Yarbay
17 Aralık 2005
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
18 üye
Görüntülenme
Toplam: 174 (Bu ay: 2)
Gönderileri
Merhaba,


C4 vtr'mi bu ara satılığa çıkardım. 70.000-75.000 bandında araç bakıyorum. Gözüm bu iki araca takıldı. Insignia dolu model ve boyasız, 320D de dolu ve sağ yanı çizikten dolayı boyalı (macunsuz). Insignia 75.000 km'de, 320D ise 109.000 km'de. Beklentilerim konfor, rahatlık, estetik, ve biraz da hacim. Siz olsanız hangisini seçerdiniz ve NEDEN?


Mantığım Insignia diyor, kalbim e90 320D...
Gençler Antalya'da ucuz kıyafet bulabileceğim yerleri yazar mısınız?
Merhaba,



Sahip olduğum 2008 model Peugeot 308 hdi'ı sattıktan sonra uzun süre araç almadım. Fakat şimdi şehir değiştirme vb durumlar olduğu için araç alma ihtiyacı ortaya çıktı.



Otomobil piyasasının alım satımcılar ve "Şahin 15.000 olmuş, benim arabam X eder" kişileri nedeniyle allak bullak olması, beni bayağı sarstı. Zira "efsane kasa" denen yirmi beş yıllık Toyota'lara bile 25.000 isteniyordu ve benim limitim de buydu.



Burda her zaman yaptığım gibi, f/p ürünlere yöneldim. Ödediğim paranın karşılığında bana ne kadar "araba" olabilecek bir araba vardı? Beklentilerim uzun yolda güven verecek (B Sınıfı elendi), mümkün mertebe genç (Megane 1, Corolla vb elendi), güvenli (Symbol, Albea, Dacia elendi) bir araca dairdi.



Bu çerçevede, Laguna 2 2.0 privilege baktım ama geneli büyük hasara sahip ve/veya yüksek km yapmış araçlardı. Temiz Laguna 1 makyajlı kasa bulsam da, Laguna 2'ye yetebilecek bir bütçeyi bu araca aktarmak istemedim.



Ardından, hem yıllardır istediğim bir şey olmasından, hem beş kapılı muadillerinden ucuz olmasından, hem de beş yaşındaki oğlumun inip binerken sorun yaşamayacağını düşündüğümden üç kapılı araçlara yoğunlaştım ve ardından "garaguzu" yu buldum:









Araç 2005 model, 160.000 km'de, boyasız ve değişensiz, biraz bakımsız, lpg'li, şık ve hala güncel görünen bir tasarıma sahip. Çarpışma testinde beş yıldız almış, altı havayastığı, çift bölgeli dijital klima, hız sabitleyici, soğutmalı torpido gibi özellikleri var. Uzunluğu, beş kapılı versiyonundan daha fazla olduğu için arkadaki diz mesafesi şaşırtıcı derecede iyi.







Aracı önce Gezenadam aracılığıyla incelettim, test sonucunda beğendim ve almaya karar verdim. Çorum'dan Bandırma'ya gittim ve devrini aldım.







Birkaç aydır babamın 2004 model benzinli Focus'unu kullandığım için onunla karşılaşma yapacağım. Aracın sürüşü başarılı, yol tutuşunu beğendim. Direksiyon Focus kadar hisli değil, fakat yormuyor. Göbeğin sabit olması ilginç bir özellik, hemen alıştım. Bu direksiyonun tek dezavantajı, simidinin büyük olması. Onun haricinde gayet iyi. Gece sürüşünde "dark" tuşuna basarak, hız göstergesi haricinde tüm göstergelerin kapanması çok hoş, bana Saab'ınkini hatırlattı.







Görüş açıları başarılı, ancak arka cam eğimli olduğundan arka görüş açısı çok iyi değil. Bunun avantajı da, arkadan gelen yüksek araçların farının aynadan beni etkilememesi. Araçta emniyet kemerinin bayağı gerideki B sütununda olması haricinde bir ergonomi sorunu yok.







Motor karakteristiği beklediğimden iyi, araç gayet atak ve sollamalara çıkarken salavat getirtmiyor. Tabii ki klimadan etkileniyor ama klima kapalıyken lpg'de bile gayet istekli. Aracın sürüşüne dair tek olumsuz detay, 120 km'de 4000 devir çevirmesi. Bunu araştırdığımda, şehir içi kullanımında yakıtı optimize etmek için alınan bir tedbir olduğunu öğrendim ama uzun yolda bu durum can sıkıcı olabiliyor. Zira Focus, aynı hızda 3.000 devir yapıyordu.



