HYUNDAI IONIQ 5 ve 6 KULLANANLAR

-
-
-
-
Progressive 2024’de de gelmeye devam edecek mi?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
en doğru bilgiyi bayilerden alabilirsiniz ama gelmeyeceğine dair bir bilgi ya da söylentiye hiç rastlamadım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Tam olarak progressive ile advance arasındaki farklara bakınca bu fiyat farkına değer mi?
1.8m pro
1.6m adv. bulunabiliyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
eksik olan özelliklerin ne kadar önemli olduğu sizin beklentinize göre, sürücü profilinize göre değişir. kullanmayacağınız ya da kullanamayacağınız özelliklerin olmayışı eksiklik sayılmaz. misal babamın son 14 senedir kullandığı araçlarda hız sabitleyici vardır ama kullanamadığı için gereksizdir onun için, ben ise uzun yolda o özelliği sürekli kullanırım ve hız sabitleyici olmayan bir aracı asla almam.
advance pakette verilen özellikleri ben biraz popülist buldum yani dıştan bakınca progressive’den farkı anlaşılmıcak(belki jant şekli farklıdır). koltuk ısıtma kesinlikle kalmalıydı kışın kısa mesafelerde klima etkili ısıtana kadar zaten varacağınız yere ulaşıyorsunuz, ama koltuk ısıtma bu durumlarda çok daha işlevsel ve bataryadan neredeyse hiç yemiyor. onun yerine başka özellikler çıkarılabilir ya da opsiyon yapılabilirdi, misal cam tavan opsiyon olabilirdi, herkes tercih etmeyebilir, şeritte kalma/ortalama, matrix farlar, ne kadar elzem, ya da jant boyutu düşürülebilirdi vs tabi bazı özelliklerin alternatif alt paketi olmayabilir misal matrix farlar gibi o konuyu bilmiyorum. güvenlik özelliklerini, koltuk ısıtmayı vs çıkarmak yerine elzem olmayan özellikleri opsiyon yapabilirlerdi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 25 Şubat 2024; 17:29:39 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
diğer açıdan bakınca aslında advance paketteki özellikler bir çok markanın dolu diye sattığı paketlerde olan özellikler; matrix farlar, cam tavan, ısı pompası (elektrikli araç için şart), ısı yalıtımlı ve çift kat camlar, karartılmış camlar, katlanır ayna, far-yağmur-park(ön arka ve yan) sensörleri vs var. ama tanıtımlarda en çok bahsi geçen ama herkes için çok da elzem olmayan dışarıya güç verme(V2L) ve akıllı park yardımı(kumandayla dışarıdan hareket ettirme dahil) çıkarılmış
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
yabancı bir sitede ioniq 6 kısa ve uzun menzil için AC ve DC şarj cihazlarına göre şarj gücü ve sürelerinin belirtildiği tablolara rastladım, tabi resmi bilgiler değil. 53kw lik kısa menzillinin DC istasyonlarda göreceği max güç 175kw, ama ortalaması 140kw. 77.4kw lik uzun menzillinin DC istasyonlarda göreceği max güç 233kw, ama ortalaması 200kw demişler. bunlarda anormallik yok ama benim takıldığım burda yazılana göre AC şarjda 7.4kw’lik bir cihazdan (mono faze 230volt ve 32A) 7.4kw güç alabildiği. ancak ioniq 6 32A desteklemediği için zaten 22kW yerine 11kW AC şarj destekliyor. bu yüzden 7.4kW desteklediği bilgisi yanlış onu dikkate almayın
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 25 Şubat 2024; 18:17:31 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1.6m’a cidden f/p aracıdır advance donanım. Net
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
10 gün önce 408 gt(1.7m) ile ioniq6(1.75m) arasında kalıp 408gt almıştım fakat hala aklım ioniq 6’da. Yüzde 10 ötv avantajı gerçekten müthiş. Evimde şarj imkanı olmadığı ve yaşadığım şehirde sadece bir dc trugo şarj istasyonu olduğu olduğu için almadım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
cuma günü malatya bayisi bir müşteriye gece grisi ve siyah renk için gözümün önünde progressive pakete 1780 fiyat verdi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
ben yönetimle konuşup kapalı otoparka ortak alandan trifaze priz çektirdim. süzme sayaç da taktım böylece harcadığım kw’ye göre ödeme yapıyorum. benim de bulunduğum ilçede şarj istasyonu yok. ama evden şarj etmedikçe günlük kullanımda elektrikli araç işi sıkıntı. hem maddi olarak hem de vakit harcama olarak
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1750’ye bir bayiden anlaşmıştım hocam. Fırsat kaçtı. Kozmik altın.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
renk çok iyimiş fiyat da. ama mat rengin bakımı nasıldır o konuda bilgim yok. ama elektrikli araç kullanma olayı çok farklı bir deneyim, ben tam formantor alacakken ioniq serisi dikkatimi çekti ve iyiki de bu aracı aldım diyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ftrpist -- 25 Şubat 2024; 18:40:39 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1 haftadir ioniq 6 sahibiyim ufak tefek seyler disinda hastasiyim arabanin, keske daha erken alsaymisim civic ten sonra esekten inip ata binmis gibi oldum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
araca talep çok olduğundan son aşamada kalite kontrolde sorun var şu an. aracı teslim alırken çok detaylı kontrol etmek lazım. benim aracı aldıktan 3 gün sonra arka spoilerde açıklık ve ön konsolun solunda uçak kanat ucu gibi olan dekoratif çıkıntının arkasında kırık fark ettim. parça yaklaşık 1.5 ayda geldi ve cuma günü parçayı değişip spoilerdeki sorunu da hallettiler.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
-
sıfır araç da olsa dikkat etmek şart. üzerinden zaman geçse kullanıcı hatası vs diyebilirler. ama konsoldaki kırığın içten dışa doğru olduğu belli o yüzden montajda kastırıp kırdıkları net. tabi farklı bir durumda kabul etmeyebilirler garanti açısından
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bugun İstanbul Kağıthane den fiyat aldım 1.800 e bırakıyor.
