Şimdi Ara

Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
281
Cevap
13
Favori
15.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    Son cümlen umut vadediyor

    Hem AMD nin hem Nvidia nın apilerde MS tan bağımsız direkt kendi api lerine girişmesi zaten MS a "sen bu direct x işini beceremiyorsun" demekle eşdeğer bence. MS diyip durmuşsun bu gerçekler ışığında doğal olarak ta sanırım onunda bu tekelinin sonu geldi. Steam OS kendi işletim sistemini ücretsiz yaymaya başlamış. Zaten adamın kafası atmış MS W8 in bu kapalı durumuna. Gelecekte kendisine direkt tehdit gördüğünü söylemiş MS bu yaklaşımın vede onun için zaten bu SteamOS işine girişmiş. Dilerim başarılı olur. SteamOS bunu bir tutturursa o zaman görürüm ben MS u.

    AMD konsolarda var ama nVidia yok! Nvidia nasıl böyle birşey yapabilirki bunu aklım almıyor. hadi AMD PS4 teki oyunun bu mantle sayesinde direct kendi özelliştirilmiş apisi sayesinde PC al diyecek. PS4 tekide kendi GPU su PC de kide. Nvida konsolda yok. Hangi konsol geliştiricisine diyecek ki al bunu hemen pc ye uyarla? Di mi? Umarım anlatabilmişimdir.




  • Bilmediğimiz şey bu MS/AMD ile sınırlı mı değil mi. Cross-platform diyor ama, anlaşmalar böyle yapılır zaten benim ekosistemimin dışına çıkmayacaksın diye. Yani sadece XboxOne + Windows 'u ele alırsın da Cross-platform olmuş oluyor ve yalan söylememiş oluyorlar.

    AMD-Ms arasında bu tarz zorunlu kılıcı bi durum varsa, Xbox ve Windows için kısıtlı kalabilir. O zman sade Ps4 kökenli olup PC'ye aktarılmak istenilen şeylerde sorun çıkabilir (bu daha önce bi yerlerde bahsettiğim konsolda düşük seviyeli geliştirme yapıp PC'de Dx üstünden aktarmak isteyince sorun çıkar diye, GCN donanım komutlarına özel özelleştirmeyi PC'de Dx üstüne yıkmaya kalktığın zaman işin rengi atar gibi vs.). Xbox/Windows ile sınırlı kalır, PS4'ü dışarıda bırakırsa bu olay Sony için pek iyi olmaz, mecburen onlar da Ps4 dışında platform düşünmeyen küçüğünden orta boyuttakine kadar her tür Indie geliştriciyi kendi taraflarına çekmek için daha iyi şartlar vermek zorunda kalırlar. Xbox/WinPC ortak ve hızlı API varken, Ms çok ses çıkartmazsa PS4 ile Nvidia PC için aynı şeyi deneyebilirler(Ms AMD'yi Win+Xbox şeklinde anlaşıp kilitlediği için AMD Ps4'ü de Mantle olayına dahil etmyiro, ama Nvidia'ya da kendisine ait olmayan mimari temelli bi yapıdan PC'ye API uydurmasına çok ses çıkartmıyor temelinden hareket ettim). Anca bu parantez içi şart olursa PS4 Nvidia ile veya başka bi şekilde PC için farklı alternatif API olayına girebilir ama pek olası mantıklı gelmiyor.

    SteamOs'de bu Nvidia ile beraber çalışma olayından TV'ye stream için Nvidia'nın Shield'daki olayından daha fazlası varsa, Linux kerneli, driver altyapısını, OpenGL'i modifiye edip farklı bi API şeklinde bi olay yapmışlar ise WinPC+konsollar (PS4'ü de kattım ama emin olmadan) vs. SteamOS şeklinde bi durum ortaya çıkabilir. PC'de oyunun ağırlığını Dx / Windows temeli oluşturduğundan VE geliştricilere uyumlu olmak adına alıştıkları bildikleri HLSL kodunu (shader kodu) altyapısını Mantle'a çevirebilme imkanı verildiğinden, WinPC olayından hızlıca uzaklaşma olabilir gibi gelmiyor bana pek.

    1-1 eşit perf verseler bile alışkanlık yaygınlık vs. yüzünden Windows üstünde ağırlık kalmaya devam edebilir(tam elma artmut karşılaştırması : aynı oyun içinLinux kernelli SteamOS + Özel API + Nvidia + 770 vs. Win+MantleAPI+7970 mesela ).

