Şimdi Ara

Haftada bir kullanılan arabanın akü sorununu nasıl aşabilirim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.304
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Opel corsa aracımızın 2 sene önce değişen varta marka aküsü bugün bizi yine yolda bıraktı. Kullanıma göre iki senede akünün bitebileceğini söylüyorlar. Oto elektrikçiye aküyü ölçtürdük, şarj dinamosunda bir problem olmadığı ortaya çıktı. Eğer bir kaçak olsa akşamdan sabaha akü biter dendi. Sonuç olarak aracın bir hafta içinde 15 km kadar kullanılıyor olmasının sorun olduğu ortaya çıktı. Bu ne kadar doğru?

    Diyelim gerçekten bu böyle, akünün tam şarj olması için donanımhaber'de 20 km kadar yol gitmenin gerektiği söyleniyor, ihtiyacımız olmayan mesafeyi kullanmalı mıyız?

    Bir adım ötesi her gün aracı atıyorum 10 dk çalışır vaziyette tutmanın maliyeti ile akü maliyeti arasında nasıl bir seçim yapılmalı? Hiç böyle ikilemlerde kalan birileri var mıdır? Hesabını yapmış mıdır?

    Ek bir çözüm olarak akü doldurma cihazları var, 300 lira civarında olan bu cihazlar ne kadar çözüm olabilir? Şimdi yeni akülerde 300 lira civarında, yeni akü alıp haftada bir gün 15 km civarında kullanma ile yine o akünün ömrünü kısaltmaktansa, mevcut ölmekte olan aküyü aleti ile şarj edip ömrünü uzatmamız ne derece mümkün olabilir? Oto elektrikçide 12 saat şarj olması da bize söylenen çözümler arasındaydı (40 liraya).

    ---
    quote:

    "Taksi tut" şeklindeki cevaplar ne kadar ciddiydi bilemiyorum ama mesela netten taksi ücreti hesaplamaya baktım. Bulunduğumuz bölgeye en yakın yerden gidiş dönüş taksi ücreti 50 liraya geliyor. Duraktan çağırınca ek ücret alırlar mı onu bilemiyorum, eğer alırlarsa bir 25 lira daha eklemek lazım ya neyse işte. 50 liradan yıllık 2400 yapar ki bu da sanırım arabayı daha ucuza şimdiden getirir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi qazzzz -- 26 Aralık 2018; 1:34:39 >







  • Eğer gerçekten haftada bir 15 km yol yapıyorsanız arabayı elden çıkartın hiçbir mantığı yok.

    İyi ihtimalle 20 km yapsanız

    20x52=1040 km

    Hadi 1000 kmde uzun yol yapsanız. Ki herhalde yapmıyorsunuz.



    Yılda 2000 km için vergi, muayne, sigorta, kasko, bakım bir ton iş yapıyorsunuz. Astarı bezinden pahalıya geliyor.

    Bence satın arabayı yatırım yapın.

    Haftalık 15 km için taksi kullanıp, uzun yol vb ihtiyaç içinde kiralasanız yine kardasınız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • kullanımınız sürekli mi böyle kışa mı özel ?
    eğer sürekli böyleyse aracı satmayı düşünebilirsiniz değilse kışın akü çabuk bitiyor normal.
  • aracı sat kardeşim senin ihtiyacın yok. en az maliyet bu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben arabadan indiğimde eksi kutup başını söküyorum, basit bir tırnaklı mekanizma var 1 saniyede sökülüyor
  • sadece akü olarak bakmayın, yatan bir araba kullanımdaki bir arabaya göre çok daha erken eskir/bozulur/çürür. üstteki yorumlara katılıyorum. ayrıca yanlış hatırlamıyorsam 20 km gitmek akünün tam şarj olmasını değil sadece 1 marş sırasında harcanan enerjinin yerine konmasını sağlıyor.
  • akü sağlamsa, araçta ufak da olsa kaçak vardır. aküyü devreye alıp çıkaran bir şalter yapılabilir. ya da 6 ayda bir akü doldurma aletiyle tam doldurabilirsiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Cevaplar için çok sağolun. Genelde ortak cevap arabaya ihtiyacım olmadığı şeklinde olmuş ama yaşadığımız bölge şehirden uzak bölge. Araba o yüzden "maalesef" şart. Emekli hayatımızda öyle günlük iş güç koşturmaca da olmadığından arabaya o kadar gerek kalmıyor.

