DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları.
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
491
Cevap
8
Favori
217.797
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Modellere Özel Forumlar >> Civic >> Honda Civic Hybrid ilk 1000km tüketim sonuçları.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      147 Mesaj
      15 Ağustos 2007 15:05:49 Konu Sahibi
      Merhabalar,

      Honda Civic Hybrid aracımızı teslim aldığımız gün Zonguldak-Didim arasında yolculuğa çıktım.
      Araç henüz rotasyon süresini (ilk 1000km) doldurmadığından sakin kullandım.
      Bu yüzden performans hakkında yorum yapmam yanlış olur, performans testlerini dönüşte yapacağım =)

      Tüketim sonuçlarına geçmeden önce araç hakkında kısaca ilgi vereyim;
      Aracın toplam gücü 115hp, maksimum torku 167Nm, toplam ağırlığı 1300kg.
      Araçta sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) mevcut.
      Araç, civic sedan executive donanımlarına ek olarak krom kapı kolları, ön sürücü&yolcu koltuk ısıtmaları ve arka bagaj spoiler ile birlikte geliyor.

      Evet, gelelim tüketim sonuçlarına;

      Otoyolda 90km sabit hız ile (cruise control açık) ortalama 4.4 lt/100km (yolun yarısında klima açık)
      Otoyolda 130km sabir hız ile (cruise control açık) ortalama 7.6 lt/100km (yolun tamamında klima açık)
      Zonguldak-Didim arasında (850km) ortalama tüketim 5.3 lt/100km (yolun büyük kısmında klima açık)
      Şehir içinde ortalama tüketim beklentimin üstünde; 8-9 lt/100km civarında. (klima sürekli açık)

      Bu değerlere göre şehir dışı yolculuklarda 1 depo benzin ile 1000km'den fazla yol gidebilirsiniz.
      Ben araç henüz ilk 1000 km bakımına girmemiş olmasına ve neredeyse sürekli klima kullanmama rağmen bu rakama ulaştıysam,
      araç 10,000 bakımından sonra klima kapalıyken 1 depo ile 1200km gidebilir diye düşünüyorum.

      Aracı teslim alırken servisteki usta ilk 3000-4000 km değerlerine aldanmamam gerektiğini, yakıt tüketiminin giderek azalacağını söylemişti.
      Bu nedenle bu değerlerin daha da azalacağını umuyorum.

      Bu arada yakıt olarak Shell V-Power 97 oktan kurşunsuz benzin kullandım.

      Zonguldak'a dönüşte performans değerlendirmelerimi de sizinle paylaşacağım =)



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faati67 -- 15 Ağustos 2007; 15:28:42 >



      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      495 Mesaj
      15 Ağustos 2007 15:13:12
      aracınız hayırlı olsun kazasız belasız kullanın insallah

      bence gayet güzel değerler,aracın daha çok yeni olmasından dolayı belki bir nebze yüksek ama sonrdan dahada düşecektir eminim,Hybrid en öneli avantajını şehiir dışından ziyade şehir içinde gösterir,bunun içinde arabaya alışmak gerekecektir sanırım,kalkışlarda ani ve hızlı hareketlerden kaçınarak benzinli motoru daha geç devreye sokmaya çalışarak sanırım 8-9 litre gibi değerler dahada azalıcaktır

      tekrar hayırlı olsun
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      15 Ağustos 2007 15:46:30
      hayırlı olsun güzel seçim.
      |
      |
      _____________________________

    • Kurmay Yarbay
      12609 Mesaj
      15 Ağustos 2007 16:01:32
      Geleceğin otomobilini aldınız .. Tebrikler!

      Yakıttaki asıl hünerleri şehiriçinde elektrikli motordan daha fazla faydanılabilindiği hızlarda gerçekleşiyor ki bunun içinde yanlış hatırlamıyorsam 50km yi geçmemek gerekiyordu,dur kalklarda sanırım standart 1.3 benzinlilerden daha fazla bir yakıt ekonomisi söz konusu değildi.