63kwh batarya Heads up yok Boss ses sistemi yok Sadece ön koltuk isitma Sogutma yok Bir ton ufak tefek şey yok Arka silecek var Sunroof var Tesla sipariş verdim. |
Bakın son iki gündür özellikle yorumlarınıza dikkat ediyorum. Konuşmayım konuşmayım dedim ama artık illallah ettim. Eleştirmek hakkınız, hakkımız. Ben de eleştiriyorum aracı yeri geldiği zaman, ama yapıcı eleştiri ile yıkıcı eleştiri arasında fark var. Değindiniz üç büyük konu var bunlar iç mekanın plastik olması, koltuk kaplamalarının yıpranması, araçların sürüş dinamiği. İlk olarak kimse diyemez ki "hayır iç mekan plastik değil". Evet iç mekanı plastik, ancak bu plastik yapılmasının sebebi ekonomik kaynaklı değil, dinamik ve tasarımsal kaygıdan kaynaklı. Ucuz araçlardan biri olan Renault Clio içinde kullandığı plastik ile IONIQ içerisinde kullanılan plastik materyali arasında dağlar kadar fark var. Hatta şöyle izah edeyim anlamam derseniz; IONIQ serisinde kullanılan kapı döşeme plastikleri, kumaştan ve hatta suni deri kaplamadan çok daha pahalı materyalden üretiliyor. Kullanılan plastik hem doku olarak farklı hem de kimyasal olarak özel imal ediliyor ki hem hafif olup kilodan tasarruf yapsın (bu bize menzilde büyük artı sağlıyor) hem de tasarım olarak geri kalmasın. Aracın diğer yerlerinde kullanılan şeffaf plastikler de aynı kaygı ile üretilmiş plastiklerdir. e-gmp platformunu anlayamamış kişiler -sizler gibi- bu tip şeyleri eleştirme yolu ile hayatlarına devam eder. İkinci olarak gelelim geri dönüşüm materyallerine. Mesela aracın içindeki iplikler denizi kirleten balık ağlarından geri dönüştürülerek kullanılmış. Suni deriler ve kumaşlar da o şekilde. Bunun da sebebi var elbet. Sizler - ve bizler - elektrikli aracı "Doğayı koruyalım, karbon ayak izimizi azaltalım" mantığı ile almadık, benzinden ne kadar tasarruf yaparız diye aldık. Yurt dışındaki pazar yerlerinden farklı olarak güzel Ülkemizde alım gücümüz düşük olduğu için insan ister istemez cebini düşünüyor. Haliyle asgari ücretin %10'u bir depo(cuk) benzine gidince insanlarımız cebini düşünmeden edemiyor. Elektrikli araç sahibi olmak ayrı bir lüks, buna erişemeyen insanlar da "Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş" hesabı bi karalama kötüleme kampanyasına sokuyor kendini. Mesela neymiş efendim, "Elektrikli araç belki kullanırken karbon salmıyormuş ama elektrik şarjı olurken elektrikten dolayı karbon salınımına katkı sağlıyormuş", " elektrikli araç kullanırken karbon salmıyormuş belki ama elektrikli araçlar üretilirken fabrikalar çok karbon salıyormuş.". İşte sırf bu tip söylemlerden dolayı Hyundai de kurduğu e-GMP 3.0 platformunu yavaş yavaş %100 güneş enerjisine çeviriyor ve iç mekanlarında karbon sıfır'ı yakalamak için geri dönüştürülmüş materyaller kullanıyor. Çünkü sizin cebinizdeki yaklaşık 40.000 € 90 asgari ücrete eş iken, yurt dışı pazarında 30 asgari ücrete eş ve kimse asgari ücret ile çalışmıyor, ortalama 15 ay çalışma ile bu araca sahip olunabiliyor. Benim durumum yerinde ve benim IONIQ serisini seçmemdeki temel etmen de bu iç mekanın geri dönüştürülmüş olmasıydı. Çünkü benim için cebimden çok çevrem önemli. Ama insanların kazandığı para da zor olunca her şeyin en iyisini istiyorlar ve bu hakları.
