Şimdi Ara

Hobi Olarak Turbo Doğan Toplamak ? :)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
6.382
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese iyi günler dilerim.

    Uzunca bir konu olacak düşündüğüm şey uzun sürecek yeri geldiğinde sizlerden de bilgi alacağım yardım isteyeceğim.

    Öncelik olarak bir kaç ay boşluğum var böyle bir şeye kalkışacak maddi durumum da var.

    Bazılarınız değmez diyecek biliyorum ama yapmak istiyorum hep bu tür işlere bulaşmak istemişimdir.

    Yapmak istediğim temiz bir doğan alıp turbo beslemeye geçirmek frenleri yenilemek şasiyi güçlendirmek

    anlayacağınız 200-250 hp gibi bir gücü kaldıracak hale getirmek.

    Başlangıç olarak Doğan s bakıyorum en uyumlu model oymuş sanırım deli Metin usta var Antalya da ondan bilgi alıyorum.

    Bütçe olarak 35 bin tl ayırabildim bundan yukarısı gereksiz olacaktır.

    Sizlere sormak istediğim sorularda şunlar.

    1.Ustaya sordum ama aklıma takıldı en sorunsuz sizce de doğan s mi olur bu konuda ?

    2.Şasi ve fren için işinin ehli ustalar arıyorum tanıyıp önerdiğiniz ustalar varsa numaralarını bu konu üzerinden bekliyorum.

    3.Ne kadar sorunsuz olacağı konusunda endişelerim var 3 yıl sorunsuz yürüttüm diyen var. sizlerin düşünceleri nelerdir ?

    Sorularım bu kadar yaklaşık bir ay sonra başlamayı düşünüyorum 20 gün kadar yurt dışında olacağım gelince hayırlısıyla başlamak istiyorum.

    EDİT:Sık sık editleyeceğim siz sormadan ben yazayım mevcut aracım giulietta 170 lik başka sorularınız olursa bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rüzgarbey34 -- 13 Mart 2017; 17:26:15 >



  • Sana peşin söylüyorum, seni bir güzel yiyecek bu ustaların. Sıkıyorlar sorunsuz 3 ay normal tofaş yürütemeyen adam sana 3 yıl sorunsuz nasıl turbolu makina verecekmiş. Yalan hepsi, malı satarken 3 yıl garantili sorun çıkınca servisi 1. sanayide (30 km). Bu hep böyledir.

    Bu konularda tecrübesizsin, basit mantık şu sanayide kimseye güvenme babanın oğlu olsa bile. İllaki sıkacak illaki yalan söyleyecek, illaki aldatacak.

    Yani 35 bin var. insan gibi harcadın bunun 3/2 si boşa gidecek. Yaptığı işin sorumluluğunu alan adam yok gibi. Ahmet abi mehmet abi farketmez.

    Bu yüzden önce arabadan sen anlayacaksın ki, seni aldatması zor olsun, bir çok işini kendin yapacaksın, yani bir öğrenme süreci atlatacaksın. Bu öğrenme süreci de masraf işi, yedek parçası ucuz, ustası çok olduğundan Tofaş en iyisi.

    DŞK (Doğan, Şahin, Kartal) nin falanı filanı olmaz. Hepsi aynıdır. tek temel fark motordur. O daha sağlam bu daha çürük diye bir şey yok. Hepsi aynı derecede çürük.

    Doğanlar daha pahalı olduğu için daha çok hürmet ve bakım görür o yüzden uzun vadede daha dayanıklıymış gibi algılanır alakası yok. Neticede hepsi aynı parçalarla aynı fabrikalarda yapılıyor, bir daha fazla yalıtım 3 tane daha düğme boyalı tampon arabayı sağlam yapmaz.

    Aradaki temel fark motorlarda. Eski motor 124 ün 1.300 cc nin 1.600 e çevrilmiş hali 60 model tasarıma sahip olduğu için sıkıştırma oranı çok düşük. Yenisi önden çekişli olduğu halde bizimkiler arkadan itişe uyarlamış. Fabrikasyon 2.000 cc turbo var temprada kullanılan 160 bg.

    Özetle mevcut arabanı tut. tek araba ile bu işler yaş. Bir tane tofaş topla yavaş yavaş kafana göre. Ben olsam tempra motorlu bir tane tercih ederim. En fazla 3 5 bin tl zarar edersin, bu arada da epey bir şey öğrenirsin.

    Her şey yolunda giderse bu yaz düzgün bir tofaşa binersin, hala kaşıntın geçmiyorsa o zaman bakarsın edersin. Sakın unutma karbüratörlü turbo tercih edilen bir şey değildir, çok sıkıntı verir. Yani enjeksiyonna geçmen, manifold uretmen vs lazım. Ecu bulacaksın falan filan.

    Aslında ayrıdığın bütçe ile bu iş çok kolay yapılır sorun bunun markette satılıyor olmaması. Sen yapacaksın.

