Şimdi Ara

EN İYİ YAĞ VE YAKIT KATKISI HANGİSİDİR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
56.337
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1

EN İYİ YAĞ VE YAKIT KATKISI HANGİSİDİR?


(En Son Oy Tarihi: 20.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR BU ÜLKEYE GİREN BAZI YAKIT VE YAĞ KATKILARI VERGİ DENETİMİNDEN GEÇTİKTEN SONRA SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞININ ONAYI OLDUĞU İÇİN KULLANILABİLİR.(az oy alanlar kötü anlamına gelmiyor)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaplumb ağa -- 29 Nisan 2011; 12:59:43 >



  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Allah razı olsun...Sabah sabah ilaç gibi geldi bu hort...

    Alıntıları Göster
    http://www.dadger.com/katkimalz_ve_arast.htm

    burada bilğiler cok önemli aşagıya yazıyı tam olarak yapıştırıyorum.


    Danışma Hattı: 0232 2543000







    GERİ

    KATKI MALZEMELERİ VE GERÇEKLER

    Bu araştırma yazısında üzerinde durulan ana tema piyasadaki motor yağı katkı malzemelerinin bilimsel ve teknolojik hiçbir özelliklerinin olmadığı gibi motora ve yağa verdikleri zararların tüketici tarafından bilinmediği gerçeğini ortaya koymaktır. Bu yüzdendir ki yanıltıcı sunum ve reklamlarla kandırılan tüketici sonuç-sebep ilişkisi kuramadığı için sonunda ağır bedeller ödemek zorunda kalmaktadır.



    Sunum metninde belirtildiği gibi en yüksek verimi alacak şekilde API standartlarında üretilen yağların balanslarını bozan bu katkı malzemeleri motorlarda da büyük tahribatlara neden olmakta, gerek araç sahibine ve gerekse ülke ekonomisine bilinçsizce ağır maliyetler getirmektedirler ve haksız yere büyük paralar kazanmaktadırlar.



    Geleceğin teknolojisi diye adlandırılan NANOTEKNOLOJİ ilmine vakıf bilim adamlarımızın 14 yılda geliştirdikleri alternatifsiz projelerden biri olan BOR POWER enerji tasarruf ve performans ürünlerinin, aşağıda bahsedilen katkı malzemeleri ile teknolojik, içerik ve işleyiş olarak hiçbir benzerliğinin olmaması, fiziksel özellik arz eden bir koruyucu ürün olduğunun kıyaslama yapılarak anlaşılabileceğine inanıyoruz.



    1- BOR POWER – Yağ katkısı değildir.

    2- BOR POWER – Metalin ve yağın orjinalliğini korur. *

    3- BOR POWER – Kimyasal reaksiyona girmez (inert) **

    4- BOR POWER – Fiziksel olarak sürtünme ve aşınmayı önler.

    5- BOR POWER – Kristalleri filtre deliklerinden 1000 defa daha küçüktür.

    6- BOR POWER – Dünya’nın ilk Nanoteknolojik Triboloji ürünüdür.

    7- BOR POWER – Enerji tasarrufu ve performans ürünüdür.

    *Milli servetimiz BOR’dan üretilen, Nanoteknolojik ilk milli proje olan “BOR POWER” Amerika ve Avrupa’da ilgiyle izlenmektedir.

    NNT A.Ş.

    AR-GE DEPARTMANI

    Bu araştırma projemize başlarken, piyasadan bulabildiğimiz kadar motor katkısı bulmaya çalıştık. Fakat hata yaptığımızı çok geçmeden anladık. O kadar ürün ve marka vardı ki, girdiğimiz ilk yedek parçacıda , yaklaşık iki düzine değişik marka vardı. Günün sonuna doğru 40’a yakın değişik marka tespit ettik ve işin içinden böyle çıkamayacağımızı anladık.

    İlk olarak fark ettiğimiz önemli unsur şu oldu. Birçok değişik markadaki ürünleri genelde aynı üretici üretmekte. Bunun dışında bu katkıları ayrı gruplara ayırmak mümkün. Aynı hammaddeyi içerenler ve aynı faydaları vadedenler gibi..

    Sonuç olarak katkı maddelerini 4 gruba ayırdık ve her grup için 3 değişik markayı inceledik.



    1- Standart motor yağlarından farkı olmayan, standart katkılar içeren ve Teflon katkılı yağlar.

    2- Standart motor yağlarından farkı olmayan, standart katkılar içeren ve ÇİNKO DİALKİL DİTİFOSFAT içeren yağlar.

    3- Normal motor yağında bulunan katkıların hepsinden harmanlayarak, katkı ilave edilmiş konsantreler.

    4- Solvent ve deterjanlardan yapılmış motor katkıları.

    PVC REZALETİ

    PLASTİK HAMMADDELİ (PVC-POLİVİNİLKLORÜR) YAĞ KATKILARI

    Ülkemizde, çok düşük fiyatlarla tüketiciyi tamamen kandırmak amacıyla üretilen bu koyulaştırılmış balçık kıvamlı ürünler,bildiğimiz plastik hammaddelerinin eritilerek baz yağa karıştırılması ile üretilmekte ve “Teknolojinin katkı hali” diye bilinçsiz insanlarımıza sunularak milli ekonomiye büyük zararlar vermektedirler. Amerika ve Avrupa’ya haklı olarak giremeyen bu ürünler hiçbir teknolojik söylem ve argümana haiz olmamakla beraber , sadece 3.cü dünya ülkelerinde satılmaktadır.

    Hiçbir teknik-teknolojik özellik arzetmeyen bu milli ürünlerimizi araştırmaya değer bulmadığımız için bu araştırma yazısının kapsamı dışında tutulmuştur.

    PTFE ( TEFLON ) BİLMECESİ – MUAMMASI

    Mevcutta piyasada satılan motor katkılarının büyük bir çoğunluğu, 50 numaralı baz yağa veya sentetik yağa ilave edilip yüzdürülen sıvılaşmış teflon katkılardır. PTFE, DUPONT şirketinin markalaştırdığı teflondur. Bu ürünlerden içinde teflon içerenler olarak şu markaları tespit ettik.



    Slick 50, Liquid Ring, Lubrilon,Motor Silk, Microlon, Matrix, Petrolon, GML, T-Plus ve K-Mart. Muhtemelen bizim tespit edemediğimiz teflon içeren bir sürü marka daha vardır.

    Bu tarz ürünlerden bazıları PTFE’den farklı birtakım katkılar içerirken, genel olarak hemen hemen hepsi ürünlerinde PTFE’yi ön plana çıkarmakta ve buna güvenmektedirler. Ancak PTFE dışındaki hiçbir katkının ismini vermemekteler.

    Halk arasında yoğun bir kabul görmesine karşılık, PTFE maddesi, yağlama uzmanlarından da yoğun eleştiriler almaktadır. En yakın örneği ise teflon malzemesinin mucidi, patent sahibi ve marka haklarına sahip olan Dupont şirketinin açtığı davalardır. Yaklaşık 10 yıl kadar önce Dupont’un Floropolimer bölümü ürün geliştirme uzmanı T.F. BAZZANO adındaki yetkili “Teflon; içten yanmalı motorlarda kullanılan yağlara katkı olarak kullanılamaz ve hiçbir faydası yoktur” diye bir açıklama yapmıştır. Bununla beraber Dupont’ şirketi de bir açıklama yaparak, herhangi bir motor katkı üreticisinin, ürünlerinin üstünde Dupont’a ait teflon markasını kullanırsa ona dava açacağını ve bu tarz amaçlar için kullanacak olanlara teflon satmama kararı aldığını deklare etti.

    Bunun dışında Dupont, motor katkısı olarak kullanılan teflon malzemesinin hiçbir faydası hakkında kanaat sahibi olmadıklarını belirtmektedir. Bütün bu dava süreçlerinden sonra, katkı olarak PTFE kullanan birçok katkı üreticisi teflonu başka ülkelerden alma yoluna gittiler. Ve bu firmalar teflon ismini saklayarak sanki içinde başka bir şey varmış gibi değişik isimler uydurdular. Ancak bu; ürün içinde teflon olduğu gerçeğini hiçbir zaman değiştirmedi.

    Ayrıca Dupont’un ürettiği teflon dışında, başka firmalarca üretilen teflon malzemesinin daha kaba olduğu ve daha büyük tanecikli olduğu ve filtreleri tıkayacak özellikte olduğu ortaya çıktı.

    Teflonu yağlarda kullanmaktaki en büyük sorun uzmanların yorumlarına göre, teflonun katı bir malzeme olması. Katı üreticileri ise bu katıların motor parçaları üzerinde bir kaplama tabakası oluşturduğunu ifade ederler ki buda bilimsel olarak hiçbir zaman ispat edilmemiştir. Bu tarz ürünlerin en iddialı satıcısı, en agresif pazarlama kampanyaları düzenleyen marka SLİCK 50’dir. Ve A.B.D. genelinde 14 milyon adet sattığını belirtir reklamlarında. Fakat bu tarz katkıların, hareketli parçalarda kaplama yerine, hareket etmeyen yerleri kapladığı bilinmektedir. Yağlama kanalları ve filtreler gibi.

    Peki bu ürünler mademki silindir duvarlarındaki sürtünme ve aşınmalardan sonra bir koruma kaplama tabakası oluşturuyorsa, bu mantığa göre sürtünmeyen yüzeylerde daha kolay bir tabaka oluşturması gerekmektedir.