Son olarak sürüş dinamiklerinden bahsetmişsiniz, savuruyor vb. En kötü elektrikli c segmenti araç en iyi motorlu d segmenti araç ile aynı şartlar altında kat be kat daha iyi yol tutuş ve viraj performansı sergiler. Çünkü bataryalardan dolayı ağırlık merkezi orta noktaya çok yakındır. Ben en az 3-4 senedir elektrikli araç kullanıyorum, elektrikli araç denilen şey içten yanmalıya göre çok farklı dinamiklere sahip. Her hangi bir kayıp olmadığı için pedala dokunman ile ileri atılman bir oluyor. Bu dinamikleri bilmeyen bir insanın altına elektrikli araç verirsen sağa sola patlatır, tıpkı ehliyetini yeni almış gibi. Elektrikli aracı sanki dokunmatik telefonların yeni çıktığı dönem gibi düşünün. Genç insanlar dokunmatiklere çok çabuk alıştı ama orta-yaşlı kesim kullanmakta zorlandı. Aynısı geçerli şimdi de. Dinamikler çok daha farklı olduğu için 50 senedir motorlu araç kullanan birisi elektrikliye geçtiği zaman ya elektrik tüketimi çok oluyor ve elektrikli araçlara “benzinli ile aynı paraya gidip geliyoruz üstüne üstlük 2 saatte bir şarja duruyoruz bıktık” diye sallıyor, ya şarj etmeyi beceremiyor, hesabı doğru yapamıyor ve yolda kalıyor, ya da aracın dinamiklerine hakim olamıyor ve “araç çok savuruyor bi sağdan bi soldan savuruyor yağmurda kaza yapacaktım” diye sallıyor.
Umarım yazdıklarımı sonuna kadar okursunuz ve buradan -özellikle kendinize- bir ders çıkartırsınız. |
Bagaj: İoniq 5 bagaj küçük gibi görünüyor ama bavulları doldurunca nasıl bu kadar rahat sığdığına şaşırıyorsunuz hem de arka koltukları öne çekmeden. Yani hiç de öyle göründüğü gibi küçük değil bagajı. Tüketim: Şehir içi tüketim 10-16 kw arası değişiyor kullanımıza göre. Şehir dışı da 14-20kw arası değişiyor. Aracı sürmek çok keyifli olduğu için eco modda süresiniz pek gelmiyor, ben normal yada spor modda sürüyorum, yine de uzun süreli karma tüketimim 14kw. Şarj: Şehir içinde zaten düşünmenize hiç gerek yok, adım başı şarj istasyonu var. Tüketimi düşünmeden keyifle sürmenize bakabilirsiniz. Şehir dışı da diğer elektrikliler gibi değil %20'den 80'e çıkması 16-17 dakika. %95'e gelmesi için bir 15 dakika daha beklemeniz gerekiyor. Nerede şarj edeceğinize önceden bakın yeter, voltla uygulaması işe yarıyor. Mesela 150 km sonra bir daha şarj etmek için güzel bir yer var ise istediğiniz gibi basabilirsiniz de 160-170. Şehirler arasında istasyon sayısı daha çok olsa daha iyi olurdu, zamanla çoğalacaktır. Kör nokta: çok güzel çalışıyor, sadece uyarı değil araç kendisi direksiyona müdahale ediyor(titretme veya direksiyonu çevirtmeme gibi) veya fren yapıyor. 2 milyonluk araçtan ioniq 5'e geçtim ve eşekten inip ata binmişim gibi geliyor. Bir daha asla benzinli düşünmem. Aracı değiştirirsem bir gün sadece ioniq 5'in yeni modeli ile olur. |
Bu benim 5. Aracım oldu ve ilk elektrikli aracım. Ben bundan sonra benzinliye falan dönmem. Bindigim en iyi araç. Şehir içi 400 civarı, uzun yolda 110km sabit hızda 300km gidiyor. Uzun yolda menzili evet kısa ama şarj hızı aşırı yüksek. Burdur'da bi tane togg ile yan yana girdim trugo'ya. Benim aracım %30 idi. Yandaki araç ödeme sorunu nedeniyle işlem yapamadı. Araç sahibi trugo ile telefonla konuşup sorunu çözene kadar benim şarj %80 oldu yola devam ettim. 9dk sürdü şarj işlemi. Hızlı şarj nedeniyle bence ioniq 5/6 almak çok mantıklı. |
Herkese merhaba;