    Custom kernel / driver altyapısı / API ile bi işletim sistemi hayal edilebilecek en iyi şey gibi kulağa geliyor ama, orda soru işareti olan noktalar var hala.

    Konsol oyunları, en azından PS4 tabanlı olacaklar da SteamOS'yi hedef alabilir, bi de öyle bi olasılık da var.

    Valve ne Microsoft kadar nede Sony kadar büyük güçlü ve çok fazla kaynağa ulaşacak güçte değil. Ama Varolan PC donanımını özel tasarıma(konsol gibi) ihtiyaç bırakmadan Windows+Dx'den çok daha verimli hale getirmiş ise artan miktarlarda taraftar ve kaynak toplamaya başlayabilir.

    Sağda solda gördüğün haberler hep magazin gibi bişey kalıyor sonuçta. Download edilebilir olduktan sonra ne kadar faydası olduğunu anlarız, şimdi oluşturulan aşırı iyimserlik üstünden çok umutlanmamak lazım.

    Diğer taraftan Nvidia açık kaynağa karşı, yerine göre Apple kadar arıza-modda karşı bi firma. Hele driver altyapısı vs. gibi şeylerde çok çok fazla ketum, kapalı, hiç yardımcı değil. Ne olduda birden bire Linux GPU için açık kaynak driver geliştricilerine zort diye açıldı dünyanın yardımını yapmaya başladı?

    NDA-free olarak görece küçük parçalar halinde de olsa, control block, bios vs. gibi şeylerle ilgili döküman yayınlamaya başladı. Üstelik Kepler lisansı satmayı faln da düşünürken.

    Kepler Lisansı satarsa, satın alanların oturup buna driver yazmaları lazım bide. Nvidia'dan driver yazmak için ayrıca kaynak satın alma (driver yazma işini out-source etme) gibi bişey olablir mi bilmiyorum (dışarı bişey satmadığı için nasıl olur firkimiz yok). Diğer taraftan Kepler lisansını satan alan firma açık kaynak linux driverları ile yetinmek zorunda kalabilir mesela, ama perf. olarak çok kötü onlar. Dolayısı ile kaynak ihtiyacı var, ama Nvidia'da şimdiye kadar döküman möküman detaylı şeyleri vermişliği yok. Anca şimdi, geçenlerde açıkladı vermeye yayınlamaya başlayacağını.

    Bunları üst üste koyunca, SteamOs için ciddi destek vs. olabilir, SteamOS'de NDA'da tabi API/driver altyapısı olabilir Nvidia adına, veya kaynaklarını detaylarını açıp, açık kaynak driver yazanların özel-açık driver arasındaki farkı kapatmaları için imkan veriyor olabilir. Bu konuyla alakası yok ama Kepler Lisansını satın alacaklara da, kendi driver altyapılarını kurmaları için imkan vermiş olur (adamlara GPU mimarisi sat, ama driver olmasın mantık mı bu dimi).

    Kapalı driver + özel API varsa, SteamOS'den de iş çıkabilir. Yakında dl edilebilir olacak, büyük ihtimalle Mantle ile denk düşürürler diye tahminim var zmaanlama olarak.

    Oyuncular için iyi gibi gözüküyor olsa da , çok bölünmüşlük her zaman iyi olmayabiliyor onu da unutmamak lazım. Sevdiğin yada sevebileceğn bi oyun Steam de bi oyun Win'de gelirse faln gibi detayını arttırabilirsin (uzatmamak için uzatmadım orasını). Dürtücü rekabete imkan verirse her ikisi de ne ala, Steamos'yi dl edip elimizdeki Nvidia kartlarla temiz bi artış elde edebilirsek ne ala. Win tarafında milletin Mantle'ı benimsemesi gerek(öğrenme kısmını en aza indirmek için Dx' kodunu Mantle'a çevirme imkanı vermeleri) , diğer tarafta başka bi işletim sistemine geçmeleri gerek(bazı durumlarda bi programı Visual Studio'da Linux altında sorunsz aktarana kadar canı çıkıyor insanın).