    "Taksi tut" şeklindeki cevaplar ne kadar ciddiydi bilemiyorum ama mesela netten taksi ücreti hesaplamaya baktım. Bulunduğumuz bölgeye en yakın yerden gidiş dönüş taksi ücreti 50 liraya geliyor. Duraktan çağırınca ek ücret alırlar mı onu bilemiyorum, eğer alırlarsa bir 25 lira daha eklemek lazım ya neyse işte. 50 liradan yıllık 2400 yapar ki bu da sanırım arabayı daha ucuza şimdiden getirir.

    Diğer taraftan araba yatmasın-çürümesin diye gezip dolaşmak da ne kadar mantıklı onu bilemiyorum.

    Not: Araba tabii ki lpgli...
  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    Yazın başımızı ağrıtmadı ama akü yazın daha yeniydi. Kışın biraz daha dikkat edeceğiz artık. Aracı da bir seneye kalmadan elden çıkarmayı düşünüyoruz zaten ama nasip olmadı.
  • dionysos_07 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah, en yapıcı cevap budur. Eğer pratik olursa bunu deneyeceğim.
  • teypi kontaga baglatin..bendede ayni problem vardi baglattim kontaga .aku 1 gr eksilmiyo artik

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • kardsım yapıcagın sey 300 lıralık powerbanklardan almak hem telefon ıcın kullan hemde araban aku bıterse marş yaparsın
  • Hangisini sökmesi kolaysa kutup başını sök öyle kalsın arabayla işin olunca takarsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer aracı kapalı otoparkta tutmuyorsanız güneş enerjili akü şarj aletlerinden göğüse bırakıp ucunu çakmak girişine takabilirsiniz. Böylece akü sürekli şarj olur. 20W gücündeki şu ürün iyi olabilir:



    Farklı güçte ve formda daha ucuz çeşitleri de var. Solar car battery charger diye aratabilirsiniz.

    Koray



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi korayesque -- 25 Aralık 2018; 22:51:13 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • korayesque kullanıcısına yanıt
    Ciddi ciddi böyle bir ürün varmış demek, çok enterasan.
  • Şu 20km olayını düşünüyorum düşünüyorum, saçma geliyor. Bir kontak için tüketilen enerjiyi doldurmak için 20km gerekiyorsa, örneğin alışverişe çıktığımızda 3 tane markete uğradık diyelim. Toplam 4 defa arabayı çalıştırmış olacağız, bu durumda 4 kontak için 80km mi gerekecek? Şöyle detaylandırayım: İlk kontaktan sonra 7-8 km gidildi, marketler arası mesafeler 1km altında, üç kez tekrar durup kalkıldı, bu sefer hepsi akünün yerine koyamadığı enerjiden gitti, en son dönüş için tekrar 7-8 km gidildi. yine aküden yedi. Yani devamlı aküden yemiş olduk. Kısa mesafeli duruş kalkışlar en kötüsü, gidiş ve dönüşler de tam şarj etmeyince devamlı aküden yemiş olduk gibi bir hesap. Böyle olmaması için kontaklar arası 20km gidip 80 km yol yapmak falan gerekiyormuş ki, düşününce çok saçma. Gerçekten böyleyse bunu yeni öğrendiğim için de ayrı bir şaşkınlık yaşıyorum.




  • İlla bi kaçak vardır. Bizim yeğen askere gitti arabayı garaja çekti bıraktı öylece. 1 ay sonra dağıtım iznine geldi arabayı tek marşta çalıştırdı. Vardır bi sıkıntısı illa ki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • qazzzz Q kullanıcısına yanıt
    Sen arabayı sat bundan al. Market alışverişini de yaparsın hem. Akü derdin falan da olmaz. tak fişe çalışır meret



    Haftada bir kullanılan arabanın akü sorununu nasıl aşabilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • www.hepsiburada.com
    Bosch C3 Akü Şarj Cihazı Fiyatı, Taksit Seçenekleri ile Satın Al
    https://www.hepsiburada.com/bosch-c3-aku-sarj-cihazi-p-HBV000002WI6F


    Bu seni kurtarır
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.