Agustos sonunda ioniq 6 aldim ben de, 2 aydan biraz fazla oldu, her seyinden oldukca memnunum acikcasi, gunluk 70 km duzenli yol yapiyorum, evin 2. araci C5 aircross var bir tane de, clio5 im vardi onu satip bunu aldim. Acikcasi almaya niyetlenirken ilk amacim yakit tasarrufuydu, ayda 2000 km yapan birine cok fark olusuyor, araci test surusune gittikten sonra yakit isi arka plana dustu, surus konforu, ses yalitimi cok iyi. Vites gecisi diye bir sey olmamasi ise mukemmel acikcasi C5 ten de cok memnumum ama bundan ona binince vites ve motor gurultusu isi cok garibime gidiyor, traktor hissiyati olustu bende :) Hesap islerine hep ilgim vardi, elektrikli arac isi biraz hesapla ilgili aslinda ne kadar sarj ile nereye kac durakta giderim hesabi eglenceli geliyor bana, apartmanin kapali garajina eversarj dan 22 kw lik bir tasinabilir sarj aleti aldim, sigorta panosundan da hat cektirdim, bizim sigortalar monofaze oldugu icin 7 kw uzerinden bir sistem kurduk apartmana da yuk binmesin diye, sarj aleti otomatik algilayip ona gore akim aliyor, 6.9 ile 7 kw civarinda gidip geliyor genelde. Bu marka sarj aleti alacaklar icin ufak bir dipnot paylasayim sistemi kurduktan sonra bir sure verimli sekilde calistiramadik anlamsiz sekilde sigorta atmalari oluyordu her yerine 2-3 kez baktirdim sistemin ama farkli ustalar sorun yok olarak degerlendirdiler en son Siemens olan sigortayi Schneider olarak degistirince sorun cozuldu. DC sarj yine de cok cekici geliyor halen 17 dk da doldurup gelesim geliyor surekli :) Evim dik bir yokusun uzerine hergun en az 1 kez 500 m yokusu in cik yapiyorum bazi gunler 3 kez inip ciktigim oluyor, eger sakin kullanirsam sehir ici yokusla beraber 12.5 ortalamayi rahat yakaliyorum, sehirler arasi 110-120 kullanimda da yokus ile beraber 13-15 arasi oluyor. Ilk elektrikli aracim bu, alirken anlatilanlari acikcasi icten yanmalilar gibi imkansiz degerler olarak dusunuyordum cunku icten yanmalilar ile ilgili anlatilan dusuk yakit tuketimlerinin cogu cok ekstrem kosullarda yakalanmis degerler ulasmaniz neredeyse mumkum degil. Bu aracta sehir icinde azicik ayaginizi gazdan sakinirsaniz 10kwh altina dusersiniz. Ben dustum sahsen tabi ki tum bataryayi bu degerle kullanmak mumkun degil ama duz bir yerde sehir ici 11 12 ler cok standart. Forumu yeni buldum 50 60 sayfa kadar okudum geriye dogru, tabi hakli olarak herkes verdigi paranin karsiligini almak istiyor fakat bazi detaylari burayi okuyana kadar farketmemisim bile, bu kadar takilmaya gerek yok diye dusunuyorum. Aracin arka diz mesafesine halen her arka kapiyi actigimda sasiriyorum. Tabi ki eksik yonleri var, batarya 77kw olsa mesela tadindan yenmezdi.Biraz da fazla uzun sehir ici icin ama alisiliyor bir sure sonra. Renk takintim yok, cok absurt bir renk olmazsa en uygun araci alirim genelde, ama alacak arkadaslara ufak bir not paylasayim mat boya araclara pasta cila yapilamiyor bilginize ben de aldiktan sonra ogrendim, araci kaplatmak lazim kaliteli bir film ile biraz maliyetli. Almadan once Tesla Togg Kona ve I6 arasinda kalmistim, hizli sarj olmasi, Teslanin icini ve gorunusunu begenmemem arti finansman imkaninin zayif olmasi teslimat tarihi belirsizligi ve fiyatin teslimat tarihine gore degismesi, Togg daki kronik sorunlar ve servis yetersizligi, Kona nin da sarj hizi nedeniyle I6 da karar kildim, 700 bin sifir faiz kredi kafa karistirici ama donsem sanirim yine ayni tercihi yapardim diye dusunuyorum. Tek canimi sıkan konu basinda dolasan elektrik fiyatlari ile ilgili aciklamalar, 2.5 kat bir artistan soz ediliyor , yine de icten yanmalinin yarisina denk gelir, nasip deyip mutlu sekilde binmeye devam edicez :) |
Herkese selamlar ioniq 6 advance paket ile 1000km yaptım daha çok erken olsa da almayı düşünen arkadaşlar için eksileri ve artılarını yazmaya çalışacağım.
