Şimdi Ara

HYUNDAI ELANTRA'dan DİZEL MOTORUN KALKMASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
69
Cevap
0
Favori
4.025
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • An itibariyle 2019 Hyundai Elantra da dizel motor seçeneği bulunmuyor.

    Bugüne kadar hep dizel motorda Elite donanım, Benzinlide boş style donanımla geliyordu.

    İnsanları full istiyorsanız dizel alın diye zorluyorlardı.

    Artık dizel yok. tek motor seçeği 1.6 atmosferik. Elite PLUS donanımla 1.6 Atmosferik tadından yenmez.

    Bir de LPG OFF



  • Madem ki uzakdoğulular dizel motor üretmesini bilmiyor, o zaman tek bir şey yazıyorum. Gerisine gerek var mı siz düşünün.

    'Michael Jost, strategy chief at VW, told an automotive summit conferences in Wolfsburg, Germany, this week: 'In the year 2026 will be the last product start on a combustion engine platform'.' Reuters

    VW'de strateji şefi Michael Jost, Aralık 2018'de demiş ki: 'İçten yanmalı motor platformu 2026 yılı içinde son ürün olacak' demiş.
    2030da tamamen içten yanmalıları bitireceğini açıkladı zaten hindistan

    Şu an için 2025 Norveç
    2028 Belçika
    2030 Hollanda
    2030 İrlanda
    2030 Hindistan
    2030 İsrail
    2032 İskoçya
    2040 İngiltere-Galler-Kuzey İrlanda
    2040 Fransa
    2040 Tayvan
    2040 Çin
    2050 Almanya

    İçten yanmalı araçları yasaklayacağını açıklayan ülkeler. Bunlar tüm içten yanmalılar, dizel çok çok daha önce zaten bununla birlikte bu tarihlerde hybrid araçları dahi yasaklayacak birçoğu. Bunun yanında yukarıda haritası bulunan onlarca şehir ülkelerinden bağımsız olarakta lokal kararlar alıyorlar aynı şekilde amerikan eyaletleride benzer durumda.

    Yukarıda yer alan 14 ülkenin 2017 otomobil satışı 37.6 milyon adet. Toplam satış 70.8 milyon araç. Yani şu an için dünyada otomobil pazarının %52si ben fosil yakıtlı araçları şu tarihte yasaklayacağım diyor ki bu rakama birkaç yıl içinde onlarcası eklenecek. Ama gelgelelim birçok insanın vizyonu bu değişim ve planı kaldırmıyor.
    Anlaşılan o ki size biraz daha detay vermem gerekiyor. Uzakdoğulular dizel yapamıyor, o yüzden dizelden vazgeçiyorlar dediğiniz için Avrupalı üreticilerden örnek vereyim.

    - VW, 5.jenerasyon Polo'da sunduğu üç silindir 1.4 litre dizel üretimini bitirdi. Hatta, yeni 1.5 litre dizeli 2020'den sonra geliştirmeyeceğini söyledi (mesela 2020 Hindistan emisyon standartlarına göre bu dizel motor artık Hindistan'da kullanılamayacak). 1.5 litre benzinli motor bile geliştirilmeyecek ve mild-hibrid sistemle devam edilecek.

    - Peugeot ürün gamı müdürü Blanchet geçen sene diyor ki:' Dizel geliştirmeyi durdurduk. 2022-2023'de dizel satış oranı %5'e düştüğünde dizeli bitireceğiz.' Ekliyor: 'Plug-in hibrit ve elektrikli versiyonlara yöneliyoruz.'

    - Yine geçen sene Financial Times'in haberine göre FCA, 2022 yılınd binek (passenger car) araçlarında dizel ünite kullanmayacağını açıkladı.

