Epeydir yapmak istediğim birşey helikopter. Kumanda ve motorsorun değil. Şuanda tek problem pervane.
1.) Pervaneler neyden olmalı ne kadar uzunlukta olmalı...? 2.) Arkadaki pervanenin dönüş hızı sabitmi olmalı yoksa üstteki pervanenin hızına göre değişiklikmi göstermeli? 3.) Üstteki pervane ben kumanda da yukarı tuşuna basılı tuttuğum müddetçe dönüp bıraktığımda motora giden güç kesilmeli mi yoksa yukarı bastıkça hızı artıp bırakınca en son hızını muhafaza etmeli aşağı basıncada hızı azalmalımı? 4.) Hazır helikopterlerde üstteki pervanenin üstünde bir aparat daha var. Bu ne işe yarıyor?
Sitedeki içerikten birşey anlayamadım. Site konusunda biraz daha yardımcı olurmusunuz.
model uçak ve helikopterlerle uğraşan siteler yardımcı olabilir. bu forumdada bu içerikte bir bölüm vardı.
Biz 80 liraya pilli halikopter aldık.Uçuruyoz güzel hoş ama dengesini kaybettimi düşe düşe kırılıyor.Şu anda ne oldu.Elimizde paramparça kullanılmaz halde helikopter var.Tavsiye etmem.
Pervanenin üstündeki aparat aşağı yukarı hareket edebilerek pervanenin yönünü belirliyo.Aparatın 2 ucunda ağırlıklar var.
o dedigi aparata denge cubugu diyorlar ama tam olarak ne işe yaradıgını bilmiyorum
o denge çubugu kanata itme gücü veriyor ve motor çalıştıgında hareket dişliler vasıtasıyla mile iletiliyor ordaki denge çubu dediginiz yani bir nevi içten yanmalı motordaki volana benzetiyorum ben onu o hızını merkez kaç kuvvetinden esinlenerek kanata döndürme kovveti uygulanıyor yani o kısım kafadan ayarlanmıyor o olmadan denge ve hız azalır yada hiç olmaz benim yorumum da bu şekilde
Tek kaldırma pervanesi olan helikopterlerde arka pervane zorunludur.Çünkü ana pervane hareket ettiğinde motor miline sürtünme kuvvetinden dolayı dönme yönünün tersinde kuvvet uygular. burdan hareketle arka pervane devrinin ana pervane ile uyumlu olması gerektiğini söyleyebiliriz. İki kanat arasındaki hız oranı ana pervanenin sürütünme kuvvetine bağlı olduğuna göre ,ana pervane hücum açısı ve yüzey alanına bağlıdır. Hesapla olması gereken oranı bulabileceğiniz gibi ana rotoru ve kuyruk rotorunu ayrı motorlarla sürüp dışarıdan devir kontrolü ile pervaneleriniz için bu oranı bulabilirsiniz. Tek kanatlı helikopterlerin hareket edebilmesi için ana pervanenin yeryüzüne doğru olan eğimi gidilmek istenen yöne doğru değişmeli.Bu değişimi ayarlayan ana rotora bağlı parça Tabi bu açı değişirken devirde orantılı (1- rotor açısının kosinüsü kadar) olarak artmalı çünkü dikeydeki kuvvet bu oran kadar azalacaktır. Gerekli yüksekliğe ulaşıldıktan sonra pervane hızı helikopteri havada asılı tutmaya yeten devir hızına geri dönmeli. Kanatlar ise mümkün olduğu kadar hafif ,ince ve sağlam olmalı (hazır kanat kullanmak daha iyi olur) Tek pervane yerine 4 pervaneli modeller arka rotor ve ana rotor açısı ayarı olmayacağı için mekanik olarak daha kolay yapılabilir (elektronik olarak daha zor olacaktır :) )
mekanik olarak uğraşma.hazır satılan ucuz tipte büyük boyutlu olanlar var.bundan alıp kendi elektroniğini bunun üzerinde deneyebilirsin.başlangıç için en iyisi bu bence.
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Birçok soruma cevap buldum. Peki pervane için ne önerirsiniz pervaneleri neyden yapayım?
Bence en iyi seçim çevresinde güvenlik halkası olan hazır kanatlar. Hazır bulamazsan sertleştrilmiş ince aliminyumdan levha al ondan kes.Kanatlara uygun biçimdede eğim verirsen oldukça mukavemetli olacaktır. Ayrıca kanatlar ne kadar simetrik olursa o kadar iyi çünkü küçük bir fark ciddi bir titreşime neden olur
pervane mukavva kartonundan yapılabilir bence
mukavva dan olması saglamlıgı azaltır karbon fiber en iyisi we en hafifi ama biras pahalı
arkadaşlar özellikle helikopterler konusunda meraklı olan arkadaşlara nacizane kendi sitemi tavsiye etmek istiyorum..yukarıda yapılan yorumlarda belirgin hatalar var..daha önce kendi sitemin linkini buraya yazdıgımda eleştiriler gelmişti..ancak ticari bir site degil ve teorik ve birazda mekanik olarak en geniş bilgi bulabileceginiz sitedir..site adı için, pm gönderirseniz, sizi yönlendirebilirim..herhangi bir ücret söz konusu degil..admin arkadaşlar uygun görürse buraya link bırakabilirim.. ancak, helikopterler cok karmasık mekanizmalardır ve teorik, mekanik ve elektronik anlamda cok detaylı bir calısma gerektirir ve modellerde bile bununla ilgili bir cok hesaplama yapılmalıdır.. ayrıca maliyet olarakta sizi en cok zorlayan bir alan olacaktır..o piyasada satılan 10 gramlık oyuncak modeller bile milyon dolarlık fabrikalarda bircok muhendisin ortak çalışmasıyla üretilmektedir..:D pm göndererek yada heliversal@hotmail den ulaşabilirsiniz.. zor deyip umutsuzluga kapılmayın... impossible is nothing!!!
bildiğim kadarıyla pallerin devir hızı yükselmeyi veya alçalmayı etkilemiyor. etkileyen micro servolar ile pallere gerekli açıyı vererek kaldırma kuvveti uygulamak.
hem ana rotor ile pallerin devir hızları, hem de pitch açıları yükseliş ve alçalışı etkiler..ayrıca hava yogunlugu vs gibi etkenlerde önemlidir ancak hava yogunlugu modellerde cok büyük bir etken degildir..