Önceki aracım 177hp audi a4'tü, ioniq 6'ı hiç test sürüşü yapmadan almıştım ama audi'nin performansını hiç aratmadı. Özellikle kesintisiz tork ile hızlanma çok iyi, çok kısa sürede 150 km hızlara çıkabiliyor araç. 1680000'e 12 ay 300.000 faizsiz kredi ile aracı aldım. Teb bankasından krediyi kullandırdılar. Aracımı satmama da yardımcı oldular. iç hacim ve bagaj Araç bindiğim en geniş araçlardan biri, ben çok geride araç kullanırım ve arkama hiç kimse rahat oturamazdı. Bu araçta arkaya 2 mt boyu olan kuzenim oturdu gene de dizleri değmedi gerçekten abartmıyorum makam otosu genişliğinde arka diz mesafesi. Bagaj, 2 büyük valiz 2 küçük valiz alabiliyor. Tüketim Ben kw hesapları karışık anlatmayacağım. Hep dc istasyondan şarj ettim. 1050 km yolu toplamda 130kw ile yaptım bana maliyeti 1300 tl. Audi ile aynı yolu 3500 tl ile gidebiliyordum. Eve şarj istasyon kurulumu 30000 civarı tutuyor, dc istasyondan şarj etmek bana çok pahalı gelmediği için eve istasyon kurmayı düşünmüyorum. menzil ve şarj olma süresi Genel olarak düz yolda 70 80 arası sadece işe git gel kullandım full şarj ile menzil 400 km civarında oldu. Ben fren ile şarj olmasını dur kalk çok yapmadığım için kapattım. Gazdan ayağımı çektiğimde belli bir süre boyunca hızını koruyarak ilerliyor. Performanslı kullanınca tüketim bir anda çok yükseliyor. Uzun yol için menzie çok güvenemiyorum çünkü yüksek hızlarda 250 300 km menzil üzerini görmek çok zor. Özellikle uzun yolda uygulamaları kullanmada ve planlama yapmada çok iyi olmalısınız. Şarj olma hızı çok yüksek 20 25 dakika içerisinde %20 den %75 80'e çıkabiliyorsunuz. Güvenlik önlemleri Şerit takip çok iyi çalışıyor.İzlerin çok az olduğu yollarda bile beni uyardı. Kör nokta uyarısı mükemmel çalışıyor. Araç uyarılarından hoşlanmıyorsanız bu araca yaklaşmayın bile. Normal bir sürüşte 20 dakikada abartmıyorum 30 ya da üzerinde bipleyerek uyarı veriyor. hız limiti uyarısı şerit ihlali uyarısı Araca yaklaşma uyarısı Araç ilerliyor uyarısı Mola verin uyarısı (bu daha 1 km gitmeden çıkıyordu, birinin yazısında okudum eğer sürekli şerit ihlali yapıyorsanız sistem yorgun olduğunuzu düşünüyormuş. Kemer takmama uyarısı gibi yüksek sesli olarak uyarı veriyor. Ben sürekli şerit değiştiren, araçlara çok yaklaşan tarzda kullanıyordum beni adam etti diyebilirim. 10 sene sonrasında şerit değiştirirken sinyal vermeye başladım. Uyarı duymadan gitmeyi başarmak neredeyse imkansız. İç mekan ve malzeme kalitesi Malzeme kalitesini çok beğendim. Koltuklar çok rahat ve deri dokusu çok kaliteli. Şimdiye kadar hiç bir noktasından ses gelmedi. Kullandığım yollar inanılmaz kötü dev çukurlar ve su, çamur berbat yollar. Bir kere bile altını çarpmadı ve içerisinden ses gelmedi. Pencerelerin açılmasının orta konsoldan olmasını çok sevmedim. İlginç bir durum var bu araçta ön kadranın ışığı bana arabanın ön camından yansıyor. Bazen telefonu aracın ön kısmına koyduğumuzda ışık yansır ya ön camdan sürekli yansıma yapıyor. Apple car play kablolu olmasının zaten açıklanacak hiç bir tarafı yok. Arabada kablo sevmediğim için bluetooth ile bağlıyorum. yani car play benim için yok hükmünde. Ses sistemi iyi ama bas gücü biraz zayıf. **Farlarda matrix teknolojisi falan diyorlar ama bana far gücü çok zayıf geldi sanki az aydınlatıyor, gücü ya da ayarı varmı bilen varsa yazabilir mi. Görmekte bazen zorlanıyorum. Genel itibari ile ben aracı çok beğendim. Neredeyse tüm gözler sizin üzerinizde porshe'ye benzetiyorlar genelde. Tüm arkadaşlarım bana elektrikli alma dedi ama arabaya bindiklerinde tüm fikirleri değişti. Araç o kadar iyi ki ilk anda elektrikli arabaya olan önyargıları kırıyor. Sormak istediğiniz ya da merak ettiğiniz başka soru varsa cevaplayabilirim. İyi forumlar diliyorum. |
Arkadaşlar Ioniq-6 aracımı alalı yaklaşık 2 ay oldu. Bu arada hem şehir içi hem şehir dışı kullanma fırsatım oldu. Tabiki aracı alırken birçok seçeneği değerlendirdim bende sizler gibi.