    Bu firmalar ve yöneticileri acaba neden bu açıklamaları yapıyorlar diye kendi kendinize sorgulayın.
    Elantra aldım, markayı ölümüne savunacak halim yok ama şehiriçi fabrika verisi 4.7 yazan araç 2bin kmdir 6.5 ortalama ile geziyor istanbul içinde, ben 33binde aldım. Hardcore dur kalk trafikte 8 gorunuyor kisa donem ortalamasi. benden önce de 6.7 yazıyordu. Şirket araçları da megane, uzun süre onları kullandım, aşırı cimri çok verimli denen renault da ortalama 6-7 şehiriçi görüyordum. Şirkette bir reno deposundan daha fazla megane var. 300 civarı diyebilirim. Ve ben bunların içinden en Az 10 15 tanesini kullandım. Hepsi şehiriçi kullaniliyor. Nadiren sehirdisina çıkar. Bi sürü insan kullanır hepsinin girdiği trafik benzer olmakla birlikte sürüş karakteri farklı farklı yine de öyle 4.2 yazan fabrika verisi reno da rakiplerine göre öyle aman aman az yakmiyor. Fabrika verisi olcumlerinin tutarsizligi ve markalarin da bu konuda yalan dolanlsrini bilirsiniz, standardi da yakin zamanda degisiyor. Gercek dünya verilerine daha yakın veriler göreceğiz.

    Fransızlar dizel ekonomisi konusunda hep öne çıkmış, uzakdogulular yapamamış, hatta honda daha yeni çıkarabildi ve fiyatlar gereksiz yüksek, bu sebeple mevcut lpgli civicden dizel elantraya geçtim ama öyle atla deve bi fark yok gordugunuz üzere reno veya hyundai dizel motoru hakkında.
  • Zaten 2020 de Avrupa'da dizeller yasaklanacak o yüzden mantıklı bir davranış. Tüm markalar yavaş yavaş dizel motorları kaldırıyor . Çoğu hibrite geçiş yapacak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yıllar önce bunu yazınca 'vay efendim, öyle şey olur mu' deniyordu. Halen diyenler var!
    Yakın zamandan beri otomobil firmaları bir bir açıklıyor dizel üniteleri geliştirmeyeceklerini ve üretmeyeceklerini. Tekrar tekrar nedenlerini yazmıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2022-2023 Egea hybrid çıkıcak,
    2021 yılı sonrası için otomotiv firmaları çok düşük oranda dizel motor projesi açıyor.
    Dizel ömrünü en azından avrupa için bitiriyor.
  • tamamen benzinli motora dönmeleri bir tarafa fiyatlar şaka gibi. c sınıfında yeterince söz sahibi bile değilken civic ve corolla ile yarışır fiyatlarla geldi. i30'u ülkemize getirmeyi bıraktılar, aynı sonu ne yazık ki elantra da görecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Herkes de bi bellemiş "çağ dışı". Hoşuna gitmeyen çağ dışı. İki kelime tekniğini konuşalım desen bilmez, ama çağ dışı.

    Mesajda da en ufak bir hakaret olmamasına rağmen gider şikayet eder her zamanki gibi. Muhtemelen bağlantıları bulunan yöneticiler de siler bu mesajı.

    edit : Haha, tahmin ettiğim gibi
    HYUNDAI ELANTRA'dan DİZEL MOTORUN KALKMASI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sönmeyen Arıza Lambası. -- 14 Haziran 2019; 16:43:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Madem ki uzakdoğulular dizel motor üretmesini bilmiyor, o zaman tek bir şey yazıyorum. Gerisine gerek var mı siz düşünün.

    'Michael Jost, strategy chief at VW, told an automotive summit conferences in Wolfsburg, Germany, this week: 'In the year 2026 will be the last product start on a combustion engine platform'.' Reuters

    VW'de strateji şefi Michael Jost, Aralık 2018'de demiş ki: 'İçten yanmalı motor platformu 2026 yılı içinde son ürün olacak' demiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fiat Fiorino (2010)Motor arıza
    10 ay önce açıldı
    Sportage VS Corolla
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ben bu yasak işinin akdenizde çıkacak petrole bakacağını düşünüyorum. Eğer çok fazla petrol çıkarsa avrupa bu yasaklarda erteleme veya euro 5 yada euro 6 altı araçlar için yasak koyup diğerleri için serbest bırakacağını varsayıyorum.