Yalıtım Focus'tan daha başarılı, klima iyi çalışıyor. Bagaj bir hayli geniş, bu da beni bayağı mutlu etti açıkçası :)









Aracın, bakımsızlık kaynaklı belli sorunları vardı; sol cam açılmıyordu, sol sinyalde sorun vardı. İkisini de hallettim 40 liraya :) bugün periyodik bakım yapıldı, 110 TL Bosch filtre seti, 100 lira Castrol Edge yağ, 50 TL işçilik ödeyerek 260 TL'ye bakımını hallettim. Yarın da lpg bakımı ve elimde hazır bulunan çift sesli korna montajı yapılacak. Ayrıca c2 vts vites topuzu siparişi verildi, o da değişecek. Teybe aux uygulaması yapılacak.



Sonuç olarak, bu çıldırmış piyasada 25.000 liraya alınabilecek en mantıklı aracı aldığımı düşünüyorum. Gören herkes, aracı beğendi ve 25.000'e aldığıma inanmak istemedi :) Tahminen iki sene boyunca kullanacağım aracımı zaten ucuza aldığım için piyasa derdim yok. Çok ciddi bir durum olmadıkça da varsın üç dört ayda satılsın, o da çok umrumda değil.





Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Merhaba,



Bayan kuzenime, İzmir'de bulduğumuz bu aracı almak için Çorum'dan yola çıktık. Aracı aldık, geldik.



Daha önceden de bir süre aşina olduğum aracı, 1000 km'lik kullanım sonunda daha net anlatabilirim sanırım.



Araç yeni kasa Aveo 1.4 lt (orta donanım). Abs, esp, elektrikli ayna, 8 hava yastığı, usb-bluetooth-aux destekli, direksiyondan kumandalı teyp, hız sabitleyici-sınırlandırıcı, çift torpido (soğutma var mı bilmiyorum), Albea tipi koltuktan inen kolçak vb gibi donanımları var.



Euro Ncap testinden rekor puanlarla ayrılmış bir araç, çocuk güvenliğinde döneminin lideri idi. Şu an da Türkiye'nin f/p araçlarının biri.



Ben aracın göstergelerini ve ışık rengini çok seviyorum, ama motosiklet göstergesi diye sevmeyenler de var. Üç renkli konsol ferah gösteriyor aracı, fakat tabii ki konsol sert malzemeden yapılmış. Fakat takır tukur ses yok, altı senelik araba olmasına rağmen trim sesi yok. Kronik sorun olarak direksiyon ve viteste aşınma mevcut.



Bizim araca mı mahsus bilmiyorum ama, teyp sesi düşük geldi. En üst seviyeye getirmemize rağmen bildiğiniz yüksek ses yok. Fakat yüksek ses seviyesinde bile ses dağılmıyor, sesler net ve bass yeterli.



Görüş açıları çok iyi, gayet rahat bir kullanımı var. Direksiyon tepkileri gayet yeterli, 1000 km boyunca yormadı. Koltuklar rahat, fakat bel desteği daha iyi olabilirdi. Yine 1000 km boyunca herhangi bir sırt ya da bel rahatsızlığı yaşamadım.



Araç ferah, ön koltukta ayak ayak üstüne atabiliyorsunuz. Arka diz mesafesi de gayet yeterli. Bagaj klasik B sınıfı, bagaj çift aşamalı, stepne yok.



Aracın teknik verilerini bilmiyorum ama günlük kullanımda verdiğinizin karşılığını alıyorsunuz, atak bir motoru var. 100 bg güce sahip atmosferik motor, aracın 1185 kg'lık ağırlığını taşırken zorlanmıyor. Klasik düşük hacimli atmosferik sorunu yok, yüksek hızlarda bile esnek. Yeter ki dilinden anlayın. Dizel gibi düşük devirde haliyle atak değil. Ama vites düşünce atlıyor tabii. Şanzıman oranlarını beğendim, 120 km'de 3500 devir çeviriyor.





İzmir-Manisa şehir içi (25-30 km) ve şehirlerarası 120-140 km ortalama hız ile (toplamda 60 km ortalama hız) 6.5 lt civarında yaktık, bu da gayet iyi bir değer.





Lastikler yeni ama kaliteli mi bilmiyorum. Islak zeminde de aracı kullandım ama araç zorlanmadı. Yol sesi rahatsız edici olmasa da, araç bu konuda B sınıfı olduğunu hissettiriyor.



Aracın beni şaşırtan kısımlarından biri, klasik bir B sınıfı salınımı yok; kamyonların vb yanından geçerken yan rüzgarlardan çok etkilenmiyor ve yere sağlam basıyor.