Togg tasarım olarak çok beğendiğim bir araç fakat çevremde çok fazla olması, ısı pompası olmaması ve sürekli sorunlardan bahsedilmesi beni uzaklaştırdı. Ayrıca gereksiz yere 88kw batarya taşımak ve bu kapasiteyi 400V şarj mimarisiyle şarj etme süresi çok gereksiz. Tesla ben alırken makyajlı değildi hem iç hem dış tasarımını beğenmedim. Arkadaşımda denedim, süspansiyon yok gibi geldi. Araç hem kaliteli gibi hem kalitesiz gibi. Kendimi bir araçta gibi hissedemedim. Ekrana mahkum olmak yine saçma geldi. Şarj süresi ve batarya olarak avantajlı olmadığını düşündüm. BYD araçlarını detaylı inceledim, bu araçları almak aynı zamanda riski satın almak demekti. 1,9 milyona aldığım aracın bayi ve distribütör karı çok yüksekti. Bu durum bayinin elinde rekabet maksatlı bir güç anlamına geliyordu. Satamadığı anda aracın fiyatını yaklaşık olarak 1,9 dan 1,4 lere kadar çekecek bir kampanya gücü mevcut. Zaten burada bir art niyet olduğunu da düşünüyorum. Countryman benim için çok güçlü bir seçenekti. Uzun zamandır bir mini alma isteğimiz vardı bu araçta sıraya yazıldım. Ortadaki yuvarlak ekran ve kişiselleştirilebilir özellikleri çok beğendim. Konfor anlamında yine fena değildi otomobil hissiyatını veriyordu. Teslim süresi çok uzadı, kredi çekip ödeyeceğim rakam yüksekti beni zorlayacak gibiydi. Son olarak birçok firmanın şarj altyapısını 800-1000V gibi değerlere yükseltmesi ile vazgeçtim. Bu vazgeçme bütün 400V mimari araçlardan vazgeçmek anlamına geliyordu benim için. EV-3 menzil olarak çok güzel GTline paketi gerçekten tatminkar ama sınıfı malesef C suv dahi değil ve şarj 400V. Bana 3 seçenek kaldı Ioniq-5, Ioniq-6 ve EV6. Burada tasarım olarak Ioniq-5 benden biraz uzaktı aracı çok beğensem de almak istemedim. Bana göre Kia her zaman Hyundai den öndedir bu nedenle ev6 daha güçlü bir seçenekti. Fiyatı 1.925.000 TL olan yüzde 10 ötv li bir araçtan, otomatik bagaj çıkmış, kapı kolları manual olmuş yarı deri koltuklar, araç eksiktilmiş bariz belli ama fiyatı az değil. Ioniq-6 aldım ve fiyatı 1670 cam filmi, paspas, bagaj havuzu dahil. 300 sıfır faiz kredi kullandım. Yani aslında aracın fiyatı reelfaiz maliyetini çıkarında 1600 civarına gelmiş oluyor. Araç advance paket, doğru bu araçta eksiktilmiş fakat bunu benim yüzüme vurmuyor. Fiziki olarak hiçbir fark yok. Bazı özellikler eksik fakat yine dolu dolu bir araç. Koltuk ısıtma soğutma olan aracım oldu. Zaman zaman kullandım olsa iyi olurdu kapalı otoparkım olduğu için beni çok rahatsız etmedi. Sıcak günlerde oturduğum anda yanmıyorum, soğuk günlerde donmuyorum. Diğer eksikleri hissetmedim bile. Beni korkutan konulardan birisi uzaktan bağlantı olmamasıydı. Hatta ilk elektrikli araç baktığımda elektrikli arabanın uzaktan bağlantı özelliği olmazsa olmazı çünkü bu özellik bunu bir akıllı cihaz yapar gibi düşündüm. Tesla ve Togg sahibi arkadaşlarım bunu çok övüyorlardı. Olsa iyi olurdu fakat daha önceden kullanmadığım özellikler olduğu için ihtiyaç hissetmedim. Ben akıllı cihaz değil elektrikli otomobil almak istediğimi anladım ve otomobil özelliklerini aradığımı farkettim o nedenle ben teslayı sevmemiştim zaten. Ioniq-6 da en büyük sıkıntı olacak konu ise batarya kapasitesiydi. Sonra kendi aile kullanımıma göre bunun hiç sorun olmayacağını farkettim. Zaten kendi otopark yerim bağımsız olduğu için ac şarj ünitesi kurarak aşarım dedim. Buraya kadar araç alım öncesi yorum ve değerlendirmelerimi paylaştım. Buradan sonra ise 2 aylık kullanıcı deneyimimi paylaşacağım. Aracı aldıktan sonra alışmam çok kolay oldu. Katalogda olmayan birçok özelliğin var olması da bonus oldu. Elektrikli araç kullanır gibi kullanmadım, nasıl kullanıyorsam öyle kullandım. Bu araç insanı cihaz kullanıcısı değil otomobil kullanıcısı olarak devam etmeye teşvik ediyor. Şehir içi dikkat etsem 400 km menzili rahat