    Çok petrol çıkarsa boşa çıkarmazlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ah bu atmosferikçiler ve Dizel bitecek abiiiiciler

    Pazarları Barış Özcan izlemeyi yasaklıyorum artık size
  • şuanda fiyat listesinde gözüküyor ancak bayilerde olmayabilir.

    Yeni elantra geleceği için olabilir. Ayrıca instagram da bir otomobil sayfasında fiyat listeside açıklandı yeni elantra nın.

    Daha atmosferik alınmaz ama turbo benzin yada dizel motorlarda fazla pahalı. Ayrıca atmosferikte olsa full donanım isteyen olabilir o konuda size katılıyorum millet illa dizel almak zorunda değil çünkü fiyat listesinde uçurumlar oluyor hem dizel hem donanım. Genel olarak çok pahalı hepsi.
    https://tr.motor1.com/reviews/274074/2019-hyundai-elantra-ilk-surus/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Anlaşılan o ki size biraz daha detay vermem gerekiyor. Uzakdoğulular dizel yapamıyor, o yüzden dizelden vazgeçiyorlar dediğiniz için Avrupalı üreticilerden örnek vereyim.

    - VW, 5.jenerasyon Polo'da sunduğu üç silindir 1.4 litre dizel üretimini bitirdi. Hatta, yeni 1.5 litre dizeli 2020'den sonra geliştirmeyeceğini söyledi (mesela 2020 Hindistan emisyon standartlarına göre bu dizel motor artık Hindistan'da kullanılamayacak). 1.5 litre benzinli motor bile geliştirilmeyecek ve mild-hibrid sistemle devam edilecek.

    - Peugeot ürün gamı müdürü Blanchet geçen sene diyor ki:' Dizel geliştirmeyi durdurduk. 2022-2023'de dizel satış oranı %5'e düştüğünde dizeli bitireceğiz.' Ekliyor: 'Plug-in hibrit ve elektrikli versiyonlara yöneliyoruz.'

    - Yine geçen sene Financial Times'in haberine göre FCA, 2022 yılınd binek (passenger car) araçlarında dizel ünite kullanmayacağını açıkladı.

    Bu firmalar ve yöneticileri acaba neden bu açıklamaları yapıyorlar diye kendi kendinize sorgulayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 14 Haziran 2019; 17:34:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yeni U3 kodlu 1.6 crdi motor hem 320 tork veriyor hem de SCR sistemiyle euro 6.d normunu karşılıyor. Piyasa şartlarında üstün spec. bir motor. Gelmemesinin sebebi döviz kuru. Fırsat oluşursa getireceklerdir bu kadar basit.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel kalkmamış. Kore sitesinde satışı var 1.6 CRDi nin fiyatı yüksek olacağı için getirmemişlerdir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • turkeril kullanıcısına yanıt
    U3 kodlu 1.6CRDi motor Euro 6-temp standardında görünüyor. Yani, 2020 yılı içinde Avrupa Euro 6d standardına geçince bu motorun tekrar geliştirilmesi gerekiyor.
    İşin ilginç yanıysa Euro 6-temp ile Euro 6d standardı arasında epey sert geçiş var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel motorları emisyona uydurma işi hem üreticiler hem tüketiciler için çok maliyetli oldu artık. Avrupanın Fosil yakıt motorları kaldırmaya çalışmasının tek sebebi petrol kıtlığı değil, yeni petrol alanları bulundu haydi Fosil motorları yeniden üretin demeyecekler çünkü Fosil yakıtlı motorların oksijeni yakmasının yanı sıra ortama verdikleri gereksiz ısı nedeniyle havadaki nem oksijen karbon dengesini bozmaktalar yani termal bozulmalarada sebeb olmaktalar bu ve bunun gibi bir çok sebepten AB birliği endüstrinin elektrikli araçlara yönelmesi için elinden geleni yapmakta. Zaten Drone taksi hizmetleri başladı ve Drone ile kargo nakli gibi işlerede start verilmiş durumda bu saatten sonra geriye dönüş olmasını kimse beklemesin.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.