    İkisi de eğer geliştrici açısından bakarsan pek hoş olmayan durumlar verebilir. Temkinli iyimser olmakta fayda var bana göre hem Steam için hem Mantle için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Bilmediğimiz şey bu MS/AMD ile sınırlı mı değil mi. Cross-platform diyor ama, anlaşmalar böyle yapılır zaten benim ekosistemimin dışına çıkmayacaksın diye. Yani sadece XboxOne + Windows 'u ele alırsın da Cross-platform olmuş oluyor ve yalan söylememiş oluyorlar.

    AMD-Ms arasında bu tarz zorunlu kılıcı bi durum varsa, Xbox ve Windows için kısıtlı kalabilir. O zman sade Ps4 kökenli olup PC'ye aktarılmak istenilen şeylerde sorun çıkabilir (bu daha önce bi yerlerde bahsettiğim konsolda düşük seviyeli geliştirme yapıp PC'de Dx üstünden aktarmak isteyince sorun çıkar diye, GCN donanım komutlarına özel özelleştirmeyi PC'de Dx üstüne yıkmaya kalktığın zaman işin rengi atar gibi vs.). Xbox/Windows ile sınırlı kalır, PS4'ü dışarıda bırakırsa bu olay Sony için pek iyi olmaz, mecburen onlar da Ps4 dışında platform düşünmeyen küçüğünden orta boyuttakine kadar her tür Indie geliştriciyi kendi taraflarına çekmek için daha iyi şartlar vermek zorunda kalırlar. Xbox/WinPC ortak ve hızlı API varken, Ms çok ses çıkartmazsa PS4 ile Nvidia PC için aynı şeyi deneyebilirler(Ms AMD'yi Win+Xbox şeklinde anlaşıp kilitlediği için AMD Ps4'ü de Mantle olayına dahil etmyiro, ama Nvidia'ya da kendisine ait olmayan mimari temelli bi yapıdan PC'ye API uydurmasına çok ses çıkartmıyor temelinden hareket ettim). Anca bu parantez içi şart olursa PS4 Nvidia ile veya başka bi şekilde PC için farklı alternatif API olayına girebilir ama pek olası mantıklı gelmiyor.

    SteamOs'de bu Nvidia ile beraber çalışma olayından TV'ye stream için Nvidia'nın Shield'daki olayından daha fazlası varsa, Linux kerneli, driver altyapısını, OpenGL'i modifiye edip farklı bi API şeklinde bi olay yapmışlar ise WinPC+konsollar (PS4'ü de kattım ama emin olmadan) vs. SteamOS şeklinde bi durum ortaya çıkabilir. PC'de oyunun ağırlığını Dx / Windows temeli oluşturduğundan VE geliştricilere uyumlu olmak adına alıştıkları bildikleri HLSL kodunu (shader kodu) altyapısını Mantle'a çevirebilme imkanı verildiğinden, WinPC olayından hızlıca uzaklaşma olabilir gibi gelmiyor bana pek.

    1-1 eşit perf verseler bile alışkanlık yaygınlık vs. yüzünden Windows üstünde ağırlık kalmaya devam edebilir(tam elma artmut karşılaştırması : aynı oyun içinLinux kernelli SteamOS + Özel API + Nvidia + 770 vs. Win+MantleAPI+7970 mesela ).

    Custom kernel / driver altyapısı / API ile bi işletim sistemi hayal edilebilecek en iyi şey gibi kulağa geliyor ama, orda soru işareti olan noktalar var hala.

    Konsol oyunları, en azından PS4 tabanlı olacaklar da SteamOS'yi hedef alabilir, bi de öyle bi olasılık da var.

    Valve ne Microsoft kadar nede Sony kadar büyük güçlü ve çok fazla kaynağa ulaşacak güçte değil. Ama Varolan PC donanımını özel tasarıma(konsol gibi) ihtiyaç bırakmadan Windows+Dx'den çok daha verimli hale getirmiş ise artan miktarlarda taraftar ve kaynak toplamaya başlayabilir.

    Sağda solda gördüğün haberler hep magazin gibi bişey kalıyor sonuçta. Download edilebilir olduktan sonra ne kadar faydası olduğunu anlarız, şimdi oluşturulan aşırı iyimserlik üstünden çok umutlanmamak lazım.

    Diğer taraftan Nvidia açık kaynağa karşı, yerine göre Apple kadar arıza-modda karşı bi firma. Hele driver altyapısı vs. gibi şeylerde çok çok fazla ketum, kapalı, hiç yardımcı değil. Ne olduda birden bire Linux GPU için açık kaynak driver geliştricilerine zort diye açıldı dünyanın yardımını yapmaya başladı?