      Araç 7-10 bin km de iyice ekonomik hale gelecektir.Hayırlı uğurlu olsun,kazasız belasız günlerde kullanın yorumlarınızı bekliyoruz..
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1467 Mesaj
      15 Ağustos 2007 18:33:58
      Güle güle kullanın..Şehiriçi tüketim değeri her ne kadar kendi sınıfındaki diğer otomatik vitesli araçlardan daha az ise de gene de biraz yüksek gibi geldi..Motorun henüz yeni olmasının etkisi şüphesiz ki büyük fakat kullanım tarzı da önemli ..Zamanla hem siz hybrid'e alışacaksınız hem de motor size alışacak..Sık sık tüketim ve performans verilerini bizimle paylaşmanız dileğiyle..
      |
      |
      _____________________________

      GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi
    • Yüzbaşı
      756 Mesaj
      15 Ağustos 2007 22:02:12
      hayırlı olsun.ben bu arabayı çok merak ediyordum.bildiğim kadarıyla şehir içi yakıt tüketimi şehirler arasından daha düşük olması gerekiyor.sizinki açık ara önde gibi.acaba bu arabanın kullanma şekline alışkın olmadıgınızdanmı yoksa bize verilen verilerin sahteliğindenmi kaynaklanıyor bu.kazasız belasız kullanırsınız inşallah
      |
      |
      _____________________________

      "TÜRKIYE'DE ILK OLARAK YAPILACAK ÜÇ ŞEY VAR. BUNU YAPMADIKÇA BU IŞLER OLMAZ. MAARIF, EKONOMI VE SAVUNMA MILLÎ OLACAK. BUNLARI SEN KUMANDA EDECEKSIN, EL ALEME KUMANDA ETTIRIRSEN BÖYLE OLUR. BIZ SAVUNMAYI NATO'YA VERMIŞIZ, EKONOMIYI AMERIKA'YA VERMIŞIZ. BAKIN MUSTAFA KEMAL’IN AĞZINDAN HIÇBIR ZAMAN ‘GARPLILAŞACAĞIZ’ LAFI ÇIKMIYOR.GAZI, BÜTÜN NUTUKLARINDA ‘MUASIR MILLET OLACAĞIZ’ DIYOR.MUASIRLAŞMANIN MUADILI ÇAĞDAŞLIKTIR, BATILILAŞMA DEĞIL. İSMET İNÖNÜ ILE BIRLIKTE BAŞLAMIŞTIR BU BATICI DEĞIŞIM.. OYSA CUMHURIYET KURULUR KURULMAZ MUSTAFA KEMAL’IN ILK IŞLERINDEN BIRI TÜRK DIL VE TARIH KURUMLARINI KURMAK OLMUŞTUR." ATTİLA İLHAN
    • Yarbay
      3426 Mesaj
      15 Ağustos 2007 22:22:48
      Hayırlı olsun.

      honda melez ile yeni corolla d-4d karşılaştırılmış bu haftanın auto motor@sport dergisinde

      sonuç
      --------------------------------------------honda-----------------corolla d-4d
      ortalama (100km)----------------6.4lt-----------------------5.7lt
      ams tüketim parkuru------------5.2lt----------------------4.6lt





      quote:

      Orjinalden alıntı: faati67

      Merhabalar,

      Honda Civic Hybrid aracımızı teslim aldığımız gün Zonguldak-Didim arasında yolculuğa çıktım.
      Araç henüz rotasyon süresini (ilk 1000km) doldurmadığından sakin kullandım.
      Bu yüzden performans hakkında yorum yapmam yanlış olur, performans testlerini dönüşte yapacağım =)

      Tüketim sonuçlarına geçmeden önce araç hakkında kısaca ilgi vereyim;
      Aracın toplam gücü 115hp, maksimum torku 167Nm, toplam ağırlığı 1300kg.
      Araçta sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) mevcut.
      Araç, civic sedan executive donanımlarına ek olarak krom kapı kolları, ön sürücü&yolcu koltuk ısıtmaları ve arka bagaj spoiler ile birlikte geliyor.