    Bu sonuçlara Nasa’nın Lewis Araştırma Merkezinde, PTFE’li yağ katkıları üzerinde yaptıkları araştırmalar sonucu varılmıştır. Bu test raporlarına göre “ Sürtünen yüzeylerdeki temas noktalarında herhangi bir iyileşme görülmemiştir. Bazı durumlarda zararlı etkilere rastlanmıştır. Yağ içindeki katkılar yağ yollarını doldurdu ve bir set görevi yaparak yağın yayılmasını engelledi. Parçalar üstünde bir fayda sağlaması gerekirken, motor parçalarının sağlıklı yağlanmasını engelledi”

    Şunu hiç unutmamalıdır ki, PTFE katkılı yağlar, sulandırılmış katılar demektir. Şimdi bir düşünün, acaba neden bir yağ filtresi var arabanızda ? Katıları yağdan ayrıştırmak için değil mi ? Yani o zaman sizin filtreniz en kısa zamanda, toplayabildiği kadar PTFE’yi içinde toplayacaktır. Bu da tıkalı bir yağ filtresi ve düşük bir yağ basıncı anlamına gelir.

    Bu sorunlara cevap bulabilmek için yaptığımız araştırmada, bu tarz katkı üreticilerinin verdiği cevap şu oldu. “ Bizim kullandığımız PTFE’nin tanecik ölçüleri mikron altı boyutlardadır ve yağ filtresinden rahatlıkla geçebilmektedir. Bu gerçekten güzel bir cevap ve beklide faydalı bir şey, tabi ki hikayenin geri kalan kısmını bilmeyenlerdenseniz. Görüldüğü gibi PTFE’nin sürtünme azaltıcı özelliğinin dışında başka özellikleri de mevcut. Isıya tabi tutulduğunda çok hızlı bir şekilde genişleme özelliği vardır. Yani, bu teflon parçaları ilk aldığınızda filtrenizden geçebilecek büyüklüktedir, ancak motorunuz çalışma ısılarına ulaştığında bunun tam tersi olacak demektir.

    Yine UTAH Üniversitesi Laboratuarlarında uzmanların Petrolon markalı katkı üstünde yaptıkları deney sonuçları bize çok önemli bilgiler vermektedir.

    Petrolon deney sonuçlarına göre ;

    “ Yağ filtresi tıkandığı için, motor yağ basıncında genel bir düşüş gözlendi. Ayrıca yağın kimyasal analizlerinde demir zehirlenmesi-kirlenmesi iki katına çıktığı görüldü ve aşınmanın azalmadığı, aksine yükseldiği görüldü”

    Bu test Petrolon ( Slick 50 üreticisi ) için yapıldı ve bu rapor ürünleri hakkındaki tek kötü haber değildi. Chevrolet marka, 6 silindirli bir araçta yapılan testte ise bütün bunların aksine araçtaki sürtünmenin %13 azaldığı, performansın %8 arttığı ve yakıt tüketiminin %11 düştüğü gözlendi. Ancak bütün bu şovlar bu şirketin pazarlama oyunlarından başka bir şey değildi.

    Ürünlerinde kullanılan hammaddeler hakkında sorduğumuzda bize bu tarz formüllerle ilgili sorular sormamamızı ve bu tarz soruların tescilli fikri mülkiyet hakları kapsamında olduğundan cevap veremeyeceğini söyledi.

    Bize ürünlerin büyük, bilinen bir motor yağı üreticisi tarafından kullanılmaya başladığını, ayrıca bir nükleer santralde kullanıldığını ve büyük bir motor üreticisi tarafından da kullanıldığını belitti. Ancak yine kişiye özel, müseccel, firma sırrı olduğu için detay veremeyeceğini söyledi. İsimlerini vermedi. Ayrıca ürünlerinin büyük bir laboratuar tarafından testlerinin yapıldığını ve ürünün ne kadar faydalı olduğunu kanıtladıklarını belirtti. Bu laboratuar ismini sorduğumuzda ne cevap verdi sizce ? Bu bilgiyi, kurumsal sır olduğu gereğince sizinle paylaşamayız dedi.

    Ancak bu şirketin bize verebileceği belki de diğerleri içinden en tatmin edici veriler, KAWASAKİ ve Boby Unser yarış takımlarının bu ürünü kullandığı ve çok memnun olduklarıydı.

    Sayın genel müdür bize övünerek, ürünlerinin bu yarış takımları tarafından kullanıldığını ve haftada bir motor dağıldığı için haftalık analizler yapabildiğini belirtti. Ancak kaçırdığı bir nokta var ki bu tip yarış motorları kısa ömürlüdür ve her seferinde rektefiye olurlar. Peki bu durumda bu ürünün aşınma ve sürtünmeye katkısı olduğu anlamına mı gelir ? Kesinlikle Hayır !

    Sayın müdür tekrar müessese sırrı olduğunu ifade ederek teflonu nerden temin ettiklerini açıklamadı. Ayrıca ürünlerinin birçok alt markalarda satıldığını söyledi ama yine sır olduğunu ifade ederek bilgi vermedi. Kullandıkları PTFE’nin tanecik büyüklüklerini sorduğumuzda ise, büyük bir motor laboratuarında ki testlerde kullandıkları teflonun mikron altı ölçülerde olduğunu söyledi ama yine müessese sırrı diye laboratuarın ismini vermedi.

    PTFE o kadar abartılmaktaki, dünyanın en yapışkan malzemesi olduğu söylenmekte. Ancak bazı şirketler maalesef bunu çok abartmaktalar.

    ÇİNKO SORUNU

    Motor yağı katkı piyasasında son zamanlarda çıkan mucizevi ürün ÇİNKO DİALKİL DİTİ FOSFAT diye bir maddedir. Bu maddeyi kullanan katkıcılar PTFE’den çok daha üstün olduklarını iddia etmekteler ve teflonlu üreticiler de tam tersini iddia etmekteler.

    Çinko, günümüzde piyasada satılan standart her yağın içindeki katkılar bütününde mevcut olan bir malzemedir. Kullanım oranları yağların viskozite ve kullanım şartlarına göre 0.10% ile 0.20% arasında değişmektedir.

    Organik çinko bileşenleri yüksek basınç, aşınma önleyici katı olarak yüksek performanslı yağlarda ve yarış motor yağlarında kullanılmaktadır. Yani yağdaki çinko bir emniyet sübobu gibidir. Ne zaman motora çok yüklenildi, ne zaman yağlama tam sağlanamıyor, işte o zaman çinko devreye giriyor. Zor koşullarda çinko bileşenleri metalle reaksiyona girerek, piston halkaları ve silindirler arasındaki aşınmaları önlemektedir.

    Ancak hatırlanması gereken önemli bir husus vardır. Daha fazla çinkonun size daha fazla koruma sağlamayacağı araştırmalarla sabittir. Eğer ki motordaki metal metale sürtünme çok yüksek seviyede ise o zaman faydalı olabilir. Bu durumda normal şartlarda kullandığınız kendi aracınıza ekstradan çinko eklemek bir zarardır. Çünkü fazladan katılan çinko birtakım kalıntı ve çöküntüler oluşturur.

    Piyasada çinko içeren birkaç değişik marka bulduk.Çinkolu ürünleri fark etmemizdeki en kolay yol üzerinde zorunlu olarak bulunması gereken “Sağlığa zararlı zehirli madde içerir” uyarısıdır. Çinko göze zararlı ve oldukça etkili bir maddedir. Bu maddelerle uğraşırken aşırı dikkat edilmelidir ve eldiven kullanılmalıdır.(BorPower ürün hammaddesi inert olarak tıpta kullanılmaktadır. )

    Daha önce belirttiğimiz gibi çinko zaten bir çok standart motor yağında mevcuttur. Fakat ne kadar dikkat çekicidir ki son yılarda bir çok büyük yağ şirketi ürettikleri yağlardaki çinko miktarını azaltma kararı aldılar çünkü, bu madde yağın erken eskimesini sağlamakta ve katalitik konvertör’lere zarar vermektedir.

    ÇOĞALTILMIŞ STANDART KATKILAR

    Daha fazla, daha iyi anlamına gelmez.

    Bazı katkı maddeleri her ne kadar zararlı maddeler içermese de ve hatta bazı faydalı yanları olsa bile, uzmanlar bu motor yağı katkılarını kullanmamanızı öneriyorlar. Bunun sebebi ise satın aldığınızda motor yağı zaten gerekli olan her tür katkıya sahiptir.

    Bu yağlardaki katkılar motorunun en iyi ortamda çalışmasını sağlayacak şekilde faydalı katkı bileşenlerinden oluşmaktadır. Bu katkıların bazıları tek başına bir etki sağlamazken, birbiriyle girdikleri reaksiyonlar sonucu faydalı hale gelmektedir.

    Bu yüzden zaten optimum değer ve miktarlarda katkılar ile üretilmiş bu motor yağlarına, ilaveten bir takım katkılar eklemek, buradaki hassas dengeyi bozabilmekte, kimyasal dengeler bozulabilmekte ve zaten içinde mevcut olan bir katkıya ekstradan tekrar eklemek yağı bozabilmektedir.

    Biran için motor yağını bir pasta olarak düşünün. Mesela bir pastanın tarifinde 2 adet yumurta kullanılacak diyorsa, bu pastaya 4 adet yumurta koymak o pastayı daha iyimi yapar ? Tabiki hayır ! Böyle yaparak dikkatlice hazırlanmış malzeme ve yapılmış reçetesini bozacak, reçetede tavsiye edilen miktardaki yumurtanın faydasını bozarak tüm pastayı berbat edeceksiniz. Motor yağınıza da zaten içinde optimum değerlerde olan katkılar eklemek benzer şekilde yağınızı bozar.



