulaması işe yarıyor. Mesela 150 km sonra bir daha şarj etmek için güzel bir yer var ise istediğiniz gibi basabilirsiniz de 160-170. Şehirler arasında istasyon sayısı daha çok olsa daha iyi olurdu, zamanla çoğalacaktır. Kör nokta: çok güzel çalışıyor, sadece uyarı değil araç kendisi direksiyona müdahale ediyor(titretme veya direksiyonu çevirtmeme gibi) veya fren yapıyor. 2 milyonluk araçtan ioniq 5'e geçtim ve eşekten inip ata binmişim gibi geliyor. Bir daha asla benzinli düşünmem. Aracı değiştirirsem bir gün sadece ioniq 5'in yeni modeli ile olur. |
|
Ioniq 5 imizi teslim alarak kulübe katıldık.. Herkese selamlar.
|
|
Herkese merhaba,
Cevaplariniz icin tesekkur ederim. Bugun 2026 model Cyber Grey Ioniq 5 icin kapora gonderdim. Onumuzdeki ay teslim alacagim. 2.400 TL tum noter vb. Masraflar dahil. Bagaj havuzu, arac ici kamera hediye. Insallah hayirlisi olur. |
|
Yeni bir ioniq 6 kullanıcısı olarak herkese merhaba. 2007 Toyota Corolla'dan geçtim. Şu an uçuyorum. |
|
Herkese merhaba;
Agustos sonunda ioniq 6 aldim ben de, 2 aydan biraz fazla oldu, her seyinden oldukca memnunum acikcasi, gunluk 70 km duzenli yol yapiyorum, evin 2. araci C5 aircross var bir tane de, clio5 im vardi onu satip bunu aldim. Acikcasi almaya niyetlenirken ilk amacim yakit tasarrufuydu, ayda 2000 km yapan birine cok fark olusuyor, araci test surusune gittikten sonra yakit isi arka plana dustu, surus konforu, ses yalitimi cok iyi. Vites gecisi diye bir sey olmamasi ise mukemmel acikcasi C5 ten de cok memnumum ama bundan ona binince vites ve motor gurultusu isi cok garibime gidiyor, traktor hissiyati olustu bende :) Hesap islerine hep ilgim vardi, elektrikli arac isi biraz hesapla ilgili aslinda ne kadar sarj ile nereye kac durakta giderim hesabi eglenceli geliyor bana, apartmanin kapali garajina eversarj dan 22 kw lik bir tasinabilir sarj aleti aldim, sigorta panosundan da hat cektirdim, bizim sigortalar monofaze oldugu icin 7 kw uzerinden bir sistem kurduk apartmana da yuk binmesin diye, sarj aleti otomatik algilayip ona gore akim aliyor, 6.9 ile 7 kw civarinda gidip geliyor genelde. Bu marka sarj aleti alacaklar icin ufak bir dipnot paylasayim sistemi kurduktan sonra bir sure verimli sekilde calistiramadik anlamsiz sekilde sigorta atmalari oluyordu her yerine 2-3 kez baktirdim sistemin ama farkli ustalar sorun yok olarak degerlendirdiler en son Siemens olan sigortayi Schneider olarak degistirince sorun cozuldu. DC sarj yine de cok cekici geliyor halen 17 dk da doldurup gelesim geliyor surekli :) Evim dik bir yokusun uzerine hergun en az 1 kez 500 m yokusu in cik yapiyorum bazi gunler 3 kez inip ciktigim oluyor, eger sakin kullanirsam sehir ici yokusla beraber 12.5 ortalamayi rahat yakaliyorum, sehirler arasi 110-120 kullanimda da yokus ile beraber 13-15 arasi oluyor. Ilk elektrikli aracim bu, alirken anlatilanlari acikcasi icten yanmalilar gibi imkansiz degerler olarak dusunuyordum cunku icten yanmalilar ile ilgili anlatilan dusuk yakit tuketimlerinin cogu cok ekstrem kosullarda yakalanmis degerler ulasmaniz neredeyse mumkum degil. Bu aracta sehir icinde azicik ayaginizi gazdan sakinirsaniz 10kwh altina dusersiniz. Ben dustum sahsen tabi ki tum bataryayi bu degerle kullanmak mumkun degil ama duz bir yerde sehir ici 11 12 ler cok standart. Forumu yeni buldum 50 60 sayfa kadar okudum geriye dogru, tabi hakli olarak herkes verdigi paranin karsiligini almak istiyor fakat bazi detaylari burayi okuyana kadar farketmemisim bile, bu kadar takilmaya gerek yok diye dusunuyorum. Aracin arka diz mesafesine halen her arka kapiyi actigimda sasiriyorum. Tabi ki eksik yonleri var, batarya 77kw olsa mesela tadindan yenmezdi.Biraz da fazla uzun sehir ici icin ama alisiliyor bir sure sonra. Renk takintim yok, cok absurt bir renk olmazsa en uygun araci alirim genelde, ama alacak arkadaslara ufak bir not paylasayim mat boya araclara pasta cila yapilamiyor bilginize ben de aldiktan sonra ogrendim, araci kaplatmak lazim kaliteli bir film ile biraz maliyetli. Almadan once Tesla Togg Kona ve I6 arasinda kalmistim, hizli sarj olmasi, Teslanin icini ve gorunusunu begenmemem arti finansman imkaninin zayif olmasi teslimat tarihi belirsizligi ve fiyatin teslimat tarihine gore degismesi, Togg daki kronik sorunlar ve servis yetersizligi, Kona nin da sarj hizi nedeniyle I6 da karar kildim, 700 bin sifir faiz kredi kafa karistirici ama donsem sanirim yine ayni tercihi yapardim diye dusunuyorum. Tek canimi sıkan konu basinda dolasan elektrik fiyatlari ile ilgili aciklamalar, 2.5 kat bir artistan soz ediliyor , yine de icten yanmalinin yarisina denk gelir, nasip deyip mutlu sekilde binmeye devam edicez :) |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 25 Şubat 2024; 17:29:39 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 25 Şubat 2024; 18:17:31 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 25 Şubat 2024; 18:40:39 > < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|