Araç 2011 model, boya ve değişensiz, 57.000 km'de. Sonuç olarak, parasını sonuna kadar hakeden bir araç, kuzenle gayet mutlu mesut yaşar giderler :)













Merhaba arkadaşlar,



Çorum'da yaşıyorum, bir aylık bir eğitim için İstanbul'a geldim. Acıbadem'deyim, İstanbul'da uygun kıyafet bulmak ve bir miktar stok yapmak için nerelere gideyim? Olivium önerdiler, ayrıca Optimum'a da gideceğim.




Arkadaşlar merhaba;







İlgili konuyla ilgili yaptığım araştırmalar sonucu bir karara varmak istedim, fakat forumdaki konular (dolayısıyla süpürgeler) bayağı eski. Allerjik bir bünye için hangi tip süpürge alınmalı? Torbasız süpürge uygun değil, sulu olanlar mı daha iyi, yoksa yüksek filtrasyona sahip toz torbalı süpürgeler mi? Yenilerde bu tür süpürgelerden alan oldu mu? Limit aşağı yukarı 1000 TL desek, bu fiyata ne alabiliriz? Görüşler için şimdiden teşekkürler.
Arkadaşlar merhaba,





Aynı masada kullandığım iki ayrı şerit Led var. Kısa olduğundan trafo değil, adaptörle bağladım. Fakat şunu yapmak istiyorum.



Bir anahtar yoluyla iki tarafı ayrı ayrı aynı adaptörle kullanmam lazım. Bunun için ne tip bir anahtar kullanmalıyım ve bağlantı nasıl olmalı?



Cevaplar için şimdiden teşekkür ederim.
Merhabalar,





Evvelki gece, on üç saat yolculuğun ardından Bursa'ya inerek, bacanağım için 2013 model Peugeot 308 Sportium otomatik vites satın aldım. Ardından, 1000 km yol yaparak aracı teslim ettim. Yazı biraz uzun olacak.





Araç Peugeot yetkili bayiinden alındı. 69.000 km'de, ilk elden. İki yarım parça boyası ve ufak tefek sürtmeleri var. Araç, 53.000 liraya alındı. Hatırladığım özellikler:



- ABS, ESP, vb

- Çift bölgeli dijital klima ve arka havalandırma.

- Far, yağmur, ön ve arka park sensörü,

- Hız sabitleme,

- Direksiyon hareketine duyarlı (mercek dönüyor) bi-xenon farlar ve doğal olarak far yıkama,

- Cam tavan (elektrikli perde) ,

- Katlanır ayna,

- F1 vites kulakçıkları,

- Otomatik kararan ayna,

- Led gündüz farı,

- Kırmızı dikişli, altı düz, metal işlemeli deri direksiyon,

- Soğutmalı torpido,

- Usb-aux-bluetooth bağlantıları,

- Auto6r şanzıman



Gibi özellikler var.





Öncelikle, b.ku çıkmış bu piyasada, bu özelliklere sahip ve düşük km'de, zamanının Euroncap testlerinden beş yıldızla ayrılmış nadir araçlardan biri, Peugeot 308. Bilen bilir, bende de 2008 model makyajsız kasası vardı.









En merak edilen şey olan şanzımandan başlayalım. Yarı otomatik olması nedeniyle çok sarsıntılı olduğu söyleniyordu. Toyota'nın mmt şanzımanını kullanmış ve eleştirileri yersiz bulmuştum. Aynı durum bunun için de geçerli. Rahatsız edecek bir sallanma, sarsıntı, kafa sallama var diyen yalan söyler. Gayet iyi geçişleri var ve bariz bir kararsızlık yok. Handikapları:



-Ekonomi amacıyla her zaman en yüksek vitese geçmek istiyor her şanzıman gibi, fakat bu isteğini rampalarda da devam ettiriyor. Kick down tepkisi başarılı olsa da, bir manuel refleksi yok. Bunun en kolay yolu ise, direksiyon arkasındaki f1 kulakçığına dokunarak vites düşürmek. Otomatik modda bile vites atabilmeniz çok büyük avantaj sağlıyor.



- Asıl eleştiri alan yanı olan vites geçişlerinde ise, manuel viteste vites büyütüp, debriyajdan ayağınızı geç çekiyormuş gibi bir his var. Fakat sarsıntı vb yok. Tork konvertörlü ya da çift kavramalı konforu eksik.