      Evet, gelelim tüketim sonuçlarına;

      Otoyolda 90km sabit hız ile (cruise control açık) ortalama 4.4 lt/100km (yolun yarısında klima açık)
      Otoyolda 130km sabir hız ile (cruise control açık) ortalama 7.6 lt/100km (yolun tamamında klima açık)
      Zonguldak-Didim arasında (850km) ortalama tüketim 5.3 lt/100km (yolun büyük kısmında klima açık)
      Şehir içinde ortalama tüketim beklentimin üstünde; 8-9 lt/100km civarında. (klima sürekli açık)

      Bu değerlere göre şehir dışı yolculuklarda 1 depo benzin ile 1000km'den fazla yol gidebilirsiniz.
      Ben araç henüz ilk 1000 km bakımına girmemiş olmasına ve neredeyse sürekli klima kullanmama rağmen bu rakama ulaştıysam,
      araç 10,000 bakımından sonra klima kapalıyken 1 depo ile 1200km gidebilir diye düşünüyorum.

      Aracı teslim alırken servisteki usta ilk 3000-4000 km değerlerine aldanmamam gerektiğini, yakıt tüketiminin giderek azalacağını söylemişti.
      Bu nedenle bu değerlerin daha da azalacağını umuyorum.

      Bu arada yakıt olarak Shell V-Power 97 oktan kurşunsuz benzin kullandım.

      Zonguldak'a dönüşte performans değerlendirmelerimi de sizinle paylaşacağım =)


      |
      |
    • Yüzbaşı
      924 Mesaj
      15 Ağustos 2007 23:18:24
      Hibrit motorun çalışma prensibini düşününce ekonomik olduğu tek durumun
      şehir içi sıkışık trafik olması gerekir.
      Bunun dışında ekonomik olacağına inanmıyorum.
      Uzun yolda tüketim değerinin yokuş aşağı olmadığı (yani yüksekteki bir yerden alçaktaki bir yere inilmediği sürece) sürece
      normal bir benzinli otomobilden farklı olmasını beklemiyorum.
      Elektirk motorunu kullandığı enerji uzaydan gelmiyor.

      Şıkışık trafikte şehir içi tüketiminizin daha da düşeceğini tahmin ediyorum

      Uzun yol tüketim değerinin tespiti için gidiş geliş şeklinde hesaplama yapılması gerekir bence.
      Hibrit iiçn öedenen ilave para bence fazla.

      Bu arada. Arabanızın güle güle ve kazasız belsız kulanmanızı dilerim. Hayırlı olsun.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1467 Mesaj
      16 Ağustos 2007 00:14:02
      Civic Hybrid'in en ekonomik olduğu an DÜŞÜK HIZDA SABİT İLERLEME ve kırmızıda durduğumuz andır..Bu durumlarda sadece elektrik motoru devrede..Ekonomik sürüş için sağ şeritte sakin sakin sürdüğümüzde teorik olarak tüketim 0 oluyor, bunu ne kadar başarırsanız o kadar ekonomiktir aracınız..Fakat yakıt ekonomisinin tek sebebi elektrik motoru değil..İlave olarak benzinli motorda 3 kademeli subap zamanlaması mevcut ve bu özellik yüksek hızlarda "düşük hız sübap zamanlaması" modunda çalışarak ekonomi sağlıyor..http://www.honda.com.tr/otomobil/content/modeller/civichybrid/teknoloji.htm

      Elektrik motorunun enerjisi kesinlikle UZAYDAN geliyor..Şöyleki; biz normal benzinli bir arabada yavaşlamak istediğimizde frene basarız ve bu esnada motorun ürettiği enerji ısı olarak uzaya gider..Hybrid'de ise frene bastığımızda bu enerji uzaya değil, elektrik motoruna gidiyor, yani uzaya uzamadan geri dönüyor..
      quote:

      Orjinalden alıntı: racai


      Hibrit motorun çalışma prensibini düşününce ekonomik olduğu tek durumun
      şehir içi sıkışık trafik olması gerekir.
      Bunun dışında ekonomik olacağına inanmıyorum.
      Uzun yolda tüketim değerinin yokuş aşağı olmadığı (yani yüksekteki bir yerden alçaktaki bir yere inilmediği sürece) sürece
      normal bir benzinli otomobilden farklı olmasını beklemiyorum.
      Elektirk motorunu kullandığı enerji uzaydan gelmiyor.

      Şıkışık trafikte şehir içi tüketiminizin daha da düşeceğini tahmin ediyorum

      Uzun yol tüketim değerinin tespiti için gidiş geliş şeklinde hesaplama yapılması gerekir bence.
      Hibrit iiçn öedenen ilave para bence fazla.

      Bu arada. Arabanızın güle güle ve kazasız belsız kulanmanızı dilerim. Hayırlı olsun.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi therapist70 -- 16 Ağustos 2007; 0:17:51 >
      |
      |
      _____________________________

      GolfVII 1.2 TSİ Comfortline DSG Gece Mavisi
    • Binbaşı
      1180 Mesaj
      16 Ağustos 2007 00:22:24
      hayırlı olsun arkadaşım gerçekten araç bazen benzin tüketmemiş.

      auto show'da yazılana göre araç 30-50 km hızlarında sadece elektrikle çalışıyormuş. ayrıca fabrikanın verilerine ulaşmak için kullanım kitapcığında yazan sürüş tipini uygulaman gerekiyormuş. doğru mu?
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5437 Mesaj
      16 Ağustos 2007 01:14:15
      Hayırlı olsun...

      Hibrid araç tercihinizin nedeninizi öğrenebilir miyim?

      yakıt tüketiminin ekonomik olma isteği mi yoksa çevrecilik mi?

      Başka bir nedeni varsa öğrenebilir miyim?

      teşekkürler...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 16 Ağustos 2007; 1:14:52 >
      |
      |
      _____________________________

      finding nemo
      Canon eos 40D
      Canon 70-200mm L
      f/4 IS USM
    • Kurmay Yarbay
      12609 Mesaj
      16 Ağustos 2007 10:52:12
      Bu aracı inanılmaz derecede yakıt ekonomisi yapacağını düşünüp almaya niyetli arkadaşlarım var,muhtemelen Faati67 arkadaşımızın tercih etme sebebide ekonomi amaçlıdır.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3426 Mesaj
      16 Ağustos 2007 18:51:32
      ama pek yakıt ekonomisi yapacak gibi gözükmüyor.

      auto motor@sport dergisi sonuçlarına göre corolla d-4d çok daha ekonomik.

      üstelik diyorki corolla d-4d yi ne kadar zorlarsanız zorlayın fazla yakmıyor. ama honda melez için aynı şey geçerli değilmiş.


      quote:

      Orjinalden alıntı: esmerce

      Bu aracı inanılmaz derecede yakıt ekonomisi yapacağını düşünüp almaya niyetli arkadaşlarım var,muhtemelen Faati67 arkadaşımızın tercih etme sebebide ekonomi amaçlıdır.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 16 Ağustos 2007; 18:53:09 >
      |
      |
    • Kurmay Yarbay
      12609 Mesaj
      16 Ağustos 2007 19:12:30
      Yakıt ekonomisi konusundaki başarısı tartışılabilir ancak herkesin birgün bu teknolojinin devamına esir olacağı tartışılmaz.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      924 Mesaj
      16 Ağustos 2007 21:37:29
      Frene basmanızı sağlayacak hıza ulaşmak için benzinli motor çalışıyor.
      Dolayısıyla enerji uzaydan değil benzinli motordan geliyor.
      Akülerin dolması için frene basmak gerekiyor.
      Dolayısıyla uzun yolda sabit hızla giderken aküler dolmaz.

