Şimdi Ara

Honda Gebze fabrikasını bir Türk aldı, elektrikli araç üretilecek iddiası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Japon otomotiv devi Honda, 1997 yılında üretime başladığı Gebze Şekerpınar'daki fabrikasını Eylül 2021'de kapatma kararı almış, binden fazla kişiye istihdam sağlayan fabrikanın içindeki teçhizatlarıyla birlikte satılacağı açıklanmıştı.



    "550 milyon TL'ye satıldı"



    Akıbetinin ne olacağı merak edilen fabrikayla ilgili bugün önemli bir gelişme yaşandı. SBK Holding'in, iştiraki Hexagon Mühendislik adına Honda Gebze fabrikasını satın almaya hazırlandığı iddia edildi. Buna göre SBK Holding, fabrikayı satın almak için 550 milyon TL ödeyecek. Anlaşmanın şartları henüz belli değil fakat söz konusu fabrikada elektrikli araç üretimi yapılacağı belirtiliyor.






    Konuyla ilgili Honda Türkiye'den yapılan açıklamada, "Şu an fabrikanın satışıyla alakalı net bir durum ve gerçekleşen bir satış yok. Çeşitli taraflarla görüşmelerimiz devam ediyor." ifadesine yer verildi.



    "Kıraça Holding'in ana hissedarı olacak"



    SBK Holding ayrıca Kıraça Holding'in ana hissedarı konumuna gelmesiyle de gündemde. Şirket tarafından yapılan açıklamada, Silcolux Investment'ın 82 milyon dolara satın alındığı bildirildi. Silcolux, yatırımları arasında Karsan Otomotiv’in de yer aldığı Kıraça Holding’in yüzde 45 hissesine sahip. Gelen haberlere göre SBK Holding, bu satın alma ile Kıraça Holding'in ana hissedarı haline gelecek. Karsan'ın yüzde 63'ünün Kıraça Holding'e ait olduğunu da belirtelim.



    İnan Kıraç, yerli otomobili üretecek 5 babayiğitten biri



    Kıraça Holding'in sahibi İnan Kıraç, yerli otomobil için bir araya gelen 5 babayiğitten biri. Fakat TOGG'un yüzde 19'luk payı, Kıraç'ın sahibi olduğu Kök Ulaşım Taşımacılık A.Ş.'ye ait. Yani Kıraça Holding veya Karsan'ın TOGG'da payı bulunmuyor.



    SBK Holding



    Sezgin Baran Korkmaz’ın kurucusu olduğu SBK Holding, sağlıktan turizme kadar birçok sektörde yatırımları bulunuyor. Halihazırda elektrikli otomobil sektöründe de faaliyetleri bulunan şirketin bünyesinde bünyesinde Biofarma İlaç, Umut İlaç, Betasan, Proles Auto, USLA Akademi, Ürosan, Bodrum Royal Palace, SBK Air, Unico Sigorta, Hexagon Studio, Kempinski Hotel Adriatic yer alıyor.



    Kaynak:https://www.haberturk.com/sbk-holding-kiraca-nin-yuzde-45-hissedari-oluyor-2818953-ekonomi
    Kaynak:https://twitter.com/eozpeynirci/status/1311013273043693568







  • Sermaye gerek arkadaşlar araba yapmak ile olmuyor bir kerede vermekte olmuyor on yıl filan desteklemek gerek. Teşvikle filan olmaz. Yoksa bizim sanayide bir usta var inanılmaz şeyler yapıyordan öteye gitmez.

    Bakın Tesla dışında hangi elektrikli araç firması tuttu dünyada. Anca Çin’de kapalı ekosistemde bazı ufak tefek markalar var diğer tüm elektrikli araç firmaları battı gitti.

    Şimdi bir Lucid Air var oda daha çıkamadı oda Tesla’yı ilk yapan baş mühendis ile Arap sermayesi desteği ile üretim yapacak gibi gözüküyor.
  • Müthiş teşvikler var yerli elektrikli araçlar için tam yatırım zamanı iyi kötü bir şeyler üretilip satılsa sırf yerli piyasa için güzel bir başlangıç olur. Hadi olmadı yabacı araçların bazı Çin firmalarının bile araçları lisanlanıp üretilebilir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kıraça holding TOGG'dan çıkmamış mıydı?? Hadi bakalım inşallah burada TOGG'a rakip bir yatırım olur. Rekabet kalite getirir. Ama koç holdingin genlerindeki montajcılığı depreşmezse tabi. Güzel haber.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dor Niro -- 30 Eylül 2020; 13:1:15 >
  • Keşke 2005 deki arabaya teşvik yapılsaydı şimdi arabalar yolda idi.


    https://www.youtube.com/watch?v=L4GJ0hCl3nI&feature=youtu.be

  • kuruwa kullanıcısına yanıt
    Hiç sorma... şimdiye sedanı hatchbacki yapmıştık.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İçten yanmalı motorlu araçların montajının yapıldığı bantlarda elektrikli araç üretimi mümkün mü ? Haber pek gerçek gibi durmuyor.