    DETERJANLAR ve SOLVENTLER

    Piyasadaki eski katkı maddeleri genelde yeni çıkanlar gibi çok ekstrem iddialarda bulunmuyor. Genelde daha sessiz çalışma, daha az yağ tüketimi ve daha temiz bir motor iddia ediyor.

    Bu ürünler genelde is ve kurum çözücü deterjanlar ve solventler ile hazırlanır.Örneğin Wynn’s markasının sürtünme azaltıcı ürünü %83 kerosen içerir. Diğer markalar Naftalin, Xylene, Aseton ve isopropanol içerirler.

    Genelde bu tarz maddeler madeni bir yağ içerisinde zaten bulunmaktadır. Bu ürünlerin genel ilkesi teflon ve çinko içeren ürünlerin iddialarının tam tersini yapmaktadır. Bu ürünler kaplama yapmak yerine bu tarz oluşmuş kaplamaları, film tabakalarını temizlemek, çözmek içindir.

    Eğer motorunuz eski ve yorgun bir motor ise, bütün bu ürünlerin bir faydası olacaktır. Ancak buradaki önemli nokta şudur. Motorunuzda çözülmesi gereken is-kurum tabakası miktarı nedir. ? Bunu nasıl belirlersiniz .? Çünkü bu katkılar motorunuzu temizlerken aynı anda parçalar üzerinde olması gereken yağlayıcı bağ tabakasını da çözebilirler. Bu da metal metale sürtünmelere yol açarak zararlara yol açar.

    MEŞHUR YAĞSIZ MOTOR TESTİ

    Son zamanlarda bu katkı firmaları bir takım şovlar yapmaktadırlar.Motorun içine normal yağı ilave edip birde kendi katkılarını katmaktadırlar.Belirli bir süre çalıştıktan sonra motordaki yağı boşaltıp motoru tekrar çalıştırıyorlar.Ve işte size mucize ! Motor saatlerce yağsız olarak çalışıyor ve katkı maddesinin kapladığı film tabakası sayesinde yağsız olarak bile çalışabiliyor hikayesi.

    Bu demonstrasyonlarda kullanılan motorlar BRIGGS ve STRATTON firmasının ürettiği motorlardı ve bu şirket kendi laboratuarlarında bilimsel bir deney yapmak istedi.Acaba katkı firmalarının iddia ettikleri gibi bu motorlar hiçbir zarar görmüyor mu ?



    Bütün bu reklam safsatasından sonra bu motor üreticisi kendi ürettiği motorlardan iki adet yeni motoru test etmeye karar verdi.Motorlardan birinde bu mucizevi katkı maddesi vardı diğerinde ise standart motor yağı vardı.İki motorda 20 saat boyunca çalıştırıldı ve sonra bu motorlardaki yağ boşaltıldı.Ve tekrar yağsız olarak 20 çalıştırıldılar.Görüntü itibariyle iki motorda da bir sorun yok gibiydi.İkinci 20’şer saatten sonra iki motorda tamamen dağıldı,kullanılamaz hale geldi ve motorlar incelenmeye alındılar.Buldukları şey ise her iki motorda aşırı zedelenmiş mil yatakları idi.Ne garip ki özel katkılı motorda hiçbir koruma olmadığı görüldü.Motor yağı katkılı motorda katkısız motorla aynı anda tamamen mahvolmuştu .



    Bu da bir kez daha bizlere parçacıklı katkı maddelerinin sebep olduğu problemleri bizlere göstermiş oldu.Motorun yağlama sistemini tıkamaktalar.Piston halkalarında bu çok önemli bir durumdur çünkü bu noktalarda devamlı bir yağ akışı sağlanmalıdır.Yağ katkıları hakkında yapılan tüm test ve analizler teflonlu olanlar da dahil ,motordaki aşınmanın en yoğun olduğu yer burasıdır.



    YARIŞÇI REKLAMLARI



    Yağ katkıları hakkında ön plana çıkan en etkileyici reklamlar profesyonel yarışçıların yaptıklarıdır.Daha önce dediğimiz gibi bazı katkılar daha az sürtünme sağlıyor olabiliriler, daha fazla performans veriyor olabilirler ama yarış alanında kaybetmek ve kazanmak arasında çok ince bir çizgi vardır böylece bu yarışçılar kazanmak için her yolu denemek zorundalar ve her şeyi deniyorlar.



    Şimdiye kadar bu katkılarla yaptığımız araştırmalar ,uzun süreli kullanımlarda ortaya çıkan sorunlarla ilgilidir.Daha kısa vadelerde, yüksek performanslı motorlarda mesela, bu motorların ömrü o yılki yarış sezonu kadardır veya sadece tek bir yarışlık ömürleri vardır.İşte bu yüzden bu motorlarda uzun vadeli zararlar incelenemez.







    EN KÖTÜNÜN EN İYİSİ



    Her katkı yağı illaki çok zararlıdır diye bir şey iddia edemeyiz.Sadece büyük çoğunluğu zararlı olabilir.Ancak zararı kanıtlanamayanların faydaları da kanıtlanamamıştır.Katkı üreticileri motor yağı katkılarına koydukları hammaddeleri tam anlamıyla açıklamadıkları için motorunuza tam olarak ne koyduğunuzu kesinlikle bilemezsiniz ve bu Rus ruleti oynamakla aynı şeydir.

    Bu pazarda ürün fiyatları çok değişkendir. Örneğin ;

    1 şişe Slick50 = 30$ - 59$ arasındadır.

    Sanayi uzmanlarına göre motor koruyucu katkılar maliyet olarak 20’de 1 ila 10’da 1 arasında maliyetlerle üretiliyor. Satış fiyatı üzerinden. Bunun aksini ispat edecek bir firma çıkıp ta içine pahalı malzemeler koyduğunu yada neler koyduğunu söylememektedir.





    PSİKOLOJİK ETKİLER



    Bütün bu açıklamalara, olumsuzluklara ve belirsizliklere ve risklere karşın, neden insanlar hala motor koruyucu katkıları satın almaktadırlar ? Bunun cevabı neden hala sigara içiyoruz, neden alkol kullanıyoruz yada neden bir sürü sağlığımıza karşı zararlı şeyleri neden hala yapıyoruz ile aynı. Bizim için iyi olmadıklarını biliyoruz ama hala kullanmaya devam ediyoruz.

    Sorunun cevabı için psikologlara kulan vermek gerekli. Aklımızın belirli bir kısmı daima kendi kendimize alabileceğimiz en iyi korumayı aldığımıza inanmaya çalışır.

    Daha da iyisi, her insanda şu duygu vardır; ben diğer herkesten bir adım daha öndeyim ve herkesin bildiğinden daha iyi bir bilgi ve ürüne ulaştım. Ve belki buda çok ilkel bir takım duygusal meyilden kaynaklanan büyüye, sihre inanma heyecanı ve merakı ile ilgilidir. Bu güne kadar çabuk kilo verme, kel kafada saç çıkarmak, daha canlı bir cilt gibi sloganlarla mal satmaya çalışanlar hiç ama hiç müşteri sıkıntısı çekmediler. Aynı zamanda daha uzun ve iyi çalışan motor vaat edenler de. Ve muhtemelen bu tür tuzaklara her insan hayatında en az bir kere düşmüştür. Bütün bu sunuların gerçekleşmesini o kadar çok istiyoruz ki, önümüze sunulanı almaktan kendimizi alamıyoruz.





    KİŞİSEL TAVSİYELER ve BİLİMSEL ANALİZLER





    Genel olarak bütün katkı yağı üreticileri kişisel memnuniyetleri ön plana çıkararak reklam yapmaya çalışmakta ve ürünü pazarlamaya çalışmaktalar. Yazılı reklamlarında genelde ürünü kullanmış 1 yada 2 kişinin memnuniyetlerini kendi ağızlarından bir iki cümle ile anlatmalarına dayandırırlar.

    Bu tarz veriler Anekdot verilerdir ve bu tarz kilo verme v.s. mucize ürünlerini pazarlamada etkin bir yoldur.

    Bir Örnek;

    Bir marketin önüne bir tezgah kuruldu, etrafa kameralar yerleştirildi ve bu tezgaha iki tane bayan hostes, yoldan geçenlere yeni bir içecek denemesi yaptılar. Aslında insanlara denettirdikleri şey acı sosu, sarımsak suyu, yağ ve birkaç kötü kokulu baharat karışımı bir şeydi.

    Bu içeceklerden bir yudum alan zavallı insanlar tattıkları şeyin kötülüğünü belirtmek için kameralara dönerek suratlarını ekşitiyorlar ve izleyiciye kötü olduğu mesajını vermeye çalışıyorlardı. Bazısı ise bir yudum aldıktan sonra hemen tükürecek bir kova arıyordu.

    Ama işin esas ilginç kısmı ; her 4 kişiden 1 tanesi, kameralara dönüp ürün hakkında “harika”, “çok güzel” yada “tattığım en güzel şeylerden birisi” gibi yanıtlar verince, ortaya çıktı.,

    Kısaca, kişisel tavsiyelere dayandırılan pazarlama stratejisi bir reklam şirketinin yapacağı en basit şeydir. Görüldüğü gibi başka birilerinin memnuniyetlerini insanlara ilettikleri sürece bir şey kanıtlamak zorunda değiller gibi bir şeydir bu.

