Şimdi Ara

'Hız Sınırı' kavramı değişmeli ..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
978
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Eğer amaç trafiği düzenlemek ve rahatlatmak ise ;

    Hız sınırı kavramı kalkmalı yerine "önerilen hız sınırı" kavramı gelmeli.

    Her yolun başlangıç ve bitiminde önerilen hız sınırları her araç için ayrıntılı yazan tabelalar hazırlanmalı

    Önerilen hızın %30-50 kadar aşılırsa(%30'a kadar ceza yok) belirlenecek ceza miktarı kadar ceza yazılmalı.%50'den fazla hız aşılırsa trafiğin güvenliğini tehlikeye atmaktan trafiğe sevk edilmeli.

    Eğer ki önerilen hızların ne kadar dışına çıkıldığı önemsenmeksizin önerilen hızların dışında adli bir olaya karışıldığında bu suç unsuru kabul edilmeli.(Örneğin 110km önerilen hız olan bir yolda 120 ile giderken yayaya çarpıldığında normalde 120ye ceza yazılmayı gerektirmese bile mahkemede önerilen hız sınırı aşıldığı için suç unsuru kabul edilmeli)

    İmkanlar ölçüsünde ortalama hız radarları ile kontrol yapılmalı.

    Sabit radar saçmalığı kalkmalı(özellikle ters yönde duran ve trafiği tehlikeye sokan) ve tüm ekipler görevden dönerken dahi radar cihaz ve kameraları açık şekilde devriye gezmeli.

    Sadece belirli bilinen bölgelerde ve saatlerde değil her daim her bölge ve saatte radar olmalı.Jandarma ekipleri dahil.

    Yazılacak ceza tutarı kişinin yıllık geliriyle doğru orantılı olarak değişmeli.

    Sabit radarlar dışında kesinlikle arkadan ceza yazılmaması şeklinde düzenlemeye gidilmeli.Kısacası adalet hızlıca yerini bulmalı.Kişi yaptığı hatayı ve sonucunda verilen cezayı anında öğrenmeli.

    Sizce bu şekilde nasıl olur?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    Eğer amaç trafiği düzenlemek ve rahatlatmak ise ;

    Hız sınırı kavramı kalkmalı yerine "önerilen hız sınırı" kavramı gelmeli.

    Her yolun başlangıç ve bitiminde önerilen hız sınırları her araç için ayrıntılı yazan tabelalar hazırlanmalı

    Önerilen hızın %30-50 kadar aşılırsa(%30'a kadar ceza yok) belirlenecek ceza miktarı kadar ceza yazılmalı.%50'den fazla hız aşılırsa trafiğin güvenliğini tehlikeye atmaktan trafiğe sevk edilmeli.

    Eğer ki önerilen hızların ne kadar dışına çıkıldığı önemsenmeksizin önerilen hızların dışında adli bir olaya karışıldığında bu suç unsuru kabul edilmeli.(Örneğin 110km önerilen hız olan bir yolda 120 ile giderken yayaya çarpıldığında normalde 120ye ceza yazılmayı gerektirmese bile mahkemede önerilen hız sınırı aşıldığı için suç unsuru kabul edilmeli)

    İmkanlar ölçüsünde ortalama hız radarları ile kontrol yapılmalı.

    Sabit radar saçmalığı kalkmalı(özellikle ters yönde duran ve trafiği tehlikeye sokan) ve tüm ekipler görevden dönerken dahi radar cihaz ve kameraları açık şekilde devriye gezmeli.

    Sadece belirli bilinen bölgelerde ve saatlerde değil her daim her bölge ve saatte radar olmalı.Jandarma ekipleri dahil.

    Yazılacak ceza tutarı kişinin yıllık geliriyle doğru orantılı olarak değişmeli.

    Sabit radarlar dışında kesinlikle arkadan ceza yazılmaması şeklinde düzenlemeye gidilmeli.Kısacası adalet hızlıca yerini bulmalı.Kişi yaptığı hatayı ve sonucunda verilen cezayı anında öğrenmeli.

    Sizce bu şekilde nasıl olur?
    Eğer ki önerilen hızların ne kadar dışına çıkıldığı önemsenmeksizin önerilen hızların dışında adli bir olaya karışıldığında bu suç unsuru kabul edilmeli.(Örneğin 110km önerilen hız olan bir yolda 120 ile giderken yayaya çarpıldığında normalde 120ye ceza yazılmayı gerektirmese bile mahkemede önerilen hız sınırı aşıldığı için suç unsuru kabul edilmeli)

    Yazılacak ceza tutarı kişinin yıllık geliriyle doğru orantılı olarak değişmeli.