    NDA-free olarak görece küçük parçalar halinde de olsa, control block, bios vs. gibi şeylerle ilgili döküman yayınlamaya başladı. Üstelik Kepler lisansı satmayı faln da düşünürken.

    Kepler Lisansı satarsa, satın alanların oturup buna driver yazmaları lazım bide. Nvidia'dan driver yazmak için ayrıca kaynak satın alma (driver yazma işini out-source etme) gibi bişey olablir mi bilmiyorum (dışarı bişey satmadığı için nasıl olur firkimiz yok). Diğer taraftan Kepler lisansını satan alan firma açık kaynak linux driverları ile yetinmek zorunda kalabilir mesela, ama perf. olarak çok kötü onlar. Dolayısı ile kaynak ihtiyacı var, ama Nvidia'da şimdiye kadar döküman möküman detaylı şeyleri vermişliği yok. Anca şimdi, geçenlerde açıkladı vermeye yayınlamaya başlayacağını.

    Bunları üst üste koyunca, SteamOs için ciddi destek vs. olabilir, SteamOS'de NDA'da tabi API/driver altyapısı olabilir Nvidia adına, veya kaynaklarını detaylarını açıp, açık kaynak driver yazanların özel-açık driver arasındaki farkı kapatmaları için imkan veriyor olabilir. Bu konuyla alakası yok ama Kepler Lisansını satın alacaklara da, kendi driver altyapılarını kurmaları için imkan vermiş olur (adamlara GPU mimarisi sat, ama driver olmasın mantık mı bu dimi).

    Kapalı driver + özel API varsa, SteamOS'den de iş çıkabilir. Yakında dl edilebilir olacak, büyük ihtimalle Mantle ile denk düşürürler diye tahminim var zmaanlama olarak.

    Oyuncular için iyi gibi gözüküyor olsa da , çok bölünmüşlük her zaman iyi olmayabiliyor onu da unutmamak lazım. Sevdiğin yada sevebileceğn bi oyun Steam de bi oyun Win'de gelirse faln gibi detayını arttırabilirsin (uzatmamak için uzatmadım orasını). Dürtücü rekabete imkan verirse her ikisi de ne ala, Steamos'yi dl edip elimizdeki Nvidia kartlarla temiz bi artış elde edebilirsek ne ala. Win tarafında milletin Mantle'ı benimsemesi gerek(öğrenme kısmını en aza indirmek için Dx' kodunu Mantle'a çevirme imkanı vermeleri) , diğer tarafta başka bi işletim sistemine geçmeleri gerek(bazı durumlarda bi programı Visual Studio'da Linux altında sorunsz aktarana kadar canı çıkıyor insanın).

    İkisi de eğer geliştrici açısından bakarsan pek hoş olmayan durumlar verebilir. Temkinli iyimser olmakta fayda var bana göre hem Steam için hem Mantle için.



    beyler boşa kasmayın.

    eğer tek çekirdekte hem cpu hemde gpu olarak çalışan bir işlemci mimarisi yapılmadıkça işlemci isterse 100ghz olsun yine ekran kartını besleyemez.
    neden çünkü işlemci tarafından gpu ya çizme komutu göndermek çok ağır bir iş.

    ne olacak ?
    işelmci hem normal işlemi yapacak hemde çizimi yapacak.yoksa 32x32 sli yapsan fayda etmez.
    şuraya yazıyorum hd7770 bütün hd olarak oyunlarda son detay oynatabilir (yeterli ramle) ama işlemci onu besleyemezse ekran kartı ne yapsın.


    yani bir oyunda ekrana sürekli cisimler çizilmiyor.
    önce cismin yeri zartu zurtu hesaplanıyor.
    işte bu sürede bir süre geçiyor

    ardından cisim çiziliyor.
    eğer bu güncelleme ve çizim süreleri toplamı 15 milisaniye yani bir saniyenin binde 15 i geçmezse 60 ve üzeri kare çizer.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanbilgin

    beyler boşa kasmayın.

    eğer tek çekirdekte hem cpu hemde gpu olarak çalışan bir işlemci mimarisi yapılmadıkça işlemci isterse 100ghz olsun yine ekran kartını besleyemez.
    neden çünkü işlemci tarafından gpu ya çizme komutu göndermek çok ağır bir iş.