    Diğer yandan bazı kurumlar akredite edilmiş enstitü ve kurumlardan alınmış test ve analiz raporları sunmaktalar. Mesela ;

    - Avco Lycoming, büyük bir uçak motoru üreticisi şöyle demektedir. “Piyasada bulunan hemen hemen her yağ katkısını denedik ve hiçbir fayda göremedik”

    - Briggs ve Stratton, çok sağlam motorlar üreten bir şirket, raporlarında söyle demektedir. “Herhangi bir fayda sağladıklarını göremedik”

    - Kuzey Dakota Devlet Üniversitesi, katkılar üzerine deneyler yaptı ve raporlarında “Teorik olarak kulağa hoş geliyor ama sorun şu ki, ürünler hiçbir işe yaramıyor” ve son olarak,Edd Hacket, Nevada araştırma merkezi müdürü der ki; “Yağ katkıları kullanılmamalıdır. Motor yağı üreticileri zaten araçların gereksinimlerine uygun katkı içerikli yağları üretmektedir. Eğer bu yağlara ilave bir şey eklerseniz, yağdaki balansı bozarsınız ve yağın yapması gereken görevi yapmasını engellersiniz.

    Petrolon Şirketi şöyle demektedir; “Bağımsız bir çok laboratuarda yaptığımız sayısız deneyler göstermiştir ki, düzgün şekilde uygulandığı takdirde SLİCK-50 Motor parçaları üstündeki sürtünmeleri azaltmakta ve normal yağlara oranla %50 daha az aşınma vaat etmektedir”

    Buradaki sorun ise Petrolon ve diğer benzeri firmaların iddia ettikleri bağımsız laboratuarlar ve bilimsel veriler sorulduğunda, hemen hepsi laboratuarları açıklamamakta ve testlerin nasıl yapıldığını söylememektedir. Söyledikleri tek şey, bu laboratuarlarla yaptıkları kontratlar gereği laboratuarların isimlerini ve işlemlerini açıklayamayız, olmaktadır.

    Motor yağı katkıları sizi neye inandırmaya çalışıyor olursa olsun gerçek şu ki, motor aşınmasını önlediğini ispat eden bugüne kadar çıkmamıştır.

    Geçenlerde yayınlanan bir Slick-50 reklamında, bu ürünlerin insanların kullanması için ikna etmeye çalışırken, şu argümanı kullanıyorlar “14 milyon üzerinde Amerikalı Slick-50 kullanmıştır”. O zaman şöyle desek haklımı olacağız “14 milyondan fazla Amerikalı sigara içmiştir” Tabi ki hayır. Çünkü sigaranın zararı bellidir. 14 milyon insan onu içti diye faydalı kabul edilemez.



    YASAKLI ÜRÜNLER VE CEZA ALANLAR



    Tüketiciyi aldatmaya yönelik reklamlar veren ve satışlarını artıran bir takım markalar A.B.D.’de Federal ve Ticaret Mahkemelerince yargılandılar ve bir çoğu büyük para cezaları ödemek zorunda kaldılar.Bu markalardan bazılarının ise satışları süresiz olarak engellendi.Bu tarz aldatıcı ürünlerden bir tanesi çok çarpıcı bir gerçeği tüketicinin yüzüne tokat gibi indirmekte gecikmedi.Neden mi? Çünkü bu ürünün numunelerinin bir devlet laboratuarında incelenmesinin ardından ürünün içeriğinde gıda boyası ve hiçbir özelliği olmayan baz yağdan başka hiçbirşey olmadığı ortaya çıktı.



    Birkaç örnek:

    SLICK 50 markalı ürünlerin üreticisi Blue Corral şirketi Federal Ticaret Mahkemesince aldatıcı reklam yapmaktan dolayı ve ürünlerini kullanmış tüketicilerden gelen arıza şikayetlerini tazmin amacıyla 20 Milyon dolar para cezasına çarptırıldı.



    MOTOR UP aldatıcı reklamlar yüzünden halen mahkemelerde davalarla karşıkarşıyadır.Ayrıca PROLONG,FUEL MAX,ZMAX gibi markalarda Tüketici mahkemelerince bir çok davalara muhatap olmaktadırlar.
  • Hiç birini tavsiye etmem, üretici firmanın önerdiği yağdan başka kullanmayın, size kalmış hem paranız gider hemde arabanız mahfolur, Bunlar para tuzakları, sadece paranızdan olsanız yine bişi değil, motorunuzu öldürür, Mühendis tavsiyesi, uyan uyar, uymayana saygımız var.
  • isterseniz buraya bir bakın
    http://uk.video.yahoo.com/watch/1444055/4953350
    http://www.borgucu.com/sertifikalar.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaplumb ağa -- 7 Ağustos 2009; 16:52:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali murat

    isterseniz buraya bir bakın
    http://uk.video.yahoo.com/watch/1444055/4953350
    http://www.borgucu.com/sertifikalar.asp


    Selamlar,

    O testler bir şey ifade etmez, uzun dönem testi yapılmamış, uzun dönemde ne tür sonuçlar çıkacak siz buna bakın.
    Piyasaya çıkmış araçların, bile uzun dönem testleri, en az 100000 km üzerinden değerlendirilir.
    Bana da bir müh. olarak abartılı geliyor, tamam bu bir yağ katkısı değil, parçalar üzerinde dolgu etkisi yaparak bir iyileştirme sağlıyor ama, tüm kaplama yöntemlerinde olduğu gibi, burda da yüzeylerin tamamı kaplanır, nano seviyeki parçacıklar mümkün olan tüm boşlukları doldurur, bu da ilk dönemlerde etkili bir fayda sağlayacakdır, ancak uzun dönemdeki mekanik etkilerine bakmak gerekir.
    Ürünü bende 60000 km gelen diesel aracımda kullanmayı düşünüyordum ama araştırdıkça, soru işaretlerim daha da büyüdü.
    Aslen 2003 yılından beride 6 senelik süreçde bu konu rahatlıkla test edilebilirdi. Neden yapılmamış ???.Diğer yandan kimyasal etkilerde yine???
    Tam sentetik yağ kullanmak şu an daha az riskli gözüküyor. Bu konularda üniv. testleri veya ilgili kuruluşların testleri olmadan ikna olmak zor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi maxfocus -- 25 Ağustos 2009; 16:06:00 >
  • TÜM HALKIMIZI 78. İZMİR ENTERNASYONAL FUARIN DA STANDIMIZA BEKLİYORUZ.
    İLGİ VE ALAKANIZA TEŞEKKÜR EDERİZ.


     EN İYİ YAĞ VE YAKIT KATKISI HANGİSİDİR?
  • arakadaşlar benim arabam 50 binde 1.5 cdri cerato var ve yag degiştircem yannız en son yag degisiminden bu yana arabam surekli siyah duman atıyor neden ogrenebilir miyim bide suna bilceginiz en ii yag nedir
    --- simdiden yardımlarınız için tesekkurler
  • En iyi yağ diye bişey yok sanırım. Sadece fiyat/performance olarak kıyaslama yapılabilir. Benim önerim castrol magnatec olacak.

    İkincisi, eğer araç siyah duman atıyorsa bunun nedeni yakıt karışımı problemidir. Yağ yakan araç mavi renkte duman atar.
  • Castrol ümü katarım olayıma bakarım. Maceraya gerek yok.
  • EN İYİSİ BORKAT 7 - 8 aydır kullanıyorm ve gerçekten çok memnunum tavsiye ederim gerçekten!!..


    http://www.youtube.com/watch?v=iZyloJWuBJU
  • Allah razı olsun...Sabah sabah ilaç gibi geldi bu hort...
  • http://www.dadger.com/katkimalz_ve_arast.htm

    burada bilğiler cok önemli aşagıya yazıyı tam olarak yapıştırıyorum.


    Danışma Hattı: 0232 2543000







    GERİ

    KATKI MALZEMELERİ VE GERÇEKLER

    Bu araştırma yazısında üzerinde durulan ana tema piyasadaki motor yağı katkı malzemelerinin bilimsel ve teknolojik hiçbir özelliklerinin olmadığı gibi motora ve yağa verdikleri zararların tüketici tarafından bilinmediği gerçeğini ortaya koymaktır. Bu yüzdendir ki yanıltıcı sunum ve reklamlarla kandırılan tüketici sonuç-sebep ilişkisi kuramadığı için sonunda ağır bedeller ödemek zorunda kalmaktadır.



    Sunum metninde belirtildiği gibi en yüksek verimi alacak şekilde API standartlarında üretilen yağların balanslarını bozan bu katkı malzemeleri motorlarda da büyük tahribatlara neden olmakta, gerek araç sahibine ve gerekse ülke ekonomisine bilinçsizce ağır maliyetler getirmektedirler ve haksız yere büyük paralar kazanmaktadırlar.



    Geleceğin teknolojisi diye adlandırılan NANOTEKNOLOJİ ilmine vakıf bilim adamlarımızın 14 yılda geliştirdikleri alternatifsiz projelerden biri olan BOR POWER enerji tasarruf ve performans ürünlerinin, aşağıda bahsedilen katkı malzemeleri ile teknolojik, içerik ve işleyiş olarak hiçbir benzerliğinin olmaması, fiziksel özellik arz eden bir koruyucu ürün olduğunun kıyaslama yapılarak anlaşılabileceğine inanıyoruz.



    1- BOR POWER – Yağ katkısı değildir.