    Bu maddeler tartışılmalı ama diğerlerine katılıyorum. Ülkemizde hız sınırlarının, cezaların ayrıntılı olarak gözden geçirilmesine ihtiyaç var.




  • %50 aşım mı?
    Kan gölüne döner yollar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76


    %50 aşım mı?
    Kan gölüne döner yollar.

    Öncelikle zaten önerilen hız belirtmedim.%30-50 aşıma hatırı sayılır ceza yazılacak %50den fazlasına mahkemeye sevk var.

    110 önerilen hız desek 143e kadar ceza yok ancak 110-143 arasında yapacağın bir hata mahkemede suç unsuru kabul edileceğinden zaten bunu yapmaman için gayet geçerli bir sebep.Kaldı ki böyle olsa bile çoğu kişinin 120yi geçeceğini düşünmüyorum.Herkes hız delisi veya meraklısı değil. %30 fark sadece trafiği rahatlatmak için.Tabela radar gözetlemekten kurtulmak sollarken yan yana kalmamak vs için. Elbette önerilen hız ve ceza miktarları yeniden düzenlenecek.

    Arkadan ceza yazımı yokken radar tabelaları varken kan gölüne dönmüyorsa bu şekilde kesinlikle kan gölüne dönmez merak etmeyin.




  • duble yollarda ve otoyollarda 140 üstü yasaklanmalı,yakalandığı anda 50 ceza puanı ve 500 tl para cezası verilmeli, bu bile kazaları önemli ölçüde azaltır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ecay

    quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76


    %50 aşım mı?
    Kan gölüne döner yollar.

    Öncelikle zaten önerilen hız belirtmedim.%30-50 aşıma hatırı sayılır ceza yazılacak %50den fazlasına mahkemeye sevk var.

    110 önerilen hız desek 143e kadar ceza yok ancak 110-143 arasında yapacağın bir hata mahkemede suç unsuru kabul edileceğinden zaten bunu yapmaman için gayet geçerli bir sebep.Kaldı ki böyle olsa bile çoğu kişinin 120yi geçeceğini düşünmüyorum.Herkes hız delisi veya meraklısı değil. %30 fark sadece trafiği rahatlatmak için.Tabela radar gözetlemekten kurtulmak sollarken yan yana kalmamak vs için. Elbette önerilen hız ve ceza miktarları yeniden düzenlenecek.

    Arkadan ceza yazımı yokken radar tabelaları varken kan gölüne dönmüyorsa bu şekilde kesinlikle kan gölüne dönmez merak etmeyin.


    Acaba hız sınırı yukarı çıkarılınca, trafikte sıkışma ihtimali düşüyor mu ki?

    Hız ve trafik sıkışıklığı arasındaki ilişkiyi tam kuramadım. Bununla ilgili bir araştırma var mı acaba?

    Mesela şu an İstanbul E-5'teki 70 kmh sınır 130'a çıkarılsa E-5'teki sıkışıklık azalır mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • "Yazılacak ceza tutarı kişinin yıllık geliriyle doğru orantılı olarak değişmeli"
    Ee babam kendini emekli olarak gösterir yıllık geliri 12 bin lira olur. Ama gerçekte hala iş yapıyor ve daha fazlasını kazanıyor. Devlet memuru ise bunu yapamaz, hem de gelirini brüt üzerinden göstermek zorunda kalır.

    Ama dediğiniz sistemi Almanya kullanıyor, yollar da kan gölüne dönmüyor. Araç/trafik kazası oranı en çok olan ülkelerden biriyiz. Bu cezayla değil eğitimle olacak bir iş.
  • Herkes hız sınırında ve aynı hızda gittiği icin şeritler tıkanıyor.Suruculer de tabela radar polis hız kadrani takip etmekten sagına soluna aynasına yeteri kadar bakamıyor.Rahatlatmaktan kastım bu.trafik sıkışıklığından soz etmiyorum ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hizlandikca trafik rahatlar diye bir sey yok. Yine ayni kadar arac gecer yoldan.

    Eger hiz limitini asmiyorsaniz zaten tabela radar gozetlemeye gerek kalmiyor.

    Sanmiyorum ki Dunyanin herhangi bir yerinde bir kural olsun ve yuzde 30 esneklik olsun. Bu sadece komik olur. yuzde 30 esneklik demek o limiti yukari cekmektir zaten. 110+33 diyecegine 130+14 demek daha mantiklidir.