  • kuruwa kullanıcısına yanıt
    Sermaye gerek arkadaşlar araba yapmak ile olmuyor bir kerede vermekte olmuyor on yıl filan desteklemek gerek. Teşvikle filan olmaz. Yoksa bizim sanayide bir usta var inanılmaz şeyler yapıyordan öteye gitmez.

    Bakın Tesla dışında hangi elektrikli araç firması tuttu dünyada. Anca Çin’de kapalı ekosistemde bazı ufak tefek markalar var diğer tüm elektrikli araç firmaları battı gitti.

    Şimdi bir Lucid Air var oda daha çıkamadı oda Tesla’yı ilk yapan baş mühendis ile Arap sermayesi desteği ile üretim yapacak gibi gözüküyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • İstihdam ve üretim, ülkede görmek istediğimiz şeyler.

  • Mutlaka değerlendirilmeli burası. Atıl vaziyete geçerse sittin sene öyle kalır yoksa..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SBK holdingin kurucusunu kendi ağzından dinleyin derim. Köylü kandırarak zengin olup gururla anlatır. Bu işin altından farklı şeyler çıkar.

  • Tek marka ile zaten olmaz, rekabet basari getirir. Bknz. Amerika

  • WB kullanıcısına yanıt
    tamam da yıllardır reis nerede yokmu babayiğit dendiğinde niye kimse öne atılmadı,yoksa işin içinde sebatayların oldugu hinlik mi var ?

  • Yandaşın cebi dolacak diyenler gelmedi mi hala ? Yoksa hala ben cebime girene bakarım diyenler mi gündemde.

  • gun kullanıcısına yanıt

    Çindeki markaları devlet dediğin gibi bir yere göre destekliyor zorda olan akrabaya eşe dosta değil ülkeyi kalkındıracak yerede desteği basıyor zamanında amd bile yanılmıyorsam Almanya idi desteği aldı. Yani teşvik artı her türlü destek 15 yılda iç pazarı geç dış pazara satardık. Sadece istenirse olur hatta bu 2005 deki araca extra firmalar bile her türlü desteği verseydi. Çıkacaktı olacaktı olacak diye söylem yerine şimdi o arabalara binerdik seri üretimlede fiyatta bir seviyede olurdu ve bu fiyatlarda firlasa dahi alternatif arabamız olduğundan almazdık. 15 yıldan bahsediyoruz. Ve daha fabrikası kurulmamış prototipi yapılmamış test sürüşlerini beklememiş olurduk. Keşke diyerek noktayı koyuyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 550 milyon tl.içindeki cihazlar,robotlar,bilgisiyar yazılımları vs.bedava gercekciyse haber. Yerini alamazsin o fiyata,müthiş fırsatçılık... Ederine gitmemiş.

  • Bmc nin de pikap modeli vardı elektrikli o bile burada üretilebilirdi

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Benzinli, ucuz, maliyetine (mühendis ücretleri ve reklam giderleri içinde) satılan bir araç olsa takdir edeceğim ama ekonomi bu durumdayken ülkede bu aracı alabilecek insan az. Yüksek gelirli sınıf zaten marka araçlara biniyor bu aracı almazlar. Gurbetçilere satsak desek bu kadar vergi içinde onlar da almayacaktır. Ne kaldı geriye orta sınıfın bir iki tık üstü insanlar, ama fiyat kaliteli markalarla aynı veya daha yüksek olursa onlar da almayacaktır. Yani kısacası seçim yatırımından başka bir şey değil dediğim gibi benzinli maliyetine satılan araçlar üretilseydi en geç 20 yıl içinde sistemi oturmuş ve belki dışarıyada satılmaya başlanmış bir yerli arabamız olurdu.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kerasuslu K kullanıcısına yanıt

    Aynen. Adam 1 liralık malı köylülere 70 liraya satmış ve kazıklamıştı. Büyük paralar kazanmış böyle. Kendi ağzından youtube'da anlatıyor.


    Tuhaf ilişkileri var.


    Ayrıca bu daha bir iddia, başka ilgilenenler varmış.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: astegon

    Aynen. Adam 1 liralık malı köylülere 70 liraya satmış ve kazıklamıştı. Büyük paralar kazanmış böyle. Kendi ağzından youtube'da anlatıyor.


    Tuhaf ilişkileri var.


    Ayrıca bu daha bir iddia, başka ilgilenenler varmış.

    Adama kazıklamış demeniz doğru değil, sonuçta o adam oraya bedava gitmiyor, yanındaki kişileri bedavaya götürmüyor. 1000 dolara satılan telefonların maliyetide 950 dolar değil sonuçta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi venom.X -- 1 Ekim 2020; 8:48:29 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • venom.X kullanıcısına yanıt

    Ne diyelim, ticari zekası ile muazzam bir pazarlama dehalığı göstermiş mi diyelim?


    1000 dolara satılan cihazların maliyeti 200-300 arası. Üstüne gelen başka maliyetler de var, kutusuydu, aksesuarıydı, dağıtımı ,lojistiği, distribütör kar'ı, satıcı kar'ı üstüne de marka bilinirliği...


    200 dolara mal edilen bir cihazı 15.000 dolara satmıyorlar ama...


     

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.