    Sorunsuz diyen yalan söyler, sorunsuz senin şimdi bindiğin araba. Sen sadece sorunları ile yaşamayı öğreneceksin, aracı sorunsuz hale getirmek çok uzun süre isteyen bir iş. Taunus forumunda orjinalci arkadaşımızın sorunsuz 200 bin bindiği bir GTS macerası var, aç bak aracı fabrikasyon standartlarından bir iki tık yukarıda tutmak nasıl bir çaba istiyorki sen turbo peşindesin.

    Unutmadan, Tofaşlar mevcut halleri ile bile adamı çok kolay öldürebilen araçlar. Ki şu anda gazda en fazla 60 65 bg falandır. 100 bg bence limittir. Bunda sonra rollcage olamadan o arabaya binmek ihtihara girer, onu da araca nasıl işletir trafikte yürütürsün bilemem.
  • Para sorun değilse temiz bir miafiori bulun ona harcayın. Doğana para harcayıp paranıza yazık etmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şanzımanı ne yapacaksın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • VTI daha mantıklı hocam yada 1.4 is
  • E30 BMW topla, en azından yarın birgün satmak istersen emeğinin karşılığını verebilecek çok çılgın insan var.
  • Rena34 kullanıcısına yanıt
    Tabi ona da el atılacak hocam stok şanzımanın kaldıracağını bende düşünmüyorum.
  • yasnaktp kullanıcısına yanıt
    Kesin karar hocam Doğan olacak başka bir şey düşünmüyorum yerine.
  • ahmet3976 kullanıcısına yanıt
    Hocam kesin karar doğan olacak ama yazık etmek demeyin ya zaten satmak gibi bir amacım olmayacak.

    şimdiden herkes başka bir şey diyor zaten kafam karışıktı iyice düşündürüyor gelen cevaplar da.
  • Stock şanzuman kaldırır diye düşünüyorum.

    o iş 3 ayda bitmez. 250 bg kaldıracak internali sen 3 ayda bulamazsın. Diğer bir çok araba reçete ile yapılır. Birileri bir hondaya bişiler yapmıştır yazılıdır bir köşede. Şahinde öyle değil.

    Forged krank nereden bulacan ? yada daha güçlü yağ pompası.

    Bence. kendine bir adam gibi doğan toplama projesi yap. Bak bakalım sinirlerin kaldırıyor mu. Sonra turbosuna, daha da sonra 250 beygirine bakarsın.
  • Honda varken teneke tofasta neymis

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    Facebook üzerinden bakarsanız Metin usta var elinde bütün parçalar hazır olarak var oradan temin edip garajımda

    kendi ustalarım la toplayacağım.

    Süre olarak da acelem yok aslına bakarsanız ne kadar sürecekse artık ama 3 aydan fazla süreceğini ben düşünmüyorum.

    Şasi ve fren üzerinde bilgim yok onlar içinde usta arayışındayım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rüzgarbey34

    Facebook üzerinden bakarsanız Metin usta var elinde bütün parçalar hazır olarak var oradan temin edip garajımda

    kendi ustalarım la toplayacağım.

    Süre olarak da acelem yok aslına bakarsanız ne kadar sürecekse artık ama 3 aydan fazla süreceğini ben düşünmüyorum.

    Şasi ve fren üzerinde bilgim yok onlar içinde usta arayışındayım.

    Kardeş eline tornavida almamış sanayi neresi bilmeyen adamların yorumlarına bakma sen. Bütçen varsa şuan turbo tofaş yapmanın tam zamanı. Krank da egzantrik de turbo da bilumum parça var şu an. Deli Metin iyi seçimdir. Ankara'da da birçok garaj var bu konuda yetkin. Bütçen bu iş için fazla bile. 1 hafta çıkarırsın aracı da. Bu arada Tofaşçı değilim ama çevremde çok var. 6-7 bin harcayıp Iveco daily turbosuyla, volvo radyatörüyle, custom intercooler, metin egzantrikle çok keyifli yürütüyorlar araçlarını.Ekstra gelirim olsa kesinlikle yapar haftasonları gazlardım.
  • Ünal turan bunu begendi.(hep bu espriyi yapmak istemisimdir.)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel hobi hocam ama doğan'a kadar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu forumda istediğin bilgileri zor bulursun techturkeye gel orda bilgili abiler var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eski honda vrya bmw toplamak cok cok daha mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Parana yazık valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok maliyetli olur motorla bitmiyor aktarma organları vs fren sistemi güçlendirilmesi lazım, yeni spor araç alırsınız daha iyi. Uğraşmaya değmez..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasnaktp

    VTI daha mantıklı hocam yada 1.4 is

    1,4 ies turbolasan ne yazar.1,6 bireaz daha mantıklı ama kaliteli bir araç çıkartabilmek en az 10+ ister.tofaşın parçasıda yaygın git sanayiye yerli parçalarla turbolarlar.
  • Allah korusun giulettaya binen biri kırmızıda geçip sol kapıdan sana girse kendi kendine sormaya vaktin bile kalmaz 55 binim acaba giulettada mı kalsaydı diye.



    Bi de bu açıdan düşün tenekeye 8 hava yastığı bağlasan da tabutun olur. Ben bindiğim lineadan korkuyorum doğanla hız yapmak mermiye kafa atmak gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi thestell -- 13 Mart 2017; 21:56:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.