    Kazalarin en buyuk sebebi araclar arasindaki hiz farklaridir. Yuzde 30 pay verirseniz insnalara cok genis bir alan verilmis olur ve kimi 100 le kimi 110 la kimi 120 ile kimi 130 ile kimi 140 ile gider. Ama tolerans dusuk olunca herkes 100-120 araliginda seyreder, 110km limit olan yolda.

    Normalde suc sayilmayan bir sey bir kisiye carptiginda suc sayiliyorsa bu da olmaz. Adalete ters. Sucsa her zaman suctur degilse her zaman degildir.


    Revizyon gerekli haklisiniz ama bu kadar ilginc cozumlere gerek yok. isi cozmus 1-2 ulke ne yapmis diye bakip benzer uygulamalar yapmak hem daha hizli cozum getiriri hem de garanti cozum getirir.




  • Ütopik geldi
    Bence şuan ki hız sınırları gayet yeterli tek eksik hız levhalarının eksikliği...
  • Genel sınırlar yerine yola özel sınırlar olursa işlevsel hale gelir kanımca. Misal duble yollarda hız sınırı 90 iken Ankara-Afyon arası hız sınırı 100dü. Bu şekilde yeri geldiğinde şehiriçi 30a kadar inse, yeri geldiğinde yine şehiriçinde 90-100 olsa (örneğin İzmir Altınyol), aynı şekilde otobanda düz alanlarda 140a çıksa (bir dönem otoban 120 iken Çeşme ya da Aydın otobanı 130du, aynı şekilde devam ediyor mu bilmiyorum). Tabelalarla da desteklense kötü yollarda yüksek hız da azalır hıza müsait yolda kağnı gibi gitme sorunu da
  • Ne ictiyseniz aynisindan istiyorum.
    Paraniz varsa yollarda istediginiz hizda gidebilir istediginiz yere parkedebilir kapali mekanlarda tutun mamulleri icebilirsiniz.

    Bu tarz meselelere bakildiginda gorulen sizin hiz siniri ile alakaniz yok. Paraniz bitmis sizin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim hız sınırları konusunda hoşlanmadığım hususlar şunlar:

    76 Model Renault 12, 2013 model bir Transporter 'dan hızlı gitmemeli.

    Bir de, çevre yollarındaki 50 km zırvası kalkmalı. Güncellenen limitler bence yeterli..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konu cehaleti yine gözler önüne serdi.Gerçekten bu topluma sıkı yönetim şart.Kuralları sadece ceza yememek olarak algılayan bir topluma zaten uygulanamazdı.
  • şu şehiriçi sayılan ama aslında bildiğin bölünmüş şehir dışı yol olan yerlerdeki eds leri çok saçma buluyorum devletin resmen kazanç kapısı

    trafik çok hızlı akıyor herkes 100 le gidiyor fakat neymiş güya şehiriçiymiş insan geçmiyor ama 50 ile gitmen lazımmış 60 la bile ceza

    ayrıca ehliyet kurs kitaplarında yazar karayolları trafik komisyonu her sene toplanır falan,, yalan son 10 yıldır toplanıp bir trafik düzenlemesi yapıldığı yok
  • quote:

    Eğer amaç trafiği düzenlemek ve rahatlatmak ise
    yok öyle bi şey ya anla artık
    bunlar reklam kelimeleri hepsi o.
  • Aracın hızı sadece dış ortamla alakalı değilki,hız arttıkça reflekslerinizinde daha seri olması gerekir.Ayrıca kontrol dahada zorlaşır.Bence gayet ideal.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ELITE

    Aracın hızı sadece dış ortamla alakalı değilki,hız arttıkça reflekslerinizinde daha seri olması gerekir.Ayrıca kontrol dahada zorlaşır.Bence gayet ideal.

    Ben nedense yavas gidince (benim yavaşım otoyolda 70) daha tedirgin acemiymişim gibi geliyor, ama hızlı gidince (110 120 ) sanki yola daha hakimmişim gibi oluyor

    Tamamen kişisel görüşüm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toygun_ank

    quote:

    Orijinalden alıntı: ELITE

    Aracın hızı sadece dış ortamla alakalı değilki,hız arttıkça reflekslerinizinde daha seri olması gerekir.Ayrıca kontrol dahada zorlaşır.Bence gayet ideal.

    Ben nedense yavas gidince (benim yavaşım otoyolda 70) daha tedirgin acemiymişim gibi geliyor, ama hızlı gidince (110 120 ) sanki yola daha hakimmişim gibi oluyor

    Tamamen kişisel görüşüm

    Yukarda bir abinin dediği gibi robot değiliz sonuçta hızlanır yavaşlarız ki bu daha iyi.Hızı arttırıp azaltmak dikkatimi toplamamı sağlıyor benimde.Biraz esnek olunması şart.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.