    ne olacak ?
    işelmci hem normal işlemi yapacak hemde çizimi yapacak.yoksa 32x32 sli yapsan fayda etmez.
    şuraya yazıyorum hd7770 bütün hd olarak oyunlarda son detay oynatabilir (yeterli ramle) ama işlemci onu besleyemezse ekran kartı ne yapsın.


    yani bir oyunda ekrana sürekli cisimler çizilmiyor.
    önce cismin yeri zartu zurtu hesaplanıyor.
    işte bu sürede bir süre geçiyor

    ardından cisim çiziliyor.
    eğer bu güncelleme ve çizim süreleri toplamı 15 milisaniye yani bir saniyenin binde 15 i geçmezse 60 ve üzeri kare çizer.

    Uzun uzadıya tek tek detayını bulup hesap yapmakla uğraşırsan 7770'in herşeye yetmeyeceğini görürsün. İstersen kernelin CPU'dan tam bağımsız sade GPU kaynaklarını kullanacak bi yapı olsun (3d bile demedim kerneli, GPGPU'yu katıp). Oturup oyunu donanıma özel tasarlamak, sahneyi donanımın limitlerine göre tasarlamak, sahnede akıllıca yeniden kullanılabilecek texture, instancing gibi şeyleri ayarlamak, sistemin tex. mapping / fillrate lmitlerini göze alırsan kısaca konsollardakine benzer şeyler yaparsan ve bunu özel bi arabirim ile birleştirirsen çok fazla yol alırsın.

    Ama bu senin, görsellik vs. donanımın verebilecekleri noktasında kısıtlı olmadığın anlamına gelmez.

    Bi 3d sahnenin nasıl yaratıldığını, 3d çizim sırasında CPU>> GPU 'ya komut yollama şeklini, user mode >> kernel moda geçiş driver yükünü vs. hakkında az çok bişeyler biliyorsan, bunları yaptırdığın anda yani bi drawcall istediğinde bunların uygulanması konusunda kısıtlı kaynak varsa (veya PC'deki gibi ağır işliyorsa) çok sıkıntı yaşadığını bilirsin.

    Konsollarda, mesela 6 kanal üstünden GPU'ya paralel drawcall isteyip, buna donanıma göre optimize edilmiş sahneyi de katarsak, yüksek verim alınabiliyor. PC'de bu yok, sorun burda.

    Bu Mantle denen olayda 9x daha fazla drawcall yaptırılabilecek deniyor PC'de. Bu optimize olmayan en kötü duruma göre mi, ortalamaya göre mi belli değil. Ama 2000-3000 drawcall işletilen bi sisteme göre 9 kat demek direk konsolların seviyesine çıkartır.

    Diğer taraftan tek bi bütünleşik bişey olsa elimizde en başta dediğin kısma geliriz ama aşırı ütopik yapı olduğunu en başta senin kabul etmen lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Valve adam gibi bi oyun üretse de Win + Dx vs. Optimize driver + kernel altında Linux + OpenGL arasında ne kadar fark olabilir görsek. Valve dışında şimdiye kadar driver için intel amd nvidia ile uzun süreli çalışan olmadı benim bildiğim. Sonuçta elde ettikleri kendi oyunları arasında %30 lara kadar fark oluşturdular modifiye ( linux driver + kernel ) ile. Aynı oyunun / motorun bi linux altında bide win altında karşılaştırması yetmiyor. Windows'u istediğin gibi kurcalayamıyorsun en basitinden, isteğine göre bükemiyorsun. Linux altında da kapalı-kaynak driverlarda aynı şeyleri yapamıyorsun. Onun için gidip donanım geliştricisi ile çalışmak lazım. Yani olay tek yönlü de değil el atsan yetmiyor.

    Bf3'ün Linux + OpenGL + modi****e kernel / driver versiyonu olsaydı karşılaştırıp diyebilirdik şu kadar gelişme var cidden öleymiş diye.

    Vakit öldürmek istiyorsanız GPU view ve perf studio ile incelemeler yapın derim ben.