      Hibrit motor özellikle çok sıkışık trafkte ekonomikliğini hisstirecektir.
      Uzun yolda ekonomik olmasi için ben bir neden göremiyorum...
      |
      |
      _____________________________

    • 16 Ağustos 2007 21:47:25
      hayalimdeki arabalardan biri
      bilgiler için teşekkürler
      |
      |
      _____________________________

      PHILIPS 55PFL8007K - TOSHIBA 47Z3030 - SONY STR-DH730 - SONY PS-LX300 - SONY SS-FCR6000 - SONY SA-W2500 SONY BDP-S790DUNE HD-301 - PS3 FAT 250GB - MSI GT70 ONE - ASUS S551LB-CJ096H - ASUS EEEPAD 16GB - IPAD AIR 16GB - IPHONE 6 64GB - IPHONE 6s 64GB NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI CVT PPP
    • Yarbay
      3426 Mesaj
      16 Ağustos 2007 23:03:01
      şehir içide şehir dışıda dizellerden daha ekonomik değil. satış fiyatı olarakta daha ekonomik değil.


      quote:

      Orjinalden alıntı: racai


      Frene basmanızı sağlayacak hıza ulaşmak için benzinli motor çalışıyor.
      Dolayısıyla enerji uzaydan değil benzinli motordan geliyor.
      Akülerin dolması için frene basmak gerekiyor.
      Dolayısıyla uzun yolda sabit hızla giderken aküler dolmaz.

      Hibrit motor özellikle çok sıkışık trafkte ekonomikliğini hisstirecektir.
      Uzun yolda ekonomik olmasi için ben bir neden göremiyorum...
      |
      |
    • Binbaşı
      1180 Mesaj
      16 Ağustos 2007 23:11:56
      quote:

      Orjinalden alıntı: acu___men


      şehir içide şehir dışıda dizellerden daha ekonomik değil. satış fiyatı olarakta daha ekonomik değil.



      Alıntıları Göster





      evet aynı fiyat
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      924 Mesaj
      17 Ağustos 2007 13:37:08
      Daha ucuza daha az yakan dizel bir otomobil almak varken hibrit almanın tek mantıklı nedeni,
      kişisel nedenlerle kesinlikle dizel karşı olmak ve yine kesinlikle tüp taktırmak istememek olabilir.

      Aslında hükümetin bu tarz araçlara destek vermesi gerekir.
      Sonuç olarak standart bir benzinli otomobileden daha az tüketiyor. Ama pahalı.

      Araç zorlanırsa normal bir benzinli motordan çok daha fazla yakacaktır. Düşük hacimli motorlar
      zorlanırlarsa daha çok tüketiryorlar.

      Honda hibrit yapacağına dizel yapsa keşke.
      Hibrite fazla para vermek yerine aradaki fark kadar benzin parası vermek daha mantıklı olabilir.
      Cevrecilik için derseniz, sizden önce çok çok büyükelerin yapmaları gereken şeyler var.
      Devletlerin zorla yaptırması gereken şeyler var.
      Sizin ömrünüz boyunca çevreye salacağınız atık gazların saniyede salanlar var.
      Cevreyi korumak için elimizden gelen özeni göstermeye tamam.
      Ama bunu için ilave para harcamaya şimdilik hayır. Sıra bize gelmedi daha.

      Fiyatıyla ilgili eleştirilerim honda hibritin şehir içi tüketim açısından en ekonomik benzinli otomobil olması gerçeğini değiştirmiyor.
      Özellikle büyük şehirlerde doya doya binebileceğiniz güzel bir civic...



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 17 Ağustos 2007; 13:47:14 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2127 Mesaj
      17 Ağustos 2007 14:09:20
      corollanın dizelini alıcağıma honda hybrid motorlusunu alırım
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
modasor
SEO
izmir havalimanı transfer
ses yalıtımı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHBR2
3,531
1.2.163

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.