    2- BOR POWER – Metalin ve yağın orjinalliğini korur. *

    3- BOR POWER – Kimyasal reaksiyona girmez (inert) **

    4- BOR POWER – Fiziksel olarak sürtünme ve aşınmayı önler.

    5- BOR POWER – Kristalleri filtre deliklerinden 1000 defa daha küçüktür.

    6- BOR POWER – Dünya’nın ilk Nanoteknolojik Triboloji ürünüdür.

    7- BOR POWER – Enerji tasarrufu ve performans ürünüdür.

    *Milli servetimiz BOR’dan üretilen, Nanoteknolojik ilk milli proje olan “BOR POWER” Amerika ve Avrupa’da ilgiyle izlenmektedir.

    NNT A.Ş.

    AR-GE DEPARTMANI

    Bu araştırma projemize başlarken, piyasadan bulabildiğimiz kadar motor katkısı bulmaya çalıştık. Fakat hata yaptığımızı çok geçmeden anladık. O kadar ürün ve marka vardı ki, girdiğimiz ilk yedek parçacıda , yaklaşık iki düzine değişik marka vardı. Günün sonuna doğru 40’a yakın değişik marka tespit ettik ve işin içinden böyle çıkamayacağımızı anladık.

    İlk olarak fark ettiğimiz önemli unsur şu oldu. Birçok değişik markadaki ürünleri genelde aynı üretici üretmekte. Bunun dışında bu katkıları ayrı gruplara ayırmak mümkün. Aynı hammaddeyi içerenler ve aynı faydaları vadedenler gibi..

    Sonuç olarak katkı maddelerini 4 gruba ayırdık ve her grup için 3 değişik markayı inceledik.



    1- Standart motor yağlarından farkı olmayan, standart katkılar içeren ve Teflon katkılı yağlar.

    2- Standart motor yağlarından farkı olmayan, standart katkılar içeren ve ÇİNKO DİALKİL DİTİFOSFAT içeren yağlar.

    3- Normal motor yağında bulunan katkıların hepsinden harmanlayarak, katkı ilave edilmiş konsantreler.

    4- Solvent ve deterjanlardan yapılmış motor katkıları.

    PVC REZALETİ

    PLASTİK HAMMADDELİ (PVC-POLİVİNİLKLORÜR) YAĞ KATKILARI

    Ülkemizde, çok düşük fiyatlarla tüketiciyi tamamen kandırmak amacıyla üretilen bu koyulaştırılmış balçık kıvamlı ürünler,bildiğimiz plastik hammaddelerinin eritilerek baz yağa karıştırılması ile üretilmekte ve “Teknolojinin katkı hali” diye bilinçsiz insanlarımıza sunularak milli ekonomiye büyük zararlar vermektedirler. Amerika ve Avrupa’ya haklı olarak giremeyen bu ürünler hiçbir teknolojik söylem ve argümana haiz olmamakla beraber , sadece 3.cü dünya ülkelerinde satılmaktadır.

    Hiçbir teknik-teknolojik özellik arzetmeyen bu milli ürünlerimizi araştırmaya değer bulmadığımız için bu araştırma yazısının kapsamı dışında tutulmuştur.

    PTFE ( TEFLON ) BİLMECESİ – MUAMMASI

    Mevcutta piyasada satılan motor katkılarının büyük bir çoğunluğu, 50 numaralı baz yağa veya sentetik yağa ilave edilip yüzdürülen sıvılaşmış teflon katkılardır. PTFE, DUPONT şirketinin markalaştırdığı teflondur. Bu ürünlerden içinde teflon içerenler olarak şu markaları tespit ettik.



    Slick 50, Liquid Ring, Lubrilon,Motor Silk, Microlon, Matrix, Petrolon, GML, T-Plus ve K-Mart. Muhtemelen bizim tespit edemediğimiz teflon içeren bir sürü marka daha vardır.

    Bu tarz ürünlerden bazıları PTFE’den farklı birtakım katkılar içerirken, genel olarak hemen hemen hepsi ürünlerinde PTFE’yi ön plana çıkarmakta ve buna güvenmektedirler. Ancak PTFE dışındaki hiçbir katkının ismini vermemekteler.

    Halk arasında yoğun bir kabul görmesine karşılık, PTFE maddesi, yağlama uzmanlarından da yoğun eleştiriler almaktadır. En yakın örneği ise teflon malzemesinin mucidi, patent sahibi ve marka haklarına sahip olan Dupont şirketinin açtığı davalardır. Yaklaşık 10 yıl kadar önce Dupont’un Floropolimer bölümü ürün geliştirme uzmanı T.F. BAZZANO adındaki yetkili “Teflon; içten yanmalı motorlarda kullanılan yağlara katkı olarak kullanılamaz ve hiçbir faydası yoktur” diye bir açıklama yapmıştır. Bununla beraber Dupont’ şirketi de bir açıklama yaparak, herhangi bir motor katkı üreticisinin, ürünlerinin üstünde Dupont’a ait teflon markasını kullanırsa ona dava açacağını ve bu tarz amaçlar için kullanacak olanlara teflon satmama kararı aldığını deklare etti.

    Bunun dışında Dupont, motor katkısı olarak kullanılan teflon malzemesinin hiçbir faydası hakkında kanaat sahibi olmadıklarını belirtmektedir. Bütün bu dava süreçlerinden sonra, katkı olarak PTFE kullanan birçok katkı üreticisi teflonu başka ülkelerden alma yoluna gittiler. Ve bu firmalar teflon ismini saklayarak sanki içinde başka bir şey varmış gibi değişik isimler uydurdular. Ancak bu; ürün içinde teflon olduğu gerçeğini hiçbir zaman değiştirmedi.

    Ayrıca Dupont’un ürettiği teflon dışında, başka firmalarca üretilen teflon malzemesinin daha kaba olduğu ve daha büyük tanecikli olduğu ve filtreleri tıkayacak özellikte olduğu ortaya çıktı.

    Teflonu yağlarda kullanmaktaki en büyük sorun uzmanların yorumlarına göre, teflonun katı bir malzeme olması. Katı üreticileri ise bu katıların motor parçaları üzerinde bir kaplama tabakası oluşturduğunu ifade ederler ki buda bilimsel olarak hiçbir zaman ispat edilmemiştir. Bu tarz ürünlerin en iddialı satıcısı, en agresif pazarlama kampanyaları düzenleyen marka SLİCK 50’dir. Ve A.B.D. genelinde 14 milyon adet sattığını belirtir reklamlarında. Fakat bu tarz katkıların, hareketli parçalarda kaplama yerine, hareket etmeyen yerleri kapladığı bilinmektedir. Yağlama kanalları ve filtreler gibi.

    Peki bu ürünler mademki silindir duvarlarındaki sürtünme ve aşınmalardan sonra bir koruma kaplama tabakası oluşturuyorsa, bu mantığa göre sürtünmeyen yüzeylerde daha kolay bir tabaka oluşturması gerekmektedir.

    Bu sonuçlara Nasa’nın Lewis Araştırma Merkezinde, PTFE’li yağ katkıları üzerinde yaptıkları araştırmalar sonucu varılmıştır. Bu test raporlarına göre “ Sürtünen yüzeylerdeki temas noktalarında herhangi bir iyileşme görülmemiştir. Bazı durumlarda zararlı etkilere rastlanmıştır. Yağ içindeki katkılar yağ yollarını doldurdu ve bir set görevi yaparak yağın yayılmasını engelledi. Parçalar üstünde bir fayda sağlaması gerekirken, motor parçalarının sağlıklı yağlanmasını engelledi”

    Şunu hiç unutmamalıdır ki, PTFE katkılı yağlar, sulandırılmış katılar demektir. Şimdi bir düşünün, acaba neden bir yağ filtresi var arabanızda ? Katıları yağdan ayrıştırmak için değil mi ? Yani o zaman sizin filtreniz en kısa zamanda, toplayabildiği kadar PTFE’yi içinde toplayacaktır. Bu da tıkalı bir yağ filtresi ve düşük bir yağ basıncı anlamına gelir.

    Bu sorunlara cevap bulabilmek için yaptığımız araştırmada, bu tarz katkı üreticilerinin verdiği cevap şu oldu. “ Bizim kullandığımız PTFE’nin tanecik ölçüleri mikron altı boyutlardadır ve yağ filtresinden rahatlıkla geçebilmektedir. Bu gerçekten güzel bir cevap ve beklide faydalı bir şey, tabi ki hikayenin geri kalan kısmını bilmeyenlerdenseniz. Görüldüğü gibi PTFE’nin sürtünme azaltıcı özelliğinin dışında başka özellikleri de mevcut. Isıya tabi tutulduğunda çok hızlı bir şekilde genişleme özelliği vardır. Yani, bu teflon parçaları ilk aldığınızda filtrenizden geçebilecek büyüklüktedir, ancak motorunuz çalışma ısılarına ulaştığında bunun tam tersi olacak demektir.

    Yine UTAH Üniversitesi Laboratuarlarında uzmanların Petrolon markalı katkı üstünde yaptıkları deney sonuçları bize çok önemli bilgiler vermektedir.