geçer 450 yapan var fakat ben keyfime göre kullanıyorum ve biraz daha az menzil alıyorum. Şehirlerarası istanbul izmir otoban ortalamam 150 km uzun süreli 190kmh üzerinde de kullandım. Tapa gaz gidiyorum anlayacağınız. Böyle olunca 250 km menzil oluyor. Normal kullananlar 300 üzeri rahat menzil alıyor. Marka belirtmeyim ama sağ şeritten kamyon arkasından menzil hesabı yaparak giden çok fazla elektrikli araç gördüm. İşte burada ioniq6 nın özelliği ortaya çıkıyor. Aracı yüzde 20/30-80/90 şarj ederek kullanıyorum uzun yolda. Bunun için 15-28 dk süreler harcadım. Başka araçlar istasyonda beklerken ben kahvemi içemeden daha çıkıp gittim. Yani aracın menzilinden bağımsız benim kendi menzilim 150-180 km. Zaten eskiden de böyle kullanırdım ve en az bu kadar beklerdim benim için tek değişen şarj istasyonundan markete yürüme mesafesi oldu. Burada hassas bir konu var, büyük batarya hammallık haline geliyor. Hem taşımak hem sağlığını korumak hemde ileride gerektiğinde yenilemek için sıkıntı. 53 kw bataryayı değiştirme maliyeti ile 80 kw değiştirme maliyeti aynı olmayacaktır. Tabi bunları konuşmak için çok erken fakat batarya sıhhati için bekleme süresinin uzaması konusu ne olacak. Herkes diyorki ioniq6 77kw gelse ne güzel olurdu ben aynı fikirde değilim. Her batarya kapasitesi ek sorumluluk getiriyor. Ben 20-80 arasında 30kw şarj alarak gerçekten 18 dk da ulaşıyorum. Bu kapasite 80 olsaydı almam gereken şarj en az 48kw olacaktı ve bu fazladan 10 dk min beklemeyi gerektirecekti. Hele birde 400V ile şarj olanlar var orada soruyorum 40 dk olmuş yüzde 80 olamamış bekliyor. Bu da uzun yolda düşük bataryasına rağmen en hızlı ve verimli aracı ioniq6 yapıyor. 350 km üzerindeki yolculuklarda en kısa sürede varan araç oluyor. ABRP uygulamasından bunu hesaplatabilirsiniz. Şehir içinde ise zaten heryerde şarj olabiliyoruz ve yine süre avantaj haline geliyor. Otoparkıma istasyon kuracaktım o kadar ihtiyaç hissetmedimki kurmadım. Sadece batarya sağlığı için kurmayı düşünüyorum ac şarj daha sağlıklı deniliyor diye. Araç gerçekten sessiz ve konforlu. Kullanımı çok rahat ve keyifli, eşim korkuyordu fakat hemen alıştı. Bu araç büyük arkadaşlar, passat tan falan büyük, diz mesafesi falan D sınıfından fazla, kocaman bir araç. Heryerinde sensör ve güvenlik donanımı var bu büyüklükte bunlar işe yarıyor. Aracın en sevdiğim özelliği az olması ve merak uyandırması. Herkesin heveslenip almaya cesaret edemediği bir araç. Premium araç kullanmış bir kişi olarak bu araçta da bu hissiyatın olduğunu söyleyebilirim. Tek sevmediğim konu D sınıfı araçta hatta artık C sınıfı araçta dahi olmayan geri dönüşmüş plastik kullanarak karbon ayak izi azaltıyoruz ayağına iç kapı döşemesinin üst kısmının değişik bir plastik olması. Kaliteli de olsa sert plastik orada olmamalıydı. Bagaj konusunda tereddütlerim vardı ama yersiz olduğunu kullanınca anladım hatta kullanışlı dahi gelmeye başladı. Alanı çok geniş, yatay yükleme kapasitesi çok fazla ama dikey yükleme kapasitesi çok az. Günlük kullanımda bu şekli çok iyi. Ne bulduysan at içine çok derin bagaj. Boyu kısa kişiler belki zorlanır ama bilmiyorum. Bagajın otomatik açılma kapanma fonksiyonları sorunsuz çalışıyor. Kapak baya açılıyor kimse kafasını çarpamaz. Ben araçtan daha trim sesi almadım ama bazı arkadaşlar almış. Bir kez ses aldım onda da emniyet kemer pozisyonu yanlıştı düzelttim. Araç hızlanması bana göre tatminkar. 