Şimdi Ara

HANGİ YAĞ FİLTRESİ DAHA İYİDİR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
1
Favori
13.114
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu gördüğünüz yağ filtresini netten indirdim, gördüğünüz üzere delikleri açık

    HANGİ YAĞ FİLTRESİ DAHA İYİDİR?

    Bu ise aracın orjinal filtresi, delikleri kapalı. Normalde her zaman boschun delikleri kapalı olan filtresini alırdım, parçacının elinde bosch kalmadığı için orjinal filtreyi aldım, bununda deliklerinin kapalı olduğunu görünce şaşırdım doğrusu.

    HANGİ YAĞ FİLTRESİ DAHA İYİDİR?

    Konu tartışmaya açıktır arkadaşlar, hangisinin ne gibi avantaj yada dezavantajı vardır?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 30 Aralık 2017; 11:15:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Hocam bu konuda bir kaç video buldum. Öncelikle filtrenin iç mekanizmasını detaylı anlatan bir video:


    Ayrıca filtre üzerinde bahsettiğimiz kapalı gibi duran delikler yağın filtreye giriş yaptığı yer. İçeride süzülen yağ da ortadaki büyük delikten motora gidiyor. Bazı markalarda açık bazılarında kapalı gözükmesinin sebebi bence tamamen kullanılan contaların renginden kaynaklı. Siyah olanlar sanki delik yokmuş gibi gösteriyor.


    Bir diğer videoda ise arkadaş aynı araç için 9 farklı markadan filtre alıp hepsinin kesip içini açmış. Gördüğünüz gibi hepsinde anti-drainback valfi mevcut. Hatta daha ilginci, videonun sonundaki her bir filtrenin toplam yüzey alanı değerlerinde. Orijinal marka filtre, bosch gibi bir markadan bile 500cm^2 daha fazla yüzey alanına sahip. Bu durumda bizim yan sanayi yerli malı filtreler ne durumda Allah bilir. Motorunu seven varsa filtresini orijinal alsın.
  • Bana ilk resimdekinin de delikleri kapalı gibi geldi. Eğik açıyla çekildiğinden açık gibi gözüküyor
  • Aynen, ilk filtrenin de delikleri kapalı. Işıktan dolayı karanlık duruyor ama açık olması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana ilk resim açık gibi geldi ama. Daha net resim bulamadım.

    Sonuç olarak beyler, açık olan mı kapalı olan mı daha iyidir?

    Ben kapalı olanın aracı stop ettikten sonra yağın kartere süzülmeyeceğinden, daha sonra ki çalıştırmada daha iyi yağlama yapacağı düşüncesindeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Hocam filtre araba üretilirken tasarlanır ve arabaya takılır, diğer firmalar da çoğu zaman aynı tasarımı kullanıp birebir aynı ölçülerde filtreyi yapar. Eğer birisinde yağın geri dönmesini engelleyen sistem varsa bence diğerlerinde de vardır.

    Farklı markalar arasındaki fark ise içindeki filtre elemanının kalitesi ve yağın akış hızı oluyor.
  • en önemli etmen bence filtre kağıdı burda. deliklerin çapı, açık olup olmaması 2. planda kalıyor gibi geldi bana.
  • arabanın orjinali yada kod numarasına göre muadil olanları hepsi uyar.bu delik muhabbetine şaşırdım.dün mais yağ filteresi aldım,önceki sefer bosch daha önce sardes hepside aynı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en iyisi orijinal ürün kullanmaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    arabanın orjinali yada kod numarasına göre muadil olanları hepsi uyar.bu delik muhabbetine şaşırdım.dün mais yağ filteresi aldım,önceki sefer bosch daha önce sardes hepside aynı.

    Asıl konu uyup uymaması değil.

    Deliği açık ile kapalı arasında ne fark vardır, bilgilenmek, bilgilendirmek ve nezih bi sohbet ortamı oluşturmaktı.

    Maalesef @nacker den başka teknik boyuta inecek yorum yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HANGİ YAĞ FİLTRESİ DAHA İYİDİR?



    filtre dediğin malzemede delik olmazsa neyi süzecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crow in cornfield

    en iyisi orijinal ürün kullanmaktır.

    Katılıyorum hocam size.En son bakım maceramdan sonra her yeri geldiğinde servisten alınan orijinal parçaları öneriyorum ve sonuna kadar savunuyorum.Filtrelerde vb. çok ahım şahım bir farkta yok yan sanayi ile orijinal arasında kendi aracımda diğer araçlarında öyle olduğunu sanıyorum.

    Yan sanayi yağ filtresi 20 tl içinde sadece filtre var.

    Orijinal yağ filtresi 35 tl yağ filtresi filtre kabının büyük contası uçta ki ufak conta ve karter tapasının demir contası mevcut.