Aracın yol tutuşu, üstünde kışlık lastik olmasına rağmen gayet güven veriyor. Ses düzeyi rahatsız etmiyor, klima çok başarılı. İçerideki sportif detaylar şık, alüminyum pedal takımı, direksiyon, kırmızı dikişler hoş. Far sistemine bayıldım. Ben xenon sanıyordum, direksiyonu çevirdiğiniz yöne göre dönen, bi-xenon çıktı far. Aydınlatma başarılı. Koltuk tasarımı sportif ve yan destekler güzel.



Aracın performansı, sınıfı dahilinde, bir çok kullanıcı için gayet tatminkar. Sürekli bir isteklilik var. 120 km ve 6. Viteste 2200 devir çeviriyor. Kadranlar beyaz ve arkadan aydınlatmalı.



Zaten ölçüleri itibariyle çok ferah bir araç. Göze çarpan bir ergonomik sorun yok.



Bir saatlik Bursa trafiği, sıkışık şehirlerarası trafik (Ankara çıkışına kadar cc kullanamadım), klima açık ve üç kişiyle ortalama değerim 5.6 litre idi. Uygun şartlarda 5.1 gibi değerler rahatça yakalanır.



Önce de yazdığım gibi, araç 53.000 liraya alınabilecek yegane araç benim gözümde. Şık, agresif ve başarılı bir tasarım, düşük yürütme maliyeti, düşük şanzıman maliyeti ile yine f/p kralı bir araç almış olduk.
Merhaba,





Bilen dostlar vardır, 2004 Model, boyasız bir Ford Focus 1.6 Collection hb aracımız var. Piyasası coşmuş vaziyette. Babam binici olduğu için üzerine çok para eklemeden model yükseltme düşüncem vardı. Cruze, Bravo ya da 308 alma fikri oluştu.



Aracı, iç fotoğrafları bile olmadan ilana koydum. 31.500 TL fiyat belirledim. Araç gerçekten çok iyi, servis bakımlı ve diri. Gece mesajlaşma yoluyla 30.000 liraya anlaştık. Onaylaması için babamla konuşup bayram sonrası aracı satacağız sanırım.





Yaşadığım bu olay, piyasa araçlarının tabiri caizse peynir ekmek gibi gittiğini gösteriyor. Çok acaip, insanlar boyasız Cruze ya da Bravo alabilecekleri fiyata 2004 Focus alıyorlar.
Gençler merhaba,



Acer taşınabilir bilgisayarımın termal macununu değiştirmek için açtım (ilk kez değil). Fakat montajı tamamladığım halde, bilgisayar açılmasını takiben fanı hızla çalıştırıp yaklaşık sekiz saniye sonra kapanıyor. Şase vb bakımından gözle kontrol ettim ve ikinci kez söküp taktım, yine aynı sorun var. Termal macunu temizleyip temizleyip tekrar açtım (iletim sorunu olabilir diye) ama sonuç yine hüsran. Sizce sebep ne olabilir?



İşlemci ve bellek kontrol edildi, bakır ısı iletim borusu sıcak değil. Hdd söküldü olmadı, belleklerden biri söküldü yine olmadı.
Hakkında
Konum: Antalya,Demre
Meslek: Veteriner Hekimi
Forum İmzası:
O'nu Özlüyorum. Aslında O'nu hiç görmedim, yüz yüze gelmedim. Ama O'nu tanıyorum. Sesini cızırtılı bantlardan dinledim, hep siyah beyaz filmlerde gördüm yüzünü; çelik bakışlarını, şiirlerde okudum. O'nu yaşıyorum. Özlü sözlerini okudum köşe başlarında. Adını, her sabah okul sıralarında andım. Şimdi 81 yıl sonra, O'nunla son yolculuğa çıkıyorum bir kez daha. O'nun geçtiği yollardan geçiyorum, çektiği acıları ruhumda taşıyorum. O'nu arıyorum.. [1881 - 193?]
T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı / Veteriner Hekimi
Forum İkinci El İmzası:
Dahili bileşenler Rütbesi: Yarbay---Satıştaki tüm ürünler için irtibat: vetayturk@msn.com İrtibat no: 0533 504 50 60----------Sorunlu alışveriş: neofobic
Hakkımda:
O
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
acer
Otomobil
Opel
Mobil cihaz
Samsung
Operatör
Vodafone
ISS
Superonline
Takım
Fenerbahçe
TV
Samsung
Ses Sistemi
Creative
Notebook
Acer
GPS, Navigasyon
Garmin
Fotoğraf Ekipmanları
Canon
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 13 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 7 ay
Mesaj Sayısı: 8.867
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 13.093
İkinci El Bölümü Mesajları: 627
Konularının görüntülenme sayısı: 476.077 (Bu ay: 2.633)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 6.762 (Bu hafta: 2)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.