    Petrolon deney sonuçlarına göre ;

    “ Yağ filtresi tıkandığı için, motor yağ basıncında genel bir düşüş gözlendi. Ayrıca yağın kimyasal analizlerinde demir zehirlenmesi-kirlenmesi iki katına çıktığı görüldü ve aşınmanın azalmadığı, aksine yükseldiği görüldü”

    Bu test Petrolon ( Slick 50 üreticisi ) için yapıldı ve bu rapor ürünleri hakkındaki tek kötü haber değildi. Chevrolet marka, 6 silindirli bir araçta yapılan testte ise bütün bunların aksine araçtaki sürtünmenin %13 azaldığı, performansın %8 arttığı ve yakıt tüketiminin %11 düştüğü gözlendi. Ancak bütün bu şovlar bu şirketin pazarlama oyunlarından başka bir şey değildi.

    Ürünlerinde kullanılan hammaddeler hakkında sorduğumuzda bize bu tarz formüllerle ilgili sorular sormamamızı ve bu tarz soruların tescilli fikri mülkiyet hakları kapsamında olduğundan cevap veremeyeceğini söyledi.

    Bize ürünlerin büyük, bilinen bir motor yağı üreticisi tarafından kullanılmaya başladığını, ayrıca bir nükleer santralde kullanıldığını ve büyük bir motor üreticisi tarafından da kullanıldığını belitti. Ancak yine kişiye özel, müseccel, firma sırrı olduğu için detay veremeyeceğini söyledi. İsimlerini vermedi. Ayrıca ürünlerinin büyük bir laboratuar tarafından testlerinin yapıldığını ve ürünün ne kadar faydalı olduğunu kanıtladıklarını belirtti. Bu laboratuar ismini sorduğumuzda ne cevap verdi sizce ? Bu bilgiyi, kurumsal sır olduğu gereğince sizinle paylaşamayız dedi.

    Ancak bu şirketin bize verebileceği belki de diğerleri içinden en tatmin edici veriler, KAWASAKİ ve Boby Unser yarış takımlarının bu ürünü kullandığı ve çok memnun olduklarıydı.

    Sayın genel müdür bize övünerek, ürünlerinin bu yarış takımları tarafından kullanıldığını ve haftada bir motor dağıldığı için haftalık analizler yapabildiğini belirtti. Ancak kaçırdığı bir nokta var ki bu tip yarış motorları kısa ömürlüdür ve her seferinde rektefiye olurlar. Peki bu durumda bu ürünün aşınma ve sürtünmeye katkısı olduğu anlamına mı gelir ? Kesinlikle Hayır !

    Sayın müdür tekrar müessese sırrı olduğunu ifade ederek teflonu nerden temin ettiklerini açıklamadı. Ayrıca ürünlerinin birçok alt markalarda satıldığını söyledi ama yine sır olduğunu ifade ederek bilgi vermedi. Kullandıkları PTFE’nin tanecik büyüklüklerini sorduğumuzda ise, büyük bir motor laboratuarında ki testlerde kullandıkları teflonun mikron altı ölçülerde olduğunu söyledi ama yine müessese sırrı diye laboratuarın ismini vermedi.

    PTFE o kadar abartılmaktaki, dünyanın en yapışkan malzemesi olduğu söylenmekte. Ancak bazı şirketler maalesef bunu çok abartmaktalar.

    ÇİNKO SORUNU

    Motor yağı katkı piyasasında son zamanlarda çıkan mucizevi ürün ÇİNKO DİALKİL DİTİ FOSFAT diye bir maddedir. Bu maddeyi kullanan katkıcılar PTFE’den çok daha üstün olduklarını iddia etmekteler ve teflonlu üreticiler de tam tersini iddia etmekteler.

    Çinko, günümüzde piyasada satılan standart her yağın içindeki katkılar bütününde mevcut olan bir malzemedir. Kullanım oranları yağların viskozite ve kullanım şartlarına göre 0.10% ile 0.20% arasında değişmektedir.

    Organik çinko bileşenleri yüksek basınç, aşınma önleyici katı olarak yüksek performanslı yağlarda ve yarış motor yağlarında kullanılmaktadır. Yani yağdaki çinko bir emniyet sübobu gibidir. Ne zaman motora çok yüklenildi, ne zaman yağlama tam sağlanamıyor, işte o zaman çinko devreye giriyor. Zor koşullarda çinko bileşenleri metalle reaksiyona girerek, piston halkaları ve silindirler arasındaki aşınmaları önlemektedir.

    Ancak hatırlanması gereken önemli bir husus vardır. Daha fazla çinkonun size daha fazla koruma sağlamayacağı araştırmalarla sabittir. Eğer ki motordaki metal metale sürtünme çok yüksek seviyede ise o zaman faydalı olabilir. Bu durumda normal şartlarda kullandığınız kendi aracınıza ekstradan çinko eklemek bir zarardır. Çünkü fazladan katılan çinko birtakım kalıntı ve çöküntüler oluşturur.

    Piyasada çinko içeren birkaç değişik marka bulduk.Çinkolu ürünleri fark etmemizdeki en kolay yol üzerinde zorunlu olarak bulunması gereken “Sağlığa zararlı zehirli madde içerir” uyarısıdır. Çinko göze zararlı ve oldukça etkili bir maddedir. Bu maddelerle uğraşırken aşırı dikkat edilmelidir ve eldiven kullanılmalıdır.(BorPower ürün hammaddesi inert olarak tıpta kullanılmaktadır. )

    Daha önce belirttiğimiz gibi çinko zaten bir çok standart motor yağında mevcuttur. Fakat ne kadar dikkat çekicidir ki son yılarda bir çok büyük yağ şirketi ürettikleri yağlardaki çinko miktarını azaltma kararı aldılar çünkü, bu madde yağın erken eskimesini sağlamakta ve katalitik konvertör’lere zarar vermektedir.

    ÇOĞALTILMIŞ STANDART KATKILAR

    Daha fazla, daha iyi anlamına gelmez.

    Bazı katkı maddeleri her ne kadar zararlı maddeler içermese de ve hatta bazı faydalı yanları olsa bile, uzmanlar bu motor yağı katkılarını kullanmamanızı öneriyorlar. Bunun sebebi ise satın aldığınızda motor yağı zaten gerekli olan her tür katkıya sahiptir.

    Bu yağlardaki katkılar motorunun en iyi ortamda çalışmasını sağlayacak şekilde faydalı katkı bileşenlerinden oluşmaktadır. Bu katkıların bazıları tek başına bir etki sağlamazken, birbiriyle girdikleri reaksiyonlar sonucu faydalı hale gelmektedir.

    Bu yüzden zaten optimum değer ve miktarlarda katkılar ile üretilmiş bu motor yağlarına, ilaveten bir takım katkılar eklemek, buradaki hassas dengeyi bozabilmekte, kimyasal dengeler bozulabilmekte ve zaten içinde mevcut olan bir katkıya ekstradan tekrar eklemek yağı bozabilmektedir.

    Biran için motor yağını bir pasta olarak düşünün. Mesela bir pastanın tarifinde 2 adet yumurta kullanılacak diyorsa, bu pastaya 4 adet yumurta koymak o pastayı daha iyimi yapar ? Tabiki hayır ! Böyle yaparak dikkatlice hazırlanmış malzeme ve yapılmış reçetesini bozacak, reçetede tavsiye edilen miktardaki yumurtanın faydasını bozarak tüm pastayı berbat edeceksiniz. Motor yağınıza da zaten içinde optimum değerlerde olan katkılar eklemek benzer şekilde yağınızı bozar.



    DETERJANLAR ve SOLVENTLER

    Piyasadaki eski katkı maddeleri genelde yeni çıkanlar gibi çok ekstrem iddialarda bulunmuyor. Genelde daha sessiz çalışma, daha az yağ tüketimi ve daha temiz bir motor iddia ediyor.

    Bu ürünler genelde is ve kurum çözücü deterjanlar ve solventler ile hazırlanır.Örneğin Wynn’s markasının sürtünme azaltıcı ürünü %83 kerosen içerir. Diğer markalar Naftalin, Xylene, Aseton ve isopropanol içerirler.

    Genelde bu tarz maddeler madeni bir yağ içerisinde zaten bulunmaktadır. Bu ürünlerin genel ilkesi teflon ve çinko içeren ürünlerin iddialarının tam tersini yapmaktadır. Bu ürünler kaplama yapmak yerine bu tarz oluşmuş kaplamaları, film tabakalarını temizlemek, çözmek içindir.

    Eğer motorunuz eski ve yorgun bir motor ise, bütün bu ürünlerin bir faydası olacaktır. Ancak buradaki önemli nokta şudur. Motorunuzda çözülmesi gereken is-kurum tabakası miktarı nedir. ? Bunu nasıl belirlersiniz .? Çünkü bu katkılar motorunuzu temizlerken aynı anda parçalar üzerinde olması gereken yağlayıcı bağ tabakasını da çözebilirler. Bu da metal metale sürtünmelere yol açarak zararlara yol açar.

    MEŞHUR YAĞSIZ MOTOR TESTİ

    Son zamanlarda bu katkı firmaları bir takım şovlar yapmaktadırlar.Motorun içine normal yağı ilave edip birde kendi katkılarını katmaktadırlar.Belirli bir süre çalıştıktan sonra motordaki yağı boşaltıp motoru tekrar çalıştırıyorlar.Ve işte size mucize ! Motor saatlerce yağsız olarak çalışıyor ve katkı maddesinin kapladığı film tabakası sayesinde yağsız olarak bile çalışabiliyor hikayesi.

    Bu demonstrasyonlarda kullanılan motorlar BRIGGS ve STRATTON firmasının ürettiği motorlardı ve bu şirket kendi laboratuarlarında bilimsel bir deney yapmak istedi.Acaba katkı firmalarının iddia ettikleri gibi bu motorlar hiçbir zarar görmüyor mu ?