    Bakımlarda kesinlikle yan sanayi filtre vb. kullanmayın derim.Diğer parçalarda illa ucuza kaçacaksanız orijinal çıkma parça arayın.
  • bnym97 kullanıcısına yanıt
    karter tapa ve çelik conta sanayide 6 ₺

    yag filtresini 20 liraya yan sanayi alıyorum sorun çıkarmadı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeyKalDa

    HANGİ YAĞ FİLTRESİ DAHA İYİDİR?



    filtre dediğin malzemede delik olmazsa neyi süzecek

    Bak şimdi, dikkat edersen ikinci resimde deliğin arkası kapalı. Araç çalışırken basınçtan dolayı içerdeki kapak hep açık olur, bu da yağın sürekli dolaşımda olduğu anlamına gelir, buraya kadar sorun yok. Aracı stop ettikten sonra deliğin arkasındaki o kapak kapalı kalır ve filtrenin içindeki yağ kartere süzülmez ve bir sonraki çalıştırmada daha çabuk yağlama yapar.

    Örnek vermek gerekirse geçen sene bir arkadaşım; kışları arabayı çalıştırdıktan birkaç saniye sonra göstergedeki yağ lambasının söndüğünü söylemişti, bende bu tür deliği kapalı filtre önermiş, eğer düzelmezse yağ pompası yada yağ müşüründe sorun aramasını söylemiştim. Nitekim bu filtreden sonra da sorunu gidermişti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • CeyKalDa kullanıcısına yanıt
    Filtrenin kalitesinin aynı olacağını düşünmüyorum hocam.Size şöyle bir örnek vereyim 2 hafta önce sol dış ayna için 2 farklı yan sanayi ayna denedik bir tanesi bayağı ucuz ayna bildiğiniz banyo aynası 2 3 araç boyu mesafe olan araba sanki tamponundaymış gibi görünüyordu.Diğerini bir tavsiye üzerine aldım piyasada ki sözde en kaliteli yan sanayi ayna dediler bayağı para verdim neredeyse biraz daha versem orijinalini alıcaktım.Ayna kalitesi tamam bire bir aynı ama rolantide ayrı titreme yüksek hızlarda ayrı titreme bagajda woofer var bass vurunca ayrı titriyordu geri iade ettim.

    Orijinal aynanın içinde koca demir parça var ağırlığı bile farklı yan sanayi ile galiba o demir sayesinde çukurlarda vb. titreme olmuyor aynada diye tahmin ediyorum.

    Çok süpriz arızalar çıkmadıkça tek harcamamız senelik bakım oluyor yan sanayi parçalara 150 tl ödeyeceğime 200-250 tl öderim kafam daha rahat olur düşüncesindeyim ben.


    Daha geçenlerde izlediğim videoyu atayım size.Araç basınç hatası veriyor ve sebebi yan sanayi mazot filtresi.

    https://www.youtube.com/watch?v=TyD7h_epKog




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    arabanın orjinali yada kod numarasına göre muadil olanları hepsi uyar.bu delik muhabbetine şaşırdım.dün mais yağ filteresi aldım,önceki sefer bosch daha önce sardes hepside aynı.

    Asıl konu uyup uymaması değil.

    Deliği açık ile kapalı arasında ne fark vardır, bilgilenmek, bilgilendirmek ve nezih bi sohbet ortamı oluşturmaktı.

    Maalesef @nacker den başka teknik boyuta inecek yorum yok.

    Deliksiz filtremi olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    arabanın orjinali yada kod numarasına göre muadil olanları hepsi uyar.bu delik muhabbetine şaşırdım.dün mais yağ filteresi aldım,önceki sefer bosch daha önce sardes hepside aynı.

    Asıl konu uyup uymaması değil.

    Deliği açık ile kapalı arasında ne fark vardır, bilgilenmek, bilgilendirmek ve nezih bi sohbet ortamı oluşturmaktı.

    Maalesef @nacker den başka teknik boyuta inecek yorum yok.

    Deliksiz filtremi olur.

    Bu hareketi senden hiç beklemezdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Hocam bu konuda bir kaç video buldum. Öncelikle filtrenin iç mekanizmasını detaylı anlatan bir video:


    Ayrıca filtre üzerinde bahsettiğimiz kapalı gibi duran delikler yağın filtreye giriş yaptığı yer. İçeride süzülen yağ da ortadaki büyük delikten motora gidiyor. Bazı markalarda açık bazılarında kapalı gözükmesinin sebebi bence tamamen kullanılan contaların renginden kaynaklı. Siyah olanlar sanki delik yokmuş gibi gösteriyor.


    Bir diğer videoda ise arkadaş aynı araç için 9 farklı markadan filtre alıp hepsinin kesip içini açmış. Gördüğünüz gibi hepsinde anti-drainback valfi mevcut. Hatta daha ilginci, videonun sonundaki her bir filtrenin toplam yüzey alanı değerlerinde. Orijinal marka filtre, bosch gibi bir markadan bile 500cm^2 daha fazla yüzey alanına sahip. Bu durumda bizim yan sanayi yerli malı filtreler ne durumda Allah bilir. Motorunu seven varsa filtresini orijinal alsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 30 Aralık 2017; 22:44:5 >




  • nacker kullanıcısına yanıt
    Anlaşıldı başkan. Bosch kullanıyordum ama bundan sonra orjinale devam.

    Videolu yorumun için teşekkürler, ülkemizde bu tür yararlı videolar yok ki bilgilenelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orijinal almak mantıklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bosch valeo mann puflex mahle vs kaliteli hangisi ucuzsa ondan alıyorum.orjinale gerek yok.üreticide bunlara yaptırıyor kendi amblemini yazıyor hepsi o

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.