    Bütün bu oc lerin amacı, ağır çalışan bi sistemi daha hızlı çalışan ağır-sistem haline getirmeye çalışmak. Bütün bu çok çekirdekten yararlanmaya çalışmaların öncelikli amacı, oyundaki oyunla olan işleri hızlandırmak önce (oyundaki grafik/fizik simülasyonlarını hızlandırmak). Oyunun her bi frame'i hazırladıktan sonraki render sistemini de tam olarak verimli şekilde kontrol edebilmek değil. PC de çok çekirdekli işlemcilerdeki çekirdeklerin her biri, konsoldaki gibi farklı bi tür fiziksel grafik alt-yordamını tetiklemiyor. Bi süreden beri (aslında uzun zmandan beri) PS3'deki SPE'ler PC'deki işlemcinin kullanım şeklinden farklı olarak direk GPU'ya verileri komutları yollayabiliyorlar, yani geliştriciler bu tür yollar ile GPU'yu besliyorlar (command list / buffer generation dediğim şeyler). Bunu PC'ye uyarlarsak, 6-7 tane yan yana GPU olduğunu (SLI/CF değil), işlemcinin hepsine birden aynı miktarda şu işi şu şekilde yap dediğini düşünün (command bufferları doldurarak yapıyor bunu. command buffer boş kalırsa gpu'nun gücünü boşa atıyorsun demek oluyor bi anlamda). PC'de olan şey, bi sürü çekirdeği kullanıp bi sürü iş yapıyorsun, ama GPU'ya tek bi şekilde yapması gereken şeyleri söylüyorsun. Üstelik bunu yaparken de ağır bi yazılım katmanından geçirerek yapıyorsun. Sonuçta hepsi üst üste biniyor PC tökezliyor. Konsolda olan ise, yukarda yazdığım gibi 6 tane yanyana birim GPU'ya yan yana emir yollayabiliyor mesela. PS3'ün dandik GPU'suna rağmen şu an bile aslında iş görür konumda olmasının nedenlerinden biri de bu. Vakti olan merakı olan PC'de Dx / d3d nasıl işliyor faln onu araştırsın okusun az çok. Basitinden karmaşığına kadar her tür kaynak var nette.

    Oyuna 1 çekirdeği atamayınca ne kadar fark ediyor akıcılık(i5 3 çekirdek, i7 3 fiziksel + ht çalıştıracak şekilde ayarlanınca)?

    Directx'e alternatif gelebilirmi peki, bir başka program ile performans artarmı ?




  • Hayr gelmez, Dx AMD Nvidia tarafından desteklenmek zorunda. Dx12 bile gelmez gibi duruyor çok uzun bi zman.

    MAntle, destekleyecek oyunlar için arttırabilecek gibi duruyor 2 ay sonra görecez anyayı konyayı. %4-5 gibi rakamlar için bu işe girmedik dediler. Nvidia gelip kullanmak isterse kapıyı kapamayız dediler. Raja, AMD'den bi adam işte, bundan bahsederken Ms'den bahsetti AMD'den bahsetti, Dx 'den bahsetti , işte iyi firma iş güç uğraşıoz faln onlardan bahsetti. Ama dediklerinden anladığım, bu Mantle olayına MS'ye kazık atarak girilemez. Mantle şu an yeni bi GLide gibi duruyor desteği şimdilik az olacak gibi dursa da. Eğer getirisi iyi olursa millet desteklemeye başlar gibi.

    Frostbite + CryEngine 'i garanti altına aldığı zaman diğer geliştriciler de öyle böyle desteklemek ister gibi druyor.

    Perf2i ne olur belli değil. 4-5 den daha fazlası demek ne demek bilmyiroz. %20 fazla FPS verdirtse bile bi BF4 full için yine bi yere kadar kardır. daha fazlası varsa olabiliyorsa, CF faln için engelleri kaldırıyorsa hepsi ayrı avantaj olr.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 8 Ekim 2013; 20:59:51 >




  • @Rubisco

    Şu anda bağlantı adresini hatırlamıyorum ama bir şemada yeni AMD kartların içinde paralel birimlere ek olarak seri işlem birimi de olacağı gösterilmişti. Şimdi bu, kartın tek başına açılış yapabileceği anlamına mı geliyor(gerekli işletim sistemi ile)? Sonuçta kart doğrudan sabit disklere ya da diğer kartlara ulaşabiliyorsa merkezi işlem birimi olmadan bu mümkün mü?(anakart da değişmeli mi yoksa köprü çipleri gibi parçalar işi halleder mi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 8 Ekim 2013; 21:43:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    @Rubisco