    Bütün bu reklam safsatasından sonra bu motor üreticisi kendi ürettiği motorlardan iki adet yeni motoru test etmeye karar verdi.Motorlardan birinde bu mucizevi katkı maddesi vardı diğerinde ise standart motor yağı vardı.İki motorda 20 saat boyunca çalıştırıldı ve sonra bu motorlardaki yağ boşaltıldı.Ve tekrar yağsız olarak 20 çalıştırıldılar.Görüntü itibariyle iki motorda da bir sorun yok gibiydi.İkinci 20’şer saatten sonra iki motorda tamamen dağıldı,kullanılamaz hale geldi ve motorlar incelenmeye alındılar.Buldukları şey ise her iki motorda aşırı zedelenmiş mil yatakları idi.Ne garip ki özel katkılı motorda hiçbir koruma olmadığı görüldü.Motor yağı katkılı motorda katkısız motorla aynı anda tamamen mahvolmuştu .



    Bu da bir kez daha bizlere parçacıklı katkı maddelerinin sebep olduğu problemleri bizlere göstermiş oldu.Motorun yağlama sistemini tıkamaktalar.Piston halkalarında bu çok önemli bir durumdur çünkü bu noktalarda devamlı bir yağ akışı sağlanmalıdır.Yağ katkıları hakkında yapılan tüm test ve analizler teflonlu olanlar da dahil ,motordaki aşınmanın en yoğun olduğu yer burasıdır.



    YARIŞÇI REKLAMLARI



    Yağ katkıları hakkında ön plana çıkan en etkileyici reklamlar profesyonel yarışçıların yaptıklarıdır.Daha önce dediğimiz gibi bazı katkılar daha az sürtünme sağlıyor olabiliriler, daha fazla performans veriyor olabilirler ama yarış alanında kaybetmek ve kazanmak arasında çok ince bir çizgi vardır böylece bu yarışçılar kazanmak için her yolu denemek zorundalar ve her şeyi deniyorlar.



    Şimdiye kadar bu katkılarla yaptığımız araştırmalar ,uzun süreli kullanımlarda ortaya çıkan sorunlarla ilgilidir.Daha kısa vadelerde, yüksek performanslı motorlarda mesela, bu motorların ömrü o yılki yarış sezonu kadardır veya sadece tek bir yarışlık ömürleri vardır.İşte bu yüzden bu motorlarda uzun vadeli zararlar incelenemez.







    EN KÖTÜNÜN EN İYİSİ



    Her katkı yağı illaki çok zararlıdır diye bir şey iddia edemeyiz.Sadece büyük çoğunluğu zararlı olabilir.Ancak zararı kanıtlanamayanların faydaları da kanıtlanamamıştır.Katkı üreticileri motor yağı katkılarına koydukları hammaddeleri tam anlamıyla açıklamadıkları için motorunuza tam olarak ne koyduğunuzu kesinlikle bilemezsiniz ve bu Rus ruleti oynamakla aynı şeydir.

    Bu pazarda ürün fiyatları çok değişkendir. Örneğin ;

    1 şişe Slick50 = 30$ - 59$ arasındadır.

    Sanayi uzmanlarına göre motor koruyucu katkılar maliyet olarak 20’de 1 ila 10’da 1 arasında maliyetlerle üretiliyor. Satış fiyatı üzerinden. Bunun aksini ispat edecek bir firma çıkıp ta içine pahalı malzemeler koyduğunu yada neler koyduğunu söylememektedir.





    PSİKOLOJİK ETKİLER



    Bütün bu açıklamalara, olumsuzluklara ve belirsizliklere ve risklere karşın, neden insanlar hala motor koruyucu katkıları satın almaktadırlar ? Bunun cevabı neden hala sigara içiyoruz, neden alkol kullanıyoruz yada neden bir sürü sağlığımıza karşı zararlı şeyleri neden hala yapıyoruz ile aynı. Bizim için iyi olmadıklarını biliyoruz ama hala kullanmaya devam ediyoruz.

    Sorunun cevabı için psikologlara kulan vermek gerekli. Aklımızın belirli bir kısmı daima kendi kendimize alabileceğimiz en iyi korumayı aldığımıza inanmaya çalışır.

    Daha da iyisi, her insanda şu duygu vardır; ben diğer herkesten bir adım daha öndeyim ve herkesin bildiğinden daha iyi bir bilgi ve ürüne ulaştım. Ve belki buda çok ilkel bir takım duygusal meyilden kaynaklanan büyüye, sihre inanma heyecanı ve merakı ile ilgilidir. Bu güne kadar çabuk kilo verme, kel kafada saç çıkarmak, daha canlı bir cilt gibi sloganlarla mal satmaya çalışanlar hiç ama hiç müşteri sıkıntısı çekmediler. Aynı zamanda daha uzun ve iyi çalışan motor vaat edenler de. Ve muhtemelen bu tür tuzaklara her insan hayatında en az bir kere düşmüştür. Bütün bu sunuların gerçekleşmesini o kadar çok istiyoruz ki, önümüze sunulanı almaktan kendimizi alamıyoruz.





    KİŞİSEL TAVSİYELER ve BİLİMSEL ANALİZLER





    Genel olarak bütün katkı yağı üreticileri kişisel memnuniyetleri ön plana çıkararak reklam yapmaya çalışmakta ve ürünü pazarlamaya çalışmaktalar. Yazılı reklamlarında genelde ürünü kullanmış 1 yada 2 kişinin memnuniyetlerini kendi ağızlarından bir iki cümle ile anlatmalarına dayandırırlar.

    Bu tarz veriler Anekdot verilerdir ve bu tarz kilo verme v.s. mucize ürünlerini pazarlamada etkin bir yoldur.

    Bir Örnek;

    Bir marketin önüne bir tezgah kuruldu, etrafa kameralar yerleştirildi ve bu tezgaha iki tane bayan hostes, yoldan geçenlere yeni bir içecek denemesi yaptılar. Aslında insanlara denettirdikleri şey acı sosu, sarımsak suyu, yağ ve birkaç kötü kokulu baharat karışımı bir şeydi.

    Bu içeceklerden bir yudum alan zavallı insanlar tattıkları şeyin kötülüğünü belirtmek için kameralara dönerek suratlarını ekşitiyorlar ve izleyiciye kötü olduğu mesajını vermeye çalışıyorlardı. Bazısı ise bir yudum aldıktan sonra hemen tükürecek bir kova arıyordu.

    Ama işin esas ilginç kısmı ; her 4 kişiden 1 tanesi, kameralara dönüp ürün hakkında “harika”, “çok güzel” yada “tattığım en güzel şeylerden birisi” gibi yanıtlar verince, ortaya çıktı.,

    Kısaca, kişisel tavsiyelere dayandırılan pazarlama stratejisi bir reklam şirketinin yapacağı en basit şeydir. Görüldüğü gibi başka birilerinin memnuniyetlerini insanlara ilettikleri sürece bir şey kanıtlamak zorunda değiller gibi bir şeydir bu.

    Diğer yandan bazı kurumlar akredite edilmiş enstitü ve kurumlardan alınmış test ve analiz raporları sunmaktalar. Mesela ;

    - Avco Lycoming, büyük bir uçak motoru üreticisi şöyle demektedir. “Piyasada bulunan hemen hemen her yağ katkısını denedik ve hiçbir fayda göremedik”

    - Briggs ve Stratton, çok sağlam motorlar üreten bir şirket, raporlarında söyle demektedir. “Herhangi bir fayda sağladıklarını göremedik”

    - Kuzey Dakota Devlet Üniversitesi, katkılar üzerine deneyler yaptı ve raporlarında “Teorik olarak kulağa hoş geliyor ama sorun şu ki, ürünler hiçbir işe yaramıyor” ve son olarak,Edd Hacket, Nevada araştırma merkezi müdürü der ki; “Yağ katkıları kullanılmamalıdır. Motor yağı üreticileri zaten araçların gereksinimlerine uygun katkı içerikli yağları üretmektedir. Eğer bu yağlara ilave bir şey eklerseniz, yağdaki balansı bozarsınız ve yağın yapması gereken görevi yapmasını engellersiniz.

    Petrolon Şirketi şöyle demektedir; “Bağımsız bir çok laboratuarda yaptığımız sayısız deneyler göstermiştir ki, düzgün şekilde uygulandığı takdirde SLİCK-50 Motor parçaları üstündeki sürtünmeleri azaltmakta ve normal yağlara oranla %50 daha az aşınma vaat etmektedir”

    Buradaki sorun ise Petrolon ve diğer benzeri firmaların iddia ettikleri bağımsız laboratuarlar ve bilimsel veriler sorulduğunda, hemen hepsi laboratuarları açıklamamakta ve testlerin nasıl yapıldığını söylememektedir. Söyledikleri tek şey, bu laboratuarlarla yaptıkları kontratlar gereği laboratuarların isimlerini ve işlemlerini açıklayamayız, olmaktadır.

    Motor yağı katkıları sizi neye inandırmaya çalışıyor olursa olsun gerçek şu ki, motor aşınmasını önlediğini ispat eden bugüne kadar çıkmamıştır.

    Geçenlerde yayınlanan bir Slick-50 reklamında, bu ürünlerin insanların kullanması için ikna etmeye çalışırken, şu argümanı kullanıyorlar “14 milyon üzerinde Amerikalı Slick-50 kullanmıştır”. O zaman şöyle desek haklımı olacağız “14 milyondan fazla Amerikalı sigara içmiştir” Tabi ki hayır. Çünkü sigaranın zararı bellidir. 14 milyon insan onu içti diye faydalı kabul edilemez.