190 da dahi giderken güven veriyor ve tutunuyor yola. O hızlarda dahi yarı otonom sürüş denedim sorunsuz çalıştı ama kimseye tevsiye etmiyorum. Ben yüksek hızlarda müzik açmam aracı dinlemek için, araç 140 dan sonra rüzgar sesi alıyor ama rahatsız edecek seviyede değil, 190 la giderken arkada konuşulanı duyuyorum. Çok sessiz olduğu için rüzgar sesi duyuluyor. Dizel veya benzinli bir araç olsa bu seviyede rüzgar sesi duyulmazdı motor sesi bastırırdı. Araç ekranları kullanışlı ve gereği kadar ekran var. Ne fazla ne eksik. Ekran kapanması, hatası falan görmedim. Hyundai çok ilginç birşey başarmış. Her aracı birbirinden farklı. Öncesi sonrası da farklı. Bu araç sanki hyundai değil gibi. Zaten direksiyonda logo da yok kendimi hyundai kullanıyor gibi hissetmiyorum. Ben hiçbir güvenlik özelliğini kapatmıyorum. Başlarda tabela okuma rahatsız ediyordu ama alıştım sayılır. Şerit takip asistanı sinyal vermedikçe içeride tutuyor ama ısrar edersen çıkarıyor. Bunun ayarı iyi yapılmış, önüne aniden birşey çıksa ve kaçman gerekse sinyal veremeyebilirsin, bu durumda kurtarabilirsin ben deneyimledim bunu. Bazı araçlar bu konuda ısrarcı tamam şerit takip güvenliktir ama bazen de çıkmak gerekir bunun ayarı çok iyi yapılmış. Araçta dışardan bakınca komple cam tavan görüntüsü çok başarılı olmuş. İçeriden de ufak değil ama bu araçta gerçekten cam tavan var sunroof değil. Aracın jant ve arka spoiler tasarımı birbirini tamamlıyor. Araç kendinden bodykit li diyebiliriz. Ben bu aracı daha önce de alabilirdim. Keşke daha önce alsaymışım diyorum. Bu arada şöför oturma pozisyonu iniş ve binişler çok alçak değil. Aracın yüksekliği xceed, taigo mokka, bayon gibi bazı suvumsu araçlarla aynı gibi. Uzun uzun yazdım, yine ek deneyimler oldukça paylaşırım. Umarım almayı düşünen kişilere faydalı olur. |
Selamlar, Openpilot deneyimlerim su sekilde. Genel olarak cok iyi bir serit ortalama sistemi gibi calisiyor. Genellikle experimental mode denilen modda kullaniyorum. Bu moddayken yolda serit olmasa dahi araci yolda tutuyor. Hem kisa sehir ici, hem uzun sehirlerarasi yollarda kullandim uzun sure. Sehir icinde direksiyonu neredeyse tamamen kendi kontrol ediyor, gobekten donerken bile yardimci oluyor. Siz sadece direksiyonu ufak dokunuslarla yonlendirirseniz nereye gideceginizi anliyor. Eksi olarak da hizlanma ve yavaslama mevzulari. Benim acimdan biraz gec yavasliyor, onde arac kirmizi isikta duruyorsa 40-50 ile dibine kadar yanasip biraz gec frenliyor. O yuzden gaz fren olayini ben kendim daha konforlu ayarladigimi dusundugum icin sehir icinde kendim kullaniyorum. Kirmizi isigi vesaire gorup bekliyor, onde arac varsa onun hareket etmesiyle birlikte hareket ediyor. Ama dedigim gibi kirmizi isikta bile konforlu yavaslama konusunda biraz gelistirilmesi lazim. En basinda dedigim gibi, otonom surus olayi ne teslada ne de openpilotta var henuz. Basarilabilen bir sey degil. Teslanin amerikadaki FSD otonomuyla karsilastiranlar var redditte, hemen hemen ayni oldugunu soyluyorlar. Bizde yollar o kadar nizami olmadigi icin yine de cok zor. Sunnypilot kullaniyorum su siralar aktif olarak. En begendigim ozelligi normalde 100 ile giderken viraja yaklasinca 90 80 lere yavaslayip viraji gecince tekrar normal hizina donuyor. Bazi yerlerde harita bilgisini kullanarak hiz limitlerini otomatik ayarliyor. Ozellikle sehirler arasi cok iyi oluyor. Ozetle kirmizi isik gobek cart curt bunun gibi ekstra dikkat gerektiren yerlerde elinden geleni yapsa da ben pek guvenmiyorum, isterse dunyanin en akilli sistemi olsun kirmizi isikta gecip kazaya sebep veren cok, araca guvensem karsi tarafa guvenemem. Openpilotu da direksiyon yardimcisi olarak gorerek kullaniyorum, herhangi bir sorun yasamadim, memnunum. Tek sikintisi urunu Turkiye'ye getirmek. Urun ucreti kadar gumruk cikiyor, bilginize. Varsa merak ettikleriniz sorabilirsiniz. |
Benzer içerikler
- hyundai accent era 1.4 kronik sorunlar
- hyundai i30 en dolu paketi hangisi
- hyundai bayon 1.4 şanzıman tipi
- araba yüksek devirde bağırıyor
- hyundai i20 en dolu paketi hangisi
- hyundai ıoniq 9
- sıfır araba fiyatları
- hyundai tucson 2019
- 2021 tucson
- ioniq 5 n
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X