    Şu anda bağlantı adresini hatırlamıyorum ama bir şemada yeni AMD kartların içinde paralel birimlere ek olarak seri işlem birimi de olacağı gösterilmişti. Şimdi bu, kartın tek başına açılış yapabileceği anlamına mı geliyor(gerekli işletim sistemi ile)? Sonuçta kart doğrudan sabit disklere ya da diğer kartlara ulaşabiliyorsa merkezi işlem birimi olmadan bu mümkün mü?(anakart da değişmeli mi yoksa köprü çipleri gibi parçalar işi halleder mi)

    http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2013/05/Volcanic-Islands2.jpg

    amd volcanic island die aratınca rumorları çıkar.

    tam şemadaki gibi olursa, yani ekran kartı değil de kartın kendisi bi Compute Unit gibi bişey olursa olabilir. Calxedanın faln kartları varya popüler ARM die bilirsin belki, onun gibi düşünürsen ve onun gibi yapmış olsalar olabilir.

    uzun uzun yazmışım düşüncelerimi

    http://forum.donanimhaber.com/m_74905647/mpage_2/tm.htm#74951799




  • Fiyatları arttıkça artan Gpu'lar ve buna ayak uyduramayan yurdum insanı
  • brsaltnc kullanıcısına yanıt
    Hmm. oldu bak süper noktayı koymuşsun
  • senin başlık ilham kaynağı oldu
  • BF3 te olduğu gibi BF4 te de Hyper Threading kapatmak FPS ye olumlu yansıyor.

    i7-4930K@4.5GHz, W8PRO64, Nvidia 327.23 WHQL,

    BF4 BETA AYARLAR


     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    Hyper Threading ON

    3240x1920 Surround
    Avg: 78.600 - Min: 76 - Max: 81


    1920x1080
    Avg: 110.600 - Min: 109 - Max: 112


    Hyper Threading OFF

    3240x1920 Surround
    Avg: 81.600 - Min: 79 - Max: 84


    1920x1080
    Avg: 116.800 - Min: 115 - Max: 118



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 12 Ekim 2013; 23:48:17 >




  • rezes kullanıcısına yanıt
    Almışsın hocam hayırlı olsun , 2600k ile aralarında GPU usage ve fps olarak ne kadar fark var ?
  • turbo-powwer kullanıcısına yanıt
    Yarın kısmetse 2700k 5.1 vs 4930k 4.5 şeklinde bf4 beta testleri yapmayı planlamaktayım.. Bizi izlemeye devam edin..
  • rezes kullanıcısına yanıt
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    Yarın kısmetse 2700k 5.1 vs 4930k 4.5 şeklinde bf4 beta testleri yapmayı planlamaktayım.. Bizi izlemeye devam edin..

    Hayırlı olsun umarım bu sefer sizi tatmin eden sonuçlar ortaya çıkar.Gerçi diğer konunuzda bir arkadaştan 3930k kullanımını içeren ss istemiştik oralı olmadı oyunun 6 çekirdek ve 4 çekirdeğe tepkiyi görmek açısından çok iyi olacak.Mümkünse bf4 dışında işlemci uygulamalarının yoğun olduğu testleride yapabilirseniz yeni mimari 6 çekirdeğin neler yapabileceğini daha iyi görme fırsatımız olur tabi zaman müsaitse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rezes

    Yarın kısmetse 2700k 5.1 vs 4930k 4.5 şeklinde bf4 beta testleri yapmayı planlamaktayım.. Bizi izlemeye devam edin..

    açıkçası test sonuçlarını bende merakla beklemekteyim.
  • i7-4930K@4.5GHz, W8PRO64, Nvidia 331.4 BETA, CRYSIS3 3240x1920

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar

    HT OFF 6 izlek

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar


    HT ON 12 izlek

     Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar  Güçlendikçe Güçlenen GPU`lar - Buna Ayak Uyduramayan CPU`lar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rezes -- 13 Ekim 2013; 21:14:46 >




  • rezes kullanıcısına yanıt
    4930k crysis 3 de farkını göstermiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -erna-

    4930k crysis 3 de farkını göstermiş

    Crysis 3 şu ana kadar oynadığım oyunlar içinde sistem kaynaklarını en iyi şekilde kullananların başında geliyor. Tam bir işlemci canavarı ve verimli kullanıyor.Sslerin olduğu sahnelerde işlemcinin en çok kullanıldığı yerler.Böyle oyunları seviyorum sınırları zorluyor çünkü sistemde ne varsa kullanıyor.Birde set tımer resolutıon tool kullanıldıysa buda etki edebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.