    YASAKLI ÜRÜNLER VE CEZA ALANLAR



    Tüketiciyi aldatmaya yönelik reklamlar veren ve satışlarını artıran bir takım markalar A.B.D.’de Federal ve Ticaret Mahkemelerince yargılandılar ve bir çoğu büyük para cezaları ödemek zorunda kaldılar.Bu markalardan bazılarının ise satışları süresiz olarak engellendi.Bu tarz aldatıcı ürünlerden bir tanesi çok çarpıcı bir gerçeği tüketicinin yüzüne tokat gibi indirmekte gecikmedi.Neden mi? Çünkü bu ürünün numunelerinin bir devlet laboratuarında incelenmesinin ardından ürünün içeriğinde gıda boyası ve hiçbir özelliği olmayan baz yağdan başka hiçbirşey olmadığı ortaya çıktı.



    Birkaç örnek:

    SLICK 50 markalı ürünlerin üreticisi Blue Corral şirketi Federal Ticaret Mahkemesince aldatıcı reklam yapmaktan dolayı ve ürünlerini kullanmış tüketicilerden gelen arıza şikayetlerini tazmin amacıyla 20 Milyon dolar para cezasına çarptırıldı.



    MOTOR UP aldatıcı reklamlar yüzünden halen mahkemelerde davalarla karşıkarşıyadır.Ayrıca PROLONG,FUEL MAX,ZMAX gibi markalarda Tüketici mahkemelerince bir çok davalara muhatap olmaktadırlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi doygun76 -- 17 Eylül 2012; 8:26:37 >
  • Hepsini birebir test ettik ve sonuç açık farkla powerup çıktı

    power up dışında test ettiklerimiz yağ kalınlaştırıcı çıktı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi @YAHYA@ -- 3 Aralık 2013; 11:36:01 >
  • konuyu hortlattim dedim hangisini kullanalım arkadaşlar ben borpoweri kullandım motor sallayarak çalışması yok oldu gürültü azaldı yakıt fazla farketmedi çekişi farkedilir derecede arttı yani sonuç güzel siz denediğiniz oldumu acaba paylaşın
  • doygun76 D kullanıcısına yanıt
    iyi güzel açıklama yapmışsınız verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz. yalnız borpower katkı maddesini övmüşsünüz başkalarıda tam tersi sadece motorsilki övmüş. ben motorsilk kullandım bi faydasını görmedim. borpowerın faydası olurmu bilmiyorum. siz bütün katkılar için fayda sağladığını kanıtlayan yok diye açıklamışsınız ama borpowerda da kanıt yok sadece söylem ve vaad var şimdi başka ülkeler yapınca kötü bizimkiler yapınca iyimi olacak. buna inanmak çok komik. bugün amerika teknoloji olarak bizden çok önde ve orada boş vaadlerle insanlara satış yapan firmalara büyük cezalar kesildi diyen sizsiniz türkiyede ise televizyon kanallarında insanlar 7 24 aralıksız dolandırılmakta. motorsilkin faydası olmuyorsa borpower hiç olmaz üstelik aynı kişiler bir kaç kez isim değiştirip bu işten rant sağlamışlar. verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkür ederiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunusemre8760

    iyi güzel açıklama yapmışsınız verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz. yalnız borpower katkı maddesini övmüşsünüz başkalarıda tam tersi sadece motorsilki övmüş. ben motorsilk kullandım bi faydasını görmedim. borpowerın faydası olurmu bilmiyorum. siz bütün katkılar için fayda sağladığını kanıtlayan yok diye açıklamışsınız ama borpowerda da kanıt yok sadece söylem ve vaad var şimdi başka ülkeler yapınca kötü bizimkiler yapınca iyimi olacak. buna inanmak çok komik. bugün amerika teknoloji olarak bizden çok önde ve orada boş vaadlerle insanlara satış yapan firmalara büyük cezalar kesildi diyen sizsiniz türkiyede ise televizyon kanallarında insanlar 7 24 aralıksız dolandırılmakta. motorsilkin faydası olmuyorsa borpower hiç olmaz üstelik aynı kişiler bir kaç kez isim değiştirip bu işten rant sağlamışlar. verdiğiniz bilgiler için tekrar teşekkür ederiz.

    NNT Bor Power kullanmıştım. Az birşey ses azalması olmuştu, onun dışında pek bir etki hissetmedim. Boş yere almayın bence.
  • ARKADAŞLAR HERKESE MERHABA,KATKI YAĞLARINI İNCELERKEN FORUMA GÖZÜM TAKILDI.BEN UZUN YILLARDIR KATKI YAĞLARINI İNCELİYORUM VEDE KULLANIYORUM.W202 MERCEDES C200 KOMRESOR ARACIMA KULLANMAKTAYIM ÖNCEKİ ARAÇLARIMADA KULLANIYORDUM HİÇ ZARARINI GÖRMEDİM.YAŞADIĞIM BİR OLAYI PAYLAŞAYIM 98 MODEL ARACIM SIFIRINDAN BERİ BENDEYDİ.ÜÇ YAŞİNDAYKEN KATKI KULLANMIŞTIM BİRKAÇ AY SONRA MOTORUN ARKA TARAFINDA SU HORTUMU YARILDI BÜTÜN SU BOŞALDI.YAĞ KOKUSU ALIYORUM FAKAT HİÇBİRŞEY ANLAMADIM,YAKLAŞIK OTUZ KM GİTTİKTEN SONRA HARARET TAVAN YAPTI.KAPUTU AÇTIĞIMDA RADYATÖRDE BİR GRAM SU YOKTU HARARET MUŞİRİ SUYA DEĞİL MOTOR BLOĞUNA BAĞLIYDI MOTOR HİÇBİR ZARAR GÖRMEDİ OMOTOR AYNEN DEVAM ÇALIŞIYOR.BUNUDA KATKIYA BAĞLIYORUM VE OZAMANDAN BERİDE KULLANMAKTAYIM.BENİM DAYIOĞLU ZEYTİNBURNU ASKERYEDE AĞIRBAKIM USTABAŞIYDI MERCEDES FABRİKASİNA EĞİTİME GİDERDİ MOTORDAN İYİDE ANLARDI ODERKİ MOTOR SİLKELEMEYE BAŞLADIKTAN SONRA KATKININ BİR FAYDASI YOK.DAHA MOTOR SIFIRKEN KOYMALI DER.MECEDES ARACIMI ANKARADAKİ USTAMA GÖTÜRDÜĞÜMDE ONA SORDUM MOTOR KATKIYAĞININ FAYDASI VEYA ZARARI VARMI DİYE MUTLAKA VARDIR DEDİ.AMA ORDA YETMİŞ YETMİŞBEŞ YAŞLARINDA BİR AMCA VARDI ODA ARACINI BAKIMA GETİRMİŞTİ LAFA GİRDİ BEN KİMYA MÜHENDİSİ RAFİNERİDEN EMEKLİYİM DEDİ VE ANLATMAYA BAŞLADI.AMERİKADA AĞIR IŞ MAKİNALARI ÜRETEN FİMA SATTIĞI İŞ MAKİNALARI BİR BİR BAKIMA VE PARÇA DEĞİŞİMİNE GİDİYOR FAKAT SATTIKLARI BİR GURUP MAKİNA HİÇ BAKIMA GİTMEDİ PARÇA DEĞİŞİMİ YAPMIYOR.MERAK ÜZERİNE MAKİNALARI SATTIKLARI FİRMAYA GİTTİLER İŞMAKİNALARI HARIL HARIL ÇALIŞMAKTA ŞAŞIRDILAR.MAKİNALARI İNCELEMEYE ALDILAR BÜTÜN MEKANIK PARÇALAR İLKGÜNKİ GİBİ DURUYOR.MAKİNALARA EL SÜRDÜKLERİNDE ELLERİ KAYIYORMUŞ DEDİ MADENDEN ALDIKLARI NUMUNEYİ LABORATUVARDA İNCELEDİLER ÇOK KAYGAN MALZEME OLDUĞUNU TESPİT EDİLDİ.MOLYKOTE A YAĞIN İSMİ DEDİ BU YAĞI UZUN ZAMAN KULLANDIĞINI FAKAT DAHA BULAMADIĞINI SÖYLEDİ.YAĞ RENGİ SİYAH OLDUĞUNU SÖYLÜYOR VE EKLİYOR YAĞ TAKLİT DEĞİLSE DÜZ TORNAVİDA UCUNU YAĞIN İÇİNE SOKUP İKİ PARMAĞINIZLA SIKABİLDİĞİNİZ KADAR SIKIN PARMAKLARINIZIN ARASINDAN KAYIP DÜŞECEK DEDİ GERÇEK MOLYKOTE A YAĞ İSE DEDİ.MERAK ETTİM ARAŞTIRDIM YAĞİ ANKARADA BULDUM ALDIM HALEN KULLANMAKTAYIM HİÇ ZARARINI GÖRMEDİM TAKTİR SİZİN.
  • Mollykote en iyisi volkswagen yetkili servis ustası önermişti yeni yağ değişiminden sonra bir kutu mollykote yağın üzerine ekleyin yarım saat bir saate yakın sürüş yapın yağ deşişsede 60 bin km etkisini yitirmez demişti 60 binden sonra yağ değişiminde tekrar bir kutu kullanabilirsin demişti ama sadece motora şanzımana koyulmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.